Mooi!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:05 schreef Razor21 het volgende:
Vandaag bij de voorlichting in Amsterdam geweest. Was behoorlijk intressant.
Maar omdat ik lensen heb -3.75 beide ogen, vervielen heel veel functies.
Was ook te lang om op een tank te kunnen rijden ben 1.90 (5 cm te lang).
Nu ga ik in bij het 42ste infanterie in Havelte als Kanon Boord Schutter op een YPR
Net alle papieren ingevuld btw een hoop papierwerk e.d. en nu wachten tot ik wordt opgeroepen voor de keuring kan ongeveer 4 weken duren.![]()
Als ik daar eenmaal door ben kan ik beginnen met de opleiding. Hou jullie op de hoogte![]()
Kun je dit motiveren?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:07 schreef Pinjata het volgende:
DE GOUDEN TIP: niet doen!
En nu wachten we allen op een motivatie om jou gouden tip te onderstrepen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:07 schreef Pinjata het volgende:
DE GOUDEN TIP: niet doen!
dat is jou interpretatie.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:39 schreef Pinjata het volgende:
Ik heb eens ooit 9 maanden in dienst gezeten en vond er nou niet echt veel aan. Beetje afgezeken worden de hele dag. Maar nu met dat beroepsleger is het beter Zegt iedereen...
Die gouden tip is dus gebaseerd op jouw persoonlijke belevenisquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:39 schreef Pinjata het volgende:
Ik heb eens ooit 9 maanden in dienst gezeten en vond er nou niet echt veel aan. Beetje afgezeken worden de hele dag. Maar nu met dat beroepsleger is het beter Zegt iedereen...
Dat staat dus ook in je contract. Dus teken je, dan moet je gaan waar de regering je wilt hebben. Dat is dus 's persoons verantwoordelijkheid. Die tekent.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:55 schreef method21 het volgende:
Betaald IRL counterstrike spelen, tussen al je "groene" maten, denk na man. Het leger is AB-SO-LUUT niet de moeite om je huidige baan op te zeggen, ik spreek uit ervaring....
Wat vind je ervan om uitgezonden te worden naar 1 of ander geitenneuqerland, daar is het niet ESC >> RESTART MAP....
Dienstplicht is prima, maar we gaan geen dienstplichtigen uitzenden naar oorlogsgebieden, tenzij ze vrijwillig gaan natuurlijk. Als we worden aangevallen op eigen grondgebied vind ik het wat anders.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat is jou interpretatie.
Maar als je die 9 maanden lang (ik neem aan dat je die verkorte dienstplicht hebt gedaan) recalcitrant blijft doen dan vraag je er ook wel om.
En wat is er mis mee met een beetje discipline bijbrengen door iemand anders die je niet kent?
(Daarom ben ik toch voor de dienstplicht).
[Centraal] Werken bij defensiequote:Op woensdag 7 september 2005 00:32 schreef yup het volgende:
Zit zelf te twijfelen over de luchtmacht, vraag me af of het wat is ?
Gaat me vooral om piloot zijn op een F16...
Thx had ik al doorgelezen, maar zal me vraag daar neerknallen.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:40 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
[Centraal] Werken bij defensie
staan ook wel wat tips, en anders gewoon voorlichting vragen ofzo
Irix je kan beter hier de vragen stellen : www.hetleger.nl goed forum ben ook lid geworden staat erg veel info. En daar kunnen ze je vraag wel goed beantwoorden.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:53 schreef Irix het volgende:
Dit is dan wel een landmacht topic, maar ik wou toch ff reageren...
Ik heb me namelijk aangemeld voor een voorlichtingsbijeenkomst in Soesterberg, 16 september voor de luchtmacht om te kijken of het wat is.
Is het trouwens zo dat je als je bijv voor een functie als luchtverkeersleider gaat, dat je dan ook allemaal van die testen moet doen ? Ik heb begrepen dat je eerst een soort basisopleiding doet in Breda, een officiersopleiding (alleen vwo en havo geloof ik). Heeft iemand hier ervaring mee , maw wat doe je daar precies.
Ik zou btw liever gaan voor een functie als f16-piloot, maar ik ben bang dat mn linkeroog daar niet goed genoeg voor is en ik neem aan dat beide ogen in uitstekende staat moeten verkeren..
Toch een goede kickquote:Op maandag 7 januari 2008 01:07 schreef GHII het volgende:
Ik realiseerde me net dat dit topic al bijna 2,5 jaar oud is.
quote:Op maandag 27 juni 2005 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Bedenk dat een salaris bij defensie lager is dan in de burgermaatschappij.
(maar als je echt wilt is salaris niet een struikelblok)
Of België 2010quote:Op maandag 7 januari 2008 18:35 schreef Darklight het volgende:
Veel plezier in Afghanistan en/of Irak!
Wel een rozequote:Op maandag 7 januari 2008 01:39 schreef pepu het volgende:
Een panty dragen onder je gevechtstenue houdt je in de winter vreselijk lekker warm!
Ik ookquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:38 schreef Schlumberger het volgende:
Hey TS!
Hoe is het de afgelopen twee jaar gegaan bij defensie? Ben benieuwd
echt wel dusquote:
Ligt er ook aan wat je opleiding is natuurlijk maar een kennis van mij verdiende veel beter in het leger ( wel met uitzending erbij), maar ook zonder uitzending was zijn maandloon een stuk hoger dan wat hij nu verdient.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:44 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
echt wel dusbij een burgerbaas zul je 9 van de 10x wel meer verdienen. Bij defensie hoef je je ziekenfonds niet te betalen dus das wel een lekker voordeel. Daarna heb je(iig tijdens je opleiding) recht op eetgeld wanneer je een eigen huishouding voert.
Defensie betaald niet slecht, absoluut niet zelfs maar als burger zul je wss echt wel meer verdienen.... ik verdiende iig wel meer voordat ik in dienst ging.
als je als nederlander dienst wil nemen bij de amerikaanse strijdkrachten zul je iig een amerikaans paspoort moeten krijgenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:39 schreef pepu het volgende:
Als je in de US-army zou gaan, verlies je dan je nationaliteit niet? Ik deed als dienstplichtige de Landmacht bataljon Garde Jagers, met als bijnaam de "kikkers". Als je de landmacht doet, dan heb je meer kans om een kazerne ergens in het land te vinden, dicht bij je huidige woonplaats, als je dat op prijs stelt. Persoonlijk zou ik de marine kiezen, omdat ik méér van reizen en varen houd. En je komt nog ergens! En als computerman is er best werk aan boord. Iemand suggereerde om een kader-opleiding te volgen. Dat is een prima suggestie, voor als je later weer zou terugkeren in een burgerbaan.
quote:Defensie, maar met name 'het leger' is al vrij lang een interesse van mij geweest, altijd een goed gevoel bij films e.d.
anders gezegd, je durft niet in dienst te gaanquote:Op zondag 13 januari 2008 21:07 schreef Neruo het volgende:
Leger is alleen leuk en nuttig in vredestijd, verder tijdens opbouwbombardeer-missies kan je beter gewoon lekker een ander baantje zoeken.
Geen probleem, anders had ik dit topic niet gezien en ik wil hem toch wel even volgen.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:07 schreef GHII het volgende:
Ik realiseerde me net dat dit topic al bijna 2,5 jaar oud is.
quote:Op maandag 27 juni 2005 21:20 schreef Razor21 het volgende:
Ah heb al wat meer informatie gevonden hier een forum vanhetleger.nl : http://www.hetleger.nl/index.php?name=PNphpBB2 (zeer veel informatie)
Hier als je gekeurd moet worden staat wat er allemaal gaat gebeuren :
http://www.cdc.nl:30280/iks/
Ze gaan ook hartfilmpjes makenje wordt echt helemaal onderzocht ben benieuwd in welk staat mijn lichaam verkeerd
![]()
Begin nu best angstig te worden voor de keuring, heb namelijk afgelopen jaar een extreem uitgaansleven meegemaakt. Veel gezopen enz. ................![]()
Nu ga ik echt even als een malle trainen ga ook niet meer zuipen de komende weken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |