abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27931684
Aangezien er nog wat topics over waren, leek het me wel handig om er een centraal topic van te maken. Hieronder enkele links die over handige informatie beschikken:

Links van Defensie:
Informatie over werken bij de Marine
Informatie over werken bij de Landmacht
Informatie over werken bij de Marechaussee
Informatie over werken bij de Luchtmacht

Ministerie van Defensie
IKS - Instituut voor Keuring en Selectie

FOK! topics:
Officier bij de luchtmacht
Werken bij de luchtmacht.
Luchtmobiele Brigade.. Ervaringen?
Voorlichtingsdag van de luchtmacht

[ Bericht 14% gewijzigd door Deviant1nl op 14-06-2005 22:17:36 ]
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_27931726
Halló, ik ga ook bij Defensie werken. Waarom heb je alleen maar Luchtmacht linkjes staan?

http://www.mindef.nl/ - Ministerie van Defensie

http://www.werkenbijdemarine.nl/ - Informatie over werken bij de Marine
http://www.werkenbijdelandmacht.nl/ - Informatie over werken bij de Landmacht
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/ - Informatie over werken bij de Marechaussee
http://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/ - Informatie over werken bij de Luchtmacht
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27931743
Heb zelf vandaag geneeskundig onderzoek gehad en ben goedgekeurd. Vorige week had ik psychologisch onderzoek en dat was ook goed. Was met voordeel van de twijfel over leiding geven goedgekeurd. Heb gesolliciteerd voor onder officier avionica F16
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27931761
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Halló, ik ga ook bij Defensie werken. Waarom heb je alleen maar Luchtmacht linkjes staan?
ik kon geen andere vinden en ik ga nou eenmaal bij de luchtmacht
zal voor jou wel kijken of ik van andere ook wat kan vinden
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27931855
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:40 schreef Deviant1nl het volgende:
Heb gesolliciteerd voor onder officier avionica F16
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Het klinkt nogal indrukwekkend and all, maar ik heb geen flauw idee wat je gaat doen dan.
pi_27931887
Ik begin trouwens lekker rustig, eerst eens een stage lopen bij de Marine (ben al aangenomen) en daarna zie ik wel verder. Ik kom te werken in Scheveningen, bij de Dienst der Hydrografie.

Maak er trouwens ff een leuke openingspost van. Ik denk dat hier een heel leuk topic van gemaakt kan worden met een beetje moeite.
pi_27931961
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:44 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Het klinkt nogal indrukwekkend and all, maar ik heb geen flauw idee wat je gaat doen dan.
simpel gezegd onderhoud aan F16's. Krijg 17 maanden opleiding waarvan de eerste 14 weken militaire training zijn. Start pas 12 december dus heb nog even voor ik begin
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27932054
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:46 schreef Deviant1nl het volgende:

[..]

simpel gezegd onderhoud aan F16's. Krijg 17 maanden opleiding waarvan de eerste 14 weken militaire training zijn. Start pas 12 december dus heb nog even voor ik begin
Coole shit. Echt.
pi_27932165
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:49 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Coole shit. Echt.
Wou altijd eignelijk al iets bij defensie doen en dit is dan eigenlijk geworden. Moet alleen wat meer aan me krachten werken, zoals in benen, armen en enkels. fysiotherapeut zei vandaag dat me enkels wat zwak waren en omdat ik beetje mager ben dat me benen ook niet heel sterk zijn.
Daar ga ik nu dus aan werken en hopen dat die begin december wat beter zijn

Ben bezig OP te verbeteren

-edit-
Ik wou eerst stage lopen maar ze konden geen knoop vinden om mij te plaatsen vorig jaar. Dus dat ging jammer genoeg toen niet door. Was dan ook wel andere functie
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27932292
Ik begin in augustus met me opleiding (EMMV) bij de Marine, heb nog 1 keuring specifiek voor de onderzeedienst en dan is mijn doel bereikt. Alhoewel werken op een normaal fregat ook erg leuk is natuurlijk. (daar ben ik al wel voor goedgekeurd) Wapen technische dienst wordt ik voor opgeleid, en nu maar hopen dat ik volgende week me MBO diploma heb gehaald anders moet ik weer een half jaar wachten.
pi_27932376
Ik moet dus ook me diploma, die ik over 2 weken krijg, opsturen voordat ik meer te horen krijg
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27932380
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:52 schreef Deviant1nl het volgende:

[..]

Wou altijd eignelijk al iets bij defensie doen en dit is dan eigenlijk geworden. Moet alleen wat meer aan me krachten werken, zoals in benen, armen en enkels. fysiotherapeut zei vandaag dat me enkels wat zwak waren en omdat ik beetje mager ben dat me benen ook niet heel sterk zijn.
Daar ga ik nu dus aan werken en hopen dat die begin december wat beter zijn
Sja, qua kracht kan ik zelf nog héél veel verbeteren. Helaas, ik zou zo Korps Marinier willen worden, ik heb alleen het idee dat de training echt veel te zwaar voor mij zal zijn.
pi_27932532
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:58 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Sja, qua kracht kan ik zelf nog héél veel verbeteren. Helaas, ik zou zo Korps Marinier willen worden, ik heb alleen het idee dat de training echt veel te zwaar voor mij zal zijn.
zat met paar jongens die bij korps mariniers gingen en bij die krachttesten werden zij zwaar beoordeeld. Je moet echt veel kracht dan hebben in benen, armen en buik/rug
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27932586
Hopen dat jullie langer je baan kunnen houden dan sommige nieuwe collega's van mij. Die zijn van defensie na een ontslaggolf naar de politie gegaan. Die zijn niet echt te spreken over defensie en de gang van zaken.

Zelf heb ik op personeelszaken een jaar gewerkt bij defensie, was een leuke tijd. Maar het is helaas wel minder geworden. Er wordt nu veel meer op geld enzo gelet en het plezier is er wel een beetje af. Maar misschien heb ik een verkeerd beeld?

Luchtmacht is trouwens wel erg erg gaaf, werken aan F16's
pi_27932872
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:03 schreef harlingen het volgende:

Luchtmacht is trouwens wel erg erg gaaf, werken aan F16's
Door de informatieavond 2 maanden geleden heeft het me over de streep getrokken om hier te solliciteren. Hele grote hangar waar 4/5 F16's stonden, 2 chinooks, 2 cougars en 2 kleine propellor vliegtuigjes waar ook een opleiding van is. Die werden in die hangar gewoon uit elkaar gehaald en zag er ook behoorlijk indrukwekkend uit.

En de sfeer die daarbinnen hing was ook erg goed. Precies zoals je eigenlijk verwacht op zo'n basis
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27942852
hehe

Ik denk er serieus over na om een opleiding bij de kma te beginnen. een officiersopleiding bij de landmacht en dan heb ik deze mogelijkheden:
Officier Genie
Officier Verbindingsdienst
Officier Infanterie
Officier Cavalerie
Officier Artillerie
Officier Logistiek Militaire Administratie
Officier Logistiek Geneeskundige Dienst
Officier Logistiek Bevoorrading & Transport
Officier Logistiek Technische Dienst
Ik weet nog niet welke mij het leukst lijkt. Ik fantaseer als heel lang over werken bij de landmacht.
Ik heb net gebeld naar sectie communicatie van de KMA. Ik wil langs gaan voor orientatie.
Heeft iemand ervaringen bij de KMA? leuke? minder leuke? Hoe zwaar was het? Wat was er saai? Wat voor sfeer heerst er op de KMA? hoeveel cadetten ziten er bij de KMA?

Die mensen die zeggen dat ze te dun of niet sterk genoeg zijn, wat wegen jullie en hoe lang zijn jullie? Ik ben 70 kg 1.86 maar sterker dan stevig gebouwde vrienden (niet vet) van 10 kilo meer, wat willen ze welniet? (*wordt zenuwachtig*)

defensie
pi_27947732
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:02 schreef robodorK het volgende:

Die mensen die zeggen dat ze te dun of niet sterk genoeg zijn, wat wegen jullie en hoe lang zijn jullie? Ik ben 70 kg 1.86 maar sterker dan stevig gebouwde vrienden (niet vet) van 10 kilo meer, wat willen ze welniet? (*wordt zenuwachtig*)

defensie
Ik ben zelf 1.85 en weeg 60kg. Voor bepaalde functies is dat wel te weinig maar voor de functie die ik heb gekozen niet. Ligt er dus ook aan wat voro funtie je precies kiest. En ik ben sinds vorige week ook begonnen met meer eten/sporten enzo. Dus dat zal ook wel helpen om me gewicht en kracht te verbeteren.
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:04:03 #18
122009 Paulusman
Unimog 406 Driver
pi_27948184
Twee vrienden van mij zijn in 2 jaar tijd bij defensie gaan werken. Een zit nu in het 2e jaar op de KMA en wordt opgeleid tot Genie officier, de ander zit sinds augustus ongeveer op de KMS en wordt opgeleid tot onderofficier bij de Luchtmobiele Brigade. Als ik de verhalen moet geloven is het erg leuk, ik zou wel zorgen dat je een beetje kracht hebt. Vooral op de KMS, KMA schijnt wel mee te vallen. Beide heren wegen rond de 85 kilo en zullen ongeveer 1.85 meter zijn. Dat is ook een vuistregel die je aan moet houden. Je lichaamslengte minus een meter is ongeveer je optimale gewicht. Tot slot moet je ervan houden om hele dagen niks te doen en de meest onzinige acties uit te voeren op de meest onzinnige tijden. Je zult er ook tegen moeten kunnen om de dingen te doen die je bevolen worden terwijl je zelf absoluut een betere manier weet. Heren, succes!
Een kapstok vol jassen maakt nog geen zomer.
pi_27948566
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:04 schreef Paulusman het volgende:
Twee vrienden van mij zijn in 2 jaar tijd bij defensie gaan werken. Een zit nu in het 2e jaar op de KMA en wordt opgeleid tot Genie officier, de ander zit sinds augustus ongeveer op de KMS en
[....]
Je zult er ook tegen moeten kunnen om de dingen te doen die je bevolen worden terwijl je zelf absoluut een betere manier weet. Heren, succes!
hahahaha

Ik ben ook erg benieuwd naar de inhoud van de kma, ik hoorde van mn pa dat je dan ook socialogie en filosofie krijg e.d. Verder las ik over (militaire) bedrijfskunde, in hoeverre heeft de theorie op de kma met de praktijk te maken? Hoe vaak is die vriend van jou op de KMA eigenlijk vrij? 2 weekenden per maand? 1?
Hoe oud zijn die vrienden van je?
pi_27949866
Heb toendertijd nog eens een tijdje bij DTO (Defensie Telematica Organisatie) gewerkt in Soesterberg. Echt supersaai daar!
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:56:46 #21
122009 Paulusman
Unimog 406 Driver
pi_27950070
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:15 schreef robodorK het volgende:

[..]

hahahaha

Ik ben ook erg benieuwd naar de inhoud van de kma, ik hoorde van mn pa dat je dan ook socialogie en filosofie krijg e.d. Verder las ik over (militaire) bedrijfskunde, in hoeverre heeft de theorie op de kma met de praktijk te maken? Hoe vaak is die vriend van jou op de KMA eigenlijk vrij? 2 weekenden per maand? 1?
Hoe oud zijn die vrienden van je?
Ze zijn beiden meestal ieder weekend vrij. Soms hebben ze oefeningen en dan zijn ze het weekend ook bezig. Komt heel af en toe voor. Maar de KMA is eigenlijk gewoon een universiteit en die vage vakken horen er allemaal bij. De KMA cadet zit nu trouwens een half jaar in Enschede. Een of ander samenwerkingsverband tussen de KMA en de UT. Ze zijn beiden 20 jaar oud.
Een kapstok vol jassen maakt nog geen zomer.
pi_27956328
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:51 schreef PDOA het volgende:
Heb toendertijd nog eens een tijdje bij DTO (Defensie Telematica Organisatie) gewerkt in Soesterberg. Echt supersaai daar!
Wat was daar precies saai? Wil daar namelijk gaan solliciteren. Wat deed je daar precies?
pi_27959698
Rond de 1.85 lang en 65-70 kilogram. Ik moet gewoon even wat spieren kweken de komende jaren om daarna bij de Mariniers te kunnen komen .
pi_27959753
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef NiteSpeed het volgende:
Rond de 1.85 lang en 65-70 kilogram. Ik moet gewoon even wat spieren kweken de komende jaren om daarna bij de Mariniers te kunnen komen .
Was gister ook met wat jongens aan het praten. Paar gingen bij de mariniers. 1 van hun was 108kilo en hij zag dat fietsen dus echt niet zitten. Je begint te fietsen met je eigen gewicht ofzo. Hij had toen wel de 12min gehaald omdat het juist erg meeviel
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_27959908
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:44 schreef Deviant1nl het volgende:

[..]

Was gister ook met wat jongens aan het praten. Paar gingen bij de mariniers. 1 van hun was 108kilo en hij zag dat fietsen dus echt niet zitten. Je begint te fietsen met je eigen gewicht ofzo. Hij had toen wel de 12min gehaald omdat het juist erg meeviel
Dus als ik het goed begrijp is de weerstand in relatie met je eigen gewicht? Stuk beter dan dat iedereen hetzelfde doet al. Ik twijfel nog sterk om echt bij de Mariniers te gaan, omdat het mij een loodzware training lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')