abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27214386
De afgelopen maanden ben ik door de selecties van de luchtmacht gekomen om officier elektronica te worden. Volgende week vrijdag heb ik een gesprek met de aanname advies commissie, waarin me dingen gevraagd gaan worden over waarom luchtmacht, en waarom de functie elektronica. Het punt is alleen dat ik geen flauw idee heb over wat de job precies inhoudt en wat me allemaal te wachten staat op de KMA. Het is me ook niet gelukt er info over te vinden via google.

Hoe kan ik nou gemotiveerd antwoord geven op dat soort vragen als ik niet eens weet wat me te wachten staat...

Als iemand ervaring heeft met de kma of de functie waar ik naar solliciteer, zou je dan je ervaringen met mij willen delen?

Bedankt
pi_27214428
Zou je je naam niet even uit je profiel halen ?
Nu ook in vanillesmaak
pi_27214456
Frankly kan me dat op het moment niet veel schelen, als hij me kan vertellen waar ik naar solliciteer raak ik misschien wel super gemotiveerd...
  woensdag 25 mei 2005 @ 05:49:06 #4
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_27328229
Om te beginnen snap ik niet waarom je op een functie solliciteerd terwijl je helemaal niet weet wat die functie inhoud
Weet je wel wat de KMA inhoud? Hoe lang het duurt enzo? En dat je echt niet je hele opleiding met je eigen vakgebied bezig bent?

Hoe dan ook... er zijn zat defensie gerelateerde websites waar gebruikers zelf afkomstig zijn vanuit verschillende wapens en dienstvakken binnen Defensie..

Kijk bijvoorbeeld eens op defensieforum.nl, en vraag het daar eens..

In ieder geval sucses met je sollicitatie... en zorg dat je weer waar je op gesolliciteerd hebt, anders heb je een kans van 98% dat je die baan zowiezo niet krijgt...
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
pi_27334680
Ehh ik heb ook daar gesolliciteerd voor onder/officier, maar er waren geen functies meer voor mij..
Iig krijg je eerst een militaire opleiding, die duurt rond de 4 maanden als ik het goed heb, daarna krijg je pas je vakopleiding maar hoe lang die duurt bij jou weet ik neit..
Wel goed van je, want voor officier kom je er niet zo maar doorheen..

* SpuitK0p gaat zijn kansen bij de luchtmobiele pakken
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:57:45 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27348580
aan TS , heb je een HBO elektronica opleiding?? Dan heb je een zeer goede kans dat je aangenomen wordt. Dat soort mensen wil men bij de luchtmcht heel erg graag hebben. Verder zou ik me even ori๋nteren op de website van de luchtmacht zelf. Hier staan alle functies duidelijk beschreven.

http://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/WBL/index.asp

je kan natuurlijk ook even op de site van de KMA kijken. www.kma.nl Als officier wordt er wel enig eigen initiatief verwacht! Wellicht krijg je nog een case ofzo, maar ikdenk dat je als HBO er in een technische richting een zeer grote kans hebt dat ze je aannemen.

Succes! De luchtmacht is een fantastisch bedrijf met vele kansen en mogeljkheden, een uitstekend salaris en zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Bedenk wel dat je de kans hebt zeer veel van huis te zijn. Het ligt een beetje waar je geplaatst wordt, maar 6 maanden per 2 jaar is meer regel dan uitzondering. plus dan nog alle oefeningen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:04:30 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27348776
quote:
Functie: Officier Elektronica
Categorie: Officier BBT

Functieomschrijving
Als officier Elektronica kun je tewerkgesteld worden bij alle elektronica afdelingen vanaf eerste-lijns-onderhoud (operationeel squadron) t/m vierde-lijns-onderhoud (depot)

Je hebt de leiding over een van de onderstaande afdelingen:
 afdeling Communicatie en Informatie Systemen( CIS)
 afdeling Avionica
 afdeling Vliegtuigbewapening
 Informatie & Detectie Techniek (IDT)

Als Manager van zo´n afdeling of werkplaats ben je verantwoordelijk voor:
 Functioneringsgesprekken
 personeelsrapportages
 Controle op procedures en voorschriften en benodigde aanpassingen
 Inzet van personeel
 Arbeidsomstandigheden en veiligheid op de werkvloer

Arbeidsvoorwaarden
Als je bij de Luchtmacht gaat werken, doorloop je eerst een militaire opleiding aan de Koninklijke Militaire Academie (KMA) in Breda. Hierna volg je de vakopleiding.
De dienverplichting van 8 jaar wordt gerekend vanaf de dag van opkomst op de KMA in Breda.

Eisen
Bij aanvang van je opleiding aan de Koninklijke Militaire Academie mag je de leeftijd van 27 jaar nog niet bereikt hebben.
Met een buitenlands diploma moet je aan de eisen NT 2 (Nederlands als Tweede taal) niveau 4 voldoen.

Bijzonderheden
Leeftijdsdispensatie is soms mogelijk. Sollicitanten die aangeven een dienverplichting van 8 jaar aan te willen gaan met de Luchtmacht worden met voorrang in de selectieprocedure gepland. Pas wanneer de vacature niet vervuld kan worden, wordt doorgegaan met de sollicitanten die aangegeven hebben een kortere dienverplichting te willen. De dienverplichting kan echter niet korter zijn dan 7 jaar. Hierdoor is de maximale leeftijd 27 jaar op de datum dat de opleiding begint.

Studiemogelijkheden
Zodra je geslaagd bent voor de volledige opleiding heb je bij de Luchtmacht goede mogelijkheden om te studeren. De Luchtmacht betaalt hiervan (onder bepaalde voorwaarden )een deel van de kosten.

Doorgroeimogelijkheden
Indien er mogelijkheden zijn binnen jouw functiegebied, kun je in het laatste jaar van je dienverplichting vragen om in aanmerking te komen voor verlenging van je contract.

Functiesoort
Techniek

Toegang met de volgende opleidingen
HBO

Bijzonderheden:
HBO- Electrotechniek alle richtingen,
HBO-Algemene Operationele Technologie richting Vliegtuigoperatien,
HBO-Technische Natuurkunde.
Voor een buitenlands HBO-diploma geldt, dat voor de verplichte vakken Nederlands, Engels en Wiskunde een certificaat op HAVO niveau verplicht is. Het minimale eindcijfer dient een 5 te zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:09:24 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27348928
ik zie in je profiel dat je 19 bent wat heb je dan voor opleiding???? met havo , of vwo kun je geen officier elektronica worden en met mbo ook niet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')