Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:41 |
![]() Full Name Engine From To Comment Picture More Information Volvo 544 Sport - 1959 1966 In the USA and Canada the 544 Sport is the more performant model, equipped with the dual carburetor engine and 4 speed transmission. The 544 Sport was also more luxurious than the base model. Luxury here means for example 2 sun visors, a cigarette lighter, grab handles, rims around the hub caps, trims on the doors and fenders. By todays standard this sounds strange but the 544 Standard sold in post-war europe had to be very basic to be affordable. - - - B16B 1959 1961 - B18D 1962 1966 Volvo 544 Standard - 1959 1966 Identifies the base model, with the single carburetor engine and 3 speed transmission. Not sold in the USA. - - - B16A 1959 1961 - B18A 1962 1966 ![]() ![]() game on ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:41 |
Zo, lekker precies, precies posten als het topic net dicht gaat ....quote:Is het leuk op een gewone turbo en heeft het nut ? | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:42 |
quote:yep zeker weten. ik zal zo ff antwoorden. eerst ff de op aanpassen. ![]() | |
BoJo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:42 |
psssssssssjjjtttttttt ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:43 |
![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:44 |
quote:Rustig aan, ik ben zo eerst ook booschappen doen enzo. Ik heb sinds dit weekend een XM turbo en de monteur die er nu mee bezig is had het erover. Eveneens over een Turbo Timer, maar dat lijkt me ook weer een onding. Hij had het over een bov van HKS, omdat je die tenminste goed kunt horen. ![]() Maar ik hoor/lees er graag iets meer over voordat ik 300¤ in een geluidje gooi. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:46 |
![]() ![]() gaaf man, hoop dat ie heel blijft! | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:47 |
quote:als eerste, wat is een 'gewone' turbo? Een benzine turbomotor bedoel je? het heeft zelfs zin op een turbodiesel ![]() Wat is het nut? Doordat je turbo druk opbouwt tijdens het gas geven staat het circuit tot aan je gasklep onder druk. Op het moment dat jij gas los laat door decelereren of schakelen oid, dan gaat de gasklep (gedeeltelijk) dicht. Daardoor kaatst de druk die van de turbo komt terug tegen de klep en keert terug naar de turbo waardoor deze enorm afremt. Dat is erg slecht voor de turbo want de warmte kan nergens heen,, aangezien het schoepenwiel word gekoeld door olie. Maar als het wiel niet draait komt er weinig koeling bij. De BOV verhelpt dit probleem door bij gaslos (overdruk in je air intake gedeelte) de overdruk af te blazen. Een BOV is dan ook niets anders dan een overdrukventiel. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:50 |
quote:Je kan voor een dure gaan ja. De HKS SSQ (Super Sequential BOV) is een hele mooie maar veel te duur voor jou toepassing. Doordat je niet enorme boost draait hoor je hem ook nog eens niet zo goed als je zou willen. Ikzelf heb mijn stock bov, die kapot was, vervangen door een plastic BOV van SAAB. (Bosch) en die hoor je perfect. Daarnaast kan hij een grote hoeveelheid lucht afblazen. Als je niet boven de 0.5 of 0.6 bar aan druk uitkomt zou ik voor een goedkopere oplossing gaan, tenzij je echt helemaal geil bent op een geluidje. Als je wilt kan ik wel even een plaatje posten van mijn BOV. Ik heb hem er zelf op gezet, op de aansluiting van de stock bov. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:51 |
Saab en Bosch onderdelen op een Toyota ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:51 |
oh nog een tip. via ebay kan je namaak bovs kopen die net zo goed werken maar slechts de helft kosten. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:52 |
quote:Saab was de eerste die ooit een turbomotor in productie nam. Die weten écht heel goed welke onderdelen ze kiezen voor hun auto's. ![]() ![]() | |
DeltaHF | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:52 |
Is dat niet gewoon hetzelfde als een open dumpvalve dan? ![]() ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:53 |
quote:Thanks, ik ben er ook nu al blij mee, la ben ik nog niet aan het turbo gevoel toegekomen. Maar goed ook, .... hij staat al bijna twee jaar stil (airco was eruit gesloopt en nooit meer in elkaar gezet (zie ook Citroën topic voor foto)). Gisteren bleek de waterpomp door de stilstand lek, dus vervangen incluis distributie (als je er toch bezig bent), bleek de spanrol vast te staan, dus een kilometertje of 5 rijden had funest geweest .... Maar goed de auto mag iets kosten, ik vind het een supermodel en heb handige handjes. quote:Top, dit is ongeveer hoe ik het begrepen had en dat klinkt dus erg goed. En kriig ik dan dat geluid zoals in Getaway in Stockholm ?? ![]() In ieder geval altijd aan te raden dus ? Het is inderdaad een gewone benzine turbo in een XM dus. Ik lees dat het een constante turbo is (C.T.), maar de garage waar ik er nu mee bezig ben zegt dat hij er bij de 4000 toeren inknalt, en lekker ook .... ik heb hem in ieder geval nog niet gevoeld en ben tot de 3-3,5 duizend toeren geweest tot nu toe .. | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:54 |
quote:Ja ik neem aan dat er niet echt super veel verschil in kwaliteit of iets zal zijn ? Ik zal eens naar de precieze prijs vragen, ik wil hem wel horen in ieder geval. ![]() | |
PeuRac | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:54 |
Shit, ik moet ff kijken hoe ik bij de Opel dealer kom ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:56 |
quote:Hmmm ik zal het eens navragen. Die monteur zal wel gaan flippen als ik om een goedkopere vraag. Die is constant bezig met opvoeren dit en tunen dat en heeft het steeds over die HKS spullen. Maar goed het geluid lijkt me leuk, maar als het echt nut heeft vind ik dat het belangrijkste. Maar eerlijk is eerlijk, het geluid mag best goed hoorbaar zijn. Nog een lucht-geluidje op mijn XM. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:57 |
quote:ja en nee. Een open systeem blaast alles in de atmosfeer af. Dat doet onder andere de HKS SSQ. Beter is een gesloten systeem (zoals de bosch bov) omdat die recirculerend is. Dat wil zeggen dat die de lucht afblaast in je air intake. Je gooit tenslotte zomaar gemeten lucht door je luchtmassameter zomaar weg. Maar er word wel benzine voor ingebracht in de verbrandingskamer. Dat betekend dat de auto wat rijk gaat lopen bij gaslos. niet zo heel erg, maar om dat op te lossen heb je weer een fuelcomputer nodig oid die dat opvangt. Als je een gesloten bov monteert en een open air filter heb je nagenoeg hetzelfde geluid. Wel minder hard maar who cares. mijn bov was 30 euro. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:57 |
quote:met de opel ook niet ![]() | |
DeltaHF | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:57 |
Ik wil deze gaan kopen voor op mn Lancia:![]() Forge FMDV004; schijnt een goeie te zijn, dus dat moeten we maar gewoon ff uittesten dan he ![]() | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:59 |
de hitte.... de benouwdheid... | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:59 |
quote: ![]() Dat klinkt beter dan 300¤. En zo'n Bosch valt overal op te monteren ? Heb je hem nieuw gehaald en weet je een typenummer ? | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:59 |
quote:niet meer ![]() ![]() | |
DeltaHF | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:59 |
quote: quote:??????? | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 10:59 |
quote:ja quote:Het is aan te raden ja. En bij 4000rpm is redelijk laat. Dan heb je een best groot turbogat. Een open luchtfilter monteren en een grotere diameter uitlaat (dus vanaf de turbo, niet alleen de demper) levert je waarschijnlijk behoorlijk wat winst op. met een turbo motor heb je niet te maken met tegendruk of zo. hoe meer flow hoe beter, dus cats weg, grotere pijpen bij je uitlaat en een dikke intake geven je een enorme winst. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:00 |
quote:Wat is er mis met Opel? ![]() ![]() ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:01 |
quote:at idle ![]() Het gaat daar gewoon over de werking, dus hoe de bov open gaat. Het is de bedoeling dat dat ding enorm dicht zit, en pas bij vacuum open springt. ![]() Echt waar, een open bov blaast af in de atmosfeer. Dat geeft mooie psscht, maar wel iets rijk lopen is het gevolg. Een recirculerende bov blaast af in de intake edit: Ik zie het al. De BOV heeft een terugslagklep zodat er geen valse lucht binnen kan komen. Dat zullen ze bedoelen. | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:01 |
quote:fout... dat was BMW met de 2002 turbo in 1973/1974 ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:02 |
quote:hoeveel zijn er daar van gemaakt ook weer? ze kregen het iig niet goed stabiel om het in een gewone serie te bouwen. | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:04 |
quote:1600 nogwat... en ze keren hem wel stabiel, maar het was gewoon een performance auto ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:05 |
quote:Hou op schei uit. ![]() Daar begon die gozer ook al over, over uitlaat dit en inademen dat. Ik heb hiervoor een Golf 1 GTI gehad en die had ik zelf opgevoerd tot (gemeten) 170 pk, d.m.v. een 16v blok met andere nokkenassen, een RVS pijp van voor naar achteren en weet ik veel wat meer. Best een fantastische hobby, maar ik probeer dat een beetje achter me te laten ... het geld wat ik daarin heb gestoken (!!!!!) ..... maar geen spijt hoor, fantastisch ding en een hoop verbaasde blikken om me heen gezien op de snelweg. Die XM moet gewoon lekker zo blijven als ie is, maar ik vond die bov leuk klinken en ben al verliefd op die fratsen sinds ik het Stockholm filmpje zag, dat wil ik ook wel. Voor de rest blijft de XM de XM. Als ik vanavond een prijs win in de Staats, praten we opeens een heel stuk verder. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:07 |
quote:je moet gewoon niet veel door een garage laten doen. Ik heb ook een grotere intake (60 euro incl. filter door het doe-het-zelf adaptertje), een uitlaatsysteem voor maar 250 euro, en dat was incl een mooie demper met silencer. Je moet gewoon contacten op doen. Heb ik ook gedaan. Mijn supra zit boven de 280bhp (volgens sommige sites op 300 maar ik heb niets gemeten en tot die tijd zijn het mickey mouse pk's) en dat maar met een kleine 380 euro die ik eraan uit gegeven heb. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:09 |
quote:jaja performance auto. Ik heb het over een gewone allerdaagse auto ![]() | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:12 |
quote:klopt ![]() maar kan goed saab idd de eerste gewone personenauto's met turbo maakte ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:13 |
quote:nee.. eerste mass-productie auto met turbo er waren wel meer productieauto's voor die tijd maar die waren of instabiel of er zijn er te weinig van gemaakt om het een mass-productie te mogen noemen. | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:14 |
quote:Ik doe ook alles zelf hoor. Ik heb alleen een goeie vriend met een garagebedrijf, dus dingen die onder de auto moeten, doe ik daar, soms met hulp (ik weet niet alles, ben ook maar een drukker). En als hij helpt kost het me amper geld, ik rij zo vaak voor hem naar de sloop of weet ik veel wat). Qua geld heb jij het beter gedaan dan ik dan, even snel nagedacht : Uitlaat (RVS van EPS) : 2500 gulden Blok (daarna direct door naar Kronenburg voor check) : 3500 gulden Remmen vergroot rondom : 2000 gulden Losse troep tbv 16v blok : 2000 gulden En ga zo maar door, de auto had ik ook helemaal gerestaureerd (ook zelf), ik ben naar een spuiter gegaan heb mezelf erbij aangeboden, heb 4 weken gesnipperd en ben gaan restaureren (leuk om dingen te leren) ... In ieder geval het was een heerlijk karretje, 850 kilo en 170pk, dat wil wel. En remmen was bijna nog leuker, heel laat en kort remmen was geen enkel probleem, het is leuk om iemand te vernederen met optrekken, maar iemand uitremmen is denk ik nog veel leuker ... quote: ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door elcastel op 21-06-2005 13:09:02 ] | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:14 |
quote:oke ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:15 |
Maar goed wat ik zeggen wou, ik heb bijna alles zelf gedaan, blok verwisselen, remmen rondom, restaureren ..... | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:15 |
quote:precies. Ik dacht dat de Saab 99 Turbo een van de allereerste gewone massa productieauto's was. Maar een maat van mij weet dat wel precies, en het boeit ook niet. | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:16 |
quote:netjes. Ik niet. Ik begin pas. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:17 |
quote:iig was Saab de eerste mass-hufter met een Turbo ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:17 |
quote:En als ik nu toch op de praatstoel zit; die Saab 99 turbo was de eerste auto waar ik in reed. Best gaaf die turbo, toen die erin kwam schrok ik me kapot en reed de bosjes in (geen schade). ![]() Maar ik moet dus gaan kijken voor een bov uit een Saab begrijp ik ? Nieuw, sloop ? Heb je toevallig een typenummer of serienummer en het was een Bosch begreep ik ? | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:19 |
quote: ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:19 |
quote:Ik probeer net te stoppen, twee jaar terug een XM gekocht (gewone 2 liter) en ik hou me tot nu toe rustig. Ik heb nog vaak jeuk hoor, ik vind sleutelen echt superleuk om te doen, daarom kwam die garage ook met deze XM naar mij toe. Ik heb er heel wat jaren lol aan gehad. Maar volgens mij heb jij een handigere auto uitgekozen dan ik had. Die montuer die steeds over die HKS spullen praat, die doet veel Jappenbakken, vooral CRX geloof ik. | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:20 |
quote:ja die heb ik voor je. edit: nieuw zo'n 30 euro. Ik had hem nieuw voor 15 euro via iemand die hem op de plank had liggen maar nooit gebruikt heeft. | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:21 |
quote:Ik heb in een EMS TURBO II gereden. Die heeft zo'n extra druktankje zodat je bij de stoplichten met behoorlijke boost kunt wegrijden. (verkleint het turbo gat) pfft hard man in een auto van '78 | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:23 |
quote:crx is ook ongeblazen. Als je echt wat wilt moet je een auto met turbo kopen (zoals jij gedaan hebt) De mijne is een 3.0i 6-in-lijn turbo met stock al 235 pk en genoeg potentie. (er zijn blokken bekend met 600 rwhp) En idd, jappenbakken zijn eenvoudiger te tunen. Mijn jappenbak is er nog een van de oude stempel. gewoon veel dingen vervangen ipv een stomme chip erin. Dat laatste kan elke suflul met te veel geld. ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:23 |
quote:Helemaal fantastisch dit. Geen idee waar ie erop moet, maar hier kan ik mee langskomen, kijken of ze er heil in zien (ik wel). | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:24 |
quote:dat had je op die 2002 turbo moeten hebben ![]() ![]() | |
Het_Biertje | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:25 |
ik wil nog steeds een turbo voor m;n volvo ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:26 |
quote:Waar hij op moet? Op de buis die loopt vanaf je intercooler naar je gasklephuis. De ingang moet vlak voor het gasklephuis komen, en de 'uitgang' moet uitkomen net achter je lucht massa meter omdat de lucht reeds gemeten is. bovenop zit een kleine nozzle. Daarop moet je een vacuumslangetje aansluiten die vanaf je inlaatspruitstuk komt. ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:26 |
quote:Ja turbo's schijnen zich er leuk voor te lenen, voor die golf was het geen doen. Ik heb me nog heel even in een kompressor verdiept (G60 wil ik het NIET over hebben), maar het werd me echt te duur en het liep al goed genoeg. Ik heb tot nu toe gewoon angst voor turbo's (nee niet door die eerste rij ervaring ![]() Ik vond het sleutelen minstens zo leuk als het rijden erin hoor. Als ik de motorkap opendeed, was ik apetrots, allemaal zelf ingebouwd en het zag er keurig uit (nee, ik hou niet van chroom en poetskapjes), gewoon een mooi blok ijzer met vermogen en netjes. | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:27 |
quote:Daar kan je toch wel bolt-on kits voor krijgen oid? Die van jou, daar zijn toch trouwens ook gewoon turbomotoren van geleverd? gewoon een blok bestellen en swappen ![]() | |
Het_Biertje | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:27 |
quote:link url ? | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:27 |
quote:geen idee. try ebay. zie edit trouwens. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:28 |
quote:ik zal zo ff een foto posten van mijn engine bay zoals hij er nu bij staat. En dan ook dus ff van de BOV hoe die aangesloten zit. monumentje... ![]() | |
Het_Biertje | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:29 |
quote:kga geen nieuw blok kopen ![]() | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:30 |
wij hebben een tijd terug een kapotgelopen motor van een volvo 850 turbo vervangen... 500-750 euro volgensmij voor een compleet ruilblok met 150.000km ![]() wel bijna 3 dagen werk ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:32 |
quote:geen nieuwe. gewoon 2e handsje ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:33 |
Krijgen jullie ook even plaatjes : Zo was hij, gewoon makkelijk, simpel en netjes: ![]() En dit was het blok voor hij erin ging, nou ja het is gewoon een blok dus .... maar ik vond de Kronenburg gravure wel mooi : ![]() | |
Het_Biertje | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:35 |
quote: ![]() alsie dan nog rijdt ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:35 |
Ik ben even boodschappen doen, want jullie houden me weer flink van mijn werk, ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:36 |
het hele blok: De BOV, (Die gele slangetjes zijn van de boostcontroller) BOV, ander aanzicht: En gestuntel met matten van ¤5 ,=. Zelf het supra logo op gemaakt. ![]() | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:37 |
gaat maar weer op huis aan ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:37 |
Verdomme, lekkere volle bak, ziet er netjes uit hoor.![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:38 |
Zie ik het goed op die tweede foto, dat er gewoon een slang loopt tussen je inlaat en de turbo (??) waar je die bov gewoon tussenplaatst ? En dan die vacuümleiding nog enzo ... | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:44 |
quote:ja klopt. zoals ik boven aan de pagina al schreef, kort voor je gasklephuis een slang naar de bov en die komt uit in de intake net voor de turbo en na je luchtmassa meter. Die zwarte kleine vacuumleiding komt vanaf het spruitstuk en trekt de bov open wanneer dat moet, en die gele is een vacuumleiding voor de boostcontroller, die heeft met het afblazen niets van doen. ![]() | |
Hugster | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:56 |
Hoi ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:57 |
oi ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:58 |
oi ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:58 |
* Tjabbo eiitje gebakken heeft ![]() | |
Hugster | dinsdag 21 juni 2005 @ 11:59 |
zo maar weer eens het water opzoeken ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:03 |
quote:emmer water bij je stoel zetten. kan je aan het water zitten ![]() | |
Hugster | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:07 |
quote:Binnen heb ik niets te zoeken, ik ga ff m'n nieuwe Auping in elkaar zetten en dat naar de boot ![]() gisteren wat het in elkaar zetten nog niet helemaal gelukt dus moest ik vannacht op de grond slapen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:09 |
quote:dooier nog heel? ![]() | |
Hugster | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:09 |
en eerst ff langs de shop natuurlijk ![]() | |
Hugster | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:12 |
quote:dat geeft altijd zo'n zooi man ![]() | |
BoJo | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:15 |
ik kan ook wel een paard op ![]() | |
Youp | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:18 |
ik weet niet wat ik doen moet vandaag | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:20 |
quote:geklutst. 4 stuks ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:22 |
quote:maak er voor mij ook ff 1 ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:24 |
quote:he piemol. Wanneer kom je eens langs. heb je geen vrij ergens deze week? | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:28 |
quote:ik heb de laatste tijd bijna nooit tijd ![]() Maar als ik tijd heb dan kom ik ff een keertje langs. ![]() Kan ik de tijd niet gewoon uitzetten? ![]() tijd tijd tijd ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:30 |
heb je tijd? | |
Tjabbo | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:30 |
* Tjabbo ff sleutelen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 21 juni 2005 @ 12:31 |
quote:tijd he ![]() ![]() | |
PeuRac | dinsdag 21 juni 2005 @ 22:08 |
Reanimatie post ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 22:20 |
hij was een tijdje down ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 22:21 |
Ik wil bij deze ook mijn excuses maken voor mijn onleesbare posts van gisteravond... ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 22:25 |
hoezo down ![]() | |
Fugie | dinsdag 21 juni 2005 @ 22:44 |
ik wil mijn dvds! en nu ga ik nog even leren, nog 2 tentamens en de vakantie kan bijna beginnen ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 22:45 |
En nog niets in MED te zien ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 22:54 |
Tjab, mooie foto's hoor ![]() Maarrre.... Ben je in Mexico en ga je alsnog patat bikken ![]() ![]() | |
BazzoS | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:08 |
quote:Hoe strak ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:09 |
EEN PTA MEET ![]() ![]() alleen een goed uur rijden omdat de heren Moderators denken dat Apeldoorn in het Midden Des Landsch ligt ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:13 |
quote:Thanks het was ook mijn trots, ik zal even kijken wat ik hier nog meer heb. | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:14 |
Wanneer is er een meeting ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:16 |
quote:PTA MEET 2005 't is alleen voor ons Nederlanders weer ver rijden ![]() | |
BazzoS | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:16 |
quote:same here ![]() @mark, tjek topic. ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:17 |
quote:IN DE BUURT VAN ![]() kan best amersvoort worden oid hoor..... | |
BazzoS | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:19 |
80 km via de autobaan, binnendoor is t iets korter (67 km) ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:19 |
quote:Waarom niet gewoon eens een keer in het CENTRUM van Nederland ![]() En AmersFoort komt idd een beetje in de richting ja ![]() | |
BazzoS | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:20 |
quote: ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:20 |
quote:spuit 18 ![]() | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:21 |
tering ver weg man ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:22 |
Allemaal meerijden in Bojo's draaikolk ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:22 |
quote:wat vind jij in het centrum dan??? | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:23 |
quote:Ja en dan de benzine koste delen. Komen we per man uit op 145 euro ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:23 |
quote:Omgeving Utrecht staat bekend als Midden-Nederland ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:24 |
quote: ![]() Alleen voor de heenreis ja ![]() | |
BazzoS | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:24 |
utrecht is een uurtje rijden ongeveer ![]() | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:25 |
quote:Anders stel jij een domme vraag ![]() Mewbie wij gaan wel samen rijden met de auto van je pa. Op kosten van de zaak ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:25 |
quote:ja en jij bent gek ![]() ![]() | |
BazzoS | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:26 |
weg ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:26 |
quote:Dat wel natuurlijk, maar gelijk heb ik wel ![]() | |
BazzoS | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:26 |
apeldoorn is oke ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:26 |
quote:Ja doei he ![]() ![]() | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:27 |
quote:Utrecht word gezien als centraal nederland. Het is niet voor niks dat veel transport bedijven daar hun magazijn hebben. Dit is omdat ze dan snel door heel nederland kunnen rijden. Of ze hebben een magazijn bij schiphol maar dat komt door de lucht post die dan belangrijk is. Dacht dat jij wel een beetje in de logestiek zat. Had je kunnen weten ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:28 |
quote:Hier dan maar een reeksje, foto 3 is de pijp die ik eronder had, een prachtstaaltje laswerk. 1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. ![]() 8. ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() EEN VERSTANDIGE POST VAN MARK ![]() ![]() ![]() Utrecht Centraal is ook het drukste station van Nederland ![]() | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:29 |
Trekt dat ding snel? | |
ToXiCitY | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:29 |
Wordt er gemeet in de Apenheul? ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:29 |
quote:utrecht gaat toch meer richting zuiden, maar op die paar kilometers zal het vast wel niet aankomen..... 20 km vanuit amersfoort en een km of 50 vanuit apeldoorn | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:30 |
quote:heb zo mijn heldere momenten ![]() Zijn wel van korte duur hoor ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:31 |
quote:Dit was het dan weer vor de komende 5 jaar? | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:32 |
quote:wat heeft kronenburg ermee uitgespookt ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:34 |
quote:Andere nokkenassen, krukaslagers, dat logo erin graveren, nieuwe distributie/spanrol, de boel op tijd gezet en nieuwe bougies geloof ik. | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:34 |
quote:Ja op z'n minst. Blijft geen feest ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:36 |
Die laatste foto is bij Moritz tuning in A'dam. Daar hebben we hem gemeten, maar omdat hij haperde op de 7300 toeren (bleek later een lek kleppendeksel, waardoor er olie bij een bougie lag) kwamen we tot de 155 pk, omgerekend zou hij op 170 pk komen als ie wel door zou gaan (geschat dus). Volgens mij stond daar ook de auto van Cor Euser (???), van die Marcus bakken i.i.g. Leuk om je auto een keer te zien gieren op volle kracht, terwijl je er vlakbij staat. | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:36 |
quote:Daar ben ik blij om, kan ik in het vervolg je posts weer lezen met m'n hersencapaciteit op 1% | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:36 |
quote:mensen met erg veel verstand van vw motoren zijn dat ![]() maar ziet er erg goed uit hoor ![]() | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:37 |
quote:Hun naam er op gezet zie je toch DUH | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:37 |
quote:Je intiligentie reikt even ver als je lengte. Bijn niet dus ![]() | |
ook_gek | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:38 |
quote:Beter he om te weten! | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:38 |
quote:Echt een hele leuke tent om te zien en verschrikkelijk netjes allemaal. Mooie werktafels, gewoon een puike zaak. Wel ogen en oren dicht als je moet afrekenen en snel vergeten, maar ze doen het prima. | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:39 |
quote: ![]() ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:39 |
quote:Absoluut ![]() Iedere keer wanneer ik die dansende kip zie gaan mijn hesenen op ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:41 |
quote:gaat erg veel tijd/geld in het afstellen in zitten, maar is wel een van de mooiste manieren om je motor aan te pakken ![]() | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:46 |
quote:Zeker. Toen ik dat blok had, reed ik nog 8 klepper en kon alles prima regelen en doen. Ik woon vlakbij Alkmaar, dus dat hele van Kronenburg verhaal was al wat. En opeens viel mijn 8 klepper uit elkaar en wou ik een andere 8 klepper inbouwen, op dat moment kreeg ik op mijn flikker van vrienden van me en zijn we gaan bouwen. Drie dagen in de brandende zon op een oprit, met de witte wijn voorraad van zijn vriendin. Alles rustig aan en daarna genieten .... niet dus. De bougiekabels zaten verkeerd aangesloten en de versnellingsbak had een andere prime-as. Bougiekabels verkeerd hadden we totaal niet op gelet en de versnellingsbak was door slecht advies (en slecht opletten van ons). Dus daarna nog een weekendje eronder hangen en toen wel genieten. | |
ThaFreak | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:51 |
quote:hehe zijn wel even mindere momenten, maar gelukkig dat je aan de golf 1 nog gerust het meeste alles zelf kunt doen anders was het wel wat minder geweest.... | |
elcastel | dinsdag 21 juni 2005 @ 23:57 |
quote:Is zo, al ben ik voor de bougie's naar een bevriende garage gegaan, die me overigens gelijk enorm uitlachtte ... ![]() Ach het was een mooi ding en het reed prima. Ik rij nu in een XM en daar ga ik in ieder geval niets meer aan doen, da's geen kart, da's geen auto om aan te tunen of doen. Besides, daar sleutel je al genoeg aan om alleen maar te rijden. ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:03 |
quote:van vw ![]() ![]() ![]() zou er idd ook geen extra geld inpompen dat noodzakelijk, tis wel een erg comfortabele auto..... had je beter bij vw kunnen blijven hoor ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 00:04 |
Er komen ook brommerrijders naar de meet ![]() | |
elcastel | woensdag 22 juni 2005 @ 00:05 |
quote:Je had me tijdens mijn VW-tijd over Franse auto's moeten horen, ![]() ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:06 |
quote:ach bojo eve vragen als die er overheen wil crossen ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:07 |
quote: ![]() slecht spreken over vw is een ban in PTA he ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 00:08 |
quote: ![]() ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 00:09 |
quote:Slecht spreken over VW is niet meer dan logisch ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:10 |
quote:ssssssssssssssssssssssssh jij ![]() | |
elcastel | woensdag 22 juni 2005 @ 00:11 |
quote:Oké. Maar de huidige VW reeks is toch compleet ruk ? De Passat is niet meer wat het was, de Golf is een imagoloze auto (toch mooi soms), de Pheaton is bruut, maar toch mislukt en de van de rest kan ikj ook alleen maar janken. Audi daarentegen is goed bezig, al vind de vorige reeks hier en daar nog iets mooier, maar die hebben tenminste een S en RS reeks. Mercedes heeft alleen maar een mooie CLS (zoiets) en BMW heeft een paar hele mooie bakken (al heb ik altijd iets tegen BMW gehad). Citroën heeft geinige auto's op dit moment, maar motorisch praten we volgens mij nogsteeds over natte kranten. Renault heeft .... ach weet je, die Frnase auto's maken de lelijkste auto's en dan stiekum toch een paar mooie. Ik vind de C4 mooi, de 409 is heel mooi en ik was gek op de Velsatis en de Avantime. Dat zie ik die Duitsers nooit doen. | |
elcastel | woensdag 22 juni 2005 @ 00:11 |
Ach Franse auto's zijn ook gewoon rommel, behalve de XM dan. | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 00:12 |
quote:Oja ik mocht de waarheid niet spreken eh? ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:17 |
quote:nieuwe modellen van vw zijn toch echt weer goed hoor, verkopen ook weer als een trein en er komen weinig klachten over terug, behalve de touareg dan maar dat is een apart geval ![]() Pheatom kon zich niet onderscheiden van de passat maar loopt vrij redelijk kwa verkopen hoor.... kortom vw is ![]() ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:18 |
quote:mag wel maar dat doe je niet ![]() | |
Het_Biertje | woensdag 22 juni 2005 @ 00:18 |
ThaFreak help me ff. ik kan geen turbo kitjes vinden http://www.foreigncarpartsonline.com/ ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:19 |
quote:merk en model van de auto?? | |
Het_Biertje | woensdag 22 juni 2005 @ 00:21 |
quote:'91 Volvo 240gl | |
elcastel | woensdag 22 juni 2005 @ 00:21 |
quote:Ik denk dat VW vooral teert op hun verleden, ik denk dat elke eigenaar die nu een VW koopt denkt : verdomd wat zijn ze lelijk geworden .... Bij Citroën heb je al gelijk het idee dat .... eeehhhh .... nou ja met een C4, C5 of C6 zou ik blijer zijn dan met welke VW dan ook denk ik. Kleine auto's even daar gelaten. | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 00:24 |
quote:Je bent geindoctrineerd daar ![]() ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 00:25 |
tukken ![]() | |
Hugster | woensdag 22 juni 2005 @ 00:26 |
ben er weer ![]() ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 00:27 |
Mazzel ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:29 |
quote:is uitgevoerd met B21 ET motor....met als turbo de GAR TB0313 turbo kits worden iig geleverd door http://www.gikturbo.se maja is zweeds ![]() in nl is er idd weinig over te vinden | |
Het_Biertje | woensdag 22 juni 2005 @ 00:33 |
quote:deze heeft een B230F... | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:33 |
quote:ik vind franse auto's altijd zo onlogisch in elkaar zitten, kwa bediening..... tja design is natuurlijk persoonlijk maar dan zou ik eerder voor de vw gaan.... behalve de C5 want die ziet er dan wel weer redelijk uit | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 00:38 |
quote:wordt zelf bouwen, of je moet een complete B21 motor op de kop tikken wat me stukken goedkoper lijkt ![]() | |
elcastel | woensdag 22 juni 2005 @ 00:48 |
quote:Het is ook heel persoonlijk, maar doe mij dan maar een oude VW of een Audi. En ik ben er gelijk weg van, mazzel. ![]() | |
Het_Biertje | woensdag 22 juni 2005 @ 00:50 |
quote:hmz.... eerst maar eens een nieuwe uitlaat.. ![]() tips? | |
ook_gek | woensdag 22 juni 2005 @ 01:58 |
was ik weer | |
ook_gek | woensdag 22 juni 2005 @ 07:09 |
goedemorgen :p | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 07:22 |
sluiten jullie wel een lening af voordat je met mij meerijd ![]() Enne ik haaaaaaaaat brommers dus die rij ik zowiezo plat ![]() De locatie is voor mij een keertje wel te doen...Duiven was me toch een tering eind (kut plek). Wat valt er te beleven in Amersfoort eik? | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 07:23 |
fucking kraaien te kraaien om 5:30 vanochtend, klonk net als maschinegeweren ![]() kut beesten ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 09:02 |
ik kan m'n ogen amper open houden ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 09:24 |
![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 09:25 |
godgloeiende is m'n supra kapot gelopen ![]() ![]() ![]() waarschijnlijk de hoofdlagers kapot. er zit een nare tik in het blok ![]() | |
Het_Biertje | woensdag 22 juni 2005 @ 09:26 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() je supra! wat doe je! | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 09:26 |
quote:Hij heeft hem toch gekocht ![]() Mooi Klote Tjab. [ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 22-06-2005 09:38:03 ] | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 09:37 |
quote:tering serieus? ![]() welke hoofdlagers bedoel je eigenlijk? | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 09:37 |
goeie moggeh btw ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 09:41 |
quote: ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 09:43 |
quote:eh. welke? er is maar 1 soort lager dat hoofdlager heet toch? de lagers van de krukas. Maakt niet uit welke. als er 1 kapot is ga ik ze allemaal vervangen. | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 09:44 |
quote: ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 09:48 |
quote:je krukaslagers dus ![]() ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 10:00 |
zo dat kost wel wat ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 10:53 |
quote:Ja ik weet het. Ik heb het gisterenavond nagekeken. Gaat veel centen kosten ![]() En die lagers, die staan in mijn haynes gewoon aangegeven als 'main bearings' dus gewoon hoofdlagers. ![]() dit heb ik gepost op supras.nl iemand hier die er wat mee kan? quote: | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 11:01 |
om de krukaspulley aan te draaien heb je normaal een speciaal stuk ijzer nodig met een stuk V-snaar er aan... daarmee kan je de pulley vastzetten wanneer je hem aandraait... ![]() ![]() weet je trouwens zeker dat je blok gaar is? of rammelde er gewoon wat anders... | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 11:03 |
quote:Ik heb die tool niet helaas. quote:Nee niet zeker. Het gebeurde net gistermiddag. Ik heb een filmpje gemaakt en gepost op het supraforum en daar kreeg ik te horen dat dat meestal de hoofdlagers zijn die kapot gaan/zijn. Maar het zou nog iets anders kunnen zijn ja. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 11:26 |
quote:waar ergens? | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 11:32 |
quote:Even mezelf quoten. update: het gerammel is terug en harder dan ooit. Nu lijkt het wel of er iets vermalen wordt (afgebroken oid... ?) Ik weet niet wat voor oorzaak bij welke rammel hoort.... shit man. maar het lijkt wel of er eerst 1 ding rammelde maar nu 2 tegelijk ofzo. | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 11:33 |
quote:akersloot ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 11:34 |
quote:nou idd. ![]() revisie gaat net zoveel kosten als de aanschaf van de supra ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 11:39 |
quote: ![]() | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 11:41 |
quote:post dat filmpje hier ook eens ofzo ![]() en die tools kosten maar een paar euro... quote:ach dat zal wel meevallen ![]() | |
DeltaHF | woensdag 22 juni 2005 @ 11:56 |
quote:Hey Tjab, xerxes kopen??? ![]() ![]() Flauw garpje; kon het niet laten ![]() Wat ontiegelijk kut zeg! ![]() Met een beetje pech word dat een hele dure reparatie ![]() ![]() | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 12:09 |
middag ![]() vandaag alweer 2 voldoendes binnengesleept ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 12:19 |
quote:ahh.. das idd vlakbij ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 12:22 |
quote:Ja daar ben ik ook bang voor. Als de motor toch open moet, wil ik het als het even kan direct goed doen. Dus nieuwe en evt geüpgrade spullen erin. Gaat onfatsoenlijk veel geld kosten en dat geld heb ik gewoon niet nu. Is niet heel erg, ik wil gewoon de supra houden, maar het betekend waarschijnlijk wel erg lang stil staan, en dat terwijl ik de auto net 'klaar' had om deze zomer lekker te knallen. nagenoeg 300pk, en alles onderhoud gedaan, vloeistoffen verwisseld, poreuze slangen vervangen en irridium bougies geplaatst. dat kostte al een lieve duit, en ik hoopte dat alles in ieder geval tot het eind van de zomer heel zou blijven. niet dus. ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 12:22 |
quote:Was geintje van me ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 12:23 |
quote:ik help tjab ff filmpje http://130.89.33.251/karboforum/uploads/tikinblok1.avi tot nu toe wat het zou kunnen zijn: hoofdlagers of hoofdpullybout ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 12:23 |
quote:Waar ken jij Akersloot van dan? ![]() | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 12:26 |
toyota kwaliteit he ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 12:34 |
quote:TROEP is het! | |
PeuRac | woensdag 22 juni 2005 @ 12:43 |
![]() ![]() Goede middag | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 12:48 |
quote:helaasch realiseren sommige mensen dat te laat. ![]() ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 13:01 |
Ik ga naar Q-base ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 13:02 |
Tering, dan is het nog legaal ook ![]() | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 13:04 |
ik ga naar mysteryland ![]() ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 13:05 |
quote:Boerenmuziek ![]() Hier draaien de boeren carnavalsmuziek ![]() | |
PeuRac | woensdag 22 juni 2005 @ 13:06 |
wanneer is dat allemaal? Zal wel als ik op vakantie ben ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 13:08 |
quote:Q-Base is 10 september ![]() | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 13:10 |
quote:thuis ff kijken straks, gaat nu niet... | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 13:13 |
geen idee wanneer mysteryland is ![]() ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 13:14 |
quote:27 augustus ![]() | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 13:17 |
eerst amar naar de danceparade in middelburg ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 13:18 |
quote: ![]() | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 13:20 |
de projecten volgend jaar hier op school worden vet!!! ![]() helaas dat t vast en zeker niet doorgaat allemaal ![]() ![]() | |
PeuRac | woensdag 22 juni 2005 @ 13:24 |
* PeuRac is werken tot 21u ![]() ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 13:33 |
quote: ![]() De motor in mijn suup heeft al 2 ton gedraaid. hij was met die leeftijd niet meer bestand tegen zijn extra pk's ![]() | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 13:34 |
quote:ook niet vreemd... 2 ton is netjes voor een prestatie (turbo) motor... een M3 (CSL) blok houdt het ook niet veel langer uit ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 13:35 |
morguh.... ![]() de nieuwe avensis 2.2d rijd toch behoorlijk lekker zeg..... en die power is helemaal ![]() ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 14:28 |
topickiller ![]() back to work ![]() | |
Xtreem | woensdag 22 juni 2005 @ 14:58 |
TF, moordenaar ![]() | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 15:00 |
quote:wat een geouwerhoer, mijn opel heeft al 221k gedraait met zijn verbluffende vermogen ![]() | |
Het_Biertje | woensdag 22 juni 2005 @ 15:05 |
341.000 hier ![]() | |
Xtreem | woensdag 22 juni 2005 @ 15:09 |
quote:Mijn mama's auto ( ![]() ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 15:12 |
Mijn Alfa stond op 295.000 toen ik hem inruilde ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 15:52 |
De VO+LVO+ staat op 120k na 4 jaar ofzo ![]() Wat een weer vandaag ![]() ![]() ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 15:55 |
TF mooie site heb je gemaakt voor de meet! ![]() Maar wat een spel- en taalfouten in die 4 regels tekst ![]() ![]() | |
Xtreem | woensdag 22 juni 2005 @ 15:55 |
quote:Al vroor het buiten, in een scheepswerf wordt jij sowieso wel warm ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 15:55 |
quote: ![]() Ze waren een tank in de dubbele bodem aan het aflassen en die gast schatte het zo'n 50 graden binnen ![]() ![]() | |
Xtreem | woensdag 22 juni 2005 @ 15:57 |
quote:Eitje. ![]() quote: ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 15:59 |
quote:Zegt iemand die niet eens een radio kan aansluiten ![]() quote:Nee dat vond hij ook niet ![]() Maja, had hij maar een vak moeten leren ![]() | |
Xtreem | woensdag 22 juni 2005 @ 16:02 |
quote:Ik heb bewezen dat ik het kan. ![]() quote: ![]() Arrogante zak! ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:04 |
quote:'t duurde alleen iets langer dan gemiddeld ![]() quote:Helegaar niet, gewoon een garpje. Goed lassen is serieus moeilijk ![]() | |
Xtreem | woensdag 22 juni 2005 @ 16:08 |
quote:Nee, jij kon spontaan een bootje tekenen ![]() quote:kut excuus. quote:Dat zal. Ik heb er niet echt ervaring mee ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:10 |
quote:Nee, maar een radio "monteren" ging zonder enig probleem quote:Niet iedereen is zo arrogant als jij bent. quote:Jij hebt dan ook nog nooit iets gedaan waarvan je handen vies werden ![]() | |
Xtreem | woensdag 22 juni 2005 @ 16:15 |
quote:Bij mij uiteindelijk ook ![]() quote:Niet iedereen is dan ook zo goed als ik ben. ![]() quote:Ik heb een zomer bij een autoschade herstel bedrijf gewerkt. Ik heb daar aan een OSCA gewerkt ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 16:27 |
quote:stfu, spellingscontrole is niet meer wat het was ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 16:28 |
quote:aangemeldt ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:30 |
quote:DAN ik ![]() ![]() quote: ![]() ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:30 |
quote:Waar gaat het heen met deze wereld? ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 16:34 |
quote:checked ![]() ![]() quote:naar beneden | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 16:34 |
quote:haantje enzo ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 16:34 |
Wil er iemand naar Rockin Park? ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 16:38 |
quote:wtf is dat ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 16:39 |
quote:http://www.rockinpark.nl ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 16:41 |
quote:verboden terrein voor jou ![]() quote: | |
Het_Biertje | woensdag 22 juni 2005 @ 16:42 |
quote: moek naar nijmegen toe ![]() ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:42 |
quote: ![]() want? | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 16:47 |
quote:[TK] 1 kaartje voor Rockin Park. | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:50 |
quote:Aankomend weekend kan ik niet... | |
ToXiCitY | woensdag 22 juni 2005 @ 16:50 |
Dan moet je met je kaartje voor het Goffertpark gaan staan, net als al die Turken die daar bij elk festival staan met hun kaartjes ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 16:51 |
quote:Qotsa speelr er ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:51 |
Maat van mij heeft zo voor een shitload aan geld kaartjes gekocht voor Incubus omdat hij ze verloren was ![]() ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:52 |
quote: quote: | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 16:52 |
we:rken ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 16:54 |
quote:Ik ook niet. Ik moet roadieën. Ach gratis bier, wat euro's verdienen en hangen met Jaya the Cat en Face Tomorrow is ook niet weg natuurlijk ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 16:54 |
quote: ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 16:55 |
Misschien dat ik morgen toch een rolstoel voor die gast ga regelen ![]() ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 17:02 |
![]() ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 17:02 |
quote: ![]() ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 17:05 |
Ik ga naar Maarseveen zo denk ik ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 17:08 |
quote:wat kom je akelig dichtbij ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 17:09 |
quote:Raap je de zeep even voor me op? ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 17:12 |
quote: ![]() wat lopen er weer geile vrouwen hier rond... ![]() | |
Hugster | woensdag 22 juni 2005 @ 17:22 |
Hoi ![]() ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 17:24 |
Hugo ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 17:24 |
ik ga naar huis ![]() | |
Hugster | woensdag 22 juni 2005 @ 17:26 |
![]() | |
ook_gek | woensdag 22 juni 2005 @ 17:31 |
ben ik weer ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 juni 2005 @ 17:39 |
quote:niet ![]() | |
ook_gek | woensdag 22 juni 2005 @ 17:53 |
quote:zal ik met je mee gaan ![]() | |
Hugster | woensdag 22 juni 2005 @ 17:58 |
![]() | |
Hugster | woensdag 22 juni 2005 @ 17:58 |
wel weer warm gek vandaag ![]() ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 17:59 |
quote:Ik heb mijn kaartje al bijna verkocht ![]() | |
Youp | woensdag 22 juni 2005 @ 18:03 |
quote:tjabbo... ff dat filmpje van je gekeken... maar dat klinkt helaas niet echt dat je zegt super... check eens goed na (als je dat nog niet gedaan hebt) of echt alle pulleys enzo nog vast zitten... | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 18:37 |
quote:jij van de organisatie telt niet, die moeten aanwezig zijn ![]() | |
BoJo | woensdag 22 juni 2005 @ 18:55 |
quote: ![]() ![]() dus wel ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 18:58 |
quote:en dat is dan ook nog eens de schoonste diesel die verkrijgbaar is. ![]() Ik vond die motor ook behoorlijk indrukwekkend in de Corolla Verso. | |
BazzoS | woensdag 22 juni 2005 @ 19:01 |
@ Tjabbo: ik zag je filmpje net.. Kut voor je.. ![]() ![]() | |
BazzoS | woensdag 22 juni 2005 @ 19:05 |
ff T-ford claxon installeren ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 19:06 |
quote:lijkt kwa rijden vrijveel op de 2.5 v6 tdi van VW/Audi en dat is een groot compliment....(hoewel de v6 een stukje fijner is) hebben ze netjes gedaan bij toyota ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 19:08 |
quote:ja, als ze ergens "voor gaan" is het meestal erg goed. Maar ik blijf het leuk vinden, die prestatie's uit een diesel en dan zoooo schoon ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 19:11 |
quote:vooral kwa soeplesse is het ![]() en hij is idd vrij schoon, zat een of ander promoblaadje in, stond het ook met grote lekker in ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 juni 2005 @ 19:17 |
quote:er komt nog een brutere ook trouwens. Voor in de T-sport diesel.. (over een tijdje, samen met een benzine V6 bi-turbo ![]() maar Toyota wil zijn complete line-up zeer schoon maken (daarom gaan de celica, previa e.d. er ook uit) dus echt spectaculair zal het allemaal wel weer niet worden ![]() | |
ThaFreak | woensdag 22 juni 2005 @ 22:05 |
slowchatmoordenaar ![]() die benzine v6 biturbo klinkt wel goed.... komt er nog een nieuw model van de celica uit of is daar nog niets van bekend?? | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 22:38 |
quote:Zeg die gasten van FT maar dat hun eerste CD een stuk beter was dan deze en dat ze op Lowlands eerder hadden moeten beginnen ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 22:40 |
druk hier in de SC btw ![]() ![]() Goedenavond btw ![]() ![]() | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 22:44 |
ik heb in een gechipte vw sharan tdi gereden ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 22:45 |
en je leeft nog ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 22:47 |
Maarseveense Plassen ![]() | |
Fugie | woensdag 22 juni 2005 @ 22:47 |
man dat ding was rap, had ik niet verwacht ![]() En ik heb nu alweer teveel biertjes op, voetbalavonden zijn echt niet gezond ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 22:50 |
Mijn oom heeft een Sharan VR6 ![]() Dat wil ook aardig opschieten. | |
PeuRac | woensdag 22 juni 2005 @ 22:51 |
* PeuRac is terug en heeft een collega minder ![]() | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 22:53 |
quote:Maandag zien we je in Opsporing Verzocht? ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 22:53 |
Sjoewe ![]() Peu ![]() Iemand de tyfus in gereden? ![]() | |
PeuRac | woensdag 22 juni 2005 @ 22:54 |
quote:Ik moest met een of andere jostie samen werken, die deed z'n werk maar half, ik de planning bellen, wordt hij op staande voet ontslagen, hij mocht meteen vertrekken ![]() ![]() | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 22:55 |
![]() ![]() [FB] Misbruik van mijn foto. | |
hermandeperman | woensdag 22 juni 2005 @ 22:55 |
quote:Je opa zat bij de NSB? | |
Sjoewe | woensdag 22 juni 2005 @ 22:56 |
quote:Herm ![]() Ik moest voor een meisje d'r biertje openaansterkeren, en ze rookte nog blauwe gauloises, vrouw naar m'n hart ![]() ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2005 @ 22:57 |
quote:Please ![]() |