Ook voor mij komt Octavarium op 1 en tegelijk op de rest van de posities, ik koop eigenlijk vooral oude meuk dus dit lijstje zal ik maar ff overslaan. Wellicht kan ik 'm over 10 jaar wel makenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:16 schreef Man_Made_God het volgende:
Nou, volgens mij is het voor mij ook redelijk dramatisch qua aanschaf van cd's uit 2005. Net Octavarium van Dream Theater, maar daarnaast schiet me even niks te binnen. Ben sowieso iemand die meer heeft met goedkope schijfjes.
De steen naast die van mij denk ikquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:44 schreef StephanL het volgende:
Under welke steen heb ik gezeten95% van alle mensen die hier worden geroepen, heb ik nog nooit van gehoord.
ff opgezocht, deze is idd uit 2005. Die nieuwe Herbaliser-cd vond ik ook wel okee.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:57 schreef jimjim1983 het volgende:
oh ja Prefuse 73 - Surrounded by Silence mag ook niet vergeten worden.
al weet ik niet zeker of die uit 2005 komt
die is inderdaad ook niet slechtquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:46 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
ff opgezocht, deze is idd uit 2005. Die nieuwe Herbaliser-cd vond ik ook wel okee.
ik ben op dit moment wel tevreden als hip hop liefhebberquote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:55 schreef pfaf het volgende:
Jullie ook zo tevreden, of is het voor de hip-hopper of metal-fan tot heden een ontiegelijk kutjaar?![]()
Ook de nieuwe Jaga Jazzist nog niet? En The Shining zal je denk ik ook wel bevallen (album: In the kingdom of Kitsch you will be a monster, neigt naar proggy jazz).quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:14 schreef nipeng het volgende:
Normaal kijk ik toch al sterk naar het verleden maar dit jaar is het wel heel extreem voor mij. Ik denk dat ik tot op heden geen 2005 release heb aangeschaft.
Rapportcijfer is dus onbekend, de leraar is niet komen opdagen.
Mich, wat vond je eigenlijk van de nieuwe Architecture in Helsinki?quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:52 schreef methodmich het volgende:
Hmm, heb er momenteel dus precies 30 en juni is nog niet rond... Ik steven af op een PR, maar goed.
Kan nog een paar dagen duren voor ik er aan toe kom... (of een half uur als ik weer een break ga nemen van mijn studie. Ik zie wel, even kijken of ik me dat kan veroorloven.quote:
Die heb ik nog niet gehoord, ken ik niet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mich, wat vond je eigenlijk van de nieuwe Architecture in Helsinki?
Het proberen zeker waard. Een beetje vreemd en hak op de tak, maar wel op een goede manier. Mits je een iets luistervriendelijke versie van the Fiery Furnaces' Blueberry Boat compleet met 'schattige' B&S-achtige zang wel kan waarderen, natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die heb ik nog niet gehoord, ken ik niet.
Nee, is mijn eigenste lijstje baas Seb. Anders had de Bloc Party er in gestaan en natuurlijk die rukkers van Kaiser Chiefs enzo.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:51 schreef Seborik het volgende:
Heb je die lijst overgenomen uit de OOR, MM?
Nee, die nieuwe focust wat minder op het jazzy gedeelte (bij ongeveer de helft van de nummers), en wat meer op gitaren (!). Het geeft het geheel wat meer een 'episch' karakter op bepaalde nummers, op zich ook wel aardig - maar waar je bij ouder werk de kluts kwijt dreigde kwijt te raken door de complexiteit, verzuip je nu eerder in het geluid, alhoewel het gelukkig nog net wegblijft van echte bombast. Persoonlijk vind ik die vorige albums ook wel beter, trouwens; ik moest er zeker even aan wennen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Jaga , een nieuw album , hoe lang is die al uit ? , dan heb ik hem waarschijnlijk gemist , een beetje in de trend van Magazine/The Stix
Haha, ok dan. Mijn lijst is ook wel een redelijk standaard lijstje, maar dat is, omdat ik nog niet veel platen uit 2005 gekocht heb. Tot nu toe veel metal in de vorm van promo's en de echte ontdekkingen en juweeltjes zijn allemaal uit 2004 die ik nu pas sinds kort in bezit heb.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, is mijn eigenste lijstje baas Seb. Anders had de Bloc Party er in gestaan en natuurlijk die rukkers van Kaiser Chiefs enzo.
die heb ik ookquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
One Word Extinguisher blijf ik wel beter vinden, trouwens.
bijna mijn hele muziekcollectie heb ik pas 8 jaar na dato gehaaldquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:15 schreef methodmich het volgende:
Dat is jammer, dat je soms pas later platen krijgt.
Ja, volgens mijn administratie en AMG wel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:35 schreef Grobbel het volgende:
Die Low-plaat is van dit jaar?
Silver Mt Zion is zeker 2005. Wat betreft DFA 1979 heb je gelijk, deze is inmiddels vervangen!quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:35 schreef Grobbel het volgende:
Die Low-plaat is van dit jaar, en die van Silver Mt Zion ook?
Dat krijg je met al dat Internet-gelek, je houdt gewoon niet meer goed in de gaten wanneer platen nu werkelijk zijn uitgekomen.![]()
Death From Above 1979 is volgens mij weer wel zeker van vorig jaar.
Jaha, want als je een plaat niet meteen een week na de release hebt ontdekt, dan ben je niet hip.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:15 schreef methodmich het volgende:
Dat is jammer, dat je soms pas later platen krijgt.
Low is ook zeker van dit jaar.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:42 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Silver Mt Zion is zeker 2005. Wat betreft DFA 1979 heb je gelijk, deze is inmiddels vervangen!
Ach ja, Amon Tobin had die soundtrack dit jaar uitgebracht. Heb 'm verder nog niet gehoord, maar er wel goede dingen over gehoord.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:58 schreef bartrid het volgende:
[..]
Low is ook zeker van dit jaar.
Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van oa Bloc Party, Venetian Snares, Dalek, Jaga Jazzist, Amon Tobin en Mogwai.
Teleurstellingen: Nine Inch Nails en New Order.
hij is erg goed en z'n 5.1 DJ Set die ik van hem gezien heb was ook zwaar ok.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:00 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach ja, Amon Tobin had die soundtrack dit jaar uitgebracht. Heb 'm verder nog niet gehoord, maar er wel goede dingen over gehoord.
Meer in de zin van dat het soms jammer is dat je hem dan niet in de oorspronkelijke jaarlijst hebt opgenomen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:55 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Jaha, want als je een plaat niet meteen een week na de release hebt ontdekt, dan ben je niet hip.
Ook alleen aangeschafte platen? Deze heb je 2 x. Leuk dat we 2 platen uit de top 3 delen en dat Adam Green toch hoger staat dan ik verwacht had bij je!quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:34 schreef DaisyDuke het volgende:
In min of meer willekeurige volgorde:
6. Andrew Bird - Andrew Bird & The Mysterious Production Of Eggs
15. Andrew Bird - Andrew Bird & The Mysterious Production Of Eggs
Andrew verdiend het. Blijft een geweldige plaat.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ook alleen aangeschafte platen? Deze heb je 2 x. Leuk dat we 2 platen uit de top 3 delen en dat Adam Green toch hoger staat dan ik verwacht had bij je!
Ah, dat komt goed uit want ik zie net dat ik Damien Jurado ben vergeten!quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ook alleen aangeschafte platen? Deze heb je 2 x. Leuk dat we 2 platen uit de top 3 delen en dat Adam Green toch hoger staat dan ik verwacht had bij je!
Die nieuwe van zZz had er trouwens ook nog wel in gemogen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:02 schreef Grobbel het volgende:
*snip*
Met een eervolle vermelding voor Fiona Apple's Extraordinary Machine, wanneer die ook moge uitkomen.
Ook nog eervolle vermeldingen voor nieuw werk van Low en Silver Mt. Zion, waarvan ik vergeten was dat het 2005 releases waren. Die komen wellicht wel weer terug aan het einde van het jaar, nu geen zin meer om die top 25 te veranderen.
Ja vind ik zelf ook wel. Wat betreft Tori, daar is mijn mening als fan misschien niet helemaal zuiver over, maar ik vind er ontzettend goede songs op staan. Voor sommige songs kan ik zelfs het cliché ouderwets goed uit de kast trekkenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:25 schreef methodmich het volgende:
Tori, Racoon en Frames, best verrassend Bug!
Ja, zo niet precies gelijk aanquote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:05 schreef methodmich het volgende:
Okee. In de lijn van Bachelor No. 2 en Lost In Space dus?
Je bent niet alleen, ik snap er ook niks van...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:44 schreef StephanL het volgende:
Under welke steen heb ik gezeten95% van alle mensen die hier worden geroepen, heb ik nog nooit van gehoord.
Waar staat jouw lijst danquote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:25 schreef MidnightRambler het volgende:
Je bent niet alleen, ik snap er ook niks van...![]()
Muzieknerdquote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Wat ken je zoal niet dan?
Komt "Curtains" van Frusciante niet uit 2004?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:15 schreef Dezz het volgende:
Ik vind 2005 tot nu toe een heerlijk muziek jaar, hieronder is mijn top 10
1. John Frusciante - Curtains
2. The Mars Volta - Frances the Mute
3. Life of Agony - Broken Valley
4. The Decemberists - Picaresque
5. Stephen Malkmus - Face the Truth
6. Low - The Great Destroyer
7. Jaga Jazzist - What We Must
8. Oasis - Don't Believe The Truth
9. Ryan Adams & The Cardinals - Cold Roses
10. Audioslave - Out of Exile
Ben benieuwd wat de rest van het jaar ons brengt
die heb ik jaren geleden ook al op TV West langs zien komen toen Westpop nog bestond.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:57 schreef methodmich het volgende:
Ik ken niet alle platen van anderen ook hoor.
En Remmelt, Muus & Femke kan je gewoon kopen in de winkel en anders beluisteren op www.remmeltmuusfemke.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |