[/quote}quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er zijn beelden in NL van BPRC en van Utrecht was het geloof ik. Staan geloof op www.bprcmoetdicht.org
Ook Willibrord Frequin had wat beelden gemaakt.
[..]quote:Maar je hebt wel gelijk dat we weinig beelden uit NL hebben. Zoals ik zei komt daar wel verandering in.
In de VS en UK zijn meer groepen die undercover zijn gegaan. In NL is het vooral verhalen van mensen die daar gewerkt hebben of werken.
Maar wees gerust er komen nog wel nederlandse recente beelden
[..]
\
Nee, want als je gewoon er aan meewerkt ben je net zo schuldig. Je kan toch zelf ook nadenken? Als je iets onjuist vind kan je het niet doen.
Nederland voorop? Wellicht, maar het is onjuist om te denken dat we in NL heilig zijn.
oeh, meerdere punten in 1 keer: een mensenleven gelijk aan een dierenleven ? OK, is een stellingname, maar ben jij dan bijv. bereid mensenvlees te eten in een hongersituatie ? is het ethisch verantwoord een medicijn op een mens uit te proberen ?quote:Daar doe ik geen oordeel over vellen. Ik vind een mensenleven even belangrijk als een dierenleven. Het ging mij er om dat ik gewoon elke keer weer kan zeggen 'ik zei het toch...'. Snap je? Ik weet zeker nl. dat het gewoon elke keer een gok is.
[..]
maar als je weet wat de invloed van een pijnstiller weet kun je dat in je statistiek meenemen, terwijl wanneer je géén pijnstiller gebruikt er onverwachte reacties kunnen komen aangezien elk dier anders op stress en pijn reageert waardoor je betrouwbaarheid daalt. pijnstillers zijn dus een toelaatbare en vaak toegepaste stofquote:
Zoals ik zei gebruiken ze dat niet altijd. En zeker met testen kan het toch beinvloeden. Men wil toch zekerheid?
zie boven: geloof me alsjeblieft: onder andere de rat is een betrouwbaar modelquote:Proeven worden met pijnstillers alleen maar onbetrouwbaarder... want even er van uit gaan dat dierproeven representatief zijn voor de mens (wat dus niet zo is)
dat is uiteindelijk een kwestie van verrouwen: de mensen die in de DEC zitten en proefdierdeskundigen zíjn er niet op uit om zoveel mogelijk dieren zoveel mogelijk pijn te veroorzaken ! Wat zij willen zijn resultaten waar mensen en dieren (immers een flink gedeelte van de dierproeven zijn voor veterinaire medicijnen) wat aan hebben..Soms krijg ik het idee dat PETA et al dieronderzoekers zien als een soort van enge nazi's terwijl het in het meest negatieve geval mensen zijn die kil tegen dieren aankijken maar doorhebbben dat onnodig lijden de proeven nadelig beinvloed en in het gunstige geval mensen die weten dat de proeven nodig (en wettelijk verplicht) zijn en proberen dat te doen met een minimum aan de kant van de dieren..quote:Tuurlijk dat is goed. Maar wat weten we nou dat er verbeterd is? Niks of wel wat?
quote:Op maandag 20 juni 2005 20:46 schreef kokoskip het volgende:
Sinds kort heb ik bestolen om alleen maar dierproefvrij te kopen omdat ik echt geen producten op me huid/haar kan smeren waar dieren pijn voor hebben geleden
BPRC staat er nog steeds hoor. Echter is de beveiliging alleen wat scherperquote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:10 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
Maar das dus oud nieuws ! BPRC zit dicht inmiddels en dan komen we aan bij een van de punten die mij ergeren aan antio-dierproef enthousiastelingen: voorbeelden uit het verleden aanhalen.. Natuurlijk ben ik het met je eens dat er dierexperimenten uitgevoerd zijn die niet even fris overkomen, maar kijk naar de situatie NU !
Dat heet afhankelijkheid. Daar draait de hele samenleving wel op. En ik snap dat daarom mensen niet iets durven, maar je blijft dan schuldig eraan als je meewerkt. In NL heb je daarnaast nog zekerheid dat je een net onder je hebt. Dus men heeft dus zeker een keuze ook wat betreft financien.quote:Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn: moreel normbesef is ook een soort luxe.. wanneer jóuw keuze is een proef uitvoeren war je niet achter staat of ontslagen worden en dan zonder geld, werk en huis zitten is het lastiger om moreel standvastig te blijven..
Ik weet niet precies welke kant je hier mee uit wil. Is het mensenvlees van dode mensen? Of moet ik daarvoor mensen doden? In het eerste geval... ja... in het 2 geval... neequote:oeh, meerdere punten in 1 keer: een mensenleven gelijk aan een dierenleven ? OK, is een stellingname, maar ben jij dan bijv. bereid mensenvlees te eten in een hongersituatie ? is het ethisch verantwoord een medicijn op een mens uit te proberen ?
Hoe kan je de dieren betrouwbaar noemen als de ene keer wel het resultaat goed is voor de mens en de andere keer niet? Zo gebruiken ze bijvoorbeeld die ratten voor de mensen. Dat zou volgens jouw een goed resultaat geven. Echter bij asperine zorgt het bij ratten voor geboortedefecten, terwijl er bij mensen niet zulke schadelijke bijeffecten zijn.quote:maar wat ik belangrijker acht is dat je zegt dat de uitslagen dierproeven een gok zijn.. daar ben ik het pertinent niet mee eens: door jarenlang onderzoek zijn verschillende dieren een goed model van de mens: dwz, wanneer een proef op een rat resultaat A geeft er met eenr edelijke zekerheid gesteld kan worden dat het rsultaat bij een mens "B" zal zijn.. jij lijkt te veronderstellen dat het uitvoeren van dierproeven arbitrair gebeurt onder het motto "ach, laten we het maar doen en met wat mazzel kunnen we de resultaten gebruiken" en dat is kolder. juist omdat door opgebouwde ervaring bijv ratten een goed werkzaam model voor de mens is hoeven er ralteief minder proeven op ratten uitgevoerd te worden omdat er eerder een significant resultaat aangetoond wordt
Hoe weet men wat de invloed van een pijnstiller is op een NIEUW medicijn? Men kan de stoffen bij elkaar gooien en kijken wat de reacties zijn. Echter zit je er mee dat je al met resultaten zit van de pijnstiller. Deze heeft resultaten die men gebruikt. En die kunnen al niet geheel betrouwbaar zijn.quote:maar als je weet wat de invloed van een pijnstiller weet kun je dat in je statistiek meenemen, terwijl wanneer je géén pijnstiller gebruikt er onverwachte reacties kunnen komen aangezien elk dier anders op stress en pijn reageert waardoor je betrouwbaarheid daalt. pijnstillers zijn dus een toelaatbare en vaak toegepaste stof
Ik weet wel beter.quote:zie boven: geloof me alsjeblieft: onder andere de rat is een betrouwbaar model
Vertrouwen... ik ken onderhand wel het vertrouwen in de mens... dat moet je dus niet hebben. Als je nog zo in het goede van de mens gelooft, dan ben je toch wel erg naief.quote:dat is uiteindelijk een kwestie van verrouwen: de mensen die in de DEC zitten en proefdierdeskundigen zíjn er niet op uit om zoveel mogelijk dieren zoveel mogelijk pijn te veroorzaken ! Wat zij willen zijn resultaten waar mensen en dieren (immers een flink gedeelte van de dierproeven zijn voor veterinaire medicijnen) wat aan hebben..
Die denken dat dierproeven nodig zijn is een beter woord...quote:Soms krijg ik het idee dat PETA et al dieronderzoekers zien als een soort van enge nazi's terwijl het in het meest negatieve geval mensen zijn die kil tegen dieren aankijken maar doorhebbben dat onnodig lijden de proeven nadelig beinvloed en in het gunstige geval mensen die weten dat de proeven nodig (en wettelijk verplicht) zijn en proberen dat te doen met een minimum aan de kant van de dieren..
Echter geef je door het product te kopen geen statement af... en blijft er vraag enzo.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:27 schreef star_gazer het volgende:
Enne.... Klinkt bot, maar of jij dat product koopt of niet... het kwaad is al geschied...
Dat vind ik wel een erg rare mentaliteit. Als je zo redeneert bereik je nooit wat met je idealen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Enne.... Klinkt bot, maar of jij dat product koopt of niet... het kwaad is al geschied...
en zolang iedereen het blijft kopen blijft het kwaad geschieden natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ha ha krijg jij al uitslag. Misschien trekt je huid wel samen na zoveel jaar gebruik van die shitquote:Op maandag 20 juni 2005 20:46 schreef kokoskip het volgende:
Hallo! Wie kopen hier allemaal dierproefvrije producten? Sinds kort heb ik bestolen om alleen maar dierproefvrij te kopen omdat ik echt geen producten op me huid/haar kan smeren waar dieren pijn voor hebben geleden. Ik zal even een lijstje posten met watvoor producten proefdiervrij zijn! Het zijn niet alle merken maar de bekenste
(En nee dat zijn geen slechte merken)
Revlon
The Body Shop
Botanics
Esteé Lauder
Chanel
Clinique
Hard Candy
M.A.C. Cosmetics
Nexxus
Nivea
OPI Products
Oriflame
Urban Decay
Victoria’s Secret
The Wella Corporation (Sebastian)
Lush
Ok, dat zijn dan groepjes dierlijke cellen. Van slachtafval waarschijnlijk... vind ik idd nog niet erg dierproefvrij. Maar menselijke cellen word te duur voor ze waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:31 schreef Angelina1 het volgende:
Omdat ze op groepjes cellen testen mogen ze officieel niet tot de lijst: Dierproefvrij worden gerekend. Je moet maar voor jezelf beslissen of je dat ook erg vindt of niet...
Heeft hema dat niet? Of trekpleister of kruidvat?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:32 schreef Tristessa het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs (niet te duur dus) dierproefvrije schoonmaakmiddelen en wasmiddelen kan kopen?
Het is overigens dat iets eerst op goedgekeurde proef moet getest zijn. Dat kan een dierproef zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:46 schreef ook_gek het volgende:
ja nu wil ik jullie niet teleur stellen. MAar geen 1 product is 100% dierproefvrij.
In de NL wet stat namelijk dat elk cosmetica product ten alle tijden eerst op dieren getest moet zijn eer het op de consumenten markt terecht komt. Dus dierproefvrij bestaat niet.
Bij een totaal nieuw product word het wel getest op dieren. En wat je zegt anders doen ze het wel in andere landen. Het is natuurlijk niet zo dat wij in nederland nog even alle testjes over doen als dit al BV in Belgie gedaan is. Maar punt blijft dat dus geen enkel product dierproefvrij is.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:17 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het is overigens dat iets eerst op goedgekeurde proef moet getest zijn. Dat kan een dierproef zijn.
Cosmetica mag niet op dieren getest zijn meer... sinds 1997 als ik het goed heb, omdat er genoeg andere testen waren. Maar die testen worden meestal in andere landen gedaan.
Maar in principe zijn de meeste stoffen ooit wel eens door iemand op dieren getest. Het gaat er om dat producten op dieren getest zijn of niet of dat ze nog steeds dingen testen op dieren.
artikel 10d:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:22 schreef ook_gek het volgende:
Bij een totaal nieuw product word het wel getest op dieren.
Nou er worden vele dubbele proeven gedaan. Van belgie naar nederland zal er naar gekeken worden, omdat er europees wat geregeld is. Echter producten buiten de EU (vanuit de VS), daar word dan weer wel getest nog een keer. In Europa zijn nl. andere waarden en normen.quote:En wat je zegt anders doen ze het wel in andere landen. Het is natuurlijk niet zo dat wij in nederland nog even alle testjes over doen als dit al BV in Belgie gedaan is. Maar punt blijft dat dus geen enkel product dierproefvrij is.
Weleda is niet zo duur in mijn ogen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:35 schreef TechXP het volgende:
En duur...
Ik heb de amandel olie. Is ook zoiets ongeveer. Maar dat gaat wel snel. Het ligt er ook aan hoe vaak je het gebruikt. Maar in vergelijking met andere dingen is het gewoon duur. Maar daar zit ik niet geheel mee hoor...quote:Op zondag 10 juli 2005 16:43 schreef NijntjesUk het volgende:
Weleda is niet zo duur in mijn ogen.
Mijn dagcrème (Weleda Amandel Hydraterende crème) is 7,95 voor 30 ml als ik het goed heb en daar doe ik heeeeeel lang mee.
En nu graag onderbouwd dat we idd anders niet zo ver zouden zijn... juistem... ik heb een andere mening. Zonder dierproeven zouden we nu tig keer zo ver zijn. Telkens (constant) worden medicijnen afgewezen na diertesten omdat de resultaten aangeven dat het niet goed is voor de mens.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:25 schreef ook_gek het volgende:
Zonder proefen te doen op dieren en dan even cosmetica buiten het verhaal houden. Zonder die dier proeven was de medice wetenschap nooit zo ver als dat het vandaag de dag is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |