grappig hoor. Er staan vaak oudere beelden bij ja. Recente beelden zijn van undercover opnames die door o.a. peta zijn gedaan. Het is lastig om tegenwoordig ergens binnen te dringen (denk ik). Maar er gaan binnenkort wel wat nieuwere recentere beelden komen hoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:07 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
dierproeven voor cosmetica zijn in nederland verboden (dus alle franse cosmetica artikelen zijn op dieren getest), proefdiervrij aanhangers laten zich in de luren leggen met foto's uit de jaren '70 en zouden eens een cursus proefdierkunde moeten volgen en zich vervolgens eens druk moeten maken over hoe huisdieren behandeld worden...
Volgens mij heb ik dat op deze pagina al verteld...of is het al weer de vorige pagina?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:10 schreef TeleluvR het volgende:
@TechXP:
Gebruik je uberhaupt medicijnen/medicatie?
Zo kan er juist meer onderzoek naar medicijnen gedaan wordenquote:Op woensdag 22 juni 2005 17:43 schreef Lllaura het volgende:
Medicijnen kan je vaak niet omheen. Maar hiervoor wordt véééél te weinig gezocht naar alternatieven. Maar één procent van het totale budget voor dierproeven (incl. loonkosten e.d.) wordt besteed aan het zoeken naar alternatieven...![]()
Of ze doen het onder de noemer voor 'medische doeleinden' maar dan is het indirect bedoeld voor gewoon cosmetica. Maar volgens mij komt de meeste cosmetica sowieso uit het buitenland. Het beleid van de EU word vanaf 2012 geen cosmeticatesten meer en ook niet producten waar zulke testen mee zijn gedaan. Dat vind ik al heel wat. Dat biedt perspectief in andere zaken, omdat andere producten waar dierenleed aankleeft niet geweigerd mocht worden in de EU, maar dat zullen ze ook maar selectief doen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:25 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
Niet in nederland nee..maar al dat soort proeven worden dan uitbesteedt aan franse laboratoria..
In nederland wordt getest voor humane en dierfarmaceutica, geneeskunde, voedingsstoffen en een groot gedeelte zijn gedrags- fysiologie- of fundamentele proeven.
dat een hele hoop informatie (propaganda ?) waar groepen als proefdiervrij en PETA mee aankomen hopeloos verouderd is en vaak gebaseerd is op onjuiste aannames: de bekende foto's van konijntjes die vastgeklemd zitten zijn serieus 25 jar oud. De meest schokkend overkomende foto's zijn vaak van onderzoeken die worden gedaan in het kader van geneesmiddelen/geneekunde onderzoeken waar dan voorbij gegaan wordt aan het feit dat de dieren in kwestie pijnstillers lrijgen om juist het ongerief niveau tot een minimum te verminderen om zo de resultaten zo dudielijk mogelijk te hebben (immers, pijn en ongerief leidt tot de afgifte van een heel zwik stresshormonen die de reacties van de dieren beinvloeden zodat je nooit een statistisch significant resultaat haalt)quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:41 schreef Lllaura het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet wat je hiermee wilt zeggen...![]()
[..]
Ja, dat zal zeker de reden zijn... of juist gewoon dat de vivisectie industrie niet wil zoeken naar alternatieven... dieren pijnigen is gewoon een leuke bezigheid.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:44 schreef whosvegas het volgende:
Zo kan er juist meer onderzoek naar medicijnen gedaan worden
Dat denk ik maarquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:47 schreef Lllaura het volgende:
Waaruit maak jij op dat het geld dat bespaard wordt op het niet zoeken naar alternatieven voor diereproeven voor cosmetica, naar dierproeven voor medicijngebruik gaat?
Nee meestal goedkoper. Tig keer minder geld nodig voor personeel, voor verzorging van dieren, etc.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:50 schreef Varr het volgende:
Let er nooit op, daarnaast zullen proefdiervrije alternatiefen wel duurder zijn.
Klopt, Vervanging is een van de pijlers van het onderzoek van proefdierkundequote:Op donderdag 23 juni 2005 22:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee meestal goedkoper. Tig keer minder geld nodig voor personeel, voor verzorging van dieren, etc.
No offence, maar als je ze ooit nodig hebt?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat op deze pagina al verteld...of is het al weer de vorige pagina?
Antwoord: nee.
Kijk eens op de site van peta...vernieuwende beelden voor je?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:50 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
dat een hele hoop informatie (propaganda ?) waar groepen als proefdiervrij en PETA mee aankomen hopeloos verouderd is en vaak gebaseerd is op onjuiste aannames: de bekende foto's van konijntjes die vastgeklemd zitten zijn serieus 25 jar oud.
Nou ik vind het allemaal even verschrikkelijk en schokkend. Ik krijg wel een glimlach als er weer wat mensen dood zijn gegaan doordat dierproeven valse resultaten hebben gegeven en achteraf ook vele bijwerkingen zijn geweest. Bij dierproeven gebruiken ze niet zo snel pijnstillers om dat die de resultaten kunnen beinvloeden. Men moet neutrale dieren hebben.quote:De meest schokkend overkomende foto's zijn vaak van onderzoeken die worden gedaan in het kader van geneesmiddelen/geneekunde onderzoeken waar dan voorbij gegaan wordt aan het feit dat de dieren in kwestie pijnstillers lrijgen om juist het ongerief niveau tot een minimum te verminderen om zo de resultaten zo dudielijk mogelijk te hebben (immers, pijn en ongerief leidt tot de afgifte van een hel zwik stresshormonen die de reacties van de dieren beinvloeden zodat je nooit een statisctisch significant resultaat haalt)
Huisdieren ook slecht behandeld. Ben ik mee eens. Maar de DEC stelt niks voor. Oh...er zitten wat punten in je aanvraag wat niet klopt...even veranderen...weer indienen etc. Bijna alles gaat er door heen. En de regels stellen natuurlijk ook niks voor dat snap je ook wel.quote:over de huisdieren: voor o.a de huisvesting en voeding van proefdieren zijn ontzettend strenge regels neergelegd die continu getoetst worden door de DEC (dier Experiment Commissie) en het blijkt dus dat een groot gedeelte (denk 40% of meer) van de huisdieren in NL behandeld/gehuisvest worden op een manier die een proefdierdeskundige subiet zijn vergunning zou kosten..
Inderdaad...quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:50 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
[..]
dat een hele hoop informatie (propaganda ?) waar groepen als proefdiervrij en PETA mee aankomen hopeloos verouderd is en vaak gebaseerd is op onjuiste aannames: de bekende foto's van konijntjes die vastgeklemd zitten zijn serieus 25 jar oud. De meest schokkend overkomende foto's zijn vaak van onderzoeken die worden gedaan in het kader van geneesmiddelen/geneekunde onderzoeken waar dan voorbij gegaan wordt aan het feit dat de dieren in kwestie pijnstillers lrijgen om juist het ongerief niveau tot een minimum te verminderen om zo de resultaten zo dudielijk mogelijk te hebben (immers, pijn en ongerief leidt tot de afgifte van een heel zwik stresshormonen die de reacties van de dieren beinvloeden zodat je nooit een statistisch significant resultaat haalt)
over de huisdieren: voor o.a de huisvesting en voeding van proefdieren zijn ontzettend strenge regels neergelegd die continu getoetst worden door de DEC (dier Experiment Commissie) en het blijkt dus dat een groot gedeelte (denk 40% of meer) van de huisdieren in NL behandeld/gehuisvest worden op een manier die een proefdierdeskundige subiet zijn vergunning zou kosten..
Leuk stukje, maar er zit geen argument in.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:58 schreef TechXP het volgende:
Huisdieren ook slecht behandeld. Ben ik mee eens. Maar de DEC stelt niks voor. Oh...er zitten wat punten in je aanvraag wat niet klopt...even veranderen...weer indienen etc. Bijna alles gaat er door heen. En de regels stellen natuurlijk ook niks voor dat snap je ook wel.
Regels worden genoeg overtreden daarnaast ook. Zie maar bij de dierproeflabs die in opspraak raken door undercover beelden. Daar hadden ze ook zulke mooie 'welzijnsregels'. We weten hopelijk wel beter he?
Wat ik doe in zo een situatie? Geen idee. Daar ben ik nog niet gekomen. Wel gebruik ik nu iig geen medische middels voor mijn eczeem. Daarvoor gebruik ik gewone olien steeds en van die alternatieve dingen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:55 schreef TeleluvR het volgende:
No offence, maar als je ze ooit nodig hebt?
Ga je dan op zoek naar iets homeopathisch ofzo?
Of met 'ernstigere' dingen, wat doe je dan?
Nogmaals, no offence, maar ik ben gewoon benieuwd wat mensen in zo'n geval beweegt...
Sorry, maar regels worden gewoon overtreden of het nou je kan schaden of niet. Ze zouden er eerst achter moeten komen en zo streng is het niet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:03 schreef TeleluvR het volgende:
Leuk stukje, maar er zit geen argument in. DEC is echt wel streng. Een onderzoek dat niet deugt, zal ook na aanpassing niet doorkomen. Regels overtreden laat je ook wel uit je hoofd (zie vorige post)
Ik ben ook voor wetenschaps redenen tegen dierproeven. Ik vind dierproeven gewoon een gevaar voor de mens. Ik weet dat we zonder dierproeven vele malen verder zouden zijn.quote:Welzijnsregels zijn inderdaad mooi. Ik ga niet zeggen dat proefdieren het leuk hebben, maar wij (de maatschappij) achten ze noodzakelijk. [Let wel, ik heb het hier over wetenschappelijk en/of medisch onderzoek: om iemand die ziek is, te kunnen helpen. Niet voor gebruik op zaterdagavond dus!]
quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:58 schreef TechXP het volgende:
[..]
Kijk eens op de site van peta...vernieuwende beelden voor je ?
* nee, maar dat zijn geen beelden uit NL.. ik zal nooit ontkennen dat buiten NL en helemaal in de VS dierproeven misselijkmakend lomp worden uitgevoerd
Daarnaast al zijn die beelden 25 jaar oud. Draize testen worden nog gedaan. Er is wel een vervanger voor of zelfs meerdere. Men kan de Eyetex gebruiken of skintex. De FDA in de VS had het goedgekeurd. Maar liet aan bedrijven over wat ze deden. En wat doen ze? Juist doorgaan met dierproeven. Dat zegt toch heel wat over de mensen die op dieren proeven doen.
[..]
* het zegt wat over de mensen die opdracht geven de proeven uit te voeren; niet over de uitvoerders: OK, dit lijkt een beetje op "I was only following orders" maar het is helaas zo dat NL vooroploopt op het gebied van het gebied van proeven diervriendelijk uitvoeren: vaak wéten ze in het buitenland niet eens dat het ook anders kan helaas.
Nou ik vind het allemaal even verschrikkelijk en schokkend. Ik krijg wel een glimlach als er weer wat mensen dood zijn gegaan doordat dierproeven valse resultaten hebben gegeven en achteraf ook vele bijwerkingen zijn geweest.
* dus....dieren zijn voor jou belangrijker dan mensen.. lekker..
Bij dierproeven gebruiken ze niet zo snel pijnstillers om dat die de resultaten kunnen beinvloeden. Men moet neutrale dieren hebben.
* wrong. pijnstillers zeker worden toegepast, zolang maar bij alle dieren uit een test hetzelfde middel gebruikt wordt met bekende invloeden geeft dat geen statistische afwijkingen.
[..]
Huisdieren ook slecht behandeld. Ben ik mee eens. Maar de DEC stelt niks voor. Oh...er zitten wat punten in je aanvraag wat niet klopt...even veranderen...weer indienen etc. Bijna alles gaat er door heen.
* niet bepaald, maar goed laten we daar even overheen stappenb.
En de regels stellen natuurlijk ook niks voor dat snap je ook wel.
* die regels zijn natuurlijk niet zomaar opgesteld: ze zijn er juist om te voorkomen dat dieren onnodig lijden: ongerief is natuurlijk niet te vermijden maar onnodig lijden wel.
Regels worden genoeg overtreden daarnaast ook. Zie maar bij de dierproeflabs die in opspraak raken door undercover beelden. Daar hadden ze ook zulke mooie 'welzijnsregels'. We weten hopelijk wel beter he?
* het enige recente geval in NL dat ik daarvan ken is het Beverwijk Primatencentrum: op basis daarvan zijn de regels weer flink aangescherpt: dat is een kenmerk van regelgeving -> door een continu proces van iteratie en evaluatie streven naar een verbetering.
Er zijn beelden in NL van BPRC en van Utrecht was het geloof ik. Staan geloof op www.bprcmoetdicht.orgquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:11 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
* nee, maar dat zijn geen beelden uit NL.. ik zal nooit ontkennen dat buiten NL en helemaal in de VS dierproeven misselijkmakend lomp worden uitgevoerd
Nee, want als je gewoon er aan meewerkt ben je net zo schuldig. Je kan toch zelf ook nadenken? Als je iets onjuist vind kan je het niet doen.quote:* het zegt wat over de mensen die opdracht geven de proeven uit te voeren; niet over de uitvoerders: OK, dit lijkt een beetje op "I was only following orders" maar het is helaas zo dat NL vooroploopt op het gebied van het gebied van proeven diervriendelijk uitvoeren: vaak wéten ze in het buitenland niet eens dat het ook anders kan helaas.
Daar doe ik geen oordeel over vellen. Ik vind een mensenleven even belangrijk als een dierenleven. Het ging mij er om dat ik gewoon elke keer weer kan zeggen 'ik zei het toch...'. Snap je? Ik weet zeker nl. dat het gewoon elke keer een gok is.quote:* dus....dieren zijn voor jou belangrijker dan mensen.. lekker..
Zoals ik zei gebruiken ze dat niet altijd. En zeker met testen kan het toch beinvloeden. Men wil toch zekerheid? Proeven worden met pijnstillers alleen maar onbetrouwbaarder... want even er van uit gaan dat dierproeven representatief zijn voor de mens (wat dus niet zo is) heb je dan resultaten die zeggen iets over de werking van het medicijn bij de mens in de situatie dat de mens een bepaalde pijnstiller gebruikt. Snap je? Het zal natuurlijk ook vast voorkomen dat ze wel pijnstillers geven. Dat ligt ook aan de proeven.quote:* wrong. pijnstillers zeker worden toegepast, zolang maar bij alle dieren uit een test hetzelfde middel gebruikt wordt met bekende invloeden geeft dat geen statistische afwijkingen.
Tuurlijk... maar regels worden overtredenquote:* die regels zijn natuurlijk niet zomaar opgesteld: ze zijn er juist om te voorkomen dat dieren onnodig lijden: ongerief is natuurlijk niet te vermijden maar onnodig lijden wel.
Tuurlijk dat is goed. Maar wat weten we nou dat er verbeterd is? Niks of wel wat? Situatie blijft dat dieren lijden voor de mens en voor onnuttige resultaten. Resultaten die gewoon een gok zijn.quote:* het enige recente geval in NL dat ik daarvan ken is het Beverwijk Primatencentrum: op basis daarvan zijn de regels weer flink aangescherpt: dat is een kenmerk van regelgeving -> door een continu proces van iteratie en evaluatie streven naar een verbetering.
[/quote}quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er zijn beelden in NL van BPRC en van Utrecht was het geloof ik. Staan geloof op www.bprcmoetdicht.org
Ook Willibrord Frequin had wat beelden gemaakt.
[..]quote:Maar je hebt wel gelijk dat we weinig beelden uit NL hebben. Zoals ik zei komt daar wel verandering in.
In de VS en UK zijn meer groepen die undercover zijn gegaan. In NL is het vooral verhalen van mensen die daar gewerkt hebben of werken.
Maar wees gerust er komen nog wel nederlandse recente beelden
[..]
\
Nee, want als je gewoon er aan meewerkt ben je net zo schuldig. Je kan toch zelf ook nadenken? Als je iets onjuist vind kan je het niet doen.
Nederland voorop? Wellicht, maar het is onjuist om te denken dat we in NL heilig zijn.
oeh, meerdere punten in 1 keer: een mensenleven gelijk aan een dierenleven ? OK, is een stellingname, maar ben jij dan bijv. bereid mensenvlees te eten in een hongersituatie ? is het ethisch verantwoord een medicijn op een mens uit te proberen ?quote:Daar doe ik geen oordeel over vellen. Ik vind een mensenleven even belangrijk als een dierenleven. Het ging mij er om dat ik gewoon elke keer weer kan zeggen 'ik zei het toch...'. Snap je? Ik weet zeker nl. dat het gewoon elke keer een gok is.
[..]
maar als je weet wat de invloed van een pijnstiller weet kun je dat in je statistiek meenemen, terwijl wanneer je géén pijnstiller gebruikt er onverwachte reacties kunnen komen aangezien elk dier anders op stress en pijn reageert waardoor je betrouwbaarheid daalt. pijnstillers zijn dus een toelaatbare en vaak toegepaste stofquote:
Zoals ik zei gebruiken ze dat niet altijd. En zeker met testen kan het toch beinvloeden. Men wil toch zekerheid?
zie boven: geloof me alsjeblieft: onder andere de rat is een betrouwbaar modelquote:Proeven worden met pijnstillers alleen maar onbetrouwbaarder... want even er van uit gaan dat dierproeven representatief zijn voor de mens (wat dus niet zo is)
dat is uiteindelijk een kwestie van verrouwen: de mensen die in de DEC zitten en proefdierdeskundigen zíjn er niet op uit om zoveel mogelijk dieren zoveel mogelijk pijn te veroorzaken ! Wat zij willen zijn resultaten waar mensen en dieren (immers een flink gedeelte van de dierproeven zijn voor veterinaire medicijnen) wat aan hebben..Soms krijg ik het idee dat PETA et al dieronderzoekers zien als een soort van enge nazi's terwijl het in het meest negatieve geval mensen zijn die kil tegen dieren aankijken maar doorhebbben dat onnodig lijden de proeven nadelig beinvloed en in het gunstige geval mensen die weten dat de proeven nodig (en wettelijk verplicht) zijn en proberen dat te doen met een minimum aan de kant van de dieren..quote:Tuurlijk dat is goed. Maar wat weten we nou dat er verbeterd is? Niks of wel wat?
quote:Op maandag 20 juni 2005 20:46 schreef kokoskip het volgende:
Sinds kort heb ik bestolen om alleen maar dierproefvrij te kopen omdat ik echt geen producten op me huid/haar kan smeren waar dieren pijn voor hebben geleden
BPRC staat er nog steeds hoor. Echter is de beveiliging alleen wat scherperquote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:10 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
Maar das dus oud nieuws ! BPRC zit dicht inmiddels en dan komen we aan bij een van de punten die mij ergeren aan antio-dierproef enthousiastelingen: voorbeelden uit het verleden aanhalen.. Natuurlijk ben ik het met je eens dat er dierexperimenten uitgevoerd zijn die niet even fris overkomen, maar kijk naar de situatie NU !
Dat heet afhankelijkheid. Daar draait de hele samenleving wel op. En ik snap dat daarom mensen niet iets durven, maar je blijft dan schuldig eraan als je meewerkt. In NL heb je daarnaast nog zekerheid dat je een net onder je hebt. Dus men heeft dus zeker een keuze ook wat betreft financien.quote:Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn: moreel normbesef is ook een soort luxe.. wanneer jóuw keuze is een proef uitvoeren war je niet achter staat of ontslagen worden en dan zonder geld, werk en huis zitten is het lastiger om moreel standvastig te blijven..
Ik weet niet precies welke kant je hier mee uit wil. Is het mensenvlees van dode mensen? Of moet ik daarvoor mensen doden? In het eerste geval... ja... in het 2 geval... neequote:oeh, meerdere punten in 1 keer: een mensenleven gelijk aan een dierenleven ? OK, is een stellingname, maar ben jij dan bijv. bereid mensenvlees te eten in een hongersituatie ? is het ethisch verantwoord een medicijn op een mens uit te proberen ?
Hoe kan je de dieren betrouwbaar noemen als de ene keer wel het resultaat goed is voor de mens en de andere keer niet? Zo gebruiken ze bijvoorbeeld die ratten voor de mensen. Dat zou volgens jouw een goed resultaat geven. Echter bij asperine zorgt het bij ratten voor geboortedefecten, terwijl er bij mensen niet zulke schadelijke bijeffecten zijn.quote:maar wat ik belangrijker acht is dat je zegt dat de uitslagen dierproeven een gok zijn.. daar ben ik het pertinent niet mee eens: door jarenlang onderzoek zijn verschillende dieren een goed model van de mens: dwz, wanneer een proef op een rat resultaat A geeft er met eenr edelijke zekerheid gesteld kan worden dat het rsultaat bij een mens "B" zal zijn.. jij lijkt te veronderstellen dat het uitvoeren van dierproeven arbitrair gebeurt onder het motto "ach, laten we het maar doen en met wat mazzel kunnen we de resultaten gebruiken" en dat is kolder. juist omdat door opgebouwde ervaring bijv ratten een goed werkzaam model voor de mens is hoeven er ralteief minder proeven op ratten uitgevoerd te worden omdat er eerder een significant resultaat aangetoond wordt
Hoe weet men wat de invloed van een pijnstiller is op een NIEUW medicijn? Men kan de stoffen bij elkaar gooien en kijken wat de reacties zijn. Echter zit je er mee dat je al met resultaten zit van de pijnstiller. Deze heeft resultaten die men gebruikt. En die kunnen al niet geheel betrouwbaar zijn.quote:maar als je weet wat de invloed van een pijnstiller weet kun je dat in je statistiek meenemen, terwijl wanneer je géén pijnstiller gebruikt er onverwachte reacties kunnen komen aangezien elk dier anders op stress en pijn reageert waardoor je betrouwbaarheid daalt. pijnstillers zijn dus een toelaatbare en vaak toegepaste stof
Ik weet wel beter.quote:zie boven: geloof me alsjeblieft: onder andere de rat is een betrouwbaar model
Vertrouwen... ik ken onderhand wel het vertrouwen in de mens... dat moet je dus niet hebben. Als je nog zo in het goede van de mens gelooft, dan ben je toch wel erg naief.quote:dat is uiteindelijk een kwestie van verrouwen: de mensen die in de DEC zitten en proefdierdeskundigen zíjn er niet op uit om zoveel mogelijk dieren zoveel mogelijk pijn te veroorzaken ! Wat zij willen zijn resultaten waar mensen en dieren (immers een flink gedeelte van de dierproeven zijn voor veterinaire medicijnen) wat aan hebben..
Die denken dat dierproeven nodig zijn is een beter woord...quote:Soms krijg ik het idee dat PETA et al dieronderzoekers zien als een soort van enge nazi's terwijl het in het meest negatieve geval mensen zijn die kil tegen dieren aankijken maar doorhebbben dat onnodig lijden de proeven nadelig beinvloed en in het gunstige geval mensen die weten dat de proeven nodig (en wettelijk verplicht) zijn en proberen dat te doen met een minimum aan de kant van de dieren..
Echter geef je door het product te kopen geen statement af... en blijft er vraag enzo.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:27 schreef star_gazer het volgende:
Enne.... Klinkt bot, maar of jij dat product koopt of niet... het kwaad is al geschied...
Dat vind ik wel een erg rare mentaliteit. Als je zo redeneert bereik je nooit wat met je idealen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Enne.... Klinkt bot, maar of jij dat product koopt of niet... het kwaad is al geschied...
en zolang iedereen het blijft kopen blijft het kwaad geschieden natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ha ha krijg jij al uitslag. Misschien trekt je huid wel samen na zoveel jaar gebruik van die shitquote:Op maandag 20 juni 2005 20:46 schreef kokoskip het volgende:
Hallo! Wie kopen hier allemaal dierproefvrije producten? Sinds kort heb ik bestolen om alleen maar dierproefvrij te kopen omdat ik echt geen producten op me huid/haar kan smeren waar dieren pijn voor hebben geleden. Ik zal even een lijstje posten met watvoor producten proefdiervrij zijn! Het zijn niet alle merken maar de bekenste
(En nee dat zijn geen slechte merken)
Revlon
The Body Shop
Botanics
Esteé Lauder
Chanel
Clinique
Hard Candy
M.A.C. Cosmetics
Nexxus
Nivea
OPI Products
Oriflame
Urban Decay
Victoria’s Secret
The Wella Corporation (Sebastian)
Lush
Ok, dat zijn dan groepjes dierlijke cellen. Van slachtafval waarschijnlijk... vind ik idd nog niet erg dierproefvrij. Maar menselijke cellen word te duur voor ze waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:31 schreef Angelina1 het volgende:
Omdat ze op groepjes cellen testen mogen ze officieel niet tot de lijst: Dierproefvrij worden gerekend. Je moet maar voor jezelf beslissen of je dat ook erg vindt of niet...
Heeft hema dat niet? Of trekpleister of kruidvat?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:32 schreef Tristessa het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs (niet te duur dus) dierproefvrije schoonmaakmiddelen en wasmiddelen kan kopen?
Het is overigens dat iets eerst op goedgekeurde proef moet getest zijn. Dat kan een dierproef zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:46 schreef ook_gek het volgende:
ja nu wil ik jullie niet teleur stellen. MAar geen 1 product is 100% dierproefvrij.
In de NL wet stat namelijk dat elk cosmetica product ten alle tijden eerst op dieren getest moet zijn eer het op de consumenten markt terecht komt. Dus dierproefvrij bestaat niet.
Bij een totaal nieuw product word het wel getest op dieren. En wat je zegt anders doen ze het wel in andere landen. Het is natuurlijk niet zo dat wij in nederland nog even alle testjes over doen als dit al BV in Belgie gedaan is. Maar punt blijft dat dus geen enkel product dierproefvrij is.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:17 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het is overigens dat iets eerst op goedgekeurde proef moet getest zijn. Dat kan een dierproef zijn.
Cosmetica mag niet op dieren getest zijn meer... sinds 1997 als ik het goed heb, omdat er genoeg andere testen waren. Maar die testen worden meestal in andere landen gedaan.
Maar in principe zijn de meeste stoffen ooit wel eens door iemand op dieren getest. Het gaat er om dat producten op dieren getest zijn of niet of dat ze nog steeds dingen testen op dieren.
artikel 10d:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:22 schreef ook_gek het volgende:
Bij een totaal nieuw product word het wel getest op dieren.
Nou er worden vele dubbele proeven gedaan. Van belgie naar nederland zal er naar gekeken worden, omdat er europees wat geregeld is. Echter producten buiten de EU (vanuit de VS), daar word dan weer wel getest nog een keer. In Europa zijn nl. andere waarden en normen.quote:En wat je zegt anders doen ze het wel in andere landen. Het is natuurlijk niet zo dat wij in nederland nog even alle testjes over doen als dit al BV in Belgie gedaan is. Maar punt blijft dat dus geen enkel product dierproefvrij is.
Weleda is niet zo duur in mijn ogen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:35 schreef TechXP het volgende:
En duur...
Ik heb de amandel olie. Is ook zoiets ongeveer. Maar dat gaat wel snel. Het ligt er ook aan hoe vaak je het gebruikt. Maar in vergelijking met andere dingen is het gewoon duur. Maar daar zit ik niet geheel mee hoor...quote:Op zondag 10 juli 2005 16:43 schreef NijntjesUk het volgende:
Weleda is niet zo duur in mijn ogen.
Mijn dagcrème (Weleda Amandel Hydraterende crème) is 7,95 voor 30 ml als ik het goed heb en daar doe ik heeeeeel lang mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |