En kweek je die dan in een potje?quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:12 schreef Rio het volgende:
[..]
Absoluut! En ook nog best veel voor zo'n klein struikje.
Bij mij staat er basilicum op de vensterbank (ook op het zuiden, lekker warm dus!). Hij hij echt een hele hoop water nodig, bijna elke dag wel anders gaan de blaadjes hangen. En ik heb het plantje gewoon in een pot staan met gewone potgrond.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 17:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
oe, da's wel fijn. Mijn keuken heeft het raam op het zuiden namelijk
En dan gewoon in een plantenbak met potgrond??
En hoe vaak water geven, of scheelt dat per kruidsoort??
Vreemd idd. Immers, van nature groeit alles ook binnenquote:Op zondag 21 augustus 2005 19:05 schreef Oksel het volgende:
Dus buiten groeit alles beter dan binnen? Wat raar.
kijk eens bij een turkse of marokkaanse groenteboerquote:Op zondag 4 september 2005 19:41 schreef McGry het volgende:
ik ben ook een grote koriander-fan. Het probleem is dat het in Nederland gewoon niet te betalen is... de prijs in een normale supermarkt is niet gewoon hoog, maar echt absurt.. 1,5 euro voor 5 stengeltjes: met die belachelijke hoeveelheid kun je echt niets op smaak brengen.
Soortgelijk probleem hier! Wel een enorm balkon maar weinig zon (tussen 12.00 en 12.30 uur en dan later op de middag nog een paar minuten) en veel wind...quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Had ik maar een tuin![]()
Op het balkon bij mij staat teveel zon en teveel wind en in de keuken lukt ook al niks...
En ik hou zo van kruidjes (behalve koriander)![]()
Arme ik![]()
De mijne hebben het zo'n 3 maanden vol gehouden denk ik.....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik de plantjes uit de supermarkt tegenwoordig maar extra snel omdat ze toch vrij vlot dood gaanHet lukt me niet ze in leven te houden (en ja, ik weet dat ze water nodig hebben en niet naast de verwarming moeten.
JA, dat weet ik ook nooit. En moet je ze zaadje voor zaadje planten of een beetje strooien? In het laatste geval krijg ik allemaal kleine pestplantjes van twee blaadjes bij elkaar, maar één zo'n zaadje en dan twee cm ertussen lijkt me ook nogal karig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Vreemd idd. Immers, van nature groeit alles ook binnen![]()
Ik heb momenteel een zakje basilicumzaadjes hier liggen. Waar en hoe kan ik deze nou het beste planten? Ik wil eigenlijk nog veel meer zaaien zodat ik van de zomer flink kan graaienHeb geen idee wat ik uit zo'n zakje krijg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |