abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28095299
Als je een peterselie-plant gebruikt, waar knip je dan? De hele stengel, en dat dan ook door het gerecht? Of alleen het roosje afknippen? Dat lijkt mij logischer. Maar groeien er dan nog roosjes aan de stengels terug? Of kan je die dan beter afknippen en weggooien? Ik weet dat basilicum zich blijft vertakken, dus daar haal ik alleen de blaadjes af.

En wat doe je met verse oregano? Welke deel van de plant gebruik je? Door warme gerechten meekoken/bakken? Door salades? Het smaakt een stuk milder dan gedroogde oregano.
Spoilers!
pi_28095851
Basilicum heeft toch geen blaadjes?
Ik eet altijd een hand van die stengels puur op als ik in de keuken ben, lekker spul.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 20 juni 2005 @ 19:24:23 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28097874
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:06 schreef nostra het volgende:
Het zijn juist de blaadjes die je gebruikt bij de Basilicum

Tevens even TT beetje duidelijker gemaakt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 juni 2005 @ 20:45:46 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28100320
quote:
Ik eet altijd een hand van die stengels puur op als ik in de keuken ben, lekker spul.
Ik denk dat je bieslook bedoelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_28101390
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat je bieslook bedoelt.

het smaakt in ieder geval okay
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 20 juni 2005 @ 22:13:43 #6
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28102803
Er is niks waar je bepaalde kruiden voor MOET gebruiken, wil jij je kruidenboter van dragon en basilicum maken? Doe het! Waarom altijd het afgezaagde peterselie en bieslook? Gebruik je fantasie! In godsnaam, en neem eens iets anders dan gebakken aardappeltjes met tijm en roosmarijn!

Daar draait het om bij het koken: Proeven, smaken combineren, uitproberen! Dat is alles.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_28103019
Als iemand overigens nog iets leuks heeft met 'thee' zetten van/met kruiden, ook leuk!
pi_28115514
Ik ben veel aan het experimenteren met de verschillende kruiden. t Levert altijd verassende dingen op, en het is nooit vies eigenlijk.
Maar toch zou ik graag een antwoord op mijn vragen zien
Spoilers!
pi_28121968
ik zag ze laatst voor weinig bij de aldi..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_28125462
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben veel aan het experimenteren met de verschillende kruiden. t Levert altijd verassende dingen op, en het is nooit vies eigenlijk.
Maar toch zou ik graag een antwoord op mijn vragen zien
Volgens mij vertakt peterselie zich ook. Pa had vorig jaar een peterselieplantje geplant. Dat is nu een complete struik geworden
Holler
pi_28129920
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:03 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Volgens mij vertakt peterselie zich ook. Pa had vorig jaar een peterselieplantje geplant. Dat is nu een complete struik geworden
Heb gisteren mijn jonge peterselieplantjes c.q. steeltjes (van 2 cm.) in de zon laten staan. Ze zijn nu helemaal verdord .

Op de een of andere manier willen ze trouwens bij mij ook nooit echt groot worden, en blijven het maar korte steeltjes, nadat ze vlot zijn opgekomen. Heb ook nog bak met thijmplantjes met twee á drie blaadjes en een pot met iets wat lijkt op gras,maar wat ooit bieslook moet worden hoop ik. De basilicum uit de winkel doet het nog het beste
pi_28130006
ik durf die zooi bij mij in de tuin niet op te kweken. er zwerven hier veel katten rond, en het laatste wat ik wil is lekker eten met kattenpis
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:02:20 #13
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28130451
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik durf die zooi bij mij in de tuin niet op te kweken. er zwerven hier veel katten rond, en het laatste wat ik wil is lekker eten met kattenpis
In plantenbakken, op een tafeltje of vensterbank, of tegen de muur misschien?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28130600
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:02 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

In plantenbakken, op een tafeltje of vensterbank, of tegen de muur misschien?
heb ik ook al over gedacht, zo een hangbak aan de schutting leek me wel leuk. maar die pokke beesten zitten zelfs op de schutting
en op het tafeltje, enz. enz.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:09:35 #15
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28130676
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:07 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

heb ik ook al over gedacht, zo een hangbak aan de schutting leek me wel leuk. maar die pokke beesten zitten zelfs op de schutting
en op het tafeltje, enz. enz.
Dat is minder leuk...
Hier heeft iedereen een kat, en mijn kat knokt de buurtkatten de tuin uit. Maar als je zelf geen kat hebt, ja, dan is het echt een probleem...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28130824
nee, heb al een tijd geen kat meer helaas
daarvoor ging het wel aardig, zij sloeg ze ook de tuin uit.
nouja. even over nadenken nog maar.
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 16:13:44 #17
34726 Fratz
Max
pi_28136243
ik heb hier basilicum en bieslook in de vensterbank staan. ze doen het heel goed. bij de basilicum komen er leuke witte bloemetjes in en de bieslook krijgt paarse bloemetjes.
als ik de basilicum water heb gegeven ruikt het hier helemaal naar basilicum, lekker!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_28136497
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:40 schreef Mudman het volgende:

[..]

Heb gisteren mijn jonge peterselieplantjes c.q. steeltjes (van 2 cm.) in de zon laten staan. Ze zijn nu helemaal verdord .
Same here... :`( Peterselie en basilium hartstikke dood...
En ik had er zo m'n best op gedaan.

Heb ook al 2x zo'n basilicum van de Aldi gekocht maar die overleven het bij mij ook niet.
pi_28153585
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 16:21 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Same here... :`( Peterselie en basilium hartstikke dood...
En ik had er zo m'n best op gedaan.

Heb ook al 2x zo'n basilicum van de Aldi gekocht maar die overleven het bij mij ook niet.
Bij mij gaan ze ook al tijd dood. Maar ik had wel een goede tip van een vriendin (was zelf niet zo snugger om er aan te denken). Namelijk alles van het plantje afknippen en invriezen! En het plantje kan dan ook weer verder groeien.
pi_28153754
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 08:32 schreef sa-sa het volgende:

[..]

Bij mij gaan ze ook al tijd dood. Maar ik had wel een goede tip van een vriendin (was zelf niet zo snugger om er aan te denken). Namelijk alles van het plantje afknippen en invriezen! En het plantje kan dan ook weer verder groeien.
Hele goeie tip!!
pi_28439344
Waar kan je die plantjes kopen? Ik zou dolgraag basilicum, peterselie en bieslook willen hebben, maar ik kan ze niet vinden.
Hier in Delft hadden ze ze altijd bij de C1000, maar de laatste tijd kan ik ze daar niet vinden.
En de AH heeft ze ook al niet.
Geluk duurt je leven lang.
pi_28439435
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:43 schreef Geluk het volgende:
Waar kan je die plantjes kopen? Ik zou dolgraag basilicum, peterselie en bieslook willen hebben, maar ik kan ze niet vinden.
Hier in Delft hadden ze ze altijd bij de C1000, maar de laatste tijd kan ik ze daar niet vinden.
En de AH heeft ze ook al niet.
Edah, AH hier wel, markt,
pi_28497111
pas op met de steeltjes van kruiden want er kunnen erg veel bitterstoffen in zitten......
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:21:02 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28497847
mijn basilicum krijgt altijd zwarte steeltjes. Wat doe ik fout?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:21:55 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_28497886
quote:
Whehehe, ik dacht dat ik de enige psycho was. Ik vind basilicum echt heersen

Wat een kruid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')