Het zijn juist de blaadjes die je gebruikt bij de Basilicumquote:
Ik denk dat je bieslook bedoelt.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:06 schreef nostra het volgende:
Basilicum heeft toch geen blaadjes?
Ik eet altijd een hand van die stengels puur op als ik in de keuken ben, lekker spul.
quote:
Volgens mij vertakt peterselie zich ook. Pa had vorig jaar een peterselieplantje geplant. Dat is nu een complete struik gewordenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben veel aan het experimenteren met de verschillende kruiden. t Levert altijd verassende dingen op, en het is nooit vies eigenlijk.
Maar toch zou ik graag een antwoord op mijn vragen zien
Heb gisteren mijn jonge peterselieplantjes c.q. steeltjes (van 2 cm.) in de zon laten staan. Ze zijn nu helemaal verdordquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:03 schreef R-Alph het volgende:
[..]
Volgens mij vertakt peterselie zich ook. Pa had vorig jaar een peterselieplantje geplant. Dat is nu een complete struik geworden![]()
In plantenbakken, op een tafeltje of vensterbank, of tegen de muur misschien?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik durf die zooi bij mij in de tuin niet op te kweken. er zwerven hier veel katten rond, en het laatste wat ik wil is lekker eten met kattenpis
heb ik ook al over gedacht, zo een hangbak aan de schutting leek me wel leuk. maar die pokke beesten zitten zelfs op de schuttingquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:02 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
In plantenbakken, op een tafeltje of vensterbank, of tegen de muur misschien?
Dat is minder leuk...quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
heb ik ook al over gedacht, zo een hangbak aan de schutting leek me wel leuk. maar die pokke beesten zitten zelfs op de schutting
en op het tafeltje, enz. enz.
Same here... :`( Peterselie en basilium hartstikke dood...quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:40 schreef Mudman het volgende:
[..]
Heb gisteren mijn jonge peterselieplantjes c.q. steeltjes (van 2 cm.) in de zon laten staan. Ze zijn nu helemaal verdord.
Bij mij gaan ze ook al tijd dood. Maar ik had wel een goede tip van een vriendin (was zelf niet zo snugger om er aan te denken). Namelijk alles van het plantje afknippen en invriezen! En het plantje kan dan ook weer verder groeien.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:21 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Same here... :`( Peterselie en basilium hartstikke dood...
En ik had er zo m'n best op gedaan.
Heb ook al 2x zo'n basilicum van de Aldi gekocht maar die overleven het bij mij ook niet.
Hele goeie tip!!quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:32 schreef sa-sa het volgende:
[..]
Bij mij gaan ze ook al tijd dood. Maar ik had wel een goede tip van een vriendin (was zelf niet zo snugger om er aan te denken). Namelijk alles van het plantje afknippen en invriezen! En het plantje kan dan ook weer verder groeien.
Edah, AH hier wel, markt,quote:Op zondag 3 juli 2005 11:43 schreef Geluk het volgende:
Waar kan je die plantjes kopen? Ik zou dolgraag basilicum, peterselie en bieslook willen hebben, maar ik kan ze niet vinden.
Hier in Delft hadden ze ze altijd bij de C1000, maar de laatste tijd kan ik ze daar niet vinden.
En de AH heeft ze ook al niet.
Whehehe, ik dacht dat ik de enige psycho was. Ik vind basilicum echt heersenquote:Op maandag 20 juni 2005 18:06 schreef nostra het volgende:
Basilicum heeft toch geen blaadjes?
Ik eet altijd een hand van die stengels puur op als ik in de keuken ben, lekker spul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |