abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28089621
let op het vraagteken in de TT

Al sinds het begin van V-Power tank ik dit goedje, en, tot voor kort, zonder problemen.
Wat in de reclames gezegd werd bleek inderdaad zo te zijn. Sneller accelleren, beter reageren op het gaspedaal, zuiniger. Kon niet beter, dacht ik dus.

Echter...
Sinds een aantal dagen 'stottert' mijn auto. Natuurlijk denk je dan niet direct aan de getankte brandstof maar aan een technisch mankement.
Omdat ik nog geen tijd heb gehad om met mijn auto naar de garage te gaan, ben ik door blijven rijden, ondanks het stotteren. (Het stotteren houd niet in dat mijn auto constant stottert, maar af en toe.)
Afgelopen vrijdag van Winschoten naar Oss gereden.

(Zo'n 250 km-tjes)
Op de heenreis werd het stotteren iets meer. Tot het irritante aan toe (Zo ongeveer na elke 10-15KM één stotter) maar op de terugweg, zaterdag, leek het mis te gaan.
Tot 3x toe hield mijn auto 'er mee op'. Niet dat de motor uitviel, maar de auto reageerde niet meer op het gas pedaal en nam in snelheid af. Na een paar seconden ging het weer goed.

Aangezien mijn tank al behoorlijk leeg was ben ik gaan tanken. Uit noodzaak bij Texaco, waar ze mijn geliefde V-Power niet hebben. Gewone Euro95 in de tank gepleurd, de auto ff snel gecontroleerd (Oliepijl etc etc etc), niets gevonden en weer verder rijden.
Na ongeveer 25KM viel de auto weer weg. Zo'n 50 KM verder stotterde hij nog even en daarna?
Niets meer. Rijd rustig door, geen gestotter enzo, en al helemaal geen uitval meer.

Kan dit aan V-Power liggen?
Zelf denk ik ook nog aan de volgende zaken:
  • Brandstof filter
  • Brandstof pomp
  • Brandstof vervoer (Van tank naar motor)

    Wat is het meest waarschijnlijke?

    Auto info:
    quote:
    Voertuigsoort Personenauto
    Merk HYUNDAI
    Handelsbenaming EXCEL 1.5 GS
    Kleur(en) Groen
    Brandstof Benzine
    Aantal cilinders 4
    Cilinderinhoud 1495 cm3
    Aantal zitplaatsen 0
    Aantal staanplaatsen N.v.t.

    Massa ledig voertuig 935 kg
    Maximum massa voertuig 1.440 kg
    Massa rijklaar 0 kg
    Laadvermogen N.v.t.

    Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
    - ongeremd 450 kg
    - geremd 1.100 kg
    - oplegger geremd N.v.t.
    - autonoom geremd N.v.t.
    - middenas geremd N.v.t.

    Datum eerste afgifte Nederland 3 oktober 1995
    Datum eerste toelating 3 oktober 1995
    Datum aanvang tenaamstelling 6 oktober 2004

    Vervaldatum APK 6 oktober 2005
    www.rdw.nl
    KM stand: +/- 78.000 (Ja, echt acht-en-zeventig-duizend)

    [ Bericht 0% gewijzigd door mien-moeke op 20-06-2005 14:48:48 ]
  • pi_28090362
    *kick*
    pi_28091268
    nobody??
    pi_28091479
    Shell mailen? Ik weet het ook niet. Lijkt me niet dat dit probleem zovaak voorkomt dat Fokkers het zullen herkennen... V-Power is heus wel goed getest enzo...
    pi_28091696
    Ik pleur regelmatig V-Power op me Calibra en merk niet dat de auto er raar van gaat doen ofzo, wel merk ik dat de auto wat meer trekkracht krijgt. Maargoed, daar is V-Power immers voor.

    Je moet er trouwens wel rekening mee houden dat er niet veel brandstof in de tank zit alvorens V-Power te tanken.
      maandag 20 juni 2005 @ 15:49:56 #6
    6002 Eek
     houdt van autorijden
    pi_28091859
    Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.

    Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
    Verbod op radardetectors..?? Fascisme zeg ik je...
    pi_28091930
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
    Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.

    Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
    Kan ook zijn dat toevallig zijn benzinefilter kapot is...

    Of er is iets met het ontsteking (zoals bougies, bougiekabels, rotor e.d.)...

    Gewoon vette toeval denk ik...
    pi_28092018
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
    Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.

    Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
    Hmmm.. maar maakt dat dan zo'n groot verschil, dat octaan gehalte??? (Heb er geen verstand van)
    91 heb ik trouwens nog nooit van gehoord.
    pi_28092097
    Ik had ook iets dergelijks. Precies hetzelfde, eigenlijk.

    Bij mij is de olie vervangen en de filters. Niets meer aan de hand. Blijkbaar is de auto gevoeliger voor oude olie met V-power.
    pi_28092251
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:58 schreef Cosworth het volgende:
    Ik had ook iets dergelijks. Precies hetzelfde, eigenlijk.

    Bij mij is de olie vervangen en de filters. Niets meer aan de hand. Blijkbaar is de auto gevoeliger voor oude olie met V-power.
    Dat lijkt me de goedkoopste oplossing tot nu toe
    pi_28100598
    dit was een tijdje terug op tv,anwb meldde dat die nieuwe brandstoffen zoals v-powerzonder zwavel slecht voor de wat wat oudere motoren zijn.
    dit zou komen omdat de injectors gesmeert worden met zwavel,en vandaar dat het aantal mankementen aan injectors die het slecht deden of helemaal niet meer heel veel is gestegen.
    ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
      maandag 20 juni 2005 @ 21:19:52 #12
    9358 MarkSanne
    You're daaaaaamn right!
    pi_28101242
    ik had precies hetzelfde! en nu ik erover nadenk... het was volgens mij ook vpower dat erin zat toen 'ie zo raar begon in te houden en dan ineens weer normaal. EN ik heb een oude auto met flink wat kilometers erop (Mitsubishi Galant 2.0i 1990 305.000km)... zou dat 't zijn geweest?! Ik rij er nu niet meer in omdat ik het niet meer zo vertrouwde, maar ik heb 'm nog wel als donor auto voor de andere Galant uit 1990 die ik nu rij. Op zich doet 'ie 't nog wel, dus wellicht die tank 's leegrijden, olie verversen, filtertje verversen en dan met normale euro 95 tanken (en dan moet ik ook de uitlaat nog effe lassen... pfff misschien na de zomer voordat ik het definitieve antwoord heb).
      maandag 20 juni 2005 @ 22:55:48 #13
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_28104228
    Ik heb eigenlijk nog nooit zulke berichten gehoord over V-Power, wel weet ik dat ik met mijn auto er geen ruk aan heb, omdat mijn auto zowieso gaat stotteren bij een octaan onder de 98.. Ik kan dus echt op nog maar weinig plekken tanken, en al helemaal niet meer bij Shell en PB geloof ik..
    Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
    pi_28123891
    Waarom zou je ook Vpower erin willen doen ? Het is een Excel 1,5l , die heeft dat echt niet nodig !

    groeten uit winschoten trouwens, (en aan Bianca?)
      woensdag 22 juni 2005 @ 09:03:55 #15
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_28124188
    Vpower is zwavelvrij, schijnt dat bepaalde soorten injectoren kunnen overlijden door te weinig smering (oid)
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_28124477
    Ik rijd alleen maar diesel, maar mijn broer heeft ook al een langs de kant van de weg gestaan omdat hij, wat later bleek, V-Power diesel had getankt. Hij rijd een Laguna 1.9 dci. De injectoren waren verstopt, waarschijnlijk door de brandstof. Hij tankt nu ook geen V-Power meer en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

    Ik rijd zelf een Polo TDI, ander soort diesel en heb geen problemen met V-Power.
      woensdag 22 juni 2005 @ 11:17:21 #17
    73184 el.grec0
    of niet soms?
    pi_28127490
    M'n alfa 147 1.9 JTD en mn pa's astra 2.0l dti hebben ook geen problemen met v-power. Om nu te zeggen dat v-power zoveel meer vermogen regelt is bij zulke kleine motoren niet te merken. Wat ik wel had is dat met "normale" diesel mn motor juist vaak van die "hik" neigingen had. Dus ieder zo zn voorkeur he.
    Programming is like sex; one mistake and you have to support it for the rest of your life.
    pi_28146762
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef the_contract_killer het volgende:
    dit was een tijdje terug op tv,anwb meldde dat die nieuwe brandstoffen zoals v-powerzonder zwavel slecht voor de wat wat oudere motoren zijn.
    dit zou komen omdat de injectors gesmeert worden met zwavel,en vandaar dat het aantal mankementen aan injectors die het slecht deden of helemaal niet meer heel veel is gestegen.
    Dat verhaal schoot mij ook te binnen toen ik de openingspost las.

    Ging 't een paar jaar terug ook al over; toen nog om zwavelarme diesel die bij bepaalde oudere dieselstokers problemen gaf, waardoor de brandstofmaatschappijen weer gedwongen werden om de samenstelling van deze diesel aan te passen. Nu heb ik dit voor V-power benzine ook al een paar keer gehoord.
    Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
      woensdag 22 juni 2005 @ 23:08:35 #19
    85253 uberpooier
    tweakersletje
    pi_28148541
    ff voor de duidelijkheid, ik had t namelijk laatst met een scheikunde docent erover.

    Het octaangetal heeft voornamelijk temaken met de klopvastheid...oftwel: dichtheid, zo kun je t wel simpel uitleggen.. hoe hoger dat getal, hoe compacter de stof.

    kom je zuiger naar boven...kan er druk ontstaan (dan ontstaat er wrijven, kan nergens heen... en word warm) oftwel: je mengel ontbrand voordat je zuiger op z'n 'dooie punt' is en je blok naait vast. (zoals we dat bij brommers noemen)

    dit is natuurlijk niet t geval met V-power..maar een te hoog octaan getal is nie goed voor je moter

    toevoeging: een hoger octaan getal wil ook niet zeggen dat er meer vermogen uit de moter te halen is. meer vermogen (lees: efficentere verbranding) kan dmv een andere samenstelling van de brandstof. wat ze wss met V-power hebben gedaan
    Badeendjes Powaaaaa!
    pi_28149811
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 23:08 schreef uberpooier het volgende:
    ff voor de duidelijkheid, ik had t namelijk laatst met een scheikunde docent erover.

    Het octaangetal heeft voornamelijk temaken met de klopvastheid...oftwel: dichtheid, zo kun je t wel simpel uitleggen.. hoe hoger dat getal, hoe compacter de stof.

    kom je zuiger naar boven...kan er druk ontstaan (dan ontstaat er wrijven, kan nergens heen... en word warm) oftwel: je mengel ontbrand voordat je zuiger op z'n 'dooie punt' is en je blok naait vast. (zoals we dat bij brommers noemen)

    dit is natuurlijk niet t geval met V-power..maar een te hoog octaan getal is nie goed voor je moter

    toevoeging: een hoger octaan getal wil ook niet zeggen dat er meer vermogen uit de moter te halen is. meer vermogen (lees: efficentere verbranding) kan dmv een andere samenstelling van de brandstof. wat ze wss met V-power hebben gedaan
    Het octaangehalte alleen is niet zaligmakend voor een goede brandstof hoor. Er zitten in iedere brandstof tegenwoordig ook 'dopes', toevoegingen, die allemaal een specifiiek doel hebben. Van het schoonhouden tot smeren van de onderdelen en van het verbeteren van de houdbaarheid tot de verbranding, er zitten soms wel tientallen toevoegingen in wat wij kennen als 'benzine'.

    Het punt met alle 'nieuwe' brandstoffen als V-power e.d. is, dat hieraan een aantal specifieke bestandsdelen of dopes, waaronder zwavel, zijn vervangen of vernieuwd. Dat noemt men ook wel: vooruitgang. Maar dat hoeft niet altijd een verbetering te zijn voor de wat oudere auto's op onze wegen. Die zijn teslotte gebouwd met de kennis en techniek van soms wel decennia geleden.
    En dat noemt men: de wet van de remmende voorsprong
    Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
      donderdag 23 juni 2005 @ 00:09:40 #21
    19775 Slam
    The True AoD
    pi_28150433
    Stotteren en inhouden dus, lijkt me een ontstekingsprobleempje, draai je bougies er eens uit en check die even, het kan ook zijn dat er water is bij gekomen bijvoorbeeld, kijk ook even naar je rotor en verdeelkap.

    Trouwens in jou auto kun je prima Euro 95 doen en als je toch geld wilt weggooien tank dan 98 ongelood in plaats van V-Power.

    [ Bericht 20% gewijzigd door Slam op 23-06-2005 00:16:03 ]
    Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
      donderdag 23 juni 2005 @ 16:53:04 #22
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_28166968
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 23:08 schreef uberpooier het volgende:
    ff voor de duidelijkheid, ik had t namelijk laatst met een scheikunde docent erover.

    Het octaangetal heeft voornamelijk temaken met de klopvastheid...oftwel: dichtheid, zo kun je t wel simpel uitleggen.. hoe hoger dat getal, hoe compacter de stof.

    kom je zuiger naar boven...kan er druk ontstaan (dan ontstaat er wrijven, kan nergens heen... en word warm) oftwel: je mengel ontbrand voordat je zuiger op z'n 'dooie punt' is en je blok naait vast. (zoals we dat bij brommers noemen)

    dit is natuurlijk niet t geval met V-power..maar een te hoog octaan getal is nie goed voor je moter

    toevoeging: een hoger octaan getal wil ook niet zeggen dat er meer vermogen uit de moter te halen is. meer vermogen (lees: efficentere verbranding) kan dmv een andere samenstelling van de brandstof. wat ze wss met V-power hebben gedaan
    Een te hoog octaangetal maakt geen zak uit voor je motor, een te laag octaangetal kan wel problematisch worden aangezien het mengsel dan bv al kan ontbranden door de compressie ipv door je bougie.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      donderdag 23 juni 2005 @ 21:10:38 #23
    68446 Novitec
    Een oude bekende
    pi_28174091
    Mijn Alfa heeft ook moeite met V-power.... deze week is de ECU gereset omdat deze buiten zijn parameters is gegaan. Ik snap er zelf nog weinig van, maar ze vermoedden de brandstof. Ik heb een aantal keer V-power getankt, gewoon om het te proberen, je gaat er toch vanuit dat Shell niet zomaar wat op de markt ramt, al zijn er altijd uitzonderingen en ze begon soms te hikken en te stoten. Na een paar tankjes gewone brandstof werd dat weer minder, maar het bleef gedeeltelijk vandaar het uitlezen en resetten. Nog maar een keer proberen om te kijken of het weer optreedt en dan post ik het hier.

    Overigens, hoewel ik weinig snap van brandstoffen en octaangetallen, ga ik er vanuit dat een hoger octaangetal wel voorwaarde is voor een hoger vermogen, maar dat het zelf niet zorgt voor een hoger vermogen. Mijn auto heeft een pingelsensor en af-fabriek staat de voorontsteking vrij vroeg. Bij een octaangetal van 95 betekent dit dat de ECU het ontstekingstijdstip verlaat waardoor het vermogen in principe (!) afneemt, hoewel het verlaten wel winst geeft ten opzichte van het bekende pingelen uiteraard. Een hoger octaangetal betekent dat de pingelsensor later of helemaal niet hoeft in te grijpen waardoor er meer vermogen gegenereerd kan worden, uiteraard binnen de gegeven grenzen van wat de ECU aangeeft. Met chiptuning kan je deze grenzen oprekken bijvoorbeeld. Uit tests van bijvoorbeeld Autovisie met een Smart en met een Porsche is gebleken dat V-power over het algemeen hetzelfde aan vermogen genereert als gewone RON98, hoewel de pingelsensor wel meer overuren maakte (wat ik dan weer vreemd vind overigens). geef mij maar gewoon de oude meuk dus....

    Grtz,

    N.
    Al is het leven nog zo snel, de dood achterhaalt haar wel.....
    pi_28176859
    Voor zover ik weet is pingelen niets anders dan het te vroeg verbranden van je benzine als je zuiger nog niet op het hoogste punt is. De kracht van de ontbranding duwt dan tegen de beweegrichting van (een van) de zuiger(s) in, waardoor je auto tijdelijk iets afremt op de motor.

    Toen ik vroegah nog eend reed, werd afgeraden om daar NGK bougies in te doen omdat die te heet werden en zo je kleppen lieten kromtrekken. Er waren in de club speciale franse bougies te koop die minder heet vonkten...
    Wellicht dat door de additieven in V-power de ontbranding ook wel te heet is, waardoor je dit soort storingen krijgt. Ik meen me nl. te herinneren dat pingelen alleen optreedt met een te laag octaangehalte, niet met een te hoog. En je motor zou 98 aan moeten kunnen, dus 97 (Vpower) is geen probleem... I put my money on een te hete ontbranding!
    Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
    pi_28177293
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:De V-Power is echter octaangehalte 97.
    Ik meen dat V-Power gewoon octaangehalte 95 heeft in Nederland. In Duitsland overigens octaangehalte 100 en dat verschil merk je echt wel!
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
      donderdag 23 juni 2005 @ 22:50:15 #26
    70867 Jackal_Omega
    Boeiend.................
    pi_28177541
    Kun je ook Shell V-power tanken als je auto nog gewoon een carburateurtje heeft. is een Mazda 323 uit 1985
    Het beste horlogeforum van Nederland
      donderdag 23 juni 2005 @ 23:38:32 #27
    85253 uberpooier
    tweakersletje
    pi_28179289
    bij mn brommer werkt t ook, dus t moe kunne
    Badeendjes Powaaaaa!
    pi_28185022
    Hoe hoger het octaan getal hoe hoger de compressie kan worden. Hoe hoger de compressie, hoe efficienter de brandstof verbruikt word.
    De compressie is een mechanisch gegeven, en kan aangepast worden door middel van compresoren turbo's en dergelijke.

    Hoge vermogens motoren hebben dus tegenover hun laag vermogen broers een hogere compressie en een hoger haalbaal toerental.

    Je hebt dus voor een normaal gekochte wagen geen speciale benzine nodig. De meeste wagens zijn perfect tevreden met de goedkopere commercieel verkrijgbare benzine in deze streken. Tenzij de benzine vervuild is, zoals bj "witte merken" regelmatig het geval is.
    Love, nothing more than sugarcoated hate
    pi_28201734
    Hmmm... veel meningsverschillen hier.

    Ff een update. Heb vandaag weer getankt (Euro 95 ).
    Heb na m'n OP nog 1 stottertje gehad en dat was vlak voor ik ging tanken. (Restje V-power??)
    Ben bang dat t dus idd aan V-power ligt. Maar ik test rustig verder.
    pi_28202107
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 19:08 schreef mien-moeke het volgende:
    Hmmm... veel meningsverschillen hier.

    Ff een update. Heb vandaag weer getankt (Euro 95 ).
    Heb na m'n OP nog 1 stottertje gehad en dat was vlak voor ik ging tanken. (Restje V-power??)
    Ben bang dat t dus idd aan V-power ligt. Maar ik test rustig verder.
    Erg herkenbaar allemaal. Ik had dus ook voor de grap een keer in een totaal lege tank (sloeg 2 meter van de tankstation af ) volgepleurd met die V-troep. En inderdaad, mijn auto reageerde sneller en reed toen voelbaar pittiger, maar na een tijdje begon mijn mijn auto te stotteren, terwijl er nog een kwart in mijn tank zat. Ben toen weer over gegaan op Euro 95 en was direct van mijn problemen verholpen.

    V-power
    pi_28207613
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 19:23 schreef Eliminator20 het volgende:

    [..]

    Erg herkenbaar allemaal. Ik had dus ook voor de grap een keer in een totaal lege tank (sloeg 2 meter van de tankstation af ) volgepleurd met die V-troep. En inderdaad, mijn auto reageerde sneller en reed toen voelbaar pittiger, maar na een tijdje begon mijn mijn auto te stotteren, terwijl er nog een kwart in mijn tank zat. Ben toen weer over gegaan op Euro 95 en was direct van mijn problemen verholpen.

    V-power
    Ja idd.. Dat V-Power gaat me steeds meer tegen staan. Denk dat ik maar effe een mond-tot-mond-anti-reclame-campagne ga opstarten.

    Dat zal ze leren, die t***s-, k*t-, k****r hoeren!!!
    pi_28207768
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 22:42 schreef mien-moeke het volgende:
    Dat zal ze leren, die t***s-, k*t-, k****r hoeren!!!
    Ineens bevangen door de hitte of zo?
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_28208085
    Naar mijn idee is het in ieder geval slecht om in oudere wagens V-power te gooien. Die zooi schijnt je motortje schoon te maken van binnen. Het verwijderd ook de laag in je cilinders die er juist voor zorgt dat de zuigerveren lekker afsluiten.
    Het gevolg zal dus zijn dat er ineens olieverbuik enzo is, en dat wil je niet....
    Je moet ook niet vergeten dat zo's motortje is ontwikkeld voor de brandstof die je in de periode dat hij is ontwikkeld, verkrijgbaar was. En als iets goed is, waarom zal je dan gaan experimenteren? Bij normale (non-turbo) blokken zal de vermogenswinst toch minimaal zijn.
    Moderne en minder ingelopen motoren zullen er wel gewoon tegen kunnen.
    quote:
    Op donderdag 23 juni 2005 22:29 schreef man_in_love het volgende:
    Toen ik vroegah nog eend reed..........
    Waar is het toch fout gegaan???
    pi_28215153
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 22:48 schreef r_one het volgende:

    [..]

    Ineens bevangen door de hitte of zo?
    Een beetje wel, ja. Mijn excuses.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 10:34:00 #35
    123646 Mike-e-Mouse
    Niet goed ? Thuis weggooien !!
    pi_28216240
    Heb die zooi toen het net nieuw was ook in me auto gegooid, en zoals de mensen hierboven al beschreven, idd, sneller acceleren, maar ook bij mij liep de auto slecht na een tijd.
    Nu tank ik alweer een tijdje 95 ogelood, hij en hij rijd weer zonder problemen
    Als het klokje thuis tikt.......hangt ie niet bij jou aan de muur !
    pi_28222050
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 07:41 schreef mien-moeke het volgende:

    [..]

    Een beetje wel, ja. Mijn excuses.
    Accepted
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_28224237
    V-power maakt je motor schoon, het lost vuil op en dat kan in het begin zorgen voor wat stotteren, oudere auto's kunnen door het losgekomen vuil helemaal ermee stoppen. V-power = erg goei spul en dat wat jullie merken is het reinigingsproces
    Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
    pi_28224445
    V-power is gewoon kwaliteit. Ik tank het vanaf dag 1, en mijn auto trekt merkbaar sneller op.
    @find the_riaa_cant_touch_me.mp3
      zaterdag 25 juni 2005 @ 19:43:13 #39
    68446 Novitec
    Een oude bekende
    pi_28230849
    GWD, dus een reinigende brandstof die er voor zorgt dat je auto een tijdje lang rot rijdt? Dat kan Shell toch nooit bedoeld hebben? Mijn garage raadde V-power af, had meer wagens gehad met problemen aan bijvoorbeeld injectoren. Het zegt mij eerlijk gezegd niets, maar het klinkt mij niet echt lekker in de oren. Wie kan me er meer over vertellen?

    En tja, sommige auto's rijden beter op de oude RON98 dan op RON95, maar met de huidige trend van "reinigende" brandstoffen wordt het wel erg lastig om gewone 98-meuk te vinden.....
    In oude auto's wordt V-power overigens wel afgeraden en in een mailwisseling met Shell vertelden ze me eerst dat het een alternatief was voor RON98, toen dat het RON95 was en later dat het RON97 was. Blijkbaar weten ze het zelf niet? En om de een of andere vreemde reden schrijft de wet in Nederland voor dat je enkel RON91, RON95, RON98 mag verkopen omdat het anders te onoverzichtelijk wordt voor de klanten (wie bepaalt dat?) en omdat RON97 niet 98 is, rondt men het af naar RON95. Een tweetal tests in AutoVisie met V-power (Smart en een Porsche 911) gaven overigens wel positieve resultaten....
    Ik ben er dus nog niet uit eerlijk gezegd.....

    Ulpz? Om wat voor auto gaat het?

    Grtz,

    N.
    Al is het leven nog zo snel, de dood achterhaalt haar wel.....
    pi_28242788
    quote:
    Op donderdag 23 juni 2005 22:42 schreef r_one het volgende:

    [..]

    Ik meen dat V-Power gewoon octaangehalte 95 heeft in Nederland. In Duitsland overigens octaangehalte 100 en dat verschil merk je echt wel!
    Lulkoek.
    quote:
    De ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, haalde de brandstof onlangs keihard onderuit. De organisatie vergeleek de prestaties van een op V-Power rijdende VW Golf 1.4, een BMW 316i, een Audi A3 2.0 FSI en een Porsche Boxster met de prestaties van gewone loodvrije benzine. De testuitslagen vielen niet in het voordeel van V-Power uit en de testpersonen voelden het verschil alleen in hun portemonnee. Ook de auto-industrie gelooft niet in de nieuwe brandstof. Volgens de fabrikanten kunnen moderne motoren het potentieel van 100 octaan niet benutten, omdat ze op maximaal 98 octaan zijn afgestemd.
    Bron: http://www.dekritischemobilist.nl/benz0403.htm

    Benzine met een octaangetal van honderd of meer is alleen handig op super grote hoogten (denk aan 5 KM of meer) of in opgefokte motoren met een compressieverhouding van meer dan 1:11.
    pi_28242792
    Als V-Power inderdaad een sterk reinigende werking heeft vind ik het prima voor in mijn auto's, die gelukkig nog carburateurs hebben. Zo heb ik er 1 gekocht met een vervuilde carb maar die doet het steeds beter des te meer ik rijd. Ander punt is dat die motoren benzine met een minimaal octaangetal van 96 nodig hebben dus V-Power gaat prima met z'n 97.

    Verschillen in verbruik of prestaties heb ik nog nooit gemerkt. Vind het gewoon een reclamestunt. Alle verbeteringen die jullie merken zijn IMHO subjectief.

    [ Bericht 100% gewijzigd door Alcyone op 26-06-2005 06:14:05 ]
    pi_28411362
    quote:
    Verschillen in verbruik of prestaties heb ik nog nooit gemerkt. Vind het gewoon een reclamestunt. Alle verbeteringen die jullie merken zijn IMHO subjectief.
    ik merk het wel sinds ik v power tankt (Nissan 2.0 primera) het kost wel meer maar ik vindt prima

    mijn vader ook overegens, hij rijdt een mercedes en tankt ongeveer elke dag maar sinds hij V power diesel tankt hoeft hij minder vaak te tanken, het is no zelfs 4 x per week geworden

    bij de 1 werkt het bij de anders niet, ligt net aan de geschiedenis en de staat van je auto
    <b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
    </b>
      zondag 3 juli 2005 @ 19:56:30 #43
    16588 MainFrame
    Volvo V50 2.0D
    pi_28452888
    Ik heb eigenlijk alleen maar problemen zins ik V Power Diesel gebruikte. Had een nagenoeg nieuwe Volvo V50 2.0D waar ik in het begin alleen normale diesel tankte. Reed helemaal prima en geen enkel probleem. Vervolgens toch maar eens V-Power getankt en inderdaad, het reed soepeler en de auto trok merkbaar sneller op. Helemaal tevreden.

    Echter had ik na 2x tanken een hoorbaar getik in de auto. Onbekend wat het was naar de garage gegaan waarna het is onderzocht. Complete motor uit elkaar maar het was niet terug te vinden. Het getik was te zacht. Aangezien ik geen link zag met V-Power heb ik dus nog vrolijk een maand of 2 met V-Power diesel gereden (overigens ook andere merken met hetzelfde idee (excellium ofzo) en het getik werd steeds harder. Toch maar weer naar de garage. Auto naar de fabrikant en deze vroeg of ik wel eens verkeerde brandstof had getankt, benzine o.i.d.. Aangezien ik de enige bestuurder ben weet ik zeker dat dit nooit heeft plaats gevonden. Uit onderzoek door het laboratorium bleken de injectoren van de motor allen defect en zijn ze allemaal vervangen. Er werd toch geadviseerd "gewone" diesel te blijven gebruiken ondanks dat ze de problemen niet geheel konden toewijzen aan de V-Power diesel. Hoe dan ook, het blijft vreemd dat een dergelijke nieuwe auto na 40.000 kilometer al nieuwe injectoren nodig heeft.

    Voor mij in ieder geval geen dure V-Power diesel of Excellium meer
    pi_28459728
    Ik werk dus in een tankstation waar we sinds kort ook zo'n hoogstaande brandstofsoort hebben.

    Tis een beetje geheim maar de directeur is met zijn spikkiesplinter nieuwe auto stil komen te staan met dat goedje.

    Iedereen met een auto van de zaak is verplicht dit goedje te tanken, meestal niet van harte.
    pi_28471116
    mmm, ik heb het gehad met de motor. Nu ben ik al sinds tijden een fan van shell benzine, maar wilde het toch eens proberen en idd, wel wat meer vermogen, maar ook wat gestotter af en toe....
    Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      maandag 4 juli 2005 @ 13:02:28 #46
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_28472944
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 12:17 schreef Gebakken_vissie het volgende:
    mmm, ik heb het gehad met de motor. Nu ben ik al sinds tijden een fan van shell benzine, maar wilde het toch eens proberen en idd, wel wat meer vermogen, maar ook wat gestotter af en toe....
    Die walvis van jou rijdt niet eens.............
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_28472982
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 13:02 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Die walvis van jou rijdt niet eens.............
    ziehier de reden....
    Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      maandag 4 juli 2005 @ 13:13:15 #48
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_28473487
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 13:03 schreef Gebakken_vissie het volgende:

    [..]

    ziehier de reden....
    In 1 keer van je problemen af met die gele en dat op maandag.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_28737556
    Ik heb ook eens de stoute schoenen aangetrokken en Vpower getankt, heb een Corsa 1.7 diesel. Nu gaat het mij niet zo zeer om de power, maar er werd gezegd dat het zuiniger zou zijn. IIk heb nou een aantal keren getankt, maar heb eigenlijk het idee dat is zelfs minder zuinig is.
    Het gaat er mij om dat ik gewoon goedkoop kan autorijden, en als Vpower nou echt goedkoper rijden was, zou ik het blijven doen, maar jaah, het is altijd nog duurder dan gewone diesel.
    Ik merk trouwens wel een verschil tussen Shell gewone diesel en die bij de tango, met tango kan ik minder lang doorrijden. Tinq daarintegen heeft bij mijn weten wel ongeveer dezelfde eigenschappen als Shell diesel
    Waar een wil is, is een weg. Waar meer willen, is een file
      dinsdag 12 juli 2005 @ 16:21:46 #50
    73730 God_de_Vader
    Die hard Toyota driver
    pi_28741009
    hehehe en ik tank vrolijk lpg en rij het goedkoopst
    -.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
    -.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:53:10 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_28755383
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 16:21 schreef God_de_Vader het volgende:
    hehehe en ik tank vrolijk lpg en rij het goedkoopst
    hehehe en je wegenbelasting dan?
    hehehe ik rij motor, tank benzine, ben het snelst en rij het goedkoopst
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_28759717
    Hmmm, ik rij belastingvrij op LPG (maar ben zeker niet snel...)
      woensdag 13 juli 2005 @ 08:34:03 #53
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_28760135
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:53 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    hehehe en je wegenbelasting dan?
    hehehe ik rij motor, tank benzine, ben het snelst en rij het goedkoopst
    ja en om de 30.000km moet je blok uit elkaar
      woensdag 13 juli 2005 @ 16:21:18 #54
    41107 deriopramos
    If you can't beat them,
    pi_28773047
    moet je blok uit elkaar? hoe kom je daar nou bij
    Noord , Zuid ,............. Oost, West, ASBEST !!!
    pi_40455936
    V-power reinigt ook de motor waardoor, zeker bij oudere auto's, er veel roet en aanslag los kan komen waardoor hij kan gaan inhouden. Ik zou het in dat geval gewoon bij euro 95 houden. Is goedkoper, en voor oudere auto's scheelt het maar minimaal.
      donderdag 3 augustus 2006 @ 20:35:46 #56
    48546 Shinadul
    vidi, vici, veni
    pi_40461303
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 23:02 schreef Kanjer het volgende:
    Ik werk dus in een tankstation waar we sinds kort ook zo'n hoogstaande brandstofsoort hebben.

    Tis een beetje geheim maar de directeur is met zijn spikkiesplinter nieuwe auto stil komen te staan met dat goedje.

    Iedereen met een auto van de zaak is verplicht dit goedje te tanken, meestal niet van harte.
    Ik rij anders een auto v/d zaak en ik mag absoluut geen v-power tanken. Het voordeel is niet genoeg aangetoont en ons-bin-zuunig-bij-leasemaatschappij.
    pi_40461477
    De door TS genoemde klachten heb ik gehad toen m'n luchtfilter aan het verstoppen was. Maar mijn klachten waren iets erger. Auto kon op een gegeven moment niet harder dan 100km/h en stotterde behoorlijk (tja, ik wou harder )
    pi_40541187
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 20:41 schreef Keiichi het volgende:
    De door TS genoemde klachten heb ik gehad toen m'n luchtfilter aan het verstoppen was. Maar mijn klachten waren iets erger. Auto kon op een gegeven moment niet harder dan 100km/h en stotterde behoorlijk (tja, ik wou harder )
    Zo, eindelijk weer eens tijd.

    Het stotteren van mijn auto is gekomen door een kapotte luchtmassa-meter. En, vertelde Mr ANWB erbij, dat komt idd waarschijnlijk door V-Power. Had ie bij meerdere mensen gezien.

    Nieuwe luchtmassa-meter geplaatst en m'n auto rijd weer als een zonnetje.

    Klote spul...
    pi_40569897
    V-Power is opzich wel ok, maar als je motor onwijs smerig is van binnen dan doet het meer kwaad dan goed. Bij nieuwere auto's is het wellicht de moeite waard. Hoewel ik nog steeds er niet van overtuigt ben dat je auto er zuiniger van wordt en/of beter presteert, ik heb het 4 volle tanken achterelkaar gebruikt en ik merkte geen verschil. (Behalve in me portemonnee)
    pi_40570146
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 14:49 schreef mien-moeke het volgende:

    [..]

    Zo, eindelijk weer eens tijd.

    Het stotteren van mijn auto is gekomen door een kapotte luchtmassa-meter. En, vertelde Mr ANWB erbij, dat komt idd waarschijnlijk door V-Power. Had ie bij meerdere mensen gezien.

    Nieuwe luchtmassa-meter geplaatst en m'n auto rijd weer als een zonnetje.

    Klote spul...
    een luchtmassameter kapot door V-power? gooi je dat spul er bij het luchtfilter in ofzo?
    Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:46:42 #61
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_40573022
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 20:35 schreef Shinadul het volgende:

    [..]

    Ik rij anders een auto v/d zaak en ik mag absoluut geen v-power tanken. Het voordeel is niet genoeg aangetoont en ons-bin-zuunig-bij-leasemaatschappij.
    Niet de lease-maatschappij want die stuurt de brandstof rekening mooi door naar je werkgever. Het heet niet voor niets een brandstofvoorschot!
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
    pi_40590802
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
    Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.

    Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
    V-Power in Duitsland heeft 100 Octaan. Daar tanken wij altijd VPower,, En duidelijk meer power en meer KM's met 1tank
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_40591193
    Dan rij je duidelijk een auto met 200PK+ met turbo

    Placebootje iemand?
    pi_40595578
    Yo, ik heb ook een hele tijd gereden met V-Power, dat ging goed.
    Alleen toen ik weer 95 ging rijden(pompje in vjenne had ineens geen v-power meer) had ik dezelfde problemen als de topic starter beschrijft.

    Iemand anders ook problemen gehad met 95 van shell?

    Ik ga eens proberen of de 95 van de weizelport helpt.

    En ik rij ook 200PK+ met turbo, een simpel fordje dus.
    pi_40637130
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 01:14 schreef bonfie het volgende:
    Yo, ik heb ook een hele tijd gereden met V-Power, dat ging goed.
    Alleen toen ik weer 95 ging rijden(pompje in vjenne had ineens geen v-power meer) had ik dezelfde problemen als de topic starter beschrijft.

    Iemand anders ook problemen gehad met 95 van shell?

    Ik ga eens proberen of de 95 van de weizelport helpt.

    En ik rij ook 200PK+ met turbo, een simpel fordje dus.
    Ik rijd zelf ook Ford (Probe) en kan zeggen dat ik een stuk meer trekkracht heb onderin als ik die VPower tank, call me crazy...
    pi_40643870
    You're crazy!
    pi_40679158
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 11:20 schreef Developersrus het volgende:

    [..]

    Ik rijd zelf ook Ford (Probe) en kan zeggen dat ik een stuk meer trekkracht heb onderin als ik die VPower tank, call me crazy...
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_40791572
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 22:58 schreef 1299 het volgende:
    Dan rij je duidelijk een auto met 200PK+ met turbo
    Ik tank nu een paar jaar alleen V-Power in m'n Impreza en merk een duidelijk verschil: motor draait soepeler, iets zuiniger en lijkt iets meer kracht te hebben...
    You cannot discover new oceans unless
    you have the courage to lose sight of
    the shore
      maandag 14 augustus 2006 @ 13:10:12 #69
    35845 Cybje
    Muuh muuh muuh
    pi_40792778
    Ik heb een Mercury Grand Marquis (4.6 V8 motor) en merk echt een duidelijk verschil met V-Power. Vooral zo'n 2-3 weken terug, toen ik constant airconditioning aanhad. Met airco aan, merk je duidelijk dat de auto minder kracht heeft, met Euro95. Terwij de auto met V-Power met airco aan, aanvoelt alsof je met gewone Euro95 de airco uit hebt staan. Ik ben zelf altijd nogal wantrouwend tegenover de mooie verhalen van pompstations als Shell, maar constant als ik V-Power tank, merk ik dat er wat meer kracht in die auto zit.

    Overigens moet ik zeggen dat er ook nog wel verschil zit tussen de ene Euro95 en de andere. Die van Shell of BP werkt een stuk beter dan die van zo'n goedkoop station als de Tango. Dus ik tank steeds minder bij de extreem goedkope tankstations, omdat ik liever 3 cent per liter meer betaal voor een auto die lekker rijdt. En zelfs op Euro91 in Duitsland reed-ie nog best goed ... dus ik vraag me echt af wat de Tango ermee doet
    Schaap
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')