KM stand: +/- 78.000 (Ja, echt acht-en-zeventig-duizend)quote:Voertuigsoort Personenauto
Merk HYUNDAI
Handelsbenaming EXCEL 1.5 GS
Kleur(en) Groen
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1495 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 935 kg
Maximum massa voertuig 1.440 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 450 kg
- geremd 1.100 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 3 oktober 1995
Datum eerste toelating 3 oktober 1995
Datum aanvang tenaamstelling 6 oktober 2004
Vervaldatum APK 6 oktober 2005
www.rdw.nl
Kan ook zijn dat toevallig zijn benzinefilter kapot is...quote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.
Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
Hmmm.. maar maakt dat dan zo'n groot verschil, dat octaan gehalte??? (Heb er geen verstand van)quote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.
Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
Dat lijkt me de goedkoopste oplossing tot nu toequote:Op maandag 20 juni 2005 15:58 schreef Cosworth het volgende:
Ik had ook iets dergelijks. Precies hetzelfde, eigenlijk.
Bij mij is de olie vervangen en de filters. Niets meer aan de hand. Blijkbaar is de auto gevoeliger voor oude olie met V-power.
Dat verhaal schoot mij ook te binnen toen ik de openingspost las.quote:Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef the_contract_killer het volgende:
dit was een tijdje terug op tv,anwb meldde dat die nieuwe brandstoffen zoals v-powerzonder zwavel slecht voor de wat wat oudere motoren zijn.
dit zou komen omdat de injectors gesmeert worden met zwavel,en vandaar dat het aantal mankementen aan injectors die het slecht deden of helemaal niet meer heel veel is gestegen.
Het octaangehalte alleen is niet zaligmakend voor een goede brandstof hoor. Er zitten in iedere brandstof tegenwoordig ook 'dopes', toevoegingen, die allemaal een specifiiek doel hebben. Van het schoonhouden tot smeren van de onderdelen en van het verbeteren van de houdbaarheid tot de verbranding, er zitten soms wel tientallen toevoegingen in wat wij kennen als 'benzine'.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:08 schreef uberpooier het volgende:
ff voor de duidelijkheid, ik had t namelijk laatst met een scheikunde docent erover.
Het octaangetal heeft voornamelijk temaken met de klopvastheid...oftwel: dichtheid, zo kun je t wel simpel uitleggen.. hoe hoger dat getal, hoe compacter de stof.
kom je zuiger naar boven...kan er druk ontstaan (dan ontstaat er wrijven, kan nergens heen... en word warm) oftwel: je mengel ontbrand voordat je zuiger op z'n 'dooie punt' is en je blok naait vast. (zoals we dat bij brommers noemen)
dit is natuurlijk niet t geval met V-power..maar een te hoog octaan getal is nie goed voor je moter
toevoeging: een hoger octaan getal wil ook niet zeggen dat er meer vermogen uit de moter te halen is. meer vermogen (lees: efficentere verbranding) kan dmv een andere samenstelling van de brandstof. wat ze wss met V-power hebben gedaan
Een te hoog octaangetal maakt geen zak uit voor je motor, een te laag octaangetal kan wel problematisch worden aangezien het mengsel dan bv al kan ontbranden door de compressie ipv door je bougie.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:08 schreef uberpooier het volgende:
ff voor de duidelijkheid, ik had t namelijk laatst met een scheikunde docent erover.
Het octaangetal heeft voornamelijk temaken met de klopvastheid...oftwel: dichtheid, zo kun je t wel simpel uitleggen.. hoe hoger dat getal, hoe compacter de stof.
kom je zuiger naar boven...kan er druk ontstaan (dan ontstaat er wrijven, kan nergens heen... en word warm) oftwel: je mengel ontbrand voordat je zuiger op z'n 'dooie punt' is en je blok naait vast. (zoals we dat bij brommers noemen)
dit is natuurlijk niet t geval met V-power..maar een te hoog octaan getal is nie goed voor je moter
toevoeging: een hoger octaan getal wil ook niet zeggen dat er meer vermogen uit de moter te halen is. meer vermogen (lees: efficentere verbranding) kan dmv een andere samenstelling van de brandstof. wat ze wss met V-power hebben gedaan
Ik meen dat V-Power gewoon octaangehalte 95 heeft in Nederland. In Duitsland overigens octaangehalte 100 en dat verschil merk je echt wel!quote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:De V-Power is echter octaangehalte 97.
Erg herkenbaar allemaal. Ik had dus ook voor de grap een keer in een totaal lege tank (sloeg 2 meter van de tankstation afquote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:08 schreef mien-moeke het volgende:
Hmmm... veel meningsverschillen hier.
Ff een update. Heb vandaag weer getankt (Euro 95).
Heb na m'n OP nog 1 stottertje gehad en dat was vlak voor ik ging tanken. (Restje V-power??)
Ben bang dat t dus idd aan V-power ligt. Maar ik test rustig verder.
Ja idd.. Dat V-Power gaat me steeds meer tegen staan. Denk dat ik maar effe een mond-tot-mond-anti-reclame-campagne ga opstarten.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:23 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Erg herkenbaar allemaal. Ik had dus ook voor de grap een keer in een totaal lege tank (sloeg 2 meter van de tankstation af) volgepleurd met die V-troep. En inderdaad, mijn auto reageerde sneller en reed toen voelbaar pittiger, maar na een tijdje begon mijn mijn auto te stotteren, terwijl er nog een kwart in mijn tank zat. Ben toen weer over gegaan op Euro 95 en was direct van mijn problemen verholpen.
V-power![]()
Ineens bevangen door de hitte of zo?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:42 schreef mien-moeke het volgende:
Dat zal ze leren, die t***s-, k*t-, k****r hoeren!!!
Waar is het toch fout gegaan???quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:29 schreef man_in_love het volgende:
Toen ik vroegah nog eend reed..........
Acceptedquote:Op zaterdag 25 juni 2005 07:41 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Een beetje wel, ja. Mijn excuses.
Lulkoek.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik meen dat V-Power gewoon octaangehalte 95 heeft in Nederland. In Duitsland overigens octaangehalte 100 en dat verschil merk je echt wel!![]()
Bron: http://www.dekritischemobilist.nl/benz0403.htmquote:De ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, haalde de brandstof onlangs keihard onderuit. De organisatie vergeleek de prestaties van een op V-Power rijdende VW Golf 1.4, een BMW 316i, een Audi A3 2.0 FSI en een Porsche Boxster met de prestaties van gewone loodvrije benzine. De testuitslagen vielen niet in het voordeel van V-Power uit en de testpersonen voelden het verschil alleen in hun portemonnee. Ook de auto-industrie gelooft niet in de nieuwe brandstof. Volgens de fabrikanten kunnen moderne motoren het potentieel van 100 octaan niet benutten, omdat ze op maximaal 98 octaan zijn afgestemd.
ik merk het wel sinds ik v power tankt (Nissan 2.0 primera) het kost wel meer maar ik vindt primaquote:Verschillen in verbruik of prestaties heb ik nog nooit gemerkt. Vind het gewoon een reclamestunt. Alle verbeteringen die jullie merken zijn IMHO subjectief.
Die walvis van jou rijdt niet eens.............quote:Op maandag 4 juli 2005 12:17 schreef Gebakken_vissie het volgende:
mmm, ik heb het gehad met de motor. Nu ben ik al sinds tijden een fan van shell benzine, maar wilde het toch eens proberen en idd, wel wat meer vermogen, maar ook wat gestotter af en toe....
ziehier de reden....quote:Op maandag 4 juli 2005 13:02 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Die walvis van jou rijdt niet eens.............
quote:
hehehe en je wegenbelasting dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:21 schreef God_de_Vader het volgende:
hehehe en ik tank vrolijk lpg en rij het goedkoopst
ja en om de 30.000km moet je blok uit elkaarquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:53 schreef Merovingian het volgende:
[..]
hehehe en je wegenbelasting dan?
hehehe ik rij motor, tank benzine, ben het snelst en rij het goedkoopst
Ik rij anders een auto v/d zaak en ik mag absoluut geen v-power tanken. Het voordeel is niet genoeg aangetoont en ons-bin-zuunig-bij-leasemaatschappij.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:02 schreef Kanjer het volgende:
Ik werk dus in een tankstation waar we sinds kort ook zo'n hoogstaande brandstofsoort hebben.
Tis een beetje geheim maar de directeur is met zijn spikkiesplinter nieuwe auto stil komen te staan met dat goedje.![]()
Iedereen met een auto van de zaak is verplicht dit goedje te tanken, meestal niet van harte.
Zo, eindelijk weer eens tijd.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:41 schreef Keiichi het volgende:
De door TS genoemde klachten heb ik gehad toen m'n luchtfilter aan het verstoppen was. Maar mijn klachten waren iets erger. Auto kon op een gegeven moment niet harder dan 100km/h en stotterde behoorlijk (tja, ik wou harder)
een luchtmassameter kapot door V-power?quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:49 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Zo, eindelijk weer eens tijd.
Het stotteren van mijn auto is gekomen door een kapotte luchtmassa-meter. En, vertelde Mr ANWB erbij, dat komt idd waarschijnlijk door V-Power. Had ie bij meerdere mensen gezien.
Nieuwe luchtmassa-meter geplaatst en m'n auto rijd weer als een zonnetje.
Klote spul...
Niet de lease-maatschappij want die stuurt de brandstof rekening mooi door naar je werkgever. Het heet niet voor niets een brandstofvoorschot!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:35 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Ik rij anders een auto v/d zaak en ik mag absoluut geen v-power tanken. Het voordeel is niet genoeg aangetoont en ons-bin-zuunig-bij-leasemaatschappij.
V-Power in Duitsland heeft 100 Octaan. Daar tanken wij altijd VPower,, En duidelijk meer power en meer KM's met 1tankquote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.
Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
Ik rijd zelf ook Ford (Probe) en kan zeggen dat ik een stuk meer trekkracht heb onderin als ik die VPower tank, call me crazy...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:14 schreef bonfie het volgende:
Yo, ik heb ook een hele tijd gereden met V-Power, dat ging goed.
Alleen toen ik weer 95 ging rijden(pompje in vjenne had ineens geen v-power meer) had ik dezelfde problemen als de topic starter beschrijft.
Iemand anders ook problemen gehad met 95 van shell?
Ik ga eens proberen of de 95 van de weizelport helpt.
En ik rij ook 200PK+ met turbo, een simpel fordje dus.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:20 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijd zelf ook Ford (Probe) en kan zeggen dat ik een stuk meer trekkracht heb onderin als ik die VPower tank, call me crazy...
Ik tank nu een paar jaar alleen V-Power in m'n Impreza en merk een duidelijk verschil: motor draait soepeler, iets zuiniger en lijkt iets meer kracht te hebben...quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:58 schreef 1299 het volgende:
Dan rij je duidelijk een auto met 200PK+ met turbo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |