ja, dat doe je.quote:op maandag 20 juni 2005 01:38 schreef nitin het volgende:
dude:
je studeert om daarna uiteindelijk net zo'n vlotte leaseboy te worden?
of zie ik dat verkeerd? o_o
dat moet wel even, omdat de term dan sneller in uw brein integreert heer kasta.quote:op maandag 20 juni 2005 01:40 schreef kastanova het volgende:
nietszeggend stuk waarbij je jezelf constant herhaalt...
je onderwerp, in dit geval de term "leaseboy", hoeft niet in elke zin voor te komen hoor.
hoeveel kost hij , aan huis, per uur?quote:op maandag 20 juni 2005 01:40 schreef kastanova het volgende:
nietszeggend stuk waarbij je jezelf constant herhaalt...
je onderwerp, in dit geval de term "leaseboy", hoeft niet in elke zin voor te komen hoor.
16 keer is echter een beetje overdrevenquote:op maandag 20 juni 2005 01:43 schreef chooselife het volgende:
[..]
dat moet wel even, omdat de term dan sneller in uw brein integreert heer kasta.
je bent iig net zo arrogant en pompeus als eens leaseboy. maar je maakt dat goed met je excuus "ik heb geen geld". zodra je geld zou hebben was je een van hen.quote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
kijk, ik ben dus student. ik zie er denk ik aardig uit qua kleding en fysiek, best welbespraakt voor een snotaap, veel vrienden, mooi huis zelfs, type levensgenieter. allemaal best interessant voor vrouwen van mijn leeftijd. what seems too good to be true, is too good to be true. heb dus ook m'n mindere kanten. een "probleem" is dat de doorsnee-student geen cent te makken heeft, waar ik een schoolvoorbeeld van ben.
misschien is hij toch niet perfect dan. excuses. probeer de essentie eens.quote:op maandag 20 juni 2005 01:46 schreef kastanova het volgende:
[..]
16 keer is echter een beetje overdreven.
je hebt aso's en yuppen,quote:op maandag 20 juni 2005 01:46 schreef kastanova het volgende:
[..]
16 keer is echter een beetje overdreven.
probeer jij het gewoon eens opnieuw.quote:
een man met status neukt meer dan jij...quote:op maandag 20 juni 2005 01:47 schreef chooselife het volgende:
probeer de essentie eens.
ik denk dat het er meer op neerkomt als dit:quote:op maandag 20 juni 2005 01:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
een man met status neukt meer dan jij...
kijk, je had het ook in 1 regel kunnen vertellen; scheelt ons allemaal tijd...
met wát?quote:op maandag 20 juni 2005 01:52 schreef hostimeister het volgende:
volgens mij is dit stuk doorspekt met jaloursie...
nee. bepaalde vrouwen moeten de relativiteit van materieel bezit eens beter inzien en de charme van een enorme studieschuld leren kennen.quote:op maandag 20 juni 2005 01:55 schreef xebrozius het volgende:
alsof je graag een status gevoelige meid in een relatie wilt hebben zeg.. geef mij er maar eentje die me neemt zoals ik ben. onbezonnen, chaotisch en lomp. er zijn genoeg meiden die door de farce van de leaseboy kunnen kijken hoor. maar blijkbaar wil jij een statusgevoelige vrouw die niet op status valt..
zie daar, een paradox...
een woordje waarvan ik geen idee heb hoe je het schrijft...quote:
deze wereld leeft op materialisme. jij hebt een overgeromantiseerd beeld van deze wereld. zodra jij klaar bent met je studie krijg je een baan, een leaseauto, moet jij je studieschuld afbetalen, neem je een hypotheek en ben je een slaaf van de consumptie maatschappij.quote:op maandag 20 juni 2005 01:58 schreef chooselife het volgende:
[..]
nee. bepaalde vrouwen moeten de relativiteit van materieel bezit eens beter inzien en de charme van een enorme studieschuld leren kennen.
dat er genoeg vrouwen zijn die 't grapje van de leaseboy doorzien, ben ik met je eens. ze zouden 't alleen allemaal moeten doen.
hoe heerlijk positief kan een mans instelling zijn...quote:op maandag 20 juni 2005 02:00 schreef xebrozius het volgende:
[..]
deze wereld leeft op materialisme. jij hebt een overgeromantiseerd beeld van deze wereld. zodra jij klaar bent met je studie krijg je een baan, een leaseauto, moet jij je studieschuld afbetalen, neem je een hypotheek en ben je een slaaf van de consumptie maatschappij.
kom op xebro, niet zo depressief jongen. er zijn genoeg leuke dingen aan deze wereld.quote:op maandag 20 juni 2005 02:00 schreef xebrozius het volgende:
[..]
deze wereld leeft op materialisme. jij hebt een overgeromantiseerd beeld van deze wereld. zodra jij klaar bent met je studie krijg je een baan, een leaseauto, moet jij je studieschuld afbetalen, neem je een hypotheek en ben je een slaaf van de consumptie maatschappij.
aha! nog een reden dus waarom mannen voor vrouwen gaan van begin twintig. ze hebben zich dan genoeg status en geld verworven om de vrouwen te krijgen die ze vroeger wilden, maar niet konden krijgen vanwege hun arme-sloeberigheid.quote:op maandag 20 juni 2005 02:00 schreef xebrozius het volgende:
het is gewoon een feit, klaar. hetzelfde als dat de militairtjes vaak "de man" zijn met het geld nu. dan denk ik altijd maar zo, in een jaar streef ik straks voorbij wat jij tot nu toe verdient hebt.quote:op maandag 20 juni 2005 02:06 schreef chooselife het volgende:
[..]
kom op xebro, niet zo depressief jongen. er zijn genoeg leuke dingen aan deze wereld.
kijk en wie is er dan materialistisch??quote:op maandag 20 juni 2005 02:19 schreef lazz het volgende:
[..]
het is gewoon een feit, klaar. hetzelfde als dat de militairtjes vaak "de man" zijn met het geld nu. dan denk ik altijd maar zo, in een jaar streef ik straks voorbij wat jij tot nu toe verdient hebt.![]()
ik ja.quote:op maandag 20 juni 2005 02:23 schreef hostimeister het volgende:
[..]
kijk en wie is er dan materialistisch??
dat is ook een optie.quote:op maandag 20 juni 2005 01:51 schreef broer het volgende:
lopen er voor de arme student dan geen vlotte leasewijven rond?
ben je er toch ook?
materialisme is puikquote:op maandag 20 juni 2005 02:26 schreef lazz het volgende:
[..]
ik ja.
jazeker, wat op tegen?
ik kom er gewoon eerlijk voor uit, i.t.t. tot de ts.
sterk punt.quote:op maandag 20 juni 2005 02:13 schreef pokkehontas het volgende:
[..]
aha! nog een reden dus waarom mannen voor vrouwen gaan van begin twintig. ze hebben zich dan genoeg status en geld verworven om de vrouwen te krijgen die ze vroeger wilden, maar niet konden krijgen vanwege hun arme-sloeberigheid.
lijkt me duidelijk........quote:op maandag 20 juni 2005 03:48 schreef blackmage het volgende:
een dikke nee
nou dan ben je dus niet superieur genoeg... je scoort onvoldoende op de essentiele vlakken geld en bezittingen... pech gehad...quote:naar alle waarschijnlijkheid (op de financien en materiele bezittingen na) volledig superieur aan het omschreven heerschap.
als dit is wat jouw type vrouw wilt, dan getuigt het van arrogantie om het niet te willen bieden maar wel te willen scorenquote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
ze zijn van mijn leeftijd. ik ben naar alle waarschijnlijkheid (op de financien en materiele bezittingen na) volledig superieur aan het omschreven heerschap.
ik zal zo'n dame koesteren en met alle egards behandelen. ik zal haar volledig trouw zijn en haar foto vaak bekijken. ik zal haar niet plotsklaps dumpen voor een geiler exemplaar van de binnendienst. ik zal haar niet publiekelijk bespotten en vernederen bij vrienden, om aan populariteit te winnen. ik zal haar ook geen bos rozen laten bezorgen, maar ze zelf meenemen.
hier ben ik het niet mee eens. vrouwen zeggen dat wel, maar worden wel in eerste instantie aangetrokken door een boy met mooie kleding, mooie auto, mooi huis. wat kost dat? juist veel geld. arme sloebers komen echt niet in the picture in eerste instantie.quote:op maandag 20 juni 2005 08:55 schreef ripley het volgende:
een echt leuke vrouw kan het geen fuck geen schelen of je geld hebt of niet
zie het dus maar als een handige schifting
ik vind het nogal irritant om dit beeld telkens opgedrongen te krijgen. natuurlijk zijn er vrouwen die kicken op mannen met veel geld en status, maar er zijn er ook zat die daar niet om geven.quote:op maandag 20 juni 2005 09:07 schreef konniekipke het volgende:
[..]
hier ben ik het niet mee eens. vrouwen zeggen dat wel, maar worden wel in eerste instantie aangetrokken door een boy met mooie kleding, mooie auto, mooi huis. wat kost dat? juist veel geld. arme sloebers komen echt niet in the picture in eerste instantie.
aardig geschreven... had iets beter ge-enterd kunnen worden. maar leest opzich wel best weg.quote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
die inhammen, dat protserige fossil-klokje, dat gebral over feestjes op bloomingdale. allemaal gebakken lucht.
dit geschetste beeld gaat voor mij absoluut niet op.quote:op maandag 20 juni 2005 09:07 schreef konniekipke het volgende:
vrouwen zeggen dat wel, maar worden wel in eerste instantie aangetrokken door een boy met mooie kleding, mooie auto, mooi huis. wat kost dat? juist veel geld. arme sloebers komen echt niet in the picture in eerste instantie.
ja meisjes van 18 misschien. ik geloof dat dat op een gegeven moment wel over gaat.quote:op maandag 20 juni 2005 09:07 schreef konniekipke het volgende:
[..]
hier ben ik het niet mee eens. vrouwen zeggen dat wel, maar worden wel in eerste instantie aangetrokken door een boy met mooie kleding, mooie auto, mooi huis. wat kost dat? juist veel geld. arme sloebers komen echt niet in the picture in eerste instantie.
een schoolvoorbeeld om niet jaloers op te wordenquote:op maandag 20 juni 2005 09:25 schreef avotar het volgende:
hahahaha.. het arme studentje.... jaloers op het geld van iemand die het dus blijkbaar beter heeft...
maar ik vond het leuk om te lezen....
* avotar is leaseboy...![]()
en columns schrijven kan hij ook al nietquote:op maandag 20 juni 2005 09:33 schreef xichico het volgende:
gheheheheheheeheheheehehhehe![]()
![]()
moet dit niet in klb? hij is jaloers en daar baalt hij van..
klopt volgens mij wel voor een (klein) deel vd. vrouwen.quote:op maandag 20 juni 2005 09:07 schreef konniekipke het volgende:
[..]
blijkbaar wel.....quote:op maandag 20 juni 2005 09:27 schreef frenkie het volgende:
[..]
een schoolvoorbeeld om niet jaloers op te worden![]()
nee, mensen met geld hebben niet iets bijzonders te vertellen. daarom bedoelt ts ook de oppervlakkigheid van veel vrouwen. het mooie is als je en veel geld hebt en veel te vertellen.quote:op maandag 20 juni 2005 09:24 schreef frenkie het volgende:
[..]
ja meisjes van 18 misschien. ik geloof dat dat op een gegeven moment wel over gaat.
alsof mensen met geld zo veel byzonders te vertellen hebben
inderdaad er zijn ook mensen met geld die veel te vertellen hebben. net als dat er arme studenten zijn die niks te vertellen hebben. die alleen maar zeuren over hun goede smaak qua films en dvd'squote:op maandag 20 juni 2005 09:37 schreef konniekipke het volgende:
[..]
nee, mensen met geld hebben niet iets bijzonders te vertellen. daarom bedoelt ts ook de oppervlakkigheid van veel vrouwen. het mooie is als je en veel geld hebt en veel te vertellen.
ik hou van generaliseren.quote:op maandag 20 juni 2005 09:42 schreef frenkie het volgende:
[..]
inderdaad er zijn ook mensen met geld die veel te vertellen hebben. net als dat er arme studenten zijn die niks te vertellen hebben. die alleen maar zeuren over hun goede smaak qua films en dvd's
ik ook, maar ik deel liever in in vier groepen dan in tweequote:op maandag 20 juni 2005 09:46 schreef konniekipke het volgende:
ik hou van generaliseren.
onzin. een leasebak heeft gewoon te maken met de functie die je krijgt. helddeskers hebben er geen nodig. vertegenwoordigers wel.quote:op maandag 20 juni 2005 10:16 schreef helldeskr het volgende:
whahahaha,
ts is eigenlijk maar een arme sloeber met een minderwaardigheids complex van heb ik jouw daar.
het is best wrang om vanaf de zijlijn naar het establishment te kijken hoe deze de krenten uit de pap pikt he![]()
maar vergeet even niet dat het soort vrouwen dat valt voor deze leaseboy's gewoon kijkt naar de portemonnee van deze heren.
simpel rekensommetje...is hij in staat om mij te geven wat ik graag wil.
ik rijdt zelf al jaren een lease bak en heb een goede baan.
mijn vrouw zal ook vast wel een gedeelte financieele afwegingen gehad hebben voor ze besliste om haar huis te verkopen en samen met mij een huis te kopen.
voor mij gold precies het zelfde ...moest ik mijn huis wel verkopen en samen met haar een nieuw kopen....![]()
de wereld draait nu eenmaal soepeler met poen...
maar een lease bak krijg je tegenwoordig echt niet zomaar meer...
een beetje werkgever krabt zich tegen woordig wel 5 keer achter zijn oren voor je een lease bak krijgt...en met de tegenwoordige schaarste op de arbeidsmarkt is er zo iemand anders gevonden voor jou functie als je echt een leeghoofd bent.
dus om dure pakken en brillejtes te kunnen kopen moeten de heren lease-boy's een goeie baan hebben.
en die goeie baan is schaars dus ze zullen heus wel iets goed doen om deze te verdienen.
je mag best jaloers zijn op deze heren ( ben ik af en toe ook wel eens) maar zie het nu maar meer als een stimulans om goed je best te doen op school...dan komt alles vanzelf wel goed
jij begrijpt 't wel konnie.quote:op maandag 20 juni 2005 09:37 schreef konniekipke het volgende:
[..]
nee, mensen met geld hebben niet iets bijzonders te vertellen. daarom bedoelt ts ook de oppervlakkigheid van veel vrouwen. het mooie is als je en veel geld hebt en veel te vertellen.
met daarbij constant je eigen ego opkrikkend door te stellen dat je "zoveel" beter bent.quote:op maandag 20 juni 2005 10:34 schreef chooselife het volgende:
valt me als eerst op dat een boel mensen er behoorlijk serieus op ingaan. treffend zeker?
vergeet niet dat 't maar een generaliserend stukje satire is. ben voor geen meter jaloers, ik dreun slechts op wat ik constateer op de huidige relatiemarkt.
je moet oudere vrouwen gaan daten met een goede baan, chooselifequote:op maandag 20 juni 2005 10:34 schreef chooselife het volgende:
valt me als eerst op dat een boel mensen er behoorlijk serieus op ingaan. treffend zeker?
vergeet niet dat 't maar een generaliserend stukje satire is. ben voor geen meter jaloers, ik dreun slechts op wat ik constateer op de huidige relatiemarkt.
nee, ik zit niet verlegen om veel geld ofzo. ik wil trouwens wel op vakantie.quote:op maandag 20 juni 2005 10:38 schreef ripley het volgende:
[..]
je moet oudere vrouwen gaan daten met een goede baan, chooselife
dan heb je dat gezeik niet
checkt fotoboek van chooselife...quote:op maandag 20 juni 2005 10:38 schreef ripley het volgende:
je moet oudere vrouwen gaan daten met een goede baan, chooselife
dan heb je dat gezeik niet
tot daar aan toe ging het goed...fossil is mooi...quote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
dat protserige fossil-klokje
dus we kunnen concluderen dat de meisjes jou niet zien zitten. en dat je daarna bent gaan nadenkenquote:op maandag 20 juni 2005 10:34 schreef chooselife het volgende:
inderdaad, pur sang. ik laat mezelf zelfs niet ongeschonden. consequent he.quote:op maandag 20 juni 2005 10:36 schreef copycat het volgende:
aha... dát is dus satire...
meid, dat kan ik inmiddels al wel dromen, zijn fotoboekquote:op maandag 20 juni 2005 10:41 schreef copycat het volgende:
[..]
checkt fotoboek van chooselife...
hi...
plus dat de dames die deze knakkers aantrekken meestal ook een zeer bedenkelijk niveau hebben. ik snap eigenlijk niet waarom ts zo graag iets met zo'n omhooggevallen teefje wilquote:op maandag 20 juni 2005 09:24 schreef frenkie het volgende:
[..]
ja meisjes van 18 misschien. ik geloof dat dat op een gegeven moment wel over gaat.
alsof mensen met geld zo veel byzonders te vertellen hebben
whehehehe hi!quote:op maandag 20 juni 2005 10:41 schreef copycat het volgende:
[..]
checkt fotoboek van chooselife...
hi...
hoi rippiequote:op maandag 20 juni 2005 10:44 schreef ripley het volgende:
[..]
meid, dat kan ik inmiddels al wel dromen, zijn fotoboek
het is dat ik inmiddels al een erg leuk eigen jong ding heb....
mwoah ik ken een meisje die zeker in de smaak valt bij leaseboys.quote:op maandag 20 juni 2005 10:45 schreef blokhut het volgende:
[..]
plus dat de dames die deze knakkers aantrekken meestal ook een zeer bedenkelijk niveau hebben. ik snap eigenlijk niet waarom ts zo graag iets met zo'n omhooggevallen teefje wil
niet dan?quote:op maandag 20 juni 2005 10:46 schreef so_addictive het volgende:
satire... yeah rigghhhtttt...(een hoop verborgen frustraties, ts)
dan doet het minder zeer als vrouwen je niet willen.quote:op maandag 20 juni 2005 10:46 schreef so_addictive het volgende:
altijd weer "grappig" om te lezen dat alle vrouwen "op status geilende sloeries" zijn
de wereld in een notedopquote:op maandag 20 juni 2005 02:00 schreef xebrozius het volgende:
[..]
dit is 1 van de weinige keren dat ik het met xebrozius eens ben.quote:op maandag 20 juni 2005 01:47 schreef xebrozius het volgende:
[..]
je bent iig net zo arrogant en pompeus als eens leaseboy. maar je maakt dat goed met je excuus "ik heb geen geld". zodra je geld zou hebben was je een van hen.
zolang je me maar niet je best voor haar doetquote:op maandag 20 juni 2005 10:49 schreef frenkie het volgende:
[..]
mwoah ik ken een meisje die zeker in de smaak valt bij leaseboys.
en ze vindt mij ook leuk
en nog later zijn dat "uitgeneukte, droge sherry-trutten"quote:op maandag 20 juni 2005 11:14 schreef mouseover het volgende:
wat een problemen. je vergeet erbij te zeggen dat de vrouwen die hiervoor vallen meestal de voormalige breezahmeisjes zijn die net over hun breezahtijd heengegroeid zijn. of de secretaresses in spe. allebei groepen waar je toch niet zoveel te zoeken zou moeten hebben dacht ik zo.
quote:op maandag 20 juni 2005 11:33 schreef so_addictive het volgende:
[..]
en nog later zijn dat "uitgeneukte, droge sherry-trutten"
hans teeuwen zou eens een nieuwe show moeten maken. dat zou zijn coolness minimaal verdrievoudigen.quote:op maandag 20 juni 2005 11:31 schreef tomek:
hans teeuwen is cool
of een show met nieuwe grappen en andere, nieuwe typetjes...quote:op maandag 20 juni 2005 11:37 schreef broer het volgende:
[..]
hans teeuwen zou eens een nieuwe show moeten maken. dat zou zijn coolness minimaal verdrievoudigen.
een simpel pensioenadviseurtje krijgt al een lekkere leasebak hoor.quote:op maandag 20 juni 2005 10:16 schreef helldeskr het volgende:
dus om dure pakken en brillejtes te kunnen kopen moeten de heren lease-boy's een goeie baan hebben.
en die goeie baan is schaars dus ze zullen heus wel iets goed doen om deze te verdienen.
je mag best jaloers zijn op deze heren ( ben ik af en toe ook wel eens) maar zie het nu maar meer als een stimulans om goed je best te doen op school...dan komt alles vanzelf wel goed
eens is, maar de link die ts legt tussen teeuwen en een 'leaseboy' slaat werkelijk nergens op....quote:op maandag 20 juni 2005 11:37 schreef broer het volgende:
[..]
hans teeuwen zou eens een nieuwe show moeten maken. dat zou zijn coolness minimaal verdrievoudigen.
voor de rest: blij dat ik me niet in dat wereldje beweeg, ik zou me helemaal kapotergeren. yup. yupyup. yup. yupperdeyup.quote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
die wijven die bij de leaseboy in de nieuwste nokia staan, zijn niet voor hem bestemd, maar voor mij. ze zijn van mijn leeftijd. ik ben naar alle waarschijnlijkheid (op de financien en materiele bezittingen na) volledig superieur aan het omschreven heerschap. ik zal zo'n dame koesteren en met alle egards behandelen. ik zal haar volledig trouw zijn en haar foto vaak bekijken. ik zal haar niet plotsklaps dumpen voor een geiler exemplaar van de binnendienst. ik zal haar niet publiekelijk bespotten en vernederen bij vrienden, om aan populariteit te winnen. ik zal haar ook geen bos rozen laten bezorgen, maar ze zelf meenemen.
het doet mij altijd deugd als mensen mijn opmerkingen nog eens dunnetjes overdoen.quote:op maandag 20 juni 2005 11:45 schreef dribbel79:
of een show met nieuwe grappen en andere, nieuwe typetjes...
wie wil er tegenwoordig nog sales (buitendienst) doen. een product verkopen, de hele dag op de weg, koffie bij 20 tankstations, stress. nee, ik bedank voor de eer. het is leuk om 2 jaar te doen. heb zelf 4 maanden op de weg geleefd toen ik heel nederland door moest om ziekenhuizen te bezoeken. autorijden is leuk maar om 7.00 de weg op en om 19.30 thuis iedere avond is killing, en dan is het werk zelf niet eens zwaar.quote:op maandag 20 juni 2005 10:30 schreef frenkie het volgende:
[..]
onzin. een leasebak heeft gewoon te maken met de functie die je krijgt. helddeskers hebben er geen nodig. vertegenwoordigers wel.
en salesfuncties staan er heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel open.
het doet mij altijd deugd als mensen mijn gedachten verwoorden voordat ik dat kan doenquote:op maandag 20 juni 2005 11:53 schreef broer het volgende:
[..]
het doet mij altijd deugd als mensen mijn opmerkingen nog eens dunnetjes overdoen.
jij bent echt de meest belachelijke student die ik ooit ben tegengekomenquote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
zal vertellen waarom. maar ook waarom -wij- beter zijn dan hen.
die vrouwen willen gewoon een vent met cash en statussymbolen. ze neuken dus eigenlijk tegen betaling, al dan niet in indirecte zin of uitbetaald in natura. plat gezegd ook wel hoeren.
de vlotte leaseboy heeft kane, tiesto, marco borsato, blof en acda en de munnik in de cd-wisselaar. wat een cd-collectie van iemand wel niet over zijn of haar persoonlijkheid kan vertellen. boekdelen. als ik een scharrel of ander tussendoortje heb, dan richt ik mijn blik meestal als eerst op de cd-collectie/boekenkast.
de geest en belevingswereld van de vlotte leaseboy zijn oppervlakkig en de algemene ontwikkeling is byzonder matig. dat zijn een aantal dingen die de net genoemde muziek in de wisselaar ons vertellen.
*lulverhaal over allerlei dingetjes die een 'leaseboy' zou moeten hebben en zou moeten doen*
die wijven die bij de leaseboy in de nieuwste nokia staan, zijn niet voor hem bestemd, maar voor mij. ze zijn van mijn leeftijd. ik ben naar alle waarschijnlijkheid (op de financien en materiele bezittingen na) volledig superieur aan het omschreven heerschap.
ik zal zo'n dame koesteren en met alle egards behandelen. ik zal haar volledig trouw zijn en haar foto vaak bekijken. ik zal haar niet plotsklaps dumpen voor een geiler exemplaar van de binnendienst. ik zal haar niet publiekelijk bespotten en vernederen bij vrienden, om aan populariteit te winnen. ik zal haar ook geen bos rozen laten bezorgen, maar ze zelf meenemen.
succes met de studie verder!quote:allemaal gebakken lucht.
hahahahahaquote:op maandag 20 juni 2005 12:29 schreef #ANONIEM het volgende:
ow ja en jij bent niet superieur, qua zelfvertrouwen lig je ver achter op hen en mentaal zie ik het met jou ook niet zo zittenje komt wat ziekelijk over met je generalisatie en je drang om de groep waar jij moeite mee hebt om mee te leven naar beneden te halen, om vervolgens net te doen alsof jij zoveel beter bent. meiden willen niet zo'n watje als jij
![]()
tuurlijk frenkiequote:op maandag 20 juni 2005 12:47 schreef frenkie het volgende:
hahahahaha
ik durf te verwedden dat de ts meer vrouwen heeft gehad dan jij..
een veelvoud ws![]()
wel eens bedacht dat het vooral een vrouwenafzeik column isquote:
ow in dat geval, dan accepteer ik het wel dat hij meer meiden heeft gehad dan mijquote:op maandag 20 juni 2005 12:51 schreef frenkie het volgende:
wel eens bedacht dat het vooral een vrouwenafzeik column is
stomme dozen die niet anders willen dan vastigheid, zekerheid en een beetje status..
over flatline leven gesproken![]()
hij weet dus ook dat het gewoon een bullshit verhaal is?quote:op maandag 20 juni 2005 12:51 schreef frenkie het volgende:
[..]
wel eens bedacht dat het vooral een vrouwenafzeik column is
stomme dozen die niet anders willen dan vastigheid, zekerheid en een beetje status..
over flatline leven gesproken![]()
sneu toch dat mannen die geen vrouw kunnen krijgen het altijd gooien op dié zaken, terwijl ze misschien gewoon eens moeten kijken wat ze vérder missen (zelfkennis, levenservaring, humor en een goddelijk lichaam bijvoorbeeldquote:op maandag 20 juni 2005 13:22 schreef thumper het volgende:geld, status, goede baan ende macht
je bent zelfvertrouwen vergeten.quote:op maandag 20 juni 2005 13:57 schreef hik het volgende:
laten we even voor alle duidelijkheid neerzetten dat dé vrouw niet perse gaat voor
[..]
sneu toch dat mannen die geen vrouw kunnen krijgen het altijd gooien op dié zaken, terwijl ze misschien gewoon eens moeten kijken wat ze vérder missen (zelfkennis, levenservaring, humor en een goddelijk lichaam bijvoorbeeld)
oh, maar dát hoor je mij ook niet zeggen, lief hikjequote:op maandag 20 juni 2005 13:57 schreef hik het volgende:
laten we even voor alle duidelijkheid neerzetten dat dé vrouw niet perse gaat voor
[..]
sneu toch dat mannen die geen vrouw kunnen krijgen het altijd gooien op dié zaken, terwijl ze misschien gewoon eens moeten kijken wat ze vérder missen (zelfkennis, levenservaring, humor en een goddelijk lichaam bijvoorbeeld)
getsie, tonijnsalade!quote:op maandag 20 juni 2005 14:20 schreef thumper het volgende:
oh, maar dát hoor je mij ook niet zeggen, lief hikjeik doelde meer op het soort vrouw dat ts schijnbaar vruchteloos nastreeft.
ik weet uit eigen ervaring dat ik de allermooiste vrouwen niet versier door met geld, status, goede baan & macht te pronken, maar juist met humor, je sterk & zwak te kunnen (durven) opstellen, attent zijn, romantisch dineren, samen tonijnsalade klaarmaken, etc, the whole sh-bang dus
oh, héérlijk juist!quote:
jij wilde een lease-boy, of snap ik je dan verkeerd?quote:op maandag 20 juni 2005 11:58 schreef aventura het volgende:
hoe schattig, nog zo naief en jong en vol idealen
nét alsof ik mezelf hoor praten toen ik 18 was.
ik wil jou nog wel eens horen over 10 jaar
yeah, de meeste mannen (waaronder * thumper ) willen hoofdzakelijk gewoon een princes in de keuken en een slet in bedquote:op maandag 20 juni 2005 17:51 schreef frezer het volgende:
[..]
jij wilde een lease-boy, of snap ik je dan verkeerd?
overigens is het wel zo dat vrouwen gemiddeld genomen status en geld (én een goede opleiding, daar zou ts dan wel mee moeten kunnen scoren) belangrijker vinden in een partner dan mannen dat vinden.
met tonijn uit een blikkie zeker?quote:op maandag 20 juni 2005 17:43 schreef thumper het volgende:
oh, héérlijk juist!
je kunt moeilijk ontkennen dat het bij een groot deel erg zwaar meeteld...quote:op maandag 20 juni 2005 13:57 schreef hik het volgende:
[..]
bateman is mijn heldquote:op maandag 20 juni 2005 12:16 schreef henryhill het volgende:
trouwens, zijn er meer mensen die overeenkomsten zien tussen de op en de film american psycho?
"there is a moment of sheer panic when i realize that paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."quote:
ah, volgens mij staat hierboven ergens een post van je ex, opzoek naar een nieuwe scharrel!quote:op maandag 20 juni 2005 18:43 schreef lenus het volgende:
vermakelijk stukje tekst en heel herkenbaar, ware het niet dat ik in de andere wereld heb gezeten. arme student (ik dus) meets vlotte leasevrouw...ik kan je één advies geven, dit soort vrouwen wil je duidelijk niet. tenzij: "hoe oppervlakkiger, hoe beter", je lijfspreuk is![]()
'k vind de scène waarin ze businesscards vergelijken echt tè coolquote:op maandag 20 juni 2005 19:38 schreef henryhill het volgende:
[..]
"there is a moment of sheer panic when i realize that paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
dat soort quotes bedoel ik dus![]()
uiteraad is het herkenbaar, ik heb er lang genoeg op gelet. naast 't feit dat 't een sterk overdreven en generaliserend stukje is, zit er zeker een kern van waarheid in. kennelijk wordt het ook herkend door mensen, vandaar ook de soms wat geirriteerde reacties. de controverse.quote:op maandag 20 juni 2005 18:43 schreef lenus het volgende:
vermakelijk stukje tekst en heel herkenbaar, ware het niet dat ik in de andere wereld heb gezeten. arme student (ik dus) meets vlotte leasevrouw...ik kan je één advies geven, dit soort vrouwen wil je duidelijk niet. tenzij: "hoe oppervlakkiger, hoe beter", je lijfspreuk is![]()
gezien je signature kom jij al niet in aanmerking voor het stereotyp wat ik omschrijf in de openingspost.quote:op maandag 20 juni 2005 21:40 schreef -jay-20- het volgende:
ik ben een leaseboy!![]()
nou ja, potentieel op zijn minst...
dat komt omdat je teveel generaliseert, niet alles past in jouw hokje.quote:op maandag 20 juni 2005 21:53 schreef chooselife het volgende:
gezien je signature kom jij al niet in aanmerking voor het stereotyp wat ik omschrijf in de openingspost.![]()
generaliseren is heer-lijk.quote:op maandag 20 juni 2005 21:58 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
dat komt omdat je teveel generaliseert, niet alles past in jouw hokje.
denk om eerlijk te zijn dat hij beter kan stellen of hij in jouw verhaal past aan de hand van dit topic dan jij kan doen aan de hand van slechts zijn signature![]()
quote:op maandag 20 juni 2005 23:28 schreef chooselife het volgende:
great minds think alike?![]()
btw, die prachtige signature van je heb ik zelfs in m'n verhaaltje verwerkt konnie. zie het nu pas.
jij noemt de werkelijkheid al depressief?quote:op maandag 20 juni 2005 02:06 schreef chooselife het volgende:
[..]
kom op xebro, niet zo depressief jongen. er zijn genoeg leuke dingen aan deze wereld.
voor een gedeelte werkt 't zeker zo.quote:op maandag 20 juni 2005 10:34 schreef chooselife het volgende:
niet bij mij, noch bij vriendinnen van mij.quote:op maandag 20 juni 2005 18:32 schreef modwire het volgende:
je kunt moeilijk ontkennen dat het bij een groot deel erg zwaar meeteld...
nou... als je het gemaakt hebt op het moment dat je een lease-auto hebt...quote:op dinsdag 21 juni 2005 10:53 schreef thumper het volgende:
psies! er is niks mis met een "lease-boy" zijn
maar gosh, wat háát ik die omschrijving
maar wat ts beschrijft is niet een leaseboy maar een player...
leaseboys zijn in mijn ogen gewoon ex-studenten die het gemaakt hebben
als je nou nog vrijgezel was geweest, was je de ideale leaseboy.quote:op dinsdag 21 juni 2005 10:56 schreef infantus het volgende:
hmm.
vlotte leaseboy ? eens even kijken of ik aan dat profiel voldoe.
lease auto ? check. al heel lang. is gewoon deel van mijn inkomsten, ik kan ook het bedrag laten uitkeren en bij mijn salaris op tellen. maar ik rij dan liever zo voordelig mogelijk een zo mooi mogelijke auto. prive heb ik overigens ook auto's (ernaast) gehad. dus daar gaat het niet om.
twee keer per jaar op vakantie ? welnee. wintersport ? ook niet. nee, een keer of wat op vakantie, maar eigenlijk meer als "breaks" en niet als echte vakantie. dus een weekje new york in april (check), een 10 daagse la/las vegas/san diego reis in september(check) en kerst in washington (check).
ik kan me best vinden in je verhaal, sterker nog: ik heb ook pakken van hugo boss en corneliani. daarbij haal ik mijn douche-gel uit londen (nouja, vanaf heathrow, lang leve molton brown). maar waar ik me nou niets bij voor kan stellen is dat elke dag scheren: want dat, echt, dat vind ik zo'n rotklus. dat zie je me dus echt niet doen.
oja, nog even over die brillen: ik heb een carrera bril, niet voor de mode, maar omdat ik anders niet fatsoenlijk de borden op de weg kan lezen. en daarbij heb ik geen carrera bril omdat 'ie "hip" zou zijn, maar omdat die nou eenmaal een stuk degelijker en steviger zijn dan een hans anders montuurtje van 10 euro.
idd en voor die tijd kun je als student alles uitvreten waar die vrouwen die op leaseboys vallen zo'n hekel aan hebbenquote:op dinsdag 21 juni 2005 10:53 schreef thumper het volgende:
psies! er is niks mis met een "lease-boy" zijn
maar gosh, wat háát ik die omschrijving
maar wat ts beschrijft is niet een leaseboy maar een player...
leaseboys zijn in mijn ogen gewoon ex-studenten die het gemaakt hebben
lees nou eens goed...quote:op dinsdag 21 juni 2005 10:54 schreef brighteyes het volgende:
[..]
nou... als je het gemaakt hebt op het moment dat je een lease-auto hebt...
grote jongenquote:op dinsdag 21 juni 2005 11:06 schreef kentaro het volgende:
alleen ga ik drie keer per jaar op wintersport
de beleving is hetzelfde..quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:12 schreef kentaro het volgende:
[..]
ik ga op vakantie, jij gaat om te werken
jij kan nog meer vrouwen neuken als skileraar. dat is het verschil..quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:14 schreef frenkie het volgende:
[..]
de beleving is hetzelfde..
hoewel nee...
mijn beleving is heftiger
patser leaseboyquote:op dinsdag 21 juni 2005 11:16 schreef infantus het volgende:
een echte leaseboy zet zijn lexus in de parkeergarage bij het marriot in amsterdam, loopt vervolgens naar het cooldown cafe alwaar hij 2 dozen flugel, 1 magnum fles moet en enkele lossen flessen moet besteld.
ja ach, het klinkt vast stom. maar er komt een moment dat je de behoefte aan nog meer vrouwen neuken even niet meer hebt.quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:16 schreef konniekipke het volgende:
[..]
jij kan nog meer vrouwen neuken als skileraar. dat is het verschil..![]()
cooldown cafe, is dat niet een of andere skihut vol zatte arbeiders?quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:16 schreef infantus het volgende:
een echte leaseboy zet zijn lexus in de parkeergarage bij het marriot in amsterdam, loopt vervolgens naar het cooldown cafe alwaar hij 2 dozen flugel, 1 magnum fles moet en enkele lossen flessen moet besteld.
quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:18 schreef frenkie het volgende:
ja ach, het klinkt vast stom. maar er komt een moment dat je de behoefte aan nog meer vrouwen neuken even niet meer hebt.
dat klinkt helemaal niet stom.quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:18 schreef frenkie het volgende:
[..]
ja ach, het klinkt vast stom. maar er komt een moment dat je de behoefte aan nog meer vrouwen neuken even niet meer hebt.
maar als ex-patser-leaseboy trouwt meneer wel in de us.quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:20 schreef infantus het volgende:
[..]
dat klinkt helemaal niet stom.
deze patser leaseboy (dat geneuzel over cooldown was niet uit de lucht gegrepen) neemt het er ook niet meer van zoals in het verleden. sterker nog, inmiddels staan er trouwplannen met de vriendin die ik al 3 jaar heb en rij ik niet meer in een pats-lease auto maar in een degelijke station. de hond en mijn zoontje moeten tenslotte ook de ruimte hebben![]()
ik word kaalquote:op dinsdag 21 juni 2005 11:20 schreef brighteyes het volgende:
frenkie! doe eens niet! niet meer blauw, en nu ook al dit soort enge dingen zeggen... gaat het wel helemaal goed met je?
ja.quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:22 schreef konniekipke het volgende:
[..]
maar als ex-patser-leaseboy trouwt meneer wel in de us.![]()
en neuken is best lekker.quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:23 schreef frenkie het volgende:
[..]
ik word kaal
nee hoor, alles is goed.. alleen neuken, is ja... ook alleen maar neuken
quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:24 schreef infantus het volgende:
[..]
ja.
maar als ik nog een "echte" leaseboy was, zou ik het "ff snel" in vegas doen.
wij trouwen in san francisco, in het golden gate national park. dat is gewoon een kwestie van smaak, en heeft niets met het snelle leven van een leaseboy te maken.
mooi creeert ruimte voor een nieuwe generatie leaseboys die nu nog studeren en zo arm als kerkratten zijnquote:op dinsdag 21 juni 2005 11:20 schreef infantus het volgende:
[..]
dat klinkt helemaal niet stom.
deze patser leaseboy (dat geneuzel over cooldown was niet uit de lucht gegrepen) neemt het er ook niet meer van zoals in het verleden. sterker nog, inmiddels staan er trouwplannen met de vriendin die ik al 3 jaar heb en rij ik niet meer in een pats-lease auto maar in een degelijke station. de hond en mijn zoontje moeten tenslotte ook de ruimte hebben![]()
mwah. het was in ieder geval ook een tent waarin je je als leaseboy redelijk decadent kon gedragen. hoe het inmiddels is weet ik niet meerquote:op dinsdag 21 juni 2005 11:20 schreef hexagon het volgende:
[..]
cooldown cafe, is dat niet een of andere skihut vol zatte arbeiders?
hoor jij als leaseboy niet in allerlei hippe clubs te staan?
dûh....quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:24 schreef konniekipke het volgende:
en neuken is best lekker.
ts is het nog niet, maar wil het volgens mij wel wordenquote:op dinsdag 21 juni 2005 11:58 schreef rashudo het volgende:
waarom hou je je bezig met hoer-in-mantelpak types? zou het zijn omdat je diep in je hart ook een leasboy bent?
ik ben het ov-stadium al een tijdje gepasseerd. ik heb fijn een eigen auto. een voormalig status heb 't wel redelijk voor elkaar als studentje. ik benijd jou en de andere leaseboys verder op geen enkel vlak, geen seconde. oppervlakkige en voorspelbare types.quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:06 schreef kentaro het volgende:
leuk dat je een stukje over me hebt geschreven, alleen ga ik drie keer per jaar op wintersport en hou ik niet van de muziek die je noemt maar verder klopt het aardig. ik zie die gastjes zoals jij altijd al zo afgunstig kijken als ik langs rij en zij bij de bushalte staan. oja als 'bewijs' nog een foto van mijn leon. dan kun je als je op de achterbank van de bus gaat zitten, want daar zitten jullie paupers het liefst, nog eens zwaaien [afbeelding]
geniale auto's. ik zit op een leuke t5 te loeren momenteel. als tijdelijk speelgoedje.quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:10 schreef konniekipke het volgende:
pfff, volvo seperates boys from men. een leaseman rijdt;
[afbeelding]
een v70r.
maar in dit weer wel lekker met climat control..quote:op woensdag 22 juni 2005 00:15 schreef chooselife het volgende:
[..]
ik ben het ov-stadium al een tijdje gepasseerd. ik heb fijn een eigen auto. een voormalig status heb 't wel redelijk voor elkaar als studentje. ik benijd jou en de andere leaseboys verder op geen enkel vlak, geen seconde. oppervlakkige en voorspelbare types.
quote:op dinsdag 21 juni 2005 11:16 schreef infantus het volgende:
je stukje doet anders vermoedenquote:op woensdag 22 juni 2005 00:15 schreef chooselife het volgende:
[..]
ik benijd jou en de andere leaseboys verder op geen enkel vlak, geen seconde.
alhoewel ik een goeie baan heb, een paar centen overhoud per maand en een kleine bolhoed als auto heb (eigendom, geen lease) vindt mijn vriendin geld en status totaal niet interessant.quote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
ik constateer dat dames van mijn leeftijd vaak voor een kerel met poen, een maatpak, penthouse en een mooie (lease)auto kiezen.
wat heeft die van mij een pech met mijn collectie osdorp posse en opgezwollequote:wat een cd-collectie van iemand wel niet over zijn of haar persoonlijkheid kan vertellen.
je bent gewoon jaloers dus?quote:die wijven die bij de leaseboy in de nieuwste nokia staan, zijn niet voor hem bestemd, maar voor mij.
quote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:
zal vertellen waarom. maar ook waarom -wij- beter zijn dan hen.
overigens ligt het probleem niet bij de leaseboy's, zoals de ts ze omschrijft, maar juist bij de dames in kwestie. de leaseboys vertonen gedrag wat beloond wordt, zodat ze erin zullen blijven hangen. tis 'n trucje van de hond met 't koekje natuurlijk.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:08 schreef partyyboyy het volgende:
jaloezie
jaloezie is het gevoel dat iemand anders aandacht van je vriend(in) krijgt, terwijl jij die wilt hebben. dit gevoel komt vaak voort uit onzekerheid.
als je jaloers bent, heb je de neiging de ander steeds in de gaten te houden en aan je te binden. als hij of zij met een ander praat, ga je er bijvoorbeeld even naar toe. dat kan voor je partner zo benauwend zijn, dat de relatie hierop stukloopt.
wat kun je er tegen doen?
als je merkt dat je zonder goede reden jaloers bent, kun je twee dingen doen:
1. probeer zelfvertrouwen te ontwikkelen. jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid. je kunt gewoon niet geloven dat jouw vriend(in) jou verkiest boven al die andere leuke jongens en meisjes. schrijf daarom bijvoorbeeld elke dag één reden op waarom jij een leuke vriend(in) bent. lees deze lijst regelmatig door en zorg dat je steeds nieuwe dingen blijft toevoegen.
2. is er op zich geen reden om aan de liefde en toewijding van je vriend(in) te twijfelen, reageer je jaloezie dan niet af op de ander. probeer niet het gedrag van je lover te wijzigen, maar realiseer je dat er bij jezelf iets moet veranderen. praat over je onzekerheid. je lover kan je dan bevestigen en laten merken dat je speciaal bent. als je je jaloersheid uitleeft door beschuldigingen te uiten terwijl de ander niets verkeerd doet, dan zal je lover afstand nemen en wordt wat je vreest werkelijkheid.
ben gewoon blij met wat je hebt in plaats van op andere te letten en de grond in te boren.![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nou, de ts straalt wel een bepaalde elitairiteit uit boven het typetje leaseboy, maar moet tot zijn eigen verdriet toegeven dat hij niet het effect bereikt wat die lui wel bereiken. dat we die zogenaamde merkbewuste leaseboys als 'kut' bestempelen doet niets af aan het feit dat de ts de vrouwen die voor leaseboys gaan wel aan z'n zijde wil zien... terwijl ik denk dat die leaseboys juist die ingredienten verzameld hebben die deze dames waarderen. tegenstrijdigheidje, kip en ei enzoquote:op woensdag 12 juli 2006 12:23 schreef she het volgende:
oh en mensen die ts verdenken van afgunst, hebben het niet helemaal begrepen.
maar dat zei ik eigenlijk al in voorgaand repliek..heel veel mensen zijn kut, of willen heel graag kut worden![]()
omdat hij oprechte liefde kan geven en de dames lief zal hebben om wat ze zijn enzo.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
ik heb nou nog nergens in zijn verhaal kunnen lezen waarom hij beter is voor de vrouwen dan een leaseboy. de hele essentie waar je verhaal om zou moeten gaan komt er niet in terug.
das ook exact mijn puntquote:en daarbij geef je af op leaseboys terwijl het eigenlijk de vrouwen zijn die eerder voor hun kiezen dan voor studenten. dan doen de leaseboys toch weinig fout![]()
inderdaad, 'k wil nog voor me 30ste met een rijke leasesnol trouwen.quote:[b]op woensdag 12 juli 2006 16:01
ps: haha trouwens, schrijf ook eens een stukje over de vrouwelijke variant van de lease-boy?? en wat voor man hoort daar dan bij??
mmmh....tegen de tijd dat je je oog op de cd-collectie/boekenkast van je scharrel/tussendoortje kunt laten vallen is de veroveringsfase al achter de rug. je hébt haar dan al versierd, immers. je hebt je keuze voor haar al gemaakt. en dat heb je op minstens net zo'n oppervlakkige gronden gedaan als het type vrouw dat je in je vlot te lezen, maar totaal de-plank-mislaande-stukje tot op het bot probeert af te breken. dacht ik zo. bovendien toon je in het hele stuk niet aan waarom je jezélf beter acht voor een vrouw dan je schrikbeeld, de leaseboy. dat is hier al vaker opgemerkt.quote:op maandag 20 juni 2005 01:34 schreef chooselife het volgende:als ik een scharrel of ander tussendoortje heb, dan richt ik mijn blik meestal als eerst op de cd-collectie/boekenkast
wie iemand op basis van muziekkeuze in hokjes weet te plaatsen en tegelijkertijd een correlatie aanbrengt tussen die keuze en de mate van algemene ontwikkeling van de betreffende persoon beschikt in ieder geval zélf niet over al te veel hersencellen. volgens mij hebben we hier een tweede bewijs van je eigen oppervlakkigheid.quote:. ...de geest en belevingswereld van de vlotte leaseboy zijn oppervlakkig en de algemene ontwikkeling is byzonder matig. dat zijn een aantal dingen die de net genoemde muziek in de wisselaar ons vertellen.
door te oordelen wat een individu er voor een boeken, cd en film collectie op na houdt, ben je zeker niet generaliserend bezig. je oordeelt immers over één persoon op basis van jouw persoonlijke smaak. dat ts in dit geval bijvoorbeeld bepaalde conclusies aan tiësto verbindt is zijn mening. en dat hij op basis daarvan mensen goed of afkeurt is zijn goed recht.quote:probeer mensen eens als individuen te beschouwen.
bovendien kun je voor jezelf een redelijk beeld schetsen wat diegene interesseert, kijkt en luistert als je eens een kijke op de boekenplank neemt, en zodoende kijken of hij/zij op dat gebied bij jou past. om op basis daarvan iemand volledig af te schrijven en meteen bepaalde vaardigheden en gebreken toe te dichten is wel weer oppervlakkig inderdaad.quote:personen beoordelen op hun boekenkast en cd-collectie…hoe schokkend oppervlakkig is dat wel niet?
het is helemaal niet oppervlakkkig iemand te beoordelen op leesvoer en muziek. immers, de input die iemand tot zich neemt, bepaalt ook wat er uiteindelijk uit gaat.quote:op woensdag 12 juli 2006 16:44 schreef hihat het volgende:
[..]
mmmh....tegen de tijd dat je je oog op de cd-collectie/boekenkast van je scharrel/tussendoortje kunt laten vallen is de veroveringsfase al achter de rug. je hébt haar dan al versierd, immers. je hebt je keuze voor haar al gemaakt. en dat heb je op minstens net zo'n oppervlakkige gronden gedaan als het type vrouw dat je in je vlot te lezen, maar totaal de-plank-mislaande-stukje tot op het bot probeert af te breken. dacht ik zo. bovendien toon je in het hele stuk niet aan waarom je jezélf beter acht voor een vrouw dan je schrikbeeld, de leaseboy. dat is hier al vaker opgemerkt.
personen beoordelen op hun boekenkast en cd-collectie…hoe schokkend oppervlakkig is dat wel niet?
[..]
wie iemand op basis van muziekkeuze in hokjes weet te plaatsen en tegelijkertijd een correlatie aanbrengt tussen die keuze en de mate van algemene ontwikkeling van de betreffende persoon beschikt in ieder geval zélf niet over al te veel hersencellen. volgens mij hebben we hier een tweede bewijs van je eigen oppervlakkigheid.
probeer mensen eens als individuen te beschouwen. zou best nog eens tot verlichtende inzichten kunnen leiden. iemand met zo'n beperkte geest als jij vind ik per definitie al onaantrekkelijk. zouden die vrouwen misschien ook zo denken? zijn ze dan toch allemaal veel slimmer dan jij denkt?
gelukkig ben ik geen vrouw.
jij lijkt mij idd een goed voorbeeld van een leasevrouw (niet slecht bedoeld) alleen slaat de term leaseman/vrouw nergens op, succesvolle mensen meer.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:22 schreef she het volgende:
ik was een vlotte leasevrouw...en schaam me tot op de dag van vandaag dat ik mezelf zo heb verloochend.
overigens was ik wel een vlotte leasevrouw met een meer dan uitstekende muzieksmaak..maar dat is dan ook het enige verschil.
tegenwoordig kan ik meer bewondering opbrengen voor een knappe nerd op een paar vale slippers, met een overtuigend realistisch wereldbeeld. (mits zijn muziek keuze snor zit )
en omring ik me met helemaal niemand...want eigenlijk zijn toch wel heel veel mensen vreselijk kut.
is succes af te meten aan de auto die je hebt en de kleding die je draagt?quote:op woensdag 12 juli 2006 17:21 schreef xichico het volgende:
[..]
jij lijkt mij idd een goed voorbeeld van een leasevrouw (niet slecht bedoeld) alleen slaat de term leaseman/vrouw nergens op, succesvolle mensen meer.
hoe is voor jou die ommekeer gekomen, she?quote:op woensdag 12 juli 2006 17:29 schreef she het volgende:
[..]
is succes af te meten aan de auto die je hebt en de kleding die je draagt?
nou, dan ben ik blij dat ik inmiddels verre van succesvol ben. het is de meest oppervlakkige en nietszeggende maatstaf die ik ken. beetje hypocriet, aangezien ik er zelf heilig in geloofde...maar voor geen goud dat ik mezelf (en anderen ) ooit nog zo zal belazeren.
goedzo meisje!quote:op woensdag 12 juli 2006 17:35 schreef she het volgende:
ehm...een burnout, toegeven aan mezelf dat ik niet echt deed waar ik achterstond...en een 10jarig spoor van vernieling en ellende.
maar ik had wel mooie auto's ! en mijn maatpakken stonden me fantastisch ..
en eer aan wie ere toekomt..iemand tegenkomen die je juist ok vind als je niet de hotshot uithangt, duwt me natuurlijk ook de enige juiste richting op.
misschien werkt het voor andere mensen prima hoor..maar ik werd er doodongelukkig van ( en heb een heeele hoge prijs ervoor betaald..en still paying )
zoek eens een beter baantje, en dumpen die pleb!quote:op woensdag 12 juli 2006 17:59 schreef innovative het volgende:
21. vrouw. studerend.
vriend: woont bij ouders. draagt sutherlandbroeken van sting a 35 euro. nagenoeg altijd blut. enige meubelstukken zijn bed en stoel (en een brak kastje). auto, een toyota van een jaar of 12. bijbaantje: winkelvulling.
zal ik de enige in nederland zijn?
in nl weet ik niet:quote:op woensdag 12 juli 2006 17:59 schreef innovative het volgende:
21. vrouw. studerend.
vriend: woont bij ouders. draagt sutherlandbroeken van sting a 35 euro. nagenoeg altijd blut. enige meubelstukken zijn bed en stoel (en een brak kastje). auto, een toyota van een jaar of 12. bijbaantje: winkelvulling.
zal ik de enige in nederland zijn?
oh, dus voor lange tijd jezelf verloochenen en schijt hebben aan wat echt belangrijk is, is sterk?quote:
voor de buitenwereld wel.quote:op woensdag 12 juli 2006 17:29 schreef she het volgende:
[..]
is succes af te meten aan de auto die je hebt en de kleding die je draagt?
alledrie...want zo werkt dat als je de gouden regel des levens compleet negeert. dan betaal je uiteindelijk een hele hoge prijs.quote:op woensdag 12 juli 2006 17:41 schreef tobeornottobe het volgende:
wat bedoel je met een hoge prijs she?
lichamelijk?
geestelijk?
financieel?
of alle 3?
by the way.... shapoo voor je moed
ik persoonlijk, ken geen enkele succesvolle zakenmevrouw of meneer die niet ergens voor aan het vluchten is. ik ken er ook geen 1 die een oprecht gelukkige indruk op me maakt en mensen die zeggen dat die maatpakken gewoon lekker zitten, die liegen.quote:op woensdag 12 juli 2006 17:47 schreef aventura het volgende:
hm interessant topic..ik ben uitgenodigd om te komen praten over een consultancy functie..lease-auto, pakje aan, op naar de klant, goed salaris..maar: minder dan 40 uur niet bespreekbaar. ik heb altijd creatieve banen gehad. heel leuk maar ik zit qua salaris echt tegen de limiet voor wat ik doe. ik zie de eurotekens al voor me, maar ik ben opeens bang dat ik dan ook een 'vlotte leasegirl' wordt die op feestjes alleen maar over bonussen kan praten. en dat wil ik echt niet, zo ben ik niet. misschien is het toch niks voor mij, zo'n 'carriere'.
nee. ik vind het sterk van je dat je -ws door schade en schande wijs geworden - nu een andere weg, je éigen weg bent ingeslagen. daar is mi moed voor nodig. en dát vind ik sterk van je.quote:op woensdag 12 juli 2006 18:20 schreef she het volgende:
oh, dus voor lange tijd jezelf verloochenen en schijt hebben aan wat echt belangrijk is, is sterk?
dat ik nu echt heel graag anders wil, is slechts aan te moedigen. maar sterk..nee, sterke mensen leven hun leven een stuk bewuster. ik ben niets meer dan een zwakkeling, hopend op rehabilitatie.
alleen voor simpele geestenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |