Het afgelopen weekend zijn de volgende films voorbij gekomen:
Highwaymen![]()
Vijf jaar geleden werd de vrouw van Rennie Cray (Caviezel) opzettelijk doodgereden door een automobilist. Na al deze jaren is hij nog steeds in achtervolging van de moordenaar, die door heel Amerika auto-ongelukken achterlaat. Matige thriller die het alleen een beetje interessant weet te houden door de curieuze, gehandicapte toestand waarin de moordenaar verkeerd. Het acteren van Frankie Faison wordt een beetje lachwekkend wanneer hij overmatig zijn peinsend gezicht oefent.
Critters 1![]()
Een plattelandsgezin wordt geteisterd door kleine moordlustige aliens. Gelukkig wordt het gezin geholpen door andere aliens die hun lichaam in elke gedaante kunnen transformeren. Lang geleden heb ik eens de hele reeks gezien en ik dacht eigenlijk dat er in deel 1 veel meer gebeurde. Desondanks blijf ik hem erg leuk vinden, binnenkort eens de box aanschaffen.
Sky Captain and the World of TomorrowAvonturenfilm waarin New York wordt aangevallen door reusachtige robots, waarna Sky Captain (Jude Law) en Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) proberen te achterhalen wie de mastermind achter deze aanvallen is. Vermakelijke film die visueel werkelijk geweldig is. Gwyneth Paltrow had van mij daarentegen niet zo gehoeven, maar ok.
A Dirty ShameWanneer de conservatieve Sylvia Stickles bij een verkeersongeluk een hoofdwond oploopt, wordt zij geholpen door de
sexual missionary Ray-Ray Perkins (Johnny Knoxville) en transformeert in een seksmaniak. Aangeprezen door onze KQ
![]()
, maar helaas kon de film me niet zoveel boeien. De film zit vol met platvloerse humor (en veel woorspelingen) wat ik op z'n tijd wel kan waarderen, maar deze is mij met z'n krappe 90 minuten lang genoeg.
The CorporationDocumentaire over de groei en macht van bedrijven van vroeger en nu. Eerlijk gezegd is het cijfer van 8.5 op IMDB mij enigzins een raadsel. Een aantal fragmenten zijn best interessant, zoals de opstand van het volk voor
vrij water en de deelname van Amerikaanse bedrijven in Duitsland tijdens WO II, maar het grootste deel vond ik gewoon saai. Ik heb zelf een HBO-economische opleiding afgerond, dus de interesse is er zeker wel, maar bij deze documentaire simpelweg niet.
The Lost BoysEen moeder en haar twee zonen verhuizen naar een klein dorp, waar een plaatselijke bende het dorp in bedwang lijkt te houden. Dan wordt de jongste broer gewaarschuwd voor vampieren, terwijl de oudere broer betrokken raakt bij de bende. Aardige film die meer op het jongere publiek lijkt te zijn gericht, maar desondanks best ok is voor een keer.
En tenslotte zondagavond absoluut de mooiste film :
Marathon (2005)![]()
Cho-won is een autistische jongen die een grote passie heeft, namelijk hardlopen. Zijn moeder weet een coach te strikken om Cho-won te trainen voor een volledige marathon. Seung-woo Cho (o.a. The Classic) steelt de show als de autistische Cho-won en weet door de film steeds meer sympathie te creeren, dat eindigt in een te verwachten emotioneel einde. Absolute topper!