Kijk met zo'n 10 kun je aankomenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 23:41 schreef keesjeislief het volgende:
Een 10 voor m'n afstudeerscriptie wiskunde (uni)..
hoe je met een tien in de zevende hemel komt.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 23:41 schreef keesjeislief het volgende:
Een 10 voor m'n afstudeerscriptie wiskunde (uni)..
ja inderdaad!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dan heb je echt zo fucking veel geluk gehad. Een 10 halen voor je CPE is praktisch onmogelijk, vooral gezien het feit dat de tweede corrector vaak wat strenger is.
HAVO of VWO?
Ja, ben ik weerquote:Op zondag 19 juni 2005 18:54 schreef KarmaniaK het volgende:
Een vriend van me had een 10.0 voor natuurkunde1,2 (vwo), en daardoor ook een 10 als eindcijfer. Ikzelf had voor dat proefwerk een 9.0...
[die post hier trouwens zelf ook, rechtsheeftvoorrang, maar heb hem hier nog niet gezien]
Hij had als eindcijfers een 7 voor Nederlands, 8 voor Engels (geloof ik, ergens een 8 voor in ieder geval), een 10 voor natuurkunde1,2 en een 9 voor de rest. Hij stond al een 7,9 voor Nederlands, had alleen een 6,5 voor het centraal examen gehaald. Nu vind ik en een paar anderen dat hij Nederlands moet herkansen voor suma cum laude![]()
VWO.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dan heb je echt zo fucking veel geluk gehad. Een 10 halen voor je CPE is praktisch onmogelijk, vooral gezien het feit dat de tweede corrector vaak wat strenger is.
HAVO of VWO?
Daar had ik vorig jaar een 9,8 voorquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik ken nog niemand
Zijn er 10en gehaald?
Heb wel een 9.6 voor wiskunde a,12 (havo)
Beat that
9,8 voor B1(havo)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik ken nog niemand
Zijn er 10en gehaald?
Heb wel een 9.6 voor wiskunde a,12 (havo)
Beat that
Ja, dat vond ik ook altijd, totdat ik iemand ontmoette die uber-beta is, en gewoon ECHT GEEN TALEN kan. Had alleen maar drieeen voor Frans, en Duits & Engels waren ook niet sterk. Om die reden kon hij onmogelijk het VWO halen, is dus HAVO gaan doen, en slaagde met extreem hoge cijfers voor wis- en natuurkunde.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:06 schreef GoZaHh het volgende:
Het lijkt mij nogal dom als je een 9 of een 10 haalt voor een examen als je havo doet
doe dan gewoon vwo
Eiegnlijk een slechte zaak dat voor dat soort mensen niet meer mogelijkheden bestaan om hun sterke vakken wel op een hoger niveau te doen. Ik bedoel, hij kan dus geen betastudie aan een universiteit gaan volgen, terwijl hij dat misschien wel zou kunnen & willen enkel en alleen omdat z'n talen niet goed genoeg zijnquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:35 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook altijd, totdat ik iemand ontmoette die uber-beta is, en gewoon ECHT GEEN TALEN kan. Had alleen maar drieeen voor Frans, en Duits & Engels waren ook niet sterk. Om die reden kon hij onmogelijk het VWO halen, is dus HAVO gaan doen, en slaagde met extreem hoge cijfers voor wis- en natuurkunde.
Jawel, want hij is via een HBO-opleiding in een exacte richting doorgestroomd naar een universitaire opleiding in dezelfde richtingquote:Op woensdag 22 juni 2005 14:00 schreef keesjeislief het volgende:
Eiegnlijk een slechte zaak dat voor dat soort mensen niet meer mogelijkheden bestaan om hun sterke vakken wel op een hoger niveau te doen. Ik bedoel, hij kan dus geen betastudie aan een universiteit gaan volgen, terwijl hij dat misschien wel zou kunnen & willen enkel en alleen omdat z'n talen niet goed genoeg zijn.
Hij kan altijd nog eerst naar hbo gaan, daar z'n propedeuse halen en vervolgens daarmee verder op de uni.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:00 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Eiegnlijk een slechte zaak dat voor dat soort mensen niet meer mogelijkheden bestaan om hun sterke vakken wel op een hoger niveau te doen. Ik bedoel, hij kan dus geen betastudie aan een universiteit gaan volgen, terwijl hij dat misschien wel zou kunnen & willen enkel en alleen omdat z'n talen niet goed genoeg zijn.
Ja, ok, maar hij zou eigenlijk gewoon de mogelijkheid moeten hebben om die betavakken in het begin al op VWO-niveau te doen vind ik, daarmee ontwikkelt hij zich in die richting ook beter.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:06 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Hij kan altijd nog eerst naar hbo gaan, daar z'n propedeuse halen en vervolgens daarmee verder op de uni.
Dat zou inderdaad nog beter zijn. Al kan ik me wel weer voorstellen dat scholen er niet echt blij mee zullen zijn. Organisatorisch wordt het er immers niet makkelijker op, zeker wanneer er meer en meer havisten komen die wel van een bepaald vak een vwo lesje willen volgen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:11 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, ok, maar hij zou eigenlijk gewoon de mogelijkheid moeten hebben om die betavakken in het begin al op VWO-niveau te doen vind ik, daarmee ontwikkelt hij zich in die richting ook beter.
Nou ja, in het oude systeem konden VWO-ers ook hun eigen vakkanpakket samenstellen en werd er op grond daarvan een rooster gemaakt. Als dat kon, is de stap naar een aantal Havisten erbij die een paar VWO-vakken willen volgen ook niet zo groot meer volgens mij. Wat dat betreft vind ik het huidige VMBO-systeem ook wel goed, leerlingen kunnen zelf een balans kiezen tussen theoretische en praktische vakken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:18 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad nog beter zijn. Al kan ik me wel weer voorstellen dat scholen er niet echt blij mee zullen zijn. Organisatorisch wordt het er immers niet makkelijker op, zeker wanneer er meer en meer havisten komen die wel van een bepaald vak een vwo lesje willen volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |