Eenzelfde cijfer destijds voor een van m'n Nederlands examens, maar da's alweer een hele tijd geledenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik ken nog niemand
Zijn er 10en gehaald?
Heb wel een 9.6 voor wiskunde a,12 (havo)
Beat that
Bron?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:26 schreef G-220 het volgende:
pfff, ik heb tenminste een grotere lul dan jij...![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik ken nog niemand
Zijn er 10en gehaald?
Beat that
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:26 schreef G-220 het volgende:
jaaaaaquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:
gemiddeld een 8 is toch cum laude?
aightquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:
Verschilt per school, de meeste doen (terecht) helemaal niet aan cum laudequote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:
Had ik, maar toen hadden we maar 6 vakken, 5 x een 8 en 1 x een 9.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:
mooie cijfers. je was vast ijverig?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Had ik, maar toen hadden we maar 6 vakken, 5 x een 8 en 1 x een 9.
9 Was voor geschiedenis, maar dat zal je niet verbazen
Toch wel hoor.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hoop van wel jaquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:26 schreef G-220 het volgende:
Dus dat moet ik halen om Fok!admin te worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
die doen het goed in japan en noorwegen schijnt.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:41 schreef Apekoek het volgende:
als je een 10 haalt ben je een nerd
Nope, heb altijd gespijbeld, het was zelfs zo erg dat ik vanaf januari maar helemaal niet meer hoefde te komen, ik mocht met toestemming wegblijven als ik mn examen maar goed deed.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mooie cijfers. je was vast ijverig?
Tig jaar terug had ik een 10 voor CSE Engels meerkeuze. Geen open vragen toen nog.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:30 schreef thaleia het volgende:
Het zal ongetwijfeld voorkomen, en dan vooral bij exacte vakken en bij vakken met meerkeuzevragen. Bij examens geschiedenis e.d. kun je alleen al door het feit dat de vraagstelling je in een verkeerde richting duwt van de 10 afgehouden worden.
Ik had een 9,5 voor Engels eindexamen, dat was in de tijd dat je nog geen open vragen had.
Een echte 10 is wel cool, ken niemand die dat op zijn eindexamen had, wel iemand die een 9,8 had voor wiskunde B en de ene fout die erin zat was volgens zijn docent duidelijk een schrijffoutje![]()
Tis maar dat je vrouwelijk bent anders had je allang een ban van mij gehadquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik ken nog niemand
Zijn er 10en gehaald?
Beat that
Ach, als je een beetje kunt rekenen...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:02 schreef grunge-metal het volgende:
Iemand uit mijn klas had een 9,8 voor wiskunde (VMBO).
Ik had een 9,8 voor geschiedenis.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:30 schreef thaleia het volgende:
Het zal ongetwijfeld voorkomen, en dan vooral bij exacte vakken en bij vakken met meerkeuzevragen. Bij examens geschiedenis e.d. kun je alleen al door het feit dat de vraagstelling je in een verkeerde richting duwt van de 10 afgehouden worden.
Heb het ff voor je aangepast.... Geen dank...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:26 schreef G-220 het volgende:
pfff, ik heb ben tenminste een grotere lul dan jij...![]()
Dan heb je echt zo fucking veel geluk gehad. Een 10 halen voor je CPE is praktisch onmogelijk, vooral gezien het feit dat de tweede corrector vaak wat strenger isquote:Op zaterdag 18 juni 2005 15:24 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
Ik heb een tien gehaald voor mijn CPE CKV3.
(Centraal Praktisch Examen 'tekenen'.)
Ik meen ooit gelezen te hebben dat iemand een 10.2 haalde voor een examen, had te maken met de correctie achteraf.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:14 schreef Drugshond het volgende:
Is een 10.5 ook mogelijk......
00it een tentamen gehad waarbij ik al een 9.5 in de pocket had. Maar wat bleek : klassikaal was het tentamen zo slecht gemaakt dat iedereen er een punt bij kreeg.![]()
Het vak was "Meet- en Regeltechniek" (in een ver en grijs verleden).
Tja wat wil je op de huishoudschool......quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nope, heb altijd gespijbeld, het was zelfs zo erg dat ik vanaf januari maar helemaal niet meer hoefde te komen, ik mocht met toestemming wegblijven als ik mn examen maar goed deed.
mondeling had ik een 10quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:48 schreef Marruk het volgende:
Ik een 9,8 op mijn mondeling engels.
Beat that
Wat een verfoeilijke nivelleringsgedachte!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:34 schreef thaleia het volgende:
Verschilt per school, de meeste doen (terecht) helemaal niet aan cum laude
Het is JUIST door die verfoeilijke nivelleringsgedachte dat men vindt dat je tegenwoordig bij elk willekeurig flutexamentje maar een cum laude moet kunnen halen. Bewaar die dingen alsjeblieft gewoon alleen voor promoties e.d., en niet voor een middelbare schoolexamen of een veterstrikdiploma.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:48 schreef Gajus het volgende:
Wat een verfoeilijke nivelleringsgedachte!![]()
wat is er verkeerd aan de mogelijkheid zich te onderscheiden van de grauwe middelmaat?
Blijkbaar geldt voor jou een promotie als het hoogst denkbare prestatieniveau. Kun jij je voorstellen dat voor een middelbare scholier een ander hoogst denkbare prestatieniveau geldt?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:15 schreef thaleia het volgende:
Het is JUIST door die verfoeilijke nivelleringsgedachte dat men vindt dat je tegenwoordig bij elk willekeurig flutexamentje maar een cum laude moet kunnen halen. Bewaar die dingen alsjeblieft gewoon alleen voor promoties e.d., en niet voor een middelbare schoolexamen of een veterstrikdiploma.
Allebei 9,5.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:36 schreef thaleia het volgende:
Hoe ging het bij La & Gr, Trelawney? Daar is het ook niet zo makkelijk om echt heel hoog te scoren, maar gezien jouw verwachtingen is dat misschien toch wel gelukt
Kijk met zo'n 10 kun je aankomenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 23:41 schreef keesjeislief het volgende:
Een 10 voor m'n afstudeerscriptie wiskunde (uni)..
hoe je met een tien in de zevende hemel komt.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 23:41 schreef keesjeislief het volgende:
Een 10 voor m'n afstudeerscriptie wiskunde (uni)..
ja inderdaad!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dan heb je echt zo fucking veel geluk gehad. Een 10 halen voor je CPE is praktisch onmogelijk, vooral gezien het feit dat de tweede corrector vaak wat strenger is.
HAVO of VWO?
Ja, ben ik weerquote:Op zondag 19 juni 2005 18:54 schreef KarmaniaK het volgende:
Een vriend van me had een 10.0 voor natuurkunde1,2 (vwo), en daardoor ook een 10 als eindcijfer. Ikzelf had voor dat proefwerk een 9.0...
[die post hier trouwens zelf ook, rechtsheeftvoorrang, maar heb hem hier nog niet gezien]
Hij had als eindcijfers een 7 voor Nederlands, 8 voor Engels (geloof ik, ergens een 8 voor in ieder geval), een 10 voor natuurkunde1,2 en een 9 voor de rest. Hij stond al een 7,9 voor Nederlands, had alleen een 6,5 voor het centraal examen gehaald. Nu vind ik en een paar anderen dat hij Nederlands moet herkansen voor suma cum laude![]()
VWO.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dan heb je echt zo fucking veel geluk gehad. Een 10 halen voor je CPE is praktisch onmogelijk, vooral gezien het feit dat de tweede corrector vaak wat strenger is.
HAVO of VWO?
Daar had ik vorig jaar een 9,8 voorquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik ken nog niemand
Zijn er 10en gehaald?
Beat that
9,8 voor B1(havo)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik ken nog niemand
Zijn er 10en gehaald?
Beat that
Ja, dat vond ik ook altijd, totdat ik iemand ontmoette die uber-beta is, en gewoon ECHT GEEN TALEN kan. Had alleen maar drieeen voor Frans, en Duits & Engels waren ook niet sterk. Om die reden kon hij onmogelijk het VWO halen, is dus HAVO gaan doen, en slaagde met extreem hoge cijfers voor wis- en natuurkunde.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:06 schreef GoZaHh het volgende:
Het lijkt mij nogal dom als je een 9 of een 10 haalt voor een examen als je havo doet
doe dan gewoon vwo
Eiegnlijk een slechte zaak dat voor dat soort mensen niet meer mogelijkheden bestaan om hun sterke vakken wel op een hoger niveau te doen. Ik bedoel, hij kan dus geen betastudie aan een universiteit gaan volgen, terwijl hij dat misschien wel zou kunnen & willen enkel en alleen omdat z'n talen niet goed genoeg zijnquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:35 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook altijd, totdat ik iemand ontmoette die uber-beta is, en gewoon ECHT GEEN TALEN kan. Had alleen maar drieeen voor Frans, en Duits & Engels waren ook niet sterk. Om die reden kon hij onmogelijk het VWO halen, is dus HAVO gaan doen, en slaagde met extreem hoge cijfers voor wis- en natuurkunde.
Jawel, want hij is via een HBO-opleiding in een exacte richting doorgestroomd naar een universitaire opleiding in dezelfde richtingquote:Op woensdag 22 juni 2005 14:00 schreef keesjeislief het volgende:
Eiegnlijk een slechte zaak dat voor dat soort mensen niet meer mogelijkheden bestaan om hun sterke vakken wel op een hoger niveau te doen. Ik bedoel, hij kan dus geen betastudie aan een universiteit gaan volgen, terwijl hij dat misschien wel zou kunnen & willen enkel en alleen omdat z'n talen niet goed genoeg zijn.
Hij kan altijd nog eerst naar hbo gaan, daar z'n propedeuse halen en vervolgens daarmee verder op de uni.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:00 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Eiegnlijk een slechte zaak dat voor dat soort mensen niet meer mogelijkheden bestaan om hun sterke vakken wel op een hoger niveau te doen. Ik bedoel, hij kan dus geen betastudie aan een universiteit gaan volgen, terwijl hij dat misschien wel zou kunnen & willen enkel en alleen omdat z'n talen niet goed genoeg zijn.
Ja, ok, maar hij zou eigenlijk gewoon de mogelijkheid moeten hebben om die betavakken in het begin al op VWO-niveau te doen vind ik, daarmee ontwikkelt hij zich in die richting ook beter.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:06 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Hij kan altijd nog eerst naar hbo gaan, daar z'n propedeuse halen en vervolgens daarmee verder op de uni.
Dat zou inderdaad nog beter zijn. Al kan ik me wel weer voorstellen dat scholen er niet echt blij mee zullen zijn. Organisatorisch wordt het er immers niet makkelijker op, zeker wanneer er meer en meer havisten komen die wel van een bepaald vak een vwo lesje willen volgen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:11 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, ok, maar hij zou eigenlijk gewoon de mogelijkheid moeten hebben om die betavakken in het begin al op VWO-niveau te doen vind ik, daarmee ontwikkelt hij zich in die richting ook beter.
Nou ja, in het oude systeem konden VWO-ers ook hun eigen vakkanpakket samenstellen en werd er op grond daarvan een rooster gemaakt. Als dat kon, is de stap naar een aantal Havisten erbij die een paar VWO-vakken willen volgen ook niet zo groot meer volgens mij. Wat dat betreft vind ik het huidige VMBO-systeem ook wel goed, leerlingen kunnen zelf een balans kiezen tussen theoretische en praktische vakken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:18 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad nog beter zijn. Al kan ik me wel weer voorstellen dat scholen er niet echt blij mee zullen zijn. Organisatorisch wordt het er immers niet makkelijker op, zeker wanneer er meer en meer havisten komen die wel van een bepaald vak een vwo lesje willen volgen.
uhm die bedoel ik ja.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:09 schreef BobRooney het volgende:
7 tienen, en 7 negens...das best knap
Van onze medewerkster Kim Dekker
hoorn-Els Houthuijs ging voor gemiddeld een acht op haar vwo-eindexamen. Met dat cijfer zou de achttienjarige scholiere rechtstreeks tot de opleiding geneeskunde worden toegelaten. Een acht haalde ze alleen voor Nederlands. Op haar cijferlijst prijken verder zeven tienen en zeven negens. ,,Die tienen zijn gewoon een foutje. Ik ging echt voor de acht'', grapt Els.
,,Heeft ze gemiddeld een acht?'' vroeg moeder Houthuijs nieuwsgierig aan de mentor van Els, toen hij belde op de dag van uitslag. De leraar van het Oscar Romero moest lachen om de vraag.
Al snel kwam de aap uit de mouw. De vwo-scholiere heeft een uitzonderlijk mooie cijferlijst behaald voor de acht vakken waar ze eindexamen in heeft gedaan plus de zeven die ze eerder afrondde.
,,Ik was verbaasd'', zegt Els. ,,Natuurlijk heb ik hard gestudeerd, maar zulke cijfers had ik nooit verwacht. Samen met mijn vriendinnen - die ook allemaal zijn geslaagd - ben ik dan ook in Hoorn op het terras gaan zitten om het te vieren.''
Els Houthuijs vindt het maar moeilijk om over haar uitzonderlijke prestatie te praten. ,,Al die aandacht'', zucht ze. ,,Waarom vindt iedereen mijn cijfers zo bijzonder? Zoveel mensen hebben hun best gedaan voor hun examen. Ik heb ook hard geleerd. Vooraf fokte ik mezelf wel een beetje op. Ik had uitgerekend dat ik meer dan negentig hoofdstukken uit mijn hoofd moest leren. Dat gaf wel wat stress.''
Alle zenuwen verdwenen als sneeuw voor de zon toen ze haar eerste examen - scheikunde - had afgerond. ,,Examens zijn net als iedere andere toets'', zegt ze nu luchtig. ,,Ik baalde na de examens dat mijn middelbare schooltijd was afgelopen, want ik heb zo'n gezellige tijd gehad.''
Ze is ervan overtuigd dat ze in Nijmegen weer zo'n leuke tijd gaat hebben. ,,Ik heb heel bewust gekozen om daar geneeskunde te studeren. Amsterdam vind ik te groot. De overstap is wel groot, want ik ga daar meteen op kamers. De studie duurt flink wat jaren, maar ik wil al heel lang arts worden. Dan moet ik dat er ook maar voor over hebben.''
geluk moet je zeker hebben met een 2e corrector.. maar jij zult wel echt super getalenteerd zijn enzoow.. maar een 10 wordt niet vaak gegegeven voor een praktisch eindexamen van tekenen.quote:Op maandag 20 juni 2005 20:14 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
[..]
VWO.
Grappig dat je hier over van 'geluk hebben' spreekt.
Ik had een 9,6 voor wiskunde b1,2 (vwo)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Beat that
mja ben er best trots opquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:26 schreef thaleia het volgende:
Ik heb in een verloren uurtje tussen twee vergaderingen hier op school even de map met eindexamenresultaten doorgebladerd: dit jaar presteerde een jongeman het om op zijn natuurkunde eindexamen een 9,9 te scoren, voor Latijn en Wisk B 9,6, voor scheikunde 2 een 9,5.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |