abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:29:28 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28202244
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:27 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe werken ze bij jullie? Hier is het van alles ertussen (per adres dus) naar afgeteld achter de bundel gegaan - onder veel protest - en nu dit weer .
Bij ons werd het ook altijd per adres ertussen gesorteerd. Sinds een week of twee moeten we nu alles los meenemen Ik heb nog niet meegemaakt dat er er 2 of meer HAH was sindsdien, dus geen idee wat zedoen. Zou er eigenlijk weer tussen gesorteerd worden dan, maar schijnt dat dat niet verplicht is. En aangezien wij postbezorgers zijn, gaan de sorteerders vast niet meer tijd besteden door het er voor ons tussen te sorteren...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:30:31 #102
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28202278
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:34 schreef OMG het volgende:
Eerst werd hier ook alles er gewoon tussen gezet, behalve als het van die hele kleine boekjes waren.

Toen de HSM werd ingevoerd is dat verandert en hing het overal door het kantoor aangeplakt:
- 1x HAH, los meenemen,
- 2x HAH, 1 ertussen en 1 los meenemen,
- bij 3 of meer bekijken ze wat het best is.
Dat vind ik al helemaal nergens op slaan. Als je toch al één ertussen zet, kost het amper extra tijd/moeite om die 2e er ook tussen te zetten
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:34:15 #103
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28202360
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:37 schreef TheSorrow het volgende:
Net voor het eerst iets gehoord over mn kleding... Ik heb de buslichting gedaan in mn korte broek en een hemd, kom ik op t VC, hoor ik gelijk "Ja Tommy, waar zijn je TPG kleren?" Dus ik een beetje er tegenin en ik zeg op een gegeven moment "Denk je nou echt dat ik met dit weer in TPG kleren ga lopen?" Doodse stilte... "Ja Tommy, daar heb je wel gelijk in" Wat zeikt die vent dan Kan hij ook alle zaterdag werkers wel aanspreken,die lopen allemaal niet in TPG kleding
Ik loop nu ook al de hele week in eigen kleding, korte broek en mouwloos shirt enzow. Maar ben niemand tegen gekomen (behalve directe collega's) omdat ik steeds later begon.

Je mag eigenlijk geen korte broek aan toch? Heeft nooit iemand tegen me gezegd, heb het alleen van anderen gehoord. Maar idd, met dit weer ga ik echt niet in de TPG kleren lopen Ik heb alleen een polo, trui, jas en regenpak gekregen. Geen zomerkleding dus. Heb wel om een petje gevraagd en die draag ik nu dus wel, is dan nog iets van herkenning.
©Dumbo
pi_28202577
Ik zei ook al, als je zoveel te klagen hebt, doe het dan lekker zelf, maar daar reageerde ie dan weer niet op.. Want morgen ga ik ook werken, ondanks dat ik nu ziek ben, ik sta altijd voor die knakkers klaar, en dat weet hij ook dus vandaar dat ie niet reageerde
† The 3 Kings †
pi_28203793
bij ons loopt echt iedereen in korte broek
pi_28204688
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:34 schreef texelonia het volgende:

[..]

Je mag eigenlijk geen korte broek aan toch? Heeft nooit iemand tegen me gezegd, heb het alleen van anderen gehoord.
Sinds dat er zomerkleding is wel, anders zou het een beetje tegenstrijdig zijn geweest dat ze je daar een afritsbroek bij geven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:24:09 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28205446
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:54 schreef OMG het volgende:
Sinds dat er zomerkleding is wel, anders zou het een beetje tegenstrijdig zijn geweest dat ze je daar een afritsbroek bij geven.
Maar mag je dan alleen in die kleding lopen? Want ik heb die dus nooit gekregen

Niet dat ik dat erg vind, want ik vind dat dan weer een goed excuus om in m'n eigen kleding te lopen natuurlijk
©Dumbo
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:25:17 #108
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28205479
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:24 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar mag je dan alleen in die kleding lopen? Want ik heb die dus nooit gekregen

Niet dat ik dat erg vind, want ik vind dat dan weer een goed excuus om in m'n eigen kleding te lopen natuurlijk
Die zomerkleding moet je ook zelf aanvragen, tenminste bij ons wel. De blouse heb ik nooit gedragen, dom Hawaii-shirt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:39:15 #109
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28205843
Sinds dat ik vorige week voor het eerst weer m'n zomerbroek aan trok, draag ik nu (een ongeveer deelfde kleur) m'n eigen korte broek. M'n zomerbroek was ineens wat te klein geworden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:45:23 #110
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28206001
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:39 schreef Bensel het volgende:
Sinds dat ik vorige week voor het eerst weer m'n zomerbroek aan trok, draag ik nu (een ongeveer deelfde kleur) m'n eigen korte broek. M'n zomerbroek was ineens wat te klein geworden
Die van mij was versleten.
pi_28209820
Vanmiddag nog van een aardige oudere mevrouw twee pakjes appelsap direct uit de koelkast gekregen

Mên, dat kwam goed uit, die dingen waren echt binnen 10 seconden allebei op
pi_28213557
Ik heb werkelijk sinds ik er werk (okt. 2003) nog nooit wat aangeboden gekregen...1 x 50 cent gehad van iemand voor een pakje brengen op de 6e verdieping though
† The 3 Kings †
pi_28215363
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:38 schreef TheSorrow het volgende:
Ik heb werkelijk sinds ik er werk (okt. 2003) nog nooit wat aangeboden gekregen...1 x 50 cent gehad van iemand voor een pakje brengen op de 6e verdieping though
50 cent

iedereen alvast succes vandaag het word namelijk 30 graden met geregeld zon en daar komt nog bij op dat er kans is op een bui en onweer

kneem toch maar voor de zekerheid mn regenjas mee
  zaterdag 25 juni 2005 @ 08:39:21 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28215385

Hier wordt het 23°C en bewolkt en 's ochtends regen en onweer (en ik begin pas om 12 uur).
Ik ga echt geen regenpak meenemen. Ik word liever nat, dan klam en plakkerig in die irritante regenjas...
©Dumbo
pi_28215696
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 08:39 schreef texelonia het volgende:

Hier wordt het 23°C en bewolkt en 's ochtends regen en onweer (en ik begin pas om 12 uur).
Ik ga echt geen regenpak meenemen. Ik word liever nat, dan klam en plakkerig in die irritante regenjas...
ik typ alleen maar over wat ik vanmorgen heb gelezen in brabants dagblad
Het ziet er hier trouwes niet echt naar uit of het warm gaat worden
pi_28221501
Wat een vies, goor, plakkerig kutweer .
Er was veel dik, de hoeveelheid dun viel best mee. Rond een uur of 8:30 begon het even redelijk hard te regenen (zo'n bui van 5 minuten), iets wat ik eigenlijk onderweg wel had kunnen gebruiken. Ik heb er zo'n 35 minuten langer over gedaan omdat ik totaal geen zin had om door te lopen, gelukkig begon het de laatste 20 minuten wel een beetje te waaien.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_28222451
Ik vond het wel een lekker dagje. Niet te heet niet te koud.

Een stuk beter dan vorige week zaterdag iig
pi_28223548
mijn kleine wijk was dit keer groter dan mijn grote wijk
  zaterdag 25 juni 2005 @ 16:48:05 #119
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_28225437
Lekker door een hele flinke regenbui gelopen. Nog nooit zo lekker gevonden als vandaag. Nadeel is wel dat mijn kleren drijf nat zijn.
Net efkes anges
pi_28230083
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:08 schreef OMG het volgende:
Wat een vies, goor, plakkerig kutweer .
Er was veel dik, de hoeveelheid dun viel best mee. Rond een uur of 8:30 begon het even redelijk hard te regenen (zo'n bui van 5 minuten), iets wat ik eigenlijk onderweg wel had kunnen gebruiken. Ik heb er zo'n 35 minuten langer over gedaan omdat ik totaal geen zin had om door te lopen, gelukkig begon het de laatste 20 minuten wel een beetje te waaien.
Qua weer precies hetzelfde hier...
Half 1 terug, wijk ingooien waar ik normaal half uurtje over doe + half uur voorbereiden... ik ging nu pas om kwart voor 3 naar buiten, ik was niet vooruit te branden, smerig benauwd in dat kantoor, + ben nog steeds beetje ziek van gister, dus dat schoot niet echt op... en fucking veel dikke post zeg, gatverdamme
† The 3 Kings †
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:27:01 #121
110777 Adsum
Is present!
pi_28230377
Tot ieders verbazing was er erg weinig post vandaag, nog minder dan gisteren !
Derhalve was ik een half uur eerder klaar, maar onderweg ben ik lekker nat geworden
Gelukkig heb ik dan m'n mooie regenjas bij me, dus dat was lekker zweten in dat lelijke bloesje + regenjas
Ever higher. Ever better.
pi_28235290
Ik was ook niet vooruit te branden deze week, ben echt schandalig langzaam geweest.
Maar ja, ik werk ook tussen 12 en 4, dan is het zo onwijs heet.
Mijn score deze week is 1 glas dubbelfriss, 1 pakje sinaasappelsap, 1 glaasje ranja en 1 ijsje
Hmmm, verklaart eigenlijk ook wel waarom ik zo langzaam was..

Ik heb woensdag in een truitje met blote rug gelopen, niks over gehoord, maar was wel verbrand
Dus donderdag en vrijdag maar een gewoon t-shirt aangehad maar wel met een korte broek van m'n vriend.
zag er op zich niet uit, maar met zulke hitte kan je dat niks schelen, haha, en ik had zelf alleen maar rokjes.
Dus ik heb gister maar een nette korte broek aangeschaft van de zeeman.

Wij krijgen na de zomer pas kleren, de helft van de postbezorgers loopt dus in eigen outfit.
pi_28282307
Ik leek vandaag wel de pakketten dienst
pi_28285683
Ik ben vandaag aan m'n laatste weekje bij de post begonnen. Na in totaal 7 jaar posten zal ik dan eindelijk iets anders moeten aanvaarden.

Vandaag al fietsen door het dorp kwam ik tot de conclusie.
Damn wat zal ik dit werk gaan missen

mja het was in ieder gaval mooi weer en weinig post bij ons
When the chaos in my head turns to silence
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:11:55 #125
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28293502
Zaterdag alleen mijn wijken voorbereid, om daarna mee alle kasten te slopen en verzetten. Nieuwe strips erop, alles klaar voor vandaag: HSM. Ik ben benieuwd hoe dat bij ons relkantoortje gaat lopen. Mên, wat is dat kut ingooien, alles op volgorde vanlopen. Merk het zaterdag wel...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_28296120
Gister toch moeten werken, er stond eerst van niet, maarja ik ken hun dus ik bel voor de zekerheid
"Nee hoor je staat er niet op .... O JA TOCH WEL SORRY"

Hoor je mn teamcoach ook nog "JOAH VRAAG ES OF IE OOK NOG VOOR MIJ KAN WERKEN!!!!".. nou mooi niet op maandag, pleur maar op
† The 3 Kings †
pi_28296323
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:11 schreef gr8w8 het volgende:
Zaterdag alleen mijn wijken voorbereid, om daarna mee alle kasten te slopen en verzetten. Nieuwe strips erop, alles klaar voor vandaag: HSM. Ik ben benieuwd hoe dat bij ons relkantoortje gaat lopen. Mên, wat is dat kut ingooien, alles op volgorde vanlopen. Merk het zaterdag wel...
Ingooien op volgorde van lopen
Dat heeft volges mij alleen effect als iedereen een vaste wijk heeft en die ook zijn eigen wijk ingooit

En word er bij jullie niet op maandag gewerkt?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:12:46 #128
110777 Adsum
Is present!
pi_28296543
Vandaag hoef ik pas om 12.15 te beginnen, 1 wijkje wegbrengen à 1 uur 50 min...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:13:44 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28296572
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:05 schreef sk888er het volgende:

[..]

Ingooien op volgorde van lopen
Dat heeft volges mij alleen effect als iedereen een vaste wijk heeft en die ook zijn eigen wijk ingooit

En word er bij jullie niet op maandag gewerkt?
Ik bedoel, dat de vakjes nu dus niet meer op alfabet en even/oneven zijn, maar welke straat je het eerste daadwerkelijk loopt nu linksbovens zit enzo. HSM dus. Inderdaad, flink wennen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:28:14 #130
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28296995
Het is even wennen inderdaad, maar je zit er gauw genoeg in. Bij ons was het grootste struikelblok toch wel de HAH.

Waar ik beniuwd naar ben, werken jullie eigenlijk nu volgens de voorgeschreven methode? Dus met de rode bakken in een ijzeren houder aan de tafels vast, als een vak klaar is gelijk afbundelen in de tas, etc.?
pi_28299813
Ik werk op zaterdag nog bijna hetzelfde als voor de HSM.
Die rode, ijzeren houders zijn verschrikkelijk. Helemaal bij mijn kast want daar hangt dat ding helemaal scheef. Dus ik zet een rode bak gewoon naast me op het gedeelte waar ook je zetblok staat.
Ik heb mezelf ooit aangeleerd om m'n wijk op volgorde te zetten (dus als eerste de bundel waarmee je begint en dan de loopvolgorde tot het eind) en die zet ik dan op volgorde op mijn kast en wanneer daar geen plaats meer is van boven naar beneden in de lege vakjes. Daarna kan ik alles op volgorde in m'n tassen proppen. Op deze manier is inpakken hooguit 2 minuten werk.

Iedereen heeft een beetje zijn eigen methodes hier en niemand werkt geloof ik echt volgens die regels zoals we hebben gezien op één of andere video .

Mijn kast is trouwens niet ingedeeld op loopvolgorde. Ze hebben wel vakjes ingedeeld zoals ze in een rondje zitten, wat dus betekend dat ik een vakje heb waar de volgende nummers in zitten: 110-113 + 127-130 + 158+159. In het begin gooide ik 158 en 159 nog wel eens in het vakje van 150-157, wat weer extra lopen op straat betekende.
pi_28301483
Wij doen altijd of die rode bakken ernaast neerzetten, of als al t dik erin zit de rode bak erop leeggooien, die ijzeren dingen worden niet gebruikt
† The 3 Kings †
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:03:52 #133
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_28306207
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:13 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ik bedoel, dat de vakjes nu dus niet meer op alfabet en even/oneven zijn, maar welke straat je het eerste daadwerkelijk loopt nu linksbovens zit enzo. HSM dus. Inderdaad, flink wennen.
Zoiets hebben ze bij ons bij 1 kast dus ook geprobeerd. Maar aangezien deze wijk een hele lange straat met diverse zijstraatjes was, kreeg je dus het effect dat de vakjes van deze straat over de hele kast versnipperd waren, onderbroken door stukjes zijstraat. Maar zelfs de persoon die deze wijk al jaren vast liep vond het geen succes, het instraten van het plaatwerk duurde veel te lang. Dus uiteindelijk is de kast maar weer in de oude staat teruuggebracht.

Wij werken nu ruim een jaar met de HSM. Aanvankelijk werden bij ons ook alle kasten overgeplakt, en werden vakken samengevoegd. Maar dat leidde er alleen maar toe dat bij kasten de helft vd vakken ongebruikt bleef, en dat bij sommige wijken de vakken gewoon te klein werden voor de hoeveelheid post. Ook die zijn dus weer overgeplakt.

Alleen de zgn doordraaikasten zijn gecomprimeerd gebleven, omdat de HSM maar een beperkt aantal vakken per wijk aankan. Vooral bij flats maakt dat het instraten lastig. Die hebben bivoorbeeld bussenfront A: nr 1-5+11-15+21-25 etc. Noormaal gesproken pakte je dus die vakken om en om bij het afbundelen. Maar nu heb je dus daadwerkelijk een vakje 1-15+11-15.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:08:03 #134
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28306327
Het leuke is dat ik zie dat het overal hetzelfde gaat. Iedereen past het naar zijn of haar situatie aan.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:11:46 #135
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_28308547
Dat kasten overplakken hebben ze nu bij ons ook weer gedaan pas.. nog maar 10 afgiftepunten per vak.. dat werkt dus voor geen meter... kan je je halve wijk ingooien, dan gaan zetten, dan weer ingooien en dan weer zetten. Echt, de kleinste verandering in zo'n kast kost je echt meer tijd met ingooien of iig ontzettend veel irritatie. De plaats van die vakken gaat zo in je hersens zitten als je er al jaren loopt.. nu is het een aantal maanden geleden dat ze die kast hebben omgeplakt, maar ik ben nog steeds niet gewend.
HAH... daar begin ik niet eens meer over.. de afspraak was dat bij twee of meer alles in elkaar gevouwen zou worden.. nu is dat al alleen met lastige formaten en dat word natuurlijk uiteindelijk alles los mee..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_28310026
Mijn wijk was eerst 5 rijen en met die nieuwe strips is dat nog steeds zo.
De wijk die naast mij wordt ingegooid werd eerst ingegooid in een voskast en hier werden toen 4 rijen van gebruikt. Na de invoering van de HSM en het omstickeren van de kasten wordt de gehele voskast gebruikt .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:07:15 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28311754
Wij hebben geen pakjes meer!! Nooit meer Het is al 2 weken ofzow zo, en ik dacht dat het alleen vanwege de vakantie was ofzow, maar ze komen niet meer terug Joepie!!!
©Dumbo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:20:18 #138
110777 Adsum
Is present!
pi_28312199
Ik had vandaag juist veel pakjes, én reclame, én 6 aangetekenden
  FOK!fotograaf dinsdag 28 juni 2005 @ 20:22:31 #139
73911 ultra_ivo
pi_28314378
Hm, kasten op loopvolgorde????
Hier werd juist gezegd dat we vanwege de HSM de kasten op ABC volgorde moesten maken. Is gedaan. Is wel mee te werken. Scheelt dat ik eerst een paar jaar in een DVG heb gewerkt waar dat al was.
De rode rekken gebruik ik wel, hangt wel wat scheef, maar valt nog te doen. Zetten doe ik weer andersom. Eerst het dikgoed van een straat of blok zetten en dan het dungoed er tussenin. Ik maak dan minder fouten, dus amper stukken dubbel lopen op straat.
Vandaag ging het weer eens mis. Twee man ziek, terwijl er krap gepland was om zoveel mogelijk vakantie's weg te geven. Dus een extra wijk voorbereid. Mijn dienst staat al tot 16.50. Met dubbel HAH werd dat dus 18.30. Avondbestelling....
pi_28316212
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:07 schreef texelonia het volgende:
Wij hebben geen pakjes meer!! Nooit meer Het is al 2 weken ofzow zo, en ik dacht dat het alleen vanwege de vakantie was ofzow, maar ze komen niet meer terug Joepie!!!
Goed nieuws zeg!!! Dat scheelt toch een kwartier soms en de frustraties van net niet passende pakjes

Weet je ook waarom niet?
pi_28316882
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:12 schreef Troeta het volgende:

[..]

Goed nieuws zeg!!! Dat scheelt toch een kwartier soms en de frustraties van net niet passende pakjes

Weet je ook waarom niet?
Door HSM zijn er op diverse punten een overheveling naar TNT (TPG Pakketservice).
Ik zat op een gegeven moment met 200 pakketten opgescheept.

Door jullie dus
なんだっけ
pi_28317839
Pakjes zouden bij ons ook niet meer zijn, begin 2005...we lopen er nog steeds mee, nu word t begin 2006
† The 3 Kings †
pi_28319118
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:29 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Door HSM zijn er op diverse punten een overheveling naar TNT (TPG Pakketservice).
Ik zat op een gegeven moment met 200 pakketten opgescheept.

Door jullie dus
haha, niet zeuren op ons...jij krijgt toch meer betaald..
ik heb gewoon geen zin in die pakjes en wil gewoon naar huis.
als die pakjes niet door de bus heen passen en er doet niemand open moet ik weer helemaal terug naar de vestiging.
pi_28325291
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:25 schreef Troeta het volgende:

[..]

haha, niet zeuren op ons...jij krijgt toch meer betaald..
ik heb gewoon geen zin in die pakjes en wil gewoon naar huis.
als die pakjes niet door de bus heen passen en er doet niemand open moet ik weer helemaal terug naar de vestiging.
Moet je eens het aantal pakketten gedeeld door twee doen. Dat is 10!!
10!! uren om alles kwijt te raken
なんだっけ
pi_28325767
huh? volgens mij volg ik je ff niet helemaal...

Maar die buspakketjes zal de pakkettendienst toch niet gaan bezorgen? Dat gaat ws. mee met de postbodes die ook de aangetekende post doen...die fietsen toch al door de hele buurt..
pi_28325977
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 02:13 schreef Troeta het volgende:
huh? volgens mij volg ik je ff niet helemaal...

Maar die buspakketjes zal de pakkettendienst toch niet gaan bezorgen? Dat gaat ws. mee met de postbodes die ook de aangetekende post doen...die fietsen toch al door de hele buurt..
Bij ons is alles van de postbodes naar ons (TNT) overgeheveld. Dus ook die kleine kut-pakketjes.
Wij rijden ook door de hele buurt
なんだっけ
pi_28326120
Vreemd, lijkt mij erg onhandig.

Maar ja...kan je toch lekker uurtjes maken?
pi_28326135
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 02:41 schreef Troeta het volgende:
Vreemd, lijkt mij erg onhandig.

Maar ja...kan je toch lekker uurtjes maken?
Check my sig.
Op een gegeven moment waren er bij ons tien zieken
なんだっけ
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:10:56 #149
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28327347
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:12 schreef Troeta het volgende:

Weet je ook waarom niet?
Een of ander vaag verhaal dat ze onze contracturen niet zomaar konden aanpassen en ons daarom hiermee tegemoet wilden komen. Ik snap alleen niet goed waarom dan, maar mij hoor je niet klagen hoor

En Crashcat, lullig voor jullie, maar goed, daar kan ik ook niks aan doen, ik heb het niet bedacht
©Dumbo
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:58:51 #150
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28327889
Hier zijn de pakjes ook al een drie maanden geleden overgeheveld. Er rijden nu vooral subcontracters rond, vag bezorgdienstjes dus en geen TPG-bussen. Het zal wel goedkoper zijn.
Enfin, gevolg is dat we elke dag moeten opsplitsen om de verloren tijd aan de pakketjes goed te maken.
pi_28333401
De pakjes zijn bij ons ook allang overgeheveld naar Pakketservice. Ik vind het wel jammer, want op deze manier hoef je nergens meer aan te bellen, wat ik altijd wel leuk vond. Gelukkig mag ik nu wel aangetekenden rijden Af en toe zitten er ook nog wat pakjes bij die Pakketservice niet bezorgd.

Zijn er bij jullie trouwens al TNT-auto's? Bij ons is er een paar weken eentje terug afgeleverd. Ik merk dat de TPG vaak in beeld komt met Ford Transits en de nieuwe auto van ons is ook een Transit, terwijl dit eerst een Transporter was. Wat voor auto's hebben jullie in het wagenpark en weet iemand toevallig of de nieuwe auto's allemaal Transits zijn, of zijn het ook Vito's e.d.? Fordjes vind ik niet lekker rijden namelijk
pi_28351124
Loopt er zo'n labrador los, gaat die aan m'n kruis ruiken...je kent het wel..

Zegt z'n baasje heel hard zodat alle mensen die in hun voortuin zaten het konden horen "HAHAHA, BEN JE ZEKER ONGESTELD"
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:00:44 #153
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28352848
Leuke buurt waarin je loopt zeker?
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:18:29 #154
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28353198
Nou ik zit vanaf vandaag thuis
Had al de hele tijd klachten waarvan ik dacht dat het door de zwangerschap kwam, maar het werd maar niet minder, dus nu toch maar eens naar de huisarts geweest: hernia. Lichte vorm (nog) gelukkig, moet nu rust houden en dan zou het vanzelf over moeten gaan.
©Dumbo
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:20:04 #155
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28353238
Damn, texelonia. En dat komt door het werk?

Beterschap en rustig aan doen maar!
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:44:12 #156
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_28353714
Pfoe, vooral lekker rust houden texelonia, blij dat je er nu al achter gekomen bent.. voor hetzelfde geld had je nog een tijd rondgelopen en dan was het veel erger geweest. 'T is toch af en toe best een fysiek zwaar beroep...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_28353768
Rustig aan doen texelonia, en beterschap!

Zeker zo'n achterstandswijk/tuigbuurt Troeta? Gewoon negeren die sukkels
† The 3 Kings †
pi_28355921
Ik heb een vraagje:
Als je een pakje verstuurt in Nederland kost je dit miminaal 5.50 voor een pakketzegel. Een collega van mij beweert dat je pakjes in Nederland ook mag versturen met Worldpack Basic, want redeneert hij, Nederland is ook Europa. Bovendien heeft hij dit al een aantal keer zo gedaan en dit ging goed. Echter, als je op de logica van de TPG site afgaat, en kiest voor pakket -> Nederland, dan kom je gewoon op de pakketzegels uit. Mag je nou Worldpack Basic ook gebruiken voor Nederland of niet? Het is natuurlijk sowieso raar dat een licht pakje naar zuid Europa of god mag weten waarheen goedkoper zou zijn dan een licht pakje naar Nederland.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:00:58 #159
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28356191
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Carport het volgende:
Zijn er bij jullie trouwens al TNT-auto's? .
Neen, allemaal nog ouderwetsch rood, zelfs de nieuwste.
quote:
Wat voor auto's hebben jullie in het wagenpark
Ford Transits
Renault Kangoo's
Mercedes Sprinters (met laadklep)
En een verdwaalde Volkswagenbus geloof ik
pi_28356560
Ze belden vanochtend of ik morgen extra wil werken. Dat wil ik natuurlijk wel

2 wijkjes wegbrengen en 's middags ook nog buslichting rijden
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:23:52 #161
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28356859
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:56 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand die mij even het telefoonnummer van Personeelszaken rayon Groningen kan emailen/msnen?

Dankje!
Niemand?
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:24:06 #162
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_28356869
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:13 schreef MrX1982 het volgende:
Ze belden vanochtend of ik morgen extra wil werken. Dat wil ik natuurlijk wel

2 wijkjes wegbrengen en 's middags ook nog buslichting rijden
Die bussen zijn niet vooruit te branden man als je een beetje gas geeft krijg je strafpunten
pi_28357075
De Transits busjes blazen aardig hoor hier Ben benieuwd naar mn score, ik zit altijd rond de 80km/h door de woonwijkjes Die Kangoo, 10 secs voordat je aan de 30 zit
† The 3 Kings †
pi_28357320
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:24 schreef MewBie het volgende:
Die bussen zijn niet vooruit te branden man als je een beetje gas geeft krijg je strafpunten
Ik trek me nooit iets aan van die score. Sta meestal ook ergens onderin

Wij hebben 2 Ford Transit Connects. Ze zijn wal traag maar rijden opzich wel goed dat itt onze Ford Transit. Dat is echt een ramp om in te rijden.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:47:05 #165
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_28357603
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik trek me nooit iets aan van die score. Sta meestal ook ergens onderin

Wij hebben 2 Ford Transit Connects. Ze zijn wal traag maar rijden opzich wel goed dat itt onze Ford Transit. Dat is echt een ramp om in te rijden.
Maar als je je aan die scores houdt
pi_28358259
Wat ook erg treurig is bij ons... een of andere dropstaaf zet altijd de stoelverwarming aan als hij de bus terugzet...
† The 3 Kings †
pi_28359762
Die scores he, waar kun je die vinden?
Ik ben namelijk wel eens benieuwd want ze zitten altijd te zeuren dat ik beste bezorger ben enzo

Ik dacht eerst dat ze dat zeiden omdat ik redelijk veel over uren draai maar toen strx hadden ze het ook over scores ofzoiets
pi_28360791
Gisteren (29/06) of ik morgen een extra wijkje wou wegbrengen? Ja NATUURLIJK!!!!

Dat wijkJE was letterlijk een half dorp

Wel weer wat extra uurtjes erbij
pi_28360977
Ik moet morgen ook een extra wijk doen, gelukkig is het geen 33 graden zoals een paar weken geleden, toen moest ik ook een extra wijk doen. Je droogt helemaal uit

Morgen maar fles sprite meenemen dan.
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:48:59 #170
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_28362764
Tot hoe laat worden er pakketjes bezorgt? 18:00 uur?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_28363170
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:47 schreef MewBie het volgende:
Maar als je je aan die scores houdt
Ach dan valt er ook nog genoeg plezier te beleven

Dikke regen net toen ik aan het rijden was. Zag vrijwel niets
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:12:32 #172
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28363380
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:01 schreef sk888er het volgende:
Die scores he, waar kun je die vinden?
Het gaat hier over BoCo-scores volgens mij. Die krijg je alleen als je een autodienst rijdt en over een eigen badge beschikt.
pi_28367555
Ik had vrijwel nooit problemen met die boco score's

er zijn genoeg methodes om em te omzeilen
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:15:25 #174
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28368837
Je kunt zo'n boco ook uitzetten, terwijl je rijd (op een iets anders dan bedoelde manier) ik zelf rij trouwens niet op een auto
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:24:25 #175
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28369100
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:20 schreef MadGuy het volgende:
Damn, texelonia. En dat komt door het werk?

Beterschap en rustig aan doen maar!
Het schijnt niet veroorzaakt te kunnen worden door zwaar werk en tillen enzow. Ze weten eigenlijk niet waardoor het komt. Het kan wel in bepaalde familie's vaker voorkomen, en mijn moeder heeft vroeger ook een hernia gehad.
De klachten zijn dus ontstaan toen ik zwanger was, dus wellicht dat het verweken van de botten enalles er ook nog iets mee te maken heeft. Geen idee...

Bedankt voor alle reacties iedereen Zal wel weer goedkomen, ooit Ben al lang blij dat ik niet geopereerd hoef te worden
©Dumbo
pi_28369152
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:35 schreef LegioeN het volgende:
Ik had vrijwel nooit problemen met die boco score's

er zijn genoeg methodes om em te omzeilen
Vertel
pi_28372373
Idd ben benieuwd... reed vandaag 110 nmlk, niet echt best voor mn score denk ik
† The 3 Kings †
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:09:55 #178
110777 Adsum
Is present!
pi_28372702
a.s. dinsdag vrijgenomen, ga lekker een dagje naar A'dam
pi_28373108
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:18 schreef texelonia het volgende:
Nou ik zit vanaf vandaag thuis
Had al de hele tijd klachten waarvan ik dacht dat het door de zwangerschap kwam, maar het werd maar niet minder, dus nu toch maar eens naar de huisarts geweest: hernia. Lichte vorm (nog) gelukkig, moet nu rust houden en dan zou het vanzelf over moeten gaan.
Beterschap
なんだっけ
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:43:38 #180
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28373769
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:09 schreef Adsum het volgende:
a.s. dinsdag vrijgenomen, ga lekker een dagje naar A'dam
Have fun, en doe de postbode in de buurt van de weesperstraat daar niet de groeten. Chagerijnige gast. Hij zou eens moeten weten dta ik zijn collega ben. Lamme hond belt pertinent niet aan voor een pakje. Zelfs niet toen ik naast hem stond te wachten, flikkert ie gewoon een vooraf geschreven briefje voor mij in de bus. Niet eens dattie nog een keer kwam, zoals het hoort. De derde keer heb ik een klacht in gediend, collega of niet.

De volgende dag belde ie om 8:30 aan....
pi_28374582
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:00 schreef TheSorrow het volgende:
Idd ben benieuwd... reed vandaag 110 nmlk, niet echt best voor mn score denk ik
In je 5 is de boco uitgeschakeld althans dat heb ik weleens gehoord
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:20:35 #182
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28379078
je kunt terwijl je in z'n 4 rijd, de motor uitzetten, waarnaje hem meteen weer aanzet.. Als het goed is, dan gaat de de boco niet weer aan..
Twitch.tv/bensel15
pi_28382517
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:51 schreef TheSorrow het volgende:
Rustig aan doen texelonia, en beterschap!

Zeker zo'n achterstandswijk/tuigbuurt Troeta? Gewoon negeren die sukkels
Nee, het is opzich een leuk buurtje, mooie huizen, modaal gezinnen ofzo.
Maar ja, soms heeft een pauper geluk en kan die daar ook gaan wonen, haha
Ik negeer het ook hoor, maar het was gewoon zoooo dom!! haha

Beterschap Texelonia! Ik hoop dat die hernia snel overgaat.
Bekijk het ondertussen van de zonnige kant, je bent lekker vrij
pi_28383320
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:20 schreef Bensel het volgende:
je kunt terwijl je in z'n 4 rijd, de motor uitzetten, waarnaje hem meteen weer aanzet.. Als het goed is, dan gaat de de boco niet weer aan..
Vaart maken -> koppeling intrappen -> contact uitdraaien -> boco uitdrukken -> contact aanzetten -> in de versnelling (liefst 3e of hoger) koppeling oplaten -> tadaa boco uit, maar de auto loopt

nadelen:
Als je em af laat slaan kan je niet meer starten voordat je je hebt aangemeld
De boco lijkt niets te registreren, maar wat je rijd wordt bij de reserve geregistreerd
als je chef de uitdraaien gaat controleren en er achter kom, kan je ontslagen worden wegens fraude
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:10:26 #185
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_28385601
lol, ik zet altijd de motor uit bij een buslichting, en ik heb ook 2 haalpunten, en dan word anders het hele winkelcentrum vergast Ik sta zowieso nog niet op de lijst... Ik kan het wel eens proberen uiteraard Ik reed iig 110 in zn 5 gister, dus maar hopen dat ie dat niet geregistreerd heeft
† The 3 Kings †
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:13:10 #186
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_28385694
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:33 schreef Troeta het volgende:

[..]

Nee, het is opzich een leuk buurtje, mooie huizen, modaal gezinnen ofzo.
Maar ja, soms heeft een pauper geluk en kan die daar ook gaan wonen, haha
Ik negeer het ook hoor, maar het was gewoon zoooo dom!! haha
Sounds to me that this is a case for the TPG elastiekschieters met de bus!
† The 3 Kings †
pi_28390714
Wat was er vandaag weinig post zeg
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:36:31 #188
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_28390753
Hopelijk morgen ook Zal vast niet, klote makro etc
† The 3 Kings †
pi_28390884
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:13 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Sounds to me that this is a case for the TPG elastiekschieters met de bus!
jaaaaaaaaa...en dan heb ik ook nog een oude geile folderbok, hij zei vandaag dat ik zulke mooie slanke benen had!!
Ik weet niet waar ze het vandaan halen hoor, zal wel komen omdat het zomer is, haha

Met de elastiekenbus moeten we natuurlijk wel snel kunnen rijden, dus kom maar op met die stiekeme truukjes
pi_28390899
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:35 schreef sk888er het volgende:
Wat was er vandaag weinig post zeg
das toch lekker juist!!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:40:44 #191
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_28390906
Hij ging gister 110 dus snel gaat ie wel hoor
† The 3 Kings †
pi_28391278
Mooi zo, dan komen die elastiekjes harder aan!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:26:06 #193
80382 manny
30 is best veel
pi_28396041
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

das toch lekker juist!!
nee.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:14:56 #194
110777 Adsum
Is present!
pi_28397495
Het nadeel van het wonen aan de Duitse grens als postbode:
Het moeten bezorgen van Duitse HAH --> Auto Teile Unger
pi_28397613
Ik hoop dat het morgen meevalt met de post, ook al zit de Makro er bij.
Afgelopen zaterdag moest de Kampioen ook mee, dus ik hoop niet dat er weer zo'n berg aan weet ik het op me ligt te wachten.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:49:28 #196
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_28397875
Makro, libelle en margriet al ingegooid, de bakken waren al ingegooid dus... was ong. een half bakje vol voor mijn wijk... Nu de rest nog Er was iig veel post in de brievenbussen, dus ik vrees t ergste
† The 3 Kings †
pi_28397888
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 00:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In je 5 is de boco uitgeschakeld althans dat heb ik weleens gehoord
Niet dus Collega van me reed nietsvermoedend op de snelweg, wist hij veel van scores en registraties e.d. Wordt het overzicht geprint: scoort ie nul
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:10 schreef TheSorrow het volgende:
lol, ik zet altijd de motor uit bij een buslichting, en ik heb ook 2 haalpunten, en dan word anders het hele winkelcentrum vergast
Bij de buslichting doe ik de motor vrijwel nooit uit, je bent binnen 10 seconden toch weer terug. Okay, soms slaat ie wel eens af, als ik ben vergeten om m in z'n vrij te zetten
quote:
De boco lijkt niets te registreren, maar wat je rijd wordt bij de reserve geregistreerd
Dat lijkt me erg sterk, op die button staat een nummer en dat nummer staat gekoppeld aan een naam in de computer. Is die boco in staat om dan zomaar rijgegevens toe te schrijven aan een willekeurig nummer?
quote:
als je chef de uitdraaien gaat controleren en er achter kom, kan je ontslagen worden wegens fraude
Bij ons worden de lijsten elke dag per chauffeur uitgedraaid. Als je er dus niet op voor komt, heb je een probleem idd.

Ik hoef me verder niet zo veel zorgen te maken. Score ligt dagelijks zo'n beetje rond de 98
Vandaag reed ik voor de gein dus met zo'n ding die laat zien wat je dan fout doet. Af en toe bij hard afremmen lichtte deceleratie op, maar goed dat kan nog. Maar ik stond ook bij een slagboom te wachten bij een klant, wil ik rustig achteruit wegrijden begint ineens 'motor loop' te branden WTF, ik zet m gewoon in z'n achteruit Maar even afwachten wat me score was dan.
pi_28398150
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

jaaaaaaaaa...en dan heb ik ook nog een oude geile folderbok, hij zei vandaag dat ik zulke mooie slanke benen had!!
Ik weet niet waar ze het vandaan halen hoor, zal wel komen omdat het zomer is, haha

Met de elastiekenbus moeten we natuurlijk wel snel kunnen rijden, dus kom maar op met die stiekeme truukjes
Soms loop ik ook nog wel eens wat wijkjes en dan krijg ik dit soort dingen:
Ik liep in een wijk van een leuke, jonge postbezorgster in een buurt met wat oudere mensen. Pbz was op vakantie, dus ik nam die wijk een dagje over. Krijg ik van een paar van die oudjes opmerkingen als: "Goh, waar heb je t meisje gelaten?" "Goh, is die mevrouw er niet, moet jij t nu doen?" "Wanneer komt ze dan weer terug?" ... Die mannetjes hebben zeker niks beter te doen dan elke ochtend kwijlend voor t raam staan kijken of de postbode al komt

Vaak heb je ook mensen die bijvoorbeeld net aan komen rijden met de auto o.i.d. en dan de tassen naar binnen brengen. Ze zien je wel lopen, maar zeggen niks. Nouja, oke, dat boeit me verder niet zo, maar vervolgens kom je bij dat huis en gooien die mensen die deur voor je neus dicht. Vervolgens blijven ze achter de deur staan om de post uit de brievenbus te trekken Halllllloooo, houd dan gewoon even de deur open en neem de post aan. Ik vind het behoorlijk asociaal als je dan de deur dichtgooid
pi_28401774
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:50 schreef Carport het volgende:
De boco heeft een ingebouwede reserve (zeg bv nr 000000) daarop wordt geregistreerd wat er met de auto gebeurd als er geen andere button is aangemeld.

En je chef kan het zien ok de uitdraaien door de gaten die ontstaan in je ritten. Als jij bijv een dienst draait tot 15:00 en de boco geeft vanaf 12:00 geen aktiviteit meer aan op jouw button, kan dat vragen oproepen. De boco heeft namelijk een ingebouwde klok, met datum vermelding

Ik weet dit omdat mijn laatste chef me de uitdraaien heeft laten zien. In eerste instantie geloofde ik er ook niets van. Gelukkig doet deze beste man er niet zo moelijk over

Ik heb trouwens zelf na genoeg geen gebruik hiervan gemaakt. Het is veel leuker om een beetje te rellen met een boco van rond de 70 . Ze mogen die informatie toch niet gebruiken bij je beoordeling, of om te bepalen of je wel of niet op een auto mag rijden
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:37:39 #200
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28402011
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:50 schreef Carport het volgende:
Niet dus Collega van me reed nietsvermoedend op de snelweg, wist hij veel van scores en registraties e.d. Wordt het overzicht geprint: scoort ie nul
Ik pak hier ook vaak een stukje snelweg om het centrum (een hel op zaterdag) te ontlopen. Maar ik rij toch altijd op een reservebutton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')