abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:19:26 #251
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28318895
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
andere datum buiten het hoogseizoen
Phantom wil tijdens het hoogseizoen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28318958
dan betaal je daar voor, simple as that

of wachten op een last last minute/second
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:22:17 #253
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28319004
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:21 schreef komrad het volgende:
dan betaal je daar voor, simple as that

of wachten op een last last minute/second
Last minutes zijn vaak nog net zo duur...
pi_28319039
of er moeten heel veel stoelen over zijn
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:13:02 #255
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28320902
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:23 schreef komrad het volgende:
of er moeten heel veel stoelen over zijn
Zie je dat al gebeuren in het hoogseizoen?
pi_28320963
als de prijzen maar hoog genoeg blijven
pi_28321427
op mijn terugvlucht 7 aug zijn nog veel stoelen vrij. heelvlucht nog maar 6 ofzo
pi_28321692
dat is wel vaker, heeft te maken met de dagen waarop je heen en terug reist
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:07:33 #259
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28342027
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
andere datum buiten het hoogseizoen
no kiddin', sherlock
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:31:58 #260
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28342931
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
@merdeka, geen id. Ja ergens in de BK, maar dat wist je denk ik al wel he
ohnee, ik lees dat de foto is gemaakt in Astoria, Queens
pi_28344193
quote:
Nieuwe Vrijheidstoren herinnert aan oude Twin Towers

Uitgegeven: 29 juni 2005 15:19

NEW YORK - De nieuwe Vrijheidstoren in New York gaat op zijn voorgangers, de dubbele Twin Towers, lijken. De toren wordt massiever dan eerder was voorgesteld. Ook krijgt de Freedom Tower een antenne midden op het dak, net als een van de torens van het World Trade Center die op 11 september 2001 door terreuraanslagen werden verwoest.

Verder herinnert de verticaal gestreepte façade aan zijn voorgangers. Dit blijkt uit het jongste ontwerp voor het bouwterrein Ground Zero, waarover de krant The New York Times woensdag berichtte. Later woensdag zal burgemeester Bloomberg het nieuwe voorstel officieel presenteren.

Het karakter van de wolkenkrabber als symbool van verzet tegen het terrorisme is vergroot. Architect David M. Childs spreekt over een enorme triomfzuil. Het onderste gedeelte van de toren wordt van beton en staal om de gevolgen van een aanslag met explosieven te beperken. De politie had op de versterkingen aangedrongen.

Van het oorspronkelijke, asymmetrische ontwerp van de architect Daniel Libeskind zijn weinig elementen overgenomen, meldde het dagblad. Zo blijft de hoogte van 1776 voet (541,32 meter) gehandhaafd, verwijzend naar de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring van 4 juli 1776.
vanaf vandaag dus officieel
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:24:12 #262
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28344923
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:04 schreef Dizzee het volgende:

[..]

vanaf vandaag dus officieel
van wie is het design? Die van Gardner en Belton (ik hoop het zo!)

Maar volgens mij klopt er geen snars van dat bericht..

[edit] volgens mij bedoelen ze gewoon een nieuw voorstel voor de FT

http://www.nytimes.com/2005/06/29/nyregion/29cnd-tower.html?hp&ex=1120104000&en=084e82926cec9131&ei=5094&partner=homepage
pi_28345183
Zolang het hoogste gebouw ter wereld maar weer in NY staat.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:49:16 #264
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28345761
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Jeroenus het volgende:
Zolang het hoogste gebouw ter wereld maar weer in NY staat.
not gonna happen: http://www.skyscraperpage.com/cities/?buildingID=7787

Dubai zit in een skyscraperboom volgens mij: http://www.skyscraperpage.com/diagrams/?c23

Maar NYC blijft de coolste stad ter wereld, ookal heeft het niet de hoogste skyscrapers...
pi_28346123
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:49 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

not gonna happen: http://www.skyscraperpage.com/cities/?buildingID=7787

Dubai zit in een skyscraperboom volgens mij: http://www.skyscraperpage.com/diagrams/?c23

Maar NYC blijft de coolste stad ter wereld, ookal heeft het niet de hoogste skyscrapers...
Matig zeg, ruim 150 meter langer . Die zandhappers blijven gebouwen uit de grond stampen. Ik vraag me af of die gebouwen niet gewoon leeg blijven staan. Al hun mensen moeten uit het buitenland komen en buiten de sjeiks om, zijn er geen kapitaalkrachtige mensen die alle goederen en diensten kunnen afnemen. Het draait daar volgens mij allemaal om prestige en niet om functionaliteit.
New Yorker in spe
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:06:08 #266
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28346206
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Matig zeg, ruim 150 meter langer . Die zandhappers blijven gebouwen uit de grond stampen. Ik vraag me af of die gebouwen niet gewoon leeg blijven staan. Al hun mensen moeten uit het buitenland komen en buiten de sjeiks om, zijn er geen kapitaalkrachtige mensen die alle goederen en diensten kunnen afnemen. Het draait daar volgens mij allemaal om prestige en niet om functionaliteit.
ja idd. Mooi gezegd. Zo'n skyscraperboom kan gewoon nooit goed zijn, ze komen zichzelf nog wel tegen NYC all the way!
pi_28347636
trouwens het design van de freedom tower, gemaakt door de duitse architect Libeskind is een maand geleden of zo niet door de veiligheidskeuring gekomen
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:30:39 #268
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28348608
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:01 schreef komrad het volgende:
trouwens het design van de freedom tower, gemaakt door de duitse architect Libeskind is een maand geleden of zo niet door de veiligheidskeuring gekomen
libeskind's design was volgens mij al lang van tafel geveegd Laat die duitser maar ergens anders zijn troep neerzetten
pi_28349420
ik dacht dat hij wel mocht bouwen. wat wordt het nu dan?

BTW architectonisch gezien is de feedom tower wel top
pi_28349678
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:06 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ja idd. Mooi gezegd. Zo'n skyscraperboom kan gewoon nooit goed zijn, ze komen zichzelf nog wel tegen NYC all the way!
Economisch gezien slaat het ook nergens op om achter die road met alle skyscrapers (King Achmed?) een grote woestijvlakte te hebben. Maar NYC blijft toch de capital of the world
  woensdag 29 juni 2005 @ 20:06:31 #271
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28349875
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:53 schreef komrad het volgende:
ik dacht dat hij wel mocht bouwen. wat wordt het nu dan?

BTW architectonisch gezien is de feedom tower wel top
ik d8 dat het nog niet duidelijk is hoe de FT eruit gaat zien en wie h'm gaan bouwen. hou dit forum anders in de gaten: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=458
pi_28349960
het is wel duidelijk dat de opdracht gegund is aan libeskind. Zijn uitwerking is echter door de authoiteiten afgekeurd en hij moet dus een veiliger ontwerp maken. Dat zit niet in concept meer in detaillering
pi_28350780
Liebeskind is trouwens een genaturalizeerde Amerikaan!
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:49:53 #274
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28352305
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
@merdeka, geen id. Ja ergens in de BK, maar dat wist je denk ik al wel he

Kan je vanaf je dak ook nix van manhattan zien?
BTW, klopt het dat new yorkers altijd uit gaan eten, of eet je ook vaak thuis? Is het duur om je eigen eten te kopen bij een grocer? Gewwoon nieuwsgierig
Vanaf het dak kan ik een klein beetje zien, wat lichtjes in de verte en that´s it. Vanuit mijn raam zie ik helemaal niks

Ik eet inderdaad zelden thuis. Als ik uitslaap maken we pancakes ofzo, maar anders haal ik een bagel onderweg. Lunchen doe ik buiten de deur, meestal met collega´s of zakenrelaties en anders maak ik meestal een afspraak met vrienden. Avondeten is inderdaad meestal take-away, best vaak uit eten en anders maken we zelf pizza of een salade. Voor vrienden hier kook ik ook wel hollands of indisch. Het is grappig om te zien hoe exotisch ze dat vinden, stamppot en sateh babi. En de kindjes zijn gek op de kipnuggets met vlaamse friet, mayo en appelmoes

Tweeverdieners hier koken volgens mij weinig, maar dat heeft meer tijdgebrek en lifestyle te maken dan met geld, denk ik. Het is niet ontzettend duur om zelf te koken, in Brooklyn heb je tenminste heel veel buitenlandse winkeltjes en vage supermarktjes waar je vrij goedkoop kan inslaan.

NY is ook een gezellige stad. Uit het werk of in de avond spreek je best vaak af om ergens koffie of een wijntje te gaan drinken, of om bij vrienden op bezoek te gaan.

En ik ben er nog niet achter wat ik nou echt van de freedom tower vind. Aan de ene kant vind ik dat er een soort anti-terrorisme statement van moet uitgaan, aan de andere kant ben ik nogal fatalistisch ingesteld en betwijfel ik of het allemaal wel nut heeft om dat te doen. Dat de constructie wordt verstevigd vind ik in ieder geval een goede zaak. Extra veiligheid van een gebouw kan nooit geen kwaad.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:13:00 #275
90273 merdeka
pi_28352372
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:31 schreef The.PhantoM het volgende:

ohnee, ik lees dat de foto is gemaakt in Astoria, Queens
Williamsburg/Greenpoint grenst aan Queens. Ik kom er alleen nooit, en het trekt me ook niet.
Astoria is tegenwoordig vrij polulair aan het worden heb ik gehoord, nog redelijk goedkoop en met goede voorzieningen. Maar ik raak steeds meer verslingerd aan ´mijn´ Brooklyn. Hoewel sommige wijken daar me ook niet trekken.

Verleden week vroeg ik of we niet naar Staten Island konden verhuizen, als we ons toch gaan settelen. Kreeg ik me toch een boze blik van meneer
Maar dat zou ik serieus overwegen. Het is er mooi en relaxt.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:57:09 #276
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28356069
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:13 schreef merdeka het volgende:

[..]

Williamsburg/Greenpoint grenst aan Queens. Ik kom er alleen nooit, en het trekt me ook niet.
Astoria is tegenwoordig vrij polulair aan het worden heb ik gehoord, nog redelijk goedkoop en met goede voorzieningen. Maar ik raak steeds meer verslingerd aan ´mijn´ Brooklyn. Hoewel sommige wijken daar me ook niet trekken.

Verleden week vroeg ik of we niet naar Staten Island konden verhuizen, als we ons toch gaan settelen. Kreeg ik me toch een boze blik van meneer
Maar dat zou ik serieus overwegen. Het is er mooi en relaxt.
hoezo zou je naar SI willen verhuizen? Het is er mss wel rustig en mooi, maar de hele NY atmosphere heb je daar gewoon niet.

BTW, kheb nog ff naar de foto gekeken en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het vanuit astoria is geschoten, ik zou eerder LIC zeggen. Maarja boeit niet veel, het is gewoon een mooi uitzicht

Kheb nog een vraagje eigenlijk, niet specifiek aan jou, gewoon iemand die het weet. Als ik mss in augustus weer naar NYC vertrek wil ik graag langs de east river lopen tijdens sunset. Lijjkt me prachtig en kan je vast een paar mooie foto's schieten. Maar mss is het nog leuker om met de fiets te gaan. Dan begin ik ergens in central park bij de bike rental en fiets ik naar de BK bridge, dan stukje in brooklyn heights -> brooklyn promenade (mag je daar fietsen?) -> langs de east river naar williamsburg -> greenpoint -> over newton creek -> hunters point -> LIC -> astoria park en dan weer terug over de queensboro naar manhattan. Maar zou die route een beetje veilig zijn om te doen zo vroeg in de avond? Ik weet dat NYC de veiligste metropolis is de US, maar is het wel verstading om met een fiets, camera en rugzak alleen of met z'n tweeen tijdens zonsondergang daar te fietsen? Ik bedoel, als ik 'savonds hier in arnhem alleen in een bushokje sta te wachten voel ik me ook niet echt veilig, er loopt echt veel tuig hier op straat, laat staan dat ik een of andere tourist ben die daar met een vrij dure camera staat

offtopic: in een aangeschoten bui loop ik volgens mij telkens de hele tijd New York City en America te schreeuwen New York on my mind De liefde voor deze stad gaat ver
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:49:04 #277
90273 merdeka
pi_28359495
Ach, SI heeft goede preschools en vrijstaande familiewoningen...

En Brooklyn Bridge, BH en Prospect Park etc. kan je goed fietsen, ik zie daar althans veel fietsers. En dit gedeelte van Brooklyn is veilig genoeg ´s avonds, wij gaan ook wel eens een stuk lopen richting Prospect Park , en ik ben dan geen seconde bang om van mijn tasje beroofd te worden. Maar dat kan ook met mijn gezelschap te maken hebben

Ik ben zelf niet zo´n fietser, dus verder zou ik het niet weten, maar Manhattan wordt ook steeds beter befietsbaar (Greenway plan), en als je echt iets unieks wil moet je eigenlijk meefietsen met de 5 boro bike tour, die is elk jaar in mei. Andere bike tours zijn trouwens ook wel leuk.

In Arnhem voel ík me trouwens minder safe dan in NY, maar dat komt ook omdat NY 24 uur per dag doorgaat en er dus ´s nachts genoeg fatsoenlijke mensen rondlopen om me safe te voelen. In Arnhem loopt er na 11 uur alleen nog maar tuig. Nu ben ik in de metro ook wel eens beroofd in NY, dus ik geef geen garanties, maar het lijkt me goed te doen.
pi_28361195
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:28 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Liebeskind is trouwens een genaturalizeerde Amerikaan!
Libeskind woont en werkt ongeveer overal, welke nationaliteit hij nu heeft wist ik niet, van geboorte een duitser en nu dus een amerikaan
pi_28363502
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:52 schreef komrad het volgende:

[..]

Libeskind woont en werkt ongeveer overal, welke nationaliteit hij nu heeft wist ik niet, van geboorte een duitser en nu dus een amerikaan
It was just some info!

Phantom, de route die jij beschreef is veilig hoor, toen ik in Williamsburg woonde, liep ik soms 's nacht laat/'s morgens vroeg over de Williamsburg bridge naar mijn apartment van de East Village/Lower East Side.
Merdeka, Ik begrijp de "Brooklyn" liefde helemaal, ik woonde voor jaren in de Village en TriBeCa in Manhattan, toen ik naar Brooklyn verhuisde (eerst Park Slope, daarna Williamsburg) vond ik Brooklyn echt heerlijk. Toen ik in Park Slope woonde, woonde ik op 11th Street off of 7th Avenu (7th Avenue is een beetje de main street van Park Slope, met leuke winkeltjes, mom-n-pop restaurantjes, diners, en een hele goede 24hr Deli. Ik had toen een 1bdroom voor $798/maand met een uitzicht van de Empire State building wanneer ik een douche nam. Prospect park is dichtbij en dat was gaaf, ik jogde daar bijna elke dag.
In Williamsburg, woonde ik omringd door ex-East villagers, eentje was een DJ van California, die vaak in gay bars draaide (hij is straight), artiesten, etc. we gingen altijd uit naar de East Village of gingen naar Green Point (er was een goeie thai daaro)
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28365079
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef merdeka het volgende:

In Arnhem voel ík me trouwens minder safe dan in NY, maar dat komt ook omdat NY 24 uur per dag doorgaat en er dus ´s nachts genoeg fatsoenlijke mensen rondlopen om me safe te voelen. In Arnhem loopt er na 11 uur alleen nog maar tuig. Nu ben ik in de metro ook wel eens beroofd in NY, dus ik geef geen garanties, maar het lijkt me goed te doen.
Oei. Ben je nietvermoedend beroofd of echt geweldadig?
New Yorker in spe
pi_28366493
ik ben ook een enorme NY bridge fan
pi_28369580
nu doen jullie net of arnhem niet veilig is

[ Bericht 4% gewijzigd door berc op 02-07-2005 16:15:31 ]
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:07:26 #283
90273 merdeka
pi_28380107
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:16 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Oei. Ben je nietvermoedend beroofd of echt geweldadig?
Vrij brute tasjesroof in de metro, tijdens een uitval. Geen grof geweld ofzo, maar wel eng. Ik had geluk, want ik had alleen maar wat boodschapjes bij me en mijn creditcard goed opgeborgen. Normaal gesproken sleep ik vaak mijn handtas met alles erin mee, dan had ik meer pech gehad.

Het heeft deels voor mijn afkeer van de NY metro gezorgd. Die is nu aan het verdwijnen, ik neem tegenwoordig zelfs de metro naar mijn werk (dat taxi´s alleen nog maar van/naar vliegvelden en klanten worden betaald heeft daar ook mee te maken...). Ik heb gewoon erg slechte ervaringen gehad de eerste paar keer, en hoewel ik de NY metro nog steeds niet geweldig vind in vergelijking met andere steden, ben ik over mijn grootste afkeer heen.
pi_28380311
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef merdeka het volgende:

[..]

Vrij brute tasjesroof in de metro, tijdens een uitval. Geen grof geweld ofzo, maar wel eng. Ik had geluk, want ik had alleen maar wat boodschapjes bij me en mijn creditcard goed opgeborgen. Normaal gesproken sleep ik vaak mijn handtas met alles erin mee, dan had ik meer pech gehad.

Het heeft deels voor mijn afkeer van de NY metro gezorgd. Die is nu aan het verdwijnen, ik neem tegenwoordig zelfs de metro naar mijn werk (dat taxi´s alleen nog maar van/naar vliegvelden en klanten worden betaald heeft daar ook mee te maken...). Ik heb gewoon erg slechte ervaringen gehad de eerste paar keer, en hoewel ik de NY metro nog steeds niet geweldig vind in vergelijking met andere steden, ben ik over mijn grootste afkeer heen.
Je bent meerdere keren beroofd in de metro? Ik las in de Lonely Planet gids dat de metro veiliger was dan welk vervoersmiddel in NY dan ook, zelfs over straat lopen. Ik heb gelukkig niet zulke ervaringen.
New Yorker in spe
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:18:06 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_28380370
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Je bent meerdere keren beroofd in de metro? Ik las in de Lonely Planet gids dat de metro veiliger was dan welk vervoersmiddel in NY dan ook, zelfs over straat lopen. Ik heb gelukkig niet zulke ervaringen.
toen ik voor het eerst een metro-station in NY instapte werd er vlak naast me een mevrouw beroofd van haar tasje, gillen dat ze deed Maar er stonden wel 4-5 agenten binnen 2 minuten naast die mevrouw
De overvaller rende nog vlak voor mij langs, zat er nog aan te denken om hem onderuit te schoppen maar dat leek me toch niet zo'n goed idee
The line is a dot to you!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:38:01 #286
90273 merdeka
pi_28380870
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:17 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Merdeka, ik begrijp de "Brooklyn" liefde helemaal...
Even een vraagje: toen jij in Brooklyn woonde, dat was nog in de tijd dat L´Amour (club in Brooklyn) beroemd en berucht was. Later werd het minder beroemd, en niet zo heel lang geleden is het voorgoed dichtgegaan. Heb je daar wel eens van gehoord? Het schijnt dat mijn vrienden daar zo ongeveer een permanente verblijfplaats hadden, en als ze het daarover hebben krijg ik altijd het gevoel dat ik wat heel erg heb gemist.

Nu gaan we vaak uit in Williamsburg zelf. Op North 6th Street zit Northsix, waar vaak goeie bands spelen, en in het weekend eten we ergens en hangen we in bars en koffietentjes.
Als we naar Manhattan gaan doen we East village ook wel aan: CBGB, en soms Alphabet Lounge.
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:15 schreef Jeroenus het volgende:
Nee, dat was de enige keer, maar er heeft wel vaker iemand aan mijn tasje getrokken. En daarnaast zijn er buiten Manhattan ook best wel metrostations die als permanente bouwput functioneren, da´s ook minder fijn. Maar pech kan je altijd hebben...
pi_28384270
Ik ga volgende week voor de eerste keer naar New York, een zakentrip.

Ik zit in Clubquarters Midtown (http://www.clubquarters.com/club_quarters_midtown.asp , 40 West 45th Street (Between Fifth and Sixth Avenues).

Overdag word ik natuuriijk over de kling gejaagd, he het is geen vakantie, maar ik heb wel een paar avonden en een zaterdag over.

Ik heb totaal geen verstand van NY, dus wat raden jullie me aan? Het liefst een beetje logisch in de buurt van het hotel, aangezien ik slechts de zaterdag overdag kan rondkijken, en de andere dagen het korte tripjes in de avond zullen zijn.

Thanks a lot!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:49:05 #288
90273 merdeka
pi_28384911
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ga volgende week voor de eerste keer naar New York, een zakentrip.

Ik zit in Clubquarters Midtown (http://www.clubquarters.com/club_quarters_midtown.asp , 40 West 45th Street (Between Fifth and Sixth Avenues).

Overdag word ik natuuriijk over de kling gejaagd, he het is geen vakantie, maar ik heb wel een paar avonden en een zaterdag over.

Ik heb totaal geen verstand van NY, dus wat raden jullie me aan? Het liefst een beetje logisch in de buurt van het hotel, aangezien ik slechts de zaterdag overdag kan rondkijken, en de andere dagen het korte tripjes in de avond zullen zijn.

Thanks a lot!
Tmes Square, Central Park, Empire State Building. Je zit hartstikke centraal, dus dat komt goed uit.

enne pas op: in een Clubquarter verblijf je alleen maar tussen overwerkte mede-zakenreizigers. Ga dus zoveel mogelijk de deur uit (maar dat was je waarschijnlijk toch al van plan) en kijk uit met de on demand films. Het gerucht gaat dat ze de titels daarvan keurig aan de werkgever doorgeven
pi_28387641
Clubquarters Midtown was vol.

Het wordt Millenium Broadway Hotel, 145 West 44th Street. Nog iets centraler volgens mij. Scoort zo te zien erg hoog op de ´heel fout´ lijst.

Ik was inderdaad niet van plan teveel op m´n hotelkamer te blijven
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:22:22 #290
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28388268
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef merdeka het volgende:

[..]

subway de metro kennen ze niet in de states
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:42:17 #291
90273 merdeka
pi_28388983
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:22 schreef The.PhantoM het volgende:

subway de metro kennen ze niet in de states
zo veramerikaniseerd ben ik nou ook weer niet. In de ene stad op de aardbol heet het de underground, in de andere de tube, in de andere een subway. En in het nederlands de metro

Op mijn pasje in NY staat ook Metrocard maar dat staat denk ik voor metropolitan...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:48:12 #292
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28389206
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:42 schreef merdeka het volgende:

[..]

zo veramerikaniseerd ben ik nou ook weer niet. In de ene stad op de aardbol heet het de underground, in de andere de tube, in de andere een subway. En in het nederlands de metro

Op mijn pasje in NY staat ook Metrocard maar dat staat denk ik voor metropolitan...
you've to blend in

metro is idd metropolitan.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:13:30 #293
90273 merdeka
pi_28390080
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:48 schreef The.PhantoM het volgende:
you've to blend in
Beperkt. Ik ben gesteld op mijn roots, en zolang ik perfect acceptabel westers gedrag vertoon hou ik sommige hollandse dingen er wel in. Eten, een foto van een tulp in mijn kamer en een gezonde afkeer van amerikaans conservatisme, wat mij betreft. Verder zal ik nooit zo onecht aardig en happy tegen anderen doen als sommige Amerikanen wel doen. Ze bedoelen het goed, maar het irriteert me soms nog wel.

Zo leer ik mijn vriend ook hollandse woordjes. Hij kan al een beetje duits, en helaas klinkt dat door in zijn nederlands: hallo jah, weist ik all!

Laatst hoorde ik trouwens ergens bij Havemeyer St. iets wat leek op Frans Bauer. Ik betrapte mezelf erop dat ik bijna mee ging zingen
disclaimer voor mijn vrienden: ik was licht dronken
pi_28395326
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:38 schreef merdeka het volgende:

[..]

Even een vraagje: toen jij in Brooklyn woonde, dat was nog in de tijd dat L´Amour (club in Brooklyn) beroemd en berucht was. Later werd het minder beroemd, en niet zo heel lang geleden is het voorgoed dichtgegaan. Heb je daar wel eens van gehoord? Het schijnt dat mijn vrienden daar zo ongeveer een permanente verblijfplaats hadden, en als ze het daarover hebben krijg ik altijd het gevoel dat ik wat heel erg heb gemist.

Nu gaan we vaak uit in Williamsburg zelf. Op North 6th Street zit Northsix, waar vaak goeie bands spelen, en in het weekend eten we ergens en hangen we in bars en koffietentjes.
Als we naar Manhattan gaan doen we East village ook wel aan: CBGB, en soms Alphabet Lounge.
[..]

Nee, dat was de enige keer, maar er heeft wel vaker iemand aan mijn tasje getrokken. En daarnaast zijn er buiten Manhattan ook best wel metrostations die als permanente bouwput functioneren, da´s ook minder fijn. Maar pech kan je altijd hebben...
Merdeka, Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer een manhattanite dan een Brooklyner was, ik ging veel uit in Manhattan en sinds ik gay ben, meestal naar Gay bars of mixed places zoals Vinyl in TriBeCa (de coolste straight-gay club in die tijd, werd op zondag van 4 uur s' middags tot s'morgens vroeg gehouden, fantastische garage house music, mooie mensen, niet mooie mensen die echt allemaal dansten en een goede tijd hadden). Ik ging vroeger naar de Boy Bar (een Boy Bar legend Nickie Nicole woont nu al jaren in NL) op St. Marks Place in East Village. Ik ging vaak naar CBGB's, maar ik ging ook elke vrijdag naar een rock place in the Print district (Washington Street in Printer's row dichtbij Chinatown/TriBeCa). Ik ging vaak uit in de East Village; Boiler Room, The Bar en underground parties.

Vroeger was ik ook vaak te zien in Sound Factory (before it got Chelseafied), Sound Factory Bar (met de beruchte vogue wedstrijdjes tussen de houses) en ook in de Shelter (hier is ook een house liedje over (welcome to the Shelter) (een black gay/straight club met hele goede muziek in TriBeCa voordat TriBeCa hot werd om te wonen). Ik ging vaak naar The Knitting Factory, feestjes bij vrienden, cabaret voorstellingen, een goede vriend van mij is heel grappig en is dus nu echt een downtown manhattan fixture: http://www.mikealbo.com/. Kortom ik was meer in Manhattan dan Brooklyn; ik denk dat Brooklyn nu meer heeft dan toen ik er woonde...
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28396743
Merdeka, wil je daar blijven wonen of wil je terug naar Nederland ooit?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:17:38 #296
90273 merdeka
pi_28399171
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:49 schreef komrad het volgende:
Merdeka, wil je daar blijven wonen of wil je terug naar Nederland ooit?
Of ik, als ik straks definitief bij mijn vriend intrek, ooit weer terugga naar Nederland weet ik niet.
In ieder geval zijn mijn vriend en ik van plan op korte termijn een gezinnetje te stichten, en dat betekent dat ik in ieder geval de komende jaren in NY zal wonen, en veel minder vaak dan nu in Nederland zal verblijven. Nu ben ik dan weer een paar weken in NL, dan weer in NY. Maar ik zal mijn baan anders moeten gaan invullen als we ons werkelijk gaan settelen en we zwanger raken ofzo. Ik ga het missen om mijn vrienden en familie in NL minder te zien.

Maar ja, dat is nu mijn keuze, en ik zie er ook wel naar uit. Bovendien ben ik in de bevoorrechte positie dat mijn werkgever en onze financien me in staat stellen om regelmatig te reizen, ook al zal de frequentie daarvan dan wel sterk afnemen.

Maar ik blijf een Nederlandse, dus ik zeg nooit dat ik nooit terug zal keren. Het leven loopt soms raar. En NY is niet bepaald de beroerdste plek ter wereld om te leven

[ Bericht 21% gewijzigd door merdeka op 01-07-2005 22:24:34 ]
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:20:42 #297
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28399256
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:17 schreef merdeka het volgende:

[..]

En NY is niet bepaald de beroerdste plek ter wereld
understatement van het jaar!!! Gefeliciteerd
pi_28401952
Merdeka, grootse plannen dus. Ik wil ook wel ooit in NY wonen maar dan echt tijdelijk, voor een paar jaar met een leuke, uitdagende baan. Maar ja zonder werkervaring zitten ze niet echt op je te wachten
pi_28408196
quote:
Hillary Clinton promoot New York 2012
02 juli 2005, 09:50:49

SINGAPORE (ANP) - De Amerikaanse delegatie die dezer dagen in Singapore New York gaat aanprijzen als beste stad om de Olympische Spelen van 2012 te houden, neemt een politiek zwaargewicht mee: senator Hillary Clinton, echtgenote van oud-president Bill.

Het Internationaal Olympisch Comité maakt daar woensdag een keuze uit de vijf steden, die nog in de race zijn voor de organisatie in 2012: Londen, Parijs, Moskou, Madrid en New York.

Burgemeester Bloomberg van de Amerikaanse metropool heeft Hillary Clinton benaderd. ,,Zij wordt alom gerespecteerd in de wereld. Ik denk dat zij een enorme impuls aan onze kandidatuur kan geven.''

Hillary Clinton voelt zich vereerd. ,,Ik ben er trots op dat ik New York mag promoten. In deze stad gedijen de kameraadschap en de saamhorigheid die zo typerend zijn voor de Olympische gedachte.''
Hmm...New York promoten is niet zo heel moeilijk toch.
pi_28415399
het schijnt tussen parijs en London te gaan en NY schijnt weinig kans te maken, maar je met het IOC weet je het nooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')