Phantom wil tijdens het hoogseizoen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
andere datum buiten het hoogseizoen
Last minutes zijn vaak nog net zo duur...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:21 schreef komrad het volgende:
dan betaal je daar voor, simple as that
of wachten op een last last minute/second
Zie je dat al gebeuren in het hoogseizoen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:23 schreef komrad het volgende:
of er moeten heel veel stoelen over zijn
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
andere datum buiten het hoogseizoen
ohnee, ik lees dat de foto is gemaakt in Astoria, Queensquote:Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
@merdeka, geen id. Ja ergens in de BK, maar dat wist je denk ik al wel he
vanaf vandaag dus officieelquote:Nieuwe Vrijheidstoren herinnert aan oude Twin Towers
Uitgegeven: 29 juni 2005 15:19
NEW YORK - De nieuwe Vrijheidstoren in New York gaat op zijn voorgangers, de dubbele Twin Towers, lijken. De toren wordt massiever dan eerder was voorgesteld. Ook krijgt de Freedom Tower een antenne midden op het dak, net als een van de torens van het World Trade Center die op 11 september 2001 door terreuraanslagen werden verwoest.
Verder herinnert de verticaal gestreepte façade aan zijn voorgangers. Dit blijkt uit het jongste ontwerp voor het bouwterrein Ground Zero, waarover de krant The New York Times woensdag berichtte. Later woensdag zal burgemeester Bloomberg het nieuwe voorstel officieel presenteren.
Het karakter van de wolkenkrabber als symbool van verzet tegen het terrorisme is vergroot. Architect David M. Childs spreekt over een enorme triomfzuil. Het onderste gedeelte van de toren wordt van beton en staal om de gevolgen van een aanslag met explosieven te beperken. De politie had op de versterkingen aangedrongen.
Van het oorspronkelijke, asymmetrische ontwerp van de architect Daniel Libeskind zijn weinig elementen overgenomen, meldde het dagblad. Zo blijft de hoogte van 1776 voet (541,32 meter) gehandhaafd, verwijzend naar de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring van 4 juli 1776.
van wie is het design? Die van Gardner en Belton (ik hoop het zo!)quote:
not gonna happen: http://www.skyscraperpage.com/cities/?buildingID=7787quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Jeroenus het volgende:
Zolang het hoogste gebouw ter wereld maar weer in NY staat.
Matig zeg, ruim 150 meter langerquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:49 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
not gonna happen: http://www.skyscraperpage.com/cities/?buildingID=7787![]()
Dubai zit in een skyscraperboom volgens mij: http://www.skyscraperpage.com/diagrams/?c23
Maar NYC blijft de coolste stad ter wereld, ookal heeft het niet de hoogste skyscrapers...
ja idd. Mooi gezegd. Zo'n skyscraperboom kan gewoon nooit goed zijn, ze komen zichzelf nog wel tegenquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Matig zeg, ruim 150 meter langer. Die zandhappers blijven gebouwen uit de grond stampen. Ik vraag me af of die gebouwen niet gewoon leeg blijven staan. Al hun mensen moeten uit het buitenland komen en buiten de sjeiks om, zijn er geen kapitaalkrachtige mensen die alle goederen en diensten kunnen afnemen. Het draait daar volgens mij allemaal om prestige en niet om functionaliteit.
libeskind's design was volgens mij al lang van tafel geveegdquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:01 schreef komrad het volgende:
trouwens het design van de freedom tower, gemaakt door de duitse architect Libeskind is een maand geleden of zo niet door de veiligheidskeuring gekomen
Economisch gezien slaat het ook nergens op om achter die road met alle skyscrapers (King Achmed?) een grote woestijvlakte te hebben. Maar NYC blijft toch de capital of the worldquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja idd. Mooi gezegd. Zo'n skyscraperboom kan gewoon nooit goed zijn, ze komen zichzelf nog wel tegenNYC all the way!
ik d8 dat het nog niet duidelijk is hoe de FT eruit gaat zien en wie h'm gaan bouwen. hou dit forum anders in de gaten: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=458quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:53 schreef komrad het volgende:
ik dacht dat hij wel mocht bouwen. wat wordt het nu dan?
BTW architectonisch gezien is de feedom tower wel top
Vanaf het dak kan ik een klein beetje zien, wat lichtjes in de verte en that´s it. Vanuit mijn raam zie ik helemaal niksquote:Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
@merdeka, geen id. Ja ergens in de BK, maar dat wist je denk ik al wel he
Kan je vanaf je dak ook nix van manhattan zien?
BTW, klopt het dat new yorkers altijd uit gaan eten, of eet je ook vaak thuis? Is het duur om je eigen eten te kopen bij een grocer? Gewwoon nieuwsgierig![]()
Williamsburg/Greenpoint grenst aan Queens. Ik kom er alleen nooit, en het trekt me ook niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:31 schreef The.PhantoM het volgende:
ohnee, ik lees dat de foto is gemaakt in Astoria, Queens![]()
hoezo zou je naar SI willen verhuizen? Het is er mss wel rustig en mooi, maar de hele NY atmosphere heb je daar gewoon niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:13 schreef merdeka het volgende:
[..]
Williamsburg/Greenpoint grenst aan Queens. Ik kom er alleen nooit, en het trekt me ook niet.
Astoria is tegenwoordig vrij polulair aan het worden heb ik gehoord, nog redelijk goedkoop en met goede voorzieningen. Maar ik raak steeds meer verslingerd aan ´mijn´ Brooklyn. Hoewel sommige wijken daar me ook niet trekken.
Verleden week vroeg ik of we niet naar Staten Island konden verhuizen, als we ons toch gaan settelen. Kreeg ik me toch een boze blik van meneer![]()
Maar dat zou ik serieus overwegen. Het is er mooi en relaxt.
Libeskind woont en werkt ongeveer overal, welke nationaliteit hij nu heeft wist ik niet, van geboorte een duitser en nu dus een amerikaanquote:Op donderdag 30 juni 2005 01:28 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Liebeskind is trouwens een genaturalizeerde Amerikaan!
It was just some info!quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:52 schreef komrad het volgende:
[..]
Libeskind woont en werkt ongeveer overal, welke nationaliteit hij nu heeft wist ik niet, van geboorte een duitser en nu dus een amerikaan
Oei. Ben je nietvermoedend beroofd of echt geweldadig?quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef merdeka het volgende:
In Arnhem voel ík me trouwens minder safe dan in NY, maar dat komt ook omdat NY 24 uur per dag doorgaat en er dus ´s nachts genoeg fatsoenlijke mensen rondlopen om me safe te voelen. In Arnhem loopt er na 11 uur alleen nog maar tuig.Nu ben ik in de metro ook wel eens beroofd in NY, dus ik geef geen garanties, maar het lijkt me goed te doen.
Vrij brute tasjesroof in de metro, tijdens een uitval. Geen grof geweld ofzo, maar wel eng. Ik had geluk, want ik had alleen maar wat boodschapjes bij me en mijn creditcard goed opgeborgen. Normaal gesproken sleep ik vaak mijn handtas met alles erin mee, dan had ik meer pech gehad.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:16 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Oei. Ben je nietvermoedend beroofd of echt geweldadig?
Je bent meerdere keren beroofd in de metro? Ik las in de Lonely Planet gids dat de metro veiliger was dan welk vervoersmiddel in NY dan ook, zelfs over straat lopen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef merdeka het volgende:
[..]
Vrij brute tasjesroof in de metro, tijdens een uitval. Geen grof geweld ofzo, maar wel eng. Ik had geluk, want ik had alleen maar wat boodschapjes bij me en mijn creditcard goed opgeborgen. Normaal gesproken sleep ik vaak mijn handtas met alles erin mee, dan had ik meer pech gehad.
Het heeft deels voor mijn afkeer van de NY metro gezorgd. Die is nu aan het verdwijnen, ik neem tegenwoordig zelfs de metro naar mijn werk (dat taxi´s alleen nog maar van/naar vliegvelden en klanten worden betaald heeft daar ook mee te maken...). Ik heb gewoon erg slechte ervaringen gehad de eerste paar keer, en hoewel ik de NY metro nog steeds niet geweldig vind in vergelijking met andere steden, ben ik over mijn grootste afkeer heen.
toen ik voor het eerst een metro-station in NY instapte werd er vlak naast me een mevrouw beroofd van haar tasje, gillen dat ze deedquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:15 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Je bent meerdere keren beroofd in de metro? Ik las in de Lonely Planet gids dat de metro veiliger was dan welk vervoersmiddel in NY dan ook, zelfs over straat lopen.Ik heb gelukkig niet zulke ervaringen.
Even een vraagje: toen jij in Brooklyn woonde, dat was nog in de tijd dat L´Amour (club in Brooklyn) beroemd en berucht was. Later werd het minder beroemd, en niet zo heel lang geleden is het voorgoed dichtgegaan. Heb je daar wel eens van gehoord? Het schijnt dat mijn vrienden daar zo ongeveer een permanente verblijfplaats hadden, en als ze het daarover hebben krijg ik altijd het gevoel dat ik wat heel erg heb gemist.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:17 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Merdeka, ik begrijp de "Brooklyn" liefde helemaal...
Nee, dat was de enige keer, maar er heeft wel vaker iemand aan mijn tasje getrokken. En daarnaast zijn er buiten Manhattan ook best wel metrostations die als permanente bouwput functioneren, da´s ook minder fijn. Maar pech kan je altijd hebben...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:15 schreef Jeroenus het volgende:
Je bent meerdere keren beroofd in de metro? Ik las in de Lonely Planet gids dat de metro veiliger was dan welk vervoersmiddel in NY dan ook, zelfs over straat lopen.Ik heb gelukkig niet zulke ervaringen.
Tmes Square, Central Park, Empire State Building. Je zit hartstikke centraal, dus dat komt goed uit.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ga volgende week voor de eerste keer naar New York, een zakentrip.
Ik zit in Clubquarters Midtown (http://www.clubquarters.com/club_quarters_midtown.asp , 40 West 45th Street (Between Fifth and Sixth Avenues).
Overdag word ik natuuriijk over de kling gejaagd, he het is geen vakantie, maar ik heb wel een paar avonden en een zaterdag over.
Ik heb totaal geen verstand van NY, dus wat raden jullie me aan? Het liefst een beetje logisch in de buurt van het hotel, aangezien ik slechts de zaterdag overdag kan rondkijken, en de andere dagen het korte tripjes in de avond zullen zijn.
Thanks a lot!
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef merdeka het volgende:
[..]
Vrij brute tasjesroof in de metro, tijdens een uitval. Geen grof geweld ofzo, maar wel eng. Ik had geluk, want ik had alleen maar wat boodschapjes bij me en mijn creditcard goed opgeborgen. Normaal gesproken sleep ik vaak mijn handtas met alles erin mee, dan had ik meer pech gehad.
Het heeft deels voor mijn afkeer van de NY metro gezorgd. Die is nu aan het verdwijnen, ik neem tegenwoordig zelfs de metro naar mijn werk (dat taxi´s alleen nog maar van/naar vliegvelden en klanten worden betaald heeft daar ook mee te maken...). Ik heb gewoon erg slechte ervaringen gehad de eerste paar keer, en hoewel ik de NY metro nog steeds niet geweldig vind in vergelijking met andere steden, ben ik over mijn grootste afkeer heen.
zo veramerikaniseerd ben ik nou ook weer niet. In de ene stad op de aardbol heet het de underground, in de andere de tube, in de andere een subway. En in het nederlands de metroquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:22 schreef The.PhantoM het volgende:
subway
de metro kennen ze niet in de states
you've to blend inquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:42 schreef merdeka het volgende:
[..]
zo veramerikaniseerd ben ik nou ook weer niet. In de ene stad op de aardbol heet het de underground, in de andere de tube, in de andere een subway. En in het nederlands de metro![]()
Op mijn pasje in NY staat ook Metrocardmaar dat staat denk ik voor metropolitan...
Beperkt. Ik ben gesteld op mijn roots, en zolang ik perfect acceptabel westers gedrag vertoon hou ik sommige hollandse dingen er wel in. Eten, een foto van een tulp in mijn kamerquote:
Merdeka, Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer een manhattanite dan een Brooklyner was, ik ging veel uit in Manhattan en sinds ik gay ben, meestal naar Gay bars of mixed places zoals Vinyl in TriBeCa (de coolste straight-gay club in die tijd, werd op zondag van 4 uur s' middags tot s'morgens vroeg gehouden, fantastische garage house music, mooie mensen, niet mooie mensen die echt allemaal dansten en een goede tijd hadden). Ik ging vroeger naar de Boy Bar (een Boy Bar legend Nickie Nicole woont nu al jaren in NL) op St. Marks Place in East Village. Ik ging vaak naar CBGB's, maar ik ging ook elke vrijdag naar een rock place in the Print district (Washington Street in Printer's row dichtbij Chinatown/TriBeCa). Ik ging vaak uit in de East Village; Boiler Room, The Bar en underground parties.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:38 schreef merdeka het volgende:
[..]
Even een vraagje: toen jij in Brooklyn woonde, dat was nog in de tijd dat L´Amour (club in Brooklyn) beroemd en berucht was. Later werd het minder beroemd, en niet zo heel lang geleden is het voorgoed dichtgegaan. Heb je daar wel eens van gehoord? Het schijnt dat mijn vrienden daar zo ongeveer een permanente verblijfplaats hadden, en als ze het daarover hebben krijg ik altijd het gevoel dat ik wat heel erg heb gemist.
Nu gaan we vaak uit in Williamsburg zelf. Op North 6th Street zit Northsix, waar vaak goeie bands spelen, en in het weekend eten we ergens en hangen we in bars en koffietentjes.
Als we naar Manhattan gaan doen we East village ook wel aan: CBGB, en soms Alphabet Lounge.
[..]
Nee, dat was de enige keer, maar er heeft wel vaker iemand aan mijn tasje getrokken. En daarnaast zijn er buiten Manhattan ook best wel metrostations die als permanente bouwput functioneren, da´s ook minder fijn. Maar pech kan je altijd hebben...
Of ik, als ik straks definitief bij mijn vriend intrek, ooit weer terugga naar Nederland weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:49 schreef komrad het volgende:
Merdeka, wil je daar blijven wonen of wil je terug naar Nederland ooit?
understatement van het jaar!!! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:17 schreef merdeka het volgende:
[..]
En NY is niet bepaald de beroerdste plek ter wereld![]()
Hmm...New York promoten is niet zo heel moeilijk toch.quote:Hillary Clinton promoot New York 2012
02 juli 2005, 09:50:49
SINGAPORE (ANP) - De Amerikaanse delegatie die dezer dagen in Singapore New York gaat aanprijzen als beste stad om de Olympische Spelen van 2012 te houden, neemt een politiek zwaargewicht mee: senator Hillary Clinton, echtgenote van oud-president Bill.
Het Internationaal Olympisch Comité maakt daar woensdag een keuze uit de vijf steden, die nog in de race zijn voor de organisatie in 2012: Londen, Parijs, Moskou, Madrid en New York.
Burgemeester Bloomberg van de Amerikaanse metropool heeft Hillary Clinton benaderd. ,,Zij wordt alom gerespecteerd in de wereld. Ik denk dat zij een enorme impuls aan onze kandidatuur kan geven.''
Hillary Clinton voelt zich vereerd. ,,Ik ben er trots op dat ik New York mag promoten. In deze stad gedijen de kameraadschap en de saamhorigheid die zo typerend zijn voor de Olympische gedachte.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |