Phantom: I am taking the liberty to answer this question too!!! als ex-New Yorker (binnenkort weer New Yorker!!!) zijnde.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
BTW, klopt het dat new yorkers altijd uit gaan eten, of eet je ook vaak thuis? Is het duur om je eigen eten te kopen bij een grocer? Gewwoon nieuwsgierig![]()
voor meer foto's zie dit topic: http://www.skyscrapercity(...)=4597419#post4597419
Wat een geweldige foto's staan daar zeg.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
voor meer foto's zie dit topic: http://www.skyscrapercity(...)=4597419#post4597419
thnx voor je tips en verhaal!! Klinkt allemaal geweldig. Waarom ga je weer terug naar NYC als ik vragen mag? En wat was het verhaal achter je komst in NYC toen je 17 was? Ik weet dat je het al een keer verteld hebt, maar ben het vergeten...quote:
thnx voor je tips en verhaal!! Klinkt allemaal geweldig. Waarom ga je weer terug naar NYC als ik vragen mag? En wat was het verhaal achter je komst in NYC toen je 17 was? Ik weet dat je het al een keer verteld hebt, maar ben het vergeten...quote:Op maandag 27 juni 2005 19:38 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Phantom: I am taking the liberty to answer this question too!!! als ex-New Yorker (binnenkort weer New Yorker!!!) zijnde.
.........................
dat is nog eens lef om met 800 dollar te vertrekken naar NYC. Knap hoorquote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
De reden waarom ik terug naar NYC ga is voor school; ik heb een goede kans om aangenomen te worden voor Medical School.
Mijn verhaal was, dat ik na m'n HAVO in NL, op m'n 17e naar NYC verhuisde (kwam 4 juli aan), ik kwam met iets van $800 aan en begon meteen een baantje in restaurantjes te zoeken, ik was illegaal voor een jaartje, werkte voor Elephant & Castle, toen won ik een green card in de DV Lottery (green card loterij), werd legaal en bleef nog anderhalf jaar in NYC om vervolgens naar San Francisco te verhuizen (San Francisco is Fantastisch!!), Hier deed ik administratief werk, een jaar daarna verhuisde ik naar Los Angeles, 2 jaar daarna terug naar NYC voor 3 jaar, in '98 terug naar L.A. waar ik ging om te studeren (naturalizeerde tot Amerikaans Staatsburger) en voor de nonchalante levenstijl daar, nu voor m'n Medical School hoogstwaarschijnlijk terug naar NYC. Dat is mijn verhaal in het kort.
Iedereen in je omgeving verklaarde je zeker voor gek? Hoe reageerde die mensen daar op?quote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
De reden waarom ik terug naar NYC ga is voor school; ik heb een goede kans om aangenomen te worden voor Medical School.
Mijn verhaal was, dat ik na m'n HAVO in NL, op m'n 17e naar NYC verhuisde (kwam 4 juli aan), ik kwam met iets van $800 aan en begon meteen een baantje in restaurantjes te zoeken, ik was illegaal voor een jaartje, werkte voor Elephant & Castle, toen won ik een green card in de DV Lottery (green card loterij), werd legaal en bleef nog anderhalf jaar in NYC om vervolgens naar San Francisco te verhuizen (San Francisco is Fantastisch!!), Hier deed ik administratief werk, een jaar daarna verhuisde ik naar Los Angeles, 2 jaar daarna terug naar NYC voor 3 jaar, in '98 terug naar L.A. waar ik ging om te studeren (naturalizeerde tot Amerikaans Staatsburger) en voor de nonchalante levenstijl daar, nu voor m'n Medical School hoogstwaarschijnlijk terug naar NYC. Dat is mijn verhaal in het kort.
komrad, als ik jou was zou ik als illegaal er gewoon heen gaan, met je record genoeg mensen die je willen aannemenquote:Op maandag 27 juni 2005 22:07 schreef komrad het volgende:
dat waren nog eens andere tijden, maar ik heb een andere vraag
ik wil misschien wel in NYC gaan wonen/werken. Kan ik zonder veek werkervaring maar met een universitaire studie makkelijk aan werk komen daar?
Ik ben bang van niet, als ik er jaren had gestudeerd/gewerkt, dan was het anders geweest.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:10 schreef komrad het volgende:
sorry JeroenUS daar begin ik niet aan
kan jij op berkeley niet iets voor me regelen
Op Harvard Business School ken ik iemand, maar die kon geen 50% discount regelen voor een Summer Session daarquote:Op maandag 27 juni 2005 22:14 schreef komrad het volgende:
schiet eens op dan
je kende daar toch ene mannetje of niet?
Ik denk het niet, zo close ben ik ook niet met hun. Ze waren laatst in Nederland en toen heb ik ze wat gevraagd over uitwisseling/stagemoves. Maar daarvoor had ik ze 4 jaar niet gezien sinds dat ik ze had bezocht in Londen (Business Schoolquote:Op maandag 27 juni 2005 22:18 schreef komrad het volgende:
en kan die chef op Harvard ook werk regelen voor mensen als ik
Haha, kan je het thema niet voor lief nemen en het gewoon doen? Columbia Universityquote:Op maandag 27 juni 2005 22:25 schreef komrad het volgende:
ja columbia heb ik al geprobeerd om af te studeren, de onderzoeksthema's staan me niet zo aan
verder zie ik berkeley wel zitten natuurlijk. Geen NY maar ja dat komt nog wel
Je kunt ook switchen naar business (van technisch naar business, wat vaker voorkomt, zo las ik in een ander topic) en dan in de finance of consultancy gaan bij Citigroup of Goldman Sachs. (Beide hun HQ in downtown New York Cityquote:Op maandag 27 juni 2005 22:38 schreef komrad het volgende:
ik zoek een promotieplaats, ik heb bouwkunde gestudeerd
Het werd mij zo uitgelegd dat wanneer je daar stage wilt lopen, dan pakken ze alleen de nr. 1 van je jaargang op je uni, zoiets. Ik wist dat eerst niet en ging maar gewoon een summer internship uitzoeken (registration was al gesloten zag ik later).quote:Op maandag 27 juni 2005 22:52 schreef komrad het volgende:
kom je ook ee n beetje binnen bij die bedrijven?
Welke grote bedrijven hebben nog meer hun HQ in NY? Ik las dat Bank of America er niet zat.quote:
ik ben er ook niet trots op maar je moet nu eenmaal soms door een heel zure appel heenbijten, maar dit compleet terzijdequote:Op dinsdag 28 juni 2005 07:51 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Welke grote bedrijven hebben nog meer hun HQ in NY? Ik las dat Bank of America er niet zat.
De Mourinho Award? Daar zou je niet dood mee gevonden willen worden![]()
Zie het wikipedia linkje.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:41 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ben er ook niet trots op maar je moet nu eenmaal soms door een heel zure appel heenbijten, maar dit compleet terzijde
HQ van grote bedrijven in NYC, geen idee eigenlijk
yep d8 ik al. Maar toch hartstikke bedanktquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:15 schreef Jaguarized het volgende:
@Phantom: ik kom niet verder dan 670 voor het laagste tarief.
Hoogseizoen, 4 augustus heen, 20 augustus terug, inclusief alle taxes.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:36 schreef komrad het volgende:
zeker hoogseizoen, want dat is wel aan de prijs. Incl alle taxes?
hoe dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:40 schreef komrad het volgende:
k op zich is dat nog wel te doen hoewel het wel 100-150 euro goedkoper kan denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |