abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2005 @ 16:53:44 #201
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28277249
The.PhantoM, mooie foto. Waar ie ie genomen? Ik wilde dat ik zo´n fenomenaal uitzicht had, ik kijk nu toch maar op andere appartementen...
Ze gaan hier nu appartementen bouwen aan het waterfront, met uitzicht op Manhattan en de bruggen. Onbetaalbaar, maar stiekem dromen we er wel van

En ik geloof dat ik even in het paradijs geweest ben... 109 Seventh Avenue, Brooklyn. Haagen-Dasz, chocolate heart cake gevuld met chocolate peanut butter ice cream. Dit is het beste wat ik ooit in NY geproefd heb.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  maandag 27 juni 2005 @ 17:01:09 #202
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28277470
Dat Haagen-Dasz is altijd zo duur...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 27 juni 2005 @ 19:09:43 #203
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28281021
@merdeka, geen id. Ja ergens in de BK, maar dat wist je denk ik al wel he

Kan je vanaf je dak ook nix van manhattan zien?
BTW, klopt het dat new yorkers altijd uit gaan eten, of eet je ook vaak thuis? Is het duur om je eigen eten te kopen bij een grocer? Gewwoon nieuwsgierig

voor meer foto's zie dit topic: http://www.skyscrapercity(...)=4597419#post4597419
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_28281796
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
BTW, klopt het dat new yorkers altijd uit gaan eten, of eet je ook vaak thuis? Is het duur om je eigen eten te kopen bij een grocer? Gewwoon nieuwsgierig

voor meer foto's zie dit topic: http://www.skyscrapercity(...)=4597419#post4597419
Phantom: I am taking the liberty to answer this question too!!! als ex-New Yorker (binnenkort weer New Yorker!!!) zijnde.

Toen ik in NYC woonde, at ik altijd uit, soms kookte ik voor een dinner party, maar at al mijn maaltijden buitenshuis, voor mij was het omdat ik elke keer als ik groceries kocht, 3/4 van mijn groceries verspilde (ik kocht altijd m'n cereal, voor late night movies, ice cream, fruit, etc.) maar echte maaltijd-groceries deed ik niet want ik at altijd uit.) In NYC heb je heel veel restaurants waar je makkelijk voor onder $10-15 kan eten (vooral in East Village, Diners, etc.) Als ik blut was ging ik altijd naar Dojo in de East Village (st. Marks Place), ik ging vaak naar Elephant & Castle (restaurantje op Greenwich Avenue by 7th Ave, waar ik mijn eerste baantje in NYC had toen ik daar emigreerde in '91 (ik was toen een busboy van 17, net klaar met m'n havo!!). Ik denk dat veel NYers buitenshuis eten omdat apartment klein is en omdat je zo druk bent in NYC, het is een heel sociale stad, waar veel te doen is na werk/school, om dan te moeten koken na werk, enz is het veel makkelijker om uit te eten, etc.

Mijn Breakfast: Bagel en koffie (yep, in zo'n greek cup!!!)
Lunch: ik werkte in MidTown, dus ik ging altijd naar Daily Soup (heerlijke soep)
Dinner: naar restaurantjes in mijn buurt of East Village, of waar ik mijn vrienden ontmoette.

's weekends, doe je altijd de brunch, ongeveer om 11 uur 's morgens (het liefst bij Elephant & Castle, NoHo Star)

Restaurantje waar ik meestal te vinden was:

Elephant & Castle: http://www.elephantandcastle.com/ecnyc.html
Dojo East (een heel goedkoop vegetarian restaurantje (voor less than $5 kun je hier een maaltijd eten die goed smaakt, het is druk bezocht door East Villagers en NYU students, dit was onze "we're broke, get used to it restaurantje"
24-26 St Marks Pl
(212) 674-9821

Yaffa Cafe (24 hours) (Great desserts, hun Chocolate Mud Pie, is YUMMIE, een goedkope High!!!)
97 St. Marks Place
(212) 674-9302

http://www.pearloysterbar.com/ Mijn favoriete vis restaurant, heerlijke oesters, super gezellig neighborhood restaurantje...

En natuurlijk 6th Street in de East Village, (little india, waar veel lekkere en zeer goedkope Indiase restaurantjes zijn)

Je kunt dus als bewoner echt elke dag uit eten: m'n ontbijt was of een bagel of Cereal thuis, Lunch, soup of fruit die ik meenam, maar dinner was echt 9 van de 10 keer buitenshuis.

Nu, ik in L.A. woon is het meer 2 x per week thuis koken, 4 x echt uit eten en de rest take out of Delivery!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door CalifornianNewYorker op 27-06-2005 19:47:36 ]
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
pi_28282294
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:

Wat een geweldige foto's staan daar zeg.

En CalifornianNewYorker vaker posten.
  maandag 27 juni 2005 @ 21:00:34 #206
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28283607
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:38 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

[..]

--
thnx voor je tips en verhaal!! Klinkt allemaal geweldig. Waarom ga je weer terug naar NYC als ik vragen mag? En wat was het verhaal achter je komst in NYC toen je 17 was? Ik weet dat je het al een keer verteld hebt, maar ben het vergeten...
  maandag 27 juni 2005 @ 21:01:14 #207
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28283615
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:38 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

[..]

Phantom: I am taking the liberty to answer this question too!!! als ex-New Yorker (binnenkort weer New Yorker!!!) zijnde.
.........................
thnx voor je tips en verhaal!! Klinkt allemaal geweldig. Waarom ga je weer terug naar NYC als ik vragen mag? En wat was het verhaal achter je komst in NYC toen je 17 was? Ik weet dat je het al een keer verteld hebt, maar ben het vergeten...
pi_28283845
De reden waarom ik terug naar NYC ga is voor school; ik heb een goede kans om aangenomen te worden voor Medical School.

Mijn verhaal was, dat ik na m'n HAVO in NL, op m'n 17e naar NYC verhuisde (kwam 4 juli aan), ik kwam met iets van $800 aan en begon meteen een baantje in restaurantjes te zoeken, ik was illegaal voor een jaartje, werkte voor Elephant & Castle, toen won ik een green card in de DV Lottery (green card loterij), werd legaal en bleef nog anderhalf jaar in NYC om vervolgens naar San Francisco te verhuizen (San Francisco is Fantastisch!!), Hier deed ik administratief werk, een jaar daarna verhuisde ik naar Los Angeles, 2 jaar daarna terug naar NYC voor 3 jaar, in '98 terug naar L.A. waar ik ging om te studeren (naturalizeerde tot Amerikaans Staatsburger) en voor de nonchalante levenstijl daar, nu voor m'n Medical School hoogstwaarschijnlijk terug naar NYC. Dat is mijn verhaal in het kort.
Censorship sucks!!!
American dude
  maandag 27 juni 2005 @ 21:17:59 #209
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28283921
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
De reden waarom ik terug naar NYC ga is voor school; ik heb een goede kans om aangenomen te worden voor Medical School.

Mijn verhaal was, dat ik na m'n HAVO in NL, op m'n 17e naar NYC verhuisde (kwam 4 juli aan), ik kwam met iets van $800 aan en begon meteen een baantje in restaurantjes te zoeken, ik was illegaal voor een jaartje, werkte voor Elephant & Castle, toen won ik een green card in de DV Lottery (green card loterij), werd legaal en bleef nog anderhalf jaar in NYC om vervolgens naar San Francisco te verhuizen (San Francisco is Fantastisch!!), Hier deed ik administratief werk, een jaar daarna verhuisde ik naar Los Angeles, 2 jaar daarna terug naar NYC voor 3 jaar, in '98 terug naar L.A. waar ik ging om te studeren (naturalizeerde tot Amerikaans Staatsburger) en voor de nonchalante levenstijl daar, nu voor m'n Medical School hoogstwaarschijnlijk terug naar NYC. Dat is mijn verhaal in het kort.
dat is nog eens lef om met 800 dollar te vertrekken naar NYC. Knap hoor
pi_28284123
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

Iedereen in je omgeving verklaarde je zeker voor gek? Hoe reageerde die mensen daar op?

Lieten ze je staatsburgerschap toe ondanks dat je er illegaal gekomen was?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_28284214
Er zijn zat van zulke verhalen hoor, toen ik pas in NY was, kende ik een duits meisje Marion die een schijnhuwelijk had zodat ze haar green card kreeg, en die kwam op vakantie en besloot van de ene dag op het andere te blijven, omdat ze helemaal verliefd (nog steeds, ze is nu Amerikaans staatsburger geworden) op NYC werd. Een franse fotograaf, precies hetzelfde verhaal, was jaren illegaal en won de green card in '92, kwam met weinig geld, en vond het zo heerlijk en bleef dus in NY (woont er nog steeds.)
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28284413
hoe betaal je NY dan, het is f*cking duur
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28285474
Toen ik in NYC aankwam, was $800 spendeer geld en had ik een hotelkamer voor 2 weken al gereserveerd en betaald bij http://www.carltonarms.com. Ik wist na een paar uur dat ik in NYC was, dat ik niet meer naar Nederland terug wilde en dat ik dus niet verder met de VWO zou gaan, dus moest ik werk zoeken, ik was bereid om wc's schoon te maken, maar kreeg een illegaal baantje bij een restaurantje (waar ik +/- $70-80 per dag verdiende in tips), ik deed ook schoonmaak werk (had een flyer waar ik schoonmaak diensten aanbood, samen met een andere gozer), via vrienden leerde ik een Nederlandse advocaat kennen die type hulp nodig had en mij $15/hr betaalde (elke zaterdag van 9am-1pm hielp ik hem totdat hij weer terug naar NL ging), totdat ik legaal werd, dan verandert alles, je kan dan legaal werken en ik kon toen wordprocessing doen waar ik toendertijd veel geld mee verdiende en mijn verhuizing naar San Francisco financieerde.
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28285539
dat waren nog eens andere tijden, maar ik heb een andere vraag

ik wil misschien wel in NYC gaan wonen/werken. Kan ik zonder veek werkervaring maar met een universitaire studie makkelijk aan werk komen daar?
pi_28285643
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:07 schreef komrad het volgende:
dat waren nog eens andere tijden, maar ik heb een andere vraag

ik wil misschien wel in NYC gaan wonen/werken. Kan ik zonder veek werkervaring maar met een universitaire studie makkelijk aan werk komen daar?
komrad, als ik jou was zou ik als illegaal er gewoon heen gaan, met je record genoeg mensen die je willen aannemen
New Yorker in spe
pi_28285685
sorry JeroenUS daar begin ik niet aan
kan jij op berkeley niet iets voor me regelen
pi_28285785
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:10 schreef komrad het volgende:
sorry JeroenUS daar begin ik niet aan
kan jij op berkeley niet iets voor me regelen
Ik ben bang van niet, als ik er jaren had gestudeerd/gewerkt, dan was het anders geweest.
New Yorker in spe
pi_28285815
schiet eens op dan

je kende daar toch ene mannetje of niet?
pi_28285897
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:14 schreef komrad het volgende:
schiet eens op dan

je kende daar toch ene mannetje of niet?
Op Harvard Business School ken ik iemand, maar die kon geen 50% discount regelen voor een Summer Session daar

Op Columbia en NYU hebben ze ook Summer Sessions, dat ga ik zodra ik terug ben maar is uitzoeken.
New Yorker in spe
pi_28285948
Komrad, ik kan dit helaas niet beantwoorden, wel kan ik je vertellen dat een Nederlandse vriend van mij naar Nederland is gekomen na zijn studie toerisme (in Breda ofzo) en dan hier een stageplek zocht (hij belandde in Pasadena, CA, deze visum (volgens mij J-visum) werd veranderd in een H-visum (werk visum voor maximaal 7 jaar (3+3+3+1), in de tussentijd deed hij mee met de green card lottery, want hij wilde hier blijven en acteur worden, hij won de 2e keer dat hij meedeed en is nu een green card houder en is bezig met een acteer carriere (hij doed veel stage-theatre dingetjes hier in l.a. en gaat naar veel audities.) Dus misschien is er een stageplek voor jou specializatie?

En dagelijks gebeurt mijn verhaal hoor, ik ken zat illegale immigranten in L.A. en NYC, die een dergelijk verhaal hebben, vele trouwen hun Amerikaanse vrienden om legaal te worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door CalifornianNewYorker op 27-06-2005 22:38:34 ]
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28285949
en kan die chef op Harvard ook werk regelen voor mensen als ik
pi_28286163
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:18 schreef komrad het volgende:
en kan die chef op Harvard ook werk regelen voor mensen als ik
Ik denk het niet, zo close ben ik ook niet met hun. Ze waren laatst in Nederland en toen heb ik ze wat gevraagd over uitwisseling/stagemoves. Maar daarvoor had ik ze 4 jaar niet gezien sinds dat ik ze had bezocht in Londen (Business School )

Heb je al geprobeerd universiteiten gewoon via een open sollicitatie aan te schrijven (enclosed resume ofcourse)? Columbia, Cornell en NYU liggen allemaal in en rond NY.
New Yorker in spe
pi_28286206
ja columbia heb ik al geprobeerd om af te studeren, de onderzoeksthema's staan me niet zo aan
verder zie ik berkeley wel zitten natuurlijk. Geen NY maar ja dat komt nog wel
pi_28286215
Vergeet de city college systeem ook niet: Hunter, City College, Baruch College, Manhattan Community College, John Jay (school of criminal justice, dichtbij Hell's Kitchen!!), Fordham University (Jesuit University), etc.
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28286315
ff iets opmerken californian newyorker, ik ben afgestudeerd en wil of werken bij een presitgieus bedrijf of promoveren bij een gerenommeerde onderzoeksinstelling
pi_28286357
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:25 schreef komrad het volgende:
ja columbia heb ik al geprobeerd om af te studeren, de onderzoeksthema's staan me niet zo aan
verder zie ik berkeley wel zitten natuurlijk. Geen NY maar ja dat komt nog wel
Haha, kan je het thema niet voor lief nemen en het gewoon doen? Columbia University , mooi hoog op de heuvel uitkijkend over de Hudson (volgens mij) en mooie omringd door groen.

Daarna kan je nog 101 onderzoeken doen die je wel leuk vindt om vervolgens een visum te krijgen

Mailbomb (niet letterlijk ) alle uni's die je interessant vind ik de VS zou ik zeggen. Stanford schijnt één van de mooiste campussen in de VS te hebben.
New Yorker in spe
pi_28286469
berkeley ook hoor jeroenus en een mooie omgeving

columbia was voor mijn afstuderen. Ik denk dat ik toch eerst een jaartje hier ga werken
pi_28286650
Komrad, waar ben je in afgestudeerd (ik kon afleiden dat je afgestudeerd was van vorige posts), wat voor stage plekken zoek je? wat voor research instellingen?
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28286733
ik zoek een promotieplaats, ik heb bouwkunde gestudeerd
pi_28286857
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:38 schreef komrad het volgende:
ik zoek een promotieplaats, ik heb bouwkunde gestudeerd
Je kunt ook switchen naar business (van technisch naar business, wat vaker voorkomt, zo las ik in een ander topic) en dan in de finance of consultancy gaan bij Citigroup of Goldman Sachs. (Beide hun HQ in downtown New York City )
New Yorker in spe
pi_28287020
ja die toco van citygroup kan je niet missen, klinkt wel goed consultancy
pi_28287029
http://www.aecjobbank.com Misschien kun je hier wat meer vinden.
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28287239
Goldman Sachs, zo begreep ik, is de creme de la creme en heeft ook een gigantisch HQ. Citigroup gebouw, die werd in de eerste CSI NY aflevering gelijk als meetpunt gebruikt
New Yorker in spe
pi_28287282
kom je ook ee n beetje binnen bij die bedrijven?
pi_28287367
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:52 schreef komrad het volgende:
kom je ook ee n beetje binnen bij die bedrijven?
Het werd mij zo uitgelegd dat wanneer je daar stage wilt lopen, dan pakken ze alleen de nr. 1 van je jaargang op je uni, zoiets. Ik wist dat eerst niet en ging maar gewoon een summer internship uitzoeken (registration was al gesloten zag ik later).

Edit: http://www.goldmansachs.com/careers/recruiting_process/
<- Where do I fit in? (test)
New Yorker in spe
pi_28287698
oh ik kan bij 5 divisies terecht
pi_28290142
Bij deze dan. Ook ik moet over een jaartje weer stage lopen.
pi_28292656
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:04 schreef komrad het volgende:
oh ik kan bij 5 divisies terecht
Welke grote bedrijven hebben nog meer hun HQ in NY? Ik las dat Bank of America er niet zat.

De Mourinho Award? Daar zou je niet dood mee gevonden willen worden
New Yorker in spe
pi_28293270
Bank of America HQ is in San Francisco, CA
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28309460
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 07:51 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Welke grote bedrijven hebben nog meer hun HQ in NY? Ik las dat Bank of America er niet zat.

De Mourinho Award? Daar zou je niet dood mee gevonden willen worden
ik ben er ook niet trots op maar je moet nu eenmaal soms door een heel zure appel heenbijten, maar dit compleet terzijde

HQ van grote bedrijven in NYC, geen idee eigenlijk
pi_28309562
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:41 schreef komrad het volgende:

[..]

ik ben er ook niet trots op maar je moet nu eenmaal soms door een heel zure appel heenbijten, maar dit compleet terzijde

HQ van grote bedrijven in NYC, geen idee eigenlijk
Zie het wikipedia linkje.

JP Morgan, Morgan Stanley, Goldman Sachs, KPMG, Ernst & Young en PriceWaterhouseCoopers bijvoorbeeld. Ik zou het een eer vinden om daar te kunnen werken?
New Yorker in spe
pi_28311712
ja op zich wel maar niet mijn bedrijfstak he, ik ga wel eens surfen binnenkort. Ik wil minimaal 1.5-2 jaar werken waar ik nu werk maar ja voorbereiding is vaak tijdrovend. Mocht ik het eerder binnen hebben dat ga ik eea heroverwegen
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:15:31 #244
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28312029
@Phantom: ik kom niet verder dan 670 voor het laagste tarief.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:47:16 #245
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28313229
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:15 schreef Jaguarized het volgende:
@Phantom: ik kom niet verder dan 670 voor het laagste tarief.
yep d8 ik al. Maar toch hartstikke bedankt
pi_28314844
zeker hoogseizoen, want dat is wel aan de prijs. Incl alle taxes?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 20:39:29 #247
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28314955
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:36 schreef komrad het volgende:
zeker hoogseizoen, want dat is wel aan de prijs. Incl alle taxes?
Hoogseizoen, 4 augustus heen, 20 augustus terug, inclusief alle taxes.
pi_28315000
k op zich is dat nog wel te doen hoewel het wel 100-150 euro goedkoper kan denk ik
  dinsdag 28 juni 2005 @ 20:55:56 #249
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28315555
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:40 schreef komrad het volgende:
k op zich is dat nog wel te doen hoewel het wel 100-150 euro goedkoper kan denk ik
hoe dan?
pi_28315740
andere datum buiten het hoogseizoen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')