Phantom wil tijdens het hoogseizoen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
andere datum buiten het hoogseizoen
Last minutes zijn vaak nog net zo duur...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:21 schreef komrad het volgende:
dan betaal je daar voor, simple as that
of wachten op een last last minute/second
Zie je dat al gebeuren in het hoogseizoen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:23 schreef komrad het volgende:
of er moeten heel veel stoelen over zijn
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
andere datum buiten het hoogseizoen
ohnee, ik lees dat de foto is gemaakt in Astoria, Queensquote:Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
@merdeka, geen id. Ja ergens in de BK, maar dat wist je denk ik al wel he
vanaf vandaag dus officieelquote:Nieuwe Vrijheidstoren herinnert aan oude Twin Towers
Uitgegeven: 29 juni 2005 15:19
NEW YORK - De nieuwe Vrijheidstoren in New York gaat op zijn voorgangers, de dubbele Twin Towers, lijken. De toren wordt massiever dan eerder was voorgesteld. Ook krijgt de Freedom Tower een antenne midden op het dak, net als een van de torens van het World Trade Center die op 11 september 2001 door terreuraanslagen werden verwoest.
Verder herinnert de verticaal gestreepte façade aan zijn voorgangers. Dit blijkt uit het jongste ontwerp voor het bouwterrein Ground Zero, waarover de krant The New York Times woensdag berichtte. Later woensdag zal burgemeester Bloomberg het nieuwe voorstel officieel presenteren.
Het karakter van de wolkenkrabber als symbool van verzet tegen het terrorisme is vergroot. Architect David M. Childs spreekt over een enorme triomfzuil. Het onderste gedeelte van de toren wordt van beton en staal om de gevolgen van een aanslag met explosieven te beperken. De politie had op de versterkingen aangedrongen.
Van het oorspronkelijke, asymmetrische ontwerp van de architect Daniel Libeskind zijn weinig elementen overgenomen, meldde het dagblad. Zo blijft de hoogte van 1776 voet (541,32 meter) gehandhaafd, verwijzend naar de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring van 4 juli 1776.
van wie is het design? Die van Gardner en Belton (ik hoop het zo!)quote:
not gonna happen: http://www.skyscraperpage.com/cities/?buildingID=7787quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Jeroenus het volgende:
Zolang het hoogste gebouw ter wereld maar weer in NY staat.
Matig zeg, ruim 150 meter langerquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:49 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
not gonna happen: http://www.skyscraperpage.com/cities/?buildingID=7787![]()
Dubai zit in een skyscraperboom volgens mij: http://www.skyscraperpage.com/diagrams/?c23
Maar NYC blijft de coolste stad ter wereld, ookal heeft het niet de hoogste skyscrapers...
ja idd. Mooi gezegd. Zo'n skyscraperboom kan gewoon nooit goed zijn, ze komen zichzelf nog wel tegenquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Matig zeg, ruim 150 meter langer. Die zandhappers blijven gebouwen uit de grond stampen. Ik vraag me af of die gebouwen niet gewoon leeg blijven staan. Al hun mensen moeten uit het buitenland komen en buiten de sjeiks om, zijn er geen kapitaalkrachtige mensen die alle goederen en diensten kunnen afnemen. Het draait daar volgens mij allemaal om prestige en niet om functionaliteit.
libeskind's design was volgens mij al lang van tafel geveegdquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:01 schreef komrad het volgende:
trouwens het design van de freedom tower, gemaakt door de duitse architect Libeskind is een maand geleden of zo niet door de veiligheidskeuring gekomen
Economisch gezien slaat het ook nergens op om achter die road met alle skyscrapers (King Achmed?) een grote woestijvlakte te hebben. Maar NYC blijft toch de capital of the worldquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja idd. Mooi gezegd. Zo'n skyscraperboom kan gewoon nooit goed zijn, ze komen zichzelf nog wel tegenNYC all the way!
ik d8 dat het nog niet duidelijk is hoe de FT eruit gaat zien en wie h'm gaan bouwen. hou dit forum anders in de gaten: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=458quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:53 schreef komrad het volgende:
ik dacht dat hij wel mocht bouwen. wat wordt het nu dan?
BTW architectonisch gezien is de feedom tower wel top
Vanaf het dak kan ik een klein beetje zien, wat lichtjes in de verte en that´s it. Vanuit mijn raam zie ik helemaal niksquote:Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef The.PhantoM het volgende:
@merdeka, geen id. Ja ergens in de BK, maar dat wist je denk ik al wel he
Kan je vanaf je dak ook nix van manhattan zien?
BTW, klopt het dat new yorkers altijd uit gaan eten, of eet je ook vaak thuis? Is het duur om je eigen eten te kopen bij een grocer? Gewwoon nieuwsgierig![]()
Williamsburg/Greenpoint grenst aan Queens. Ik kom er alleen nooit, en het trekt me ook niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:31 schreef The.PhantoM het volgende:
ohnee, ik lees dat de foto is gemaakt in Astoria, Queens![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |