Tsja, hetzelfde geldt voor keutels van onzichtbare eekhoorns. Als je dat kan bewijzen is het ook wetenschap. Het probleem met geesten e.d. is dat het in principe niet moeilijk zou moeten zijn om het te bewijzen, alleen dat er nog bewijs voor geleverd is. Vanuit wetenschappelijk opzicht is het bestaan van geesten niet bepaald waarschijnlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:52 schreef Vulkan het volgende:
Nee je begrijpt me verkeerd of ik denk apart na.
Kiek mn vriend: al dat paranormale gedoe is gewoon wetenschap. Maar het wordt wetenschap nadat onze wetenschappers het kunnen bewijzen. Als ze dat niet kunnen dan noemen ze het bullshit.
Geesten worden nu niet erkend omdat het niet bewezen kan worden. Maar stel dat een knakker in een hok zit, vervolgens beweert hij dat er geesten aanwezig zijn en dit kan vastgelegd worden door een dalende temperatuur met rare verschijningen, dan is het aangetoond dus geen boegie woegie meer maar wetenschap.
Maar...vaak is het ook iets dat ff in je hoofd zit, geloof ik. Dat je dus denkt dat je iets ziet. Tja, 100% bewijs bestaat niet. Als je voor de 100 gaat dan moet ik je teleurstellen. Ga je voor de 50 of 40, dan is er hoop.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:53 schreef Mirel het volgende:
Er bestaan wel duizenden items over in tv-programma's, en ga dan niet zeggen dat alles nep is. Waarom zouden die mensen moeite doen?
Niet per sé bullshit maar wel even onbewezen als elk willekeurig ander verhaal waar geen bewijzen voor zijn. (Bijvoorbeeld mijn eenhoornkeutelhypothese)quote:Kiek mn vriend: al dat paranormale gedoe is gewoon wetenschap. Maar het wordt wetenschap nadat onze wetenschappers het kunnen bewijzen. Als ze dat niet kunnen dan noemen ze het bullshit.
Als jij zo op controleerbare en reproduceerbare wijze aan zulke bewijzen komt (anders kan iedereen wel wat gaan roepen), kan niemand daar omheen. Punt is dat voor de meeste 'bovennatuurlijke' verhalen zulke verifieerbare bewijzen er niet zijn. Anders waren die verschijnselen natuurlijk ook niet meer bovennatuurlijk en waren ze allang onderdeel van de gevestigde wetenschap, zoals bliksems tegenwoordig geen bovennatuurlijke verschijnselen meer zijn.quote:Geesten worden nu niet erkend omdat het niet bewezen kan worden. Maar stel dat een knakker in een hok zit, vervolgens beweert hij dat er geesten aanwezig zijn en dit kan vastgelegd worden door een dalende temperatuur met rare verschijningen, dan is het aangetoond dus geen boegie woegie meer maar wetenschap.
Precies, en daar is niks bovennatuurlijks aan, maar alleen een psychologisch fenomeenquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:53 schreef Vulkan het volgende:
Ok check deze theorie even:
Zo'n manneke zei eens dat alles in de gedachten van de mens speelt. Dus als jij denkt dat jezus bestaat en hij mensen vrolijk kan maken, en er zijn 1.000.000.000 mensen die er ook zo over denken, dan ontstaat er een bepaald soort energie dat men ook daarmee vrolijkt maakt.
Nog een voorbeeld:
Als jij denkt dat jij iemand ziek kan maken door negatief over hem te denken, dan kan dat ook zolang je weet hoe je met je energie om moet gaan. Met meer mensen bereik je meer. Alleen, in feite is dit niett zo want het bestaat niet. Alleen maar om dat jij het denkt, en de slachtoffer ook!, kan het.
Dus misschien speelt het allemaal een rol in onze gedachtes. Maar dit wilt dus niet zeggen dat we het moeten verwaarlozen. Zolang je tegen jezelf kan liegen, en tegen de ander, bereik je er dus wel veel mee.
Daarom zouden misschien bepaalde mensen spoken zien. Want na het dood van iemand wil je geloven dat die gene terugkeert. Daarnaast zie je het ook constant in films. Omdat je het denkt, gebeurt het wel eens dat je het ook ziet...
Oh ja natuurlijk johquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:20 schreef Arsenal het volgende:
ondanks dat ik bij bepaalde paranormale verschijnselen nog vraagtekens heb staan.
.denk ik dat bovenstaande juist is...... dat het brein tot meer rariteiten in stand is dan wij denken
Ik bedoel waarom zou een visioen, openbaring,geestverschijning iets totaal anders zijn dan een simpele pshychose ?....
..... Als ik napoleon op bezoek heb gehad... wordt ik opgesloten, maar als ik een geest in mijn kamer zie zweven dan ben ik paranormaal.
twerwijl het mischien the same thing is.
Jij ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:59 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk johje vergeet de 'toevalligheden' erbij te noemen
![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:50 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Ik denk altijd:
waarom zou er naar de dood wel wat zijn als er voor de geboorte niks is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |