Ik ben het eens met een agnostquote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:48 schreef FuifDuif het volgende:
Het is mijn mening dat dit bestaan juist bedoeld is om het lijden te ervaren. Dat wil niet zeggen dat God slecht is. Altijd dat gezeik en gejank van oooooh onze Heer is slecht, hij helpt ons niet. Nee, dit is een les mensen.
oordelend vanaf je ondertiteling noemde ik je dan ook agnost hequote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hehe, ik heb het idee dat het begrip 'agnost' niet echt op mij van toepassing is.
Ja, dat idee had ik ook en toen besefte ik dat die ondertitel eigenlijk niet meer klopt. Dat was even een fase van mij... maar ik merk dat ik toch telkens behoorlijke uitspraken doe in de richting van het theïsme.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
oordelend vanaf je ondertiteling noemde ik je dan ook agnost he
richting gelovige dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik ook en toen besefte ik dat die ondertitel eigenlijk niet meer klopt. Dat was even een fase van mij... maar ik merk dat ik toch telkens behoorlijke uitspraken doe in de richting van het theïsme.
haha, neutraal gelovige of ook nog verbonden aan een gedachtengoed?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, vandaar mijn nieuwe ondertitel.
Nee, dat niet... ik ben wel neutraal. Ik ben er voor mijzelf wel van overtuigd dat wij geen product zijn vanuit 'nothingness', maar wàt dan precies boven ons staat weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
haha, neutraal gelovige of ook nog verbonden aan een gedachtengoed?
een gelovig wetenschappelijk agnost ?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, dat niet... ik ben wel neutraal. Ik ben er voor mijzelf wel van overtuigd dat wij geen product zijn vanuit 'nothingness', maar wàt dan precies boven ons staat weet ik niet.
Zeker wel. U dicht uzelf een ziel toe die alleen de mensen zouden hebben. U vind uzelf zo belangrijk dat u maar niet kan geloven dat u na het leven gewoon dood gaat en niet naar het hiernamaals. U gelooft dat de maker van het gehele universum alleen de mens naar zijn evenbeeld zou hebben geschapen. 500 jaar geleden dacht u nog dat uw planeet het middelpunt was van het universum. Een grove overschatting.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 05:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
De Here God maakt mij zéér nederig, ondanks u zienswijze is daar, althans voor mij, geen ontkomen aan.
Wij zien dus dat iedereen zijn eigen uitleg heeft met betrekking tot "geloven in".quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:41 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Zeker wel.
U dicht uzelf een ziel toe die alleen de mensen zouden hebben.
U vind uzelf zo belangrijk dat u maar niet kan geloven dat u na het leven gewoon dood gaat en niet naar het hiernamaals.
U gelooft dat de maker van het gehele universum alleen de mens naar zijn evenbeeld zou hebben geschapen.
500 jaar geleden dacht u nog dat uw planeet het middelpunt was van het universum.
Een grove overschatting.
Johannes 8quote:Op donderdag 21 juli 2005 05:26 schreef ooge het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ben van mening dat er wel degelijk een god (schappende kracht) bestaat. Alleen dan in een soort passieve vorm, dat 'god' ons wil beproeven in dit leven (zoals i ts) lijkt me meer bangmakkerij van mensen om controle te verkrijgen.
Maar dat is iets persoonlijks. Jij weet het niet beter, jij denkt het beter te weten, net zoals miljarden andere mensen. Verder zou het gewaardeerd worden als je iets minder met quotes smijt, en meer je eigen verhaal hier neerzet. Dat is veel interessanter. Die Bijbel ligt bij veel users hier denk ik toch wel ergens in de kastquote:Op woensdag 27 juli 2005 04:31 schreef Tiesemans het volgende:
[b]Als je door de Heilige Geest geleid zou worden dan wist je wel beter !
Jij echt hard branden in hel..quote:Op woensdag 27 juli 2005 04:31 schreef Tiesemans het volgende:
Als je door de Heilige Geest geleid zou worden dan wist je wel beter !
Want :
Alle zonen en dochters van God worden door de Geest van Here God geleid.
Zij bewegen door de Geest, ....het lijkt raar,.. ja zelfs waar mogelijk vreemd.
Ze blijven correct staan, en elke beweging is in overeenstemming met de Bijbel.
Here God's genade is zo wanneer in een mens.
Zij blijven, hun gehele leerstelling, precies in overeenstemming met de Bijbel.
Ze zullen niet één ding veranderen.
Waar de Bijbel iets zegt, zullen zij er precies op ingaan.
Als ze even stoppen, proberen ze te onderzoeken om uit te vinden welke weg ze moeten opgaan; en dan openbaart de Heilige Geest het, en gaat hij gewoon verder.
En hij doet dezelfde zaak, volgt dezelfde regels, legt hetzelfde fundament,
dezelfde Heilige Geest komt op hem, en dezelfde wonderen, en dezelfde mirakelen, en hetzelfde tekens volgt hen, Welk Hem, Heere Jezus Christus volgde.
Hij zei: "Als u Mij niet kunt geloven, als Mens, geloof dan de werken die Ik doe.
Geloof Mij.
Als Ik niet de werken van Mijn Vader doe, geloof Mij dan niet."Ziet u, er gaan werken met dit geloof gepaard.
"Toon mij uw werken (door uw) zonder uw geloof, en ik zal u mijn werken tonen door mijn geloof", zei Paulus. Ziet u?
Welnu, wat was er in Simson?
Hij wilde zijn hart niet overgeven.
Tegenwoordig denkt de mens hoger van zijn leerstelling, en de mensen waarderen hun leerstelling meer.
Welnu, ik zeg niets tegen kerken.
Ik heb het over Pinksteren!
Deze kerk leunt tegen Pinksteren aan.
Het is geen Pinksterorganisatie.
We horen niet bij enige organisatie, en zijn het nooit van plan.
We behoren Christus toe.
Dat klopt.
Dan, welnu, Pinksteren is geen organisatie.
Pinksteren is een ervaring die mensen ontvangen.
De Methodisten ontvingen het.
De Katholieken ontvangen het.
De Baptisten ontvangen het.
Iedereen kan het ontvangen, maar het is een ervaring.
En Hij heeft duizenden en duizenden in beweging gezet, die zichzelf Pinksteren noemen,
die zelfs niet wisten wat de eerste boodschap van Pinksteren is.
Voordat u ooit juist kunt starten, zult u op het juiste fundament moeten komen.
U zult op het Pinksterfundament moeten komen.
Wat is het Pinksterfundament?
Toen de kerk op de dag van Pinksteren werd ingewijd, toen zij hen in tongen zagen spreken,
en de maagd Maria zich daar gedroeg alsof ze dronken was, en alle overigen op die wijze rondwaggelden, zeiden ze: "Wat? Wat is dit? Zijn dezen allemaal dronken?"
Petrus zei: "Dezen zijn niet dronken, zoals u veronderstelt, ziende dat het het derde uur van de dag is.
Dit is datgene waarover gesproken werd in de blauwdruk, daarginds op de wegenkaart.
Dit is wat de wegenkaart vertelde.
Joël zei dat we zouden komen bij deze plaats, we zouden komen bij deze kruising, Het zal komen te geschieden in de laatste dagen, de laatste twee dagen, de laatste twee duizend jaar, "zei Here God", ....."dat Ik Mijn Geest zal uitgieten op alle vlees".
Uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en op mijn dienstmaagden en dienstknechten.
Uw jongelingen zullen visioenen zien, uw oude mannen zullen dromen dromen.
Ik zal wonderen en tekenen tonen in de hemelen boven, en veelal meer."
Zij zeiden: "Wat kunnen we doen om dit te krijgen?"
Welk soort fundament ga je leggen, Petrus?
Jij hebt de sleutels naar de hemel.
Hij zei: "Bekeert u, ieder van u, en wordt gedoopt in de Naam van Jezus Christus voor de vergeving van uw zonden, en u zult dezelfde Heilige Geest ontvangen.
De belofte is voor elke generatie die hierna komt, voor uw kinderen, en voor degenen die ver weg zijn, zovelen als de Here onze God zal roepen."
Daar heb je dus het fundament !
Ziet u, zij zullen komen en hun geven... Ze zullen gaan naar... Ze zullen naar school gaan.
Jongens zullen naar school gaan, om te leren een prediker te worden.
Wat in orde is, niets ertegen om te leren een prediker te worden; maar u kunt niet leren om een prediker te worden; de gave om te prediken is een gave van God.
Die apostelen waren slim en zo hoog bestudeerd als ze maar konden zijn, Jezus toch echter....
Ziet u... ?
Dat waren ze niet, maar Hij liet hen niet toe te prediken voordat ze de Heilige Geest hadden ontvangen.
En toen zij de Heilige Geest hadden.....verloren ze Hem zo snel ze Hem hadden verkregen.
Er gebeurde zaken die het daglicht niet konden verdragen, door arrogantie en dicatuur verkregen. Mede verricht door deze "geleerde" mensen c.q "gelovigen.
En daar krijgt Here God de schuld van en dit gaat mij zeer aan het hart.
Welnu, als u naar een seminarie gaat, en de ervaringen die zij op Pinksteren hadden op u komen... Amen.
Maar als u gewoon eruit komt door intellectuele opvattingen en, wel,
u bent doctor in het Grieks en doctor in de letteren en al deze verschillende dingen,
een universiteitsdiploma, en al deze andere dingen.
Als u eruit komt met die diploma's, dan geeft u Hem alleen de kracht van uw opleiding.
U zult niet uw hart aan God geven.
God wil uw hart.
Ja, zeker... Hij geeft zijn kracht, niet Zijn hart. Beslist.
God kan slechts gebruiken, wat wij Hem geven.
Welnu, velen van u zullen zeggen: "Ik zal vijftien minuten op zondagochtend geven."
En zeggen: "Broeder, als u ook maar iets langer dan dat predikt, dan ben ik genoodzaakt om op te staan en naar huis te gaan."
Welnu, dan hebt u vijftien minuten op zondagochtend.
Ja, dat is wat u aan God geeft.
Iemand anders zegt: "Ik kan het misschien een half uur volhouden.
"Ik weet wel niet hoe ik het kan doen."
Welnu, ziet u, dat is wat u krijgt, vijftien minuten, een half uur.
Wat kunt ú geven?
God zal aannemen wat u zult geven, maar God wil alles van u.
Hij wil elk stukje van u.
Hij wil alles.
Hij wil alles wat u bent.
Hij wil uw leven.
Hij wil uw getuigenis.
Hij wil elke minuut die u leeft.
Hij wil dat u juist leeft, juist handelt, juist spreekt, juist doet.
Hij wil alles volkomen aan Hem overgeven hebben, zodat Hij u kan leiden en de weg wijzen, en u in plaatsen kan zetten waar Hij wil dat u naartoe gaat.
Geleid door de Geest!
Maar tegenwoordig zeggen de mensen: "Nu, wacht eens even, als mijn voorganger meer dan twintig minuten predikt!"
Ik heb dat vele keren gehoord.
Ik heb goede voorgangers van kerken zien weggaan, omdat de kerkenraad had gezegd:
"Kijk nu eens even hier, eerwaarde, we hebben u aangenomen om hierheen te komen.
We hebben u nooit aangenomen om de hele ochtend tot ons te komen schreeuwen.
Wij willen dat u... wij hebben de limiet op twintig minuten gesteld;
dan gaat de bel, en dan kunt maar beter klaar zijn!"
Weet u, ik zou graag eens zo'n kerk willen hebben.
Ik zou graag het voorrecht willen hebben om hun te vertellen wat ik van hen denk, en wat het Woord van hen zegt.
Ja. Welnu, al zou het de hele dag duren, blijf gewoon doorgaan met prediken.
Ja. God wil een complete overgave. Gelooft u dat?
God wil een overgave.
Hoe kan God u realiteiten tonen voordat u zich aan Hem overgeeft?
U moet uzelf overgeven. Luister.
Wanneer u alles overgeeft!
U zingt dat lied: "Ik geef me over, ik geef alles over."
Wat met die sigaretten? Wat met die kleding? Wat met dat temperament?
Wat met die andere dingen die ermee samengaan?
Wat met dat beetje karakter wat u hebt?
Wat met dat kleine doortrapte idee?
Wat met het bestraffen van iedereen die in de Naam van Jezus doopt?
Terwijl er geen enkele plaats in de Bijbel is waar iemand ooit op een andere wijze werd gedoopt.
Ik daag iedereen uit mij te tonen waar enig persoon, te eniger tijd, buiten de Katholieke kerk toen zij driehonderd jaar na de dood van de laatste apostel aanving...
waar iemand ooit de naam "Vader, Zoon en Heilige Geest" in de doop gebruikte.
Kom, toon me het schriftgedeelte of de geschiedenis.
Het is een Katholiek dogma!
Het is niet een Protestants.
Ik kan u in de Bijbel tonen waar de Bijbel voorspelde dat zij Zijn Naam zouden gebruiken tot die tijd, en vervolgens kwamen met een valse naam dat ze "leefden", en ze waren dood.
Ik kan u dat aantonen door de geschiedenis.
De Bijbel zei dat zij het zouden doen.
Hier wordt het precies voor hun aangezicht gebracht, waarom nemen de mensen het niet aan?
Gewoon precies zoals ze in de dagen van Jezus deden.
Ze willen geen werkelijkheid.
Zij willen een dogma.
Zij willen iets, gaan ermee aan de haal, en zeggen: "Ik hoor bij deze plaats.
Ik hoor bij deze vergadering. Ik behoor!" Wat?
U moet tot de hemel willen behoren!
Daar behoort uw verlangen te zijn, bij de dingen van boven.
Jezus zei:
"Laat uw hart uitgaan naar de dingen die boven zijn, niet naar de dingen van de wereld.
Zij zullen voorbijgaan."
Blijf bij God.
Blijf bij de werkelijkheid.
Here God is een levende God van werkelijkheid.
Hij is dat altijd geweest, alle tijdperken door.
Iedere keer dat de mens met God wandelde, werd God een werkelijkheid die tekenen en wonderen deed onder Zijn volk.
Het is Gods doel om zo te doen.
Geef alles over.
Lange geleden, was er een erg fijne familie.
Zij hadden een zieke baby.
Ze belden om ervoor te laten bidden.
De dokter kwam het ziekenhuis uitlopen.
"Hoe gaat het met die baby?"
Hij zei: "De baby is stervend.
Er is niets anders dat ervoor gedaan kan worden.
" Hij zei: "Het heeft leukemie."
Hij zei: "De baby zal gaan sterven."
Ik dacht: "Oh God, U hebt dat nog niet gezegd.
U hebt dat nooit getuigd."
Men sprak met de ouders, en de ouders waren aan het huilen en snikken.
Hun baby was er geweest, voor zover ze wisten.
Maar wat deden zij?
De dokter had gelijk. Hij had alles gedaan wat hij maar wist.
Leukemie is dodelijk, en vrijwel geen kans dat het echt succesvol word tegenhouden.
Kortom de ouders weigerde zelf ook de belofte van Here God te geloven.
Want ze accepteerden wat de arts zei. Hij zei: "De baby zal gaan sterven."
Maar er was een oude grootvader van die baby.
En de oude grootvader van die baby kwam eraan.
Hij had gehoord over de doop van de Heilige Geest, endus zei hij:
"Ik kan me herinneren van jaren geleden, toen een oude prediker zei dat er een tijd zou komen dat mensen opnieuw de Heilige Geest zouden ontvangen, en tekenen en wonderen gedaan zouden worden."
Hij ging naar een kleine kamer voor zichzelf.
Hij wilde niet meer bij zijn zoon of zijn schoondochter blijven.
Hij bleef daar binnen, huilend en biddend.
Toen de kleine kerel naar buiten wandelde, parelde het zweet over zijn kale voorhoofd, terwijl zijn ogen glinsterden, hij zei: "Die baby zal leven."
Hij zei: "Wat?"
Hij zei: "Dokter, ik respecteer u als een man van de wetenschap.
Ik respecteer u en uw intelligentie die u geleerd hebt door medisch onderzoek.
Maar", zei hij, "ik heb gebeden en gebeden, en gebeden totdat ik alles had overgegeven wat ik had over te geven, en de Heilige Geest zei: 'De baby zal leven.'"
En dat was zo... en ook Ik geloof dat.
Waarom? Hij gaf alles over wat hij had.
Here God had een houvast op hem en kon met hem praten, toen hij bereid was om alles over te geven.
Dat is wat wij tekort komen.
U wilt uw wegen niet overgeven.
U wilt uw verenigingen niet overgeven.
U wilt het kleine kliekje waar u toe behoort niet overgeven.
U wilt u op geen enkele tijd overgeven, u moet dit doen, dat, of wat anders, in plaats van te bidden.
U wilt dingen niet overgeven aan Here God.
God wil dat u zich overgeeft!
Tot slot wil ik dit zeggen.
Ik zou hier nog veel meer over willen zeggen, maar ik heb er de tijd niet voor.
God wil een complete overgave.
Wanneer u àlles overgeeft, dan zult u erachter komen dat waar ik over spreek de waarheid is.
En nu zegt u: "Zij zouden me uit mijn kerk zetten."
"Ze zouden me niet laten prediken."
Wat maakt dat uit?
Dat is een wetenschappelijke organisatie.
Waar wij over spreken, is te wandelen in de Geest.
Here God is werkelijkheid.
Wat als Mozes gezegd zou hebben: "Wacht eens even.
Ik ben hier een geleerde in al de wetenschappen van deze wijzen, enzovoorts, in Egypte.
Ik kan die Egyptenaren enkele trucjes leren.
Ik kan hun psychologie leren.
Ik kan hun de ethiek van vele dingen bijbrengen.
Ik ben er een meester in!"
Maar hij moest alles vergeten wat hij ooit geleerd had.
En God trok gewoon alles uit hem; Hij had daar veertig jaar voor nodig.
Maar toen hij God ontmoette van aangezicht tot aangezicht,
wist hij dat er een levende God was.
Hij zag Hem in de brandende braamstruik en hij sprak met Hem.
Hij trok erop uit en klaarde de klus in zijn eentje, hij had geen leger nodig.
Hij ging er naar toe, hij en Here God.
Hij volgde de wegenkaart.
Hij had Gods kracht.
Hij had Gods belofte.
Hij had Gods Geest.
Hij had zijn ethiek van zijn opleiding niet nodig.
Toen Jezus hier op aarde was, moest Hij opnieuw op zoek gaan naar een man.
Hij ging naar de hogere kringen, de geleerden en de intellectuelen.
Kon Hij iemand vinden? Zeker niet.
Ze noemden Hem 'Beëlzebub', de duivel.
Hij kon er niet één vinden die Hem wilde volgen.
Wat ging Hij doen?
Hij moest maar het beste nemen wat Hij kon krijgen.
Is dat niet beklagenswaardig?
Ik heb daar vaak aan gedacht.
Luister naar deze opmerkingen.
Ik heb er vaak aan gedacht, wel, hoe we onszelf beroofd hebben, hoe we God van Zijn plan beroofd hebben, door onze levens, alles wat we hebben, niet geheel aan Hem over te geven.
Hoe we Zijn programma niet hebben toegelaten.
Hoe we getreuzeld hebben, en Hem hebben laten wachten en wachten, en wachten,
terwijl Hij iemand probeerde te vinden waar Hij doorheen zou kunnen werken,
proberend ergens een man te vinden waar Hij vertrouwen in zou kunnen hebben,
iemand die alles zou willen overgeven.
Kom op een gezonde, bewuste wijze tot God en zeg: "Vader, hier ben ik.
Het maakt mij niet uit, ik ga de Schrift volgen, de blauwdruk.
Het maakt me niet uit wat iemand anders zegt, ik zal erbij blijven" en meen het echt.
"Het maakt me niet uit wat het me kost, Here.
Ik ben niets om mee te beginnen, maar ik wil dat U mij leidt.
En laat de Heilige Geest, die deze Bijbel schreef, en deze beloften deed, het door mijn leven heen bekrachtigen.
Ik voel dat U mij op die weg aan het leiden bent."
"Hier ben ik, zend mij", zei Jesaja in de tempel, toen hij de cherubs had gezien met vleugels over hun gezichten, over hun voeten, en vliegend met vleugels.
En Hij nam een kool van vuur en reinigde zijn mond, toen kwam de Geest van God op hem.
Waarom kunnen wij het niet?
Here God kan dergelijke mannen niet vinden.
Toen Hij op zoek was naar Zijn discipelen, "kwam Hij tot de Zijnen, maar de Zijnen ontvingen Hem niet."
Hij kon niemand vinden.
Zij zagen daarnaar uit.
Tegenwoordig ziet de wereld uit naar Goddelijke genezing.
Maar het maakt me niet uit hoeveel Goddelijke genezing u doet, toch zullen ze u niet geloven.
Welnu, direct nadat ze Jezus afgewezen hadden, toen de zeventig weggingen,
keerde Hij zich zelfs om naar die discipelen en zei: "Willen jullie ook gaan?"
Ze zeiden: "Waarheen zouden we kunnen gaan?"
Petrus, hij zei: "U hebt de woorden van eeuwig leven."
En meteen ging Hij heen, en er was een man die niet eens ogen in zijn oogkassen had.
En Hij nam wat modder en smeerde het op zijn ogen, en gebood hem:
"Was u in het water van Siloam."
En toen hij het had gedaan kwam hij ziende terug.
Veranderde dat hen?
Steeg Zijn populariteit?
Nee. Deze werd steeds minder.
Waarom? Hij bleef op de weg.
Hij bleef bij de wegenkaart.
Tegenwoordig is het hetzelfde.
Ze zien tekenen, wonderen, mirakelen, en van alles verricht worden, en ze zeggen:
"Ah, dat, dat stelt niets voor.
Het zou anders ook wel gebeurd zijn."
Ziet u?
Hij liet Lazarus uit het graf opstaan, het leek alsof dat de hele natie geschud zou moeten hebben. De Bijbel zei dat Hij het zou doen.
Dat waren de tekenen die zouden moeten volgen.
Hij stond bij de Samaritaanse vrouw daar en zei: "U hebt vijf mannen."
Dat behoorde de hele wereld te hebben geschud.
En Hij staat vandaag in Zijn volk, en u ziet het, keer op keer, hetzelfde verrichtend.
En ze zeggen: "Ah! Oh, nou.
Nou, ik denk dat dit wel goed was."
Ziet u, eenvoudig ongeïnteresseerd, geen overgave.
Oh, ze zullen er een beetje tijd in steken, gaan af en toe naar de kerk, en zoiets dergelijks.
Maar wanneer het erop aankomt om zich over te geven, nee, zij zullen het niet doen,
ze zullen zich niet overgeven.
Zij willen het niet.
Toen Jezus Zijn discipelen riep, wat moest Hij doen?
Hij nam het ongeletterde type, veel mensen die zelfs hun eigen naam niet konden schrijven.
Petrus en Johannes, zegt de Bijbel, waren onwetend en ongeleerd.
Dat waren degenen die Hij moest nemen.
Maar als de intellectuelen niet wilden, als ze Hem toen niet wilden horen,
zo zullen ze Hem ook nu niet willen horen.
Zij varen hun eigen koers.
Ze zijn op hun eigen weg.
En ze volgen die weg, omdat ze op die manier geïnstrueerd zijn, omdat hun voorgangers,
hun bisschoppen, en hun kardinalen en pausen, en wat nog meer, hen op die weg gewezen hebben.
Maar de Heilige Geest zal u elke keer terugbrengen naar Pinksteren,
zal aan ieder die wil in deze dag de Schrift geven; aan iedereen.
Het zal u terugbrengen naar die werkelijkheid.
Het zal u terugvoeren naar een doop van kracht van de Geest, die u zal leiden en nooit één woord van de Bijbel zal wegnemen.
Het zal precies bij de Bijbel blijven.
Waar het dit zegt zal het dit precies volgen en ermee door gaan.
De Heilige Geest zal dat doen.
Het brengt een werkelijkheid.
Wat deed Hij?
Hij moest deze onwetende vissers nemen, die niet eens kleren hadden,
alleen maar iets dat om hen heen was gewikkeld, vis-schorten enzovoort, op die manier gekleed.
Zo onwetend dat ze hun naam niet konden schrijven; ongeleerden, zonder opleiding.
Maar Hij vond iemand.
Hij moest wel iemand zien te nemen.
Maar Hij vond de mens in die toestand, die gewillig was om zich over te geven, die gewillig was.
Zij hadden niets anders om zich aan vast te houden.
Zij hadden geen kerken, geen denominaties of zoiets.
Ze waren slechts onwetende vissers, schaapherders; wisten niet hoe ze moesten schrijven, konden niet lezen, noch iets anders.
Maar zij hadden niets te verliezen, en Hij kwam tot hen, en zij gaven zich over.
Ze zeiden: "Wat U ook maar zegt, Here, we zullen het doen.
We zullen U volgen."
Maar toen ze zich geheel hadden overgegeven en zich aan God hadden overgegeven, gaf God hun een Pinkster-werkelijkheid.
Hij leidde hen omhoog naar Pinksteren, en gaf hun de Heilige Geest.
Daar waren ze dan, in de Geest van God, allerlei dwaze tekenen voor de mensen doend, stamelend en stamelend, en zo tekeer gaand, en proberend om te... zei de Bijbel.
Waar waren zij op terechtgekomen?
Zij waren op de hoofdweg.
De Bijbel zei: "Met stamelende lippen en andere tongen zal Ik tot deze mensen spreken, en dit is de rust van de ziel."
Dit is de zaak die zal komen. Jesaja 28:18, lees het...
"Met stamelende lippen en andere tongen zal Ik tot deze mensen spreken.
Dit is de rust."
Niet zondag; dat is niet de rustdag.
De Heilige Geest is de rustdag.
De Adventisten broeders: niet de zevende dag sabbat is de rust.
De Heilige Geest is de rust!
"Met stamelende lippen en andere tongen zal Ik tot deze mensen spreken.
En dit is de Sabbat.
Dit is het!" Sabbat betekent 'rust'.
Dit is de rust voor de ziel, u hebt eeuwige rust.
Net als God, toen Hij de wereld maakte.
Op de zevende dag rustte Hij hierna.
Hij rustte, Hij ging rusten.
Wanneer we God binnengaan, rusten we al de tijd; niet van de ene zondag tot de andere.
We rusten, eeuwig.
U hebt eeuwig leven, de Heilige Geest geeft u rust.
Welnu, zij hadden een Pinksterervaring, een werkelijkheid van God.
Zij hadden iets gevonden.
Laat me nog één ding zeggen.
Leerstellingen bevredigen een hongerig hart niet.
Leerstellingen zullen niet bevredigen.
Als een mens hongert naar God, en u zegt tegen hem:
"Zeg de Apostolische belijdenis op, voeg u bij de kerk, plaats uw naam hier,
word besprenkeld of gedoopt", of wat u ook maar wilt, dat zal een hongerige ziel nooit bevredigen.
Omdat zij door God werden voorbestemd om te zoeken naar leven.
Zij waren ooit de engelen, zij waren ooit een engel die niet was gevallen.
Tweederde van de engelen in de hemel viel wel, dat zijn die boze geesten die onder de mensen werken; erg religieus.
U weet dat de Bijbel dat zegt.
U was gewoon niet altijd allemaal hier.
U was ooit ergens anders.
Herinner u, zonde begon niet op aarde.
Zonde begon in de hemel, toen Lucifer het nam en het maakte.
Hij zei:
"Ik wil een denominatie, ik wil een geweldig grote zaak maken", ging naar het Noorderland en organiseerde iets groters dan Michaël had.
En hij werd uit de hemel getrapt.
En die engelen van destijds, die geesten.
Nu, dat is de reden:
"Wanneer deze aardse tabernakel afgelegd wordt, hebben we er al één wachtende."
Ziet u?
En dat is de reden: "Onze naam werd geplaatst op het levensboek van het Lam vóór de grondlegging van de wereld."
"Al wat de Vader Mij gegeven heeft, zal tot Mij komen."
Hoe kunt u?
"U hebt ogen, en kunt niet zien; oren en kunt niet horen."
Geen wonder, ziet u.
Jezus zei: "Het beest dat uit de aarde zou opkomen, de antichrist, erg religieus, het is zo dichtbij dat het zelfs de uitverkorenen zou misleiden als het mogelijk ware."
De grote... hoe de grote organisatie zou starten, en hoe ze andere organisaties zouden hebben.
De oude moeder hoer; en ze had kleine dochters, de hoeren die ervan uitgingen, organisaties.
En zei: "En zij zouden bijna de hele wereld misleiden, en zouden zelfs de uitverkorenen misleiden als het mogelijk ware."
Maar het is niet mogelijk bij ware gelovigen; hun namen werden geplaatst op het Lam.
"Degenen die Hij van te voren kende heeft Hij geroepen; diegenen die Hij geroepen heeft,
heeft Hij gerechtvaardigd; en degenen die Hij gerechtvaardigd heeft, heeft Hij verheerlijkt.
" Dus, er is niet meer, ziet u.
Dat klopt.
U kunt niet komen tenzij God u roept.
"Het is niet hij die wil of hij die loopt; het is God die genade betoont."
Dat is het precies.
Dat is wat de Schrift zei.
Dan, zij willen dit niet horen.
Waarom niet?
Zij zijn in duisternis.
Ze willen dogma volgen.
"Ik ben even goed als jij."
Er werd niets gezegd over goedheid.
Niemand is goed.
Het is God die goed is, ziet u.
Maar bent u gewillig u aan Hem over te geven?
Daar denk ik aan.
Bent u bereid u over te geven?
Ziet u?
Het zal een hongerige ziel niet bevredigen.
Luister.
Toen Paulus... hoevelen weten dat hij een theoloog was?
Precies Paulus was géén theoloog !
Maar hij was een intellectuele reus.
Beslist, hij werd door Gamaliël onderwezen, wel één van de beste theologen van die tijd.
Maar wat zei hij toen hij naar de gemeente kwam?
Lees 2 Korinthe 2:4.
In 2 Korinthe 2:4 zei hij: "Ik kwam niet tot u met betoverende, meeslepende woorden van de wijsheid van de mannen van deze wereld; want als ik dit had gedaan, zou uw vertrouwen op menselijke wijsheid gebouwd worden, op organisaties, denominaties.
Maar ik ben tot u gekomen met betoning van de kracht van de Heilige Geest.
Met betoning waarvan?
Tonende tekenen en wonderen door de Heilige Geest.
Ik kom tot u opdat uw vertrouwen, opdat uw geloof, niet zou rusten op de wijsheid van een grote denominatie of kerk, maar dat het zou rusten op de kracht van de Heilige Geest en de opstanding van Jezus Christus."
De meest heilige leerling welk een theoloog ooit heeft mogen onderwijzen, zei dat men alles moest vergeten wat hij ooit wist, om Christus te vinden.
Hij zei: "Ik predik niet de intellectuele dingen.
Ik preek de eenvoud van de leiding van de Heilige Geest.
En ik ben tot u gekomen, terwijl ik dat predikte."
Hij zei:
"Ik zou anders kunnen prediken, maar", zei hij,
"mijn werken, mijn werk is het niet om op die manier te prediken."
Hij zei: "Ik zou dat kunnen doen.
Ik deed dat al zo lang, maar ik heb ervan afgezien.
Ik ben tot u gekomen, niet met betoverende en hoogdravende woorden van een theoloog.
Maar ik kom tot u in de kracht en de demonstratie van de Heilige Geest, opdat uw geloof opgebouwd zou worden in de Heilige Geest en niet in de wijsheid van een mens."
"Op deze rots zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de poorten der hel zullen haar niet kunnen overweldigen.
De werken die Ik doe, zult gij ook doen.
Ik ben met u, zelfs in u, altijd, tot het einde van de wereld; Jezus Christus, dezelfde gisteren, vandaag, en voor eeuwig."
Here God is een God van werkelijkheid.
Neem niet zomaar een leerstelling.
Neem niet alleen een sensatie.
Neem een werkelijkheid.
Neem de echte God, iets wat in Here God is, is van Here God endus werkelijkheid.
Dat geeft u zekerheid.
Het geeft u hoop.
Het geeft u geloof.
Het geeft u de Geest.
Het geeft u tekenen.
Het geeft u wonderen.
Het doet in u precies wat het in Christus deed.
Want, dat was het doel van Zijn komst.
Om God tot de mens te brengen, en om God en mens één te maken.
Er wordt gezegd:
"Er is een hoofdweg, en... ('en' is een verbindingswoord) en een weg."
En 'de weg' is op de hoofdweg.
Niet alles wat op de hoofdweg is, zal gaan, maar alles wat op 'de weg' is, dat is voortgaand.
Ziet u? Er is een hoofdweg, en... Lees Jesaja 35:
"Er is een hoofdweg, en een weg."
Ziet u?
De hoofdweg heeft een as, die zit in het midden van de weg.
En in het midden van de weg is waar... Wanneer de regen dan komt, spoelt het alle rotzooi weg naar de zijkant.
Welnu, als u zult opmerken, wanneer een man bekeerd is richt hij zijn ogen regelrecht op Christus.
Toen Jakob en Ezau geboren werden, werden ze beiden geboren uit een heilige vader en een heilige moeder, maar zij waren tweelingen.
De één was een vleselijk mens, religieus, ging naar de kerk en was een goed man, erg goed.
Jakob was een kleine stiekemerd, maar hij had zijn gedachten op één ding gericht:
dat geboorterecht, dat alles voor hem betekende, ongeacht hoe hij het moest krijgen.
Want de Bijbel zei: "Hij werd uitverkoren van vóór de grondlegging van de wereld, om daarnaar uit te zien."
En tegenwoordig zijn er mensen, het maakt me niet uit hoeveel populariteit zij moeten gebruiken, hoeveel ze moeten verliezen, of wat ze moeten doen.
Het maakt voor hen geen verschil uit of ze ouderwets worden genoemd, ongeacht wat ze zijn,
ze hebben hun ogen op Christus gericht, omdat zij werden uitverkozen tot eeuwig leven.
En zij vestigen zich precies daarop.
Als het alles kost, als het alles zou kosten wat ze hebben, zullen ze zich daar vestigen.
De ander is een nominaal mens.
Hij gaat naar de kerk en voelt zich even goed als de overigen, en gaat naar huis.
Hij gedraagt zich als een Ezau-afstammeling, zie u.
De ander is een afstammeling van Jakob.
Welnu, daar bent u er, beide zijden.
Bouw uw fundament op Christus Jezus!
Wees er zeker van dat het in Hem is.
Hoe komt u in Hem?
Door het schudden van handen, door besprenkeling, door wat anders?
"Door één Geest",
1 Korinthe 12, "zijn we allen gedoopt in één lichaam, één Heilige Geest."
Gedoopt in één lichaam, waar negen geestelijke gaven en vier geestelijke bedieningen liggen in dat éne lichaam.
Daarin heeft God in de gemeente geplaatst, apostelen, profeten enzovoorts, in de gemeente. Daarin zijn gaven van genezing, wonderen, spreken in tongen, wijsheid, kennis, dat zijn de tekenen die de gelovige volgen.
Waarom zou u accepteren... Waarom zou u accepteren...
Wat ik niet kan begrijpen,
waarom mensen oud kerkelijk onkruid zouden willen nemen,
terwijl de Rots vol van honing is.
Nee, ik kan het gewoon niet begrijpen.
Al dan niet sprekende over zoiets als afwijzen.
gegroet.
Nou fijn ik geloof wat ik mededeel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 09:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is iets persoonlijks. Jij weet het niet beter, jij denkt het beter te weten, net zoals miljarden andere mensen. Verder zou het gewaardeerd worden als je iets minder met quotes smijt, en meer je eigen verhaal hier neerzet. Dat is veel interessanter. Die Bijbel ligt bij veel users hier denk ik toch wel ergens in de kast
Tja vele gemak dient de mens, en doch vele mens dienen niet, Here God.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:52 schreef Shark.Bait het volgende:
Meestal is de makkelijkste uitleg ook de meest waarschijnlijkste. Er is zoveel leed op de wereld omdat god niet bestaat.
een iets andere uitleg is dat hij zich verveelt en de mensheid gecreerd heeft teneinde zijn verveling te minderen. Wij zijn de Soap Gods.
Moge zijn bliksem mij hier terplekke treffen als ik het fout mag hebben...
Ik ga er ff uit voor de reklameboodschap
Paulus sprak wijs.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij echt hard branden in hel..
Jezus.
-quote:Probeer ik nu mensen te overtuigen of God?
Probeer ik soms mensen te behagen?
Als ik dat nog altijd zou doen, zou ik geen dienaar van Christus zijn.
Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht – ik heb het ook niet van een mens ontvangen of geleerd – maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard.
quote:De weg der goddelozen is als duisternis;
zij weten niet, waarover zij kunnen struikelen.
Jammer jammer ... er is gezegd :quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:57 schreef Bog het volgende:
voor mij heeft het geloven in een god geen nut omdat ik me er niet beter door ga voelen als ik wel geloof
dus geloof ik niet
vroeger wel, alleen ik voelde me er niet echt goed bij. Ik bidde regelmatig omdat ik grip wilde hebben op dingen waarop ik simpelweg geen grip kón hebben.
Nu heb ik me erbij neergelegd dat het allemaal een grote bullshit is en ik voel me bevrijd van het vergif dat geloof heet. Gelukkig dat ik niet té extreem gelovig ben opgevoed en dat ik een goed stel hersens heb...
het waarom....rot toch op man
hoe meer we te weten komen hoe meer het geloof afbreuk doet
geloof past zich aan aan de wetenschap
niet andersom
ik weet waar ik voor moet kiezen
Ik heb met andere geschriften niks van doen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:46 schreef Bensel het volgende:
tiesemans: als je zulke lappen tekst qoute, doe het dan in 1 keer goed: doe dan de hele bijbel, koran, en alle andere geschriften in 1 keer, dan zijn we tenminste van die quotes af..
Volgens mij heb jij je zelf nie echt kunnen overtuigen van je eigen gelijk,quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:19 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Probeer ik nu mensen te overtuigen of God?
Probeer ik soms mensen te behagen?
Als ik dat nog altijd zou doen, zou ik geen dienaar van Christus zijn.
Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht – ik heb het ook niet van een mens ontvangen of geleerd – maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard.
Denk dan maar is eens aan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Bijv zoals iemand als Mohammed (B) die zich onder invloed van een (geloof ik) andere god,
zich gedraagt als een regelrechte valse profeet.
Endus wie meende wijs te zijn in naam van God ?
Gij zult niet doden is er gezegd !! En zie wie er werkelijk ongehoorzaam zijn onder de "gelovigen".
Idd Here Jezus Christus zal dat bepalen wie branden zal ja, Here God zij dank !
Jammer dus dat jij waar mogelijk al sedert geruime tijd in de wachtruimte vertoeft.
"Lost in darkness, you might well be....."
[..]
En ik nog netjes met respect beseffende dat een aanval geen verdediging toestaat, m'n toon gewijzigd. "Uit respect."quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij je zelf nie echt kunnen overtuigen van je eigen gelijk,
dont know.. ken je niet.. Maar erg inhoudelijk ga je niet met je replies, wat best wel jammer is.
Je bent ook geen dienaar van Christus!
Jezus was een profeet.
Hij zal jou niet kunnen helpen wanneer je in de hel lijdt.
Sinds wanneer zijn wij broeders, en al helemaal sinds wanneer ben jij een profeet"maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard."?
Mensen die daglicht niet kunnen verdragen, vampieren?
Vals profeet ironisch dat jij dat zegd?.. B heeft nooit een openbaring geclaimt als jij.
Je praat alsof je god al jaren kent.
Sinds wanneer zie jij de moslims als Christen gelovig![]()
Jezus zal niet bepalen wie er branden zal, jezus heeft daar nix over te zeggen.
God zij dank!
Jammer dat jij nog op het verkeerde spoor bent, maar ja life goes on.
"Fantasie figurant, you migbt wel be...."
De meeste fokkers hebben zelf een bijbel, dus als je per se de bijbel wilt gebruiken in je verhaal kun je volstaan met verwijzing naar de desbetreffende versen. Verder is FOK! een discussieforum, en geen bijbelforum of evangelisatieforum.quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:26 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Ik heb met andere geschriften niks van doen.
Mij is het Woord God's geopenbaard, de Bijbel ja.
Ook jij bent niet verplicht om te lezen wat als reply dient.
Quotes zijn geen quotes maar reacties.
Deze reactie richting jou bevat een quote ja.
Prettige dag verder...
Waarom Here God zonder Zijn Woord moeten uitleggen ?quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
De meeste fokkers hebben zelf een bijbel, dus als je per se de bijbel wilt gebruiken in je verhaal kun je volstaan met verwijzing naar de desbetreffende versen. Verder is FOK! een discussieforum, en geen bijbelforum of evangelisatieforum.
WFL is bij uitstek een inhoudelijk forum. Graag dus inhoudelijke reacties waarin je je eigen mening vertegenwoordigt.
BVD.
Ik vind het tamelijk arrogant dat je meent dat hij de enige bent die Zijn Woord begrijpt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:17 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Waarom Here God zonder Zijn Woord moeten uitleggen ?
Er is geen sprake van censuur. De meeste WFL'ers hebben een bijbel, en anders zijn er nog tig on-line bijbels. Het plakken van lappen bijbeltekst voegt niets toe boven een verwijzing.quote:Alicey geloof je het zelf ?
Dit riekt naar moedwillig censuur afdwingen.
quote:Geen gezeur want uiteindelijk zal men toch bloed willen.
Daarom hebben ze vast allemaal een bijbel thuis.quote:Want zie hoe zeer het aan hun oogjes doet wanneer dus God's Woord hen letterlijk onder ogen komt.
Je kent die mensen niet eens en je hebt een oordeel klaar over hun handelen. Was er trouwens niet iets dat Gij niet zult oordelen?quote:Al dan niet te spreken over verdere goede werken.![]()
Tja Here God verbied het niet om in je eigen denominatie te geloven, dus ga je gang.quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:56 schreef Smasr het volgende:
Ik vind dit allemaal wel wat pro hoor. God wil dat we lijden? Dus ik mag jou op je neus slaan, je ogen uitsteken, je vrouw van een flat gooien, je medische hulp weigeren etc. Maakt het uit, het is allemaal goed want God wil dat je lijd?
Als God terugkomt op aarde dan neemt hij mensen die willen lijden misschien wel niet eens mee naar het paradijs want dan kunnen ze op aarde nog wat langer lijden. Hun verlossing word uitgesteld.
Enne dat verhaal van Mozes, heel aardig allemaal maar misschien moet er even bij verteld worden dat nadat God hen de woestijn in had geleid, ze in the middle of nowwhere stonden. En ze gingen klagen na een paar dagen: 'waar is nu dat beloofde land, en we hadden het in Egypte beter'.
Tja want daar was tenminste nog wat beschaving. Zij keerden zich uiteindelijk ook tot andere Goden daar in de woestijn. (tja ze leden he, dat ging goed). God vond dat helemaal niet leuk en dreigde tegenover Mozes ze allemaal te vermoorden. Mozes heeft gepleit voor hun leven wat hij heel slim deed en wist het hele verhaal zo nog een 'goede' (goede vind ik) wending te geven.
Ik weet dat dit een domme post is, maar ik vind die standpunten van: 'je moet het allemaal maar laten gebeuren, Gods wil) ook niet al te clever.
Iedereen leest de Bijbel op zijn manier en het boek leent zich prima om precies die stukken eruit te pakken die je toevallig even goed uitkomen. Ik heb niets tegen de Bijbel trouwens ik vind het wel een gaaf boek maaruh ik zag laatst een flash filmpje 'interview with God' en dat eindigde met dat God iets in de trand zei van; 'ach die boeken enzo, ik zeg maar 1 ding: 'do no harm'.
Kijk dat vind ik nou mooi. Het betreft hier een menselijk bedachte wijsheid maar hij is zo mooi treffend. Do no harm; verniel onze natuur niet, verniel jezelf niet (alc. drugs, medicatie ontzegging...), verniel onze planeet niet, verniel de ruimte niet. Maak er gewoon geen zootje van.
Had die Bijbel en Koran nu uiteindelijk maar 1 bladzij bevat met deze drie woorden. Tjonge zou de wereld dan niet stukken beter af zijn?
Er is geen sprake van censuur.quote:Dat beweer ik absoluut niet ! Het spijt me maar dat ben ik dus NIET met je eens.
Ik deel mede waarvan ik weet, ziet jij soms staan "als enige" ?
quote:Er is ook (nog) geen sprake van censuur, en dat willen jullie (denk ik) niet eveneens dat ik dat een goede zaak zou vinden.
Teven als de meeste WFL'ers een Bijbel bezitten, hoezo word er dan niet verworpen of gepoogd te weerleggen aan de hand van de Bijbel ?
Dat is namelijk de wijze waarom men de vruchten van iemand die meent dat ie genade verleend is, toetst.![]()
![]()
[quote] tja....
Je kent die mensen niet eens en je hebt een oordeel klaar over hun handelen.quote:Daarom hebben ze vast allemaal een bijbel thuis.
Uhm nou ja de meeste dan ... toch ?, teminste afgaande op je eerste reactie gedeelte..
En ik doelde op het geen ik aan goede werken heb geprobeerd te verschaffen.quote:Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmee gij oordeelt,
zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.
Wat ?!
Ziet gij den splinter in het oog van uw broeder, maar den balk in uw eigen oog bemerkt gij niet ?
Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen:
Laat mij den splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is?
Doe eerst den balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om den splinter uit het oog van uw broeder weg te doen.
Tuurlijk. En het leed van de indianen door de Spaanse katholieken was ook het werk van Satanquote:Op donderdag 28 juli 2005 06:02 schreef Tiesemans het volgende:
Tja vele gemak dient de mens, en doch vele mens dienen niet, Here God.
Kortom door vele ongelovigen word leed de wereld ingeholpen, zijnde genadeloos en bijzonder wreed.
Het is gezegd dat Hij niet alles weet en ook niet alles kan.quote:Zij die niet geloven doch in vrede trachten te leven, gooien olie op het vuur, door veelal in egoisme te zwelgen ten bate van het "ik".
Daarom zullen ook dwaze uitspraken velen zijn wanneer de wetteloosheid in alle hevigheid de mensheid treft wanneer het einde nadert.
Gelijk de bliksem komende uit het oosten, reizende richting het westen, zo is het gezegd.
En Here God verzoeken zo is er gezegd is de moeder der dwaze gedachten.
Gij kent immers Zijn oneindige kracht niet, en weet niet welke verschrikkingen zulk een mens treffen kunnen..
Daarom is het wijs om vooral op te letten in plaats van de reclame boodschappen af te wachten.
Hoeft geen verdediging te zijn op punten die je niet raken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:57 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En ik nog netjes met respect beseffende dat een aanval geen verdediging toestaat, m'n toon gewijzigd. "Uit respect."
En goh wat sla jij dan ineens een hoop taal uit welk zéér on "triggershot" achtig is.
En getuige jou mening blijf je erbij dat de Bijbel liegt endus Here God liegt.
Ik wacht rustig af...
Je hebt m'n correcties waargenomen.. "je bent niks voor niks wakker"
Toeval bestaat niet.
En moslims die Christen gelovig zijn... "Die zullen vast geen onthoofdingen uitvoeren"...
En Jezus zal wel degelijk bepalen wie branden zal in de hel, maarja dat geloof jij niet.
Jij stelt jezelf graag onder de wetten van mozes.
De Here God kent de zijnen....
Waarschijnlijk dat Rushdie daarom een fatwa op z'n hoofd heeft..
Here God kent ene Mohammed niet nee..
Of krijg ik nu ook een fatwa op m'n hoofd ?
Word ik nog een ECHTE martelaar, regelrecht naar de Hemel !
Fantasie is wat je zelf maakt.
Here God is realiteit.
Succes...
Heb ik ook gedaan, ik ben Christelijk opgevoed en ben altijd naar Christelijke scholen geweest. Het spreekt me echter gewoon niet dusdanig aan. Dat kan toch? Of ben jij van mening dat als je maar hard genoeg probeert, dat God dan vanzelf naar je toe komt? Dan blijft-Ie bij mij lang weg, want ik heb er lang genoeg voor opengestaan, en nog steeds eigenlijk wel, maar het Christendom als zodanig gaat me wel steeds meer tegenstaan.quote:Op donderdag 28 juli 2005 05:56 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Je zou teminste eens kunnen trachten te lezen wat de Bijbel mededeelt, kun je teminste uit eerste hand toetsen of weerleggen, waarover ik mededeel.
prettige dag verder.
Welke religie het ook is, je relatie met god is toch totaal afhankelijk van je zelfquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, ik ben Christelijk opgevoed en ben altijd naar Christelijke scholen geweest. Het spreekt me echter gewoon niet dusdanig aan. Dat kan toch? Of ben jij van mening dat als je maar hard genoeg probeert, dat God dan vanzelf naar je toe komt? Dan blijft-Ie bij mij lang weg, want ik heb er lang genoeg voor opengestaan, en nog steeds eigenlijk wel, maar het Christendom als zodanig gaat me wel steeds meer tegenstaan.
ja dat telt dus niet meer voor mij want ik geloof niet meer...quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:23 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Jammer jammer ... er is gezegd :
Kom niet op het pad der goddelozen,
betreed de weg der bozen niet.
Mijd die, ga er niet over;
wijk ervan af en ga voorbij.
Want zij kunnen niet slapen,
wanneer zij geen kwaad kunnen doen;
hun slaap wordt hun ontnomen,
wanneer zij niet iemand kunnen doen struikelen;
want zij eten brood der goddeloosheid
en drinken wijn van gewelddadigheid.
Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht,
dat steeds helderder straalt tot de volle dag.
De weg der goddelozen is als duisternis;
zij weten niet, waarover zij kunnen struikelen.
Mijn zoon, sla acht op mijn woorden,
neig uw oor tot mijn uitspraken;
laat ze niet wijken uit uw ogen,
bewaar ze diep in uw hart.
Want zij zijn leven voor wie ze vinden,
genezing voor hun ganse lichaam.
Behoed uw hart boven al wat te bewaren is,
want daaruit zijn de oorsprongen des levens.
Doe weg van u de valsheid van mond
en houd ver van u de verkeerdheid der lippen.
Laten uw ogen voorwaarts blikken
en uw oogopslag rechtuit zijn.
Laat uw voet een effen pad inslaan
en laten al uw wegen vast zijn.
Wijk noch ter rechter-, noch ter linkerhand af,
houd uw voet verwijderd van het kwade.
mmmm Klinkt alsof er in het uitoefenen van het "Christelijk zijn" te weinig gewaarschuwd is voor de leer der Nikolaïeten, of hebben "ze" het teminste geprobeerd uit te leggen op die Christelijke scholen?quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, ik ben Christelijk opgevoed en ben altijd naar Christelijke scholen geweest.
Het spreekt me echter gewoon niet dusdanig aan. Dat kan toch?
Of ben jij van mening dat als je maar hard genoeg probeert, dat God dan vanzelf naar je toe komt? Dan blijft-Ie bij mij lang weg, want ik heb er lang genoeg voor opengestaan, en nog steeds eigenlijk wel, maar het Christendom als zodanig gaat me wel steeds meer tegenstaan.
en hioe is huij dan precies tot je gekomen? Want dat hoor ik nou nooit, hoe dat zoiets zich openbaart..quote:Op vrijdag 29 juli 2005 08:18 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
mmmm Klinkt alsof er in het uitoefenen van het "Christelijk zijn" te weinig gewaarschuwd is voor de leer der Nikolaïeten, of hebben "ze" het teminste geprobeerd uit te leggen op die Christelijke scholen?
Ik ben ongelovig opgevoed, todat De Here God, de almachtige Vader, zo rond m'n 20ste de opvoeding op zich nam, door mij z'n Zoon te zenden, Heere Jezus Christus, opdat ik moge geloven in Here God.
Christendom zonder liefde, hoop, en geloof in Heere Jezus Christus is slechts een dode naam.
O, dat is precies hetzelfde als wat de Farizeeën verkochten en deden.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:40 schreef andromeda1968 het volgende:
God is een gespreksonderwerp. Dat gaat slechts zolang mee als wij erover denken en praten. Eens wij onze gedachten over iets anders laten gaan is God onbestaande.
Als er een God bestaat, en hij heeft in alles de hand zoals sommigen het hem toeschrijven, dan is hij het meest verwerpelijke wezen aller tijden.
Dat is omdat God regeert. Misschien zeg je nu wel dat het heel oneerlijk is dat God maar enkele mensen zomaar trekt ofzo. Maar Hij roept IEDEREEN (op welke manier dan ook)! Dat is nu zo geweldig aan deze God: Hij heeft iedereen lief, en niet een selectief groepje! Hij vraagt alleen wel je hart! En dat is een overgave, maar wel een hele mooie en liefdevolle overgave!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:18 schreef Bensel het volgende:
en waarom gebeurt dat bij jou wel, maar bij iemand anders niet?
En zo zullen religieuze gekken als jij helaas nog een hele tijd blijven voortbestaan. Altijd maar die angst erin houden. Liever de meest bizarre zaken voor waar aannemen om maar niet gestraft te hoeven worden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:27 schreef activater het volgende:
Neej, de samenvatting is heel eenvoudig:
Wie in Jezus gelooft (zoek op in het woordenboek hoe je moet geloven!) heeft het eeuwige leven. Wie niet gelooft, is veroordeeld en mag de hel in. Zo zwart-wit is het geloof in Jezus.
Als het tussen mn oren zat had ik het allang ontdekt. Was ik allang van mn geloof afgestapt. Het laatste wat waar is, is dat gelovigen niet nadenken! Zou de wetenschap kunnen bewijzen dat er geen God is? Nee, nooit! De wetenschap bewijst het juist vaak wel! Waar denk jij dan aan als je de prachtige natuur ziet, dat het automatisch is gemaakt? Nee, dat laat mij juist zien dat er een God is. En Hij zegt mij om te leven zoals Hij wil. En dat is geen zware, maar juist een hele lichte last, veel lichter dan die aardse zooi!!!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:46 schreef MrData het volgende:
[..]
En zo zullen religieuze gekken als jij helaas nog een hele tijd blijven voortbestaan. Altijd maar die angst erin houden. Liever de meest bizarre zaken voor waar aannemen om maar niet gestraft te hoeven worden.
Kerel, het is zit allemaal tussen je oren.
Omdat religies barsten van oncontroleerbare theorieen en enkel toetsbare hypotheses plaats hebben in de wetenschap.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:35 schreef Triggershot het volgende:
Triggershot ziet niet in waarom religie en wetenschap niet samen kunnen?
Onzin, genoeg feiten die in religie overkomen met wetenschapquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:45 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Omdat religies barsten van oncontroleerbare theorieen en enkel toetsbare hypotheses plaats hebben in de wetenschap.
Geloof, met of zonder god (iedereen dus), is vooringenomenheid, als je wilt nadenken over het leven zul je jezelf moeten verlagen tot filosofie. Jij gelooft dat God die natuur zo mooi gemaakt heeft, maar je doet bij de benadering van de vraag "hoe is die natuur zo mooi geworden?" al bepaalde aannames. De veel essentielere vragen zijn: Waarom vind ik die natuur mooi? Wat betekent het dat ik het mooi vind? Elementaire vragen die voor de Griekse filosofen uit de oudheid de orde van de dag waren, helaas wordt de zoektocht naar antwoorden nu vertroebeld door 2000 jaar religie en wetenschap.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:57 schreef activater het volgende:
[..]
Als het tussen mn oren zat had ik het allang ontdekt. Was ik allang van mn geloof afgestapt. Het laatste wat waar is, is dat gelovigen niet nadenken! Zou de wetenschap kunnen bewijzen dat er geen God is? Nee, nooit! De wetenschap bewijst het juist vaak wel! Waar denk jij dan aan als je de prachtige natuur ziet, dat het automatisch is gemaakt?
Naast de punten waarop religie en wetenschap hetzelfde beweren (al vraag ik me af welke feiten je bedoelt) zijn er ook aannames in religie die niet toetsbaar zijn zoals bv. het wel of niet bestaan van een of meerdere god(en). Dergelijke theorieen hebben geen plaats in wetenschap.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:47 schreef Triggershot het volgende:
Onzin, genoeg feiten die in religie overkomen met wetenschap
Kheb juist geprobeerd duidelijk te maken dat die wel samen kunnen volgens mijquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:35 schreef Triggershot het volgende:
Triggershot ziet niet in waarom religie en wetenschap niet samen kunnen?
Maar dat is geen bewijs. Dat noem jij misschien een bewijs, maar ik zie dat als misbruik van het desbetreffende woord.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:57 schreef activater het volgende:
[..]
Zou de wetenschap kunnen bewijzen dat er geen God is? Nee, nooit! De wetenschap bewijst het juist vaak wel! Waar denk jij dan aan als je de prachtige natuur ziet, dat het automatisch is gemaakt? Nee, dat laat mij juist zien dat er een God is. En Hij zegt mij om te leven zoals Hij wil. En dat is geen zware, maar juist een hele lichte last, veel lichter dan die aardse zooi!!!
Wetenschap probeert altijd een waarom te vinden, en gaat uit van een bepaalde structuur. Om mn eigen dingetje erbij te pakken: de natuurkunde gaat uit van de logische structuur van de schepping. God is niet logisch. En de introductie van God roept alleen maar vragen op. Daarin verschillen wetenschap en religie. Zodra je voor lief neemt dat God bestaat en daarbij bepaalde religieuze overtuigingen bijneemt, dan kan religie wel met wetenschap samengaan. Maar dan bekijk je het religieus, en niet meer wetenschappelijk. In dat opzicht kunnen religie en wetenschap niet samengaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:11 schreef activater het volgende:
[..]
Kheb juist geprobeerd duidelijk te maken dat die wel samen kunnen volgens mij![]()
Dat aarde rond is?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:13 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Naast de punten waarop religie en wetenschap hetzelfde beweren (al vraag ik me af welke feiten je bedoelt) zijn er ook aannames in religie die niet toetsbaar zijn zoals bv. het wel of niet bestaan van een of meerdere god(en). Dergelijke theorieen hebben geen plaats in wetenschap.
Wat bedoel je hiermee?quote:
Ja, natuurlijk zijn er punten die overeenstemmen. Alleen de manier van beschrijven is compleet anders, en de gedachte erachter ook. Het feit dat gelovigen het bestaan van God niet betwijfelen geeft dat al aan. Nou zou je dat als een "wetenschappelijk axioma" kunnen zien, alleen de redenen voor Zijn bestaan kun je niet wetenschappelijk onderbouwen. Hoewel sommigen menen van wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een van punten waar wetenschap en religie overeen stemmen.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zijn er punten die overeenstemmen. Alleen de manier van beschrijven is compleet anders, en de gedachte erachter ook. Het feit dat gelovigen het bestaan van God niet betwijfelen geeft dat al aan. Nou zou je dat als een "wetenschappelijk axioma" kunnen zien, alleen de redenen voor Zijn bestaan kun je niet wetenschappelijk onderbouwen. Hoewel sommigen menen van wel.
Ja, maar daar is al es eerder discussie over geweest; ik zie geen heldere overeenkomsten, en ik denk dat veel wetenschappers dat met mij denken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is maar wat met zou overtuigen, zoals kennis van Mohammed die hij geopenbaart kreeg van God, die overeenkomt met wetenschappelijke ontdekkingen van nu.
Wetemschappers die alles van bron leren, zullen moeten accepteren dat Islam midden oosten een bloei periode heeft gegeven, en heel wat uitvindingen allemaal daar na de Islam zijn gebeurt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar daar is al es eerder discussie over geweest; ik zie geen heldere overeenkomsten, en ik denk dat veel wetenschappers dat met mij denken.
En houd het respectvol, das teminste een basis norm waaraan je beschaving kunt herkennen, waarin begrip voor de mening van een medemens grond vind om vruchtbaar te zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:46 schreef MrData het volgende:
[..]
En zo zullen religieuze gekken als jij helaas nog een hele tijd blijven voortbestaan. Altijd maar die angst erin houden. Liever de meest bizarre zaken voor waar aannemen om maar niet gestraft te hoeven worden.
Kerel, het is zit allemaal tussen je oren.
U wordt of in Christus of buiten Christus geïdentificeerd.quote:
Vul je ook altijd zo je formulieren in als er eventueel naar hobbies etc wordt gevraagd? Ik vraag me echt af hoe jij in dagelijks leven communiceert.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:06 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
U wordt of in Christus of buiten Christus geïdentificeerd.
U bent niet halfslachtig.
Er is niet zoiets als een dronken-nuchtere man.
U bent òf gered òf niet gered.
U bent een heilige of een zondaar, het een of het ander, en uw geestelijke houding tegenover Gods Woord identificeert precies waar u staat.
God zei dat je je lot zelf bepaalt.. Kan je in geloven, maar niet als je niet in hem gelooft. En dat geld voor een groot aantal fokkers.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:23 schreef Jaande het volgende:
Waarom?
Simpel toch!
Als je in God gelooft
geloof je in het Lot
je Lot was dan om in God te geloven...
Don't ask me who started
Je kan van iets dat niet bestaat niet bewijzen dat het niet bestaat. En op welke manier bewijst de wetenschap het dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:57 schreef activater het volgende:
[quote]Zou de wetenschap kunnen bewijzen dat er geen God is? Nee, nooit! De wetenschap bewijst het juist vaak wel!
Komt niet echt overeen met je eerdere bewering:quote:Je mag me best een gek noemen, dat vind ik helemaal niet erg. Hoe ik ook genoemd word, ik geloof in mijn God. Ik heb echter geen enkele angst, de overwinning is voor mij behaald!
Fijne keuze heb je dan. Kies voor optie 2 en krijg een enkele eeuwig branden. Als je hierin echt gelooft heb je eigenlijk geen keuze, want niemand zou dan voor deze optie kiezen.quote:Wie niet gelooft, is veroordeeld en mag de hel in.
En het is wel respectvol om te beweren dat een groot deel van de mensen op deze planeet na de dood nog even tot in oneindigheid zal wegbranden in het vuur?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:50 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En houd het respectvol, das teminste een basis norm waaraan je beschaving kunt herkennen, waarin begrip voor de mening van een medemens grond vind om vruchtbaar te zijn.
Laat ik mij namelijk bijvoorbeeld op gelijke wijze tegenover jou uit, zoals jij je uitte tegenover andere mede leden ?
Waarbij je jegens hen blindelings tot een oordeel komt ?
Ik dacht het niet... liefdevolle werken doet zoveel meer goed...
Hij zorgde ook voor de 10 plagen in egyptequote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door middel van profeten te versturen, boeken te openbaren. Mozes red Joodse stammen uit Egypte.
Jezus, leert een manier van je vijand te liefhebben en vrede. Mohammed zorgt er voor dat vrouwen rechten kregen. Stopt oorlogen tussen stammen. Etc.
Kun jij trouwens nog wat anders doen dan willekeurig wat teksten uit de bijbel of religieuze sites kopieren en plakken? Man, als ik er niet in geloof doen die teksten mij niks.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:06 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
U wordt of in Christus of buiten Christus geïdentificeerd.
U bent niet halfslachtig.
Er is niet zoiets als een dronken-nuchtere man.
U bent òf gered òf niet gered.
U bent een heilige of een zondaar, het een of het ander, en uw geestelijke houding tegenover Gods Woord identificeert precies waar u staat.
Het gaat er hem niet over wat het jou doet,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:03 schreef MrData het volgende:
[..]
Kun jij trouwens nog wat anders doen dan willekeurig wat teksten uit de bijbel of religieuze sites kopieren en plakken? Man, als ik er niet in geloof doen die teksten mij niks.
Gelovigen die met bijbelquotes, teksten... ect aan komen zetten als bewijs, zijn mensen die niet zelf kunnen denken geen eigen mening hebben.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:03 schreef MrData het volgende:
[..]
Kun jij trouwens nog wat anders doen dan willekeurig wat teksten uit de bijbel of religieuze sites kopieren en plakken? Man, als ik er niet in geloof doen die teksten mij niks.
Of onderbouwing van eigen overtuigingquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:45 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Gelovigen die met bijbelquotes, teksten... ect aan komen zetten als bewijs, zijn mensen die niet zelf kunnen denken geen eigen mening hebben.
Dat is dan op jouw beurt ook wel weer vrij kortzichtig gesteld.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:45 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Gelovigen die met bijbelquotes, teksten... ect aan komen zetten als bewijs, zijn mensen die niet zelf kunnen denken geen eigen mening hebben.
Een duizenden jaren oude tekst van een mens lijkt me ook niet direct een reden om me van mijn paard te slaan en het goddelijke licht te zien......quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:49 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat is dan op jouw beurt ook wel weer vrij kortzichtig gesteld.
Klopt. En daarna is het enigszins ingekakt. Kan me niet herinneren welke belangrijke wetenschappelijke vorderingen er uit het Midden Oosten komen, zo na de 14e eeuw. Maar misschien ben ik niet op de hoogte.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wetemschappers die alles van bron leren, zullen moeten accepteren dat Islam midden oosten een bloei periode heeft gegeven, en heel wat uitvindingen allemaal daar na de Islam zijn gebeurt.
Enkele voorbeeldenquote:Op zondag 31 juli 2005 00:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Klopt. En daarna is het enigszins ingekakt. Kan me niet herinneren welke belangrijke wetenschappelijke vorderingen er uit het Midden Oosten komen, zo na de 14e eeuw. Maar misschien ben ik niet op de hoogte.
Maar staat dit in rechtstreekse connectie met de Islam ? Waren dergelijke grote geesten niet gewoon met wetenschap bezig, zonder Goddelijke inspiratie? ( je begrijpt dat ik niet in dergelijke inspiraties geloof )quote:Op zondag 31 juli 2005 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Enkele voorbeelden
Al-Razi, in het Westen bekend als Rhazes, de beroemde geneeskundige en wetenschapper, (stierf in 932 na Alhidjra) was een van de grootste geneeskundige in de wereld ten tijde van de Middel Eeuwen. Hij legde het accent op empirische observaties en klinische geneeskunde, en was ongeëvenaard in het stellen van diagnoses. Hij schreef tevens een verhandeling over hygiëne in ziekenhuizen. Khalaf Abul-Qasim Al-Zahrawi was een zeer bekende chirurg in de elfde eeuw, bekend in Europa voor zijn werk Concessio (Kitab al-Tasrif).
Ibn Sina (stierf in 1037 na Alhidjra), beter bekend in het Westen als Avicenna, was misschien de grootste geneeskundige tot de moderne era. Zijn bekende boek, Al-Qanun fi al-Tibb, bleef een standaard tekstboek zelfs in Europa, voor meer dan 700 jaar. Ibn Sina’s werk wordt nog steeds bestudeerd en als basis gebruikt in het Oosten.
ja..quote:Op zondag 31 juli 2005 00:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar staat dit in rechtstreekse connectie met de Islam ? Waren dergelijke grote geesten niet gewoon met wetenschap bezig, zonder Goddelijke inspiratie? ( je begrijpt dat ik niet in dergelijke inspiraties geloof )
hohoho buddy, let's not get carried away here.... Jezus is niet gereincarneerd, reincarnatie is 100% onbijbels. Hij was na zijn opstanding dezelfde als voor zijn dood. Bij reincarnatie ben je compleet anders. Hij overwon de dood, bestal het van zijn authoriteit over het leven.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:13 schreef Triggershot het volgende:
Als je niet in ziet, waarom er een schepper/god zou moeten zijn, waarom reageer je dan beste Karmaniak. Overigens wordt er in een religie van God ( Christendom) wel gerefereerd naar reincarnatie. Jezus zou opgestaan zijn na 3 dagen. In een sterke , frisse en wederboren lichaam.
Spreuken 16:33quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
God zei dat je je lot zelf bepaalt.. Kan je in geloven, maar niet als je niet in hem gelooft.
En dat geld voor een groot aantal fokkers.
Het geloof nu is de zekerheid der dingen,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:00 schreef MrData het volgende:
Je kan van iets dat niet bestaat niet bewijzen dat het niet bestaat.
En op welke manier bewijst de wetenschap het dan?
uw geestelijke houding tegenover Gods Woord identificeert precies waar u staat.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:03 schreef MrData het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:45 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Jij zou mijn "op eigen titel gesproken mening" niet hebben kunnen behappen, het zou je namelijk zéér bitter hebben smaken !quote:Op zondag 31 juli 2005 00:04 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Een duizenden jaren oude tekst van een mens lijkt me ook niet direct een reden om me van mijn paard te slaan en het goddelijke licht te zien......
Als jullie god de schepper van deze wereld is, dan heeft hij aantoonbaar een paar steken laten vallen. De hem toegekende eigenschappen van onvoorwaardelijke liefde voor zijn schepselen botst dan schril met zijn omnipotentie.
Tiesemans denkt dan :quote:
Excuses voor misverstand maar met "reincarnatie" bedoelde ik zoals je kunt lezen: "quote:Op zondag 31 juli 2005 03:46 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hohoho buddy, let's not get carried away here.... Jezus is niet gereincarneerd, reincarnatie is 100% onbijbels. Hij was na zijn opstanding dezelfde als voor zijn dood. Bij reincarnatie ben je compleet anders. Hij overwon de dood, bestal het van zijn authoriteit over het leven.
laten we het wel even op niveau houden aub
zelfkennis?quote:Op zondag 31 juli 2005 05:39 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
[..]
Jij zou mijn "op eigen titel gesproken mening" niet hebben kunnen behappen, het zou je namelijk zéér bitter hebben smaken !
En zo denken velen slechts in hun eigen straatje.
quote:Op zondag 31 juli 2005 10:17 schreef Bensel het volgende:
tiesemans, je hoeft ons niet te bekeren.. laat dat soort teksten dan ook maar achterwege.. voor mensen die er niet in geloven is het gewoon een fictioneel boek, zonder enige waarde. je kunt dat hier dus wel gaan zitten spammen, maar daar schiet je weinig mee op
Tiesemans: heb je ook nog een eigen mening?
Waar maken jullie je dan druk om héquote:
Er staat nergens vermeld dat jezus in een sterk fris wedergeboren lichaam is opgestaan. Sterker nog; zijn volgelingen herkenden hem niet eens na zijn opstanding! En dat terwijl ze zo lang met hem zijn opgetrokken duidt er alleen maar meer op dat hij in hetzelfde lichaam is opgestaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Overigens wordt er in een religie van God ( Christendom) wel gerefereerd naar reincarnatie. Jezus zou opgestaan zijn na 3 dagen. In een sterke , frisse en wederboren lichaam.
Fris, en wederboren doel ik op dat ze geen tekenen van kruisiging zagen buiten littekens als ik me vergis.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:26 schreef Fat_Mike het volgende:
[..]
Er staat nergens vermeld dat jezus in een sterk fris wedergeboren lichaam is opgestaan. Sterker nog; zijn volgelingen herkenden hem niet eens na zijn opstanding! En dat terwijl ze zo lang met hem zijn opgetrokken duidt er alleen maar meer op dat hij in hetzelfde lichaam is opgestaan.
los van het feit of je het gelooft of niet, dit gaat meer om goed lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |