abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 06:23:15 #226
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29192756
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:57 schreef Bog het volgende:
voor mij heeft het geloven in een god geen nut omdat ik me er niet beter door ga voelen als ik wel geloof
dus geloof ik niet

vroeger wel, alleen ik voelde me er niet echt goed bij. Ik bidde regelmatig omdat ik grip wilde hebben op dingen waarop ik simpelweg geen grip kón hebben.
Nu heb ik me erbij neergelegd dat het allemaal een grote bullshit is en ik voel me bevrijd van het vergif dat geloof heet. Gelukkig dat ik niet té extreem gelovig ben opgevoed en dat ik een goed stel hersens heb...

het waarom....rot toch op man

hoe meer we te weten komen hoe meer het geloof afbreuk doet
geloof past zich aan aan de wetenschap
niet andersom
ik weet waar ik voor moet kiezen
Jammer jammer ... er is gezegd :

Kom niet op het pad der goddelozen,
betreed de weg der bozen niet.
Mijd die, ga er niet over;
wijk ervan af en ga voorbij.
Want zij kunnen niet slapen,
wanneer zij geen kwaad kunnen doen;
hun slaap wordt hun ontnomen,
wanneer zij niet iemand kunnen doen struikelen;
want zij eten brood der goddeloosheid
en drinken wijn van gewelddadigheid.
Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht,
dat steeds helderder straalt tot de volle dag.
De weg der goddelozen is als duisternis;
zij weten niet, waarover zij kunnen struikelen.
Mijn zoon, sla acht op mijn woorden,
neig uw oor tot mijn uitspraken;
laat ze niet wijken uit uw ogen,
bewaar ze diep in uw hart.
Want zij zijn leven voor wie ze vinden,
genezing voor hun ganse lichaam.
Behoed uw hart boven al wat te bewaren is,
want daaruit zijn de oorsprongen des levens.
Doe weg van u de valsheid van mond
en houd ver van u de verkeerdheid der lippen.
Laten uw ogen voorwaarts blikken
en uw oogopslag rechtuit zijn.
Laat uw voet een effen pad inslaan
en laten al uw wegen vast zijn.
Wijk noch ter rechter-, noch ter linkerhand af,
houd uw voet verwijderd van het kwade.
  donderdag 28 juli 2005 @ 06:26:02 #227
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29192763
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:46 schreef Bensel het volgende:
tiesemans: als je zulke lappen tekst qoute, doe het dan in 1 keer goed: doe dan de hele bijbel, koran, en alle andere geschriften in 1 keer, dan zijn we tenminste van die quotes af..
Ik heb met andere geschriften niks van doen.
Mij is het Woord God's geopenbaard, de Bijbel ja.
Ook jij bent niet verplicht om te lezen wat als reply dient.
Quotes zijn geen quotes maar reacties.
Deze reactie richting jou bevat een quote ja.

Prettige dag verder...
pi_29192795
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:19 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Probeer ik nu mensen te overtuigen of God?
Probeer ik soms mensen te behagen?
Als ik dat nog altijd zou doen, zou ik geen dienaar van Christus zijn.
Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht – ik heb het ook niet van een mens ontvangen of geleerd – maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard.

Denk dan maar is eens aan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Bijv zoals iemand als Mohammed (B) die zich onder invloed van een (geloof ik) andere god,
zich gedraagt als een regelrechte valse profeet.
Endus wie meende wijs te zijn in naam van God ?
Gij zult niet doden is er gezegd !! En zie wie er werkelijk ongehoorzaam zijn onder de "gelovigen".
Idd Here Jezus Christus zal dat bepalen wie branden zal ja, Here God zij dank !
Jammer dus dat jij waar mogelijk al sedert geruime tijd in de wachtruimte vertoeft.
"Lost in darkness, you might well be....."
[..]
Volgens mij heb jij je zelf nie echt kunnen overtuigen van je eigen gelijk,
dont know.. ken je niet.. Maar erg inhoudelijk ga je niet met je replies, wat best wel jammer is.
Je bent ook geen dienaar van Christus! Jezus was een profeet. Hij zal jou niet kunnen helpen wanneer je in de hel lijdt.
Sinds wanneer zijn wij broeders, en al helemaal sinds wanneer ben jij een profeet "maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard."?

Mensen die daglicht niet kunnen verdragen, vampieren?
Vals profeet ironisch dat jij dat zegd?.. B heeft nooit een openbaring geclaimt als jij.
Je praat alsof je god al jaren kent.
Sinds wanneer zie jij de moslims als Christen gelovig
Jezus zal niet bepalen wie er branden zal, jezus heeft daar nix over te zeggen. God zij dank!
Jammer dat jij nog op het verkeerde spoor bent, maar ja life goes on.
"Fantasie figurant, you migbt wel be...."
  donderdag 28 juli 2005 @ 06:57:26 #229
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29192806
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij je zelf nie echt kunnen overtuigen van je eigen gelijk,
dont know.. ken je niet.. Maar erg inhoudelijk ga je niet met je replies, wat best wel jammer is.
Je bent ook geen dienaar van Christus!
Jezus was een profeet.
Hij zal jou niet kunnen helpen wanneer je in de hel lijdt.
Sinds wanneer zijn wij broeders, en al helemaal sinds wanneer ben jij een profeet "maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard."?

Mensen die daglicht niet kunnen verdragen, vampieren?
Vals profeet ironisch dat jij dat zegd?.. B heeft nooit een openbaring geclaimt als jij.
Je praat alsof je god al jaren kent.
Sinds wanneer zie jij de moslims als Christen gelovig
Jezus zal niet bepalen wie er branden zal, jezus heeft daar nix over te zeggen.
God zij dank!
Jammer dat jij nog op het verkeerde spoor bent, maar ja life goes on.
"Fantasie figurant, you migbt wel be...."
En ik nog netjes met respect beseffende dat een aanval geen verdediging toestaat, m'n toon gewijzigd. "Uit respect."
En goh wat sla jij dan ineens een hoop taal uit welk zéér on "triggershot" achtig is.
En getuige jou mening blijf je erbij dat de Bijbel liegt endus Here God liegt.
Ik wacht rustig af...
Je hebt m'n correcties waargenomen.. "je bent niks voor niks wakker"
Toeval bestaat niet.
En moslims die Christen gelovig zijn... "Die zullen vast geen onthoofdingen uitvoeren"...
En Jezus zal wel degelijk bepalen wie branden zal in de hel, maarja dat geloof jij niet.
Jij stelt jezelf graag onder de wetten van mozes.
De Here God kent de zijnen....
Waarschijnlijk dat Rushdie daarom een fatwa op z'n hoofd heeft..
Here God kent ene Mohammed niet nee..
Of krijg ik nu ook een fatwa op m'n hoofd ?
Word ik nog een ECHTE martelaar, regelrecht naar de Hemel !
Fantasie is wat je zelf maakt.
Here God is realiteit.

Succes...

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 28-07-2005 07:20:31 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 07:05:18 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29192824
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:26 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Ik heb met andere geschriften niks van doen.
Mij is het Woord God's geopenbaard, de Bijbel ja.
Ook jij bent niet verplicht om te lezen wat als reply dient.
Quotes zijn geen quotes maar reacties.
Deze reactie richting jou bevat een quote ja.

Prettige dag verder...
De meeste fokkers hebben zelf een bijbel, dus als je per se de bijbel wilt gebruiken in je verhaal kun je volstaan met verwijzing naar de desbetreffende versen. Verder is FOK! een discussieforum, en geen bijbelforum of evangelisatieforum.

WFL is bij uitstek een inhoudelijk forum. Graag dus inhoudelijke reacties waarin je je eigen mening vertegenwoordigt.

BVD.
  donderdag 28 juli 2005 @ 07:17:18 #231
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29192852
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 07:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

De meeste fokkers hebben zelf een bijbel, dus als je per se de bijbel wilt gebruiken in je verhaal kun je volstaan met verwijzing naar de desbetreffende versen. Verder is FOK! een discussieforum, en geen bijbelforum of evangelisatieforum.

WFL is bij uitstek een inhoudelijk forum. Graag dus inhoudelijke reacties waarin je je eigen mening vertegenwoordigt.

BVD.
Waarom Here God zonder Zijn Woord moeten uitleggen ?
Alicey geloof je het zelf ?
Dit riekt naar moedwillig censuur afdwingen.
Uitleggen hoe iets werkt zonder de handleiding te mogen hanteren ?
Foei..
Mocht je het niet zinnen per onmiddelijk een ban aub.
Geen gezeur want uiteindelijk zal men toch bloed willen.
Want zie hoe zeer het aan hun oogjes doet wanneer dus God's Woord hen letterlijk onder ogen komt.
Al dan niet te spreken over verdere goede werken.
pi_29192978
Ik vind dit allemaal wel wat pro hoor. God wil dat we lijden? Dus ik mag jou op je neus slaan, je ogen uitsteken, je vrouw van een flat gooien, je medische hulp weigeren etc. Maakt het uit, het is allemaal goed want God wil dat je lijd?

Als God terugkomt op aarde dan neemt hij mensen die willen lijden misschien wel niet eens mee naar het paradijs want dan kunnen ze op aarde nog wat langer lijden. Hun verlossing word uitgesteld.

Enne dat verhaal van Mozes, heel aardig allemaal maar misschien moet er even bij verteld worden dat nadat God hen de woestijn in had geleid, ze in the middle of nowwhere stonden. En ze gingen klagen na een paar dagen: 'waar is nu dat beloofde land, en we hadden het in Egypte beter'.

Tja want daar was tenminste nog wat beschaving. Zij keerden zich uiteindelijk ook tot andere Goden daar in de woestijn. (tja ze leden he, dat ging goed). God vond dat helemaal niet leuk en dreigde tegenover Mozes ze allemaal te vermoorden. Mozes heeft gepleit voor hun leven wat hij heel slim deed en wist het hele verhaal zo nog een 'goede' (goede vind ik) wending te geven.

Ik weet dat dit een domme post is, maar ik vind die standpunten van: 'je moet het allemaal maar laten gebeuren, Gods wil) ook niet al te clever.

Iedereen leest de Bijbel op zijn manier en het boek leent zich prima om precies die stukken eruit te pakken die je toevallig even goed uitkomen. Ik heb niets tegen de Bijbel trouwens ik vind het wel een gaaf boek maaruh ik zag laatst een flash filmpje 'interview with God' en dat eindigde met dat God iets in de trand zei van; 'ach die boeken enzo, ik zeg maar 1 ding: 'do no harm'.

Kijk dat vind ik nou mooi. Het betreft hier een menselijk bedachte wijsheid maar hij is zo mooi treffend. Do no harm; verniel onze natuur niet, verniel jezelf niet (alc. drugs, medicatie ontzegging...), verniel onze planeet niet, verniel de ruimte niet. Maak er gewoon geen zootje van.

Had die Bijbel en Koran nu uiteindelijk maar 1 bladzij bevat met deze drie woorden. Tjonge zou de wereld dan niet stukken beter af zijn?
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:10:42 #233
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29193032
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 07:17 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Waarom Here God zonder Zijn Woord moeten uitleggen ?
Ik vind het tamelijk arrogant dat je meent dat hij de enige bent die Zijn Woord begrijpt.
quote:
Alicey geloof je het zelf ?
Dit riekt naar moedwillig censuur afdwingen.
Er is geen sprake van censuur. De meeste WFL'ers hebben een bijbel, en anders zijn er nog tig on-line bijbels. Het plakken van lappen bijbeltekst voegt niets toe boven een verwijzing.
quote:
Geen gezeur want uiteindelijk zal men toch bloed willen.
quote:
Want zie hoe zeer het aan hun oogjes doet wanneer dus God's Woord hen letterlijk onder ogen komt.
Daarom hebben ze vast allemaal een bijbel thuis.
quote:
Al dan niet te spreken over verdere goede werken.
Je kent die mensen niet eens en je hebt een oordeel klaar over hun handelen. Was er trouwens niet iets dat Gij niet zult oordelen?
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:14:18 #234
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29193052
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 07:56 schreef Smasr het volgende:
Ik vind dit allemaal wel wat pro hoor. God wil dat we lijden? Dus ik mag jou op je neus slaan, je ogen uitsteken, je vrouw van een flat gooien, je medische hulp weigeren etc. Maakt het uit, het is allemaal goed want God wil dat je lijd?

Als God terugkomt op aarde dan neemt hij mensen die willen lijden misschien wel niet eens mee naar het paradijs want dan kunnen ze op aarde nog wat langer lijden. Hun verlossing word uitgesteld.

Enne dat verhaal van Mozes, heel aardig allemaal maar misschien moet er even bij verteld worden dat nadat God hen de woestijn in had geleid, ze in the middle of nowwhere stonden. En ze gingen klagen na een paar dagen: 'waar is nu dat beloofde land, en we hadden het in Egypte beter'.

Tja want daar was tenminste nog wat beschaving. Zij keerden zich uiteindelijk ook tot andere Goden daar in de woestijn. (tja ze leden he, dat ging goed). God vond dat helemaal niet leuk en dreigde tegenover Mozes ze allemaal te vermoorden. Mozes heeft gepleit voor hun leven wat hij heel slim deed en wist het hele verhaal zo nog een 'goede' (goede vind ik) wending te geven.

Ik weet dat dit een domme post is, maar ik vind die standpunten van: 'je moet het allemaal maar laten gebeuren, Gods wil) ook niet al te clever.

Iedereen leest de Bijbel op zijn manier en het boek leent zich prima om precies die stukken eruit te pakken die je toevallig even goed uitkomen. Ik heb niets tegen de Bijbel trouwens ik vind het wel een gaaf boek maaruh ik zag laatst een flash filmpje 'interview with God' en dat eindigde met dat God iets in de trand zei van; 'ach die boeken enzo, ik zeg maar 1 ding: 'do no harm'.

Kijk dat vind ik nou mooi. Het betreft hier een menselijk bedachte wijsheid maar hij is zo mooi treffend. Do no harm; verniel onze natuur niet, verniel jezelf niet (alc. drugs, medicatie ontzegging...), verniel onze planeet niet, verniel de ruimte niet. Maak er gewoon geen zootje van.

Had die Bijbel en Koran nu uiteindelijk maar 1 bladzij bevat met deze drie woorden. Tjonge zou de wereld dan niet stukken beter af zijn?
Tja Here God verbied het niet om in je eigen denominatie te geloven, dus ga je gang.
Ik zal je de ogen niet uitsteken, laat staan je vrouw van de flat gooien, eveneens zal ik je de nodige medische zorg niet onthouden.
Kortom waar schuilt het bezwaar ?
Dat ik stukken uit de Bijbel neem die mij persoonlijk uitkomen ?...
Vandaar ook dat ik me hier op Fok ook in het stof werk.
"do no harm" ... daar kan ik me in vinden...

gegroet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 28-07-2005 08:37:51 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:37:14 #235
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29193169
Op donderdag 28 juli 2005 08:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vind het tamelijk arrogant dat je meent dat hij de enige bent die Zijn Woord begrijpt.
quote:
Dat beweer ik absoluut niet ! Het spijt me maar dat ben ik dus NIET met je eens.
Ik deel mede waarvan ik weet, ziet jij soms staan "als enige" ?
Er is geen sprake van censuur.
De meeste WFL'ers hebben een bijbel, en anders zijn er nog tig on-line bijbels.
Het plakken van lappen bijbeltekst voegt niets toe boven een verwijzing.
quote:
Er is ook (nog) geen sprake van censuur, en dat willen jullie (denk ik) niet eveneens dat ik dat een goede zaak zou vinden.
Teven als de meeste WFL'ers een Bijbel bezitten, hoezo word er dan niet verworpen of gepoogd te weerleggen aan de hand van de Bijbel ?
Dat is namelijk de wijze waarom men de vruchten van iemand die meent dat ie genade verleend is, toetst.

[quote] tja....
quote:
Daarom hebben ze vast allemaal een bijbel thuis.
Uhm nou ja de meeste dan ... toch ?, teminste afgaande op je eerste reactie gedeelte..
Je kent die mensen niet eens en je hebt een oordeel klaar over hun handelen.
Was er trouwens niet iets dat Gij niet zult oordelen?
quote:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmee gij oordeelt,
zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.
Wat ?!
Ziet gij den splinter in het oog van uw broeder, maar den balk in uw eigen oog bemerkt gij niet ?
Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen:
Laat mij den splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is?
Doe eerst den balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om den splinter uit het oog van uw broeder weg te doen.
En ik doelde op het geen ik aan goede werken heb geprobeerd te verschaffen.
Niet omdat Ik het allemaal wel ff weet en jullie niet, absoluut niet, dan worden mij reacties dus geoordeeld vanuit het hart en niet vanuit de (Door Here God verschafte) Geest.
De juiste geest, namelijk, snapt hetgeen verschaft word, welk dus zal weten dat het niet aan mij is om ook maar iets te eisen.
*edit* ik kan immers geen el aan de lengte van mijn naam toevoegen.
Het is niet aan het hart, laat staan het verstand om te geloven.

onthoud dit zeg ik nogmaals :
De "geleerden" de zogenaamde "priesters" noemde Hem de duivel, omdat zij het Woord Gods niet konden bevatten.
Het Woord God's zoals geopenbaard door de profeten, eeuwen voorafgaande voor de komst van Heere Jezus.
Het waren dusook de eenvoudige herders en ook de vissers, want die hadden zichzelf niet opgeblazen met nep waarheid, endus die begrepen het omdat er ruimte was doordat zij oprecht geloofden in hetgeen zij toetste...
De prostitueë en de bezetenen wisten in hun geval bijv echter onmiddelijk wie Hij was aangezien ze het kwade deel waren, en zij dus niet anders konden omdat zij het kwade in de geest bezaten.
enzo Here God vrezen en Zijn almachtige oordeel.
En zo dus erkende deze, dat in Hem Heere Jezus de heerlijkheid plaats had gevonden zoals door de profeten betuigd, in overeenstemming zoals Here God dit vanaf de beginne heeft voorbestemd.
Uiteindelijk was Hij, Heere Jezus, voor hen, kinderen van het kwade, immers, de vijand, het licht welk zij van verre konden zien aankomen..
Hij was immers in staan hen, de kwade geesten uit te werpen en naar de hel te verbannen.
Welk schepsel welk in duisternis kronkelt.... zou Hem dan ook niet vrezen ?

Prettige ochtend verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 28-07-2005 08:44:21 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:48:05 #236
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29193273
WFL Feedback, deel 9A

Hier vervolgt de (off-topic) discussie tussen Tiesemans en mij.
  donderdag 28 juli 2005 @ 09:39:06 #237
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29193889
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:02 schreef Tiesemans het volgende:
Tja vele gemak dient de mens, en doch vele mens dienen niet, Here God.
Kortom door vele ongelovigen word leed de wereld ingeholpen, zijnde genadeloos en bijzonder wreed.
Tuurlijk. En het leed van de indianen door de Spaanse katholieken was ook het werk van Satan
En de IRA, katholieke Iieren is ook het werk van satan

Makkelijk om Satan overal de schuld van te geven.
quote:
Zij die niet geloven doch in vrede trachten te leven, gooien olie op het vuur, door veelal in egoisme te zwelgen ten bate van het "ik".
Daarom zullen ook dwaze uitspraken velen zijn wanneer de wetteloosheid in alle hevigheid de mensheid treft wanneer het einde nadert.
Gelijk de bliksem komende uit het oosten, reizende richting het westen, zo is het gezegd.
En Here God verzoeken zo is er gezegd is de moeder der dwaze gedachten.
Gij kent immers Zijn oneindige kracht niet, en weet niet welke verschrikkingen zulk een mens treffen kunnen..
Daarom is het wijs om vooral op te letten in plaats van de reclame boodschappen af te wachten.
Het is gezegd dat Hij niet alles weet en ook niet alles kan.

En het is makkelijk om je eigen verantwoording af te schuiven op de Here God of Satan.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_29196013
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:57 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

En ik nog netjes met respect beseffende dat een aanval geen verdediging toestaat, m'n toon gewijzigd. "Uit respect."
En goh wat sla jij dan ineens een hoop taal uit welk zéér on "triggershot" achtig is.
En getuige jou mening blijf je erbij dat de Bijbel liegt endus Here God liegt.
Ik wacht rustig af...
Je hebt m'n correcties waargenomen.. "je bent niks voor niks wakker"
Toeval bestaat niet.
En moslims die Christen gelovig zijn... "Die zullen vast geen onthoofdingen uitvoeren"...
En Jezus zal wel degelijk bepalen wie branden zal in de hel, maarja dat geloof jij niet.
Jij stelt jezelf graag onder de wetten van mozes.
De Here God kent de zijnen....
Waarschijnlijk dat Rushdie daarom een fatwa op z'n hoofd heeft..
Here God kent ene Mohammed niet nee..
Of krijg ik nu ook een fatwa op m'n hoofd ?
Word ik nog een ECHTE martelaar, regelrecht naar de Hemel !
Fantasie is wat je zelf maakt.
Here God is realiteit.

Succes...
Hoeft geen verdediging te zijn op punten die je niet raken.

Of de bijbel liegt? Niet volledig, maar ik ben er wel van overtuigd dat de bijbel zn essentie is verloren.
Aangezien Jezus in de bijbel mensen uitnodigt tot de aanbidding van een God en desondanks er toch goddelijkheid aan Jezus wordt toegeschreven spreekt de Bijbel over 2 verschillende boodschappen.

Onthoofdingen gebeuren ook bij moslims dus, veel uitzondering bestaat er niet.
Jezus bepaalt niet wie er in de hel komt, maar dat geloof jij weer niet.
Ik stel mezelf onder de wetten van Mohammed.
Allah kent allen.
God kent jou zelfs.
Zoek je een fatwa over je heen dan?
succes.
pi_29197629
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 05:56 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Je zou teminste eens kunnen trachten te lezen wat de Bijbel mededeelt, kun je teminste uit eerste hand toetsen of weerleggen, waarover ik mededeel.

prettige dag verder.
Heb ik ook gedaan, ik ben Christelijk opgevoed en ben altijd naar Christelijke scholen geweest. Het spreekt me echter gewoon niet dusdanig aan. Dat kan toch? Of ben jij van mening dat als je maar hard genoeg probeert, dat God dan vanzelf naar je toe komt? Dan blijft-Ie bij mij lang weg, want ik heb er lang genoeg voor opengestaan, en nog steeds eigenlijk wel, maar het Christendom als zodanig gaat me wel steeds meer tegenstaan.
pi_29197680
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, ik ben Christelijk opgevoed en ben altijd naar Christelijke scholen geweest. Het spreekt me echter gewoon niet dusdanig aan. Dat kan toch? Of ben jij van mening dat als je maar hard genoeg probeert, dat God dan vanzelf naar je toe komt? Dan blijft-Ie bij mij lang weg, want ik heb er lang genoeg voor opengestaan, en nog steeds eigenlijk wel, maar het Christendom als zodanig gaat me wel steeds meer tegenstaan.
Welke religie het ook is, je relatie met god is toch totaal afhankelijk van je zelf
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:44:38 #241
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_29200235
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:23 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Jammer jammer ... er is gezegd :

Kom niet op het pad der goddelozen,
betreed de weg der bozen niet.
Mijd die, ga er niet over;
wijk ervan af en ga voorbij.
Want zij kunnen niet slapen,
wanneer zij geen kwaad kunnen doen;
hun slaap wordt hun ontnomen,
wanneer zij niet iemand kunnen doen struikelen;
want zij eten brood der goddeloosheid
en drinken wijn van gewelddadigheid.
Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht,
dat steeds helderder straalt tot de volle dag.
De weg der goddelozen is als duisternis;
zij weten niet, waarover zij kunnen struikelen.
Mijn zoon, sla acht op mijn woorden,
neig uw oor tot mijn uitspraken;
laat ze niet wijken uit uw ogen,
bewaar ze diep in uw hart.
Want zij zijn leven voor wie ze vinden,
genezing voor hun ganse lichaam.
Behoed uw hart boven al wat te bewaren is,
want daaruit zijn de oorsprongen des levens.
Doe weg van u de valsheid van mond
en houd ver van u de verkeerdheid der lippen.
Laten uw ogen voorwaarts blikken
en uw oogopslag rechtuit zijn.
Laat uw voet een effen pad inslaan
en laten al uw wegen vast zijn.
Wijk noch ter rechter-, noch ter linkerhand af,
houd uw voet verwijderd van het kwade.
ja dat telt dus niet meer voor mij want ik geloof niet meer...
ik kom ook niet in de hel of in de hemel want ik geloof niet meer...
god kan mij niks meer maken, ik ben nu vrij om te doen wat ik wil zonder daarbij op religieuze wetten te letten
ik ben echt vrij...

en als we allemaal dood zijn, zullen we zien wie er gelijk heeft, verschil is dan wel dat ik mijn leven vrij ben geweest, en dus een leuker leven heb geleid, zonder doodsangsten uit te staan voor het logische gevolg van onze intelligentie...
alles is logisch...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 08:18:30 #242
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29224599
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, ik ben Christelijk opgevoed en ben altijd naar Christelijke scholen geweest.
Het spreekt me echter gewoon niet dusdanig aan. Dat kan toch?
Of ben jij van mening dat als je maar hard genoeg probeert, dat God dan vanzelf naar je toe komt? Dan blijft-Ie bij mij lang weg, want ik heb er lang genoeg voor opengestaan, en nog steeds eigenlijk wel, maar het Christendom als zodanig gaat me wel steeds meer tegenstaan.
mmmm Klinkt alsof er in het uitoefenen van het "Christelijk zijn" te weinig gewaarschuwd is voor de leer der Nikolaïeten, of hebben "ze" het teminste geprobeerd uit te leggen op die Christelijke scholen?
Ik ben ongelovig opgevoed, todat De Here God, de almachtige Vader, zo rond m'n 20ste de opvoeding op zich nam, door mij z'n Zoon te zenden, Heere Jezus Christus, opdat ik moge geloven in Here God.
Christendom zonder liefde, hoop, en geloof in Heere Jezus Christus is slechts een dode naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 29-07-2005 08:24:57 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:08:44 #243
64288 Bensel
Ladderzat
pi_29225127
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 08:18 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

mmmm Klinkt alsof er in het uitoefenen van het "Christelijk zijn" te weinig gewaarschuwd is voor de leer der Nikolaïeten, of hebben "ze" het teminste geprobeerd uit te leggen op die Christelijke scholen?
Ik ben ongelovig opgevoed, todat De Here God, de almachtige Vader, zo rond m'n 20ste de opvoeding op zich nam, door mij z'n Zoon te zenden, Heere Jezus Christus, opdat ik moge geloven in Here God.
Christendom zonder liefde, hoop, en geloof in Heere Jezus Christus is slechts een dode naam.
en hioe is huij dan precies tot je gekomen? Want dat hoor ik nou nooit, hoe dat zoiets zich openbaart..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_29227508
Hoeveel christenen er ook zijn, zoveel mogelijke openbaringen van God zijn er.
Hij is Zelf naar mij gekomen en heeft me ineens getrokken..... je wilt dan niet weten wat er gebeurde..... Ik storte haast lichamelijk in voor Zijn liefde. Er gaat dan iets open waar je ook nooit meer uit wilt. Je ziet ineens hoe lief die God jou heeft, en met jou nog vele anderen. Dat Hij de machtige Schepper is van de hemel en van de aarde. Soms gebeurd het dus dat God letterlijk iemand van een voetbalveld trekt ofzo (voetballen is niet verkeerd!).

Anderen gaan zelf naar God toe, en vragen Hem of Hij in hun leven wil komen. En ook naar bijbelse maatstaven wil Hij niet liever dan in het leven komen van zoiemand. Zoiemand gelukkig maken. Zoiemand liefde geven en blijdschap.

Op zoveel manieren kan God zich openbaren, maar dit zijn wel wat voorbeelden.
Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:18:26 #245
64288 Bensel
Ladderzat
pi_29232505
en waarom gebeurt dat bij jou wel, maar bij iemand anders niet?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_29240976
God is een gespreksonderwerp. Dat gaat slechts zolang mee als wij erover denken en praten. Eens wij onze gedachten over iets anders laten gaan is God onbestaande.
Als er een God bestaat, en hij heeft in alles de hand zoals sommigen het hem toeschrijven, dan is hij het meest verwerpelijke wezen aller tijden.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 09:06:36 #247
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29260102
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:40 schreef andromeda1968 het volgende:
God is een gespreksonderwerp. Dat gaat slechts zolang mee als wij erover denken en praten. Eens wij onze gedachten over iets anders laten gaan is God onbestaande.
Als er een God bestaat, en hij heeft in alles de hand zoals sommigen het hem toeschrijven, dan is hij het meest verwerpelijke wezen aller tijden.
O, dat is precies hetzelfde als wat de Farizeeën verkochten en deden.
Ziet u?
Met de wijsheid die ze bezitten, ontkennen ze echter het gehele Woord van God, terwijl het overduidelijk wordt bewezen en aan hen wordt betuigd.
Ze proberen steeds iets te vinden en denken dat het een truc is.
Ze zijn in hun gedachten niet tot een definitieve overtuiging gekomen.
Ze kunnen het niet geloven.
Wat u ze ook vertelt, ze komen er weer op terug.
U kunt ze van alles vertellen, daar gaan ze weer terug en ze hebben gewoon geen geest uit God.
Je kunt het niet diep tot hen laten doordringen, ziet u.
En let op hen; ze kijken uit naar het moment dat ze een excuus vinden, dat is alles wat ze willen.

U moet geïdentificeerd worden.
Ergens moet u zich tonen.
Uw leven toont waar u mee geïdentificeerd wordt.
U wordt of in Christus of buiten Christus geïdentificeerd.
U bent niet halfslachtig.
Er is niet zoiets als een dronken-nuchtere man.
U bent òf gered òf niet gered.
U bent een heilige of een zondaar, het een of het ander, en uw geestelijke houding tegenover Gods Woord identificeert precies waar u staat.

En wanneer we iets zien verschijnen, geloof ik dat in plaats van juist weg te lopen en te zeggen:
"O, dat is onzin, zoiets als dat kan ik niet geloven; ik kan dat niet geloven",
waarom neemt u dan niet de Bijbel en gaat u zitten en ziet u het onder ogen?
Bestudeer het.
U bent hier nu in de samenkomst, kijk het gewoon door.
Zoek het zelf uit met het Woord; controleer het Woord door het Woord.
Dat is de enige manier om het de waarheid te laten vertellen.
En het moet de waarheid vertellen van Genesis tot Openbaring.

We hebben zoveel dingen die we te doen hebben, zoveel verantwoording die we onder ogen moeten zien.
Iedereen moet een bepaalde verantwoordelijkheid onder ogen zien.

Wanneer de waarheid van het Woord van God gebracht is van aangezicht tot aangezicht met ons, als menselijke wezens, hebben we de neiging ons eraan te onttrekken tot aan de laatste uitvlucht.
Maar om de verantwoordelijkheid onder ogen te zien; het kost ons soms alles om dat te aanvaarden.

Zoals een vader de verantwoordelijkheid onder ogen moet zien om zijn kind een pak slaag te geven.
Die kleine kerels, je wilt dat niet doen.
Maar als vader of moeder moet je die verantwoordelijkheid onder ogen zien,
om dat kind op te voeden.
De Bijbel zegt: "Wie de roede spaart, bederft zijn zoon."
En dat is nog altijd goed ten aanschouwen van iedere psycholoog die er in de wereld is.
Dat blijft nog steeds Here Gods waarheid.
Als dat eens meer in praktijk werd gebracht,
zouden we niet zoveel jeugdmisdaad en dat gedoe hebben,
en het bederf dat we heden ten dage hebben.
Maar die oude gouden huisregel is al een lange tijd geleden gebroken,
en ze laten de kinderen maar doen wat ze willen.

Als u in de tegenwoordigheid van God bent gebracht, en ziet dat God een belofte deed -- en God is verplicht die belofte te houden -- en wanneer Hij die belofte doet uitkomen, dan zijn de mensen bang om de verantwoordelijkheid van het voldoen aan de Boodschap van het uur onder ogen te zien. Dat vinden we overal.

Gods betuigde Woord bewees dat de doop van de Heilige Geest precies hetzelfde is als het ooit was op de dag van Pinksteren of op welk ander tijdstip ook.
En Jezus Christus is Dezelfde gisteren, vandaag en voor eeuwig.
En uw houding Daar tegenover identificeert of u geestelijk geheugenverlies hebt of niet.
Dat is juist.
Wij ontdekken dus dat het besmettelijk is en de hele zaak aantast. Wij merken het nu op.

Nu waarom?
God beloofde in deze laatste dagen:
"Wanneer de Zoon des mensen geopenbaard zou worden",
overeenkomstig Lucas, het zeventiende hoofdstuk,
"dat het teken dat bij Sodom gebeurde opnieuw zou plaats vinden."
En de mensen zien het gedaan worden en sommigen van hen geloven het zelfs niet.
Zij denken dat het telepathie is.
Zij denken dat het een duivelse geest is.
Was is het?
Zij lijden aan geestelijk geheugenverlies.
Dat is het precies.
Zij kunnen de Here niet begrijpen.
"Jezus Christus is Dezelfde, gisteren, vandaag en voor immer."
Wat Hij toen was, is Hij nu.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:49:24 #248
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_29264637
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 09:06 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

bijbelse bla bla bla
can anyone say: brainwash?
pi_29265489
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:18 schreef Bensel het volgende:
en waarom gebeurt dat bij jou wel, maar bij iemand anders niet?
Dat is omdat God regeert. Misschien zeg je nu wel dat het heel oneerlijk is dat God maar enkele mensen zomaar trekt ofzo. Maar Hij roept IEDEREEN (op welke manier dan ook)! Dat is nu zo geweldig aan deze God: Hij heeft iedereen lief, en niet een selectief groepje! Hij vraagt alleen wel je hart! En dat is een overgave, maar wel een hele mooie en liefdevolle overgave!

Neej, de samenvatting is heel eenvoudig:
Wie in Jezus gelooft (zoek op in het woordenboek hoe je moet geloven!) heeft het eeuwige leven. Wie niet gelooft, is veroordeeld en mag de hel in. Zo zwart-wit is het geloof in Jezus.

"Er is een dag
waar al wat leeft allang op wacht
een dag van blijdschap
als heel de schepping wordt bevrijd.
En op die dag,
dan komt de Heer en haalt Zijn bruid,
die rein en stralend
opgaat in Zijn heerlijkheid."

Op die dag zul je zien dat de gelovigen de waarheid hebben gesproken! En dit bedoel ik niet als beschuldiging, maar als waarschuwing. Gelovigen zijn altijd super bewogen over de medemens, en willen niet dat er iemand wordt meegesleurd in de hel. Maar als het wel gebeurd, is het je eigen schuld! In de Bijbel staat hoe we moeten leven, om de Bijbel te bewijzen zijn vele argumenten (zelfs hele aparte) maar ik weet niet of dat het juist topic hier is.
Amen.
Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd.
pi_29265804
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 14:27 schreef activater het volgende:
Neej, de samenvatting is heel eenvoudig:
Wie in Jezus gelooft (zoek op in het woordenboek hoe je moet geloven!) heeft het eeuwige leven. Wie niet gelooft, is veroordeeld en mag de hel in. Zo zwart-wit is het geloof in Jezus.
En zo zullen religieuze gekken als jij helaas nog een hele tijd blijven voortbestaan. Altijd maar die angst erin houden. Liever de meest bizarre zaken voor waar aannemen om maar niet gestraft te hoeven worden.

Kerel, het is zit allemaal tussen je oren.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')