Idd, ik log op school ook in, en ik typ zo snel dat ik me wel eens vertyp. Ik heb er verdorie 500 euro opstaan. Ik kan het niet eraf halen als ik geen creditcard invoer nu. En die heb ik niet.quote:Dear PayPal Member!
To protect the security of your account, PayPal employs some of the most advanced security systems in the world and our anti-fraud teams regularly screen the PayPal system for unusual activity. We recently have determined that different computers have logged on to your PayPal account, and multiple password failures were present before the logons. We now need you to re-confirm your account information to us. If this is not completed in 48 hours, we will be forced to suspend your account indefinitely, as it may have been used for fraudulent purposes. We thank you for your cooperation in this manner. In order to confirm your PayPal records, we may require some specific information from you.
What can I do while my account access is limited?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:12 schreef __Saviour__ het volgende:
maar wat betekent die limited access?
kun je geen geld meer versturen en terugboeken? je account wordt over 48 uur geblokkeerd, maar nu toch nog niet?
Bij de abn amro is alleen stufi al voldoende. Heb ook zo'n ding en toen ik hem aanvroeg kreeg ik alleen stufi bij de abn amro (loon kwam bij een andere bank). Het kost je ongeveer 12 euro per jaar. Rente betaal je niet omdat ze het aan het einde van de maand van je rekening halen (dus niet gespreid betalen... maar dat hoeft voor mij ook niet)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:17 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ga morgen naar me bank (abnamro) kijken of ik aan een creditcard kan komen. Maar ik ben student en heb geen maandinkomen van bv 1000 euro. Dat is bij veel banken nodig..
Nee, gewoon via www.paypal.nl of com ( weet ik ff niet meer ) in de adresbalk..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:45 schreef frederik het volgende:
Hoe ben je naar die Paypal site gegaan?
Hopelijk niet via een link in een e-mail, in dat geval kun je wel eens het slachtoffer zijn van fraude (die 48 uurs termijn is een heel bedenkelijke, die ik van paypal zelf niet verwacht)
suspend your account indefinitely. Ofwel blokkade voor onbepaalde tijd. Dan kun je er helemaal niks meer mee. Ik vraag me alleen af of je het dan nog kunt deblokkeren met een creditcard. Want nu heb je je card nodig om je limited status op te heffen, maar of je er ook een suspended account mee kunt heractiveren is de vraag dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:46 schreef _The_General_ het volgende:
Vraag me alleen af wat paypal precies na die 48 uur doet. Dat kan ik nergens echt vinden..
Het zou idd weleens phising (naar een nepsite lokken) kunnen zijnquote:PayPal emails will address you by first name, last name, or business name, and NOT by Dear PayPal User or Dear PayPal Member.
Ligt eraan waar je dat gedaan hebt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:59 schreef _The_General_ het volgende:
Mhh. Dan heb ik toch iets fout gedaan met die mail... Ik kijk zo ff naar die mail.
Ik heb me wachtwoord aangepast, me geheime vragen ook. Daar kan me nu niets mee gebeuren. Daarbij heeft paypal alle afschrijvingen tegengehouden. Ik mag dus eigenlijk heel blij zijn dat paypal me account geblockt heeft...
Op de juiste site. Dat weet ik 100% zeker. Omdat ik die site afgesloten heb omdat ik snel iets anders moest doen. Toen ik daarmee klaar was ben ik naar www.paypal.com gegaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je dat gedaan hebt.![]()
Op de echte site heb ik gewoon ingelogd met me eigen gegevens. Toen kreeg ik een waarschuwing. Die idd met voornaam en achternaam was. En toen heb ik via de resolution center mijn wachtwoord en geheimen vragen moeten veranderen. Mijn account was toen dus al opslot.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:08 schreef frederik het volgende:
Kreeg je de vraag om je gegevens ook toen je (dacht) op de echte site te zitten?
De kans is namelijk wel heel klein dat er iemand aan het vissen was, en paypal zelf ook jouw gegevens wenst te hebben.
Grote kans dat je in dat geval toch op de verkeerde site zat
Toch maar eens goed alles met PayPal kortsluten en als ze echt zulke dingen in praktijk brengen,ben ik blij dat ik geen acount heb daar.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:09 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Op de juiste site. Dat weet ik 100% zeker. Omdat ik die site afgesloten heb omdat ik snel iets anders moest doen. Toen ik daarmee klaar was ben ik naar www.paypal.com gegaan.
Het dik gedrukte heb ik gedaan. Er kan nu dus niets met me geld gebeuren. Ik vraag een creditcard aan, bewijs daarmee dat ik ben wie ik zeg dat ik ben en kan me account weer gebruiken.quote:Dear ,
Thank you for contacting PayPal.
We appreciate you bringing this suspicious email to our attention. We
can confirm that the email you received was not sent to you by PayPal.
The website linked to this email is not a registered URL authorized or
used by PayPal. We are currently investigating this incident fully.
Please do not enter any personal or financial information into this
website.
If you have surrendered any personal or financial information to this
fraudulent website, you should immediately log into your PayPal Account
and change your password and secret question and answer information. Any
compromised financial information should be reported to the appropriate
parties.
If you notice any unauthorized activity associated with your PayPal
transaction history, please immediately report this to PayPal by
following the instructions below:
1. Log in to your account at https://www.paypal.com/ by entering
your email address and password into the Member Log In box
2. Click on Security Center at the bottom of the page
3. Click on the 'Unauthorized Transaction' link under the Report a
Problem column
4. Please follow the instructions in order to access the appropriate
form
If you have any further questions, please feel free to contact us again.
Sincerely,
PayPal Account Review Department
Prima en idd en goed topic voor anderen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:41 schreef _The_General_ het volgende:
Nou, bedankt allemaal voor de tips en dergelijke. Ik zat ff helemaal in de stress en kan nu rustig gaan slapen. Er is net nog een uitgebreide mail verstuurd naar spoof@paypal.nl.
Dat lijkt me een verstandig besluit.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:49 schreef _The_General_ het volgende:
Die 500 euro gaat ook zo snel mogelijk naar me bankrekeninger komt voortaan niet meer dan een 50 euro op paypal te staan. Ik heb normaal er bijna niets opstaan. Maar heb toevallig deze week 2 overschrijvingen gehad.
Dat kan ook een oorzaak zijn, bij paypal zijn ze een beetje bedacht op zwart geld witwassen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:49 schreef _The_General_ het volgende:
Die 500 euro gaat ook zo snel mogelijk naar me bankrekeninger komt voortaan niet meer dan een 50 euro op paypal te staan. Ik heb normaal er bijna niets opstaan. Maar heb toevallig deze week 2 overschrijvingen gehad.
[Centraal] Paypalquote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:38 schreef _The_General_ het volgende:
Ik zie idd dat stufi genoeg is voor abnamro. Dan vraag ik dat morgen direct aan. Het zal niet lukken binnen 48 uur denk ik. Hopelijk kan ik dan wel nog op paypal dat account weer activeren...
Verschil is dat paypal te vergelijken is met een bank, en ebay niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 07:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
[Centraal] Paypal
Dit is het centrale Paypal topic.
Een credit card binnen 48 uur gaat inderdaad niet lukken. Misschien dat je ze eens moet mailen of er alternatieven zijn. Bij ebay (Eigenaar van Paypal) kun je bijvoorbeeld ook met een on-line machtiging jezelf "authoriseren".
Paypal lijkt in ieder geval niet voor de te komen in het register van financiele instellingen van DNB..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 07:59 schreef frederik het volgende:
[..]
Verschil is dat paypal te vergelijken is met een bank, en ebay niet.
Ik denk dat er voor een bank andere voorwaarden zijn dan voor een veiling op het punt van verdachte transactjes. Wat de Amerikaanse regels zijn wat banken betreft weet ik trouwens niet, en ook niet of paypal aan de europese en/of de amerikaanse regels betreft de banken moet voldoen
Geeft dit geen zeer vervelende gevolgen?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:09 schreef _The_General_ het volgende:
Update, creditcard is aangevraagd. Maar dat duurt drie weken.
Ik heb de drie personen waarvan ik de grootste bedragen heb gekregen. ( 250 100 en 100 ) gevraagd om het geld terug te eissen van paypal. Ze gaan hiermee accoord en proberen dit. Daarna maken ze het over aan een vriend van me. Op deze mannier heb ik in ieder geval me geld eruit....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |