Zwaar kut idd.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:22 schreef eymey het volgende:
EDIT
ene oor in, andere oor uit... seconden tellend wanneer t gepraat over is..quote:Op zondag 26 juni 2005 02:57 schreef eymey het volgende:
.... Ook al tijdens onze relatie was ze heel goed in het doen alsof ze me snapte en erkende wat ik zei.......
Ze heeft geen zin in de confrontatie inderdaad.. misschien zat ze er echt mee, maar uiteindelijk als je de feit weer bekijkt is het een foute beslissing geweest, om het probleem zo aan te pakken.quote:Nog een excuus van haar om bepaalde dingen niet aan me te vertellen als ze toch waren uit gekomen, was dat ze bang was dat ik boos zou worden.
Voor zover ik hier kan zien heb ik uit mijn verhaaltje alles wat naar haar verwijst gehaaldquote:Op zondag 26 juni 2005 10:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Zwaar kut idd.
Pas iig jouw fotoboek aan dan.
Eeuhm.... de foto's?!quote:Op zondag 26 juni 2005 22:38 schreef eymey het volgende:
[..]
Voor zover ik hier kan zien heb ik uit mijn verhaaltje alles wat naar haar verwijst gehaald![]()
Mee eensquote:Op zondag 26 juni 2005 23:03 schreef FritsVanEgters het volgende:
Goed zo. Dat werd al de hele tijd bedoeld.
Zet er binnenkort wel weer wat over jezelf neer als je dat wil, het is jouw fotoboek, niet die van je vorige relatie.
Ik weet inderdaad niet of een gesprek met haar nu nog wel zin heeft.... nu ik weet hoe ze vandaag over zoiets... gewoon een gevoelen dat ik eerlijk uitte... uit haar slof schoot....quote:Op zondag 26 juni 2005 23:42 schreef flubub het volgende:
Vind je het niet ongelooflijk raar hoe een persoon waarmee je jaren lang hebt doorgebracht opeens zo verandert dat je denkt: is dit dezelfde persoon?? Wat is er gebleven van het lieve en begrijpende.. ? Same here iig... en ik weet niet wat ik ertegen moet doen, gewoon negeren denk ik, al is dat erg lastig... negeren, proberen verder te leven en vergeten..
Ik begrijp je echt volkomen... alles wat ik zeg word ook direct aan de nieuwe vriendin doorgespeeld (die dat meteen weer aan mij komt vertellen), ik voel me niet meer serieus genomen..er wordt alleen nog maar lullig tegen me gedaan. Het voelt ook enigszins vernederend zo van: ik was niet meer goeg genoeg voor je, dus je neemt meteen een ander na ruim 2,5 jaar.. en vervolgens mij ook als gewone goede vriendin niet meer zien staan.. onbegrijpelijk.. Maar ik heb de knoop doorgehakt, ik wil rust, geen gezeik meer, dus kortom: géén contact. voorlopig echt even helemaal niks. Gewoon bijkomen en daarna zien we wel weer verder... het lijkt me de enige oplossing, want veranderen van hem zit er niet in...en bij jou en dat meisje dan waarschijnlijk ook niet.. tis erg jammer, maar dan maar zo..quote:Op zondag 26 juni 2005 23:49 schreef eymey het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niet of een gesprek met haar nu nog wel zin heeft.... nu ik weet hoe ze vandaag over zoiets... gewoon een gevoelen dat ik eerlijk uitte... uit haar slof schoot....
En zo was ze dus ook al dikwijls tijdens onze relatie hoor. Wat dat betreft was vandaag niks nieuws.....
Maar het steekt me inderdaad wel. Ik begin steeds meer in te zien dat ze blijkbaar toch alleen nog maar negatieve dingen in me ziet en blijkbaar ook op zo'n manier tegen anderen het over me heeft.... er lijkt geen greintje gevoel meer te zijn van "hij heeft me zo goed door al die jaren heen geholpen en me begrepen.... zo veel geholpen met het oplossen van m'n problemen... "
En ik ben bang dat ik die 'erkenning' ook niet meer van haar zal krijgen..... Dag dag goed gesprek wat er nog zou gaan komen.....
Langzaam maar zeker helpen dit soort 'weetjes' me ook wel om me steeds meer los te maken van die rol hoor, ookal zal ik er vast dikwijls nog eens totaal in terug vallen.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:54 schreef espina het volgende:
Stap uit die slachtoffers rol eymey.. Dat ben je niet waard. Laat haar maar gaan. Zij is niet belangrijk meer. Uit jouw versie van het verhaal, lijkt het erop alsof ze gedraagd dat de wereld om haar draait. Jij hebt alles gegeven. Zij kon je liefde niet beantwoorden of het was voor haar niet genoeg. Dat terzijde. Helaas bestaan er zulke mensen, die zichzelf alles toeeigenen. Heel vervelend. Maar nu een schop onder je kont: 'stap uit je slachtoffersrol en ga je leven leiden'. Dat ga ik ook doen, morgen ga ik mij aanmelden bij een groot sportcentre. Nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe sporten uitproberen en vooral een nieuw leven opbouwen zonder m'n partner.
En als het wel gebeurt zou je het met een flinke dosis zout moeten nemen...quote:Op maandag 27 juni 2005 00:03 schreef eymey het volgende:
Tenzij ze echt nog het licht ziet en haar excuses aanbiedt en respect voor me zal tonen, dan zal er altijd nog ruimte zijn voor contact met haar.... maar dat gebeurt toch niet.....
quote:(bijna) exit dus.....
Inderdaad... je verhaal is volledig herkenbaar voor me. Had eerst nog de hoop dat we redelijk 'harmonieus' uit elkaar zouden gaan ondanks de manier waarop ze alles heeft aangepakt. Maar ook hier lijkt de kans dat een "vriendschap tussen ex'en" verhaal op een succes zal uitdraaien steeds kleiner te worden.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:54 schreef flubub het volgende:
[..]
Ik begrijp je echt volkomen... alles wat ik zeg word ook direct aan de nieuwe vriendin doorgespeeld (die dat meteen weer aan mij komt vertellen), ik voel me niet meer serieus genomen..er wordt alleen nog maar lullig tegen me gedaan. Het voelt ook enigszins vernederend zo van: ik was niet meer goeg genoeg voor je, dus je neemt meteen een ander na ruim 2,5 jaar.. en vervolgens mij ook als gewone goede vriendin niet meer zien staan.. onbegrijpelijk.. Maar ik heb de knoop doorgehakt, ik wil rust, geen gezeik meer, dus kortom: géén contact. voorlopig echt even helemaal niks. Gewoon bijkomen en daarna zien we wel weer verder... het lijkt me de enige oplossing, want veranderen van hem zit er niet in...en bij jou en dat meisje dan waarschijnlijk ook niet.. tis erg jammer, maar dan maar zo..
Ik dacht: nou er is geen ruzie, dus we kunnen normaal met elkaar omgaan. Iedereen zei al tegen mij "dat werkt niet". Maarja, ik ben niet zoals zij, tussen ons zou het wel goed gaan. Het ging ook een tijdje..maar op gegeven moment gewoon echt niet meer, ik heb alles geprobeerd, ben zo begripvol geweest als maar kan zijn, en mensen bleven maar roepen "geef het nou op" en toch denk je dat het nog verandert, dat het goedkomt.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:09 schreef eymey het volgende:
[..]
Inderdaad... je verhaal is volledig herkenbaar voor me. Had eerst nog de hoop dat we redelijk 'harmonieus' uit elkaar zouden gaan ondanks de manier waarop ze alles heeft aangepakt. Maar ook hier lijkt de kans dat een "vriendschap tussen ex'en" verhaal op een succes zal uitdraaien steeds kleiner te worden.
Ach ja... so be it.....
Sorry... door de hele gedachten vloed niet meer aan toe gekomen....quote:Op maandag 27 juni 2005 00:05 schreef D-Industries het volgende:
Emey geef is antwoord op mijn vraag.
Kwam je relatie van 2 kanten of van 1 kant ? Wie deed tijdens je relatie altijd de meeste moeite voor de relatie zelf. Was het in balans ?
Dank jequote:Op maandag 27 juni 2005 00:13 schreef espina het volgende:
Vriendschappen met exen ontstaan pas na een lange tijd. Eerst alleen verwerken en daarna zie je wat je voor elkaar kan betekenen. Je bent nu een stuk reeeler geworden. Ben trots op je
Tsja... wat dat betreft.....quote:Op maandag 27 juni 2005 00:16 schreef espina het volgende:
Omdat de ander tot last is blijkbaar.. De ander weet te veel van jou.. Althans dat vermoedde ik van mijn ex. Ze zijn bang dat je gaat zeiken enzo..
Try this:quote:Op maandag 27 juni 2005 00:14 schreef flubub het volgende:
Overigens, ik snap er niks van waarom die ander opeens zo doet??Dat zou iemand mij best uit mogen leggen, waarom wil je meteen geen vrienden meer zijn..
![]()
Daarbij, ben ik van mening, dat je alles waar je mee zit in ieder geval een keer uitgesproken moet hebben. Al is het op een forum of op msn of tegen vrienden wat dan ook, het moet er gewoon een keertje uit, dat helpt echt, het lucht op. (bij mij dan)quote:Op maandag 27 juni 2005 00:29 schreef eymey het volgende:
[..]
Tsja... wat dat betreft.....
Zij komt ook hier op Fok.... ik heb vanavond een aantal soms behoorlijk negatieve reacties in haar Fotoboek ontdekt van mensen die deze topics hebben gelezen.... Waarschijnlijk heeft ze die reacties allang gezien (mail) en ze zal dus waarschijnlijk ook al wel tegen vriendinnen en d'r nieuwe vriendje geklaagd hebben dat ik allemaal onzin over haar verspreid.....
Nou ik kan in ieder geval voor mezelf zeggen, en mezelf daarbij recht in de ogen kijken, dat ik hier op het forum, maar ook tegen mensen die we allebei kennen, geen woord geluld heb over haar en dat ik alles ook genuanceerd heb vanuit haar kant van het verhaal.....
We hadden geen ruzie ofzo..het uitmaken kwam echt volledig van beide kanten, omdat we in een relatie gewoon gek van elkaar werden. Hij weet ook dat ik hem onder geen enkele voorwaarde terug wil, het ging in het begin ook supergoed, maarja opééns niet meer..wat de aanleiding daarvoor is weet ik niet. Maarja, so be it dan maarquote:Op maandag 27 juni 2005 00:32 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Try this:
Degene die het uit heeft gemaakt, gaat er min of meer automatisch vanuit dat elke toenaderingspoging van jouw kant bedoeld is om je ex terug te krijgen. Je ex wil dat niet, vind het vervelend om, als je hem ziet, constant op zijn hoede te zijn voor subtiele pogingen om naar overgebleven liefde te vissen. En dus is de makkelijkste oplossing: afstand houden.
Bovendien, degene die het uit heeft gemaakt weet dat hij de ander pijn heeft gedaan, terwijl hij dat eigenlijk helemaal niet wilde. En niemand wil graag geconfronteerd worden met het verdriet waarmee hij een ander opzadelt. Ergo: hoe minder je je ex ziet, des te makkelijker is het om met dat schuldgevoel om te gaan.
En als laatste: ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt meteen na een relatie verder te kunnen gaan in een vriendschap. Er zijn dan bepaalde overgebleven gevoelens die je helemaal niet kunt hebben in een vriendschap.
Dat denk ik dus ook...quote:Op maandag 27 juni 2005 00:32 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Try this:
Degene die het uit heeft gemaakt, gaat er min of meer automatisch vanuit dat elke toenaderingspoging van jouw kant bedoeld is om je ex terug te krijgen. Je ex wil dat niet, vind het vervelend om, als je hem ziet, constant op zijn hoede te zijn voor subtiele pogingen om naar overgebleven liefde te vissen. En dus is de makkelijkste oplossing: afstand houden.
Bovendien, degene die het uit heeft gemaakt weet dat hij de ander pijn heeft gedaan, terwijl hij dat eigenlijk helemaal niet wilde. En niemand wil graag geconfronteerd worden met het verdriet waarmee hij een ander opzadelt. Ergo: hoe minder je je ex ziet, des te makkelijker is het om met dat schuldgevoel om te gaan.
En als laatste: ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt meteen na een relatie verder te kunnen gaan in een vriendschap. Er zijn dan bepaalde overgebleven gevoelens die je helemaal niet kunt hebben in een vriendschap.
Daar zul je dan inderdaad nooit achter komen. Misschien heeft hij roddels over jou die mss. achter jouw rug om de ronde gingen te serieus genomen zonder jouw kant van het verhaal meer te willen horen, misschien heeft er iemand zitten stoken, je weet het niet.....quote:Op maandag 27 juni 2005 00:39 schreef flubub het volgende:
[..]
We hadden geen ruzie ofzo..het uitmaken kwam echt volledig van beide kanten, omdat we in een relatie gewoon gek van elkaar werden. Hij weet ook dat ik hem onder geen enkele voorwaarde terug wil, het ging in het begin ook supergoed, maarja opééns niet meer..wat de aanleiding daarvoor is weet ik niet. Maarja, so be it dan maar
Ach, zijn vader mocht mij sowieso al niet, altijd als hij daar geweest was ging het erna een stuk stroever..en hij is daar sinds het uit is heel vaakquote:Op maandag 27 juni 2005 00:40 schreef eymey het volgende:
[..]
Daar zul je dan inderdaad nooit achter komen. Misschien heeft hij roddels over jou die mss. achter jouw rug om de ronde gingen te serieus genomen zonder jouw kant van het verhaal meer te willen horen, misschien heeft er iemand zitten stoken, je weet het niet.....
quote:Toch heb ik wel sterk het gevoel dat het meeste van mijn kant kwam.
Je moet daardoor heen kijken. Wat deed ze voor jou, wat zijn de feiten ! Wat iemand zegt is niet hetzelfde als wat iemand voor je doet, dat zou je moeten weten.quote:....]liet ze echt vaak zat aan me merken dat ze zo van me hield.. met nooit meer kwijt wilde....
Het zijn de kleine dingetjes, die een relatie zo kunnen helpen ! Dat jij er altijd voor haar was, respect ! zo hoort het ! Jammer dat het altijd later als een 'gewoonte' wordt aangezien, terwijl het voor jou in je ogen altijd nog een gebaar is uit liefde dat je alles voor haar over hebt. Al is het nog zo klein.quote:Het enig waar ik haar zelf vaak tegen vriendinnen over hoorde klagen was dat ik niet romantisch was... dat ik bijna nooit haar een ontbijtje op bed gegeven heb... dat soort dingen. En inderdaad, op dat gebied ben ik niet zo attent en romantisch. Ik zie de romantiek/liefde meer in de alledaagse dingen die je voor elkaar doet, het er voor elkaar zijn, etc....
Idd, gewoon alles op een rijtje zetten. Proberen je gedachten te ordenen en het te uiten (zal wel ff duren) en in die tijd geen contact met de ander, anders nemen je gevoelens weer een loopje met je..quote:Op maandag 27 juni 2005 00:45 schreef D-Industries het volgende:
Kijk naar de feiten. Wat deed jij en wat deed zij ! Niet excuusjes gaan maken, voor alles wat niet is gebeurd want daarmee ontken je voor wat er werkelijk is gebeurd.
Dit is eigenlijk de andere kant van het verhaal: je ex (denkt iig dat) ze graag zou zien dat jij je eroverheen hebt kunnen zetten, dat ze jou toch niet zo veel heeft gekwetst. Alleen, zo werkt het natuurlijk niet, als zij interesse toont in dit onderwerp denk jij dat ze 'erover wilt praten' en gooi je je ziel en zaligheid op tafel. Gevolg: zij gedesillusioneerd, omdat ze je blijkbaar toch meer heeft gekwetst dan dat de bedoeling was. En dan wordt ze een beetje 'boos' op jou...quote:Op maandag 27 juni 2005 00:39 schreef eymey het volgende:
m'n ex verwacht blijkbaar van me dat ik alles maar vergeet en vergeef en zonder haar met m'n gevoelens te confronteren (en zonder te proberen of er mss. toch nog een sprankje liefde is), met haar om kan gaan alsof we altijd vrienden zijn geweest. Dat werkt zo bij mij niet.
En ze kan blijkbaar niet tegen m'n gevoelens.... dus deed ze vanmiddag zo.....
pff.. idd moeilijk hoorquote:Op maandag 27 juni 2005 00:45 schreef D-Industries het volgende:
dankje wel voor je lange antwoord emey.
[..]
dit is heel belangrijk... je gevoel liegt namelijk nooit, kan alleen misleidend zijn door onduidelijkheid.
[..]
Je moet daardoor heen kijken. Wat deed ze voor jou, wat zijn de feiten ! Wat iemand zegt is niet hetzelfde als wat iemand voor je doet, dat zou je moeten weten.
[..]
Het zijn de kleine dingetjes, die een relatie zo kunnen helpen ! Dat jij er altijd voor haar was, respect ! zo hoort het ! Jammer dat het altijd later als een 'gewoonte' wordt aangezien, terwijl het voor jou in je ogen altijd nog een gebaar is uit liefde dat je alles voor haar over hebt. Al is het nog zo klein.
Maar was het ook zo wederzijds? Deed ze veel voor je ? Ik weet het is moeilijk om door de bomen het bos te zien omdat je zo veel gedachten heb. Je hebt vast nog zoveel vragen hebt en wie weet zoveel nog dat je niet begrijpt. Maar wat mij geholpen heeft toen ik hetzelfde 'voelde' als jij... is door gewoon eerlijk tegen mezelf te zijn.
Kijk naar de feiten. Wat deed jij en wat deed zij ! Niet excuusjes gaan maken, voor alles wat niet is gebeurd want daarmee ontken je voor wat er werkelijk is gebeurd.
Als je niet denkt aan de zin : " ...Hoe zou het zijn zonder een relatie te hebben?... " is dat volgens jou ongezond ?quote:En het zou ongezond zijn als je niet denkt "hoe zou het zijn zonder een relatie te hebben"
Ik was 23 toen ik haar leerde kennen, zij 19. Haar leeftijd op het moment dat we wat krijgen kan dus inderdaad parten gespeeld hebben, gezien dat ik meer duurzame relaties die voor de één op zo'n jonge leeftijd begonnen zijn, heb zien stuk lopen.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:48 schreef CrazyTaxi het volgende:
Het is cool dat je het verhaal hier kwijt kan. Als ik het snel doorneem, dan lijkt het wel in één keer 360graden te zijn omgedraaid. Wat ik me afvroeg, wat is jullie leeftijd? Want een 3 jarige relatie wat op jonge leeftijd begint, gaat heel vaak mis.
Dit zijn verder geen insinuaties o.i.d., wat ik probeer te zeggen is: dat mensen zich daar vaak in vergissen hoe moeilijk het is als je op jonge leeftijd een relatie aangaat. Want laten we eerlijk zijn: wat heb je op dat moment van de wereld gezien? En het zou ongezond zijn als je niet denkt "hoe zou het zijn zonder een relatie te hebben" - etc. Allemaal gewetensvragen die er aan bijdrage.
Nee, ik niet dat is niet realistisch. Er bestaat voor mij geen één enkel persoon op deze wereld. Toeval brengt 2 mensen bij elkaar, dat wil niet zeggen dat je met elkaar op deze wereld verder wil. Je bent er voor elkaar in leuke en moeilijke tijden etc. etc. (clichés)quote:Op maandag 27 juni 2005 00:58 schreef D-Industries het volgende:
[..]
Als je niet denkt aan de zin : " ...Hoe zou het zijn zonder een relatie te hebben?... " is dat volgens jou ongezond ?
Dat is toch wel het laaaaaaaaaatste waar je aan denkt....
Niets anders dan normaal, anders toch prettig gestoord als ze dit niet had gedaan.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:55 schreef eymey het volgende:
[..]
Verder heeft zij ook tot 2 keer toe voor me klaar gestaan toen ik het moeilijk had met het overlijden van een grootouder.
Iemand die zovéél voor haar over heeft, vraagt maar weinig terug. Dat noemt mén liefde. Terugkijkend op jou situatie, zeg je zelf dat je er eigenlijk (eerlijk) niets van heb gemerkt dat ze iets voor je deed. Als dit voor haar gevoel wel was geweest, dan zegt dat al helemaal genoeg over haar... wat een klein geest heeft ze.quote:Maar verder: In het dagelijkse leven en de kleine dingen heb ik weinig het idee gehad dat ze echt dingen uit liefde voor me deed... tenminste niet met het gevoel waarmee ik bijna alles voor haar deed... Misschien had ze dat gevoel van haar kant uit wel maar door de manier waarop ze in een latere fase alles wat ik deed als vanzelfsprekend is gaan zien en hoe ze uiteindelijk alles heeft aangepakt... krijg ik zelf de indruk van niet.
Nu begin je de waarheid te zien !quote:Wat me achteraf nu ook ineens zo opvalt, even off-topic van je vraag: Ze heeft me na die crisis van afgelopen januari met die huisgenoot nooit echt uit de grond van haar hart bedankt... dat ik min of meer haar 'leven' heb gered... en onze relatie...... Toen viel me dat niet zo op... was allang blij dat alles goed gekomen was....
Dank voor je opbeurende verhaalquote:Op maandag 27 juni 2005 01:01 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik had eerst ook echt het gevoel: daar gaat m'n ware liefde, m'n allerliefste, degene waarvoor ik alles overheb.. Maar serieus.. dat slijt!Het beste is denk ik om haar een brief te schrijven met al je gevoelens en gedachtes erin. Die kan ze dan rustig vaker en vaker lezen.
En daarbij, geniet vooral zelf ook van het leven man! Zij heeft een vriend, jij hebt vrienden! ZIe ook de voordelen van het vrijgezellebestaan!
dan had je zin zo moeten zijn : En het zou gezond zijn als je niet denkt "hoe zou het zijn zonder een relatie te hebben" toch ?quote:Op maandag 27 juni 2005 01:06 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Nee, ik niet dat is niet realistisch. Er bestaat voor mij geen één enkel persoon op deze wereld. Toeval brengt 2 mensen bij elkaar, dat wil niet zeggen dat je met elkaar op deze wereld verder wil. Je bent er voor elkaar in leuke en moeilijke tijden etc. etc. (clichés)
Maar ik blijf erbij, dat je net zo goed een ander 'heel' leuk meisje of jongen had kunnen ontmoeten. Dit zal voor mij altijd zo zijn. Het is gewoonweg onrealistisch dat je denkt dat er maar één persoon op deze wereld 'de ware' is. En dan heb ik het nog niet puur over sexuele gevoelens of aantrekkingskracht.
quote:Op maandag 27 juni 2005 01:12 schreef skanimal het volgende:
Het enge hieraan is... Het komt zo bekend over.. ":|
Bij mij kwam hem (na 1,6 jaar) ook zo zuur op mn dak valen..
Nooit goed over kunnen praten, we zouden ook maatjes blijven, alleen ik ben de enigste die nog contact zoekt./
Ze zoekt het lekker uit, ik ben er overheen... jij strakjes ook!!
Sterkte !
Geloof me, die zie ik inderdaad steeds beter en zag ik de afgelopen weken (verstandelijk) ook al min of meer...... Die gezamelijke vriendin die gisteravond op bezoek was en haar vriend, verbaasden zich er al over hoe ik alles zo realistisch, helder en relativerend kon vertellen... ookal konden ze aan m'n stem horen hoe zwaar ik er doorheen zat en hoe kapot ik er van was.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |