abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:43:34 #1
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27997929
Het Online Poker Topic deel 5

Johan-Derksen begon deze reeks over het heerlijke spel pokeren, en snel kwamen de eerste FOK!-toernooitjes uit de lucht vallen.
In dit topic zal alles worden besproken over het pokeren via internet.
Er wordt met name gespeeld via een programma dat hoort bij www.mrbookmaker.com. Daar kan je een programma downloaden waarmee je online kan pokeren.

Welke varianten spelen jullie?
Wij spelen momenteel met name Hold'em en Omaha

Holdem
Texas Hold'em is het beste pokerspel voor een beginner om te leren. Het wordt het meeste aangeboden en bied eigenlijk ook de meeste actie. Hold'em kan door iedereen geleerd worden in een paar minuten. Zelfs de topspelers hebben de ingewikkeldste nuances echter nog niet door.
Maar, laat je niet ontmoedigen: Gelukkig kan je gratis bij de meeste aanbieders van poker oefenen tegen echte tegenstanders. Zodoende kun je spelenderwijs ervaring opdoen en kan je als je het spel goed onder de knie hebt en er klaar voor bent voor echt geld spelen. Alle pokeraanbieders hebben verschillende limieten zodat elke speler van beginner tot aan gevorderd zijn eigen speellimiet kan bepalen.

Het kaartspel bestaat uit 52 kaarten, voordat het spel begint moet degene die direct links van de dealer-button zit (per spel verschuivend krijgen de spelers om beurten deze button. Deze button markeert vanaf welke plaats het bewuste spel van start gaat), een verplichte inzet plaatsen, de zogenoemde "kleine blind". De speler die direct links van de kleine blinde inzet zit, moet vervolgens ook een verplichte inzet plaatsen, de grote blinde inzet (deze inzetten gaan op internet vanzelf). Dit wordt gedaan zodat er al geld in de pot zit en het spel gespeeld kan worden.

De dealer geeft elke speler (maximaal 10 spelers) 2 kaarten, die niemand anders kan zien. Deze kaarten heten ook wel hole of pocket kaarten. Nu volgt er een inzetronde. Hierin kan je passen, verhogen, je kaarten wegdoen, meegaan met een eerder gedane inzet of zelf een inzet doen.

Nadat de inzetronde is afgelopen legt de dealer 3 open kaarten op tafel. Dit wordt de flop genoemd.
Dan volgt er weer een inzet ronde.
Hierna komt de turn. Er komt een 4e kaart op tafel. Ook hierna volgt een inzetronde.
En als laatste komt de river en een inzetronde.
Deze kaarten mag iedereen gebruiken in combinatie met zijn eigen 2 kaarten.
Overzicht winnende handen

Omaha

Als je Texas Hold'em kunt spelen, is het niet moeilijk om Omaha te leren. Het grote verschil is dat je met Omaha 4 kaarten krijgt in plaats van 2. Je moet echter wel altijd 2 van die vier kaarten gebruiken voor je uiteindelijke hand. Als je de verschillen echt goed wilt leren is het het handigst om dit even uit te proberen op mrbookmaker voor speelgeld. In principe is er over Omaha een stuk minder geschreven dan over Hold'em, daarom zijn er ook veel minder goede spelers. Het is dan ook vaak een luceratieve afwisseling op Hold'em.

Let op: Een veelgemaakte beginnersfout is het volgende: Als er 4 kaarten op de tafel komen van eenzelfde soort (bijvoorbeeld harten) en je hebt nog een harten in je hand, heb je dus geen flush. Je moet namelijk 2 kaarten gebruiken en kunt er dus maar 3 van tafel gebruiken voor je hand.

Geld of gratis
Je kan gratis spelen maar ook voor echt geld. Dit geld maak je direct over via je creditcard of anders via een storting. Dit laatste kan enkele dagen in beslag nemen.

Toernooien
Ja er zijn toernooien. Sommige zijn gratis (de zgn. freerols), anderen kosten geld.
Soms doen er duizenden mee, soms maar een paar honderd...

Is het winstgevend?
Voor heel weinig mensen op Fok! en erbuiten is pokeren structureel winstgevend. Als je dus iemand een keer toernooi ziet winnen of een leuke pot ziet binnenhalen, denk dan niet:"Dat doe ik ook wel ff..."
Natuurlijk heb je kans om te winnen, maar je hebt ook een grote kans om te verliezen.
Hou het leuk:
1) Speel gratis of met weinig geld
2) Spreek met jezelf een maximum, indien je met geld speelt.
3) Beleef plezier... daar draait het om...
Heeft er ooit iemand een toernooi gewonnen? Jazeker wel:

Een Fok! Poker Toernooi??
Elke maandag spelen we met wat Fok!kers een toernooitje. Meestal is dat Hold'em No Limit, maar eens in de tien keer spelen we Omaha High. We spelen dit toernooi op de tafels van MrBookmaker. De buyin (de kosten om mee te mogen doen) bedraagt $ 5 + $ 0,50 - van de prijzenpot gaat 50% naar de nummer 1, 30% naar de nummer 2 en 20% naar de nummer 3. Tevens houden we een totaalklassement bij, waaruit zal blijken welke Fok!ker de beste pokeraar van het jaar is!

De openingspost
Die vind je hier

Op IRC
IRC is da place to be om te praten over pokeren. Het gaat 10x sneller dan het forum. Hoe kom je daar? Ga naar http://irc.tweakers.net/fok/ en tik daar je Fok naam en bij Channel vul je Online-Gokken in.
Dan verbindt het programma je door met het chatkanaal. Tot dan!

Vorige topics:
http://forum.fok.nl/topic/701668
http://forum.fok.nl/topic/703140
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:44:54 #2
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_27997963
Das snel.. Deze OP had je al vast klaar staan voor versturen
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:45:41 #3
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27997989
Nee joh, ik ben wereldkampioen typen. Ik haal meer aanslagen per minuut dan alle crimineeltjes in de hele wereld bij elkaar...
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:45:44 #4
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_27997991
Houdt Nostra (toch?) het klassement trouwens nog bij van de maandagavond-Fokpokeraars?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:45:57 #5
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27998003
Ja in zijn ondertitel.
pi_27998111
Waarom sta ik daar niet bovenaan?
GIRO 800800
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:48:43 #7
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_27998127
Ik heb zin in maandag... veeg iedereen onder tafel, ik voel het
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:48:49 #8
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27998131
Omdat je zelden meedoet en nostra een lijst behoudt die gebaseerd is op je totaal aantal punten.
Hoe vaker je meedoet, hoe makkelijker het is om hoog te eindigen...
1 of 2 niet meedoen, en je wordt geen 1e meer
pi_27998268
Ik zit er trouwens serieus aan te denken om tijdens mijn July vakantie naar Boston te vliegen om daar de Sox live in aktie te kunnen zien. Als het zover komt zal ik e.e.a. op camera vastleggen. Ik wil de HOMER van Ramirez vangen
GIRO 800800
pi_27998298
Zojuist even de Club Aviation de Paris gebeld voor info om deel te nemen aan de WPT Final @ 10 thou. Gevraagd of er wat satellites ter plaatse worden gehouden of niet. Wat een idioten die Fransen.

"Yes sir, a five hundred tournament will be held at July 15th and you will be sure of winning a place at final tournament final table final place final!".

WTF
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:54:39 #11
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27998326
Zeer duidelijk idd
pi_27998365
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:48 schreef Johan-Derksen het volgende:
Omdat je zelden meedoet en nostra een lijst behoudt die gebaseerd is op je totaal aantal punten.
Hoe vaker je meedoet, hoe makkelijker het is om hoog te eindigen...
1 of 2 niet meedoen, en je wordt geen 1e meer
Nog steeds geldt dat als iemand een Excel formuleding kan bedenken om dat wat beter te regelen, dan graag. Er is vast wel een lookup in de diverse tabjes te doen ofzo. In ieder geval moet het wel zo zijn dat deelname enigszins beloond wordt, het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemand die 1 keer meedoet en wint, ook ineens de beste speler is.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_27998383
Club Aviation de Paris
GIRO 800800
pi_27998440
Volgens de site van Club Aviation is er ook een $ 100 satellite, maar alles wat zij mij daarover kon melden was dat "you will win tournament chips, but we cannot say how much, since it depends on the numbers of players and rebuys". Echt, ik vind Parijs geweldig, maar Fransen kunnen niet communiceren.
pi_27998445
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:55 schreef nostra het volgende:

Nog steeds geldt dat als iemand een Excel formuleding kan bedenken om dat wat beter te regelen, dan graag. Er is vast wel een lookup in de diverse tabjes te doen ofzo. In ieder geval moet het wel zo zijn dat deelname enigszins beloond wordt, het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemand die 1 keer meedoet en wint, ook ineens de beste speler is.
Heb je gelijk in.............je zou een voorschrijdend gemiddelde moeten berekenen waarbij de laastste partij het zwaarst weegt etc......of doe je dat al?
GIRO 800800
pi_27998495
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:56 schreef Notoire_Gek het volgende:
Club Aviation de Paris
Wel eens geweest? Speciaal voor de WPT wordt het een smokefree environment, die antirookmaffia slaat zelfs naar het rookland Frankrijk door, stelletje idioten.
pi_27998519
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:58 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.............je zou een voorschrijdend gemiddelde moeten berekenen waarbij de laastste partij het zwaarst weegt etc......of doe je dat al?
Nee, ik heb nu gewoon de puntentotalen van de NK Poker per toernooi aan de spelers toebedeeld en opgeteld voor de eindstand.
pi_27998933
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:59 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, ik heb nu gewoon de puntentotalen van de NK Poker per toernooi aan de spelers toebedeeld en opgeteld voor de eindstand.
Ik vind een overwinning of tweede plek van een half jaar terug niet meer van waarde voor de huidige skills van de player

Als je de bijv. de laatste 16 potjes (= 16 weken) neemt, dan zou je de punten die je toekent aan de spelers voor de oudste 4 potjes bijv x 10% kunnen doen

potje 5-8 maal 20%
potje 9-12 maal 30%
potje 13-16 (meest recent) maal 40%

Verder zou ik het aantal punten wat je toekent af laten hangen van hoeveel spelers je van tafel weg hebt gespeeld..........dan krijg je dus meer punten als je eerste wordt in een toernooi met veel deelnemers, dat is eerlijk. Gewoon voor elke speler die je wegspeelt 10 punten ofzo .....met 2 spers kun je dan max 10 punten halen, met 10 spelers 90 ...als je eerste wordt

NG
GIRO 800800
pi_27999153
Ja dat is allemaal leuk, N_G, maar ik heb niet zoveel zin om dat bij te houden.

Als iemand de regels voor de WPT Paris satellites kent, post ze dan ff, ik wil graag die 250 en 500 euro dingen spelen als ze een beetje redelijke kansen bieden...

Maxi Round 1 gewonnen, op naar Round 2 en op naar de $ 12.000.
pi_27999270
Ik ga die gare Fransen nog wel even bellen en dan maar Frans spreken voor zover je comprends.
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:21:52 #21
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27999318
> JohanDerksen wins $100.70 with One Pair, Aces
Hier doe je het voor... Pyth genoot live mee

Das een lekkere buit
pi_27999512
Okay, ik kan de dag voor de satellites nog gemakkelijk inkopen volgens de dame aan de telefoon en dan een kwestie van winnen.

Even easyjet checken voor vluchten.
pi_28000041
Hmm, easyjet vliegt niet op Parijs, dus dan maar met de auto.
Dat wordt lachen.
pi_28001584
haha vet nostra, de nieuwe rob hollink, vergeet je mp3speler niet
Chasing after currency and accumulating green
pi_28005716
Rounders Round 1.

3 spelers over.

De nummer 1 en 2 gaan naar de volgende ronde, de nummer 3 krijgt niks.

Nummer 1: 8000 chips
Ik: 4200 chips
Nummer 3: 2800 chips

(Zo ongeveer geloof ik.)

Ik krijg JJ.

Nummer 3 gaat pre-flop all-in.

Nummer 1 callt.

Ik fold.

Nummer 3 toont A10.

Nummer 1 toont 77.

Flop: 386
Turn: K
River: 2

[ Bericht 7% gewijzigd door Calella op 17-06-2005 05:10:01 ]
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')