abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:55:14 #1
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27159313
Het Online Poker Topic deel 2

In dit topic zal alles worden besproken over het pokeren via internet.
Er wordt met name gespeeld via een programma dat hoort bij www.mrbookmaker.com. Daar kan je een programma downloaden waarmee je online kan pokeren.

Welke varianten spelen jullie?
Wij spelen momenteel met name Hold'em en Omaha

Holdem
Texas Hold'em is het beste pokerspel voor een beginner om te leren. Het wordt het meeste aangeboden en bied eigenlijk ook de meeste actie. Hold'em kan door iedereen geleerd worden in een paar minuten. Zelfs de topspelers hebben de ingewikkeldste nuances echter nog niet door.
Maar, laat je niet ontmoedigen: Gelukkig kan je gratis bij de meeste aanbieders van poker oefenen tegen echte tegenstanders. Zodoende kun je spelenderwijs ervaring opdoen en kan je als je het spel goed onder de knie hebt en er klaar voor bent voor echt geld spelen. Alle pokeraanbieders hebben verschillende limieten zodat elke speler van beginner tot aan gevorderd zijn eigen speellimiet kan bepalen.

Het kaartspel bestaat uit 52 kaarten, voordat het spel begint moet degene die direct links van de dealer-button zit (per spel verschuivend krijgen de spelers om beurten deze button. Deze button markeert vanaf welke plaats het bewuste spel van start gaat), een verplichte inzet plaatsen, de zogenoemde "kleine blind". De speler die direct links van de kleine blinde inzet zit, moet vervolgens ook een verplichte inzet plaatsen, de grote blinde inzet (deze inzetten gaan op internet vanzelf). Dit wordt gedaan zodat er al geld in de pot zit en het spel gespeeld kan worden.

De dealer geeft elke speler (maximaal 10 spelers) 2 kaarten, die niemand anders kan zien. Deze kaarten heten ook wel hole of pocket kaarten. Nu volgt er een inzetronde. Hierin kan je passen, verhogen, je kaarten wegdoen, meegaan met een eerder gedane inzet of zelf een inzet doen.

Nadat de inzetronde is afgelopen legt de dealer 3 open kaarten op tafel. Dit wordt de flop genoemd.
Dan volgt er weer een inzet ronde.
Hierna komt de turn. Er komt een 4e kaart op tafel. Ook hierna volgt een inzetronde.
En als laatste komt de river en een inzetronde.
Deze kaarten mag iedereen gebruiken in combinatie met zijn eigen 2 kaarten.
De bedoeling is om een zo hoog mogelijke hand te vormen met 5 kaarten.

Omaha

Als je Texas Hold'em kunt spelen, is het niet moeilijk om Omaha te leren. Het grote verschil is dat je met Omaha 4 kaarten krijgt in plaats van 2. Je moet echter wel altijd 2 van die vier kaarten gebruiken voor je uiteindelijke hand. Als je de verschillen echt goed wilt leren is het het handigst om dit even uit te proberen op mrbookmaker voor speelgeld. In principe is er over Omaha een stuk minder geschreven dan over Hold'em, daarom zijn er ook veel minder goede spelers. Het is dan ook vaak een luceratieve afwisseling op Hold'em.

Let op: Een veelgemaakte beginnersfout is het volgende: Als er 4 kaarten op de tafel komen van eenzelfde soort (bijvoorbeeld harten) en je hebt nog een harten in je hand, heb je dus geen flush. Je moet namelijk 2 kaarten gebruiken en kunt er dus maar 3 van tafel gebruiken voor je hand.

Geld of gratis
Je kan gratis spelen maar ook voor echt geld. Dit geld maak je direct over via je creditcard of anders via een storting. Dit laatste kan enkele dagen in beslag nemen.

Toernooien
Ja er zijn toernooien. Sommige zijn gratis (de zgn. freerols), anderen kosten geld.
Soms doen er duizenden mee, soms maar een paar honderd...

Is het winstgevend?
Voor heel weinig mensen op Fok! en erbuiten is pokeren structureel winstgevend. Als je dus iemand een keer toernooi ziet winnen of een leuke pot ziet binnenhalen, denk dan niet:"Dat doe ik ook wel ff..."
Natuurlijk heb je kans om te winnen, maar je hebt ook een grote kans om te verliezen.
Hou het leuk:
1) Speel gratis of met weinig geld
2) Spreek met jezelf een maximum, indien je met geld speelt.
3) Beleef plezier... daar draait het om...
Heeft er ooit iemand een toernooi gewonnen? Jazeker wel:

De openingspost
Die vind je hier

Op IRC
IRC is da place to be om te praten over pokeren. Het gaat 10x sneller dan het forum. Hoe kom je daar? Ga naar http://irc.tweakers.net/fok/ en tik daar je Fok naam en bij Channel vul je Online-Gokken in.
Dan verbindt het programma je door met het chatkanaal. Tot dan!

Vorige topics:
Online Poker Topic deel 1 (In den beginne was er poker...)
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:01:30 #2
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27159511
10765e geworden in de freeroll van 19.00 uur
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:06:42 #3
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27159637
Wat is de bad beat jackpot? Die werd net aan een tafel gewonnen..
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:07:35 #4
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27159657
Voor de persoon die het langst geen problemen heeft met zijn verbinding?
Geintje... heb geen idee
pi_27159754
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:06 schreef Noca het volgende:
Wat is de bad beat jackpot? Die werd net aan een tafel gewonnen..
Als je met een hele goede hand verslagen wordt door een nog betere hand. Ik weet niet precies wat hier de regels zijn, maar als je bijvoorbeeld met 4 of a kind verslagen wordt door een royal flush dan krijg je een soort van troostprijs (al kan dat nog best lucratief zijn). Ook de rest van de tafel ontvangt een klein bedragje...
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:12:01 #6
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27159784
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:07 schreef Johan-Derksen het volgende:
Voor de persoon die het langst geen problemen heeft met zijn verbinding?
Geintje... heb geen idee
Whehe lullo. Ik heb nu in de 20 minuten dat ik speel al 3x gehad dat alles stil lag en ik auto gefold werd..
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:14:09 #7
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27159849
Noca Das mooi K U T
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:17:57 #8
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_27159969
Zit nog in de freeroll

920 van de 6660
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:21:09 #9
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_27160099
En er al weer uit
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:24:31 #10
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_27160217
Ik vind de extreme turbo's wel lachen, om de ronde worden de stacks verhoogd. Zorgen dat je in de eerste ronden een paar keer wint, zodat je marge groter is.
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:33:31 #11
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_27160565
Ik begin nu pas, heb nog 800 chips over, moest eerst koken en eten

edit: en eruit, ging allin met 2 pair (Q8) en hij had 3 of a kind
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:42:46 #12
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_27160861
Wie zit er zo nog in het $ 1,- tourney voor alleen MrB. gebruikers?

wimderon al gespot
pi_27160990
Bad Beat Jackpot: Iemand heeft als hand (holdm ook kaarten op tafel meegerekend) 4 tienen en wordt door iemand anders verslagen met hogere kaarten, dan wordt de Bad Beat jackpot uitgegeven (de hele tafel van de mensen die meespelen profiteren mee en krijgen elk een percentage).
pi_27161159
tvp

zojuist 105 euro gestort op MrB, so count me in maandagavond....
bij eerste stortingen boven de 100 euro krijg je trouwens 20% bonus. Dus ik kreeg ook nog 21 euro erbovenop.
Ben trouwens niet van plan verder te wedden bij MrB dus ik ben beetje bij beetje gelijke quotes aan het backen bij MrB en layen bij BF, nu bv de draw bij lazio-fiorentina...
Chasing after currency and accumulating green
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:54:39 #15
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_27161215
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:42 schreef PyTh het volgende:
Wie zit er zo nog in het $ 1,- tourney voor alleen MrB. gebruikers?

wimderon al gespot
Ik ook
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_27161475
ik zit zat bij pyth aan tafel

[ Bericht 11% gewijzigd door wimderon op 19-05-2005 20:09:30 ]
pi_27161933
Zijn er hier ook nog pokerende mensen uit Nijmegen ?
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:18:24 #18
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27162002
Nijmegen hier
pi_27162244
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:18 schreef Johan-Derksen het volgende:
Nijmegen hier
Zijn er ook pokerevenementen in Nijmegen, of mensen die in Nijmegen willen pokeren? (aan een tafeltje dan )
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:27:15 #20
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27162306
Geen idee. Geen ervaring mee... maar hou me op de hoogte als je iets weet
pi_27162644
Let's play Rounders!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:51:31 #22
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_27163101
Mn 4e 2 dollar Extreme turbo op rij gewonnen. Elke keer 7 dollar
pi_27163542
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:37 schreef nostra het volgende:
Let's play Rounders!
Round 1 gewonnen, op naar 2.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_27164861
Wat een gekken spelen er zelfs in Round 2. Ik krijg KA, raise, wordt gere-raised, call... flop en turn zijn klote en tegenspeler wordt op de turn wel erg agressief in tegenstelling tot zijn normale spel. Dus ik fold. Ik sta 10e van de 10 met nog 800+ chips.
Na enkele trash-hands krijg ik A7u. Nog steeds een trash-hand eigenlijk, maar goed, ik moet wel spelen. Ik call. Vanaf de flop (lage rainbow) besluit ik agressief te spelen en wordt door een tegenspeler continu gere-raist. Op de river heb ik nog 30 over, die ik er dan natuurlijk ook ingooi. Ik heb geen enkel paar. Tegenspeler blijkt 25u te hebben die ook niet voor een paar zorgt.
Best pilot in history
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:40:12 #25
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27165158
Had net AA... krijg uiteindelijk 2 paar... Ik ga all in (60$)
Er lag geen kans op straight, flush of zo...
Maar wel een eikel die 4 2en heeft...
Dag centjes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')