abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2005 @ 18:32:38 #1
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27059310
Het Online Poker Topic deel 1

In dit topic zal alles worden besproken over het pokeren via internet.
Er wordt met name gespeeld via een programma dat hoort bij www.mrbookmaker.com. Daar kan je een programma downloaden waarmee je online kan pokeren.

Welke varianten spelen jullie?
Wij spelen momenteel met name Hold'em en Omaha

Holdem
Texas Hold'em is het beste pokerspel voor een beginner om te leren. Het wordt het meeste aangeboden en bied eigenlijk ook de meeste actie. Hold'em kan door iedereen geleerd worden in een paar minuten. Zelfs de topspelers hebben de ingewikkeldste nuances echter nog niet door.
Maar, laat je niet ontmoedigen: Gelukkig kan je gratis bij de meeste aanbieders van poker oefenen tegen echte tegenstanders. Zodoende kun je spelenderwijs ervaring opdoen en kan je als je het spel goed onder de knie hebt en er klaar voor bent voor echt geld spelen. Alle pokeraanbieders hebben verschillende limieten zodat elke speler van beginner tot aan gevorderd zijn eigen speellimiet kan bepalen.

Het kaartspel bestaat uit 52 kaarten, voordat het spel begint moet degene die direct links van de dealer-button zit (per spel verschuivend krijgen de spelers om beurten deze button. Deze button markeert vanaf welke plaats het bewuste spel van start gaat), een verplichte inzet plaatsen, de zogenoemde "kleine blind". De speler die direct links van de kleine blinde inzet zit, moet vervolgens ook een verplichte inzet plaatsen, de grote blinde inzet (deze inzetten gaan op internet vanzelf). Dit wordt gedaan zodat er al geld in de pot zit en het spel gespeeld kan worden.

De dealer geeft elke speler (maximaal 10 spelers) 2 kaarten, die niemand anders kan zien. Deze kaarten heten ook wel hole of pocket kaarten. Nu volgt er een inzetronde. Hierin kan je passen, verhogen, je kaarten wegdoen, meegaan met een eerder gedane inzet of zelf een inzet doen.

Nadat de inzetronde is afgelopen legt de dealer 3 open kaarten op tafel. Dit wordt de flop genoemd.
Dan volgt er weer een inzet ronde.
Hierna komt de turn. Er komt een 4e kaart op tafel. Ook hierna volgt een inzetronde.
En als laatste komt de river en een inzetronde.
Deze kaarten mag iedereen gebruiken in combinatie met zijn eigen 2 kaarten.
De bedoeling is om een zo hoog mogelijke hand te vormen met 5 kaarten.

Omaha

Als je Texas Hold'em kunt spelen, is het niet moeilijk om Omaha te leren. Het grote verschil is dat je met Omaha 4 kaarten krijgt in plaats van 2. Je moet echter wel altijd 2 van die vier kaarten gebruiken voor je uiteindelijke hand. Als je de verschillen echt goed wilt leren is het het handigst om dit even uit te proberen op mrbookmaker voor speelgeld. In principe is er over Omaha een stuk minder geschreven dan over Hold'em, daarom zijn er ook veel minder goede spelers. Het is dan ook vaak een luceratieve afwisseling op Hold'em.

Let op: Een veelgemaakte beginnersfout is het volgende: Als er 4 kaarten op de tafel komen van eenzelfde soort (bijvoorbeeld harten) en je hebt nog een harten in je hand, heb je dus geen flush. Je moet namelijk 2 kaarten gebruiken en kunt er dus maar 3 van tafel gebruiken voor je hand.

Geld of gratis
Je kan gratis spelen maar ook voor echt geld. Dit geld maak je direct over via je creditcard of anders via een storting. Dit laatste kan enkele dagen in beslag nemen.

Toernooien
Ja er zijn toernooien. Sommige zijn gratis (de zgn. freerols), anderen kosten geld.
Soms doen er duizenden mee, soms maar een paar honderd...

Is het winstgevend?
Voor heel weinig mensen op Fok! en erbuiten is pokeren structureel winstgevend. Als je dus iemand een keer toernooi ziet winnen of een leuke pot ziet binnenhalen, denk dan niet:"Dat doe ik ook wel ff..."
Natuurlijk heb je kans om te winnen, maar je hebt ook een grote kans om te verliezen.
Hou het leuk:
1) Speel gratis of met weinig geld
2) Spreek met jezelf een maximum, indien je met geld speelt.
3) Beleef plezier... daar draait het om...
Heeft er ooit iemand een toernooi gewonnen? Jazeker wel:

De openingspost
Die vind je hier

Op IRC
IRC is da place to be om te praten over pokeren. Het gaat 10x sneller dan het forum. Hoe kom je daar? Ga naar http://irc.tweakers.net/fok/ en tik daar je Fok naam en bij Channel vul je Online-Gokken in.
Dan verbindt het programma je door met het chatkanaal. Tot dan!

Vorige topics:
Die hebben we nog niet...

[ Bericht 48% gewijzigd door Johan-Derksen op 16-05-2005 19:36:50 ]
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  maandag 16 mei 2005 @ 18:34:25 #2
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_27059354
Ga je een mooie openingspost bouwen Johan??
  maandag 16 mei 2005 @ 18:37:32 #3
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_27059430
met alle uitleg ? www.homepoker.com staat wel wat nuttigs denk ik
pi_27059789
Tvp. Leuk topic
"The only thing i've got are my balls en my word, and I break them for no one"
pi_27059875
Holdem 4 ever!
pi_27059900
Lijkt het mensen een leuk idee om wekelijks een Fok! Poker toernooi te houden? Bijvoorbeeld een tien-spelers-tafel Hold'em met $ 5 inleg, winner takes all? Zaterdag om 20.00 bijvoorbeeld?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_27059931
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:54 schreef MrMiguel het volgende:
Holdem 4 ever!
Nou nee, 7 stud voor mij! Hoewel ik ook wel vaker een potje hold'em speel.
  maandag 16 mei 2005 @ 18:56:35 #8
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27059938
Het idee is leuk.. .de tijd zal alleen een probleem zijn.
Ik ben eerder een voorstander van een doordeweekse avond, bijvoorbeeld maandagavond 19.00 uur.
De meesten zijn immers in het weekend druk.
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_27059989
1900 is wel een beetje een rot tijd met eten enzo. 2100?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_27060015
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:55 schreef nostra het volgende:
Lijkt het mensen een leuk idee om wekelijks een Fok! Poker toernooi te houden? Bijvoorbeeld een tien-spelers-tafel Hold'em met $ 5 inleg, winner takes all? Zaterdag om 20.00 bijvoorbeeld?
Op zich een goed idee. Je zou ook een soort van klassement kunnen bijhouden, waardoor je op de lange termijn de beste pokeraar van fok kunt worden. De grootte van de tafel en het toernooi hangt natuurlijk af van de animo die ervoor is. Ik denk dat een toernooi waarbij meerdere prijzen zijn leuker is.
Qua tijd komt zaterdag mij niet echt goed uit, liever vrijdag ofzo...
  maandag 16 mei 2005 @ 19:00:49 #11
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_27060049
Vanavond 20.30 anders? als aftrap?

Ligt er voor mij trouwens wel aan wat de minimum inleg is bij MrB via CreditCard. Heb daar geen saldo.
  maandag 16 mei 2005 @ 19:01:02 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_27060054
zo rijk ben ik niet
pi_27060069
Nostra jij zult toch wel eens wat grote klappers gemaakt hebben, die zijn misschien leuk om te vernoemen in de OP. Of het meest frustrerende verlies dat gemaakt is.
pi_27060166
In totaal twee keer meegedaan aan een 2$ buyin voor vijf spelers - Beide keren 1e geworden

pi_27060285
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:00 schreef Coelho het volgende:
Vanavond 20.30 anders? als aftrap?

Ligt er voor mij trouwens wel aan wat de minimum inleg is bij MrB via CreditCard. Heb daar geen saldo.
Okay.

Het Grote Fok Poker Toernooi 1 staat vanavond om 20.45 uur op het programma (ik eet wat later, dus een kwartiertje erbij). Je kan hem vinden bij Private -> Het Grote Fok Poker Toernooi 1. Dit zijn de tafelgegevens:
quote:
Table Name Het Grote Fok Poker Toernooi 1
Table Password fokpoker
Table Type Multi-Table Tournament
Game Texas Holdem
Limit Value No Limit
Maximum Number of Players 50
Date and Time for Tournament 16 May 2005 - 20:45 CET
Prizes Cash
We moeten maar zien of het aanslaat, maar een klassementsidee is wel leuk. Wekelijks een toernooi op nog nader te bepalen tijdstip. Voorstel voor verdeling punten:

Winner 10 pts
Runner Up 7 pts
NR 3 5 pts
NR 4 3 pts
NR 5 1 pt
Best pilot in history
  maandag 16 mei 2005 @ 19:12:10 #16
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_27060375
Misschien handig om in de op de basisregels te vermelden? Hiermee bedoel ik de verschillende handen.
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_27060377
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:01 schreef wimderon het volgende:
Nostra jij zult toch wel eens wat grote klappers gemaakt hebben, die zijn misschien leuk om te vernoemen in de OP. Of het meest frustrerende verlies dat gemaakt is.
Echt grote klappers, zoals grote online toernooien winnen, heb ik niet gemaakt hoor. Wel eens $ 200 gewonnen ofzo, maar dat lijkt me het vermelden niet waard. Langs het lopen van het topic zullen mensen wel hun bad beats of grote winsten posten en dan kunnen we dat in bijzondere gevallen wel in de OP gooien.
Best pilot in history
  maandag 16 mei 2005 @ 19:12:54 #18
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_27060397
Ziet er goed uit. Wat is de buy in?
pi_27060451
wat is de buy-in? hoeveel plaatsen worden er nou betaald? Wie houdt het klassement bij?
Ik ben trouwens voorstander van vrijdagavond als speeldag...

Afhankelijk van het aantal deelnemers zou dit ook een goede puntentelling kunnen zijn:
10-8-6-5-4-3-2-1, a la formule 1

Of als er nog meer deelnemers zijn zou je kunnen denken aan de puntenverdeling bij de motor Grand Prix, 25-20 etc...

Misschien moet er nog wat reclame gemaakt worden?
  maandag 16 mei 2005 @ 19:15:49 #20
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_27060479
je zou van iedereen in de op kunne bijohuden wat hun grootste winst is.
vb:
Fugie - 0.05/0.10 Hold'em - 12 $
pi_27060482
trouwens spelen jullie vanavond op mrbookmaker?

JD dit moest wel een topic van jou zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27060484
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:12 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Misschien handig om in de op de basisregels te vermelden? Hiermee bedoel ik de verschillende handen.
pi_27060531
ik zie nu dat de buy in 5+ .50 is, voor sommigen misschien teveel of niet?
  maandag 16 mei 2005 @ 19:18:29 #24
24313 Gremen
Eindbaas
pi_27060553
hier het topic over poker in het algemeen:
Pokeren
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_27060623
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:14 schreef wimderon het volgende:
wat is de buy-in? hoeveel plaatsen worden er nou betaald? Wie houdt het klassement bij?
Ik ben trouwens voorstander van vrijdagavond als speeldag...
Ik wil het klassement wel bijhouden, dat kan ik eventueel ook op mijn site plaatsen - gewoon een HTML exportje van Excel wordt dat dan wel, maar dat maakt niet zoveel uit.

Buyin is zoals vermeld $ 5 + $ .50. Het is altijd lastig om de buyin te bepalen, zo wilde Butra geloof ik wel meedoen maar dan met buyins van $ 25, maar voor andere spelers is $ 10 al teveel. Ik denk dat $ 5 wel een mooie middenweg is.

Betaalde plaatsen ligt aan het aantal deelnemers. Nu is het top 3 met verdeling 50/30/20.
Best pilot in history
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')