abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27991555
In oktober komt de nieuwe PES al als het goed is..PES 5 is de laatste op de huidige generatie.

Goed nieuws voor de PS2 bezitters, de game gaat online! Op de XBOX was ie al online, en dat was alles behalve goed. Verwacht er daarom vooral niet teveel van op de PS2, aangezien de online mogelijkheden daar nog veel beperkter zijn. .Nu maar hopen dat ze wat geleerd hebben van de fouten in de online modus voor de XBOX en dat PES 5 het wel naar behoren doet op XBOX Live.

PES is hemels, maar er schort nog een hoop aan. Ik hoop van harte dat ze die irritante slordigheden weten te verbeteren.

Hoe dan ook, het wachten is begonnen. (voor zover dat al niet het geval was)

Overigens is er ook een PSP versie bevestigd. Of dat PES 5 is weet ik niet, maar dat lijkt mij stug gezien de beperkte opslagcapaciteit van de UMD schijfjes. Dit topic is dus bedoeld voor de console versie. .
-
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:13:58 #2
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27991774
Wat doet Pes4 niet goed dan op XBL?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_27991846
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:13 schreef MMaRsu het volgende:
Wat doet Pes4 niet goed dan op XBL?
Wat mij het meeste irriteert is dat je je mannetje "manual" kan veranderen.
En het loopt soms gewoon niet helemaal okay.
-
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:31:52 #4
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27992207
Dingen die mis zijn op Live, behalve dat "Manual" gebeuren:

- Regelmatig last van dikke lag, bij een 1vs1 game is dat eigenlijk te schandalig voor woorden wanneer je ziet dat Halo 2 4vs4 in vrijwel alle gevallen lagloos verloopt
- Geen 2vs2 mode met 4 Live accounts (op 4 aparte locaties). Had heel erg leuk geweest
- Geen manier om je formatie-savegames te manipuleren/laden tijdens het online spelen
- Geen goed rankingsysteem (hoe meer je speelt, hoe meer punten je krijgt is geen goede graadmeter voor hoe goed iemand is)
- Alle acties (buitenspel, schot van 20 meter naast) worden herhaald, doelpunten tot 2 keer toe waarbij je als je de goal hebt geincasseert geen van de 3 fragmentjes niet door kunt drukken.
- Online matchmaking is veel te beperkt
- Geen Master League team online, maar alleen standaard teams met de standaard option file.
- Rare manier van integreren van het pauze-menu: je kunt dit alleen tijdens het spel aanvragen, niet wanneer het spel stil ligt (vrije trap, goal etc).
pi_27992281
En dat is de trieste waarheid Twi.
Het had zoveel beter gekund.
-
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:44:47 #6
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27992514
Oh ja, online toernooien zouden ook meesterlijk zijn natuurlijk, maar dan gaan we richting features in plaats van "bugs".

Laatst had ik trouwens wat vreemds, ik laadde halverwege de 1e helft tegen iemand een andere opstelling (die ik dus eerder in de SP moest laden om dit uberhaupt mogelijk te maken, het gebruikelijke uitstapje voordat je Live kunt aanloggen). Toen vielen opeens de namen van spelers weg, kon ik oneindig veel wissels doen (had er een stuk of zes) en weet ik veel wat niet meer.

Toen verloor ik natuurlijk dik, met 6 kneuzen in m'n team. Heb ik Toldo (speelde met Inter) maar in de spits gezet voor de lol. Scoorde 'ie nog ook
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:45:47 #7
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_27992557
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:31 schreef twi het volgende:

- Regelmatig last van dikke lag, bij een 1vs1 game is dat eigenlijk te schandalig voor woorden wanneer je ziet dat Halo 2 4vs4 in vrijwel alle gevallen lagloos verloopt
- Geen 2vs2 mode met 4 Live accounts (op 4 aparte locaties). Had heel erg leuk geweest
- Geen manier om je formatie-savegames te manipuleren/laden tijdens het online spelen
- Geen goed rankingsysteem (hoe meer je speelt, hoe meer punten je krijgt is geen goede graadmeter voor hoe goed iemand is)
- Alle acties (buitenspel, schot van 20 meter naast) worden herhaald, doelpunten tot 2 keer toe waarbij je als je de goal hebt geincasseert geen van de 3 fragmentjes niet door kunt drukken.
- Online matchmaking is veel te beperkt
- Geen Master League team online, maar alleen standaard teams met de standaard option file.
- Rare manier van integreren van het pauze-menu: je kunt dit alleen tijdens het spel aanvragen, niet wanneer het spel stil ligt (vrije trap, goal etc).
-Lag, klopt. Alhoewel ik persoonlijk nooit lag heb, alleen ik host met veel lag.
-2vs2 is echt jammer jah, alhoewel dat ik 2 spelers tegelijk op Live(1 guest) wel haalbaar is, zou 4 aparte xbox-es niet kunnen
-Formatie is wel te laden, je moet even offline-exhibition doen en dan formatie laden. Dan staat hij er online
-Rankingsysteem is niet ideal, maar als je wint krijg je wel flink meer punten dan als je verliest.
-Replay's skippen, true
-Matchmaking, wat wil je nog meer? Eigenlijk alle standaard opties die in andere spellen ook zit
-Master Leauge team kan niet want dan kan je al je spelers toch op 99 zetten/
-Game pauses is ook raar ja
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_27992630
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:45 schreef HomerJ het volgende:

[..]

-Master Leauge team kan niet want dan kan je al je spelers toch op 99 zetten/
Ja, die beperking kan je wel maken.
Spelers op standaard settings alleen.
Overigens is dat team laden gewoon bijzonder irritant .
-
pi_27992748
Hoe zit het met de PC-versie? .
pi_27992879
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:31 schreef twi het volgende:

- weet ik niet -
- weet ik niet -
bij pes4 op de ps2 kan je wel gewoon in het spel zelf door drukken! zal bij de online versie voor pes5 op ps2 ook wel gewoon zo zijn!!
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:58:56 #11
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27992930
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:57 schreef space-kees het volgende:

[..]

bij de ps2 kan je wel gewoon in het spel zelf door drukken! zal bij de online versie voor pes5 ook wel gewoon zo zijn
Ja, op de XBOX ook. In de singleplayer.
Online dus niet. .
-
pi_27993001
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:58 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, op de XBOX ook. In de singleplayer.
Online dus niet. .
Kan de tegenstander dat wel? Als die dus gescoord heeft? Of is dat helemaal geblokt? Als je met z'n tweeen op 1 pc speelt dan kon je wel doorklikken.
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:02:35 #13
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27993038
Ja, degene die scoort kan um wegdrukken.
-
pi_27996531
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 19:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
dat is altijd zo...
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
pi_27998536
Ik hoop dat ze de originele namen hebben van het Nederlands elftal.

En de elftallen onder 20 zouden ook vet zijn
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:06:15 #16
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_27998750
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 19:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vind ik ook terecht. Stel dat jij de moosite goal maakt ooit in je PES 4-carriere en je tegestander maakt dat met 2x start ongedaan

Nog een verbetering:

Online moeten je goals ook te saven zijn
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:17:41 #17
83238 s0d
no fear..
pi_27999160
ik speel we8i al sinds dat ie uit is, elke dag wel online tegen wat kameraden.. het is gewoon een goed spel maar wat er nog aan schort:

- soms worden je spelers ''automatisch'' tegengehouden door het spel (langzamer lopen ineens)
- keepers duiken niet als ze al weten dat de bal naastgaat
- laatste tijd valt het me op dat je echt ongelooflijk vaak de paal raakt
- dieptepaases en het switchen is niet altijd wat het moet zijn
- zoals gezegd soms vertragingen in spel wat het spel zelf schijnt te regelen, heel moeilijk uit te leggen, maar als je het spel lang speelt weet je wat ik bedoel
- mag toch wel iets dynamischer als dat het is (snellere en soepelere gameplay, meer variatie in trappen vanuit de lucht bijvoorbeeld)
- ook is irritant, dat als je het spel een beetje doorhebt en je goede spitsen hebt, deze vrijwel altijd te bereiken zijn met een hoge dieptepaas (door goed op de radar te letten)
- sommige spelers met hoge stats zijn simpelweg niet af te stoppen
- soms belachelijke scheids, die een hele wedstrijd geen kaarten geeft voor de meest lompe overtredingen
- en natuurlijk de belachelijke voordeel en buitenspelregels die vaak niet gehanteerd worden.. heb je net een prachtige dieptepaas die al onderweg is en word de paassende speler neergeschopt, dan is het altijd een overtreding..

zo zijn er nog wel wat punten, bijvoorbeeld een diepe paas op een linksbuiten, bij de aanname word het spel ook weer automatisch ''vertraagd''.. heel irritant.. ook het aaannemen van dieptepaassen mag wel wat dynamischer worden gemaakt, waardoor je m bijvoorbeeld meteen een tik naar voren kan geven om op snelheid te blijven (zodat je m niet persee eerst precies in de voeten moet hebben)..

online natuurlijk mogelijkkheid tot goals saven, en replays skippen

verder natuurlijk meesterlijk spel, maar het mag gewoon wat soepeler, sneller en dynamischer, want in DAT opzicht vind ik fifa weer beter... qua gameplay is pes4/we8i natuurlijk meester

sorry voor het lulverhaal en de spelfouten
-
face your fears.. live your dreams..
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:23:50 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28015069
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 22:06 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Vind ik ook terecht. Stel dat jij de moosite goal maakt ooit in je PES 4-carriere en je tegestander maakt dat met 2x start ongedaan

Nog een verbetering:

Online moeten je goals ook te saven zijn
Ja, dat is inderdaad zo, daarom zeg ik dat je 1 replay helemaal uit moet kunnen zien (verplicht, en die andere twee (juichen en 2e herhaling) wegklikbaar moet maken. Waarom? Vrij simpel, omdat je soms van die gasten hebt die de meest lelijke / lucky goals maken (soms zelfs penalties) en dan van alle hoeken die flutgoal gaan bekijken. Zeer frustrerend, zeker als je al 3-0 achter staat of wanneer je 5-0 voor staat.

En over die formations laden in de SP, dat is nu net m'n punt. Bellachelijk dat je dat in de SP moet doen (dat zei ik dus al) en dat dit niet direct online kan. En belachelijk dat je dan je formation niet kunt aanpassen en dan 'm online saven.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:48:57 #19
15600 BB-King
Long live the King!
pi_28016069
Ik hoop dat ze al de licenties van alle competities kunnen bemachtigen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:02:08 #20
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_28020642
Jammer dat Konami zo weining bekend maakt en weining media vrijgeeft. Met deel 4 kregen we 1 keer stuk of 12 screens en dat was het. Ze hebben het nooit gedaan dus zal nu ook wel niet zijn
  maandag 20 juni 2005 @ 18:47:42 #21
83238 s0d
no fear..
pi_28096836
wederom alleen screens:

face your fears.. live your dreams..
  maandag 20 juni 2005 @ 18:50:17 #22
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28096884
Weer een tenue-update zo te zien, verder weinig meer
  maandag 20 juni 2005 @ 19:09:59 #23
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_28097425
Grafisch is het idd meer 4b dan 5. .
-
  maandag 20 juni 2005 @ 19:15:08 #24
15600 BB-King
Long live the King!
pi_28097573
Beter brengen ze wat drastischer veranderingen aan.
Zoveel vond ik PES 4 nu ook niet van PES 3 verschillen eigenlijk.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  maandag 20 juni 2005 @ 19:17:04 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_28097642
Ik zou niet het FIFA evangelie willen prediken, maar die hebben tenminste nog bumpmapping op het gras en polygonale karakters op de tribune. En als Pro Evo nu net zo gaat zitten melken als FIFA, kan dat ook geen argument meer genoemd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')