abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27967005
En hier verder omdat het stormliep.

Eerste topic
pi_27967115
quote:
Ok, je verwacht dus verder niets van ze.
Nee, niets behalve dat ze me met rust laten. Wat dacht jij dat ik van ze zou verwachten dan?
quote:
Dat is vreselijk inderdaad.. Zo erg radicaal kom ik ze eigenlijk zelden tegen.
Ik was zo slim te zeggen dat ik christelijk was opgevoed
quote:
In die zin kan ik me er iets bij voorstellen.
Mooi. Maar goedkeuren doe je het nog niet he?
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:24:22 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967130
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Natuurlijk schat ik het wel in, maar je kunt niet alle mogelijkheden afgaan, dan komt er nooit meer iets uit je strot.
Een beetje afwegen moet toch echter wel kunnen? Ik ben zelf misschien een extremist ( ) op dit gebied, maar je hoeft je toch niet volledig af te sluiten van de interpretatie van je gesprekspartner(s)? je wilt tenslotte toch dat zij jouw woorden herleiden tot jouw oorspronkelijke gedachte?
pi_27967151
ik gebruik het woord gristenen alleen om een bepaalde mening duidelijk te maken.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_27967164
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:24 schreef Alicey het volgende:
Een beetje afwegen moet toch echter wel kunnen? Ik ben zelf misschien een extremist ( ) op dit gebied, maar je hoeft je toch niet volledig af te sluiten van de interpretatie van je gesprekspartner(s)? je wilt tenslotte toch dat zij jouw woorden herleiden tot jouw oorspronkelijke gedachte?
Ja, graag, al denk ik met Wittgenstein dat dat volstrekt onmogelijk is.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:25:57 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967185
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:23 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nee, niets behalve dat ze me met rust laten. Wat dacht jij dat ik van ze zou verwachten dan?
Een gesprek of discussie waarin zij blijk van respect geven.
quote:
Ik was zo slim te zeggen dat ik christelijk was opgevoed
Mjah om een of andere reden denken ze dan dat je alsnog te bekeren bent.. Een tijdje terug had ik ook van die lui. Ik ben door en door verdorven, maar ze bleven het proberen.
quote:
Mooi. Maar goedkeuren doe je het nog niet he?
Oh, in dat geval wel hoor. Jouw feestje.
pi_27967190
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:24 schreef Bensel het volgende:
ik gebruik het woord gristenen alleen om een bepaalde mening duidelijk te maken.
De meeste anderen hier dus ook, maar dat mag niet van de politiek correcte bende.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:26:24 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967201
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, graag, al denk ik met Wittgenstein dat dat volstrekt onmogelijk is.
Je kunt wel benadering trachten.
pi_27967202
quote:
Alicey:
Ik niet. Moord staat mijlenver van een onwelvallig woord uitspreken.
quote:
Hier ben ik het absoluut niet met je eens. Wat is vrijheid als je voorzichtig moet omgaan met wat je zegt?
Zoals ik zei keur ik die moord niet goed. Er is iets goed mis met (een deel van) de maatschappij als we mensen doden om hun mening. Wat ik bedoel is dat, gegeven de situatie (Van Gogh wist dat zijn leven gevaar liep) het in mijn ogen stom is om Moslims geitenneukers te blijven noemen.
quote:
Lupa:
Nu zeg je dus dat hij zijn dood -in elk geval deels- aan zichzelf te danken heeft.
Deels wel, ja. Zie het antwoord op Alicey.
quote:
Dat is imo analoog aan de bewering dat een vrouw een verkrachting aan zichzelf te danken heeft omdat ze een te kort rokje draagt.
Daar heb je een goed punt... Het verschil is alleen dat Van Gogh wist dat er een reeële kans was dat ie vermoord zou worden. Een meisje met een kort rokje heeft maar een heel kleine kans om verkracht te worden, vooral als ze niet alleen in het donker door een polder fietst etc.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_27967289
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:26 schreef Maethor het volgende:
Deels wel, ja. Zie het antwoord op Alicey.
Dat vind ik een zeer verwerpelijke opvatting. Het is dat je geen christen bent, anders zou ik je nu gristen noemen.
quote:
Daar heb je een goed punt... Het verschil is alleen dat Van Gogh wist dat er een reeële kans was dat ie vermoord zou worden. Een meisje met een kort rokje heeft maar een heel kleine kans om verkracht te worden, vooral als ze niet alleen in het donker door een polder fiets etc.
Heel kleine kans? Verkrachting is nochtans zeer vaak voorkomend verschijnsel en één op de drie vrouwen krijgt in haar leven te maken met seksueel geweld.

En als je je de mond laat snoeren omdat je wellicht gevaar loopt als je de dingen zegt die je wilt zeggen, waar ben je dan mee bezig?
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:30:55 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967370
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:26 schreef Maethor het volgende:

[..]

Zoals ik zei keur ik die moord niet goed. Er is iets goed mis met (een deel van) de maatschappij als we mensen doden om hun mening. Wat ik bedoel is dat, gegeven de situatie (Van Gogh wist dat zijn leven gevaar liep) het in mijn ogen stom is om Moslims geitenneukers te blijven noemen.
Het gaat hier om vrijheid. Wat vrijheid precies inhoudt, is voor iedereen anders. Voor sommigen is het belangrijk te kunnen zeggen wat in hen opkomt. Van mezelf weet ik ook dat ik bereid ben erg ver te gaan wanneer het aankomt op wat ik onder vrijheid versta. Voor Theo was dat misschien niet anders.
quote:
Een meisje met een kort rokje heeft maar een heel kleine kans om verkracht te worden, vooral als ze niet alleen in het donker door een polder fietst etc.
Als ik nieuwsberichten bekijk valt mij op dat de meeste verkrachtingen bij klaar lichte dag plaatsvinden.
pi_27967418
Druk ik op de invoeren-knop zit de topic alweer vol

nog een keer:
Ik mis Bolle Gogh hij was één van de weinige opiniemakers in Nederland met lef, en een grote bek
Ik heb net deel twee van A Brief History of Atheism zitten kijken ( Evolutie en Atheïsme in Video en Geluid )het is altijd weer ontnuchterend te zien hóe geweldadig en extreem intolerant religieuze mensen waren, en helaas nog altijd zijn. Atheïsme is ook géén normale kwalificatie, het is een beschuldiging. Diezelfde gelovers die de mond vol hebben over respect kunnen het zelf niet opbrengen voor ongelovigen.
Waarom zou ik mensen respecteren die mij ook niet respecteren?

Desondanks, ik ben buitengewoon trots een atheïst te zijn, en deel uit te maken (hoe onbeduidend ook) van een eerbare traditie van sceptische en verstandig denkende mensen van Democratus en Epicurus tot en met Bertrand Russell. Mensen die de kern en drijvende kracht vormen en vormden van de beschaving en de ontwikkeling van de mensheid.
pi_27967479
Godslasteraar
pi_27967489
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een gesprek of discussie waarin zij blijk van respect geven.
Nee. Ik denk dat je niet voldoende doorhebt dat ik mensen die ik gristenen zou noemen (zoals die vrouwen) inschat als het laagste van het laagste. Van hen verwacht ik geen enkel respect voor mijn levensstijl of geloofsovertuiging en die hoef ik ook niet.
quote:
Mjah om een of andere reden denken ze dan dat je alsnog te bekeren bent.. Een tijdje terug had ik ook van die lui. Ik ben door en door verdorven, maar ze bleven het proberen.
Vervelend is dat inderdaad
quote:
Oh, in dat geval wel hoor. Jouw feestje.
Lief van je
pi_27967531
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat vind ik een zeer verwerpelijke opvatting.
Ok, dat is jouw mening.
quote:
Het is dat je geen christen bent, anders zou ik je nu gristen noemen.
Wat weet jij daarvan?
quote:
Heel kleine kans? Verkrachting is nochtans zeer vaak voorkomend verschijnsel en één op de drie vrouwen krijgt in haar leven te maken met seksueel geweld.
Kleinere kans dan.
quote:
En als je je de mond laat snoeren omdat je wellicht gevaar loopt als je de dingen zegt die je wilt zeggen, waar ben je dan mee bezig?
Je hoeft je je mond niet te laten snoeren. Dat is wat ik steeds probeer te zeggen. Je kunt de mening toegedaan zijn dat Moslims een achterlijke cultuur hebben, die je als het goed is kunt onderbouwen met argumenten. Er is in mijn ogen dan geen enkele reden, behalve die van belediging, om die mensen dan geitenneukers te gaan noemen.

Terugkomend op Theo van Gogh, dat hij een uitgesproken mening had is één ding. Mijn zegen had ie. Maar hij rekent beledigen ook onder de vrijheid van meningsuiting, en dat gaat mij te ver.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_27967560
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Druk ik op de invoeren-knop zit de topic alweer vol

nog een keer:
Ik mis Bolle Gogh hij was één van de weinige opiniemakers in Nederland met lef, en een grote bek
Ik heb net deel twee van A Brief History of Atheism zitten kijken ( Evolutie en Atheïsme in Video en Geluid )het is altijd weer ontnuchterend te zien hóe geweldadig en extreem intolerant religieuze mensen waren, en helaas nog altijd zijn. Atheïsme is ook géén normale kwalificatie, het is een beschuldiging. Diezelfde gelovers die de mond vol hebben over respect kunnen het zelf niet opbrengen voor ongelovigen.
Waarom zou ik mensen respecteren die mij ook niet respecteren?

Desondanks, ik ben buitengewoon trots een atheïst te zijn, en deel uit te maken (hoe onbeduidend ook) van een eerbare traditie van sceptische en verstandig denkende mensen van Democratus en Epicurus tot en met Bertrand Russell. Mensen die de kern en drijvende kracht vormen en vormden van de beschaving en de ontwikkeling van de mensheid.
kudo's
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:37:34 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967617
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:33 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat je niet voldoende doorhebt dat ik mensen die ik gristenen zou noemen (zoals die vrouwen) inschat als het laagste van het laagste. Van hen verwacht ik geen enkel respect voor mijn levensstijl of geloofsovertuiging en die hoef ik ook niet.
Ok. Er wordt namelijk ook gesuggereerd dat het in een discussie goed werkt, en dat is vooral een punt waar ik aan twijfel.
pi_27967661
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:35 schreef Maethor het volgende:
Wat weet jij daarvan?
Wel dan? Het was een aanname die ik deed, mede door een paar dingen die Haus en jij in de trein zeiden.
quote:
Terugkomend op Theo van Gogh, dat hij een uitgesproken mening had is één ding. Mijn zegen had ie. Maar hij rekent beledigen ook onder de vrijheid van meningsuiting, en dat gaat mij te ver.
Tja, ik kan heel goed begrijpen dat hij voor de groep waarop hij doelde geen enkel respect had en dus ook geen rekening met hun gevoelens wenste te houden, maar hun júist wilde 'pakken'.
pi_27967684
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:
Ok. Er wordt namelijk ook gesuggereerd dat het in een discussie goed werkt, en dat is vooral een punt waar ik aan twijfel.
Volgens mij heeft niemand dat gezegd of gesuggereerd...
pi_27967721
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:30 schreef Alicey het volgende:
Van mezelf weet ik ook dat ik bereid ben erg ver te gaan wanneer het aankomt op wat ik onder vrijheid versta. Voor Theo was dat misschien niet anders.
Dat laatste weet ik wel zeker. En wat jou betreft, ik kan je niets verbieden. Ik denk alleen dat het verstandig is om je in die ander te veplaatsen. Hem onnodig kwetsen is in mijn ogen zinloos en gevaarlijk. Wat win je erbij behalve dat je iemand tegen je in het harnas jaagt, met alle gevolgen van dien?
quote:
Als ik nieuwsberichten bekijk valt mij op dat de meeste verkrachtingen bij klaar lichte dag plaatsvinden.
Ik moet toegeven dat die verkrachteranalogie een sterk punt is. Maar als je een poema ziet lopen ga je hem ook niet proberen te aaien. Je weet dat er een kans is dat ie je aanvalt, dus houd je daar rekening mee.

overigens ben ik het ook helemaal niet eens met het feit dat dat beest wordt doodgeschoten maar dat terzijde
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:41:39 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967735
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand dat gezegd of gesuggereerd...
Ik meen dat dit een aantal keer min of meer verdedigd is, maar misschien is het brakke interpretatie.
pi_27967737
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

In een discussie zal het vast niet werken denk ik. Zoals ik al zei zie ik het woord gelijk aan iets als 'racist', in principe is het geen belediging, maar er zit zeker wel een negatief waardeoordeel aan vastgeplakt imo, namelijk het afkeuren van bepaalde ideeën.

Nou is het dus zo dat ik uberhaupt niet in discussie zou gaan met mensen die ik gristenen zou noemen.
pi_27967819
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wel dan? Het was een aanname die ik deed, mede door een paar dingen die Haus en jij in de trein zeiden.
Ah. Heel gelovig ben ik niet, maar ik sta er heel anders tegenover dan Haushofer. Ik ben nog af en toe in een kerk te vinden.
quote:
Tja, ik kan heel goed begrijpen dat hij voor de groep waarop hij doelde geen enkel respect had en dus ook geen rekening met hun gevoelens wenste te houden, maar hun júist wilde 'pakken'.
Tja. Dat is in mijn ogen stom.
pi_27967836
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:41 schreef Maethor het volgende:
Hem onnodig kwetsen is in mijn ogen zinloos en gevaarlijk. Wat win je erbij behalve dat je iemand tegen je in het harnas jaagt, met alle gevolgen van dien?
Soms moet je iemand eerst eens flink op de kast jagen voordat een discussie mogelijk wordt. Soms moeten bepaalde taboes worden doorbroken en dat lukt soms het beste op een 'groffe' manier.
quote:
Ik moet toegeven dat die verkrachteranalogie een sterk punt is. Maar als je een poema ziet lopen ga je hem ook niet proberen te aaien. Je weet dat er een kans is dat ie je aanvalt, dus houd je daar rekening mee.
Een mens is geen poema en een mens heeft nooit het recht om een ander te doden, want die ander ook zegt. Daar moet je imo dus ook geen rekening mee gaan houden, dan zwicht je voor terreur.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:44:53 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967858
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:41 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik wel zeker. En wat jou betreft, ik kan je niets verbieden. Ik denk alleen dat het verstandig is om je in die ander te veplaatsen. Hem onnodig kwetsen is in mijn ogen zinloos en gevaarlijk. Wat win je erbij behalve dat je iemand tegen je in het harnas jaagt, met alle gevolgen van dien?
Dat ben ik ook volledig met je eens. Wanneer je een dialoog is het beste om te spreken tot degene met wie je een dialoog houdt. Ikzelf schiet daar misschien weer erg ver in door, hoewel ik niet de indruk heb dat de balans negatief doorslaat. Aan de andere kant zie ik niet in waarom het uiten van een mening op een radicale manier verboden zou moeten worden. Is juist die vrijheid niet mooi?
quote:
Poema's vallen aan wanneer ze honger hebben. Mensen gebruiken hun hersenen ook voor andere dingen dan instincten.
quote:
overigens ben ik het ook helemaal niet eens met het feit dat dat beest wordt doodgeschoten maar dat terzijde
Andere discussie idd.
pi_27967873
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:44 schreef Maethor het volgende:
Ah. Heel gelovig ben ik niet, maar ik sta er heel anders tegenover dan Haushofer. Ik ben nog af en toe in een kerk te vinden.
Ik ook. Maar dan alleen om hem te bekijken. Dat 'nog' suggereert overigens dat het een aflopende zaak is.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:45:59 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27967899
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:41 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

In een discussie zal het vast niet werken denk ik. Zoals ik al zei zie ik het woord gelijk aan iets als 'racist', in principe is het geen belediging, maar er zit zeker wel een negatief waardeoordeel aan vastgeplakt imo, namelijk het afkeuren van bepaalde ideeën.

Nou is het dus zo dat ik uberhaupt niet in discussie zou gaan met mensen die ik gristenen zou noemen.
Zijn er ook mensen die je christenen noemt?
pi_27967943

Ik heb hier nu een echt computerprobleem was genoodzaakt een nieuw profiel te maken en nu doen een hele reeks programma's het niet meer waaronder Copernic desktop search en Outlook
Wat een geklooi

Hoe dan ook, neem de moeite: http://www.opendemocracy.net/debates/article-5-57-2331.jsp
ik heb het artikel al vaker gepost, maar het blijft een bijzonder krachtige argumentatie.
quote:
A fundamental decision needs to be made: do we want to live in a free society or not? Democracy is not a tea party where people sit around making polite conversation. In democracies people get extremely upset with each other. They argue vehemently against each other’s positions. (But they don’t shoot.)
pi_27967984
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Soms moet je iemand eerst eens flink op de kast jagen voordat een discussie mogelijk wordt. Soms moeten bepaalde taboes worden doorbroken en dat lukt soms het beste op een 'groffe' manier.
Dit is een fundamenteel meningsverschil... ik vind dat het op een minder groffe manier ook wel over kan komen. We leven samen met allemaal verschillende culturen en zonder inlevingsvermogen en respect voor een ander is er geen beginnen aan.
quote:
[..]
Een mens is geen poema en een mens heeft nooit het recht om een ander te doden, want die ander ook zegt. Daar moet je imo dus ook geen rekening mee gaan houden, dan zwicht je voor terreur.
Mohammed B. had dat recht ook niet. Maar je moet er m.i.wél rekening mee houden. Van Gogh was er waarschijnlijk veel meer mee opgeschoten als hij zijn mening wat minder gepeperd had verkondigd. Dan was ie er nu misschien nog geweest, en had ie verder in discussie kunnen gaan.
pi_27968005
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zijn er ook mensen die je christenen noemt?
Zat hoor Mijn moeder, mijn zusje.. (mijn vader daarentegen ) Mensen van de kerk met wie ik regelmatig over het geloof heb gepraat waren soms wat opdringerig, maar toonden altijd voldoende respect
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:50:06 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27968037
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:48 schreef Maethor het volgende:

Mohammed B. had dat recht ook niet. Maar je moet er m.i.wél rekening mee houden. Van Gogh was er waarschijnlijk veel meer mee opgeschoten als hij zijn mening wat minder gepeperd had verkondigd. Dan was ie er nu misschien nog geweest, en had ie verder in discussie kunnen gaan.
Het zou echter zwichten voor terreur zijn, en als je dat eenmaal doet is er geen weg meer terug.
pi_27968046
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ook. Maar dan alleen om hem te bekijken.
Ik ben vaker in een kerk te vinden om hem te bekijken dan om een viering mee te maken. Maar dat was niet wat ik bedoelde.
quote:
Dat 'nog' suggereert overigens dat het een aflopende zaak is.
Is misschien ook wel zo. Misschien ook wel niet. Maar dat is volledig offtopic.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:50:38 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27968057
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:49 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Zat hoor Mijn moeder, mijn zusje.. (mijn vader daarentegen ) Mensen van de kerk met wie ik regelmatig over het geloof heb gepraat waren soms wat opdringerig, maar toonden altijd voldoende respect
Een echte onderscheidelijke term dus, mkay.
pi_27968084
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:48 schreef Maethor het volgende:
Dit is een fundamenteel meningsverschil... ik vind dat het op een minder groffe manier ook wel over kan komen. We leven samen met allemaal verschillende culturen en zonder inlevingsvermogen en respect voor een ander is er geen beginnen aan.
Jij denkt dat de mutliculturele samenleving kans van slagen heeft?
quote:
Hij zei nog tegen Mo: "We kunnen er toch over praten?" Heb je wel eens iets van Van Gogh gelezen? Het zou heel goed kunnen dat je een verkeerd beeld van hem hebt. Hij was namelijk wel altijd bereid tot discussie, met open vizier.
pi_27968122
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Precies
pi_27968130
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:44 schreef Alicey het volgende:
Aan de andere kant zie ik niet in waarom het uiten van een mening op een radicale manier verboden zou moeten worden. Is juist die vrijheid niet mooi?
Vrijheid is mooi maar er zijn gewoon grenzen. Je moet regels stellen in een samenleving.
quote:
Poema's vallen aan wanneer ze honger hebben. Mensen gebruiken hun hersenen ook voor andere dingen dan instincten.
Analogieën zijn nooit mn sterkste kant.
Anyway, mn punt is zo ook wel duidelijk.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:54:19 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27968181
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:52 schreef Maethor het volgende:

[..]

Vrijheid is mooi maar er zijn gewoon grenzen. Je moet regels stellen in een samenleving.
Waarom zou de wijze waarop iemand iets uit geregeld moeten worden?
pi_27968207
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:52 schreef Maethor het volgende:
De grens stellen wij als samenleving bij het oproepen tot geweld (hoewel je weer wel mag zeggen dat homo's van het hoogste gebouw in de stad moeten worden gemikt) en dat lijkt mij prima. Jij zou graag strengere regels zien op dit gebied?
pi_27968210
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij denkt dat de mutliculturele samenleving kans van slagen heeft?
Ik denk dat dat naief zou zijn.
quote:
[..]
Hij zei nog tegen Mo: "We kunnen er toch over praten?" Heb je wel eens iets van Van Gogh gelezen? Het zou heel goed kunnen dat je een verkeerd beeld van hem hebt. Hij was namelijk wel altijd bereid tot discussie, met open vizier.
Ik heb niets van hem gelezen.
Ik heb niks op die man tegen, behalve op het feit dat hij naar mijn mening onnodig grof in de bek was en daarmee mensen tegen zich in het harnas joeg.
pi_27968276
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:55 schreef Maethor het volgende:
Ik denk dat dat naief zou zijn.
Dan zijn we het daarover in elk geval eens.
quote:
Ik heb niets van hem gelezen.
Ik heb niks op die man tegen, behalve op het feit dat hij naar mijn mening onnodig grof in de bek was en daarmee mensen tegen zich in het harnas joeg.
Dan heb je dus bijvoorbeeld niet meegrekegen dat die grofheid van hem vrij vaak tongue-in-cheek was en dat de soep niet zo heet werd gegeten als ze werd opgediend. Die man wilde discussie, geen ruzie.
pi_27968277
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom zou de wijze waarop iemand iets uit geregeld moeten worden?
Omdat de gemiddelde mens kennelijk niet het vermogen heeft om in te zien dat hij in bepaalde gevallen mensen onnodig kwetst.
pi_27968330
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:57 schreef Maethor het volgende:
Omdat de gemiddelde mens kennelijk niet het vermogen heeft om in te zien dat hij in bepaalde gevallen mensen onnodig kwetst.
Maar wat wil je daaraan doen? Schuttingwoorden verbieden? Een boete op vloeken zoals in Staphorst?
pi_27968336
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jij zou graag strengere regels zien op dit gebied?
Het is waarschijnlijk niet te doen om zoiets te regelen in een wet. Er is echter ook iets als normen en waarden. Het zou mooi zijn als mensen dat uit zichzelf beseften. Maar dat zal ook wel naief van me zijn...
pi_27968385
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:59 schreef Maethor het volgende:
Het is waarschijnlijk niet te doen om zoiets te regelen in een wet. Er is echter ook iets als normen en waarden. Het zou mooi zijn als mensen dat uit zichzelf beseften. Maar dat zal ook wel naief van me zijn...
Als er één kreet is waar is een hekel aan heb... Ik vind dat mensen tot op zekere hoogte hun eigen normen en waarden mogen bepalen.
pi_27968432
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die man wilde discussie, geen ruzie.
Dat snap ik ook wel. 'Mo' dacht daar echter anders over.
  woensdag 15 juni 2005 @ 23:03:43 #46
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27968508
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, dat is zo ongeveer een topic lang gezegd net ja.
[KNE]-Mod
pi_27968510
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:01 schreef Maethor het volgende:
Dat snap ik ook wel. 'Mo' dacht daar echter anders over.
Ja, en dat is Mo's fout, niet die van Van Gogh. Van Gogh had feitelijk weinig kwaads in de zin, hij was gewoon het klassieke enfant terrible...

pi_27968530
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als er één kreet is waar is een hekel aan heb...
Ik ook.
quote:
Ik vind dat mensen tot op zekere hoogte hun eigen normen en waarden mogen bepalen.
Ik ook. Het is ook vrijwel onmogelijk om ze aan mensen op te leggen. Maar ik begrijp dus gewoon niet waarom mensen niet inzien dat het redelijk zinloos is om je tegenstander in een discussie te beledigen.
pi_27968579
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:04 schreef Maethor het volgende:
Ik ook. Het is ook vrijwel onmogelijk om ze aan mensen op te leggen. Maar ik begrijp dus gewoon niet waarom mensen niet inzien dat het redelijk zinloos is om je tegenstander in een discussie te beledigen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen heb 'beledigd' zonder dat ik het überhaupt doorhad. Je kunt ook uitgaan van de goede intenties van mensen in plaats van altijd van de slechte. Sommige mensen doen het erom, andere mensen willen gewoon een punt maken.
pi_27968597
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, en dat is Mo's fout, niet die van Van Gogh. Van Gogh had feitelijk weinig kwaads in de zin, hij was gewoon het klassieke enfant terrible...

De moord is Mo's schuld. Ik denk alleen dat Van Gogh het had kunnen voorkomen. Nooit helemaal, maar hij had de kans kunnen verkleinen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')