Dat idee krijg ik inderdaad ook, mar in een serieuze discussie maai je op die manier toch alleen maar het gras voor je eigen voeten weg?quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:10 schreef Maethor het volgende:
Naar mijn idee puur om te laten zien dat de user in kwestie een beetje neerkijkt op Christenen. Respectloosheid.
Inderdaad, het slaat op de fundies. Het CDA is een christelijke partij, maar de SGP is gristelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:22 schreef Posdnous het volgende:
Meestal worden slechts de fanatieke Christenen Gristenen genoemd, om onderscheid te maken met al die halfbakken gelovigen.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:27 schreef lurf_doctor het volgende:
Het is simpel, mensen die in christus geloven, maar andersdenkenden respecteren, voor meningsvrijheid en gelijkwaardigheid zijn noem ik gewoon christenen.
De wat minder tolerante christusgelovers, die mensen de mond willen snoeren, homo's niet als volwaardige mensen accepteren etc, noem ik gristenen.![]()
Dan ben je net zo achterlijk als die intolerante christenen...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:27 schreef lurf_doctor het volgende:
De wat minder tolerante christusgelovers, die mensen de mond willen snoeren, homo's niet als volwaardige mensen accepteren etc, noem ik gristenen.![]()
ik ook zoiets.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:27 schreef lurf_doctor het volgende:
Het is simpel, mensen die in christus geloven, maar andersdenkenden respecteren, voor meningsvrijheid en gelijkwaardigheid zijn noem ik gewoon christenen.
Ik vind het wel wat hebben. En denk dat ik inderdaad met hem mee ga... Dat is wat ik met die "in bepaalde context" bedoelde.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:37 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dan ben je net zo achterlijk als die intolerante christenen...
Inderdaad, maar dan wel door christenen over gristenen, zegmaar.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:47 schreef Lucille het volgende:
Ik hoor het ook wel eens zeggen door christenen zelf.
Wat voor "soort" christenen zijn dat?quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:47 schreef Lucille het volgende:
Ik hoor het ook wel eens zeggen door christenen zelf.
Discussie is imo sowieso alleen mogelijk op basis van wederzijds respect. Het zou iemand die zijn of haar wederpartij niet respecteert echter wel sieren om niet in discussie te gaan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:49 schreef vdo28 het volgende:
Je haalt wel gelijk de discussie naar beneden, als jij moslims geitenneukers gaat roepen zul je ook nooit een zinnige discussie krijgen.
Ik vind het moddergooien, erg zielig.
ik vind geitenneukers wel van een iets andere orde dan alleen maar een accent anders leggen om de gradatie van geloofsbeleidenis te vangen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:49 schreef vdo28 het volgende:
Je haalt wel gelijk de discussie naar beneden, als jij moslims geitenneukers gaat roepen zul je ook nooit een zinnige discussie krijgen.
Ik vind het moddergooien, erg zielig.
Ik denk dat de motivatie niet verschilt eigenlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:51 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
ik vind geitenneukers wel van een iets andere orde dan alleen maar een accent anders leggen om de gradatie van geloofsbeleidenis te vangen.
Ach nee tuurlijk niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:51 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
ik vind geitenneukers wel van een iets andere orde dan alleen maar een accent anders leggen om de gradatie van geloofsbeleidenis te vangen.
Soms niet, soms wel. En ik denk dat de oorsprong ligt in het "soms niet" gedeelte.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat de motivatie niet verschilt eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |