abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27944795
Ik zie de laatste tijd veel vaker dat de christenen in topics vrolijk Gristenen worden genoemd of zelfs GGGristenen.

Waar dient dat voor? het gebeurt ook in serieuze discussies namelijk. Voor mij gaat een discussie flink in niveau omlaag zodra iemand op zo'n kinderachtige manier gaat klieren.
Zoals TARAraboemdijee in een ander topic zei:

"Trouwens, waarom dat tekenkrommende Gristenen? Christos is een Grieks woord, betekend verlosser. Het is geen Gristos. Daarbij is de uitspraak van het woord Christus heel divers onder de gelovigen. (Al valt het me op dat de strengere Christelijke stromingen geneigd zijn tot een uitspraak met een 'g' ipv met een 'k') Enniewee, kristenen zou dus ook kunnen. Maar snap niet waarom."

Dat dus
Carpe diem
pi_27944835
Naar mijn idee puur om te laten zien dat de user in kwestie een beetje neerkijkt op Christenen. Respectloosheid.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_27944977
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:10 schreef Maethor het volgende:
Naar mijn idee puur om te laten zien dat de user in kwestie een beetje neerkijkt op Christenen. Respectloosheid.
Dat idee krijg ik inderdaad ook, mar in een serieuze discussie maai je op die manier toch alleen maar het gras voor je eigen voeten weg?
Ik neem iemand meteen minder serieus als de betreffende user het over "Gristenen" heeft.
Carpe diem
pi_27944985
Op een bepaald punt in zo'n discussie zal het onderwerp zelf ook al niet al te respectvol meer zijn tegenover Christenen... Aan beide kanten (maar vaker aan de kant van Christenen) zijn mensen die zo erg aan hun standpunt vast houden en nergens anders voor open staan dat de discussie sowieso nergens heen gaat. Gristenen... In bepaalde context zal ik neer kijken op Christenen als groep, misschien. Maar ik heb mezelf er nog niet heel vaak op betrapt, geloof ik

(Vaker aan de kant van Christenen, omdat niet-Christenen niet per definitie die-hard darwinisten zijn... En vaak het bestaan van een Schepper niet uitsluiten, maar ook niet accepteren, omdat het gewoon niet te bewijzen valt)
=)
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:20:55 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27945156
Ik denk wat Maethor zegt. Vooral om respectloosheid te uiten (Al dan niet gevoed door generalisatie).
pi_27945177
Het is voor de simpele zieltjes een manier om anderen op stang te jagen, erg zielig eigenlijk...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:22:38 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_27945198
Meestal worden slechts de fanatieke Christenen Gristenen genoemd, om onderscheid te maken met al die halfbakken gelovigen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_27945294
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:22 schreef Posdnous het volgende:
Meestal worden slechts de fanatieke Christenen Gristenen genoemd, om onderscheid te maken met al die halfbakken gelovigen.
Inderdaad, het slaat op de fundies. Het CDA is een christelijke partij, maar de SGP is gristelijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27945333
Het is simpel, mensen die in christus geloven, maar andersdenkenden respecteren, voor meningsvrijheid en gelijkwaardigheid zijn noem ik gewoon christenen.

De wat minder tolerante christusgelovers, die mensen de mond willen snoeren, homo's niet als volwaardige mensen accepteren etc, noem ik gristenen.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_27945448
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:27 schreef lurf_doctor het volgende:
Het is simpel, mensen die in christus geloven, maar andersdenkenden respecteren, voor meningsvrijheid en gelijkwaardigheid zijn noem ik gewoon christenen.

De wat minder tolerante christusgelovers, die mensen de mond willen snoeren, homo's niet als volwaardige mensen accepteren etc, noem ik gristenen.
pi_27945635
quote:

Dan ben je net zo achterlijk als die intolerante christenen...
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:41:33 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27945747
quote:

ik ook zoiets.
Bovendien is het vrij normaal taalgebruik om iemand die nogal "zwaar" is in het geloof aan te duiden als een christen met de nadruk op de "g" klank. "Gristenen" grijpt daar op terug, lijkt me.
[KNE]-Mod
pi_27945758
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:37 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ik vind het wel wat hebben. En denk dat ik inderdaad met hem mee ga... Dat is wat ik met die "in bepaalde context" bedoelde.
=)
pi_27945917
Ik hoor het ook wel eens zeggen door christenen zelf.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:48:57 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27945949
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:47 schreef Lucille het volgende:
Inderdaad, maar dan wel door christenen over gristenen, zegmaar.
[KNE]-Mod
pi_27945974
Je haalt wel gelijk de discussie naar beneden, als jij moslims geitenneukers gaat roepen zul je ook nooit een zinnige discussie krijgen.

Ik vind het moddergooien, erg zielig.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:49:43 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27945976
quote:
Wat voor "soort" christenen zijn dat?
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:50:36 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946014
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:49 schreef vdo28 het volgende:
Je haalt wel gelijk de discussie naar beneden, als jij moslims geitenneukers gaat roepen zul je ook nooit een zinnige discussie krijgen.

Discussie is imo sowieso alleen mogelijk op basis van wederzijds respect. Het zou iemand die zijn of haar wederpartij niet respecteert echter wel sieren om niet in discussie te gaan.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:51:08 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27946035
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:49 schreef vdo28 het volgende:

ik vind geitenneukers wel van een iets andere orde dan alleen maar een accent anders leggen om de gradatie van geloofsbeleidenis te vangen.
[KNE]-Mod
pi_27946045
Omdat Gristenen sneller typt dan Christenen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:52:47 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946094
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:51 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

ik vind geitenneukers wel van een iets andere orde dan alleen maar een accent anders leggen om de gradatie van geloofsbeleidenis te vangen.
Ik denk dat de motivatie niet verschilt eigenlijk.
pi_27946109
Die lui noemen zichzelf Gristenen. Buiten dat is het zo meteen duidelijk over welke groep ke het hebt, "Gereformeerd-Vrijgemaakt" typt zo moeilijk.
pi_27946129
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:51 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ach nee tuurlijk niet.
Gristenen=Denigrerend
Christenen=Gewoon wat ze zijn
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:54:08 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27946133
Het is simpelweg je onvrede met een bepaald fenomeen uiten in flauwe woordspelingen ipv met steekhoudende argumenten. Heel flauw idd, maar reden te meer om met zulk soort lieden geen discussie aan te gaan.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:54:44 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27946157
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dat de motivatie niet verschilt eigenlijk.
Soms niet, soms wel. En ik denk dat de oorsprong ligt in het "soms niet" gedeelte.
[KNE]-Mod
pi_27946171
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:51 schreef Wolter het volgende:
Omdat Gristenen sneller typt dan Christenen.
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:53 schreef Toeps het volgende:
Die lui noemen zichzelf Gristenen. Buiten dat is het zo meteen duidelijk over welke groep ke het hebt, "Gereformeerd-Vrijgemaakt" typt zo moeilijk.
Ze noemen zich Christenen, en hoewel het vaak met een 'g' wordt uitgesproken wil dat niet zeggen dat je het ook zo moet schrijven.
En mensen die moeite hebben met typen moeten niet naar een forum komen.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 juni 2005 @ 11:55:54 #27
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27946193
quote:
Ik had het in het aangehaalde stuk (wat trouwens in een topic stond met een normale discussie over de inhoud van de Bijbel, waarin 1 user telkens 'gristenen' schreef) ook niet over de uitspraak. Dat de uitspraak met 'g' of met 'k' klank beiden worden gebruikt is een algemeen feit en geen enkel probleem (en zoals ik al zei is het inderdaad zo dat over het algemeen de strengere christelijke stromingen het uitspreken met een 'g'. Het ging mij echter meer om de schrijfwijze, die ik te idioot voor woorden vind.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_27946208
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:55 schreef Maethor het volgende:

[..]

[..]

Ze noemen zich Christenen, en hoewel het vaak met een 'g' wordt uitgesproken wil dat niet zeggen dat je het ook zo moet schrijven.
Wat jij zegt...
pi_27946257
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:22 schreef Posdnous het volgende:
Dat lijkt me ook.
Het is niet zo zeer uit respectloosheid maar om duidelijk te maken dat je het over de Bijbel Belt Christenen hebt en niet de Christenen in het algemeen.

Dat sommigen het wel om te plagen doen, zal best.
Dat sommigen het niet leuk vinden, begrijp ik ook.
Maar er worden over en weer dingen gezegd die minder leuk zijn, dus niet klagen maar dragen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:58:14 #30
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27946265
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Het ging mij echter meer om de schrijfwijze, die ik te idioot voor worden vind.
Het staat niet mooi, maar je moet wat op het internet.
[KNE]-Mod
pi_27946444
quote:

[..]

[..]

Tuurlijk is het een woordspeling. Al zou ik er dan eerder Grrrrrrristenen van maken.

Leuk dat je hier een discusie overmaakt maar ben je niet bang dat mensen alleen maar krijgen wat je ze eigenlijk niet gunt: lol. ???
Als ze met jou in discussie zijn weten ze meteen waar ze je op kunnen pakken. Hoe ze een topic kunnen killen. Etc. Denk dat je al bij veel ongelovigen respect voor dit onderwerp had, alleen de mensen die dit deden om je je huis uit te lokken niet.

Nu weten ze zeker dat je al buiten bent...
pi_27946448
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:53 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ach nee tuurlijk niet.
Gristenen=Denigrerend
Christenen=Gewoon wat ze zijn
Ikzelf vind zoals hierboven door een andere user gezegd dat Gristenen een mooi woord voor de die-hard homohating creationisten, die echt NIET open kunnen of willen staan voor andere kijken op dingen... Als iemand gelooft in God en de levenswijze van Christus aanhangt, maar verder gewoon tolerant is en zijn geloof niet als schild gebruikt bij in-depth discussies, dan vind ik dat gewoon een Christen. Op een bepaalde manier is Gristen in deze context ook denigrerend, maar op een bepaalde manier verdienen ze dat ook gewoon. Het is niet de religie zelf die dat doet, er zijn genoeg tolerante Christenen. Die zal ik dan ook nooit Gristenen noemen.

Als je niet kunt schrijven moet je niet in het forum komen... Aardig, maar als je niet open kan staan voor dingen in een discussie en je eigen 'mening' of 'overtuiging' enkel blijft doordrammen zou ik in principe hetzelfde oordeel vellen. En dan moet je zelf maar kijken of je in die categorie past of niet.
=)
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:06:52 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946542
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:03 schreef KarmaniaK het volgende:

[..]

Ikzelf vind zoals hierboven door een andere user gezegd dat Gristenen een mooi woord voor de die-hard homohating creationisten, die echt NIET open kunnen of willen staan voor andere kijken op dingen... Als iemand gelooft in God en de levenswijze van Christus aanhangt, maar verder gewoon tolerant is en zijn geloof niet als schild gebruikt bij in-depth discussies, dan vind ik dat gewoon een Christen. Op een bepaalde manier is Gristen in deze context ook denigrerend, maar op een bepaalde manier verdienen ze dat ook gewoon. Het is niet de religie zelf die dat doet, er zijn genoeg tolerante Christenen. Die zal ik dan ook nooit Gristenen noemen.

Als je niet kunt schrijven moet je niet in het forum komen... Aardig, maar als je niet open kan staan voor dingen in een discussie en je eigen 'mening' of 'overtuiging' enkel blijft doordrammen zou ik in principe hetzelfde oordeel vellen. En dan moet je zelf maar kijken of je in die categorie past of niet.
Rechtvaardigt ditzelfde principe het benoemen van een radicale moslim als "geitenneuker"?
pi_27946549
quote:

[..]

[..]

mensen die niet tegen een verbaal stootje kunnen, kunnen beter wegblijven.
pi_27946560
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:37 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Want
Ik vind niet dat gristenen niet mogen bestaan, ik ben het alleen niet met ze eens
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:07:46 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946565
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:07 schreef milagro het volgende:

[..]

mensen die niet tegen een verbaal stootje kunnen beter wegblijven.
Een verbaal stootje is iets anders dan bewust denigreren ipv argumenteren.
pi_27946591
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:03 schreef KarmaniaK het volgende:

[..]

Ik vind dat dus zoiets wat je achter je rug om kunt noemen (voor de lol of serieus, whatever) maar ik vind het op een forum om te gebruiken erg zielig.

Kijk dat je het een keer gebruikt op een forum, okaj.
Maar om het in te voeren om continu te gebruiken, nee.

Trouwens, ik vind dit wel een heel hypocriet gelul eigenlijk, want heel veel users nemen dit soort simpele dingen over en bedoelen daar wel standaard alle Christenen mee....
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:09:07 #38
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27946597
Ik schijt echt op gristenen die zichzelf zo overdreven gristenen noemen. Vanaar
pi_27946609
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Precies.
pi_27946618
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op een forum tref je nu eenmaal lieden van allerlei pluimage en met allerlei taalgebruik, er is er altijd wel wat dat je stoort of kwetst.

Als je nu weet dat het vooral gebruikt wordt in de betekenis van fundi's dan hoef je je dus niet aangesproken te voelen.

Bovendien er zijn G/CHristenen die zichzelf ook Gristen noemen en niet Kristen , dus zij begonnen!!!!
pi_27946638
Omdat christenen die nogal streng in de leer zijn zich doorgaans zelf 'gristenen' noemen. Het is dus om aan te duiden met wat voor soort christenen we te maken hebben. In elk geval wel als ik dat woord gebruik.
pi_27946640
ik vind het wel weer lachen dat mijn gristen in een ander topic de rede voor dit topic is, en zoals ik daar heb gezegt het is voor mij meer een tik want ik spreek het meestal ook uit als gristen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:11:54 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946669
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:10 schreef milagro het volgende:

[..]

Op een forum tref je nu eenmaal lieden van allerlei pluimage en met allerlei taalgebruik, er is er altijd wel wat dat je stoort of kwetst.
Wat heeft dit te maken met het moedwillig tegen iemand schenen schoppen door denigrerend taalgebruik in plaats van argumenteren?
quote:
Als je nu weet dat het vooral gebruikt wordt in de betekenis van fundi's dan hoef je je dus niet aangesproken te voelen.
Generalisatie is vaak ook niet vreemd in discussies. Waarom kan er bovendien dan niet gewoon fundi's gebruikt worden ipv gristenen? Is het meteen voor iedereen duidelijk.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:13:06 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946703
quote:

[..]

Bovendien er zijn G/CHristenen die zichzelf ook Gristen noemen en niet Kristen , dus zij begonnen!!!!
Uitspraak staat los van schrijfwijze. We schrijven immers ook niet kristenen?
pi_27946706
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met het moedwillig tegen iemand schenen schoppen door denigrerend taalgebruik in plaats van argumenteren?
[..]
Dat is een post van: Jij hebt gelijk, maar dat vind ik niet leuk.
pi_27946719
Is fundi's minder beledigend? Ik gebruik beide doorelkaar.
pi_27946722
quote:

Wat vdo28 zegt. Dan verlaag je je tot hetzelfde niveau.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:14:13 #48
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946739
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is fundi's minder beledigend? Ik gebruik beide doorelkaar.
Bij fundi's is het exact duidelijk over welke groep je het hebt. Bij gristenen niet.
pi_27946782
quote:
Mijn progressieve Samen-op-Weg dominee zegt ook gristen. Maar hij schrijft Christen. Net zoals mijn ouderwetsche natuurkundeleraar altijd over energie (met een g-uitspraak) sprak en niet over enerzjie.
pi_27946789
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

[..]

Generalisatie is vaak ook niet vreemd in discussies. Waarom kan er bovendien dan niet gewoon fundi's gebruikt worden ipv gristenen? Is het meteen voor iedereen duidelijk.
Zolang moderators users als BSB gewoon hem woorden als bruinwerkers laat gebruiken in serieuze topics, zie ik niet in waarom er nu opeens heisa zou moeten komen over Gristen ipv Christen.

Als ik een fundi Gristen wil noemen en een gematigd Christen heeft daar moeite mee, dan heeft hij gewoon pech, net zoals ik pech heb dat er Gristenen zijn die menen dat ik aan hoererij doe, vanwege mijn ongehuwd moederschap.

Als je in een serieuze discussie wel dergelijke dingen mag stellen, die vele malen denigrerender zijn en nog eens doodserieus bedoeld zijn, omdat het uit een of ander boek komt wat heilig zou zijn, ga dan niet mekkeren als ik een dergelijk iemand als Gristen omschrijf.

Wie de schoen past trekke hem aan.
pi_27946802
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:13 schreef ChrisJX het volgende:
Wat vdo28 zegt. Dan verlaag je je tot hetzelfde niveau.
Dat lijkt me onzin. Iemand een beetje sarren is iets anders dan iemand de mond proberen te snoeren of hem vertellen dat de eeuwige hel op hem wacht.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:16:35 #52
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27946823
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Mijn progressieve Samen-op-Weg dominee zegt ook gristen. Maar hij schrijft Christen. Net zoals mijn ouderwetsche natuurkundeleraar altijd over energie sprak en niet over enerzjie.
geloof jij echt chrisjx ?
pi_27946827
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Mijn progressieve Samen-op-Weg dominee zegt ook gristen. Maar hij schrijft Christen. Net zoals mijn ouderwetsche natuurkundeleraar altijd over energie sprak en niet over enerzjie.
Nou, fijn

Mijn interpretatie is als genoemd.
Een Gristen is voor mij een fundi, een Christen is dat niet.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:16:48 #54
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27946830
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin. Iemand een beetje sarren is iets anders dan iemand de mond proberen te snoeren of hem vertellen dat de eeuwige hel op hem wacht.
Ik zou iemand niet - al is het zo subtiel willen sarren, terwijl je tegelijk een discussie met diegene aan het voeren bent.
pi_27946836
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef milagro het volgende:
Zolang moderators users als BSB gewoon hem woorden als bruinwerkers laat gebruiken in serieuze topics, zie ik niet in waren er nu opeens heisa zou moeten komen over Gristen ipv Christen.

Als ik een fundi Gristen wil noemen en een gematigd Christen heeft daar moeite mee, dan heeft hij gewoon pech, net zoals ik pech heb dat er Gristenen zijn die menen dat ik aan hoererij doe, vanwege mijn ongehuwd moederschap.

Als je in een serieuze discussie wel dergelijke dingen mag stellen, die vele malen denigrerender zijn en nog een doodserieus bedoeld zijn, omdat het uit een of ander boek komt wat heilig zou zijn, ga dan niet mekkeren als ik een dergelijk iemand als Gristen omschrijf.

I couldn't agree more.
pi_27946847
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ho wacht eens even...
Een beetje sarren is het niet meer.
Als je het eenmaal noemt, ja dan wel.
Maar als je het continu gebruikt, dan is het denigrerend doen.
Precies wat zij ook bij jou doen.

Trouwens ik heb wel eens die-hards Christenen ontmoet maar nog geen enkelen die mij heeft gezegd dat de eeuwige hel op me wacht!
Zit je zielig te doen?
pi_27946867
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:16 schreef Reya het volgende:
Ik zou iemand niet - al is het zo subtiel willen sarren, terwijl je tegelijk een discussie met diegene aan het voeren bent.
Wel als diegene mij net -al dan niet in verkapte bewoordingen- heeft laten weten dat ik ter helle vaar.
pi_27946874
quote:
Zolang moderators users als BSB gewoon hem woorden als bruinwerkers laat gebruiken in serieuze topics, zie ik niet in waren er nu opeens heisa zou moeten komen over Gristen ipv Christen.
Nee je hebt gelijk.
Omdat dat ook fout is moeten we hier ook maar niets aan doen...
Hoe laten we het forum naar de klote gaan? Zo dus!
pi_27946894
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:17 schreef vdo28 het volgende:
Ho wacht eens even...
Een beetje sarren is het niet meer.
Als je het eenmaal noemt, ja dan wel.
Maar als je het continu gebruikt, dan is het denigrerend doen.
Precies wat zij ook bij jou doen.
Wie zegt dat ik het continu gebruik? Ik gebruik het vrij zelden eik.
quote:
Trouwens ik heb wel eens die-hards Christenen ontmoet maar nog geen enkelen die mij heeft gezegd dat de eeuwige hel op me wacht!
Zit je zielig te doen?
Uit hun hele overtuiging volgt al dat ik naar de hel ga. Dat zullen ze inderdaad niet expliciet zeggen, maar vaak genoeg impliciet.
pi_27946902
quote:

Vaak zie je dat Christenen in het algemeen als 'gristenen' aangeduid worden. Een denigrerende schrijfwijze.

Om echt fundamentele christenen als gristen aan te duiden kan ik nog begrijpen, maar is desondanks automatisch beledigend. Je kunt wel zeggen dat ze fundamentalistische denkbeelden hebben, maar je hoeft niet meteen te schelden. Net zoals iemand het mag afkeuren dat jij ongehuwd moeder bent, maar je nog geen hoer hoeft te noemen.

Daarbij blijft dat je met 'terugschelden' je tot hetzelfde niveau verlaagt.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:19:36 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946907
quote:

[..]

Er wordt volgens mij niet gecensureerd op het woord gristen. Ik heb dat in ieder geval nooit gedaan. Mocht je echter een voorbeeld hier van hebben, zie ik hem graag. Verder is het ook bekend hoe serieus BSB genomen kan worden.
quote:
Dat laatste punt is zeer onbeschoft, maar het is iets wat discussie-waarde heeft. Het woord gristen is puur denigrerend bedoeld. Ik zie dan ook niet in wat het voor waarde toevoegt aan de discussie.

Verantwoord jij jezelf trouwens altijd door te kijken naar wat anderen doen, en dan hard te schreeuwen "maar zij doen het oohook!!"?
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:20:10 #62
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27946922
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:16 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

?
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:20:13 #63
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27946925
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wel als diegene mij net -al dan niet in verkapte bewoordingen- heeft laten weten dat ik ter helle vaar.
Maar dan zit je al op het punt dat de discussie is gemolesteerd door een eerdere uitspraak
pi_27946939
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:18 schreef vdo28 het volgende:
Nee je hebt gelijk.
Wat een onzin zeg. Je zou een punt hebben als we constant de term 'vuile christenhonden' zouden gebruiken, maar ik zie niet in wat er zo erg is aan 'gristenen'. Als de bedoelde mensen slim zijn, maken ze er een geuzennaam van. Net als ik er trots op ben een goddeloze, immorele en op seks beluste she-devil te zijn.
pi_27946940
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Uit hun hele overtuiging volgt al dat ik naar de hel ga. Dat zullen ze inderdaad niet expliciet zeggen, maar vaak genoeg impliciet.
En daarom moet je ze dus maar een ander naampje geven...
Ja logisch...

Moddergooien dus.
pi_27946943
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:16 schreef PLAE@ het volgende:

Nee, nep
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:21:16 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27946949
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Maar dan zit je al op het punt dat de discussie is gemolesteerd door een eerdere uitspraak
Zoiets is trouwens ook niet echt relevant in een discussie.. Maar om dan zelf ook zo te gaan reageren.

In de hel wordt het trouwens reuze gezellig.
pi_27946961
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:18 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk.
Mij een hoereerder noemen mag wel
Dat is niet denigrerend?

Oh maar dat is nu eenmaal wat het geloof zo predikt, dat is een geloofsovertuiging dus okay.

Iemand die dergelijke en andere denigrerende opvattingen heeft over andersdenkenden noem ik Gristen en dat blijf ik doen als ik dat wil.

Als je vindt dat ik dat moet laten omdat het ALLE Christenen kwetst, dan vraag ik jou ook die CHristenen dergelijke denigrerende uitlatingen richting mij of mijn levensstijl voor zich te houden.
pi_27946966
Het blijf in mijn ogen zo simpel.....
Daar ga ik mij niet voor verlagen hoor....

Och ik vind ze niet lief, laten we ze geen Christenen noemen, maar gristenen
pi_27946989
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:20 schreef vdo28 het volgende:
En daarom moet je ze dus maar een ander naampje geven...
Ja logisch...

Moddergooien dus.
Ik laat ermee blijken dat ik hun overtuigingen walgelijk vind. Dat mag niet?
pi_27946993
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:21 schreef milagro het volgende:

Mij een hoereerder noemen mag wel
Dat is niet denigrerend?

Oh maar dat is nu eenmaal wat het geloof zo predikt, dat is een geloofsovertuiging dus okay.

Iemand die dergelijke en andere denigrerende opvattingen heeft over andersdenkenden noem ik Gristen en dat blijf ik doen als ik dat wil.

Als je vindt dat ik dat moet laten omdat het ALLE Christenen kwetst, dan vraag ik jou ook die CHristenen dergelijke denigrerende uitlatingen richting mij of mijn levensstijl voor zich te houden.
Misschien een stomme vraag hoor, maar wie noem jij precies gristenen? Iemand die letterlijk tegen jou heeft gezegd dat je een hoer bent, of in z'n algemeenheid bijv. SGP'ers of leden van de Gereformeerde Bond?
pi_27946997
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:21 schreef milagro het volgende:

[..]

Ben jij werkelijk zo onnozel??
Jij vind het dus niet leuk dat anderen mensen wat over jou zeggen wat niet klopt, en al zou het kloppen dan is het denigrerend! Maar je vind dat jij dat dus als een excuus mag zien om hetzelfde te doen, want je doet lekker wat je wil.....

Ben je dan niet exact hetzelfde?
pi_27947011
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:21 schreef Alicey het volgende:
Zoiets is trouwens ook niet echt relevant in een discussie.. Maar om dan zelf ook zo te gaan reageren.
Soms is het gewoon prettig om iemand met gelijke munt terug te betalen.
pi_27947022
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik laat ermee blijken dat ik hun overtuigingen walgelijk vind. Dat mag niet?
Dat kun je toch zeggen???
Als ik jou nu dom vind lullen, ga ik je ook geen lupus noemen voortaan
pi_27947027
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Soms is het gewoon prettig om iemand met gelijke munt terug te betalen.
Maar de wereld wordt zo'n rotplek als we dat allemaal gaan doen
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:24:50 #76
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27947033
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de hel wordt het trouwens reuze gezellig.
Uiteraard
Behalve voor de gereformeerden dan
pi_27947044
ik ben het niet eensch het maar een word, ik type het zelf niet om gristenen vor schut te zetten, ik vind het gewoon fijner om het zo te typen omdat ik het ook fijn vindt om het zo uit te spreken.

als ik zoiets type ben ik zeker weten niet op uit om mensen boos te maken en/of hard te beledigen.
ik een topic gisteravond gebruikte ik het wel om mijn discusie tegenstander een beetje op stang te jagen maar het is niet voor niest een discussie.
(die pesroon was volgens mij ook meer moslim dus het deed weinig )
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_27947117
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:24 schreef vdo28 het volgende:
Dat kun je toch zeggen???
Trust me, dat doe ik ook zeker. Àls ik het woord 'gristenen' gebruik, is het doorgaans lang nadat ik dat heb laten weten.
quote:
Als ik jou nu dom vind lullen, ga ik je ook geen lupus noemen voortaan
Ik zou er geen last van hebben.

Hoe een fundi mij ook noemt, ik wéét dat hij of zij minachting koestert t.o.v. mij(n manier van leven). Als hij of zij me daarom 'goddeloze vrouw' wil noemen, vind ik dat prima.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:28:16 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_27947132
Gristenen, fonetisch, boeien. Grapje over de vreemde manier waarop sommige Christenen het uitspreken. Heidenen, dat is pas denigrerend. Maar zie je mij daar een topic over openen? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27947142
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:24 schreef ChrisJX het volgende:
Maar de wereld wordt zo'n rotplek als we dat allemaal gaan doen
De wereld is al een rotplek. Maar zolang je het bij woorden houdt, in een discussie, zie ik het probleem niet. Soms heb je er gewoon even genoeg van.
pi_27947148
quote:
[knip]
Ik zou het woord overigens alleen gebruiken bij zeer grote frustratie. Ik ben christelijk opgevoed en nu overtuigd agnost. Ik heb een vrij grote aversie tegen het christendom, maar het woord 'gristen' zou ik alleen maar gebruiken voor bijvoorbeeld die twee trutten die na eerst met me op het station gepraat te hebben over de uren vertraging die we hadden opgelopen me plotseling een foldertje aanreikten en vroegen of ik het 'ware geluk' had gevonden Of mensen die mij duivels noemen omdat ik in een Nightwish t-shirt rondloop.

Nee, met hen ga ik niet in discussie, want over het algemeen zijn zij zo kortzichtig dat discussie alleen maar meer frustratie oplevert
pi_27947159
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als hij of zij me daarom 'goddeloze vrouw' wil noemen, vind ik dat prima.
Dat zou ook stom zijn....
Maar het klopt al iets meer, als je niet in God gelooft ben je een Goddeloze vrouw...
Jij noemt ze: Gristen. Dat is niets, alleen een verbastering van een woord.
pi_27947189
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:23 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ben jij werkelijk zo onnozel??
Jij vind het dus niet leuk dat anderen mensen wat over jou zeggen wat niet klopt, en al zou het kloppen dan is het denigrerend! Maar je vind dat jij dat dus als een excuus mag zien om hetzelfde te doen, want je doet lekker wat je wil.....

Ben je dan niet exact hetzelfde?
Nee, want ik doe het om onderscheid te maken, niet om te denigreren.

Ik vind het veel treuriger als iemand denigrerende uitlatingen doet uit DIEPE overtuiging, dan wanneer iiemand dat doet als plaagstootje.

Roep die gelovigen dan ook tot de orde, en niet alleen wanneer het JOU raakt.
pi_27947202
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:29 schreef vdo28 het volgende:
Dat zou ook stom zijn....
Maar het klopt al iets meer, als je niet in God gelooft ben je een Goddeloze vrouw...
Jij noemt ze: Gristen. Dat is niets, alleen een verbastering van een woord.
En waarom zou je je er dus druk om maken?
pi_27947206
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:28 schreef speknek het volgende:
Gristenen, fonetisch, boeien. Grapje over de vreemde manier waarop sommige Christenen het uitspreken. Heidenen, dat is pas denigrerend. Maar zie je mij daar een topic over openen? .
Heidenen kom ik echt zelden tot nooit tegen, iig niet op dit forum. Maar gristenen daarentegen heel veel.
pi_27947229
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:30 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, want ik doe het om onderscheid te maken, niet om te denigreren.

Ik vind het veel treuriger als iemand denigrerende uitlatingen doet uit DIEPE overtuiging, dan wanneer iiemand dat doet als plaagstootje.

Roep die gelovigen dan ook tot de orde, en niet alleen wanneer het JOU raakt.
Waarom zou ik ze tot orde moeten roepen???
Ben ik hun woordvoerder?

Ik ben het niet met ze eens op de meeste punten hoor, maar als zij niet gelovigen voortaan rare namen gaan geven neem ik ze al een stuk minder serieus.
Net zoals ik mensen die Gristen ipv Christen zeggen al een stuk minder serieus neem.
Blijkbaar reikt hun intelligentie niet verder en kunnen ze het niet meer met steekhoudende argumenten af.
pi_27947256
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En waarom zou je je er dus druk om maken?
Het zal me aan mijn reet roesten maar daar gaat deze discussie toch over?
Dus geef ik mijn mening....
Nu we het er toch over hebben....
pi_27947266
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:31 schreef vdo28 het volgende:
Ik ben het niet met ze eens op de meeste punten hoor, maar als zij niet gelovigen voortaan rare namen gaan geven neem ik ze al een stuk minder serieus.
Net zoals ik mensen die Gristen ipv Christen zeggen al een stuk minder serieus.
Blijkbaar reikt hun intelligentie niet verder en kunnen ze het niet meer met steekhoudende argumenten af.
Zodra mensen gaan schelden of op de man gaan spelen, weet je eik zeker dat ze geen argumenten meer hebben

Iets wat overigens in elke discussie geldt.
pi_27947306
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zodra mensen gaan schelden of op de man gaan spelen, weet je eik zeker dat ze geen argumenten meer hebben

Iets wat overigens in elke discussie geldt.
Inderdaad, dat soort mensen verpesten het alleen maar voor zichzelf.
Maar om dan nog te roepen:"Ja maar zij doen het ook!", dat vind ik wel erg zielig hoor
pi_27947307
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Rechtvaardigt ditzelfde principe het benoemen van een radicale moslim als "geitenneuker"?
Geitenneuker impliceert dat zo'n iemand seks met geiten heeft... Gristen impliceert fuck-all.
=)
pi_27947336
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:08 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ik vind dat dus zoiets wat je achter je rug om kunt noemen (voor de lol of serieus, whatever) maar ik vind het op een forum om te gebruiken erg zielig.

Kijk dat je het een keer gebruikt op een forum, okaj.
Maar om het in te voeren om continu te gebruiken, nee.

Trouwens, ik vind dit wel een heel hypocriet gelul eigenlijk, want heel veel users nemen dit soort simpele dingen over en bedoelen daar wel standaard alle Christenen mee....
Ik ben het met je eens dat als iemand als alternatief van het normale woord Christen steevast Gristen gebruikt, het gewoon zielig is, maar zo gebruik ik het niet, als ik het al gebruik.
=)
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:35:54 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_27947357
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:31 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Waarom zou ik ze tot orde moeten roepen???
Ben ik hun woordvoerder?

Net zoals ik mensen die Gristen ipv Christen zeggen al een stuk minder serieus neem.
Ik spreek Christen uit met een G. Waarom? Omdat de oorspronkelijk uitspraak van die griekse letter dichterbij de g lag dan bij de k.
Ik geef dus ook de voorkaeur aan Gris, Gristiaan, Gristina etc.

Het heeft dus niks te maken met zwaar gelovig of niet, maar dat mijn intelligentie niet ver reikt is al helemaal bullshit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_27947381
Ik spreek het uit als: Achterlijke mongolen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:37:37 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_27947400
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:30 schreef ChrisJX het volgende:
Heidenen kom ik echt zelden tot nooit tegen, iig niet op dit forum. Maar gristenen daarentegen heel veel.
Paar uur geleden nog:
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 00:12 schreef lionsguy18 het volgende:
- het respecteren van gelovigen is aan heidenen niet besteed
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27947452
Het respecteren van heidenen is aan gelovigen niet besteed!
pi_27947461
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik spreek Christen uit met een G. Waarom? Omdat de oorspronkelijk uitspraak van die griekse letter dichterbij de g lag dan bij de k.

Het heeft dus niks te maken met zwaar gelovig of niet, maar dat mijn intelligentie niet ver reikt is al helemaal bullshit.
Geloof me, de reden die jij aanvoert hier voor zal niet de reden zijn van de gemiddelde fok!ker hoor...
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:40:44 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_27947486
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:39 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Geloof me, de reden die jij aanvoert hier voor zal niet de reden zijn van de gemiddelde fok!ker hoor...
dat niet, maar het is dus een beetje generalisend om iedereen maar in een hokje te stoppen toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_27947509
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:28 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik ben christelijk opgevoed en nu overtuigd agnost.
Overtuigd agnost? Je weet dus zeker dat je het niet weet

ik met jou hoor, maar dan zonder de Christelijke opvoeding
=)
pi_27947519
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:35 schreef Troel het volgende:

GrisJX
pi_27947522
Foutje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')