Wat vreselijk hè, dat vrouwenmishandeling en homofobie wordt aangekaart? Zou het niet verboden meoten worden?quote:
Nee natuurlijk niet, maar je kent de gevolgen van het provocerende karakter van deel 1, of niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wat vreselijk hè, dat vrouwenmishandeling en homofobie wordt aangekaart? Zou het niet verboden meoten worden?
Zeg, doet eens niet zo raar. Heel Nederland gaat straks weer selectief verontwaardigd doen als ook zij het loodje legt vanwege dit soort onzin. Ze moet eens haar verstand gebruiken als ze dat al heeft in het belang van Nederland en haar leven. Er hoeft er maar 1 gek genoeg te zijn, en dat hebben we helaas ook al gezien met wijlen Theo van G.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wat vreselijk hè, dat vrouwenmishandeling en homofobie wordt aangekaart? Zou het niet verboden meoten worden?
Nou? Is dit een rechtsstaat of een staat waar onze daden bepaald moeten worden door psychopaten zoals Mohammed B.? Stopzetting van Submission zou deze lieden juist leren dat ze met geweld hun doelen kunnen bereiken, gelukkig wilde Hirsi Ali niet zo'n desastreus signaal afgeven.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:55 schreef dl3b het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar je kent de gevolgen van het provocerende karakter van deel 1, of niet.
Wat is er selectief aan de verontwaardiging nav een eventuele moord op een politica?quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeg, doet eens niet zo raar. Heel Nederland gaat straks weer selectief verontwaardigd doen als ook zij het loodje legt vanwege dit soort onzin. Ze moet eens haar verstand gebruiken als ze dat al heeft in het belang van Nederland en haar leven. Er hoeft er maar 1 gek genoeg te zijn, en dat hebben we helaas ook al gezien met wijlen Theo van G.²
Idd, als iedereen meteen zou zwichten voor geweld hadden vrouwen geen stemrecht in Nederland en gingen negers naar een apart zwembad....quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:11 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het heel knap van haar en de makers van de film dat ze niet zwijgen/ zwichten voor het moslimterrorisme![]()
Laat ik beginnen te zeggen dat ik je mening respecteer.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nou? Is dit een rechtsstaat of een staat waar onze daden bepaald moeten worden door psychopaten zoals Mohammed B.? Stopzetting van Submission zou deze lieden juist leren dat ze met geweld hun doelen kunnen bereiken, gelukkig wilde Hirsi Ali niet zo'n desastreus signaal afgeven.
Dat is niet waar hoor , waar was hij toch laatst weer verschenen op tv , denemarken?quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:14 schreef dl3b het volgende:
[..]
Laat ik beginnen te zeggen dat ik je mening respecteer.
Zwichten voor terreur is niet goed, maar laat ik je eraan herinneren dat deel 1 nergens ter wereld in het openbaar vertoont mag worden, dat zegt ook wel iets.
.
Rust ten koste van alles?quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:14 schreef dl3b het volgende:
[..]
Zwichten voor terreur is niet goed, maar laat ik je eraan herinneren dat deel 1 nergens ter wereld in het openbaar vertoont mag worden, dat zegt ook wel iets.
Het aan de kaak stellen van bepaalde toestanden in de moslimwereld
moet in een rechtsstaat kunnen alleen het is net als met de vrijheid van meningsuiting:
je MAG het wel zeggen maar je HOEFT het niet te zeggen.
M.a.w het zou misschien op een subtilere manier kunnen, ik wil rust in dit land.
En Italie en ze wilden hem ook uitzenden op een filmfestival...quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:16 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dat is niet waar hoor , waar was hij toch laatst weer verschenen op tv , denemarken?
Kan me herinneren dat extreem rechts Italië hier wat mee te maken hadquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
En Italie en ze wilden hem ook uitzenden op een filmfestival...
Liga Nord = Extreem rechtsquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:20 schreef Youssef het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat extreem rechts Italië hier wat mee te maken had
Ik zeg dat ik het me kan herinneren, hoe het precies zat weet ik niet. Misschien heb ik het wel verkeerd.quote:
Jawel, deel één mag vrijwel overal in de wereld in het openbaar vertoond worden. Echter, de productiemaatschappij van Theo van Gogh kan niet garant staan voor de veiligheid van haar werknemers en verbiedt derhalve vertoning van Submission 1.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:14 schreef dl3b het volgende:
Dat komt in feite neer op zwichten voor terrorisme. Hoe rijm je dit met je eerste opmerking dat je dat "niet goed" vindt? Mohammed B. zou in dat geval tevreden kunnen zijn met zijn werk, hij heeft Submission 1 verijdeld en de volgende versie is precies zoals Mohammed B. die wil hebben.quote:Het aan de kaak stellen van bepaalde toestanden in de moslimwereld
moet in een rechtsstaat kunnen alleen het is net als met de vrijheid van meningsuiting:
je MAG het wel zeggen maar je HOEFT het niet te zeggen.
Zijn Aboutaleb en Cohen niet subtiel genoeg, dat de fundamentalisten ze bedreigen? Typisch geval van 'blame the victim', vrouwen die verkracht worden hebben het zeker ook aan zichzelf te danken?quote:M.a.w het zou misschien op een subtilere manier kunnen, ik wil rust in dit land.
Ik vind dit een nogal overdreven conclusie, die ook totaal niet strookt met mijn opvattingen, en die ik me dus ook niet aan laat leunen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:Typisch geval van 'blame the victim', vrouwen die verkracht worden hebben het zeker ook aan zichzelf te danken?
Niks mis met provocatie. En wat valt er aan oplossingen te bedenken voor vrouwenmishandeling? Dan ben je snel klaar: een man moet gewoon zijn handen thuishouden.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:23 schreef Samson het volgende:
Ik vind het geen slim plan. Ik ben 100% voor vrijheid van meningsuiting maar het gaat nog wel om de manier waarop. Wat ik van submission 1 heb gezien is heel erg provocerend. Als je als politicus iets aan de kaak wil stellen of veranderen kun je dat op zat andere manieren doen. Je moet er op uit zijn om oplossingen voor problemen aan te dragen. Hirsi Ali komt in mijn ogen meer over als iemand die louter wil provoceren dan oplossingen zoekt. Maar daar kan iedereen natuurlijk anders over denken en ik ken haar natuurlijk enkel uit de media en die geeft vaak ook meer een verkeerd beeld dan een goed beeld van iemand...
Het spijt me als dat zo overkomt.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:22 schreef R_ON het volgende:
En toch is het wel 'blaming the victim' wat jij doet dl3b:
Ayaan wordt slachtoffer van moslimterreur, dus moet zij haar mond maar houden. Doet ze dat niet, dan heeft ze de onrust aan zichzelf te danken. Sterker nog jij vindt dat zij de onrust veroorzaakt. Is het niet juist andersom? Come on, laat je hersens eens werken...
Je moet juist stellen dat er een stel idioten rondlopen die zich maar op een andere manier moeten leren verweren, dan met geweld.
Maar ja, wat valt er te verdedigen aan iemand die vrouwenmishandeling aan de kaak stelt? Bar weinig.
Daarin verschillen wij dan van mening, ik vind nl heel wat mis met provocatie en zeker op dit vlak.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:28 schreef R_ON het volgende:
[..]
Niks mis met provocatie. En wat valt er aan oplossingen te bedenken voor vrouwenmishandeling? Dan ben je snel klaar: een man moet gewoon zijn handen thuishouden.
Waar kun jij je eigenlijk drukker over maken: een beetje provoceren om iets op de agenda te krijgen of vrouwenmishandeling?quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Daarin verschillen wij dan van mening, ik vind nl heel wat mis met provocatie en zeker op dit vlak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |