abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27958388
Homoseksueel in nieuwe Submission film van Hirsi Ali.

In de tweede editie van de filmserie Submission zal één van de hoofdrolspelers homo zijn. Dat onthult Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali in de nieuwe Gay Krant.

Ayaan Hirsi Ali is vastbesloten de filmserie Submission voort te zetten. Dat zegt het VVD-Kamerlid in de vernieuwde Gay Krant die morgen verschijnt. Het eerste deel van de filmserie kostte Theo van Gogh het leven. Niettemin zijn de overgebleven makers al vergevorderd met Submission II.

Hirsi Ali in de Gay Krant: “Submission gaat over de verhouding tussen man en vrouw, maar ook over de verhouding tussen mens en God. In Submission I gebruikte ik vier vrouwen, van wie er één met God contact houdt. In Submission II zullen dat vier mannen zijn en één van die mannen is homo”.

15-06-2005
Bron: De Gay Krant

Ik vond het wel moedig van Hirsi Ali maar of het slim is
Deze film wil ik wel zien! Tis te hopen dat niemand het met de dood moet bekopen...
pi_27958419
OMG, dat mens gaat maar door he
Karper diem, vis van de dag
pi_27958476
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:51 schreef dl3b het volgende:
OMG, dat mens gaat maar door he
Wat vreselijk hè, dat vrouwenmishandeling en homofobie wordt aangekaart? Zou het niet verboden meoten worden?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_27958516
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wat vreselijk hè, dat vrouwenmishandeling en homofobie wordt aangekaart? Zou het niet verboden meoten worden?
Nee natuurlijk niet, maar je kent de gevolgen van het provocerende karakter van deel 1, of niet.
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:57:14 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27958570
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zeg, doet eens niet zo raar. Heel Nederland gaat straks weer selectief verontwaardigd doen als ook zij het loodje legt vanwege dit soort onzin. Ze moet eens haar verstand gebruiken als ze dat al heeft in het belang van Nederland en haar leven. Er hoeft er maar 1 gek genoeg te zijn, en dat hebben we helaas ook al gezien met wijlen Theo van G.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_27958652
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:55 schreef dl3b het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar je kent de gevolgen van het provocerende karakter van deel 1, of niet.
Nou? Is dit een rechtsstaat of een staat waar onze daden bepaald moeten worden door psychopaten zoals Mohammed B.? Stopzetting van Submission zou deze lieden juist leren dat ze met geweld hun doelen kunnen bereiken, gelukkig wilde Hirsi Ali niet zo'n desastreus signaal afgeven.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_27958753
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zeg, doet eens niet zo raar. Heel Nederland gaat straks weer selectief verontwaardigd doen als ook zij het loodje legt vanwege dit soort onzin. Ze moet eens haar verstand gebruiken als ze dat al heeft in het belang van Nederland en haar leven. Er hoeft er maar 1 gek genoeg te zijn, en dat hebben we helaas ook al gezien met wijlen Theo van G.

²
Wat is er selectief aan de verontwaardiging nav een eventuele moord op een politica?

Blijkbaar zwicht jij dus ook voor terreur, gelukkig denkt Ali daar anders over.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:11:14 #8
92279 N.icka
Windforce 11
pi_27958932
Ik vind het heel knap van haar en de makers van de film dat ze niet zwijgen/ zwichten voor het moslimterrorisme
pi_27958983
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:11 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het heel knap van haar en de makers van de film dat ze niet zwijgen/ zwichten voor het moslimterrorisme
Idd, als iedereen meteen zou zwichten voor geweld hadden vrouwen geen stemrecht in Nederland en gingen negers naar een apart zwembad....
Yeah baby Yeah!
pi_27959038
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nou? Is dit een rechtsstaat of een staat waar onze daden bepaald moeten worden door psychopaten zoals Mohammed B.? Stopzetting van Submission zou deze lieden juist leren dat ze met geweld hun doelen kunnen bereiken, gelukkig wilde Hirsi Ali niet zo'n desastreus signaal afgeven.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik je mening respecteer.

Zwichten voor terreur is niet goed, maar laat ik je eraan herinneren dat deel 1 nergens ter wereld in het openbaar vertoont mag worden, dat zegt ook wel iets.
Het aan de kaak stellen van bepaalde toestanden in de moslimwereld
moet in een rechtsstaat kunnen alleen het is net als met de vrijheid van meningsuiting:
je MAG het wel zeggen maar je HOEFT het niet te zeggen.
M.a.w het zou misschien op een subtilere manier kunnen, ik wil rust in dit land.
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:16:39 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_27959090
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:14 schreef dl3b het volgende:

[..]

Zwichten voor terreur is niet goed, maar laat ik je eraan herinneren dat deel 1 nergens ter wereld in het openbaar vertoont mag worden, dat zegt ook wel iets.
.
Dat is niet waar hoor , waar was hij toch laatst weer verschenen op tv , denemarken?
pi_27959161
quote:

[..]

moet in een rechtsstaat kunnen alleen het is net als met de vrijheid van meningsuiting:
M.a.w het zou misschien op een subtilere manier kunnen, ik wil rust in dit land.
Rust ten koste van alles?

Mogen ze ook wel invoeren als ik mijn belastingen niet meer wil betalen...
Yeah baby Yeah!
pi_27959170
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:16 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dat is niet waar hoor , waar was hij toch laatst weer verschenen op tv , denemarken?
En Italie en ze wilden hem ook uitzenden op een filmfestival...
Yeah baby Yeah!
pi_27959194
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En Italie en ze wilden hem ook uitzenden op een filmfestival...
Kan me herinneren dat extreem rechts Italië hier wat mee te maken had
pi_27959253
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:20 schreef Youssef het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat extreem rechts Italië hier wat mee te maken had
Liga Nord = Extreem rechts
Yeah baby Yeah!
pi_27959361
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Liga Nord = Extreem rechts
Ik zeg dat ik het me kan herinneren, hoe het precies zat weet ik niet. Misschien heb ik het wel verkeerd.
pi_27959862
quote:

Jawel, deel één mag vrijwel overal in de wereld in het openbaar vertoond worden. Echter, de productiemaatschappij van Theo van Gogh kan niet garant staan voor de veiligheid van haar werknemers en verbiedt derhalve vertoning van Submission 1.
quote:
Dat komt in feite neer op zwichten voor terrorisme. Hoe rijm je dit met je eerste opmerking dat je dat "niet goed" vindt? Mohammed B. zou in dat geval tevreden kunnen zijn met zijn werk, hij heeft Submission 1 verijdeld en de volgende versie is precies zoals Mohammed B. die wil hebben.
quote:
Zijn Aboutaleb en Cohen niet subtiel genoeg, dat de fundamentalisten ze bedreigen? Typisch geval van 'blame the victim', vrouwen die verkracht worden hebben het zeker ook aan zichzelf te danken?
pi_27960502
Dat die film nergens vertoont mag worden meende ik mj te herinneren mede n.a.v. dat verhaal in italie, ik kan er naast zitten.

Verder heb ik er geen behoefte aan om op een forum me de vingers over zo'n controversieel onderwerp blauw te gaan zitten quoten met als gevolg nog meer verwarring.

Maar deze wil ik wel nog even aanhalen:
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:Typisch geval van 'blame the victim', vrouwen die verkracht worden hebben het zeker ook aan zichzelf te danken?
Ik vind dit een nogal overdreven conclusie, die ook totaal niet strookt met mijn opvattingen, en die ik me dus ook niet aan laat leunen.
pi_27960798
En toch is het wel 'blaming the victim' wat jij doet dl3b:

Ayaan wordt slachtoffer van moslimterreur, dus moet zij haar mond maar houden. Doet ze dat niet, dan heeft ze de onrust aan zichzelf te danken. Sterker nog jij vindt dat zij de onrust veroorzaakt. Is het niet juist andersom? Come on, laat je hersens eens werken...

Je moet juist stellen dat er een stel idioten rondlopen die zich maar op een andere manier moeten leren verweren, dan met geweld.
Maar ja, wat valt er te verdedigen aan iemand die vrouwenmishandeling aan de kaak stelt? Bar weinig.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_27960850
Ik vind het geen slim plan. Ik ben 100% voor vrijheid van meningsuiting maar het gaat nog wel om de manier waarop. Wat ik van submission 1 heb gezien is heel erg provocerend. Als je als politicus iets aan de kaak wil stellen of veranderen kun je dat op zat andere manieren doen. Je moet er op uit zijn om oplossingen voor problemen aan te dragen. Hirsi Ali komt in mijn ogen meer over als iemand die louter wil provoceren dan oplossingen zoekt. Maar daar kan iedereen natuurlijk anders over denken en ik ken haar natuurlijk enkel uit de media en die geeft vaak ook meer een verkeerd beeld dan een goed beeld van iemand...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_27960989
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:23 schreef Samson het volgende:
Ik vind het geen slim plan. Ik ben 100% voor vrijheid van meningsuiting maar het gaat nog wel om de manier waarop. Wat ik van submission 1 heb gezien is heel erg provocerend. Als je als politicus iets aan de kaak wil stellen of veranderen kun je dat op zat andere manieren doen. Je moet er op uit zijn om oplossingen voor problemen aan te dragen. Hirsi Ali komt in mijn ogen meer over als iemand die louter wil provoceren dan oplossingen zoekt. Maar daar kan iedereen natuurlijk anders over denken en ik ken haar natuurlijk enkel uit de media en die geeft vaak ook meer een verkeerd beeld dan een goed beeld van iemand...
Niks mis met provocatie. En wat valt er aan oplossingen te bedenken voor vrouwenmishandeling? Dan ben je snel klaar: een man moet gewoon zijn handen thuishouden.
Maybe
pi_27961159
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:22 schreef R_ON het volgende:
En toch is het wel 'blaming the victim' wat jij doet dl3b:

Ayaan wordt slachtoffer van moslimterreur, dus moet zij haar mond maar houden. Doet ze dat niet, dan heeft ze de onrust aan zichzelf te danken. Sterker nog jij vindt dat zij de onrust veroorzaakt. Is het niet juist andersom? Come on, laat je hersens eens werken...

Je moet juist stellen dat er een stel idioten rondlopen die zich maar op een andere manier moeten leren verweren, dan met geweld.
Maar ja, wat valt er te verdedigen aan iemand die vrouwenmishandeling aan de kaak stelt? Bar weinig.
Het spijt me als dat zo overkomt.
Mijn enige punt is dat ik de methodiek die zij kiest niet goed vind, dat is alles.
pi_27961555
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:28 schreef R_ON het volgende:

[..]

Niks mis met provocatie. En wat valt er aan oplossingen te bedenken voor vrouwenmishandeling? Dan ben je snel klaar: een man moet gewoon zijn handen thuishouden.
Daarin verschillen wij dan van mening, ik vind nl heel wat mis met provocatie en zeker op dit vlak.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_27961627
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:46 schreef Samson het volgende:

[..]

Daarin verschillen wij dan van mening, ik vind nl heel wat mis met provocatie en zeker op dit vlak.
Waar kun jij je eigenlijk drukker over maken: een beetje provoceren om iets op de agenda te krijgen of vrouwenmishandeling?
Maybe
pi_27961677
We hebben gezien waar provocatie tot kan lijden. Ze zoekt het wel erg op zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')