abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27944230
Vorig deel: De kunst van het loslaten van een ex - deel 18

Nooit gedacht dat ik nog eens zo'n topic zou openen. .
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:52:55 #2
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_27944323
Hoe lang? Totdat degene er uit is... Als dat te lang duurt dan breek je t af... Ik zou t zelf niet goed kunnen handelen als mn partner twijfelt, dus ik zou er vrij snel een punt achter zetten denk ik... Ik werd in het verleden ook voor het blok gezet en besloot er mee door te gaan... Die twijfels bleven en 2 jaar later had ze nog veel meer pijn omdat ze mij destijds niet de tijd had gegeven en het er niet serieus met mij over wilde hebben...
En als je iemand niet die tijd wilt geven dan breek je de relatie dus gewoon af...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:54:15 #3
88139 JoeyT
pi_27944370
quote:
Zo blijf je aan de gang, duidelijkheid is ook wel prettig hoor.
Hoe kan je aan iemand duidelijkheid geven als je die niet voor jezelf hebt...?
pi_27944493
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:54 schreef JoeyT het volgende:

je kan de ander niet dwingen dit te accepteren ... en aangezien zij blijkbaar geen probleem heeft met de relatie, moet JIJ kiezen, en niet zij ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_27944505
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:54 schreef JoeyT het volgende:
Door alles voor jezelf af te wegen en tot een conclusie te komen. Dat je het "even niet meer weet" okay, maar dat hoeft geen maanden te slepen. Daar geloof ik niet in.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:06:05 #6
88139 JoeyT
pi_27944705
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:58 schreef petitlapin het volgende:

[..]

je kan de ander niet dwingen dit te accepteren ... en aangezien zij blijkbaar geen probleem heeft met de relatie, moet JIJ kiezen, en niet zij ...
Degene accepteert het of verbreekt de relatie...

Als degene het accepteert ga je samen rond de tafel zitten en praat je over je twijfels en kom je ook samen tot een besluit...

Als degene het niet accepteert verbreekt die de relatie... Je kan iigniet iemand tot een keuze dwingen. Dan kan je er bbeter even de tijd voor nemen...
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:07:40 #7
88139 JoeyT
pi_27944742
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:58 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Door alles voor jezelf af te wegen en tot een conclusie te komen. Dat je het "even niet meer weet" okay, maar dat hoeft geen maanden te slepen. Daar geloof ik niet in.
Maanden is idd wel erg lang idd, maar wat je vaak krijgt als je tot een beslissing wordt gedwongen is dat de twijfels blijven bestaan en dan kan t zelfs jarenlang voortslepen...
Dus gewoon met zn 2-en er de tijd voor nemen...
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:08:26 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27944764
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:06 schreef JoeyT het volgende:
Degene accepteert het of verbreekt de relatie...

Als degene het accepteert ga je samen rond de tafel zitten en praat je over je twijfels en kom je ook samen tot een besluit...
Bullshit! Diegene met de twijfels moet eruit komen wel of niet, niks samen dus. Je kan er wel over praten en natuurlijk hoef je niet na een weekje twijfels allerlei heftige knopen door te hakken.
quote:
Als degene het niet accepteert verbreekt die de relatie... Je kan iigniet iemand tot een keuze dwingen. Dan kan je er bbeter even de tijd voor nemen...
Ik blijf het laf vinden. 'Ik weet niet wat ik wil, dus dan moet jij het maar uit maken anders.' Dan is die andere dus ineens de persoon die de relatie moet verbreken terwijl die dat helemaal niet wil...
pi_27944842
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:08 schreef Brighteyes het volgende:

Ik blijf het laf vinden. 'Ik weet niet wat ik wil, dus dan moet jij het maar uit maken anders.' Dan is die andere dus ineens de persoon die de relatie moet verbreken terwijl die dat helemaal niet wil...
my thoughts exactly ...
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:13:18 #10
88139 JoeyT
pi_27944914
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bullshit! Diegene met de twijfels moet eruit komen wel of niet, niks samen dus. Je kan er wel over praten en natuurlijk hoef je niet na een weekje twijfels allerlei heftige knopen door te hakken.
[..]

Misschien post ik het verkeerd maar zo bedoel ik t dus niet.

Ik vind dat je iemand niet tot een keuze kan dwingen. Degene moet namelijk wel zeker weten dat ie achter de beslissing staat. Als de ander niet het respect, geduld of whatever op kan brengen dan is het beter om de relatie af te kappen.

Ik heb het zelf dus meegemaakt. Ik moest kiezen. Heb gekozen om er mee door te gaan, maar had dus nog steeds mijn twijfels... Uiteindelijk loopt t dan altijd mis.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:14:55 #11
88139 JoeyT
pi_27944970
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:10 schreef petitlapin het volgende:

[..]

my thoughts exactly ...
Je hebt de tijd nodig om die beslissing te nemen, dan vind ik t niet laf dat je die beslissing niet meteen neemt... Je twijfelt, dat betekent dat je nog niet weet wat de juiste keuze is... Dan kan je toch geen beslissing nemen of wel?
pi_27945141
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:14 schreef JoeyT het volgende:

Je hebt de tijd nodig om die beslissing te nemen, dan vind ik t niet laf dat je die beslissing niet meteen neemt... Je twijfelt, dat betekent dat je nog niet weet wat de juiste keuze is... Dan kan je toch geen beslissing nemen of wel?
diep in je hart weet je in zulke zaken altijd wat de juiste keuze is
pi_27945189
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:20 schreef petitlapin het volgende:

[..]

eensch.

alleen ben je bang voor de reactie van de ander of anderen zelfs.
je bent bang voor de tranen, de verwijten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:26:44 #14
88139 JoeyT
pi_27945305
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:20 schreef petitlapin het volgende:

[..]

Nee daar ben ik het niet mee eens... Bijvoorbeeld mijn situatie: Ik kreeg verkering met mijn ex op mn 16e, heb tm 23e een relatie met haar gehad. Mijn liefde voor haar was ontzettend groot en als ik haar nu had ontmoet weet ik zeker dat we gelukkig oud zouden worden. Maar omdat ik zo jong een relatie kreeg heb ik een heleboel uit mn jeugd gemist. Ik wilde nog dingen doen die je met een relatie niet kan doen.
Op het moment zelf wist ik echt niet of ik bij het meisje moest blijven van wie ik hield of dat ik dat moest weggooien en het onbekende pad moest gaan volgen... Achteraf heb ik de juiste keuze gemaakt dat wel, maar dat had ik niet in een paar weken kunnen beslissen...
pi_27945517
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:26 schreef JoeyT het volgende:

Nee daar ben ik het niet mee eens... Bijvoorbeeld mijn situatie: Ik kreeg verkering met mijn ex op mn 16e, heb tm 23e een relatie met haar gehad. Mijn liefde voor haar was ontzettend groot en als ik haar nu had ontmoet weet ik zeker dat we gelukkig oud zouden worden. Maar omdat ik zo jong een relatie kreeg heb ik een heleboel uit mn jeugd gemist. Ik wilde nog dingen doen die je met een relatie niet kan doen.
Op het moment zelf wist ik echt niet of ik bij het meisje moest blijven van wie ik hield of dat ik dat moest weggooien en het onbekende pad moest gaan volgen... Achteraf heb ik de juiste keuze gemaakt dat wel, maar dat had ik niet in een paar weken kunnen beslissen...
en dus, omdat jij het niet wist, zou je haar dan maar de keuze laten maken, als ze hier niet mee kan omgaan ...

ik weet het niet schat, ik zou eigenlijk wel weer eens willen weten wat het is om alleen te zijn ... maar ik twijfel ... ik weet niet hoe lang dat deze twijfel kan duren. Ondertussen wil ik uiteraard wel doorgaan met deze relatie.

als deze twijfel je na een paar maanden te veel wordt, moet je het maar afmaken schat , dan heb ik het tenminste niet gedaan ...
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:50:01 #16
88139 JoeyT
pi_27945984
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:34 schreef petitlapin het volgende:

[..]

en dus, omdat jij het niet wist, zou je haar dan maar de keuze laten maken, als ze hier niet mee kan omgaan ...

ik weet het niet schat, ik zou eigenlijk wel weer eens willen weten wat het is om alleen te zijn ... maar ik twijfel ... ik weet niet hoe lang dat deze twijfel kan duren. Ondertussen wil ik uiteraard wel doorgaan met deze relatie.

als deze twijfel je na een paar maanden te veel wordt, moet je het maar afmaken schat , dan heb ik het tenminste niet gedaan ...
Hoe moet t dan volgens jou?

Gewoon maar een besluit? Vinger in de lucht en kijken hoe de wind waait?

Je gaat met elkaar praten totdat je samen een beslissing neemt. Als iemand mij vertelt dat ze twijfelt dan praat ik met dr en trekken we samen onze conclusies... Ik zou zelf niet bij iemand blijven die niet weet of ze bij mij wilt zijn. Dus ja dan maak ik de beslissing...
pi_27946179
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:50 schreef JoeyT het volgende:

Hoe moet t dan volgens jou?

Gewoon maar een besluit? Vinger in de lucht en kijken hoe de wind waait?

Je gaat met elkaar praten totdat je samen een beslissing neemt. Als iemand mij vertelt dat ze twijfelt dan praat ik met dr en trekken we samen onze conclusies... Ik zou zelf niet bij iemand blijven die niet weet of ze bij mij wilt zijn. Dus ja dan maak ik de beslissing...
als de omstandigheden waarmee de twijfelaar geconfronteerd wordt, dezelfde blijven, is de keuze na één dag maken dezelfde als na één jaar. Bij jou ook, jouw issue zou altijd dezelfde gebleven zijn, terug van het vrije leven genieten of doorgaan met je relatie ... wat was het verschil om met die keuze jaren te wachten? Op welke wijsheid wachtte je ?
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:58:26 #18
88139 JoeyT
pi_27946273
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:55 schreef petitlapin het volgende:

[..]

als de omstandigheden waarmee de twijfelaar geconfronteerd wordt, dezelfde blijven, is de keuze na één dag maken dezelfde als na één jaar. Bij jou ook, jouw issue zou altijd dezelfde gebleven zijn, terug van het vrije leven genieten of doorgaan met je relatie ... wat was het verschil om met die keuze jaren te wachten? Op welke wijsheid wachtte je ?
Een beslissing is niet in 1 dag te maken... Ik spreek over langdurige relaties... Dan is t goed om ergens even rustig de tijd voor te nemen. De beslissing die je neemt is niet makkelijk terug te draaien...
Nogmaals de ander hoeft je niet de tijd te geven, maar dan is de relatie gewoon over dus...
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:00:18 #19
88139 JoeyT
pi_27946328
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:55 schreef petitlapin het volgende:

[..]

En als iemand je dwingt tot een keuze dan doe je dus vaak maar wat. Verdring je die twijfels (of probeer je iig), maar dan komt dat een poos later 3x zo sterk terug...

Conclusie: geef iemand die de moeite waard is de tijd...

Overigens zou ik t zelf ook niet doen hoor

Ik zou t afkappen
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:01:12 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27946365
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:58 schreef JoeyT het volgende:

Nogmaals de ander hoeft je niet de tijd te geven, maar dan is de relatie gewoon over dus...
Dus laat je de keuze wél volledig bij de ander liggen.
Als je al zo twijfelt, is het imo beter zelf de relatie te beëindigen daar twijfel bijna nooit in positieve zin verdwijnt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:05:03 #21
88139 JoeyT
pi_27946483
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus laat je de keuze wél volledig bij de ander liggen.
Als je al zo twijfelt, is het imo beter zelf de relatie te beëindigen daar twijfel bijna nooit in positieve zin verdwijnt.
Daarom zou ik een relatie ook verbreken als een meisje bij mij zou twijfelen...

En nee de keuze ligt niet volledig bij de ander. De meeste mensen zullen de twijfelaar even de tijd geven om zn ding op een rijtje te zetten en die maakt dan de uiteindelijke keuze...
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:06:01 #22
88139 JoeyT
pi_27946513
JoeyT begint te twijfelen aan zn eigen psychologische gesteldheid aangezien FOK!KERS t nooit met hm eens zijn
pi_27946685
Als er twijfel is, is de relatie niet het volmaakte beeld waar je naar verlangt.. door wantrouwen, teleurstellingen, enz.. als je dat begrijpt dan kan je verder kijken naar verbetering op de situatie.
Altijd aan het dromen...
pi_27947756
Het achterhouden van twijfels is wel gevaarlijk... dat is vaak het begin van een leugen.
Er wordt in een relatie niet van je verwacht, altijd al je gedachten te spuiten. Maar zodra het iets is dat je eigenlijk met íemand zou willen delen, dan dient een partner hiervoor geschikt te zijn. Ook bij twijfels over de relatie. Op het moment dat je dit niet durft of kunt bespreken is er een gebrek aan vertrouwen... en die kun je mijns inzien oplossen door juist die stap te zetten.
Doe eens wild ....
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:00:06 #25
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27950207
Ik voel me lekker zeg! Gister fijne gesprekken gehad met mensen, ik kom steeds meer tot rust. Zowel de nasleep met me ex, maar ook school en werk zijn weer helemaal oke! Heb een mooie ruil kunnen sluiten op me werk zodat ik volgende maand weer een tof weekendje weg kan plannen Ik merk dat ik me weer heerlijk begin te voelen, dipjes zie ik nu niet met beven tegemoet, ik kon het vandaag zelfs aan om iemand een foto van haar te laten zien zonder er gevoelens bij te hebben van "ik mis haar" of "ik hou van je". De foto's zijn een mooie herinnering aan een enorm leuke tijd geworden, maar ik leef verder, er gaan nog veel meer mooie tijden aankomen.

En wat is er beter als van je werk naar huis lopen, langs het water in het zonnetje en dat op de radio 'Walking on Sunshine' langskomt, dat is pas genieten! Dan heb je het gevoel dat alles weer helemaal goed gaat komen en je uit die put bent gekomen en weer op de trap naar boven aan het lopen bent. Het enige dat mij nu nog kan gebeuren is dat ik soms uitglij op een trede, maar terugvallen naar de bodem van de put. Die tijd heb ik gehad volgens mij!

Ik voel me heerlijk
»» Democracy is so overrated »»
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')