Hoe kan je aan iemand duidelijkheid geven als je die niet voor jezelf hebt...?quote:Zo blijf je aan de gang, duidelijkheid is ook wel prettig hoor.
je kan de ander niet dwingen dit te accepteren ... en aangezien zij blijkbaar geen probleem heeft met de relatie, moet JIJ kiezen, en niet zij ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:54 schreef JoeyT het volgende:
Hoe kan je aan iemand duidelijkheid geven als je die niet voor jezelf hebt...?
Door alles voor jezelf af te wegen en tot een conclusie te komen. Dat je het "even niet meer weet" okay, maar dat hoeft geen maanden te slepen. Daar geloof ik niet in.quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:54 schreef JoeyT het volgende:
Hoe kan je aan iemand duidelijkheid geven als je die niet voor jezelf hebt...?
Degene accepteert het of verbreekt de relatie...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:58 schreef petitlapin het volgende:
[..]
je kan de ander niet dwingen dit te accepteren ... en aangezien zij blijkbaar geen probleem heeft met de relatie, moet JIJ kiezen, en niet zij ...
Maanden is idd wel erg lang idd, maar wat je vaak krijgt als je tot een beslissing wordt gedwongen is dat de twijfels blijven bestaan en dan kan t zelfs jarenlang voortslepen...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:58 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Door alles voor jezelf af te wegen en tot een conclusie te komen. Dat je het "even niet meer weet" okay, maar dat hoeft geen maanden te slepen. Daar geloof ik niet in.
Bullshit! Diegene met de twijfels moet eruit komen wel of niet, niks samen dus. Je kan er wel over praten en natuurlijk hoef je niet na een weekje twijfels allerlei heftige knopen door te hakken.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:06 schreef JoeyT het volgende:
Degene accepteert het of verbreekt de relatie...
Als degene het accepteert ga je samen rond de tafel zitten en praat je over je twijfels en kom je ook samen tot een besluit...
Ik blijf het laf vinden. 'Ik weet niet wat ik wil, dus dan moet jij het maar uit maken anders.' Dan is die andere dus ineens de persoon die de relatie moet verbreken terwijl die dat helemaal niet wil...quote:Als degene het niet accepteert verbreekt die de relatie... Je kan iigniet iemand tot een keuze dwingen. Dan kan je er bbeter even de tijd voor nemen...
my thoughts exactly ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik blijf het laf vinden. 'Ik weet niet wat ik wil, dus dan moet jij het maar uit maken anders.' Dan is die andere dus ineens de persoon die de relatie moet verbreken terwijl die dat helemaal niet wil...
Misschien post ik het verkeerd maar zo bedoel ik t dus niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bullshit! Diegene met de twijfels moet eruit komen wel of niet, niks samen dus. Je kan er wel over praten en natuurlijk hoef je niet na een weekje twijfels allerlei heftige knopen door te hakken.
[..]
Ik blijf het laf vinden. 'Ik weet niet wat ik wil, dus dan moet jij het maar uit maken anders.' Dan is die andere dus ineens de persoon die de relatie moet verbreken terwijl die dat helemaal niet wil...
Je hebt de tijd nodig om die beslissing te nemen, dan vind ik t niet laf dat je die beslissing niet meteen neemt... Je twijfelt, dat betekent dat je nog niet weet wat de juiste keuze is... Dan kan je toch geen beslissing nemen of wel?quote:
diep in je hart weet je in zulke zaken altijd wat de juiste keuze isquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:14 schreef JoeyT het volgende:
Je hebt de tijd nodig om die beslissing te nemen, dan vind ik t niet laf dat je die beslissing niet meteen neemt... Je twijfelt, dat betekent dat je nog niet weet wat de juiste keuze is... Dan kan je toch geen beslissing nemen of wel?
eensch.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:20 schreef petitlapin het volgende:
[..]
diep in je hart weet je in zulke zaken altijd wat de juiste keuze is
Nee daar ben ik het niet mee eens... Bijvoorbeeld mijn situatie: Ik kreeg verkering met mijn ex op mn 16e, heb tm 23e een relatie met haar gehad. Mijn liefde voor haar was ontzettend groot en als ik haar nu had ontmoet weet ik zeker dat we gelukkig oud zouden worden. Maar omdat ik zo jong een relatie kreeg heb ik een heleboel uit mn jeugd gemist. Ik wilde nog dingen doen die je met een relatie niet kan doen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:20 schreef petitlapin het volgende:
[..]
diep in je hart weet je in zulke zaken altijd wat de juiste keuze is
en dus, omdat jij het niet wist, zou je haar dan maar de keuze laten maken, als ze hier niet mee kan omgaan ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:26 schreef JoeyT het volgende:
Nee daar ben ik het niet mee eens... Bijvoorbeeld mijn situatie: Ik kreeg verkering met mijn ex op mn 16e, heb tm 23e een relatie met haar gehad. Mijn liefde voor haar was ontzettend groot en als ik haar nu had ontmoet weet ik zeker dat we gelukkig oud zouden worden. Maar omdat ik zo jong een relatie kreeg heb ik een heleboel uit mn jeugd gemist. Ik wilde nog dingen doen die je met een relatie niet kan doen.
Op het moment zelf wist ik echt niet of ik bij het meisje moest blijven van wie ik hield of dat ik dat moest weggooien en het onbekende pad moest gaan volgen... Achteraf heb ik de juiste keuze gemaakt dat wel, maar dat had ik niet in een paar weken kunnen beslissen...
Hoe moet t dan volgens jou?quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:34 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en dus, omdat jij het niet wist, zou je haar dan maar de keuze laten maken, als ze hier niet mee kan omgaan ...
ik weet het niet schat, ik zou eigenlijk wel weer eens willen weten wat het is om alleen te zijn ... maar ik twijfel ... ik weet niet hoe lang dat deze twijfel kan duren. Ondertussen wil ik uiteraard wel doorgaan met deze relatie.
als deze twijfel je na een paar maanden te veel wordt, moet je het maar afmaken schat, dan heb ik het tenminste niet gedaan ...
als de omstandigheden waarmee de twijfelaar geconfronteerd wordt, dezelfde blijven, is de keuze na één dag maken dezelfde als na één jaar. Bij jou ook, jouw issue zou altijd dezelfde gebleven zijn, terug van het vrije leven genieten of doorgaan met je relatie ... wat was het verschil om met die keuze jaren te wachten? Op welke wijsheid wachtte je ?quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:50 schreef JoeyT het volgende:
Hoe moet t dan volgens jou?
Gewoon maar een besluit? Vinger in de lucht en kijken hoe de wind waait?
Je gaat met elkaar praten totdat je samen een beslissing neemt. Als iemand mij vertelt dat ze twijfelt dan praat ik met dr en trekken we samen onze conclusies... Ik zou zelf niet bij iemand blijven die niet weet of ze bij mij wilt zijn. Dus ja dan maak ik de beslissing...
Een beslissing is niet in 1 dag te maken... Ik spreek over langdurige relaties... Dan is t goed om ergens even rustig de tijd voor te nemen. De beslissing die je neemt is niet makkelijk terug te draaien...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:55 schreef petitlapin het volgende:
[..]
als de omstandigheden waarmee de twijfelaar geconfronteerd wordt, dezelfde blijven, is de keuze na één dag maken dezelfde als na één jaar. Bij jou ook, jouw issue zou altijd dezelfde gebleven zijn, terug van het vrije leven genieten of doorgaan met je relatie ... wat was het verschil om met die keuze jaren te wachten? Op welke wijsheid wachtte je ?
En als iemand je dwingt tot een keuze dan doe je dus vaak maar wat. Verdring je die twijfels (of probeer je iig), maar dan komt dat een poos later 3x zo sterk terug...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:55 schreef petitlapin het volgende:
[..]
als de omstandigheden waarmee de twijfelaar geconfronteerd wordt, dezelfde blijven, is de keuze na één dag maken dezelfde als na één jaar. Bij jou ook, jouw issue zou altijd dezelfde gebleven zijn, terug van het vrije leven genieten of doorgaan met je relatie ... wat was het verschil om met die keuze jaren te wachten? Op welke wijsheid wachtte je ?
Dus laat je de keuze wél volledig bij de ander liggen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:58 schreef JoeyT het volgende:
Nogmaals de ander hoeft je niet de tijd te geven, maar dan is de relatie gewoon over dus...
Daarom zou ik een relatie ook verbreken als een meisje bij mij zou twijfelen...quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus laat je de keuze wél volledig bij de ander liggen.
Als je al zo twijfelt, is het imo beter zelf de relatie te beëindigen daar twijfel bijna nooit in positieve zin verdwijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |