Marokko is van geen enkel nut voor de EU. Dan kan je net zo goed elk derde wereld land toe laten treden. Ik had het over nuttige landen, zoals Kuwait, Singepore, Venuzuela, Canada en dat soort landen met een "aparte" economische status.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:33 schreef PJORourke het volgende:
Hoe wil je Marokko dan buiten de deur houden?
Deze landen zouden er ook veel van profiteren, dus kunnen ze hun economie zo ontwikkelen dat ze minder afhankelijk zijn van hun oorsponkelijke economische activiteiten. Ik ben nogal van de "I owe you one"-cultuur dus het is dan niet erg dat ze erbij blijven.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:41 schreef Peewee het volgende:
Wat denk je van de oude Sovjet Unie.
Die hebben olie gewoon in de vorm van een meer bovengronds liggen.
Maar wat doe je met een EU-lid dat na tien jaar geen economisch toegevoegde waarde meer heeft (Lees: de olie is op)
Juist.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:33 schreef PJORourke het volgende:
Hoe wil je Marokko dan buiten de deur houden?
Waarom zou je Marokko en Turkije niet buiten de deur mogen houden?quote:
Er zijn tig kolonies lid van de EU. Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:55 schreef Speedski het volgende:
Als dat zou gebeuren is het hele idee van de EU weg .... dan zou het moeten worden: EU + een land ergens (ver) buiten Europa.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je Marokko en Turkije niet buiten de deur mogen houden?
En de enige reden is: olie?quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:32 schreef pberends het volgende:
Ik zie niet in waarom de EU landen niet zou mogen weigeren als de huidige leden van de EU er geen voordeel van inzien. Je kan makkelijk Kuwait binnenhalen en Marokko en Turkije weigeren, wij bepalen de regels.
Lekker bij-de-hand ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 01:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je de EU niet uitbreiden buiten de geografisch...
Ja, kan ik er wat aan doen dat jij een bepaalde post niet leest. Is niet erg hoor, daar niet van.quote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:31 schreef pberends het volgende:
Dus waarom zou je een land als Koeweit niet tot de EU laten treden? Daar valt echt winst uit te halen.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:32 schreef pberends het volgende:
Je kan makkelijk Kuwait binnenhalen en Marokko en Turkije weigeren, wij bepalen de regels.
Sure ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 01:08 schreef pberends het volgende:
Ja, kan ik er wat aan doen dat jij een bepaalde post niet leest. Is niet erg hoor, daar niet van.
quote:
Er uit schoppen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:41 schreef Peewee het volgende:
Maar wat doe je met een EU-lid dat na tien jaar geen economisch toegevoegde waarde meer heeft (Lees: de olie is op)
correctie. De Europese burger wil de Turken buiten de deur houden.quote:Op woensdag 15 juni 2005 05:54 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Dat heeft toch te maken met religie?
Europa wil gewoon alle moslim landen buiten de deur houden, daarom
gaan de gesprekken met Turkije zo moeizaam. Turkije is de deur naar het Midden Oosten.
Het is mogelijk natuurlijk, maar het zal het wel een stuk lastiger verkoopbaar zijn aan die andere landen. Het argument dat ze buiten Europa vallen kan je dan niet meer gebruiken. Als je kak aan Marokko, Turkije en andere Noord-Afrikaanse landen hebt is dat geen probleem. Maar als je goede relaties wil behouden natuurlijk wel.quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:32 schreef pberends het volgende:
Ik zie niet in waarom de EU landen niet zou mogen weigeren als de huidige leden van de EU er geen voordeel van inzien. Je kan makkelijk Kuwait binnenhalen en Marokko en Turkije weigeren, wij bepalen de regels.
Wat dacht je van de vijfde colonne in ons eigen land, met stemrecht? Denk je niet dat bv. de PvdA binnen vijf minuten voor EU-lidmaatschap van Marokko zal zijn?quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:32 schreef pberends het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |