Dat kun je heel simpel uitleggen: evolutie in de sport.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:28 schreef VoreG het volgende:
Waarom wordt men steeds sneller?
En interessanter... waar ligt de grens.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:28 schreef VoreG het volgende:
Waarom wordt men steeds sneller?
Wat is er zo anders aan het rennen nu als aan het rennen toen? Kan je harder rennen door de nieuwe schoenen?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat kun je heel simpel uitleggen: evolutie in de sport.
En prestatiedrang.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat kun je heel simpel uitleggen: evolutie in de sport.
Ook beter schoeisel. Maar het is ook de ontwikkeling van atleten, die generatie op generatie beter en sneller worden. De trainingsmethodes, wetenschappelijke begeleiding, voeding etc. worden ook steeds beter.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Wat is er zo anders aan het rennen nu als aan het rennen toen? Kan je harder rennen door de nieuwe schoenen?
Dat zal wel heel bizar zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:31 schreef popolon het volgende:
[..]
En prestatiedrang.
Ik denk dat we binnen 5 jaar op de 6 seconden zitten.
Dan kan je zo'n baan maar 1 keer gebruiken wegens slijtagequote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:31 schreef popolon het volgende:
[..]
En prestatiedrang.
Ik denk dat we binnen 5 jaar op de 6 seconden zitten.
Wetenschappers hebben uitgerekend dat de Marathon in 2050 onder de twee uur zal worden gelopen......door een vrouw.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En interessanter... waar ligt de grens.
Elke keer denk je weer, dit kan niet harder het wordt fysiek onmogelijk. En toch worden eer steeds hondersten vanaf gesnoept.
Dat zie je in iedere sport. Waarom springen ze hoger ? Zwemmen ze harder ? De grensen worden altijd verlengd. Alleen Bob Beamon sloeg 3 generaties over door met dertig centimeter het wereldrecord verspringen te verbeteren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Wat is er zo anders aan het rennen nu als aan het rennen toen? Kan je harder rennen door de nieuwe schoenen?
Bubka had dat ook gekunnen, maar die deed het centimeter voor centimeter omdat elk wereldrecord hem een vette jackpot opleverde.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alleen Bob Beamon sloeg 3 generaties over
quote:Powell, who predicted he would break the mark in 2005, said: "It shows no-one knows how fast a man can run."
Ja doodzonde op de training ging ie over 6 meter tien.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Bubka had dat ook gekunnen, maar die deed het centimeter voor centimeter omdat elk wereldrecord hem een vette jackpot opleverde.
Ja idioot om daar het record te vestigen. Ze moeten daar gweoon ieder jaar recordraces houden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:32 schreef mitt het volgende:
Mooie race, hij lijkt niet eens voluit te eindigen.
50 mensen in dat stadion![]()
Hell yeah.quote:
Misschien wordt hij de Bubka van de 100m.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:24 schreef tong80 het volgende:
Nogmaals het had volgens mij sneller gekund.
Wat denk je van de ondergrond?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk, het stuk topsnelheid is veel groter. Hetzelfde is bij schaatsen: het rondje op de 500m is langzamer dan het eerste volle rondje op de 1000mquote:Op woensdag 15 juni 2005 10:52 schreef zjroentje het volgende:
Even over het 'snelste man ter wereld'. In 1996 liep Michael Johnson gemiddeld 10.35 m/s tijdens zijn WR op de 200m. Gisteren rende Asafa Powell gemiddeld 10.24 m/s.
Een honderdstequote:Op woensdag 15 juni 2005 14:15 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Hij probeert het ook steeds met een tiende te verbeteren.
dat blijft echt nog één van de grootste prestaties allertijdenquote:Op woensdag 15 juni 2005 10:52 schreef zjroentje het volgende:
Even over het 'snelste man ter wereld'. In 1996 liep Michael Johnson gemiddeld 10.35 m/s tijdens zijn WR op de 200m. Gisteren rende Asafa Powell gemiddeld 10.24 m/s.
que?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja doodzonde op de training ging ie over 6 meter tien.
Ja hij kon hoger dan dat ie sprong.Maar omdat ie per wereldrecord een ton verdiende deed ie het per centimeter en heeft ie nooit de lat op de maximale hoogte gelegd.quote:
Ja, dat weet ik (niet zeker of ie veel hoger had kunne springen, maarja was voor mijn tijd hequote:Op woensdag 15 juni 2005 19:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja hij kon hoger dan dat ie sprong.Maar omdat ie per wereldrecord een ton verdiende deed ie het per centimeter en heeft ie nooit de lat op de maximale hoogte gelegd.
terwijl zijn WR toch echt op 6.14 staat... (6.15 indoor)...quote:op de training ging ie over 6 meter tien.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:27 schreef pum het volgende:
Moet toch ff zeggen dat het mooi is dat dat lelijke record van die doperd in de gruwelijk snelle hitte met 2.0 m/s meewind en een vies pikstartje uit de boeken is verdwenen
![]()
http://sports.yahoo.com/sa/news?slug=ap-worldrecord-100&prov=ap&type=lgnsquote:Montgomery's former record time could be wiped out if the Court of Arbitration for Sport rules that he was guilty of doping. Montgomery was charged by the U.S. Anti-Doping Agency with using steroids and other performance-enhancing drugs.
Tuuk: Wereldrecord Tim Montgomery op 100 meter sprint.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:36 schreef Leatherface het volgende:
Heeft iemand eigenlijk dat topic over het vorige wereldrecord van Montgomery nog kunnen vinden?
Mooi. Ik kon hem zelf namelijk niet vinden.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tuuk: Wereldrecord Tim Montgomery op 100 meter sprint.
* Arcee vindt alles.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:02 schreef Leatherface het volgende:
Mooi. Ik kon hem zelf namelijk niet vinden.
Wat vind je van Carl Lewis ?quote:
Vond 'm qua uitstraling altijd best saai. Z'n 100ms waren gaaf, maar toch niet fenomenaal. Althans, niet in mijn beleving. Behalve die van 1991 toen-ie 't W.R. op 9.86 zette, die was fantastisch. Verspringen vond ik ook altijd wel cool, dat-ie dat ook zo goed kon. En z'n 4 keer Goud op de Spelen was natuurlijk ook geweldig. Maar toch, misschien vond ik 'm wel te EO.quote:
Alleen baseren wetenschappers zich op de verkeerde gegevensquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wetenschappers hebben uitgerekend dat de Marathon in 2050 onder de twee uur zal worden gelopen......door een vrouw.
Het is gewoon een superatleet die erg veelzijdig was, diep respect voor die man en zijn naam is een begrip geworden in de sportwereld itt een Tim Montgomery, Donovan Bailey of Linford Christie.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:15 schreef tong80 het volgende:
Ja het is een latente homo. Maar het is na Jesse Owens wel de grootste atleet van de eeuw denk ik. De beste op de balangrijkste atletiekonderdelen zijn is weinigen gegeven.En ook nog eens zo lang aan de top staan is uniek bij sprintonderdelen.
Jammer alleen dat ook hij daar doping voor nodig hadquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:15 schreef tong80 het volgende:
Ja het is een latente homo. Maar het is na Jesse Owens wel de grootste atleet van de eeuw denk ik. De beste op de balangrijkste atletiekonderdelen zijn is weinigen gegeven.En ook nog eens zo lang aan de top staan is uniek bij sprintonderdelen.
Nee, de beste jongen doet nog maar vier jaar aan atletiek (is wel een natuurtalent, altijd meegenomen). Hij is dus niet verpest door veels te vroege looptrainers en ritmecoaches, of ..krachttraining. Nee deze speedy loopt op souplesse, niet op kracht.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:49 schreef McCarthy het volgende:
9.77
maar waarom loopt hij nou zo hard, oefend hij nou zoveel kracht uit bij elke stap die hij maakt?
Ik vond 't wel duidelijk. Interessant.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:49 schreef Bonobo11 het volgende:
tis een beetje moeilijk uit te leggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |