abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27947243
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:17 schreef style het volgende:
En dan? Het dier voor de rest van zijn leven in een kooitje? Daar zal die blij mee zijn zeg, zeker nu hij weet wat het is om vrij rond te lopen.
Ik denk dat hij beter af is als hij doodgeschoten wordt.
In de meeste dierentuinen zitten dieren niet meet in 'kooitjes' maar in nagebouwde habitatt. Niks mis mee wmb.
pi_27947273
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:12 schreef style het volgende:
Bron: www.rtl.nl

Veluwe kampt met 'poematoerisme'
De loslopende poema op de Veluwe trekt drommen mensen naar het natuurgebied, ondanks waarschuwingen van politie en jachtopzieners om weg te blijven.

Afsluiten
Om de mensen weg te houden, heeft de politie alsnog besloten grote delen van de Ginkelse Hei bij Ede af te sluiten met linten en hekken. De politie zegt veel last van het publiek te hebben.

Gevaarlijk
Het is volgens de politie gevaarlijk om in het gebied te komen omdat de poema mensen kan aanvallen. Bovendien kunnen mensen geraakt worden door degenen die op het beest jagen.

Observatieposten
De poema is dinsdagavond laat in de buurt van de Ginkelse Hei gezien. Vanmorgen zijn in die buurt sporen van het dier gezien. Daarom is besloten observatieposten op en bij de heide te plaatsen in de hoop dat het dier die nadert. "Het beleid blijft vooralsnog doodschieten. Tenzij zich een eigenaar meldt, die beter dan wij weet hoe we de poema moeten benaderen", aldus de politie.
Sjezus er is duidelijk iets niet pluis als de eigenaar zich niet heeft gemeld.
Yeah baby Yeah!
pi_27947285
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

In de meeste dierentuinen zitten dieren niet meet in 'kooitjes' maar in nagebouwde habitatt. Niks mis mee wmb.
En daar komt bij dat dierentuinen van tegenwoordig niet voor de bezoekers bedoelt zijn, maar voor fok ( ) programma's om rassen in stand te houden.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:38:39 #105
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_27947424
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En daar komt bij dat dierentuinen van tegenwoordig niet voor de bezoekers bedoelt zijn, maar voor fok ( ) programma's om rassen in stand te houden.
Daarom wordt er zeker ook zoveel nafok afgemaakt omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. In dierentuinen wordt ook vooral gefokt omdat de bezoekers het zo leuk vinden om jonge dieren te kijken.
You can't scare me, I live with an Australian Cattledog!
pi_27947448
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Vechten tegen de bierkaai...

Laat ze eens sneeuwluipaarden of Indische neushoorns voortplanten..
Yeah baby Yeah!
pi_27947483
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Een kogel gaat sneller en dus is de kans dat je hem raakt groter en misschien krijg je maar 1 kans bij de poema.
Om zo'n beeest te raken maakt het volgens mij niet uit of je nu met 300 meter per seconde, of met 1300 meter per seconde schiet.

Ik denk dat die EO-verantwoorde politie korpsen daar blij zijn dat ze mogen schieten. Het is natuurlijk wel actie & sensatie he.
pi_27947637
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Om zo'n beeest te raken maakt het volgens mij niet uit of je nu met 300 meter per seconde, of met 1300 meter per seconde schiet.

Ik denk dat die EO-verantwoorde politie korpsen daar blij zijn dat ze mogen schieten. Het is natuurlijk wel actie & sensatie he.
Zo'n pijtlje schiet je niet van 5 meter afstand, maar misschien van 100 meter afstand en je wilt hem raken op de plaats die je in je vizier htb (schouder bijv) zodra het waait kun je dat met een verdovingspijltje niet garanderen.

Ik hoop dat ze hem verdoven en niet doodschieten in elk geval, maar ik heb weinig vertrouwen in de kennis en professionaliteit van onze politie.
Yeah baby Yeah!
pi_27947784
Daarom moet de politie ook de hulp inroepen van bijv. veeartsen van een dierentuin, die doen dat vaker.
Volgens mij gaat het ze gewoon om de sensatie.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:52:13 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27947802
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:24 schreef Harry_Sack het volgende:
je zou ook kunnen zeggen dat Nederland een zichtbare vijand heeft waar het al zo lang om lijkt te springen volgens de neo-liberale agenda.

[afbeelding]
Wat? Is het de schuld van Pim?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_27947864
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daarom moet de politie ook de hulp inroepen van bijv. veeartsen van een dierentuin, die doen dat vaker.
Volgens mij gaat het ze gewoon om de sensatie.
Vee-artsen schieten meestal aan de rand van een kooi, en dus nooit op grote afstanden.

Prins Bernhard had er wel raad mee geweten in elk geval, maar in Nederland hebben we ook groot wild jaers die wel weten hoe ze zo'n beest moeten opsporen en verdoven.

Aan de politie moet je zoiets niet overlaten, die roepen eerst 300 mankracht versterking, 6 peletons ME-ers met helicopters en vervolgens laten ze het gebied bombarderen.
Yeah baby Yeah!
pi_27950245
Een vee-arts weet het misschien niet. Maar Pantera heeft aangeboden om hem te komen vangen en hem dan zelfs mee te nemen en de dierenbescherming geeft aan dat dit de juiste manier niet is. De politie is zoals gewoonlijk weer eens machtsgeil en weigert gewoon een ander het op een diervriendelijke manier te laten doen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:09:05 #113
45206 Pietverdriet
pi_27950612
Machtsgeil?
Blinde paniek bedoel je.
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:15:22 #114
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27950868
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat? Is het de schuld van Pim?
Schuld van Kamp. Kijk de afgelopen 2 nova's er maar op na, niemand kan zich identificeren met het debielenvolk dat nu in Afghanistan huishoudt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:24:35 #115
45206 Pietverdriet
pi_27951234
Ik kijk hoogst zelden Nova, broddelwerk en stemmingmakerij is dat meestal
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:33:29 #116
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27951537
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kijk hoogst zelden Nova, broddelwerk en stemmingmakerij is dat meestal
ach mens, ga koken
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:57:33 #117
122924 dkl
mag ik al weg?
pi_27952334
ik had, net zoals denk ik vele met mij, liever gezien dat de getoonde daadkracht van politie, kmar, etc gericht zou zijn op bv ontsnapte tbs-ers (m.i. gevaarlijker dan een poema) of andere serieuze problemen die we helaas kenne.. zal allemaal wel weer niks kosten ook.. en wie mag dat gaan betalen..? precies.. dus al die uniformpjes de hei af en de stad in en dit werk aan profs overlaten die WEL weten hoe het moet...
pi_27952508
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:57 schreef dkl het volgende:
bv ontsnapte tbs-ers (m.i. gevaarlijker dan een poema)
Inderdaad. Ikzelf wordt liever aangevallen door een poema dan door een TBS'er. De meeste mensen overleven een poema-aanval.
pi_27952518
www.nu.nl
quote:
Veerman: proberen poema levend te vangen

Uitgegeven: 15 juni 2005 14:10
Laatst gewijzigd: 15 juni 2005 14:44

DEN HAAG - De mensen die jagen op de poema op de Veluwe, zullen proberen het dier levend te vangen. Als dat niet lukt, zullen ze de poema doodschieten. Dat zei minister Veerman van Landbouw woensdag in de Tweede Kamer.

Kamerleden Van Velzen (SP) en Vendrik (GroenLinks) hekelden in het debat met de bewindsman uitspraken van een politiewoordvoerster die stelde het dier te zullen afschieten.

Volgens de minister zal eerst geprobeerd worden de poema met behulp van verdoving te vangen. Dan kan het dier naar een dierentuin. Lukt dat niet of wordt de situatie gevaarlijk, dan zal het ontsnapte roofdier worden afgeschoten. "Ik spaar dieren maar ik spaar ook mensen. En dat laatste op de eerste plaats", aldus Veerman.

Verdovingsgeweer

Ook de Dierenbescherming wil geen klopjacht op de poema die op de Veluwe rondstruint. Een klein team van deskundigen en een scherpschutter moet het dier naderen en met een verdovingsgeweer bedwelmen.

De dierenbeschermers zijn faliekant tegen een klopjacht door politie en marechaussee op de dolende poema. "Dat werkt averechts. Door lawaai, veel mensen en terreinwagens ondervindt het dier stress, raakt in paniek en kan dan ongecontroleerd gedrag gaan vertonen", zegt directeur Thomas Posthumus Meyjes van de Dierenbescherming. Volgens hem moet dan voor een slechte afloop voor dier of mens worden gevreesd.

Beter beleid

De Dierenbescherming wil ook een beter beleid voor exotische dieren. Het is nu veel te gemakkelijk om ze te houden. De beschermers menen dat de poema van een particulier afkomstig is.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:05:45 #120
122924 dkl
mag ik al weg?
pi_27952630
eerst zien dan geloven..
pi_27952659
Mooi zo.
pi_27953315
quote:
De mensen die jagen op de poema op de Veluwe, zullen proberen het dier levend te vangen. Als dat niet lukt, zullen ze de poema doodschieten.
Dat zeggen ze alleen om de boel rustig te houden. Ondertussen schieten ze gewoon met scherp.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:37:48 #123
122924 dkl
mag ik al weg?
pi_27953923
www.nu.nl

tbs-er aangehouden! tussenstand:

tbs-ers 1 poema 0
pi_27953990
TBser. 1 onschuldige vermoord
Puma 1 Hert gegeten.

Wie moet er dood?
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:19:36 #125
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_27955482
Pumatoeristen ook maar afschieten
The God of War hates those who hesitate
proud owner of loedertje
pi_27955578
geloof er idd geen reet van dat ze nu ineens hem eerst proberen te verdoven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27955771
waarom niet?
het was ms een politiewoordvoerdster die voor haar beurt sprak.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27955829
gewoon, een water gevoel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27955889
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:28 schreef DarkElf het volgende:
gewoon, een water gevoel
ja, en als ze het idd echt niet gedaan krijgen het beest te verdoven, dan geloof je het toch niet dat ze het geprobeerd hebben, dus het maakt geen donder uit meer wat ze zeggen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27955913
Ja dat kan meneer Veerman wel zeggen, maar als een politieagente ter plaatse zegt dat ze m gewoon zullen abknallen dan zal hij wel abgeknalt worden....
pi_27956139
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:30 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, en als ze het idd echt niet gedaan krijgen het beest te verdoven, dan geloof je het toch niet dat ze het geprobeerd hebben, dus het maakt geen donder uit meer wat ze zeggen
nee klopt, soms werk ik zo op de een of andere manier staartje van de puberteit vrees ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:48:28 #132
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27956607
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:09 schreef Aine. het volgende:
ramen en deuren dicht

Ik ben mijn huisdier kwijt

top camouflage

[ Bericht 4% gewijzigd door McCarthy op 15-06-2005 16:56:59 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:55:59 #133
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_27956899
Ik werd net van de hei afgestuurd toen ik daar ging mountainbiken. . Die politieagent zei dat we door het lint waren gefietst maar er was helemaal geen lint. .
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:25:41 #134
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_27957665
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:55 schreef mstx het volgende:
Ik werd net van de hei afgestuurd toen ik daar ging mountainbiken. . Die politieagent zei dat we door het lint waren gefietst maar er was helemaal geen lint. .
Ondanks dat het beest van nature geen mensen aanvalt kan het zijn dat hij door helikopters ed in de stress raakt en jou dus van je fietsje kan pakken ... wees blij dat je weg gestuurd bent ...wil je dood ofzo ?
pi_27957769
Okee, ze hebben dus de hele fucking Veluwe afgezet omdat er één zo'n bovenmaatse poes rondloopt?
pi_27957842
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Okee, ze hebben dus de hele fucking Veluwe afgezet omdat er één zo'n bovenmaatse poes rondloopt?
Die poema ligt nu waarschijnlijk schuddebuikend van het lachen ergens achter een struik zijn laatste ree te verteren.
pi_27957863
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, zo'n beestje heeft doorgaans een behoorlijk territorium...

Misschien verblijft hij al een tijdje in een dassen burcht en zien we hem voorlopig niet.
Yeah baby Yeah!
pi_27957892
Eigenlijk zou deze Poema nou net sneeuwvlokje moeten verorberen, eens kijken of Milieudefensie het dan alsnog bij verdoving wil laten....
Yeah baby Yeah!
pi_27960905
Kennelijk wordt er in Canada nog steeds gejaagd op poema's zoals te zien is op deze site.
Ik dacht dat poema's een beschermde diersoort waren.

woensdag 15 juni 2005 @ 19:30:03 #140
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_27961035
Hopen maar dat het beestje verdoofd wordt i.p.v. afgemaakt.
The Internets, I needs it..
pi_27961400
De politie had al gemeld dat ze zouden gaan schieten als ze dat beest zagen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:45:43 #142
6290 Dr_Crouton
pi_27961522
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:41 schreef Speedski het volgende:
De politie had al gemeld dat ze zouden gaan schieten als ze dat beest zagen.
Mja, de politie is je beste vriend.
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:08:35 #143
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27962194
die poema is een wild beest en komt niet uit gevangenschap, zoveel is wel duidelijk. Ik vermoed dat het één van dezelfde groep poema's is die in 2000 in de bossen noord Frankrijk zijn gesignaleerd en waar overigens de klopjacht werd gestopt nadat duidelijk werd dat het om relatief ongevaarlijke Poema's ging., Die Poema is een totaal ongevaarlijk beest als je hem met rust laat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27962271
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
die poema is een wild beest en komt niet uit gevangenschap, zoveel is wel duidelijk. Ik vermoed dat het één van dezelfde groep poema's is die in 2000 in de bossen noord Frankrijk zijn gesignaleerd en waar overigens de klopjacht werd gestopt nadat duidelijk werd dat het om relatief ongevaarlijke Poema's ging., Die Poema is een totaal ongevaarlijk beest als je hem met rust laat.
Lijkt me echt heel leuk als er in Europa een complete Poemapopulatie ontstaat

Maar wara komen die poema's uit noord-Frankrijk dan vandaan?
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:11:54 #145
62182 Georges
That's the shit
pi_27962304
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:23 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Dat zeggen ze alleen om de boel rustig te houden. Ondertussen schieten ze gewoon met scherp.

Dat is helaas wel de waarheid.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:15:51 #146
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27962433
De mysterieuze Poemas keren steeds weer terug!!
quote:
Politie Zuid-Limburg rekent op massa Poema-toeristen
Van een onzer verslaggevers - BUNDE (Met dank aan Dagblad De Telegraaf. Zaterdag 19 oktober 1996)

De politie in Limburg verwacht dit weekeinde een stroom toeristen in de bossen in Bunde, waar begin deze maand een poema is gezien. Hoewel de politie na woensdag geen serieuze meldingen meer heeft gekregen, raadt ze het publiek af het bos in te gaan.

Cameraploegen uit binnen- en buitenland hebben de afgelopen dagen door het bos gestruind in de hoop een glimp van het roofdier op te vangen. De politie blijft de komende dagen met twee agenten zoeken naar het dier.

Begin oktober meldde een video-amateur zich bij de politie met beelden van de poema. Woensdag zei een vrouw dat ze een katachtig beest had gezien bij Valkenburg.

Nederland heeft in 1996 dus ook zijn deel van de mysterieuze katten gehad, met waarnemingen van een 'poema' in de bossen bij Bunde in Limburg. Het enigmatische dier werd bij Valkenburg, het vliegveld Beek, maar voornamelijk in het Bunderbos gezien. Hoewel een vier man sterk politieteam vanaf half oktober op zoek was naar het wezen moest men de jacht in december opgeven daar het niet meer gesignalleerd werd. De politie had lokaas in vangkooien gelegd, maar het wezen stoorde zich er niet aan. Kattenvoer dat op twee meter hoogte in de bomen hing -omdat vossen daar niet bij kunnen, maar katachtigen wel- bleek verdwenen. Uit de omgeving kwamen geen meldingen van gedood vee of wild en er werden ook geen uitwerpselen van een poema aangetroffen.

en ja hoor ook Anno 2000

(Met dank aan Dagblad De Limburger - zaterdag 5 augustus 2000)

Door Guus Urlings

Mens & Natuur: Ooit, maar nooit weer. Ooit heb ik gezworen dat ik nooit meer, geen letter, geen woord, over het beest zou schrijven. Wat maar weer eens aantoont dat je uit moet kijken met het zweren van dure eden...

Vorige week speelde een collega me een nieuwsbericht door - Spoed, spoed, spoed! - met de notitie: Dit vind jij vast interessant." En verdorie: daar was-ie weer. De poema.In tweevoud, zelfs. Gesignaleerd in de bossen rond de rivier de Somme in Noord-Frankrijk. De melding was dermate serieus dat de Franse politie dagenlang met 150 manschappen, helicopters en infraroodcamera's op jacht is geweest. Er zijn pootafdrukken gevonden. En haren, volgens de deskundigen onmiskenbaar poemaharen. Maar de beesten zelf? Spoorloos. Waar ze vandaan komen? Niemand die het weet. Geen circus of dierentuin in de omgeving is een poema kwijt, laat staan twee. Kortom: een raadsel.Gokje? Die poema's worden de komende weken nog een paar keer gezien, daar in Noord-Frankrijk. Daarna lossen ze in lucht op, hoor je er nooit meer iets over. Vertel mij wat.Ik heb het allemaal al eens meegemaakt. Soms droom ik nog wel eens over die dag in oktober 1996, toen een amateurfilmer uit Stein me belde met de boodschap dat hij vlakbij Bunde een poema voor de lens had gehad. Puur toeval, vijftien seconden maar. Ik dacht: daar gaan we weer. Weet niet wat-ie ziet, en maakt er dus maar meteen een poema van. Waarom geen sabeltandtijger? Maar toch: het kriebelde. Naar Stein, dus. Filmpje kijken. En nog eens, en nog eens. Voor alle zekerheid een zoogdierdeskundige opgetrommeld. We konden er niet omheen. Alles klopte: kleur, bouw, houding, gedrag, grootte. Dit was geen hond, geen groot uitgevallen huiskat. Dit was een poema. En inderdaad - we zijn het ter plekke gaan controleren - gefilmd bij Bunde.Wat er daarna gebeurde, is historie. Grote verhalen in de media, de politie die een speciaal poema-team vormde met warmtebeeldcamera's, restlichtkijkers, verdovingsgeweren, vangkooien. Kostte handenvol geld. Alle registers werden opengetrokken. Kortom: opwinding. Dat duurde een maand of twee. De poema werd nog een paar keer gesignaleerd, daar in de buurt. Toen was het stil. Waar het beest vandaan kwam, waar het gebleven is? Geen idee. De poema was weg, bleef weg. Nooit meer iets van gehoord.De poema van Bunde is, ik zal het maar bekennen, een van mijn grootste frustraties. Ik heb het nog steeds, zo nu en dan, dat ik ergens door de Zuid-Limburgse bossen loop, iets hoor ritselen, en denk: zou het? Of dat ik fantaseer dat ik, op zoek naar een raar plantje, diep in het struikgewas over een kaalgevreten poemaschedel struikel. Het bewijs. Zie je wel, hij is er echt geweest. Al is het maar om de collega's de mond te snoeren die minstens twee keer per maand quasi belangstellend informeren hoe het toch met mijn poema is?'.Was de poema van Bunde een spookdier? Een van die komkommerbeesten die iedere zomer weer door de media gieren? Typisch: het is juli, en ergens in Noord-Frankrijk duiken twee poema's op. Zoals ook in juli 1998 plotseling een geheimzinnige poema rondstruinde in West-Frankrijk - nooit meer iets van gehoord - en in juli 1995 een poema onderwerp werd van een massale klopjacht - vergeefs, inderdaad - bij Battice, vanuit Zuid-Limburg een dagmars België in. En het legendarische Bodwin Beast, de grote kat die al sinds 1983 door Engeland heet te sluipen, duikt die niet ook altijd in de zomer op?Maar de poema van Bunde kwam in oktober, verdween in december. Zijn er ook winterkomkommers? Ik weet toch wat ik gezien heb?Och, ik heb ermee leren leven. Sommige frustraties moet je koesteren. Geen moment kwam, toen ik hoorde over die twee Franse poema's, de gedachte op: hup, auto in, naar de Somme. Ze zoeken het maar uit, daar. Ik heb genoeg aan een zilverreiger in de Banen, een zeearend in het Maasdal, een oehoe in de Enci-groeve, een bever in de Worm en misschien, binnenkort, ergens in het Limburgse, een lynx, een otter.De poema? Dat was geen natuur, maar een incident. Ooit, maar nooit weer. Hoop ik.-

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:19:59 #147
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27962581
Het krantebericht uit 2000
quote:
Buitenland 28 juli 2000

--------------------------------------------------------------------------------
Woensdag in Frankrijk
voortaan jachtloze dag
PARIJS – In Frankrijk is het voortaan verboden op woensdag te jagen. De Franse regering heeft die dag officieel bestempeld tot jachtloze dag.

De wet kent onder voorwaarden het recht toe aan landeigenaren de jacht op hun terrein te verbieden. Ook moet de regering of haar departementale vertegenwoordiger, de prefect, voortaan de data vaststellen waarop de jacht is toegestaan.

De wet legaliseert voor de eerste keer in de Franse geschiedenis de nachtelijke jacht in ongeveer twintig departementen waar deze praktijk al gedoogd werd.

Voor de trekvogels bevat de wet onderdelen van een richtlijn van de Europeese Unie uit 1979. Hierin is bepaald dat trekvogels tijdens de broedtijd en gedurende hun migratie niet mogen worden bejaagd.

Frankrijk is door de Europeese Commissie voor het Europeese Hof gedaagd. In de Franse jachtwet van 1998 is namelijk een jachtperiode vastgesteld van midden juli tot 28 februari. Dit is volgens de commissie in strijd met de richtlijn uit 1979.

Poema
De twee tijgers, vorige week gezien in de bossen en de waterplassen rond de rivier de Somme, bij het Noord-Franse Picquigny, blijken poema's te zijn. Experts van het museum voor natuurlijke historie in Parijs hebben dat aan de hand van haren van de beesten vastgesteld.

Poema's worden als ongevaarlijk voor de mens beschouwd. Daarom is de 'jachtploeg' van de gendarmerie uit Amiens aanzienlijk ingekrompen. Afgelopen weekwisseling waren 150 gendarmes in de weer met helikopters, infraroodcamera's en honden om de beesten te pakken te krijgen. Tot nu hebben zij zich niet meer laten zien. Boven vallen gehangen vleesbrokken hebben ze ook niet aangeraakt.

Wel werden sporen en haren gevonden. Eén gendarme heeft zelfs oog in oog gestaan met een „gevlekt roofdier met een schouderhoogte van 1,10 meter.” Eerder hadden kinderen en wandelaars melding gemaakt van twee jonge, stoeiende tijgers.

Het blijft raadselachtig waar de dieren vandaan komen. Geen enkel circus of dierentuin in de buurt mist dieren. Misschien waren ze van iemand die ze er illegaal op nahield.

http://oud.refdag.nl/bui/000728bui04.html
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:23:42 #148
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27962708
Conclusie kan er maar 1 zijn. Het zijn wilde poema's die van zuid langzaamaan naar het noorden trekken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:28:23 #149
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27962878
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Conclusie kan er maar 1 zijn. Het zijn wilde poema's die van zuid langzaamaan naar het noorden trekken.
een Belgische poema?
pi_27962923
quote:
mwa, nu hij in Ede is blijft hij er natuurlijk... omdat het zo'n mooi dorp is

ps: Ik woon gelukkig veilig in Ede-Zuid
pi_27962953
quote:
Nee, daar was die agent al doorheen gegaan.
pi_27963062
quote:
Maar zijzelf of hun voorouders moeten in gevangenschap zijn geboren, tenzij ze hier naartoe kwamen zwemmen vanuit Amerika.

Of hij is gewoon geimporteerd en eergister losgebroken
pi_27963083
Hebben ze dat beest nu nog niet?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:38:11 #154
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27963207
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:34 schreef yootje het volgende:

[..]

Maar zijzelf of hun voorouders moeten in gevangenschap zijn geboren, tenzij ze hier naartoe kwamen zwemmen vanuit Amerika.

Of hij is gewoon geimporteerd en eergister losgebroken
wellicht zijn ze ooit losgelaten , dat sluit ik niet uit. Maar als al die verschillende poema sightings naast elkaar zet moet je haast wel tot de conclusie komen dat de poema dezelfde is (of uit dezelfde groep komt) als de poemas die in Frankrijk, Belgie en zuid Limburg zijn gesignaleerd over een periode van 10 jaar tijd.

In al die 10 jaar is er nooit een poema gevangen, er zijn er wel af en toe gesignaleerd. Ik verwacht en hoop dat de poema de jagers nu ook te slim af is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27963212
quote:
lol, ze kunnen moeilijk bij elke ingang van de hei een lint neerhangen... zijn er meer als 100
pi_27963351
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

wellicht zijn ze ooit losgelaten , dat sluit ik niet uit. Maar als al die verschillende poema sightings naast elkaar zet moet je haast wel tot de conclusie komen dat de poema dezelfde is (of uit dezelfde groep komt) als de poemas die in Frankrijk, Belgie en zuid Limburg zijn gesignaleerd over een periode van 10 jaar tijd.

In al die 10 jaar is er nooit een poema gevangen, er zijn er wel af en toe gesignaleerd. Ik verwacht en hoop dat de poema de jagers nu ook te slim af is.
Nou ja, de Veluwe is noord-Frankrijk niet.
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:42:41 #157
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27963361
alsof die poema zich wat aantrekt van een lint!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27963622
Maar wordt er nu gestaakt? dat stond vanmiddag om 2 uur al op TV gelderland maar heb er verder niks meer over gehoord?
pi_27963841
Ze zoeken nu nog met 15 man verder, maar de massale zoektocht is gestopt. Van mij mogen ze hem neerschieten als verdoven niet kan. De hei is met name in de zomermaanden drukbevolkt met mensen en kinderen, je moet er toch niet aan denken dat hij bv een kind aanvalt. Ik kom er ook met grote regelmaat met mijn kleine kinderen, en je moet er toch niet aan denken dat zij worden aangevallen o.i.d. Men moet niet alleen denken aan het lot van die poema, maar ook aan de ellende die het beest kan aanrichten. In Amerika zij er al kinderen gedood door poema's, moeten wij dat risico hier ook lopen ???
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:59:06 #160
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27963908
Kinderen kunnen ook aangevallen worden door een wild zwijn, die zijn misschien nog wel gevaarlijker dan een Poema, zeker als ze jongen hebben. Net als met Zwijnen echter zijn Poema's heel erg schuw en zullen ze nooit zomaar mensen aanvallen. Natuurlijk kun je niks uitsluiten, maar de kans dat een kind door een valse hond wordt doodgebeten, of wordt overreden is tientallen malen groter dan dat een kind wordt aangevallen door een poema, die bovendien ook nog eens ZAT te eten heeft op de veluwe met dat overschot aan herten en zwijnen momenteel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27964103
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Kinderen kunnen ook aangevallen worden door een wild zwijn, die zijn misschien nog wel gevaarlijker dan een Poema, zeker als ze jongen hebben. Net als met Zwijnen echter zijn Poema's heel erg schuw en zullen ze nooit zomaar mensen aanvallen. Natuurlijk kun je niks uitsluiten, maar de kans dat een kind door een valse hond wordt doodgebeten, of wordt overreden is tientallen malen groter dan dat een kind wordt aangevallen door een poema, die bovendien ook nog eens ZAT te eten heeft op de veluwe met dat overschot aan herten en zwijnen momenteel.
Zoals ik al zei ..... moeten we dat risico dan lopen ? En als een kind oog in oog met een poema komt te staan, gaat het rennen.....en dat moet je op zo'n moment net niet doen. Mijn en andermans kinderen (en ook volwassenen) zijn mij belangrijker dan die poema, neemt niet weg dat ik wel hoop dat ze hem levend kunnen vangen, maar zo niet dan mag er geen risico worden gelopen.
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
pi_27965529
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:56 schreef blupblup69 het volgende:
Ze zoeken nu nog met 15 man verder, maar de massale zoektocht is gestopt. Van mij mogen ze hem neerschieten als verdoven niet kan. De hei is met name in de zomermaanden drukbevolkt met mensen en kinderen, je moet er toch niet aan denken dat hij bv een kind aanvalt. Ik kom er ook met grote regelmaat met mijn kleine kinderen, en je moet er toch niet aan denken dat zij worden aangevallen o.i.d. Men moet niet alleen denken aan het lot van die poema, maar ook aan de ellende die het beest kan aanrichten. In Amerika zij er al kinderen gedood door poema's, moeten wij dat risico hier ook lopen ???
Ik woon zelf ook in de buurt (ook Ede) en ik mountainbike regelmatig op de hei, maar als je ziet hoe groot de hei wel niet is is 15 man dan niet een beetje weinig? zelfs als het scherpschutters zijn is dit haast niet mogelijk, naar mijn mening....

Mensen die de ginkelse heide niet kennen:

woensdag 15 juni 2005 @ 21:57:57 #163
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27966065
Laten we hopen dat dat arme beestje de moordlustige jagers te slim af blijft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:14:15 #164
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_27966716
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we hopen dat dat arme beestje de moordlustige jagers te slim af blijft.
....typisch nederlands om je druk te maken over zoiets kleins .....kijk eens op het internet rond wat er op grote schaal word doodgemaakt om slagtanden,huiden, ballen enzo ....Daar kan ik me dus WEL druk om maken niet om 1 verdwaalde poema...
pi_27966962
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:14 schreef Partyman het volgende:

[..]

....typisch nederlands om je druk te maken over zoiets kleins .....kijk eens op het internet rond wat er op grote schaal word doodgemaakt om slagtanden,huiden, ballen enzo ....Daar kan ik me dus WEL druk om maken niet om 1 verdwaalde poema...
Ik wel, dit is 'n poema in Nederland. IK vind 't zielig..
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:24:37 #166
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_27967140
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:20 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik wel, dit is 'n poema in Nederland. IK vind 't zielig..
Jah machtig wat zielig ...enig id wat er dagelijks word afgeslacht om aan onze vraag te kunnen voldoen ? zijn al die duizenden dieren per dag ook zielig .. alles ff nuchter blijven bekijken aub.... totale onzin deze hele ophef over een verdwaald beest
pi_27968318
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:24 schreef Partyman het volgende:

[..]

Jah machtig wat zielig ...enig id wat er dagelijks word afgeslacht om aan onze vraag te kunnen voldoen ? zijn al die duizenden dieren per dag ook zielig .. alles ff nuchter blijven bekijken aub.... totale onzin deze hele ophef over een verdwaald beest
Nou nee, ik vind 't gewoon zielig. Zonde, mooi beest. Ik heb gewoon niet zoveel met 'n koe.
pi_27969300
Wat een belachelijk gedoe!
Dat beest heeft nog niets gedaan of het moet al afgeschoten worden.
Lijkt een beetje op " U bent pas onschuldig als u 't tegendeel kunt bewijzen van de zaak waarvan wij u verdenken".
pi_27969888
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:27 schreef Braamhaar het volgende:
Wat een belachelijk gedoe!
Dat beest heeft nog niets gedaan of het moet al afgeschoten worden.
Ik stel voor dat je 'm dan even vriendelijk de hand schud en hem vertelt dat hij ongewenst is op de Veluwe.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_27969933
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je 'm dan even vriendelijk de hand schud en hem vertelt dat hij ongewenst is op de Veluwe.
Er werd ook niet met 90 man actief gezocht naar die TBS'er, of wel? die hadden ze met 2 pelotons me'ers ook zo kunnen vinden op Hoog Catherijne.
pi_27969946
Maarja de ME'ers wilde liever met scherp schieten en dat mag niet op een TBS patient
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:06:43 #172
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27970358
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maarja de ME'ers wilde liever met scherp schieten en dat mag niet op een TBS patient
Precies, zie mijn eerdere post, de neoliberale agenda heeft eindelijk een zichtbare vijand om de echte problemen te verdoezelen. Anders was Balkenende vandaag 'de Poema' geweest ..

Blijkbaar is het vermoorden van wilde dieren een genoegdoening waar we allemaal achter moeten staan ofzo. Het heeft tenslotte een heel ree aangevallen en er zijn buik mee rond gegeten.
Een telefoontje naar Artis of een ander gespecialiseerd instituut kan er niet vanaf, want nee, we hebben al besloten dat doodschieten een betere trofee oplevert dan het beest gewoon een ruimte te geven waar het zichzelf mag zijn.

Walgelijk
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:13:30 #173
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27970535
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben het eens met jou! ik zie het probleem ook niet. Men heeft het er telkens over dat het klimaat verandert enzo. Dan lijkt het me ook logisch dat de natuurlijke habitatten van bepaalde diersoorten zich kunnen verschuiven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:18:14 #174
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27970666
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik ben het eens met jou! ik zie het probleem ook niet. Men heeft het er telkens over dat het klimaat verandert enzo. Dan lijkt het me ook logisch dat de natuurlijke habitatten van bepaalde diersoorten zich kunnen verschuiven.
De poema komt alleen voor in Noord- en Midden-Amerika, een poema in Nederland is dus faunavervalsing.
De lynx komt wel van nature voor in Nederland, is pas in de Middeleeuwen hier uitgestorven.

De "europese wilde kat " komt nog steeds sporadisch in Nederland voor.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tarak op 16-06-2005 00:26:17 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:19:31 #175
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27970692
straks vreet ie dat witte varkentje op
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_27970780
Ja, dat had ik ook al gezegd. Ineens hoor je niks meer over Sneeuwvlokje.........

Waarom gaan ze trouwens op die heide zoeken. Poema's gaan toch in bomen zitten?
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:24:18 #177
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27970789
schuld van Veerman, min. van landbouw, CDA trouwens:
quote:
Veerman laat zich inpakken door jagerslobby

09-06-2005 • Terwijl het Kabinet al in 2002 de drijfjacht op wilde zwijnen heeft verboden omdat het met teveel dierenleed gepaard ging, wil minister Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit een variant van de drijfjacht weer toe staan. Tweede-Kamerlid Krista van Velzen is verbouwereerd dat deze minister opnieuw toegeeft aan de lobby van de jagers.

Krista van VelzenVan Velzen: “In 2002 heeft het Kabinet besloten dat drijfjacht omwille van de mate van dierenleed niet langer acceptabel is. Er is toen een achterdeurtje open blijven staan, namelijk dat de minister in speciale omstandigheden toestemming mag geven voor drukjacht. Dat had nooit mogen gebeuren. Wilde zwijnenpopulaties reguleren zichzelf. Maar jagers creëren een onnatuurlijk overschot aan dieren door bij te voederen. Vervolgens doen ze een beroep op de minister ontheffing van het verbod op drijfjacht om dit overschot uit de weg te ruimen. Minister Veerman mag daar niet aan toegeven.”

Van Velzen: “Hier vindt een prachtig staaltje van gegoochel met woorden plaats. Nu heet het drukjacht in plaats van drijfjacht, maar feit blijft dat er groepen drijvers zwijnen opjagen en groepen jagers op deze dieren schieten. De drijfjacht is onder veel maatschappelijke druk al drie jaar geleden verboden. Het is nu eenmaal zo dat als er geschoten wordt op een rennend zwijn, de kans dat het dier niet dodelijk getroffen wordt vele malen groter is.” Van Velzen roept de minister op alle vormen van drijfjacht te verbieden.

Veluwe, drijfjacht

Het grote verschil tussen drijf- en drukjacht is de hoeveelheid mensen die ingezet worden. Bij drukjacht zouden 1 drijver 1 zwijn op moeten jagen waarna 1 jager het zwijn dood zou moeten schieten. Volgens de Ochtenden wil Veerman toestemming geven om met verschillende groepen van 5 drijvers en 5 jagers op zwijnen te jagen. Dat is dus drijfjacht en feitelijk verboden.
bron
Hier hebben we nou op gestemd he..
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:24:21 #178
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27970790
Ik ben tegen !!!

Wel een manier om de poema in Nederland te introduceren. Ik zou zeggen laat er nog een mannetje en vrouwtje los... misschien komen er wel babies van.

Nee zonder gekheid... ik hoop dat ze hem vangen maar dan wel met een verdovingsspuitje.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_27971990
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:49 schreef datdanweerwelnatuurlijk1 het volgende:
Maar wordt er nu gestaakt? dat stond vanmiddag om 2 uur al op TV gelderland maar heb er verder niks meer over gehoord?
Nee, vrijdag wordt er gestaakt.
En je moet niet zoveel TV gelderland kijken, schijnt niet zo gezond te zijn...
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:06:07 #180
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27977010
Het zou toch prachtig zijn als dit een HOAX blijkt, het speurteam is sinds gister van 60 naar 15 geslonken, alle moderne opsporingstechnieken ten spijt.
pi_27977068
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:06 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Precies, zie mijn eerdere post, de neoliberale agenda heeft eindelijk een zichtbare vijand om de echte problemen te verdoezelen. Anders was Balkenende vandaag 'de Poema' geweest ..

Blijkbaar is het vermoorden van wilde dieren een genoegdoening waar we allemaal achter moeten staan ofzo. Het heeft tenslotte een heel ree aangevallen en er zijn buik mee rond gegeten.
Een telefoontje naar Artis of een ander gespecialiseerd instituut kan er niet vanaf, want nee, we hebben al besloten dat doodschieten een betere trofee oplevert dan het beest gewoon een ruimte te geven waar het zichzelf mag zijn.

Walgelijk
Ik vind het ook werkelijk stupide en dit laten ze dan 'oplossen' door mensen die normaal alleen met voetbalsupporters van doen hebben.
Laat ze wat experts op de plaats krijgen, die weten precies hoe ze dat beest moeten vinden en wanneer en hoe je de verdoving aan kunt brengen...
Yeah baby Yeah!
pi_27977096
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:06 schreef Harry_Sack het volgende:
Het zou toch prachtig zijn als dit een HOAX blijkt, het speurteam is sinds gister van 60 naar 15 geslonken, alle moderne opsporingstechnieken ten spijt.
quote:
Hoe heet een poema?

De poema is een levensgevaarlijke katachtige en heeft de gewoonte op onverwachte plekken op te duiken. Op het Britse hoofdeiland hebben ze er een paar rondlopen, denken ze, of waren dat nou panters? Niet dat het veel uitmaakt, want ze worden wel gezien, maar nooit aangetroffen. In Nederland hebben we nu ons eigen geval van schimmige poema en wel op de Veluwe. Geen enkele dierentuin mist er eentje, dus deze moet ontsnapt zijn bij een particulier. Wat moet een particulier met een poema? Laten ontsnappen dus.
Het dier is sinds eind vorige week gezien in Harskamp, Wekerom en Ede. In het laatstgenoemde dorp werd het gezien bij de Simon Stevinkazerne. Toen de soldaten die wacht moesten lopen nog dienstplichtigen waren, kon je er in zo'n geval van uitgaan dat de militair in kwestie te stoned of dronken of allebei was, om recht uit zijn ogen te kunnen kijken, laat staan om een eekhoorn van een poema te kunnen onderscheiden, maar ons moderne beroepsleger is zelfs niet in staat om iemand die tweehonderd dienstpistolen komt gappen te onderscheppen, dus als die een poema menen te zien, moet het welhaast een olifant zijn.

Vanavond is de poema door de politie gezien op de Ginkelse heide bij Ede. Het signalement van het dier luidt: vijfenzestig centimeter hoog, een lichtbruine kleur en een lange staart. Als de poema wordt gevonden, wordt hij afgeschoten, aldus de politie. Het signalement wijst echter vooral in de richting van een Golden Retriever, een Labrador of toch gewoon een heel stevig uit de kluiten gewassen eekhoorn. Wie zo'n beest mist, moet zich snel melden, want er lopen vijftig Mobiele Eenheiders en een paar jachtopzieners te hopen op een kans om hem lek te schieten.

Arnold Kuijk
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:13:46 #183
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27977257
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:23 schreef bloodymary het volgende:
Ja, dat had ik ook al gezegd. Ineens hoor je niks meer over Sneeuwvlokje.........

Waarom gaan ze trouwens op die heide zoeken. Poema's gaan toch in bomen zitten?
is een nieuwe soort, de Veluwse Heide Puma
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:13:54 #184
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27977264
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind het ook werkelijk stupide en dit laten ze dan 'oplossen' door mensen die normaal alleen met voetbalsupporters van doen hebben.
Laat ze wat experts op de plaats krijgen, die weten precies hoe ze dat beest moeten vinden en wanneer en hoe je de verdoving aan kunt brengen...
Absoluut. Mensen die het gewend zijn om een donderbus op de gang te hebben staan, zouden eigenlijk gewoon op hun kaveltje moeten blijven. Poema's eten geen kropsla
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

[..]
Het monster van Lochness hebben ze ook nooit gevonden
pi_27978051
Hmmz is dat Poemageval nou nog niet gevonden???
Ik heb wel een poesje gevonden, lief is het ook niet, hmmmm
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27978066
ik vind dat ze hem gewoon moeten vangen en niet afschieten!!!
het is ook zo dat dat hij nog leeft een goed teken is want dat betekend dat er nog goede verstop plaatsen in de natuur zijn!!! dus gewoon vangen en niet schieten mietjes!!!!!
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:40:21 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27980107
Briljante verspreking van de nieuwslezer van het NOS journaal:

"Er liggen jagers op de loer om de poema's neer te schieten ............."

Ik zou de leden van die band dringend adviseren ff niet naar de Veluwe te gaan
pi_27984072
quote:
do 16 jun 2005, 10:19
Poema houdt zich verborgen
EDE - Jachtopzieners die in de nacht van woensdag op donderdag in de Veluwse bossen hebben gespeurd naar de loslopende poema, hebben geen spoor meer van het dier gezien. Desondanks blijven politie, marechaussee en jagers nog zeker enkele dagen zoeken naar het roofdier rond de Ginkelse Hei bij Ede, aldus een woordvoerder van de politie.

Het team zoekers naar de poema is woensdagavond ingekrompen van zestig naar ongeveer vijftien mensen. Jagers verbergen zich in de buurt van plekken waar sporen van het dier zijn gevonden de afgelopen dagen, in de hoop dat de poema zich onbespied waant en zich laat zien. In dat geval wordt hij neergeschoten. Politie en marechaussee blijven patrouilleren op en rond het heidegebied.

Zolang er nog reden is om aan te nemen dat er een poema door de Veluwse bossen bij Ede loopt, blijft de waarschuwing van kracht om niet in het natuurgebied te gaan wandelen of fietsen. "De doorgaande wegen zijn gewoon toegankelijk, maar het is niet verstandig om stille zandpaden of bospaadjes op te zoeken. Wie per ongeluk de poema laat schrikken is zijn leven niet zeker volgens deskundigen", zegt de politiewoordvoerder.

Wildspeurtochten, picknicks en andere toeristische activiteiten in de bossen zijn voor de komende dagen afgeblazen. Op de vele campings en bungalowparken in het gebied zijn waarschuwingsbiljetten opgehangen. Deze maand verblijven vooral veel gezinnen met jonge kinderen en senioren op de Veluwe. De politie kan nog niet zeggen hoelang de waarschuwing blijft gelden.

© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Barcelona op 16-06-2005 14:35:56 ]
pi_27986964

Jachtopzieners speuren naar poema

De klopjacht op de poema is gestaakt. Gebleken is dat het schuwe dier hierdoor alleen maar opgejaagd wordt en zich daardoor razendsnel verplaatst. Jachtopzieners speuren de komende dagen naar de poema.
De gemeente Ede adviseert wandelaars en fietsers voorlopig de bossen en heide bij het invallen van de duisternis tot zonsopgang te mijden. Ook wordt aangeraden overdag op de paden en wegen te blijven. De poema kan bij een onverwachte confrontatie met een mens gevaarlijk zijn.
Bij de belangrijkste toegangswegen tot de bossen en heide worden waarschuwingsborden geplaatst.

Bron: http://www.ede.nl/info.asp?id=2604

Lekker dan...mountainbike op de hoofdpaden is ook zo saai
Maarja dan maar naar Rhenen
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:19:30 #190
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27988115
Ik las op een weblog van een Edenaar dat deze poema al veel eerder is gesignaleerd, en dat daar ook melding van is gemaakt bij Staatsbosbeheer. Staatsbosbeheer zou daarop hebben gereageerd met de mededeling dat ze jaarlijks enkele meldingen binnen krijgen over het dier.

Waarom dan nu ineens deze massale idioterie, vraag ik me af?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:23:01 #191
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27988255
Hier de link. Lees de mailtjes: interessant dat de boswachter niet op de belangrijkste vraag in gaat: waarom bij eerder meldingen geen sjoege geven, en nu met 60 man er naar op jacht...sukkels.

http://justed.punt.nl/?id=246883&r=1&tbl_archief=&

[ Bericht 1% gewijzigd door Marietje_34 op 16-06-2005 17:52:42 ]
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:23:59 #192
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27990334
quote:
EDE De stichting Pantera gaat proberen
om de poema op de Veluwe te vangen.
Medewerkers van Pantera hebben gezegd
dat ze het dier levend te pakken kunnen
krijgen.Burgemeester Robbertsen van Ede
wil hun tot dinsdag die kans geven.

Eerder werd steeds gezegd dat de poema
afgeschoten moest worden,omdat een
verdovingsschot van dichtbij niet
mogelijk was.Maar Pantera zegt dat haar
medewerkers het roofdier wel kunnen
verdoven op grote afstand.

De politie en de marechaussee houden de
Ginkelse Heide ook de komende dagen in
de gaten,omdat de poema gevaarlijk kan
zijn voor mensen.
bron NOS teletekst
pi_27990425
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:23 schreef Klonk het volgende:

[..]

bron NOS teletekst
Je kunt zo'n beest prima verdoven op tig meters afstand, waar de politie het tegenbericht vandaan haalt weet ik niet, maar ook hieruit blijkt hun incompetentie..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:54:31 #194
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27991246
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:26 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je kunt zo'n beest prima verdoven op tig meters afstand, waar de politie het tegenbericht vandaan haalt weet ik niet, maar ook hieruit blijkt hun incompetentie..
Ze willen gewoon graag spannende mannendingen doen met hun schietgeweertjes..
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:07:43 #195
6290 Dr_Crouton
pi_27991605
Maar ja, de politie is nou niet altijd even snuggger, eerder liever lui dan moe.
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:44:52 #196
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27992521
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:23 schreef Marietje_34 het volgende:
Hier de link. Lees de mailtjes: interessant dat de boswachter niet op de belangrijkste vraag in gaat: waarom bij eerder meldingen geen sjoege geven, en nu met 60 man er naar op jacht...sukkels.

http://justed.punt.nl/?id=246883&r=1&tbl_archief=&
ik heb dat berichtje van die Edense burgemeester maar bij Jan M. neergelegd, misschien dat hij de lokalo's daar kan overtuigen om nog eens goed te realiseren wat er gaande is. Zo'n beetje half Nederland leeft mee met deze bijzondere kat..

http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/06/15/poematoerisme/
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:53:06 #197
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_27992762
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dat beest is waarschijnlijk in 1998 losgelaten door de toenmalige redactie van de Telegraaf, hebben ze wat om over te schrijven zodra de komkommertijd aanbreekt.

Voor hetzelfde geld blazen ze elk jaar in juni weer een ander plastic exemplaar op en trekken ze het vervolgens door een willekeurig natuurgebied met een quad....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_27993364
't is gewoon de nieuwe campagne van de Veluwe ( http://www.develuwe.nl/ ) om meer toeristen te trekken lees ik net op Omroep Gelderland (Jawel, die gezellige familiezender...)
D'r worden ook allerlei spotjes op radio en tv uitgezonden.
Wie weet zit die Labrador er ook wel in!
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:20:49 #199
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27993594
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:44 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

ik heb dat berichtje van die Edense burgemeester maar bij Jan M. neergelegd, misschien dat hij de lokalo's daar kan overtuigen om nog eens goed te realiseren wat er gaande is. Zo'n beetje half Nederland leeft mee met deze bijzondere kat..

http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/06/15/poematoerisme/
Ik hoop dat ie dat doet, en dat het lukt
pi_27993652
Volgens mij is het gewoon een dikke poes
pi_27993729
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Overdrijven is ook een vak.
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:30:59 #202
75811 Airstream
Tell it All
pi_27993909
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]

Is dat een kruising tussen een lynx en een kat? Of is 'ie genetisch gemanipuleerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')