Inderdaad! Gewoon getrouwd zijn, een ring hoeft niet eens. Ben je als vrouw 20+, dan kan je ook best over kinderen beginnen.quote:Op maandag 11 juli 2005 10:47 schreef vriendinnie het volgende:
Spooky, ik vind het ook wel overdreven om meteen je haar te verven. Wat beter helpt (in mijn ervaring) is zeggen dat je getrouwd bent. "Vriend" of "vriendin" betekent daar niks maar zodra je zegt dat je getrouwd bent of broer en zus bent, laten ze je meteen met rust, dat respecteren ze veel meer.
In Cairo is het juist 'koeler' dan in Luxor. Luxor was idd HOTT!!!!! (voelde wel 50 graden aan)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:37 schreef moon1702 het volgende:
Ik ben niet naar Caïro geweest ... Na Luxor zag ik dat niet meer zo zitten, veel te warmLuxor vond ik wel heel erg de moeite. En die woestijnsafari is ook wel een aanrader, zeker per quad, een echt avontuur.
Heb ik ook gedaan. Was op zich wel leuk. Alleen ik zat samen met een groep Polen die het niet zo nauw namen met de veiligheid. Afsnijden, inhalen etc. Lastig als je dan een in een stofwolk naar adem wilde happenquote:Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
Quadrijden
Als je een mooie zonsondergang in de woestijn mee wilt maken... DOEN!!
Als je denkt lekker door het zand te kunnne raggen...NIET DOEN!!
Ik zat bij de laatste groep, heb het evenwel naar mijn zijn gehad, maar onderdelen zijn daar duur, in de woestijn slijten dingen snel, met raggen slijten ze sneller, egyptenaren hebben het niet even breed als ons.... RAGGEN WORDT NIET OP PRIJS GESTELD..![]()
![]()
Welk hotel zit je in Hurghada?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:44 schreef Asshole het volgende:
Ik ga over drie weken richting Hurghada en zou wel eens willen weten of je er een beetje geschikt kunt stappen. Nederlandse barren misschien? Andere leuke tentjes?
Je hebt van die standaard dinge die je overal hebt.. zoals een hard rock cafe enzo.. maar its not really my thing. Er zijn wel wat kleine discotjes zoals onderandere dutch bar (niet geweest). Leukste zijn de Papa's bar's, zijn er stuk of 3 van geloof ik.. en een papa's Beach, das een geinig ingerichte strandtent echt op het strand in t zand enzo) met een grote dansvloer, chill ruimte met stoeltjes en loungebanken.. prijzen zijn voor daar krankzinnig duur maar omgerekend in euro's zelfs aan de goedkope kant vergeleken met nederlandse uitgaanstenten. Eigenaar van al die Papa's tenten in Hurghada is een Nederlander trouwens...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:44 schreef Asshole het volgende:
Ik ga over drie weken richting Hurghada en zou wel eens willen weten of je er een beetje geschikt kunt stappen. Nederlandse barren misschien? Andere leuke tentjes?
Aan het strand.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:08 schreef Asshole het volgende:
Als je die excursies niet bij je reisorganisatie moet boeken, waar moet het dan wel? Hoe staat zoiets aangegeven? En zijn er nog dingen die we echt niet moeten vergeten?
Ja, en voor een cursus bij een goeie duikschool (en daar zijn erbhelaas maar weinig van) tussen de ¤ 300 en 350.. Helaas gaan veel mensen af op die paar tientjes die worden bespaard dan een veilige en gedegen cursus..quote:Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
Duiken en/of Snorkelen
Sterker nog als je aan het strand hebt gezeten, gezwommen hebt in de rode zee maar nooit een duikbril opgezetn hebt EN je hebt geen medische gronden om dat niet te doen.....dan wil ik NOOOOOIT met je praten...![]()
Voor een PADI 1e cursus 4 dgn ben je ongeveer 200 Euro kwijt inclusief materiaal.
Same story.. als je het laatste bedrag betaalt, kun je tenminste de hoop houden dat je automaten nu en dan geserviced worden.. Al het je lukt voor 30 euro per dag 2/3 duiken te maken, zit je of met veel te veel mensen op een boot, of besparen ze het geld op het ontbreken van zuurstofsets, of je gaat duiken met materiaal dat ik niet eens wil aanraken..quote:Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
Duiken en/of Snorkelen
5 dgn duiken met de boot (10 duiken) tussen de 150 en 250 euro ligt eraan hoeveel je genaaid wordt..![]()
Ik heb de locals overal in de nijl zien zwemmen, dat wil nog niet zeggen dat wij westerlingen dat ook kunnen doen. Tenzij je genoeg medicijnen wil slikken of veel een dokter wil bezoeken.quote:Op maandag 5 september 2005 10:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In aswan kun je overigens gewoon uit de Nijl drinken. (locals doen het ook) Doe het wel voor de oliemorsende rondvaartboten aanleg.
ik gaf standaard tips van 50 piasters-1 pond aan de gidsen in de tempels die leuke dingen vertelden. Heel soms 2 pond als ik er ook zelf om gevraagd had. Het is bijna niet mogelijk ze af te wimpelen vaak. Zelfs de politie doet er aan mee en vraagt baksjish voor het rondeleiden. Dus zorg voor heel veel briefjes van 1 pond en briefjes van 50 piasters. Ook voor de schoonmaaksters in het hotel legde ik soms 1 pond op het hoofdkussen, waar ze erg blij mee warenquote:Op maandag 11 juli 2005 10:14 schreef gr8w8 het volgende:
Maar wat is nou normaal om te tippen?
Dat ze op het vliegveld bij hartstikke ranzige plees met z'n vieren wat staan te stoeien ipv schoonmaken, maar wel hun handje ophouden, of terwijl je zelf al je tas in de hand voor de balie staat en iemand wil je koffer aanpakken om 40 cm verder op de band te zetten en zijn hand openhoudy, vind ik niet normaal hoor. Dat een man in een tombe wat verteld en aanwijst en dan wat krijgt, heb ik geen probleem mee. Maar wat geef je dan zo iemand?
No shit professor! Ik dacht dat het een vlaggenmast was.. oh nee ik dacht dat het een paal was..quote:Op maandag 5 september 2005 10:42 schreef Dementor het volgende:
[afbeelding]
Dat noemen ze een obelisk...
Ja de hitte is wel dragelijker dan hier in Europa, maar toch te, terwijl ik in meer landen geweest ben waar dezelfde temp. heerste en nergens last van had.quote:Op maandag 5 september 2005 15:56 schreef spooky1234 het volgende:
Gebakken_vissie:
dat het daar warm is kon je zelf ook weten.. bovendien vind ik hitte daar juist veel dragelijker dan in NL, spanje of griekenland.. hier zweet je tenminste niet zoals elders waar luchtvochtigheid hoger is. En wat is er precies mis met dat volk? Ja ze zijn erg opdringerig.. maar dat is alleen in de touristische gebieden.. omdat ze daar afhankelijk zijn van de toeristen. Maar als je ze gewoon negeert doen ze niets, ze blijven beleefd.. ze schelden je niet uit, duwen of trekken niet.. ze wensen je toch gewoon een fijne dag verder als je zegt No, thank you...
Overigens, toeristen zijn zelf verantwoordelijk voor dat gezeik wat als er geen touristen waren die bereid zijn om massaal geld uit te geven voor stomme souveniertjes dan waren er ook niet duizenden bazars die waardeloze troep verkopen. Het is een vicieuze cirkel, hoe meer toeristen troep kopen des te meer troepverkopers erbijkomen..
Dan heb jij denk ik andere meegemaakt dan ik. Ik heb er een paar echt weg moeten duwen voor we verder konden lopen en dan heb ik het niet over de zwervers.quote:Ja ze zijn erg opdringerig.. maar dat is alleen in de touristische gebieden.. omdat ze daar afhankelijk zijn van de toeristen. Maar als je ze gewoon negeert doen ze niets, ze blijven beleefd.. ze schelden je niet uit, duwen of trekken niet.. ze wensen je toch gewoon een fijne dag verder als je zegt No, thank you...
quote:Op maandag 5 september 2005 10:35 schreef Gebakken_vissie het volgende:
te heet om iets te doen en dat volk daar mochten ze van mij ook direct afschieten.
1 pond per uur is overdreven weinig.. lijkt me echt sterk. In hotels verdienen mensen juist relatief veel vergeleken met de rest, iedereen die in de touristenbranche werkzaam is verdient meer dan gemiddeld en gemiddeld is 700 pond per maand (4 pond per uur).quote:Op maandag 5 september 2005 23:08 schreef Gunner het volgende:
Klopt wel hoor Spooky, ze verdienen bar weinig.
In mijn hotel (het oudste van Hurghada) heb ik me laten vertellen dat ze 1 pond per uur verdienden.
Ik heb nog net even gepuzzelt maar onder de 200 euro krijg ik geen retourtje voor elkaar..quote:Op maandag 5 september 2005 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
DE tip om goedkoop naar Egypte te vliegen overigens! www.jetonly.com !! En niks ala carte, gewoon prima gratis maaltijden en drank aan boord! Enkele reis sharm/cairo//luxor/hurgh. al vanaf 39 euro! mijn vluchten waren 69 euro heen en 129 euro terug incl alle toeslagen en belastingen! je kan heel eenvoudig de goedkope vluchten aan elkaar "puzzelen"
Ik heb veel gedoken in Taba, maar toen was het nog Israelisch. (en schoon). Later nog een keertje doorheen gereden toen het in egyptische handen was en het was smerig.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:31 schreef NITROHOSS het volgende:
Maareh het lijkt er op dat ik ook een stukkie over taba mag gaan schrijven.... No Fokkers in TABA....
er zit een verschil tussen de prijzen hier en daar. En tussen wat je als toerist betaald en als local.quote:Op maandag 5 september 2005 23:01 schreef spooky1234 het volgende:
wow BHFH
![]()
Meesterlijke link.. jetonly.. TNX, ik ga t even goed bekijken.. bizarre prijzen zeg, ben beneiuwd wat voor addertjes er zijn..
Edit: hm ja ben er al achter.. ik heb nog geen vlucht gevonden dat niet vol is.. ik heb nu op 10 data gekeken en ze zijn allemaal uitverkocht maar hebben alternatives die 2-3 keer zo duur zijn..
300 pond maandsalaris? met huidige koers zou dat 42 euro zijn.
Als ik even snel google dan kom ik uit op een salaris van rond 125 dollar per maand.. dus rond 700 pond.
Veel van die gasten hebben mobieltjes van ongeveer 200-300 euro dus dat zou betekenen dat ze daar een paar maanden aan salaris voor over hebben. Opmerkelijk.
Vooral bij dat laatste zit vaak 'n heel groot verschil.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:49 schreef Gebakken_vissie het volgende:
er zit een verschil tussen de prijzen hier en daar. En tussen wat je als toerist betaald en als local.
in Aswan had ik een redelijk hotel voor 20 pond per nacht (Noorhan hotel) en in Luxor voor 35 pond per nacht een echt uitstekend hotel. (Happyland hotel) En dat waren gewoon gepubliceerde prijzen. (incl ontbijt en private bathroom!!)quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:39 schreef spooky1234 het volgende:
als je nu op http://www.skytours.nl kijkt.. zie je een 8 daagse reis naar hurghada voor 149 euro incl vlucht en 3 sterren hotel met ontbijt en avondeten. Er komt nog 59 euro airporttax bij en je bent klaar :-)
Maar ik wist niet dat je hotels ook zo goedkoop zelf kan boeken.. ik dacht dat 7 euro per nacht allen kon via reisorganisaties. niet als je daar hotel inloopt van hoi ik wil hier komen overnachten.. En waar heb je een hotel gezien waar je voor 40 pond per nacht kon boeken?
We hebben eventjes met een barman van Papas 2 zitten praten, die jongen verdiende ongeveer ¤ 150 p maand.quote:Op maandag 5 september 2005 23:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
verder klopt het echt wel hoor wat ik zei hoor met die salarissen, natuurlijk zit er variatie in ,maar is het echt niet meer dan 300 pond per maand, zeker niet voor een schoonmaaksters job...ik heb verschillende mensen hierover gesproken, een jongen die excursies begeleidde en regelde voor het sheraton verdient in Luxor dus echt maar 300 pond per maand, hij vond dat zel een "good paying job! "
Mwah de collectie van het Louvre is inderdaad ook erg mooi, maar ik miste de kleurrijke verhalen van abdul een beetje eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2005 01:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tip: ga als aanvulling van je egypte reis naar het Louvre in Parijs, echt een geweldige collectie hebben die en de uiteg erbij is veel beter dan in Egypte zelf
Dit hopen ze dan ook aan te vullen met fooien.. het is niet veel.. en de huur van de appartementen waar de "staff" woont zijn qua prijs ongeveer een half maandsalaris of meer.quote:Op maandag 5 september 2005 23:15 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
1 pond per uur is overdreven weinig.. lijkt me echt sterk. In hotels verdienen mensen juist relatief veel vergeleken met de rest, iedereen die in de touristenbranche werkzaam is verdient meer dan gemiddeld en gemiddeld is 700 pond per maand (4 pond per uur).
Nijlcruisequote:Op woensdag 4 januari 2006 23:41 schreef ankepanke het volgende:
Ik ben van plan om een nijlcruise te gaan doen.
Ik wil zeker ook naar Caïro, maar dit zit er vaak niet bij. Maarja, als ik naar Egypte ga, wil ik ook piramides zien...
Heeft iemand nog tips? Strand hoeft niet, lekker cultureel bezig zijn is de bedoeling.
En heeft iemand een idee wat duur/goedkoop is? Zelf zat ik aan ongeveer 800euro te denken.
Nee, is een prima prijs. Ik heb destijds tegen de 340 betaald alles bijeen, en dat was in de winter. Leuk, Cairo!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef Mereltje het volgende:
In de zomer met Austrian Airlines voor 249,00 EUR + 148,21 EUR tax = 397,21 EUR naar Cairo in de zomer is dat nou veel?
En waarom is die tax zoveel?
800 euro voor wát?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:41 schreef ankepanke het volgende:
En heeft iemand een idee wat duur/goedkoop is? Zelf zat ik aan ongeveer 800euro te denken.
kijk eens op niletravel.nl daar hebben ze wel redelijk wat goede pakketten. Kwas zelf afgelopen zomer 1000 euro kwijt voor 2 weken, 1 week nijlcruise en 1 week hurghada. Inclusief eten en alle excursies, en was goed tevreden over niletravelquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:41 schreef ankepanke het volgende:
Ik ben van plan om een nijlcruise te gaan doen.
Ik wil zeker ook naar Caïro, maar dit zit er vaak niet bij. Maarja, als ik naar Egypte ga, wil ik ook piramides zien...
Heeft iemand nog tips? Strand hoeft niet, lekker cultureel bezig zijn is de bedoeling.
Verschillende reacties houd je denk ik toch.. het is ook wat je ervan verwacht en op instelt. Een hotel kan simpelweg niet 2 weken lang elke dag met andere dingen komen en sommige schotels zullen elke dag enigszins gelijk zijn, zoals salades enzo.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:13 schreef _Cara_ het volgende:
Ik heb hier een aantal mogelijkheden voor me liggen: het iberotel Arabella, Siva Grand Beach, Hotel Grand Plaza , Grand Azur Horizon,en Sea star beau Rivage..
Ik heb via sunweb naar reacties gezocht.. en het verbaast me dat er zulke tegenstrijdigheden zijn.. De een zegt.. het eten is perfect.. de ander zegt , het is lauw, geen fruit, geen verse groente etc
Ik vind het dan lastig om te kiezen.
We zullen waarschijnlijk gewoon de knoop moeten doorhakken en het zelf ondervinden...
Hou er rekening mee dat er relatief weinig appartementen zijn die gelijk ook een strand hebben. Dus wil je aan het strand liggen, moet je dan een van de openbare stranden opzoeken. Kan erg leuk zijn, ook in El Gouna bv, maar kan me voorstellen dat je tijdens een vakantie gewoon gemak wil hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef _Cara_ het volgende:
Das grappig... ik heb gisteravond met iemand gebeld die er ook al een paar geweest was, en die raadde mij aan om een hotel met half-pension te pakken of een appartement....
en niet zo'n ALL-INCLUSIVE Geval. Idd vanwege het eten zodat je meer eigenkeus hebt.
Dus ik ga daar vandaag eens naar zoeken..
Oh? Ik ben afgelopen zomer naar zo'n all inclusive hotel geweest in Hurghada en was er erg tevreden over. Nergens last van gehad. Prima en gevarieerd eten. Altijd veel keus.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef _Cara_ het volgende:
Das grappig... ik heb gisteravond met iemand gebeld die er ook al een paar geweest was, en die raadde mij aan om een hotel met half-pension te pakken of een appartement....
en niet zo'n ALL-INCLUSIVE Geval. Idd vanwege het eten zodat je meer eigenkeus hebt.
Dus ik ga daar vandaag eens naar zoeken..
tja kijk.. en daarom vind ik het dus zo lastig. Jij bent tevreden... ik had in de eerste instantie ook gekozen voor een all-inclusieve iets. zie maar boven wat ik had uitgezocht.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:58 schreef Arvid het volgende:
[..]
Oh? Ik ben afgelopen zomer naar zo'n all inclusive hotel geweest in Hurghada en was er erg tevreden over. Nergens last van gehad. Prima en gevarieerd eten. Altijd veel keus.
En met all inclusive kun je onbeperkt eten en drinken.
fraai..het wordt er alleen maar moelijker op..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef danos het volgende:
ik had HP in Meliah Pharaoh, was ook gewoon eten in buffetvorm dus dat maakt niet zoveel uit
Mwah met alle respect in Hurghada had ik daar na 1 dag geen zin meer inquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:05 schreef Hik het volgende:
Het is ook wel léuk natuurlijk om zo nu en dan eens je hotel úit te gaan en zelf op zoek te gaan naar een leuk tentje om te eten...
ik roep maar wat...![]()
ik was er vorig jaar 2 weken in juli en het was prima te doen..quote:Op maandag 9 januari 2006 20:56 schreef ankepanke het volgende:
maaruh, egypte is toch megawarm in juli/augustus?....
Ja. Ben er van 5 tot 22 juli geweest, vaak gewoon niet om uit te houden zo warm.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:56 schreef ankepanke het volgende:
maaruh, egypte is toch megawarm in juli/augustus?....
Tsja ik was er van 14 tm 28 juli. Ok het was superwarm, maar ik vond het nog wel te doen hoor. Je raakt er snel aan gewend, en je weet toch van te voren dat het zo warm is dus daar had ik me al op ingesteldquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Ben er van 5 tot 22 juli geweest, vaak gewoon niet om uit te houden zo warm.
Om 09.30 brandde je al je weg als je naar het ontbijt liep.
In Luxor was het wel tegen de 50 graden aan.
Ik wil best weer eens naar Egypte, maar dan in oktober. dan is het lekker qua temperatuur
Duiken is daar perfect maar dolfijnen heb ik niet gezien. Wel op foto's, en ze hebben ook speciale ochtend en nachtduiken om speciale vissen te zien, dus misschien heb je er dan kans opquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:11 schreef Goldfish80 het volgende:
Wij zijn ook van plan om van de zomer naar egypte (hurghada) te gaan.
Nog even een paar vragen..
Ik wil daar graag gaan duiken en dan vooral bij de dolfijnen, maar kom je ze ook echt tegen?
We willen ook een safari maken naar de piramides, of is dat te ver uit te buurt?
Ik heb gelezen dat je toch het best wel kunt laten inenten, of is dit hier niet nodig?
Krijg je problemen als je daar topless zont?
Ik niet denk ik, ik ben een manquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En topless... ik heb t er gezien, in Hurghada. Maar je bent dan 1 van de weinige
Er zijn personen die je zullen garanderen dat je ze tegenkomt, maar dat is simpelweg niet mogelijk. Wel is het zo dat zomers er weinig wind staat en de zee rustig is. Dat houdt in dat de dolfijnenkans hoger is. De meeste boten zullen dan uitvaren naar Shaab el Erg, daar heb je een relatief grote kans op dolfijnen. Ook willen ze nog wel eens opduiken tijdens het varen en zwemmen ze een eindje mee.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:11 schreef Goldfish80 het volgende:
Wij zijn ook van plan om van de zomer naar egypte (hurghada) te gaan.
Nog even een paar vragen..
Ik wil daar graag gaan duiken en dan vooral bij de dolfijnen, maar kom je ze ook echt tegen?
We willen ook een safari maken naar de piramides, of is dat te ver uit te buurt?
Ik heb gelezen dat je toch het best wel kunt laten inenten, of is dit hier niet nodig?
Krijg je problemen als je daar topless zont?
6 uurtjes in de bus valt best mee..quote:Op maandag 6 februari 2006 21:28 schreef _Cara_ het volgende:
Het zijn toch zeker zo'n 600 km van Hurgada tot Caïro? Dan zit je me nog al een tijd in de bus. Is het niet mogelijk om dit met een binnenlandse vlucht te doen? heeft iemand dit misschien al eens gedaan? En zoja..wat zijn de kosten?
Ik meen me te herinneren dat ik in het hotel reclame zag voor vliegen naar Luxor of Cairo (niet echt opgelet), incl. 1 of 2 nachten hotel voor ongeveer 250 euro. Aangezien het reclame in het hotel was, kan je het misschien via via goedkoper vinden.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:28 schreef _Cara_ het volgende:
Het zijn toch zeker zo'n 600 km van Hurgada tot Caïro? Dan zit je me nog al een tijd in de bus. Is het niet mogelijk om dit met een binnenlandse vlucht te doen? heeft iemand dit misschien al eens gedaan? En zoja..wat zijn de kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |