We hebben eventjes met een barman van Papas 2 zitten praten, die jongen verdiende ongeveer ¤ 150 p maand.quote:Op maandag 5 september 2005 23:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
verder klopt het echt wel hoor wat ik zei hoor met die salarissen, natuurlijk zit er variatie in ,maar is het echt niet meer dan 300 pond per maand, zeker niet voor een schoonmaaksters job...ik heb verschillende mensen hierover gesproken, een jongen die excursies begeleidde en regelde voor het sheraton verdient in Luxor dus echt maar 300 pond per maand, hij vond dat zel een "good paying job! "
Mwah de collectie van het Louvre is inderdaad ook erg mooi, maar ik miste de kleurrijke verhalen van abdul een beetje eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2005 01:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tip: ga als aanvulling van je egypte reis naar het Louvre in Parijs, echt een geweldige collectie hebben die en de uiteg erbij is veel beter dan in Egypte zelf
Dit hopen ze dan ook aan te vullen met fooien.. het is niet veel.. en de huur van de appartementen waar de "staff" woont zijn qua prijs ongeveer een half maandsalaris of meer.quote:Op maandag 5 september 2005 23:15 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
1 pond per uur is overdreven weinig.. lijkt me echt sterk. In hotels verdienen mensen juist relatief veel vergeleken met de rest, iedereen die in de touristenbranche werkzaam is verdient meer dan gemiddeld en gemiddeld is 700 pond per maand (4 pond per uur).
Nijlcruisequote:Op woensdag 4 januari 2006 23:41 schreef ankepanke het volgende:
Ik ben van plan om een nijlcruise te gaan doen.
Ik wil zeker ook naar Caïro, maar dit zit er vaak niet bij. Maarja, als ik naar Egypte ga, wil ik ook piramides zien...
Heeft iemand nog tips? Strand hoeft niet, lekker cultureel bezig zijn is de bedoeling.
En heeft iemand een idee wat duur/goedkoop is? Zelf zat ik aan ongeveer 800euro te denken.
Nee, is een prima prijs. Ik heb destijds tegen de 340 betaald alles bijeen, en dat was in de winter. Leuk, Cairo!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef Mereltje het volgende:
In de zomer met Austrian Airlines voor 249,00 EUR + 148,21 EUR tax = 397,21 EUR naar Cairo in de zomer is dat nou veel?
En waarom is die tax zoveel?
800 euro voor wát?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:41 schreef ankepanke het volgende:
En heeft iemand een idee wat duur/goedkoop is? Zelf zat ik aan ongeveer 800euro te denken.
kijk eens op niletravel.nl daar hebben ze wel redelijk wat goede pakketten. Kwas zelf afgelopen zomer 1000 euro kwijt voor 2 weken, 1 week nijlcruise en 1 week hurghada. Inclusief eten en alle excursies, en was goed tevreden over niletravelquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:41 schreef ankepanke het volgende:
Ik ben van plan om een nijlcruise te gaan doen.
Ik wil zeker ook naar Caïro, maar dit zit er vaak niet bij. Maarja, als ik naar Egypte ga, wil ik ook piramides zien...
Heeft iemand nog tips? Strand hoeft niet, lekker cultureel bezig zijn is de bedoeling.
Verschillende reacties houd je denk ik toch.. het is ook wat je ervan verwacht en op instelt. Een hotel kan simpelweg niet 2 weken lang elke dag met andere dingen komen en sommige schotels zullen elke dag enigszins gelijk zijn, zoals salades enzo.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:13 schreef _Cara_ het volgende:
Ik heb hier een aantal mogelijkheden voor me liggen: het iberotel Arabella, Siva Grand Beach, Hotel Grand Plaza , Grand Azur Horizon,en Sea star beau Rivage..
Ik heb via sunweb naar reacties gezocht.. en het verbaast me dat er zulke tegenstrijdigheden zijn.. De een zegt.. het eten is perfect.. de ander zegt , het is lauw, geen fruit, geen verse groente etc
Ik vind het dan lastig om te kiezen.
We zullen waarschijnlijk gewoon de knoop moeten doorhakken en het zelf ondervinden...
Hou er rekening mee dat er relatief weinig appartementen zijn die gelijk ook een strand hebben. Dus wil je aan het strand liggen, moet je dan een van de openbare stranden opzoeken. Kan erg leuk zijn, ook in El Gouna bv, maar kan me voorstellen dat je tijdens een vakantie gewoon gemak wil hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef _Cara_ het volgende:
Das grappig... ik heb gisteravond met iemand gebeld die er ook al een paar geweest was, en die raadde mij aan om een hotel met half-pension te pakken of een appartement....
en niet zo'n ALL-INCLUSIVE Geval. Idd vanwege het eten zodat je meer eigenkeus hebt.
Dus ik ga daar vandaag eens naar zoeken..
Oh? Ik ben afgelopen zomer naar zo'n all inclusive hotel geweest in Hurghada en was er erg tevreden over. Nergens last van gehad. Prima en gevarieerd eten. Altijd veel keus.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef _Cara_ het volgende:
Das grappig... ik heb gisteravond met iemand gebeld die er ook al een paar geweest was, en die raadde mij aan om een hotel met half-pension te pakken of een appartement....
en niet zo'n ALL-INCLUSIVE Geval. Idd vanwege het eten zodat je meer eigenkeus hebt.
Dus ik ga daar vandaag eens naar zoeken..
tja kijk.. en daarom vind ik het dus zo lastig. Jij bent tevreden... ik had in de eerste instantie ook gekozen voor een all-inclusieve iets. zie maar boven wat ik had uitgezocht.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:58 schreef Arvid het volgende:
[..]
Oh? Ik ben afgelopen zomer naar zo'n all inclusive hotel geweest in Hurghada en was er erg tevreden over. Nergens last van gehad. Prima en gevarieerd eten. Altijd veel keus.
En met all inclusive kun je onbeperkt eten en drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |