meer kan ik hier ook niet op verzinnenquote:
Dan zijn de volgende keer je verstandskiezen wel aan de beurt. Ik denk dat je tandarts het nu extra scheef laat groeien zodat hij over een jaar meer geld kan vangen voor de behandeling.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:49 schreef Vampess het volgende:
Ik ben er erg blij mee, ben niet zo'n typetje wat na elke maaltijd z'n tandenpoetst etc., en je hoort soms enge verhalen, vooral over verstandkiezen. Dus ik ben elke keer blij als't voorbij is
Zolang andere tanden niet in de verdrukking komen door de verstandskiezen kunnen ze gewoon blijven zitten vindt mijn tandarts.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan zijn de volgende keer je verstandskiezen wel aan de beurt. Ik denk dat je tandarts het nu extra scheef laat groeien zodat hij over een jaar meer geld kan vangen voor de behandeling.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:03 schreef Steijn het volgende:
Zolang andere tanden niet in de verdrukking komen door de verstandskiezen kunnen ze gewoon blijven zitten vindt mijn tandarts.
Ik heb 1 gaatje gehad, toen was ik 22quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:36 schreef ioor het volgende:
ik heb in mijn 20 jaren nog geen 1 gaatje gehad, volgens mijn tandarts ben ik uniek![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:12 schreef Molluck het volgende:
Maar om toch nog iets aan dit topic toe te voegen: je hoort toch wel eens verhalen dat als je voor je 21ste geen gaatjes hebt gehad, je ze ook nooit zal krijgen...wie van 21+ kan iets zeggen over of dit klopt of niet?
(helaas heeft die ChrisJX hierboven mijn stelling dus alweer vernaaidmaar uitzonderingen bevestigen de regel)
nee, als je na je 21 ste stopt met poetsen en begint met snoepen komen ze vanzelfquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:12 schreef Molluck het volgende:
Maar om toch nog iets aan dit topic toe te voegen: je hoort toch wel eens verhalen dat als je voor je 21ste geen gaatjes hebt gehad, je ze ook nooit zal krijgen...wie van 21+ kan iets zeggen over of dit klopt of niet?
*knuffel geeftquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:39 schreef stephanie_xx het volgende:
vandaag is mijn verstandkies getrokken..
![]()
Ieder voordeel hep z'n nadeelquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:50 schreef -Trinity- het volgende:
Koffie... aanslag?
Vandaag was ik nog helemaal blij omdat Oprah zei dat koffie goed voor je was, en nu...
Dan maar gele tanden en geen Alzheimer/Parkinson.
Ben 18 en heb nog nooit een gaatje gehad.. wel allebei m'n voortanden eruit een aantal jaar geleden maar dat is weer goed.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:45 schreef Vampess het volgende:
..voor controle en alles was weer in orde![]()
Ik heb al m'n verstandkiezen al een paar jaar en ik heb in m'n 20 jaren maar één gaatje gehad, en dat was in een melkkies![]()
En volgende week koffie aanslag laten weghalen![]()
wat was de schade in die drie jaar en wat moest je voor boetebedrag betalen bovenop je normale premie?quote:Op maandag 27 juni 2005 11:50 schreef i-spy24 het volgende:
Ik ben ook bij de tandarts geweest en er moest aardig wat gebeuren(als je een jaartje of 3 niet bent geweest)
Maar goed,nu is alles zuiver, schoon, en gevuld (alleen de verdoving is er nog in mijn hele bek)
en ik kan weer verder de komende tijd.
[afbeelding]
In de stoel terwijl een assistent een foto heeft gemaakt tijdens de afwerking van de kiezen.![]()
en niet te vergeten de thee aanslag, aanslag van rode wijn en eventueel rookaanslagquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:45 schreef Vampess het volgende:
..voor controle en alles was weer in orde![]()
Ik heb al m'n verstandkiezen al een paar jaar en ik heb in m'n 20 jaren maar één gaatje gehad, en dat was in een melkkies![]()
En volgende week koffie aanslag laten weghalen![]()
bah,wat vies! de assistente werkt zonder handschoenen en waarom draagt de tandarts 2 verschillende soorten handschoenen?quote:Op maandag 27 juni 2005 11:50 schreef i-spy24 het volgende:
Ik ben ook bij de tandarts geweest en er moest aardig wat gebeuren(als je een jaartje of 3 niet bent geweest)
Maar goed,nu is alles zuiver, schoon, en gevuld (alleen de verdoving is er nog in mijn hele bek)
en ik kan weer verder de komende tijd.
[afbeelding]
In de stoel terwijl een assistent een foto heeft gemaakt tijdens de afwerking van de kiezen.![]()
Anders ziet hij niet wat links en rechts is..quote:Op maandag 27 juni 2005 17:52 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
bah,wat vies! de assistente werkt zonder handschoenen en waarom draagt de tandarts 2 verschillende soorten handschoenen?
De schade was 3 wortel-behandelingen (nee geen aanslag op de tanden omdat ik vrij hard altijd poets en listerine gebruiken en 4 tandenborstels per maand) 3 foto-series van het hele gebit voor een overzicht van hoe alles er nu na zo een lange tijd uitziet.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:46[/url] schreef 'off_topic' het volgende:
wat was de schade in die drie jaar en wat moest je voor boetebedrag betalen bovenop je normale premie?
Dat boete betalen is er volgens mij niet meer bij hoor. Ik was 5 jaar niet geweest en verzekering heeft keurig vergoed. ( al mijn vullingen zijn vervangen en dat waren er best veelquote:Op maandag 27 juni 2005 17:46 schreef off_topic het volgende:
[..]
wat was de schade in die drie jaar en wat moest je voor boetebedrag betalen bovenop je normale premie?
maar daar gaat het niet om, want wanneer je constant te hard poetst, poets je je tandvlees weg en dat komt niet meer te terug. Bovendien kun je,wanneer je constant te hard poetst, het tandglazuur ook wegpoetsen en dan kom het ook niet meer terug......quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:57 schreef Vampess het volgende:
Mja, ik vindt het altijd moeilijk om te weten wanneer ik te hard poetst.. 'k Heb eens iemand zo'n Aquafresh tandenborstel (met flexibele kop) af zien breken op't moment dat die 'm op z'n tanden zette..Maar 'n geweldig gebit. Ik vind altijd dak best hard poets, maar als je af en toe hoort/ziet wat 'n tandarts doet, en je beseft dat tanden het sterkste materiaal van't lichaam is.. Tja..
uhm... das wel erg weinig voor een rekening met kroNEN en drie wortelkanaalbehandelingen aangezien 1 kroon al 350/400 euro kostquote:Op maandag 27 juni 2005 23:51 schreef i-spy24 het volgende:
[..]
De schade was 3 wortel-behandelingen (nee geen aanslag op de tanden omdat ik vrij hard altijd poets en listerine gebruiken en 4 tandenborstels per maand) 3 foto-series van het hele gebit voor een overzicht van hoe alles er nu na zo een lange tijd uitziet.
Op de 3 kiezen na zag de rest er erg goed uit werd gezegd.
Eind-rekening wordt +/- ¤ 900,- met kronen erbij.
alle handschoenen die een tandarts gebruikt zijn zowel links als rechts te dragenquote:Op maandag 27 juni 2005 21:56 schreef Uddel het volgende:
[..]
Anders ziet hij niet wat links en rechts is..
Inkoppertje..
ach, hij zal wel composiet/amalgaamkronen bedoelen.....quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:44 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
alle handschoenen die een tandarts gebruikt zijn zowel links als rechts te dragen![]()
geen idee dus waarom zijn tandarts twee verschillende draagt ..
en we weten ook niet waarom de assistente zonder handschoenen werkt, ik vind dat zoooooooooo ontzettend ranzig.......wat is jou mening daarover>?quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:44 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
alle handschoenen die een tandarts gebruikt zijn zowel links als rechts te dragen![]()
geen idee dus waarom zijn tandarts twee verschillende draagt ..
hier ben ik niet mee eens. wanneer een tandarts met waterkoeling werkt (het zij de airrotor/ultrasoon tandsteen verwijder apparaat ed) dan zweven er in de lucht airosolen, waardoor er wel een besmmettingsrisico is.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:30 schreef Angelcakes het volgende:
Een assistente hoeft in principe niet standaard voor elke behandeling handschoenen aan te trekken. Alleen als er verwacht wordt dat er bloed bij komt kijken ( tanden trekken, vullingen aan de tandvleesrand ) is het nodig.de kans op besmetting is heel klein omdat wij zelf niet in de mond bezig zijn.
ik poets elke dag 1x, en ik poets meestal wel snel.. en in 20 jaar nog geen 1 gaatjequote:Op maandag 27 juni 2005 21:56 schreef Uddel het volgende:
Gefeliciteerd, je hebt een beter gebit dan mij.
Ik poets elke dag minstens twee keer, vaak drie keer per dag, maar m'n gebit is echt een grote ramp. En ja, ik poets wel gewoon goed en niet ff snel snel..
zonder verdoving... wat voor barbaarse tandarts heb jijquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:55 schreef Tokay het volgende:
Aanstaande woensdag krijg ik een zenuwbehandeling in een van mijn kiezen.
Zonder verdoving.
Ik kijk er écht naar uit.![]()
Vindt ik wel vies een assistente hoort gewoon ook met handschoenen te werkenquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:30 schreef Angelcakes het volgende:
Een assistente hoeft in principe niet standaard voor elke behandeling handschoenen aan te trekken. Alleen als er verwacht wordt dat er bloed bij komt kijken ( tanden trekken, vullingen aan de tandvleesrand ) is het nodig. Die dingen zweten ook als de neten en de kans op besmetting is heel klein omdat wij zelf niet in de mond bezig zijn. Als ik zelf een wondje heb draag ik ze wel btw, ik vind het gewoon een raar gezicht als ik met een pleister loop.
Er zijn vast wel praktijken waar het anders werkt maar bij ons ( vier assistentes ) doet iedereen het zo.
Onze tandartsen trekken natuurlijk wel bij elke patient schone handschoenen aan
Precies!quote:Op maandag 11 juli 2005 22:24 schreef Tokay het volgende:
Je maakt toch wat mee, onderweg naar de tandarts!![]()
Sterkte met je enkel dan maar, en volgende keer toch maar gewoon met de scootmobiel.![]()
Dat valt dan nog erg mee eigenlijk hè, 1 klein gaatje maar, na zo'n tijd niet geweest te zijn... Hij kan in ieder geval niet beweren dat je de boel verwaarloosd hebt in die tijd!quote:Op maandag 11 juli 2005 22:53 schreef Loeri het volgende:
Ik ben vandaag geweest!
Hij: Hoe lang denk je dat je niet geweest bent?
ik: ehh jaartje ofzo?
hij: meer dan 2 jaar
ik: oh
Had 1 klein gaatje :\ M'n allereerste..
Bid jij bij de tandarts? Ben je zo bang?quote:Op zondag 11 september 2005 13:36 schreef stFz het volgende:
Tandarts controleert mn gebid, geen gaatjes!
Nog ff een foto maken voor de vullingen, owh je hebt nog 2 gaatjes !!
Wat een pauper tandarts.
Heb ik ook eens gehad ja. Balen is dat. Die gaatjes zijn dan blijkbaar niet van buitenaf te zien, omdat ze tussen de vulling en de binnenkant van de kies zitten. En op een foto zien ze dat dan dus wèl. Kan je wéér die stoel in.quote:Op zondag 11 september 2005 13:36 schreef stFz het volgende:
Tandarts controleert mn gebid, geen gaatjes!
Nog ff een foto maken voor de vullingen, owh je hebt nog 2 gaatjes !!
Wat een pauper tandarts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |