abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2005 @ 22:55:28 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29126513
Het is weer zover, dit is mijn tweede poging tot stoppen. De eerste keer ben ik gestopt in februari 2004 en heb het 4 maanden volgehouden. Dit keer ben ik gestopt op vakantie. Op Nederlandse bodem mag ik gewoon echt niet meer roken. Althans dat probeer ik. Het valt me tot nu toe nog niet zwaar, maar ik ben nog niet uitgeweest. Ik ben wel weer heel gemotiveerd, dus ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik doe het overigens cold turkey, zonder enig hulpmiddel. Ik geloof er niet zo in, temeer omdat ik een onregelmatige roker ben en met name rook tijdens uitgaan, etentjes, op de tram wachtend etc. Ik kan 1 pakje per dag roken en dagenlang niet. Maar nu kap ik er dus helemaal mee
  maandag 25 juli 2005 @ 22:56:14 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_29126549
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:26 schreef Malawi het volgende:
Bijna 2 weken. Jaja, het lijkt niets, maar toch.
Gister nog flink bier gedronken met vrienden en niet gerookt. Wel mijn nageltjes afgeknaagd, maar hey, die groeien wel weer aan.
Dan zitten wij zo'n beetje in hetzelfde schuitje nu. Ik heb vakantie en drink ook regelmatig wat met vrienden die roken. Daarbij ga ik ook vaak stappen. Mijn nagels zijn ook al een stukje korter geworden, maar ach ja die groeien inderdaad wel weer aan Het is lastig, maar het lijkt minder te worden
  maandag 25 juli 2005 @ 22:57:56 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_29126609
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:55 schreef Aventura het volgende:
Het is weer zover, dit is mijn tweede poging tot stoppen. De eerste keer ben ik gestopt in februari 2004 en heb het 4 maanden volgehouden. Dit keer ben ik gestopt op vakantie. Op Nederlandse bodem mag ik gewoon echt niet meer roken. Althans dat probeer ik. Het valt me tot nu toe nog niet zwaar, maar ik ben nog niet uitgeweest. Ik ben wel weer heel gemotiveerd, dus ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik doe het overigens cold turkey, zonder enig hulpmiddel. Ik geloof er niet zo in, temeer omdat ik een onregelmatige roker ben en met name rook tijdens uitgaan, etentjes, op de tram wachtend etc. Ik kan 1 pakje per dag roken en dagenlang niet. Maar nu kap ik er dus helemaal mee
nou succes dan

Ik moet wel bekennen dat ik het niet helemaal snap. Na 4 maandan niet roken kom je toch niet snel meer in de verleiding lijkt me?
  maandag 25 juli 2005 @ 23:00:57 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29126739
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:55 schreef Aventura het volgende:
Heel veel succes!
En als je denkt dat je bij het stappen weer voor de bijl zou kunnen gaan, stel het dan even uit tot je je zekerder voelt zonder sigaret. Dat lijkt heel naar, om de kroeg even te mijden, maar het is het waard on the long run!
Ik ben na een maandje pas weer in de kroeg geweest en dat ging toen redelijk. Niet gerookt in elk geval en best nog lol gehad ook! Inmiddels is het überhaupt geen probleem meer.
Succes
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 juli 2005 @ 23:06:30 #205
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29126950
@ Leolinedance: ik ben toen bezweken onder sociale druk. Uitgaan is gewoon funest, bij bier horen sigaretten. Misschien gaat het beter omdat mijn beste vriendin, iemand met wie ik vaak in de kroeg zit, tegelijk met mij gestopt is. Duderinnetje; ik blijf mijn gewone uitgaanspatroon aanhouden denk ik. Misschien eet ik wat meer kauwgom of drink ik meer, maar ik kan het denk ik nu wel aan. Hoewel ik het wel moeilijk zal blijven vinden.
  maandag 25 juli 2005 @ 23:16:03 #206
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29127293
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:06 schreef Aventura het volgende:
@ Leolinedance: ik ben toen bezweken onder sociale druk. Uitgaan is gewoon funest, bij bier horen sigaretten. Misschien gaat het beter omdat mijn beste vriendin, iemand met wie ik vaak in de kroeg zit, tegelijk met mij gestopt is. Duderinnetje; ik blijf mijn gewone uitgaanspatroon aanhouden denk ik. Misschien eet ik wat meer kauwgom of drink ik meer, maar ik kan het denk ik nu wel aan. Hoewel ik het wel moeilijk zal blijven vinden.
Het gaat vast goed! Ik denk inderdaad dat het scheelt dat je beste vriendin ook is gestopt. Kun je elkaar bij de les houden
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29130965
Ok, een uur geleden hevig moeten hoesten en besloten dat het wel genoeg is geweest. Ben nu bijna 20, rook al vanaf mijn 14e ongeveer. Steeds meer gaan roken en zat tot voor kort op 3/4 pakje shag per dag.

Ben nu dus al officieel een uur gestopt! Hehe stelt nog niets voor maar het begin is er, het zal nog wel (veel) moeilijker worden maar ik kan het, ik ben er van overtuigd.

Wat ik graag wil weten van andere stoppers, wat hebben jullie ervaren kwa reuk en smaak, word dit veel beter na het stoppen? En wat zijn nog meer positieve veranderingen die er optreden als je gestopt bent.
You only live once so live your life to the fullest!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:38:20 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_29131231
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:24 schreef GangstaX het volgende:
Ok, een uur geleden hevig moeten hoesten en besloten dat het wel genoeg is geweest. Ben nu bijna 20, rook al vanaf mijn 14e ongeveer. Steeds meer gaan roken en zat tot voor kort op 3/4 pakje shag per dag.

Ben nu dus al officieel een uur gestopt! Hehe stelt nog niets voor maar het begin is er, het zal nog wel (veel) moeilijker worden maar ik kan het, ik ben er van overtuigd.

Wat ik graag wil weten van andere stoppers, wat hebben jullie ervaren kwa reuk en smaak, word dit veel beter na het stoppen? En wat zijn nog meer positieve veranderingen die er optreden als je gestopt bent.
Ik ben nu dus bijna 2 weken gestopt en ik merk het eigenlijk alleen in mijn portemonnee. En ik heb gemerkt dat je meteen ruikt of iemand rookt of niet, of dan nou op kantoor is of in de kroeg. Ik heb nu tenminste wel een fris gevoel altijd.

Maar buiten de geur en het geld nog geen echte positieve ervaringen volgens mij.

succes ermee

dinsdag 26 juli 2005 @ 10:29:44 #209
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29135484
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:24 schreef GangstaX het volgende:

Een positieve verandering is (al kan je omgeving daar anders over denken ) dat je langer leeft.

Verder heb ik persoonlijk geen grote lichamelijk veranderingen meegemaakt, afgezien van het hoestje dat gelukkig is verdwenen.
De prettigste verandering is dat ik niet meer afhankelijk ben (ik kon mezelf wel wat doen, elke keer als ik om vijf voor twaalf 's avonds weer naar de avondwinkel rende voor een nieuw pakje) en dat ik niet meer panisch word bij de gedachte dat ik in een vliegtuig of op een feestje niet zou kunnen roken.

O en het eten smaakt een ietsiepietsie lekkierder, dat wel. Ik leef niet alleen langer, maar er is ook ietsje meer van mij, sinds het stoppen
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 12:18:23 #210
24209 Malawi
*POINK!*
pi_29137606
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Whoehoe! Ik moet het ook maar weer eens proberen eigenlijk .
I feel like lettin' my freak flag fly
Johnny Depp snapt het tenminste
Inside Hippy
pi_29138100
Gooi mij anders maar uit het lijstje. Ik rook steeds een week niet en dan wel weer één
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:31:42 #212
16715 Mylene
*schatje*
pi_29139553
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:39 schreef freecell het volgende:
Gooi mij anders maar uit het lijstje. Ik rook steeds een week niet en dan wel weer één
.

Door het steeds uit te stellen, sta je er ook niet echt achter .

@ Aventura, veel succes toegewenst .
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:36:13 #213
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_29139705
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:06 schreef Aventura het volgende:
Aventura: Nee ik ben gestopt met roken
Poncho: Ah tof! Good for you. Kom je me ophalen bij de bushalte?
Aventura: Zekers! Zie je daar!
*Bus stop, deuren gaan open, Aventura komt eraan*
Aventura: Hey meid!
Poncho: Hey beeb! Sigaretje?
Aventura: Ja lekker.

Hopelijk gaat het deze keer wat beter en sorry van de vorige keer
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:45:55 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_29140073
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef Poncho het volgende:

[..]

pi_29140201
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef schatje het volgende:

[..]

.

Door het steeds uit te stellen, sta je er ook niet echt achter .
Ik sta er op zich wel heel erg achter, wil heel graag stoppen, ben er van overtuigd dat ik nooit meer een sigaret aanraak....
En na twee of drie dagen begin ik al weer smoesjes te bedenken waarom ik best ééntje kan opsteken...
Daar bied ik dan twee of drie dagen moedig weerstand tegen, totdat iemand di ik heeeeel goed ken bij mij gaat zitten roken.....
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:13:08 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29140913
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef Poncho het volgende:

[..]

Herkenbaar!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:16:51 #217
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_29141002
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Herkenbaar!
Ze had ook gewoon nee kunnen zeggen.....

Maar ik respecteer haar keuze en vind het helemaal te gek dat ze niet opgeeft
En ik steun haar zeker.
No more mrs. nice-Poncho, gewoon geen sigaretten meer.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:25:25 #218
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29141229
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:16 schreef Poncho het volgende:

[..]

Ze had ook gewoon nee kunnen zeggen.....

Maar ik respecteer haar keuze en vind het helemaal te gek dat ze niet opgeeft
En ik steun haar zeker.
No more mrs. nice-Poncho, gewoon geen sigaretten meer.

Weet je dat dat best bijzonder is? Veel rokende 'vrienden' leken het me niet te gunnen toen ik stopte. Alsof ze zich verraden voelden ofzo. Dan krijg je de opmerkingen als 'Wat ongezellig' en 'wat zul je dik worden' en 'Nu is het helemaal niet meer leuk als we naar de kroeg gaan', 'Als je maar niet denkt dat ik ook stopt, want daar ga je nu vast over zeuren', etc. Dat vind ik altijd zo vreemd. Alsof ze eigenlijk stiekem heel jaloers waren of zo.

Herkennen mensen dit?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:33:59 #219
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_29141458
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Weet je dat dat best bijzonder is? Veel rokende 'vrienden' leken het me niet te gunnen toen ik stopte. Alsof ze zich verraden voelden ofzo. Dan krijg je de opmerkingen als 'Wat ongezellig' en 'wat zul je dik worden' en 'Nu is het helemaal niet meer leuk als we naar de kroeg gaan', 'Als je maar niet denkt dat ik ook stopt, want daar ga je nu vast over zeuren', etc. Dat vind ik altijd zo vreemd. Alsof ze eigenlijk stiekem heel jaloers waren of zo.

Herkennen mensen dit?
Ik ken het fenomeen wel. Laten we het kuddegedrag noemen. 'De groep rookt, dus moet iedereen roken. En met iedereen bedoelen we geen uitzonderingen'.
Ikzelf vind altijd nog dat mensen het zelf maar moeten weten. Het enige nadeel aan zo'n groep is dat je al 'stopper' veel sterker in je schoenen moet staan.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 16:21:43 #220
24209 Malawi
*POINK!*
pi_29144445
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]

Herkennen mensen dit?
Ik heb gelukkig hele koele vrienden.
Die vinden het alleen maar goed dat ik gestopt ben.
Het zijn mijn grootste supporters.
Zelf was ik ook altijd erg van de support als iemand ging stoppen. Zou het dan toch karma zijn?
I feel like lettin' my freak flag fly
Johnny Depp snapt het tenminste
Inside Hippy
pi_29148763
update je die lijst nou steeds handmatig?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:37:33 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29149826
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Herkenbaar!
Ja, zo ging het ongeveer ja. Opeens, na 4 maanden. Daarna rookte ik meteen weer op volle oorlogssterkte
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:11:33 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_29155748
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:01 schreef markkl het volgende:
update je die lijst nou steeds handmatig?
zo ja moet ik er ook in sinds 16 juli
pi_29204145
Als je wil afvallen moet je inderdaad niet gaan stoppen Mên ik ben volgens mij al behoorlijk wat aangekomen sinds ik heletijd geleden gestopt ben. An sich wel een reden om weer te beginnen omdat ik best ijdel ben maar toch maar lekker niet Geniet wel van het kunnen douchen en drie uur later de douche gel nog kunnen ruiken

anyway succes voor de mensen die het nog steeds zwaar hebben enzo.
Ik doe hier niet aan mee.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 00:35:12 #225
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_29311676
Toch al weer een maandje rookvrij inmiddels hiero!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')