abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27966386
quote:
op woensdag 15 juni 2005 20:09 schreef triggershot het volgende:

[..]

ik zie geen link met wat ik vroeg.
ja ik geloof in de erfzonde
pi_27968413
quote:
op woensdag 15 juni 2005 22:06 schreef k3vil het volgende:

[..]

ja ik geloof in de erfzonde

lekker simpel gesproken
pi_27974695
bijbel is fictie.
Niets.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 06:17:42 #229
72550 blackmage
happy slap
pi_28005875
http://www.nwcreation.net/videos/a_question_of_origins.html

even een klein topic kickje, ik heb deze fil afgekeken, het gaat er over hoe de evolutie theorie niet waar kan zijn en dat er dus een maker zou moeten zijn.

ik ga de hele film niet uitleggen maar ik zeg wel dit, als er iets nodig zoals een god om een universum te maken wie maakt dan die god?
gelovigen zeggen wel vaker dat het universum niet eeuwig heeft kunnen bestaan maar een god dus wel?
dan komt het punt dat god een tijdje geleden het heleal gemaakt nadat er tijd was dus daarvoor was er letterlijk geen tijd.
daar zit het dus al fout iets moet de tijd maken, en voor tijd was er niks (het lijkt me lastig dat er iets bestaat voor tijd zelf)

en wat was er dan voor het universum er was en wat was er voor tijd?
als iemand datkan bewijzen zijn gelovigen al 1stap veder dan de wetenschappers, maar ze kunnen niets bewijzen net zoals de wetenschappers.
dus er is totaal geen bewijs voor het bestaan van een opermachtig wezen, het feit dat er geen bewijs is zegt niet dat er geen oppermachtig wezen is maar het zegt ook zeker weten niet dat hij er wel is.

er word in de film ook gezegt dat er veel bewijs is wat de evolutie theorie en de big bang tegenspreekt, maar ook al lijkt het dat het onwaarschijnelijk is zegt het nog niet dat het niet kan gebeuren.
dus zoals mijn moeder zegt alles kan.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_28014442
het probleem van geloof is dat het veronderstelt dat alles om de mens draait. zo zou de aarde het middelpunt van het heelal zijn en de rest er maar even 'bijgeschapen' zijn. ik kan persoonlijk niet begrijpen dat mensen nog steeds zo bekrompen zijn om te geloven in de schepping zoals het geloof het zegt. het is eigenlijk gewoon collectief egocentrisme. wanneer zien we nou in dat we nietig zijn en niet alles om de mens draait. het verhaal van de schepping klopt gewoon niet, dat is wetenschappelijk bewezen. dat wil niet zeggen dat er geen hogere macht is, maar in ieder geval niet zoals de gelovigen dat denken. het is een vorm van absolutisme en elke vorm van absolutisme is gevaarlijk. we leven nu eenmaal in een dualistisch stelsel en er zijn meerdere antwoorden mogelijk. de bijbel is niet fake, maar wel als verondersteld wordt dat alles wat er in staat klopt. concluderend: geloof is hypocriet, want geloven doen mensen voor zichzelf en voor niemand anders.
De werkelijkheid is voor iedereen anders
pi_28015817
quote:
op vrijdag 17 juni 2005 13:05 schreef stims het volgende:
het probleem van geloof is dat het veronderstelt dat alles om de mens draait. zo zou de aarde het middelpunt van het heelal zijn en de rest er maar even 'bijgeschapen' zijn. ik kan persoonlijk niet begrijpen dat mensen nog steeds zo bekrompen zijn om te geloven in de schepping zoals het geloof het zegt. het is eigenlijk gewoon collectief egocentrisme. wanneer zien we nou in dat we nietig zijn en niet alles om de mens draait. .....
en dan te bedenken dat religies wel altijd nederigheid preken.
pi_28034509
quote:
op vrijdag 17 juni 2005 13:05 schreef stims het volgende:
het probleem van geloof is dat het veronderstelt dat alles om de mens draait. zo zou de aarde het middelpunt van het heelal zijn en de rest er maar even 'bijgeschapen' zijn. ik kan persoonlijk niet begrijpen dat mensen nog steeds zo bekrompen zijn om te geloven in de schepping zoals het geloof het zegt. het is eigenlijk gewoon collectief egocentrisme. wanneer zien we nou in dat we nietig zijn en niet alles om de mens draait. het verhaal van de schepping klopt gewoon niet, dat is wetenschappelijk bewezen. dat wil niet zeggen dat er geen hogere macht is, maar in ieder geval niet zoals de gelovigen dat denken. het is een vorm van absolutisme en elke vorm van absolutisme is gevaarlijk. we leven nu eenmaal in een dualistisch stelsel en er zijn meerdere antwoorden mogelijk. de bijbel is niet fake, maar wel als verondersteld wordt dat alles wat er in staat klopt. concluderend: geloof is hypocriet, want geloven doen mensen voor zichzelf en voor niemand anders.
1. je maakt een aanname...
2. je gaat daarop verder borduren...

wat ben je nu beter geweest als alle religies die je hier in een notedop probeert 'bekrompen' te nomen?
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_28131934
precies; geloof maakt een aanname, en borduurt daarop verder.
ik constateer alleen, kijk naar bewijzen en niet naar egocentrische verhaaltjes.
wetenschap is waar het om draait.
De werkelijkheid is voor iedereen anders
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:11:19 #234
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_28134438
quote:
op vrijdag 17 juni 2005 06:17 schreef blackmage het volgende:
http://www.nwcreation.net/videos/a_question_of_origins.html

even een klein topic kickje, ik heb deze fil afgekeken, het gaat er over hoe de evolutie theorie niet waar kan zijn en dat er dus een maker zou moeten zijn.

ik ga de hele film niet uitleggen maar ik zeg wel dit, als er iets nodig zoals een god om een universum te maken wie maakt dan die god?
gelovigen zeggen wel vaker dat het universum niet eeuwig heeft kunnen bestaan maar een god dus wel?
dan komt het punt dat god een tijdje geleden het heleal gemaakt nadat er tijd was dus daarvoor was er letterlijk geen tijd.
daar zit het dus al fout iets moet de tijd maken, en voor tijd was er niks (het lijkt me lastig dat er iets bestaat voor tijd zelf)

en wat was er dan voor het universum er was en wat was er voor tijd?
als iemand datkan bewijzen zijn gelovigen al 1stap veder dan de wetenschappers, maar ze kunnen niets bewijzen net zoals de wetenschappers.
dus er is totaal geen bewijs voor het bestaan van een opermachtig wezen, het feit dat er geen bewijs is zegt niet dat er geen oppermachtig wezen is maar het zegt ook zeker weten niet dat hij er wel is.

er word in de film ook gezegt dat er veel bewijs is wat de evolutie theorie en de big bang tegenspreekt, maar ook al lijkt het dat het onwaarschijnelijk is zegt het nog niet dat het niet kan gebeuren.
dus zoals mijn moeder zegt alles kan.
dat filmpje is echt een lachertje...
zoals ik al eerder poste zitten er echt de meest belachelijke argumenten in.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_28138810
quote:
op woensdag 22 juni 2005 13:49 schreef stims het volgende:

wetenschap is waar het om draait.
da's dan weer een aanname van jou.

wetenschap op zich heeft nog nooit iemand gelukkig gemaakt.
wetenschap gaat niet om iets als 'zingeving'. en da's waar veel mensen (de mens?) behoefte aan hebben.
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:58:33 #236
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_28144317
quote:
op dinsdag 14 juni 2005 20:11 schreef dennismoore het volgende:
schijnt dat door een bepaald gebied in de hersenen electrisch te stimuleren, iemand een religieus gevoel ervaart, een gevoel van gods nabijheid.
goed ik heb niet alles gelezen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat religieuze personen vooral epileptici waren. geestesziek dus.
pi_28145165
quote:
op woensdag 22 juni 2005 20:58 schreef nickybol het volgende:

goed ik heb niet alles gelezen maar ik meen ergens gelezen te hebben dat religieuze personen vooral epileptici waren. geestesziek dus.
wat zijn 'religieuze personen'?

niemand van de 'religieuze personen' die ik ken heeft namelijk last van epilepsie. .
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:07:45 #238
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_28148515
religieuze personen als personen die belangrijk waren in de religie, die openbaringen hebben gehad. onder andere jeanne d`arc werd genoemd als epileptisch, en nog een heel rijtje belangrijke religieuze figuren, waaronder ook petrus.
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:56:10 #239
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_28150062
je bent toch alsjeblieft (alsjeblieft!!!) geen kloon van ene "a", wel?
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_28150674
quote:
op woensdag 22 juni 2005 23:56 schreef stormseeker het volgende:

lijkt me ook, lets hope not..
pi_28151995
quote:
op woensdag 22 juni 2005 23:56 schreef stormseeker het volgende:
het idee van epilepsie bij profeten e.d. werd genoemd in het tv-programma "god bestaat niet", dus iets meer fokkers zullen er nu bekend mee zijn.
.
pi_28152026
bijel fake? nee joh; die is door god geschreven..
underground forever baby
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:54:48 #243
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_28153317
quote:
op donderdag 23 juni 2005 02:02 schreef toet het volgende:

[..]

het idee van epilepsie bij profeten e.d. werd genoemd in het tv-programma "god bestaat niet", dus iets meer fokkers zullen er nu bekend mee zijn.
nu je het zegt, daar heb ik het gezien ja. en nee ik ben geen kloon.....
pi_28207639
quote:
op woensdag 22 juni 2005 20:58 schreef nickybol het volgende:

[..]

epilepticus = geestesziek? ik denk dat je eens even moet opzoeken van epilepsie is. en het is zeker geen geestesziekte.
overigens kan ik me wel voorstellen waarom dit gezegd wordt. een epileptische aanval werd vroeger gezien als "bezeten door ...". bij de puntjes kun je de duivel, maar ook god invullen. maar dat heeft meer te maken met de fysieke verschijnselen (vallen, spastische bewegingen, rollende ogen).
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_28269892
het zou allemaal beter zijn denk ik, als ze al die boeken, zoals de koran en de bijbel etc etc, weer samenvoegen tot 1. net zoals het in het begin gewoon 1 was....
pi_28270805
quote:
op maandag 27 juni 2005 13:00 schreef dongorgon het volgende:
het zou allemaal beter zijn denk ik, als ze al die boeken, zoals de koran en de bijbel etc etc, weer samenvoegen tot 1. net zoals het in het begin gewoon 1 was....
precies, samenvoegen tot een grote papierpulp en er dan asterix en obelix albums van drukken.
underground forever baby
pi_28278558
quote:
op maandag 27 juni 2005 13:00 schreef dongorgon het volgende:

net zoals het in het begin gewoon 1 was....
iets met een klok en een klepel.
maar je doet leuk mee. .
  maandag 11 juli 2005 @ 21:39:06 #248
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_28719006
quote:
op maandag 13 juni 2005 18:36 schreef triggershot het volgende:
de islam spreekt over de bijbel, als een boek dat is gezonden door allah. maar door de eeuwen heen is corrupt geraakt en gewijzigd door mensen "die er een klein beetje geld aan wouden verdienen"

moslims moeten de bijbel accepteren als een boek van god, en mogen niets tegenspreken dat de koran niet tegenspreekt. omdat het wel eens zo zou kunnen zijn, dat sommige punten van allahs boodschap nog steeds ongewijzigd zijn.

de bijbel zou zijn essentie hebben verloren over heiligheid van god en zijn boodschap.

vraag is:
is volgens jou de bijbel corrupt geraakt?
de bijbel is nooit gods woord geweest.

waar staat in de koran dat de bijbel veranderd is. nergens dus.

uit pure waanhoop zijn de volgelingen van mohammed maar met dat domme verhaal gekomen. dus na 600, toen allah zogenaamd vertelde dat de bijbel gods woord is, hebben christenen en moslims ineens alle bijbels en korans veranderd. ha ha.

wie zou als gelovige nu voor geld een boek van god veranderen. wie dat gelooft is echt gestoord.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:41:27 #249
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_28723286
quote:
op vrijdag 24 juni 2005 22:43 schreef lucky8 het volgende:

[..]

epilepticus = geestesziek? ik denk dat je eens even moet opzoeken van epilepsie is. en het is zeker geen geestesziekte.
overigens kan ik me wel voorstellen waarom dit gezegd wordt. een epileptische aanval werd vroeger gezien als "bezeten door ...". bij de puntjes kun je de duivel, maar ook god invullen. maar dat heeft meer te maken met de fysieke verschijnselen (vallen, spastische bewegingen, rollende ogen).
volgens mij denk je tijdens zon aanval toch niet helemaal helder.... volgens mij kunnen veel openbaringen gezien worden als epileptische aanvallen.
pi_28723648
quote:
op maandag 13 juni 2005 18:36 schreef triggershot het volgende:
de islam spreekt over de bijbel, als een boek dat is gezonden door allah. maar door de eeuwen heen is corrupt geraakt en gewijzigd door mensen "die er een klein beetje geld aan wouden verdienen"

moslims moeten de bijbel accepteren als een boek van god, en mogen niets tegenspreken dat de koran niet tegenspreekt. omdat het wel eens zo zou kunnen zijn, dat sommige punten van allahs boodschap nog steeds ongewijzigd zijn.

de bijbel zou zijn essentie hebben verloren over heiligheid van god en zijn boodschap.

vraag is:
is volgens jou de bijbel corrupt geraakt?
vind ik knap de bijbel bestond al 500 jaar voor de koran

daarnaast klopt er van beiden geen moer
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')