Laten we dat inderdaad niet bij andere vakken voegen. Het is duidelijk een ander soort discipline dan de rest.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:24 schreef mrbombastic het volgende:
Voor wiskunde vragen is al een centraal topic.![]()
wasquote:Op maandag 13 juni 2005 20:24 schreef mrbombastic het volgende:
Voor wiskunde vragen is al een centraal topic.![]()
Ik niet. Wiskunde is gewoon een betavak, het is heel logisch om die gewoon aan dit topic toe te voegen. Straks krijg je van ieder vak een apart topic en dat is ook niet de bedoeling denk ik. Dit vind ik een hele goede oplossingquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:03 schreef thabit het volgende:
Ik vind het vooralsnog een slechte ontwikkeling.
Ja, we kennen jouw obsessie met wiskunde en jouw idee dat wiskunde verheven is boven alle andere beta-disciplines, maar dat is geen reden om geen centraal beta-topic te openen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:02 schreef thabit het volgende:
Het is opeenhoopgooiing van zaken die totaal verschillend zijn.
dan maken we er toch een nieuw apart natuurwetenschappen topic van. Alles mtb Natuurkunde, Scheikunde, Sterrenkunde en bio.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, we kennen jouw obsessie met wiskunde en jouw idee dat wiskunde verheven is boven alle andere beta-disciplines, maar dat is geen reden om geen centraal beta-topic te openen.
Voor de rest kun je je frustraties in FB kwijt.
Dit is de eerste keer dat ik je met een goed idee zie komen!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan maken we er toch een nieuw apart natuurwetenschappen topic van. Alles mtb Natuurkunde, Scheikunde, Sterrenkunde en bio.
Wiskunde en informatica doen we dan in het andere topic
en waaorm is dit nog niet sticky. De wereld draait toch om beta wetenschappen
dit hoort dus bovenaan
Dit vind ik nou een goed ideequote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan maken we er toch een nieuw apart natuurwetenschappen topic van. Alles mtb Natuurkunde, Scheikunde, Sterrenkunde en bio.
Wiskunde en informatica doen we dan in het andere topic
en waaorm is dit nog niet sticky. De wereld draait toch om beta wetenschappen
dit hoort dus bovenaan
Ik ben geen mod hierquote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:03 schreef thabit het volgende:
Je ziet, Haushofer, dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Maar toch ben ik het met hem eens. Het wiskunde topic opzichzelf liep aardig goed en dat is opeens weg. Ik zie ongeveer hetzelfde gebeuren als bij de slowchat topiques. Waarom zoveel vakken in 1 topic? Hebben we opeens harde schijf ruimte te weinig op de servers dat we maar op topics gaan besparen? Het komt de overzichtelijkheid absoluut niet ten goede en je krijgt heel snel dat er vragen ondergesneeuwd raken, als mensen uberhaupt dit topic weten te vinden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, we kennen jouw obsessie met wiskunde en jouw idee dat wiskunde verheven is boven alle andere beta-disciplines, maar dat is geen reden om geen centraal beta-topic te openen.
Voor de rest kun je je frustraties in FB kwijt.
Daarop kreeg ik van WackyDuck het volgende antwoord:quote:Ik ben weer eens aan het studeren en jullie raden het al, ik heb weer een paar vraagjes:
Allereerst als er staat 5**2, wordt er dan bedoelt 52 ? Dit weet ik nl niet zeker
En ik heb een vergelijking: 10x - x2 - 21
x moet tussen 0 en 100 liggen, hoe vind ik de maximale waarde van de uitkomst van de vergelijking?
De eerste stap kan ik niet volgenquote:Een dergelijk probleem los je op door bij de toppen en de randen van het interval de waarden te bekijken.
y=10x - x2 - 21
afgeleide nemen en op 0 stellen
y' = 10 - 2x = 0
top bij x = 5
y(0) = -21
y(5) = 4 --> Het maximum in [0,100]
y(100) = -9021 --> Het minimum in [0,100]
Daar kan je ook aan komen door middel van differentiëren, maar als je dat nog niet gehad hebt zijn er ook andere manieren om het af te leiden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:46 schreef whosvegas het volgende:
De x van de top van de parabool wordt berekend met:
x=b/2a
x=10/2=5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |