hij was dus even op vakantie, dus het is allemaal weer ok.quote:
McCarthy, thanks (again) voor je hulp! Het heeft ff geduurd, maar ik ben er nu ook uit!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:25 schreef McCarthy het volgende:
kies nu OD = 0 (die 117 tikt nl het hardst aan) en OM = 16
Nu kan je zelf makkelijk de overige 4 variabelen uitrekenen en dan heb je het antwoord.
En Fries spreken op Fok! is ook niet zo netjesquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:10 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dit herken ik stiekem toch wol, ik sil it even oerpenne en mie der ien verdjippie, sil nou wer even wat oefeningen meitsje. Gean do ek es leren luie flikker...
graag gedaanquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:03 schreef NostraBramus het volgende:
[..]
McCarthy, thanks (again) voor je hulp! Het heeft ff geduurd, maar ik ben er nu ook uit!
Dank dank dank![]()
![]()
voor McCarthy!!!
Klopt, je bent weer eens snellerquote:
Oh stom ik was vergeten een ^ in te voegen maar met [sup] kan dat dus makkelijker.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:58 schreef Wackyduck het volgende:
Moet de opgave niet 2x+1=64 zijn? Want dan klopt x=5 als antwoord wel.![]()
Logaritmen kun je ondermeer gebruiken om exponentiële vergelijkingen op een andere manier op te schrijven. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:25 schreef Djaser het volgende:
[..]
Oh stom ik was vergeten een ^ in te voegen maar met kan dat dus makkelijker.
Met logamitren heb ik nooit moeten werken, in ieder geval niet onder deze benaming. Wat duiden ze aan?
Volgens mij zoiets als x / sin(omega) = straalquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:38 schreef _Nick_ het volgende:
Ik om niet uit de volgende vraag:
Het gebied D is de ellips (x^2)+4(y^2) < 1
Beschrijf D is polaire coordinaten.
Het lukt met niet om een vergelijking voor r te vinden die afhangt van θ...wie kan mij helpen?
Wat is het probleem precies?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:37 schreef Pietjuh het volgende:
Ben een beetje met het huwelijksprobleem bezig. Nu probeer ik te kijken of het probleem een oplossing heeft als uit een groep van n vrouwen en m mannen, elke man precies met r vrouwen bevriend is, en en elke vrouw met precies r mannen. Het is zeker niet mogelijk als m < n. Weet iemand een oplossing?
Daar ben ik nu ook benieuwd naar.quote:
Ja. De som van de diagonaalelementen is gelijk aan de som van de eigenwaarden. Deze som heet ook wel het spoor van de matrix en is onafhankelijk van de gekozen basis voor de representatie van je matrix.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:56 schreef -Pepe- het volgende:
Ook een vraagje!!
Is het zo dat de diagonaal componenten van een matrix altijd hetzelfde gemiddelde hebben, ook al roteer je de matrix naar zijn eigenwaarden?
Dit is een bipartiet matching probleemquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:37 schreef Pietjuh het volgende:
Ben een beetje met het huwelijksprobleem bezig. Nu probeer ik te kijken of het probleem een oplossing heeft als uit een groep van n vrouwen en m mannen, elke man precies met r vrouwen bevriend is, en en elke vrouw met precies r mannen. Het is zeker niet mogelijk als m < n. Weet iemand een oplossing?
f(x)= xxquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:27 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
f(x)= xn
f'(x)= n*xn-1
dusuh,...
f'(x)= x * x x -1
en da's best vaag!
heeft johan derksen daar ook al verstand van 8quote:
Bij ons zeiden zequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:19 schreef MaRySe het volgende:
Ik moet structuurformules van
methylpropaan, 2,4,4-trimethylhexaan, trichloretheen etc. geven (scheikunde)
met behulp van het informatie boek lukt het me wel om het op te zoeken, maar die heb ik nu even niet.
Is er een ezelsbruggetje om al die methyl dingen en al te onthouden ? Ik vind het maar een beetje lastig om het uit m'n hoofd te weten
Iemand die een vraag formuleert als "Bepaal het domein van x^(-8/7)." uit daarmee vrij expliciet geen zak van wiskunde te begrijpen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:48 schreef GlowMouse het volgende:
Bepaal het domein van x^(-8/7). Dat is lastig, want je kunt het tot 2 manieren herschrijven:
1/(zevendemachtswortel(x)^8)
en
1/zevendemachtswortel(x^8)
In het eerste geval mag x door de zevendemachtswortel nooit negatief zijn. In het tweede geval wordt x eerst tot de achtste gedaan, zodat de zevendemachtswortel altijd getrokken kan worden.
Volgens Excel en een oude Casio rekenmachine is het domein (0,oo), want met een negatieve x volgt er een error. Een TI83+ rekent het wel uit op de tweede manier, en accepteert wel een negatieve x als input. Welke van de 2 manieren is nou de juiste?
Hoe bedoel je, hoeken opmeten? Met een geodriehoek? Of met wat goniometrie en meetkunde?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:53 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Hoi allemaal, ik kan helemaal geen hoeken opmeten van driehoeken etc. Ik heb al rondgezocht op internet, maar heb niks kunnen vinden.
Gewone eenvoudige hoeken met geodriehoek.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, hoeken opmeten? Met een geodriehoek? Of met wat goniometrie en meetkunde?
Wat wil je dan precies? Dat we je gaan uitleggen hoe je hoeken moet opmeten met een geodriehoek ?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:00 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Gewone eenvoudige hoeken met geodriehoek.
Inderdaadquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat wil je dan precies? Dat we je gaan uitleggen hoe je hoeken moet opmeten met een geodriehoek ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |