Niemand, ook ik niet, bestrijdt het recht om de Islam ter discussie te stellen. Maar het kernwoord daarin is wel 'discussie'. Wat vriend Akkersloot doet is geen discussiėren. Dat is het verkondigen van een stelling als de ultieme en enige waarheid en iedereen die het daar niet mee eens is is een 'randdebiel', dombo', 'stomme trut' (zag ik net voorbijkomen ergens), 'islamofiel' of een 'fascist'. Een discussie, daarentegen, gaat uit van de validiteit van de standpunten van beide partijen, waarna men in een rationeel gesprek, onderbouwd en gestaafd met feiten, tracht, elkaar van zijn standpunt te overtuigen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Min of meer een reactie op jouw kritiek van het "islam bashen". De islam is uiteindelijk ook slechts een mening die net als alle andere meningen ter discussie staat, ondanks de ijver van fanatieke moslims om de islam boven meningsvorming te stellen. En soms lijkt het dat sommige niet-moslims menen deze fanatieke moslims een handje te moeten helpen.
edit: eigenlijk hetzelfde als mijn reactie hier: Waarom een naam voor DE boodschap van God ?
In de context kunnen plaatsen zou natuurlijk ook kunnen. Hoort ook bij discussierenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 08:25 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
en iedereen die het daar niet mee eens is is een 'randdebiel', dombo', 'stomme trut' (zag ik net voorbijkomen ergens), 'islamofiel' of een 'fascist'.
Er is geen context voor dat soort uitlatingen. Je gebruikt ze alleen maar tegen mensen die het niet met je eens zijn. Bovendien is voor het woord 'fascist' geen enkele verontschuldiging denkbaar.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In de context kunnen plaatsen zou natuurlijk ook kunnen. Hoort ook bij discussieren![]()
volgens mij zijn dat soort woorden altijd nog persoonlijke aanval;len, en worden algemeen als zwaktebod gezien.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In de context kunnen plaatsen zou natuurlijk ook kunnen. Hoort ook bij discussieren![]()
Nee want er zijn geen users hier die "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" "zelfverdediging" noemen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:03 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Er is geen context voor dat soort uitlatingen. Je gebruikt ze alleen maar tegen mensen die het niet met je eens zijn. Bovendien is voor het woord 'fascist' geen enkele verontschuldiging denkbaar.
Dus het moet toch, in de context plaatsen ?quote:En over in context plaatsen gesproken: De pot verwijt de ketel.....
Reacties op moord Theoquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:54 schreef Schorpioen het volgende:
Er schijnt (tenminste, dat heb ik gehoord) in koran vers 5:33 te staan: "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen is dat ze gedood moeten worden", nou dat is natuurlijk gewoon zelfverdediging. Ik ben heel erg benieuwd wat jij daarvan vindt, daar ben je het toch ook wel mee eens neem ik aan?
Ja, en? Dus? So what? Waar slaat dat op? Wat heeft dat ermee te maken? Overigens geef je hier dus wel toe, dat je die woorden gebruikt tegen mensen die het niet eens zijnn met jouw opvatting daarover. Niks context dus, gewoon flamen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:00 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee want er zijn geen users hier die "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" "zelfverdediging" noemen.
Interpreteer maar. Dat doe jij met koranvers 5:33 ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:40 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ja, en? Dus? So what? Waar slaat dat op? Wat heeft dat ermee te maken? Overigens geef je hier dus wel toe, dat je die woorden gebruikt tegen mensen die het niet eens zijnn met jouw opvatting daarover. Niks context dus, gewoon flamen.
Word jij nou niet heel erg moe van jezelf? Worden mensen in je omgeving nou niet heel erg moe van jou? Je gewoonte om dit soort antwoorden te geven vind ik in ieder geval erg erg erg vermoeiend (om nog maar te zwijgen van onbeschoft).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 09:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Interpreteer maar. Dat doe jij met koranvers 5:33 ook.
Vent. Het gaat toch om "interpreteren".quote:Op zaterdag 30 juli 2005 09:14 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Word jij nou niet heel erg moe van jezelf? Worden mensen in je omgeving nou niet heel erg moe van jou? Je gewoonte om dit soort antwoorden te geven vind ik in ieder geval erg erg erg vermoeiend (om nog maar te zwijgen van onbeschoft).
Ja hoor, Akkie, je hebt helemaal gelijkquote:Op zaterdag 30 juli 2005 09:21 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Vent. Het gaat toch om "interpreteren".
En daarnaast is het nog de vraag dat je, en zeker ex-mod Schorpioen gezien zijn manier van posten, koranvers 5:33 alleen maar als "zelfverdediging" interpreteren alleen maar om de zaak op stang te halen.
Die koranvers lijkt mij het probleem niet zo. Het is meer dat jij jezelf het recht geeft om iedereen maar te beledigen. Zolang jezelf niet inziet dat je ontzettend dom bezig bent zul je dergelijke frustraties houden, Akkersloot. Vicieus cirkeltje enzo. Natuurlijk kunnen we hier alles weer herhalen, dat het niet over de inhoud gaat maar over de manier waarop je post, maar dat heeft weinig zin lijkt mij.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:02 schreef Akkersloot het volgende:
@ Julius en vooral aan ex-mod Schorpioen.
Als jullie en L_V's standpunt over koranvers 5:33 echt gewoon is vraag ik me af waarom de admins het gewenst vonden om zijn uitspraak van "zelfverdediging" uit mijn signature te verwijderen en zelfs een FB topic daarover zonder opgaaf van reden hebben gesloten.
De (interpretatie)van dat koranvers lijkt mij weldegelijk het probleem.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:13 schreef Haushofer het volgende:
Die koranvers lijkt mij het probleem niet zo. Het is meer dat jij jezelf het recht geeft om iedereen maar te beledigen. Zolang jezelf niet inziet dat je ontzettend dom bezig bent zul je dergelijke frustraties houden, Akkersloot. Vicieus cirkeltje enzo. Natuurlijk kunnen we hier alles weer herhalen, dat het niet over de inhoud gaat maar over de manier waarop je post, maar dat heeft weinig zin lijkt mij.
Nee dus.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De (interpretatie)van dat koranvers lijkt mij weldegelijk het probleem.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 07:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Het maakt me geen reet uit of jij het eens bent met mijn opvatting over die stokpaardjes tekst van je. [Het gaat om] je pathologische obsessie met de Islam die zover gaat dat je van mening bent dat je voor elke scheet, komma en punt waarvan je vindt dat hij niet in jouw xenofobe wereldbeeld past een apart topic moet openen, je schuimbekkende (en blaartrekkende) manier van posten, je schofferende, irriterende en denigrerende houding ten opzichte van andere mensen die het niet met jouw, in je eigen ogen onfeilbare, mening eens zijn en je wijze van "discussiėren" (ik ga ook maar eens aanhalingstekens gebruiken; daar ben je zo dol op, misschien dringt de boodschap dan eens door), je smijten met termen als 'islamofiel', '(rand)debiel' en 'fascist', je ongelofelijke jankmuil die je in FB opentrekt als iemand in een topic je alle hoeken van het discussieveld laat zien, terwijl je van mening bent dat je zelf wel alles mag zeggen, je gejank en gejammer als een mod topic nr. 3 miljoen over hetzelfde gezuig sluit, je ongelofelijke gezuig m.b.t. omkering van bewijslast, terwijl er legio mensen je al meerdere malen hebben verteld dat je wartaal uitslaat, je onbeschofte manier van doen door mensen waar je het niet mee eens bent aan te spreken met denigrerende versies van hun nick en je totale onwil om zelfs maar een poging te doen om in te zien dat in een discussie beide partijen een eigen mening mogen hebben en dat de mening van de andere partij wel eens zou kunnen afwijken van die van de "profeet" Akkersloot.
Ook je ongelofelijke zuighouding met betrekking tot de wijze waarop je blijft doordrammen over één bepaald regeltje tekst en jouw opvatting daarover, het feit dat je die tekst overal bij blijft betrekken en als causaal verband voor een andere uitspraak van een user blijft herhalen, hoewel die andere user als meerdere malen heeft aangetoond dat jouw causale conclusie totaal verkeerd is.
[..]
Kunnen we nu voor eens en voor altijd dus even vaststellen, dat het NIETS te maken heeft met onze wederzijdse opvattingen over die Korantekst? Heel fijn.
Waarom verwijs jij dan in een discussie over koranvers 5:33 dan zonodig naar eerdere posts van mij waaruit jij meent te mogen opmaken dat ik krankzinnig benquote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:43 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Nee dus.
Gok dat dat niet over die specifieke posts ging maar gewoon alles bij elkaarquote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom verwijs jij dan in een discussie over koranvers 5:33 dan zonodig naar eerdere posts van mij waaruit jij meent te mogen opmaken dat ik krankzinnig ben![]()
Maar dan toch niet erg tactisch om dat uitgerekend bij dat onderwerp te doen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gok dat dat niet over die specifieke posts ging maar gewoon alles bij elkaar
Jouw antwoord op elke kritiek....quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar dan toch niet erg tactisch om dat uitgerekend bij dat onderwerp te doen.
Het zit je wel zwaar hč.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:27 schreef seroquel het volgende:
Akkersloot neem lekker een valiumpje elke morgen, middag en avond en ga wat anders doen dan internetten.....
quote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die 19 zelfmoordenaars van 11 september hadden het zelfde geloof over "ongelovigen" als jouw. Hoe zo niets te vrezen.
[..]
Je toont mooi aan waar jouw geloof toe leidt. Ik heb gewoon je mooie praatjes onderuit gehaalt. Hier fierlejappen dat je niet in een hel voor ongelovigen gelooft en triomfantelijk zit te beweren dat ze volgens je gewoon vernietigd zullen worden door je "liefdevolle" haatgodje. Voor mij is er geen enkel verschil in een geloof in een hel voor "ongelovigen" of een geloof in de "eeuwige vernietiging" van "ongelovigen". En dat mag ik best zeggen in je topic over "bestaat er een hel volgens de bijbel". Voor seculieren is je verschil tussen de "hel" en de "eeuwige vernietiging van ongelovigen" immers gewoon kwatsch.
En verder mag je best antwoorden op mijn vraag waarom je zegt "worden ongelovigen zelf vernietigd". Wie of wat willen wij vernietigen, stomme Jehova ?
En erover doorgaan heeft nogal zin.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als een sekteleider nu beweert dat "ongelovigen" in de hel komen wie begint er dan ?
[stormseeker mode] Nee geen hel. Ongelovien worden door God eeuwig vernietigd [/stormseeker mode]
Ik ben niet bang voor een Hersenspinsel. Ik ben hooguit bang van de betreffende doctrines.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:43 schreef Wombcat het volgende:
Waarom ben je bang voor een god die volgens jou niet bestaat.
Ik vind dat ik al wat bereikt heb dat ik de geesteszieke sekteleiders Paulus en Mohammed als zodanig mag noemen.quote:Wat denk je te bereiken met jouw manier van discussiėren?
Als jij zelf nou eens je grote bek zou houden, en op een normale manier probeert te discuseren zouden mensen je misschien serieus nemen.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor een Hersenspinsel. Ik ben hooguit bang van de betreffende doctrines.
[..]
Ik vind dat ik al wat bereikt heb dat ik de geesteszieke sekteleiders Paulus en Mohammed als zodanig mag noemen.
En ja. Christenen en Mohammedanen moeten gewoon hun grote bek houden over "ongelovigen". Ook als zou dat het einde betekenenen van hun akelige doctrines.
Nou, gefeliciteerd zeg.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:41 schreef Akkersloot het volgende:
Ik vind dat ik al wat bereikt heb dat ik de geesteszieke sekteleiders Paulus en Mohammed als zodanig mag noemen.
quote:Op zondag 8 januari 2006 00:46 schreef NanKing het volgende:
Als jij zelf nou eens je grote bek zou houden, en op een normale manier probeert te discuseren zouden mensen je misschien serieus nemen.
Maar je bent zelf nog erger als een gelovige. Ga lekker op een sinaasappelkistje in de stad staan en promoot het niet geloven..
Je maakt jezelf zo belachelijk met je debiele uitspraken die louter op provocatie berusten.
Waar maak jij uit op dat ik tegen alle geloven ben ?quote:Op zondag 8 januari 2006 00:46 schreef NanKing het volgende:
. Ga lekker op een sinaasappelkistje in de stad staan en promoot het niet geloven
Men is een extremist als je vind dat gelovigen anderen niet bij hun geloof moeten betrekken ?quote:Op zondag 8 januari 2006 05:10 schreef DionysuZ het volgende:
sommige mensen kunnen net zo haatdragend zijn in hun queeste tegen het geloof als sommige gelovigen. Akkersloot, soms lijk je net een extremist.
Het is (doorgaans) niet wat je zegt het is hoe je het zegt.quote:Op zondag 8 januari 2006 09:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Men is een extremist als je vind dat gelovigen anderen niet bij hun geloof moeten betrekken ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |