abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2005 @ 00:45:38 #1
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27874547
Nieuw topic, nieuwe kansen. Waarom Star Trek? Nu dat Enterprise is afgelopen en er een Trekloze periode is aangebroken zal dit meer een reeks worden die zich richt op Trek in het algemeen.

Aan alles komt een einde.

[ Bericht 28% gewijzigd door Sharkdoggie op 13-06-2005 00:53:12 ]
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 13 juni 2005 @ 00:47:33 #2
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27874580
Waar we gebleven waren:
quote:
Op maandag 13 juni 2005 00:38 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

juist! en bovendien kon je hem uitschakelen als hij tóch vervelend werd..

Hier een fotootje toen hij nog niet helemaal geprogrammeerd was.

* Sharkdoggie wacht op hitsig seksuele getinte opmerking van Sessy
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 13 juni 2005 @ 00:49:18 #3
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27874613
Deze topics zijn echt veel minder leuk zonder Sessy.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 13 juni 2005 @ 01:06:26 #4
81237 releaze
best of both worlds
pi_27874919
las ik ergens een poosje terug op ST.com geloof ik, dat picardo en spiner samen een voorstelling of cd ofzo hadden uitgegeven.. kon je de poster ook downloaden was geloof ik een voorstelling.

the doctor vond ik zelf een van de leukste, boeiendste characters. net als data overigens, twee van die figuren die altijd in persoonlijke ontwikkeling zijn, waarvan de meeste episodes ook echt om hun persoontje gaat.

vond de doctor echt een hartverwarmende gast, in mijn optiek vraag me ook echt af hoe het met hem is "afgelopen"
  maandag 13 juni 2005 @ 06:41:45 #5
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27876463

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 13 juni 2005 @ 09:31:25 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27877781
quote:
Op maandag 13 juni 2005 00:47 schreef Sharkdoggie het volgende:
Waar we gebleven waren:
[..]

* Sharkdoggie wacht op hitsig seksuele getinte opmerking van Sessy
Ze hadden een beenscheer-subroutine toe moeten voegen.
pi_27880385
Hmm hij heeft blijkbaar dus toch haar, alleen op de verkeerde plaatsen.
  maandag 13 juni 2005 @ 12:14:12 #8
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_27882383
Gisteren Insurrection weer eens gekeken.

Robert Picardo was een paar jaar (vijf, zes, zeven?) geleden te gast in een programma van Paul de Leeuw. Die helemaal klaar was om Picardo met de grond gelijk te maken. Maar Robert stal de show, bracht zelfs Paul ontzettend aan het lachen met een briljant, goofy liedje over z'n EMH action figure. Geweldige man.
  maandag 13 juni 2005 @ 13:04:58 #9
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27884085
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:14 schreef Summoner het volgende:
Robert Picardo was een paar jaar (vijf, zes, zeven?) geleden te gast in een programma van Paul de Leeuw. Die helemaal klaar was om Picardo met de grond gelijk te maken. Maar Robert stal de show, bracht zelfs Paul ontzettend aan het lachen met een briljant, goofy liedje over z'n EMH action figure. Geweldige man.
Dat had ik graag gezien. Zag hem wel een keer in een aflevering van Ally McBeal.
  maandag 13 juni 2005 @ 13:27:28 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_27884939
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:14 schreef Summoner het volgende:
Gisteren Insurrection weer eens gekeken.

geweldig die had ik ook graag willen zien
  maandag 13 juni 2005 @ 15:09:08 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27888836
Als je zo kijkt naar de fotos van de bruggen in de OP, had de Enterprise-D toch een hoop verloren ruimte op de brug. Voyager ook wel, maar de Galaxy-class slaat alles.
  maandag 13 juni 2005 @ 16:43:42 #12
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27892235
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:09 schreef Witchfynder het volgende:
Als je zo kijkt naar de fotos van de bruggen in de OP, had de Enterprise-D toch een hoop verloren ruimte op de brug. Voyager ook wel, maar de Galaxy-class slaat alles.
Doe mij maar zo'n Ent-D bridge. Aan de ene zijde een counselor (Troi in mini-jurk ) en aan mijn andere been zijde een leuke first officer. Van de ENT-E zou ik snel gek worden van die blauwe licht.
  maandag 13 juni 2005 @ 18:20:25 #13
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27894731
Ik zie mezelf wel op een Sovvy lekker verfrommeld staan achter een console in het hoekje.

Op Tactical.
pi_27898847
Picardo had toch aanvankelijk Neelix willen zijn, daar had hij toch ook voor ge-auditioned dacht ik?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 07:33:35 #15
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27908914
Ik zou het niet weten.
pi_27946760

• Robert Picardo Slims Down 'The 4400'
    quote:
    Like many of the 4400, Applebaum returned with an extraordinary power -- his saliva accelerates human metabolism and weight loss. "I'm the first person to commercially market my special ability," Picardo says. "But I do not lick people on the show. That's in the European version."
    BRON: zap2it

• pi_27947361
    LICK PEOPLE? Ik zal maar niet vermelden wat ik me daar bij voorstel...
      woensdag 15 juni 2005 @ 13:30:04 #18
    45 SiGNe
    Uitspraak: Sign
    pi_27949049
    Misschien spuugt ie ze gewoon in het gezicht/
    pi_27949292
    Picardo speelde ook in een aflevering van ER, daar was ie makelaar met duidelijke EMH trekjes . Wel grappig om te zien.
    Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
      woensdag 15 juni 2005 @ 15:05:20 #20
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_27952613
    Hij zat ook in Gremlins 2 volgens IMDB maar ik kan hem niet meer herinneren.
    pi_27984734
    Eerder EMH die Picardo trekjes heeft zou ik zeggen. Dat zie je bij veel acteurs, dat ze bepaalde gewoontes er toch inhouden, maakt niet uit WAT ze spelen.

Ohja ik heb laatst die ep met Jolene in Stargate gezien... Ik vond dat ze nogal hysterisch deed voor iemand die zogenaamd een groot krijgsvrouw is... Dan mag je toch meer zelfbeheersing verwachten zou ik zeggen.
      donderdag 16 juni 2005 @ 15:43:04 #22
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_27986784
    Ze speelde niet zomaar een krijgsvrouw, maar iemand die met bepaalde emoties doet wat zij doet. Denk ook aan hoe Worf in het begin reageerde op Romulans. Hij is ook een officier en een krijger en toch reageert hij zo onprofessioneel en emotioneel.
      zondag 19 juni 2005 @ 00:19:37 #23
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_28054922
    Wanneer komt de tweede Ent box uit? Iemand die dat weet?
      zondag 19 juni 2005 @ 14:20:28 #24
    18413 Summoner
      zondag 19 juni 2005 @ 19:30:58 #25
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28068605
    Hey Summo, kan jij mij nog Romulan-thema boeken aanraden die zich afspelen in de 24ste eeuw? Ik heb vandaag Titan zien liggen en die ga ik zeker halen voor de vakantie en 'Red Sector' heb ik al.... weet je nog meer?
      FOK!fossiel zondag 19 juni 2005 @ 19:42:46 #26
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_28068898
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 20:31 schreef Sessy het volgende:
    Picardo had toch aanvankelijk Neelix willen zijn, daar had hij toch ook voor ge-auditioned dacht ik?
    klopt....in eerste instantie vondt hij de rol van The Doctor niet leuk genoeg...
      zondag 19 juni 2005 @ 20:08:29 #27
    18413 Summoner
    pi_28069681
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 19:30 schreef Witchfynder het volgende:
    Hey Summo, kan jij mij nog Romulan-thema boeken aanraden die zich afspelen in de 24ste eeuw? Ik heb vandaag Titan zien liggen en die ga ik zeker halen voor de vakantie en 'Red Sector' heb ik al.... weet je nog meer?
    Nope, ik heb me eigenlijk tot nu toe vrij afzijdig gehouden van Trek Lit. Omdat veel van die series tegenstrijdig zijn. Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof er meer rekening met continuiteit gehouden wordt. Titan is trouwens briljant, een echte aanrader. Heavy on Romulans. Ook wel cool is dat er een aantal homoseksuele crewmembers zijn, het werd eens tijd zeg.
      zondag 19 juni 2005 @ 22:49:15 #28
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28075400
    Toen ik een aantal jaren geleden nog in de Starfleet Lounge chatte op de Paramount server, was daar ook eens een discussie over homoseksualiteit en waarin je dat in Trek niet ziet. Een Amerikaan redeneerde dat in de 23ste eeuw men dat wel 'gecorrigeerd' zou hebben.

Waar ik nu nog op zit te wachten is op hoofdkarakters die eens niet uit de directe Amerikaanse invloedsfeer komen. Picard komt uit Frankrijk. Als Amerikanen eens de oceaan oversteken, gaan zij naar Frankrijk. Ik wil nou wel eens een kapitein zien uit Duitsland of een chief tactical officer uit Honduras of een chief medical officer uit Uganda ofzo.

In Stargate Atlantis hebben ze een begin gemaakt door met karakters uit Canada en Tjechiė (!!!) te komen, hopelijk kan Trek dat nu ook. Iowa just don't cut it anymore.
      zondag 19 juni 2005 @ 23:08:41 #29
    95608 Speth
    Rorschach
    pi_28076044
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 22:49 schreef Witchfynder het volgende:
    Toen ik een aantal jaren geleden nog in de Starfleet Lounge chatte op de Paramount server, was daar ook eens een discussie over homoseksualiteit en waarin je dat in Trek niet ziet. Een Amerikaan redeneerde dat in de 23ste eeuw men dat wel 'gecorrigeerd' zou hebben.

Waar ik nu nog op zit te wachten is op hoofdkarakters die eens niet uit de directe Amerikaanse invloedsfeer komen. Picard komt uit Frankrijk. Als Amerikanen eens de oceaan oversteken, gaan zij naar Frankrijk. Ik wil nou wel eens een kapitein zien uit Duitsland of een chief tactical officer uit Honduras of een chief medical officer uit Uganda ofzo.

In Stargate Atlantis hebben ze een begin gemaakt door met karakters uit Canada en Tjechiė (!!!) te komen, hopelijk kan Trek dat nu ook. Iowa just don't cut it anymore.
    Picard was Frans, Chakotay was een indiaan, Chekov was een rus... Die andere dude uit Enterprise (naam kwijt) was een Brit... Doen ze al genoeg imo.
      zondag 19 juni 2005 @ 23:09:00 #30
    18413 Summoner
    pi_28076057
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 22:49 schreef Witchfynder het volgende:
    Zulke types heb je ook wel op TrekBBS. Ik verwonder me er dan altijd over dat zo iemand fan kan zijn van Trek en het toch klaarspeelt om één van de meest fundamentele principes volledig langs zich heen te laten gaan.
    quote:

Ja, TOS was in de jaren '60 grensverleggend bezig met characters uit Swahili, Rusland en Aziė. Om een Captain met de Amerikaanse nationaliteit kon Roddenberry niet heen. Wel jammer inderdaad dat Sisko, Janeway en Archer van Amerikaanse komaf waren. Star Trek: Titan heeft niet zoveel menselijke crewmembers, maar wel twee Aboriginals.
      zondag 19 juni 2005 @ 23:26:09 #31
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28076610
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 23:08 schreef Speth het volgende:

[..]

Picard was Frans, Chakotay was een indiaan, Chekov was een rus... Die andere dude uit Enterprise (naam kwijt) was een Brit... Doen ze al genoeg imo.
    Je snapt niet wat ik zeggen wilde: ze nemen alleen maar mensen uit landen die vooraan in de amerikaanse geest zitten (op Canada na klaarblijkelijk).

Chakotay is een indiaan, dus gewoon een Amerikaan hoor.
      zondag 19 juni 2005 @ 23:35:57 #32
    45 SiGNe
    pi_28076894
    Die andere "Dude" was Malcolm Reed.
    ik vind het eingenlijk wel logisch dat ze voornamelijk Amerikanen nemen, het is een Amerikaanse serie.
    in Nederlandse series komen ook geen russen of indianen voor..

daarbij zijn er ook maar weinig landen met een ruimteprogramma, alleen de Nasa en de russen hebben mensen in de ruimte gebracht.
    pi_28077084
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 23:08 schreef Speth het volgende:

[..]

Waarom is er eigenlijk niemand uit Australie of zo op trek? Ik bedoel ja Trip en Archer waren in Australie hun training gaan doen, maar ze kwam er niet vandaan.
      zondag 19 juni 2005 @ 23:51:54 #34
    45 SiGNe
    pi_28077347
    Trouwens, dat er toevallig geen "buitenlanders" meedoen mat de hoofdbemanning hoeft nog niet te betekenen dat er geen "buitenlanders" in de rest van de crew zitten, Voyager had geloof ik 73 man bemanning en Enterprise iets van 450?
    hoeveel bemanning heb je totaal gezien aan boord n een sprekende rol?
    Ik durf te wedden dat er op de Enterprise een Nederlander aan boord was om te kijken hoe sla groeit in de ruimte
      zondag 19 juni 2005 @ 23:55:22 #35
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28077463
    Het gaat meer om de boodschap die men met Trek uit wil dragen, althans, Roddenberry.
    Men schotelt een wereld voor waar de Aarde al lang één is, maar toevallig is iedereen van betekenis een Amerikaan. Natuurlijk, Trek wordt voor de Amerikaanse tv gemaakt, maar op deze manier 'leren ze nooit iets'.
      maandag 20 juni 2005 @ 00:11:47 #36
    95608 Speth
    Rorschach
    pi_28077861
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 23:55 schreef Witchfynder het volgende:
    Het gaat meer om de boodschap die men met Trek uit wil dragen, althans, Roddenberry.
    Men schotelt een wereld voor waar de Aarde al lang één is, maar toevallig is iedereen van betekenis een Amerikaan. Natuurlijk, Trek wordt voor de Amerikaanse tv gemaakt, maar op deze manier 'leren ze nooit iets'.
    Gelukkig zit er geen politieke boodschap in zeg...
    pi_28078717
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 23:51 schreef SiGNe het volgende:
    Trouwens, dat er toevallig geen "buitenlanders" meedoen mat de hoofdbemanning hoeft nog niet te betekenen dat er geen "buitenlanders" in de rest van de crew zitten, Voyager had geloof ik 73 man bemanning en Enterprise iets van 450?
    hoeveel bemanning heb je totaal gezien aan boord n een sprekende rol?
    Ik durf te wedden dat er op de Enterprise een Nederlander aan boord was om te kijken hoe sla groeit in de ruimte
    Er zijn geen Nederlanders in Stafleet. Roken is volgens Tom Paris verboden op aarde in de toekomst, en daar zullen jointjes ook wel onder vallen.
      maandag 20 juni 2005 @ 01:56:34 #38
    45 SiGNe
    pi_28079383
    valt me tegen dat ze in de toekomst nog steeds niet legaliseren...
    pi_28081619
    alcohol hebben ze ook al verboden.

Je zou er bijna een religieuze ideologie achter gaan zoeken eigenlijk.
      maandag 20 juni 2005 @ 10:09:36 #40
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28081761
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 00:50 schreef Sessy het volgende:

[..]

Er zijn geen Nederlanders in Stafleet. Roken is volgens Tom Paris verboden op aarde in de toekomst, en daar zullen jointjes ook wel onder vallen.
    Dan zouden er ook geen Amerikanen en Fransen in Starfleet moeten zitten, want hen tref je aan in de Amsterdamse coffeeshops.

Tja, wat zou Nederland moeten doen in een tijd waar geld niet meer bestaat? Misschien nemen ze wel Nederlanders aan als diplomaten die de Ferengi gek moeten maken of wellicht zullen er een hoop bij Starfleet Medical zitten, samen met een heel stel Zwitsers.
    Maar als je zo gaat redeneren zou Engineering vol moeten zitten met Duitsers.

"Captin, ve don't hav mo'e pover! Zhe verdamte ship can not take anymo'!"
      maandag 20 juni 2005 @ 10:11:00 #41
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28081795
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 10:03 schreef Sessy het volgende:
    alcohol hebben ze ook al verboden.

Je zou er bijna een religieuze ideologie achter gaan zoeken eigenlijk.
    Space Amish.

Maar alcohol wordt nog wel gedronken hoor/zie je hier en daar in afleveringen, zeker in de koloniėn. Ik denk dat alcohol net zo verboden was als tijden de Drooglegging.
      maandag 20 juni 2005 @ 14:02:23 #42
    18413 Summoner
    pi_28088360
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 23:51 schreef SiGNe het volgende:
    Voyager had geloof ik 73 man bemanning
    Met de Maquis erbij eerder 170-180.
      maandag 20 juni 2005 @ 14:10:21 #43
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28088617
    Ik kijk nu naar "The Offspring" en jullie lekker niet. Lekker puh.

maandag 20 juni 2005 @ 14:15:24 #44
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_28088788
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 14:10 schreef Witchfynder het volgende:

Buiten?

* Sharkdoggie jaloers is
      maandag 20 juni 2005 @ 14:23:16 #45
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28089063
    Nah, wel naast het balkon én ik heb een groot glas ijsthee.

Star Trek is goed bij elke weersoort.
      maandag 20 juni 2005 @ 14:35:55 #46
    18413 Summoner
    pi_28089478
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 14:10 schreef Witchfynder het volgende:
    Alleen omdat ik ervoor kies die nu niet te kijken.
      maandag 20 juni 2005 @ 14:38:22 #47
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28089553
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 14:35 schreef Summoner het volgende:

[..]

Alleen omdat ik ervoor kies die nu niet te kijken.
    Anarchist.

maandag 20 juni 2005 @ 15:00:09 #48
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_28090217
    TNG boxen bij de kruidvat voor 64,95
    Iemand die nog geen TNG box heeft?
    pi_28090941
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 14:02 schreef Summoner het volgende:

[..]

Met de Maquis erbij eerder 170-180.
    147 werd ergens in seizoen 1 of 2 gezegd. Een aantal seizoenen later werd 143 gezegd.
    pi_28090994
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 10:09 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dan zouden er ook geen Amerikanen en Fransen in Starfleet moeten zitten, want hen tref je aan in de Amsterdamse coffeeshops.
    Volgens mij heeft Troi anders best wat jointjes op. Ze lult uit haar nek en vreet aan 1 stuk door chocola.
      maandag 20 juni 2005 @ 15:34:46 #51
    18413 Summoner
    pi_28091397
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:21 schreef Sessy het volgende:
    147 werd ergens in seizoen 1 of 2 gezegd. Een aantal seizoenen later werd 143 gezegd.
    Bij z'n launch had Voyager een crew compliment van 141. Toen zijn er een paar dood gegaan, maar is er een gehele Maquis crew bij gekomen. Misschien waren het er uiteindelijk rond de 160.
      maandag 20 juni 2005 @ 15:45:33 #52
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_28091743
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:22 schreef Sessy het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Troi anders best wat jointjes op. Ze lult uit haar nek en vreet aan 1 stuk door chocola.
    Hoorde bij haar beroep.
      maandag 20 juni 2005 @ 17:56:27 #53
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28095544
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 15:34 schreef Summoner het volgende:

[..]

Bij z'n launch had Voyager een crew compliment van 141. Toen zijn er een paar dood gegaan, maar is er een gehele Maquis crew bij gekomen. Misschien waren het er uiteindelijk rond de 160.
    Dat zouden er toch al minder moeten zijn dan er op hoort te zitten dacht ik. Volgens mij horen er rond de 175, 200 man op een Intrepid te zitten.
      maandag 20 juni 2005 @ 18:41:41 #54
    18413 Summoner
    pi_28096702
    Hoe kom je daarbij WF? Bron?

Als Voyager met een crew complement van ruim 140 man op een missie vertrekt, zal dat wel normaal zijn.
      maandag 20 juni 2005 @ 20:08:41 #55
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28099240
    Welnee, dat hoeft helemaal niet. Het schip was nog vrij nieuw, kan best dat er nog een stuk of 20 zeer gespecialiseerde mensen nog niet aan boord waren.
      maandag 20 juni 2005 @ 21:17:12 #56
    18413 Summoner
      maandag 20 juni 2005 @ 21:21:17 #57
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_28101281
    Ik vond het jammer dat ze weinig nieuwe bemanningsleden aanboord namen. Zou leuker zijn als er meer onbekendere DQ rassen erbij zaten tussen de normale bemanningsleden (als ik DQ crew als Neelix, 7of9, en die Borg kids niet meetelt). Een Hirogen had ik al geweldig gevonden.
      maandag 20 juni 2005 @ 23:23:50 #58
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28105039
    Ja nou ja, ze kunnen niet jan en alleman gebruik laten maken van hun resources. Hoe meer mensen aan boord, hoe meer ze moeten voeden, beschermen etc.

Wat ik jammer blijf vinden, is dat we betrekkelijk weinig crew hebben gezien. Sowieso zien we weinig non-coms in Trek. We kennen alleen O'Brien en vooruit, yeoman Rand, maar eigenlijk zou de meerderheid van elke crew moeten bestaan uit crewmen, pettyofficers etc. Ik had er graag meer willen zien in allerlei bijrollen. Nu lijkt het alsof iedereen vanaf ensign werkt de iedereen er onder alleen maar rondjes loopt op zo'n schip.
      maandag 20 juni 2005 @ 23:40:10 #59
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_28105457
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef Witchfynder het volgende:
    Ja nou ja, ze kunnen niet jan en alleman gebruik laten maken van hun resources. Hoe meer mensen aan boord, hoe meer ze moeten voeden, beschermen etc.
    Het had juist geholpen om de dreiging in de DQ echter te maken. Bijv. dat na een Year of Hell scenario Voyager wel nieuwe bemanningsleden moest aannemen. De Borg zou ook beter uit de verf komen als Voyager eens zware verliezen zou moeten verduren.
    pi_28105873
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 17:56 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat zouden er toch al minder moeten zijn dan er op hoort te zitten dacht ik. Volgens mij horen er rond de 175, 200 man op een Intrepid te zitten.
    Daarom klaagde Janeway ook eerst steeds dat ze undermanned waren en dat ze toe waren aan een vakantie (die toen fout ging, weet je nog, ze probeerden verhaaltjes voor zichzelf te stelen die mensen daar).
    Ze vertrokken oorspronkelijk voor een paar weken.
      dinsdag 21 juni 2005 @ 00:10:56 #61
    45 SiGNe
    pi_28106132
    Bij de eerste reis zijn er toch ook een aantal crewleden overleden? Ze hadden de EMH niet voor niets nodig.
    pi_28108289
    Ja de eerste officier, de dokter, de chief engineer volgens mij ook.
      dinsdag 21 juni 2005 @ 11:02:04 #63
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28111495
    Wie was eigenlijk de tweede na de First Officer? Tuvok?
    Op de Enterprise was Data het en hij was toen een Lt-Cmdr.

Volgens mij kun je aan het feit dat er zo weinig medische staf aan boord was al zien dat ze niet compleet waren. Of ander is het raar verdeeld. Maar één arts en een paar hospikken/verpleegster die ook meteen de pijp uit gingen?

Wanneer ze zelfs een opstandige piloot met een aanzienlijk strafblad tot hospik maken.....
      dinsdag 21 juni 2005 @ 13:20:01 #64
    45 SiGNe
    pi_28115653
    Het schip was toch ook niet ontworpen voor verkenningsmissies? Anders hadden ze ookwel wat meer schilden en wapens gehad.
    Wat was eigenlijk de officiėle functie van Voyager?

Ik denk ook dat andere rassen op starfleetschepen meer een soort uitwisselingsstudenten zijn en dat er op de schepen van die rassen ook maar enkele mensen aanwezig zijn.
    in het hier en nu zie je ook regelmatig dat studenten of werknemers naar het buitenland gaan om kennis op te doen.
      dinsdag 21 juni 2005 @ 22:52:36 #65
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28117727
    Intrepid class schepen zijn ontworpen om in ruige gebieden op zoek te gaan naar bijv de Maquis. Starfleet zou het zonde vinden om daar Galaxy-class schepen heen te moeten sturen, plus dat de kleinere Intrepids zich makkelijker door de Badlands zouden kunnen bewegen.

Voyager had als missie om strijders van de Maquis te arresteren.
      dinsdag 21 juni 2005 @ 23:10:47 #66
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_28118449
    Ik heb 2 gratis ST postcards, voor de mensen die interesse hebben.
    Deze en deze. Zie mijn msn.
    Zijn trouwens echte postcards. Geen E-cards of dergelijks.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sharkdoggie op 21-06-2005 23:28:21 ]
      dinsdag 21 juni 2005 @ 23:24:37 #67
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28119010
    Cool
      woensdag 22 juni 2005 @ 00:33:24 #68
    18413 Summoner
    pi_28121030
    quote:
    Op dinsdag 21 juni 2005 13:20 schreef SiGNe het volgende:
    Het schip was toch ook niet ontworpen voor verkenningsmissies? Anders hadden ze ookwel wat meer schilden en wapens gehad.
    Wat was eigenlijk de officiėle functie van Voyager?
    Dit stukje van Memory Alpha is wel duidelijk over de allround functie van de Intrepid Class:
    quote:
    Nearly 350 meters long, the Intrepid class is a sleek and long vessel, sporting the fastest top speed on record for a Starfleet vessel, with the exception of the new Sovereign class and the ground-breaking Prometheus class. (VOY: "Message in a Bottle")

The class serves multiple functions. An Intrepid could be seen on patrol or escort duty as easily as on long-range missions of exploration or survey. State of the art computer systems give it unprecedented storage capacity, access speed, and rigor conditioning. This, combined with a wide array of sensors covering a large amount of the exposed surface, makes the Intrepid class a premier ship of the line for Starfleet's scientific endeavours. Advanced shielding and Type-X phasers makes the vessel reliable also in combat situations.
    De Intrepid class USS Bellerophon ("Inter Arma Enim Silent Leges", DS9) was op een transport missie om Federation delegates naar Romulus te brengen voor een conferentie.

woensdag 22 juni 2005 @ 00:42:33 #69
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_28121224
    Blijft een mooie schip, hoe zwak de serie VOY ook was.
    The Internets, I needs it..
      woensdag 22 juni 2005 @ 10:35:10 #70
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28126261
    Hm, hoe zou muziek klinken in de UFP in de 24ste eeuw? We horen alleen maar klassiek, avant garde, klingon operas en zeer frappante buitenaardse volksmuziek.
    pi_28128086
    Nee hoor, klingon metal hebben we ook gehoord in de episode waar de dokter zich een holografisch gezinnetje creerde. En in Field of Fire had Ezri Dax een droom over een voormalige host (Jaran?) van haar die moordenaar was waarin hij op een soort piano speelde.
      woensdag 22 juni 2005 @ 12:45:42 #72
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28130041
    Klingon metal? Dat zou ik toch wel onthouden hebben zou je denken.
    pi_28130278
    Zijn zoon had dreadlocks en luisterde naar Klingon metal en de dokter vond het herrie en wilde dat hij het meteen uitzette waarop de zoon boos wegliep.
      woensdag 22 juni 2005 @ 13:03:46 #74
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_28130496
    Hehehehe

Als men meer naar opzwepende Metal zou luisteren, zou de Federation de oorlogen vast sneller winnen.
    pi_28132268
    Ja of je speelt het op de Vorta af en die plegen allemaal spontaan zelfmoord.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')