Dat is niet waar, dat Nederlanders te weinig sparen.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederlanders sparen te weinig , dat is algemeen bekend.
187 Miljard Euro totaal spaartegoed lijkt me toch echt niet weinig.quote:Nederlanders staan bekend als een spaarzaam volk. Uit cijfers van het CBS blijkt dat acht op de tien huishoudens spaart. Eenoudergezinnen sparen het minst. Van die groep spaart 33% helemaal niet. Het totale spaartegoed van alle Nederlanders bedraagt EUR 187 miljard. Van dit geld staat 90% veilig op een spaarrekening en 10% op een deposito.
Bijna de helft spaart voor grote aankopen zoals een auto. Andere belangrijke spaardoelen zijn vakantie, pensioen en studie van de kinderen. Opvallend is dat 47% van de spaarders geen speciaal doel heeft.
OMG: 1000 Euro p/mquote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand)
Het verbaast me niets dat jij je visite geld vraagt om in een warme kamer te zitten.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand) Ik begroot hierbij steeds krapper, zodat het net lijkt of ik geen geld heb. Waarvoor ik spaar? Ik spaar voor slechte tijden met name, want je weet nooit wat er gebeurt. Misschien verlies je je baan, of gebeuren er andere rampen...(ik wil minstens 1 jaarsalaris op de spaarrekening hebben staan) en je moet toch een buffer hebben voor slechte tijden... Mocht dit onverhoopt niet gebeuren spaar ik voor een woning, omdat een woning huren in Nederland bijna niet mogelijk is zonder 10 jaar op een wacht lijst te staan....
Ohja, inderdaad, daarom staat Nederland bekend als "Hét spaarland". Daarom zijn onze (pensioen)fondsen in combinatie met de vrije regelgeving mbt herbeleggen een paar van de grote financiële spelers in de wereld.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederlanders sparen te weinig , dat is algemeen bekend.
1000e netto sparen met je bruto minimum inkomen van 1100e? Doe je goed.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand)
Ik dacht dat je daar al minstens een ton of 2 in euro's had staan..quote:ik wil minstens 1 jaarsalaris op de spaarrekening hebben staan)
Ja hij vergeet waarschijnlijk ook de term 'let's go dutch' om maar vooral geen geld aan anderen te hoeven uitgeven of 'ons bin zunig'.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:43 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ohja, inderdaad, daarom staat Nederland bekend als "Hét spaarland". Daarom zijn onze (pensioen)fondsen in combinatie met de vrije regelgeving mbt herbeleggen een paar van de grote financiële spelers in de wereld.
Vertel toch niet steeds van die enorme Bullshit BHFH.
Oh ik heb dat in een verzekering gestopt, hun beleggen voor mij (ik ben daar zelf geen ster in )quote:Op zondag 12 juni 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik spaar en beleg voor mijn pensioen.
Wes blij dat je geld gespaard had anders had je misschien geld moeten lenen om rond te komen en dus negatiever rente ... gehadquote:Op zondag 12 juni 2005 12:37 schreef Dreuzel het volgende:
Ik spaar op het moment voor mijn vakantie naar Australie ( 6 weken).
Ik had al heel veel gespaard, maar toen kwam ik dus ineens in de financiele problemen doordat ik nog maar 10 uur per week kon werken. En een nieuwe baan zoeken is makkelijker gezegd dan gedaanDaarna was dus bijna nix meer over van al mijn spaargeld
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |