abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2005 @ 12:32:20 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27853197
Nederlanders sparen te weinig , dat is algemeen bekend. Onder invloed van de verwerpelijke reclames van bedrijven als frisia steekt men zich vaak in de schulden. Het zou goed zijn sire spotjes te starten die de Nederlanders stimuleren het geld op de bank te zetten.

Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand) Ik begroot hierbij steeds krapper, zodat het net lijkt of ik geen geld heb. Waarvoor ik spaar? Ik spaar voor slechte tijden met name, want je weet nooit wat er gebeurt. Misschien verlies je je baan, of gebeuren er andere rampen...(ik wil minstens 1 jaarsalaris op de spaarrekening hebben staan) en je moet toch een buffer hebben voor slechte tijden... Mocht dit onverhoopt niet gebeuren spaar ik voor een woning, omdat een woning huren in Nederland bijna niet mogelijk is zonder 10 jaar op een wacht lijst te staan....
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27853266
Voor wederom een VW Kever.

Maar ook voor een soort buffer als ik even geen baantje heb bijvoorbeeld, of onverwachte uitgaven.
pi_27853267
Ik spaar zodat ik over een tijdje kan stoppen met werken.

En waarom sparen nederlanders te weinig? Als je echt vaderlandsievend bent, spaar je juist niet en gooi je zoveel mogelijk geld over de balk om de economie weer op gang te helpen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  Moderator zondag 12 juni 2005 @ 12:36:20 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_27853284
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederlanders sparen te weinig , dat is algemeen bekend.
Dat is niet waar, dat Nederlanders te weinig sparen.
quote:
Nederlanders staan bekend als een spaarzaam volk. Uit cijfers van het CBS blijkt dat acht op de tien huishoudens spaart. Eenoudergezinnen sparen het minst. Van die groep spaart 33% helemaal niet. Het totale spaartegoed van alle Nederlanders bedraagt EUR 187 miljard. Van dit geld staat 90% veilig op een spaarrekening en 10% op een deposito.

Bijna de helft spaart voor grote aankopen zoals een auto. Andere belangrijke spaardoelen zijn vakantie, pensioen en studie van de kinderen. Opvallend is dat 47% van de spaarders geen speciaal doel heeft.
187 Miljard Euro totaal spaartegoed lijkt me toch echt niet weinig.

Ikzelf spaar 50 euro per maand, niet voor een speciaal doel, maar om iets achter de hand te hebben.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 12 juni 2005 @ 12:37:30 #5
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_27853303
Ik spaar op het moment voor mijn vakantie naar Australie ( 6 weken ).
Ik had al heel veel gespaard, maar toen kwam ik dus ineens in de financiele problemen doordat ik nog maar 10 uur per week kon werken. En een nieuwe baan zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan Daarna was dus bijna nix meer over van al mijn spaargeld
pi_27853348
quote:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand)
OMG: 1000 Euro p/m
Ik ben blij&trots als ik 100/200 euro per maand kan sparen...
Marianne Faithfull - Crazy Love
pi_27853354
op het moment even niet, maar vanaf volgende maand toch weer zo'n 150 per maand.. deels voor samenwonen met mijn vriendin.. en als een soort van buffer idd
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  zondag 12 juni 2005 @ 12:40:08 #8
111260 Charmian
a little joy
pi_27853355
quote:

Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand) Ik begroot hierbij steeds krapper, zodat het net lijkt of ik geen geld heb. Waarvoor ik spaar? Ik spaar voor slechte tijden met name, want je weet nooit wat er gebeurt. Misschien verlies je je baan, of gebeuren er andere rampen...(ik wil minstens 1 jaarsalaris op de spaarrekening hebben staan) en je moet toch een buffer hebben voor slechte tijden... Mocht dit onverhoopt niet gebeuren spaar ik voor een woning, omdat een woning huren in Nederland bijna niet mogelijk is zonder 10 jaar op een wacht lijst te staan....
Het verbaast me niets dat jij je visite geld vraagt om in een warme kamer te zitten.
Besides that, wat als die slechte tijden niet kopen enje gaat voortijdig de pijp uit, heb je voor niks zo achterlijk geleefd.
Sparen is goed, overdrijven niet.

Ik spaar zelf ca. 100 euro per maand.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27853390
Ik spaar voor mijn autootje en natuurlijk het rijbewijs.
pi_27853426
Als er slechte tijden komen, zal het ongetwijfeld veroorzaakt worden door inflatie
En dan is je gespaarde 10.000 euro opeens niets meer waard en kun je er nog een brood mee kopen (Rusland 1991-...)
  zondag 12 juni 2005 @ 12:43:46 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27853443
quote:
Nederlanders sparen te weinig , dat is algemeen bekend.
Ohja, inderdaad, daarom staat Nederland bekend als "Hét spaarland". Daarom zijn onze (pensioen)fondsen in combinatie met de vrije regelgeving mbt herbeleggen een paar van de grote financiële spelers in de wereld.

Vertel toch niet steeds van die enorme Bullshit BHFH.
[KNE]-Mod
pi_27853527
Om de discussie even op te rekken: wáár sparen jullie?
Thuis is een oude sok of op een superdesuup rente-rekening?

Ik persoonlijk net bij de ASN Bank.
3% rente, boetevrij geld opnemen en nog voor een 'goed doel' ook (het milieu)
Marianne Faithfull - Crazy Love
pi_27853541
Sparen sucks, geld moet rollen
pi_27853635
Ik werk fulltime (38 uur) in een winkel (ben 24 jaar)
Aangezien ik nog thuiswonend ben heb ik naast kostgeld vrij weinig kosten.
Je hebt je vaste kosten iedere maand, maar dat zijn maar enkele honderden euros
Kortom iedere maand houdt ik met gemak 500 tot 750 euro over.
Het salaris wat ik verdien is zwaar onder modaal inkomen.
(In een supermarkt verdiende ik 10% meer per uur)
Tja ik val onder de categorie mensen die niet veel nieuws hoeft te kopen.
Als ik iets zie wat ik wil hebben, koop ik het, maar ik heb niet echt behoefte veel te kopen
pi_27853655
quote:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand)
1000e netto sparen met je bruto minimum inkomen van 1100e? Doe je goed.
quote:
ik wil minstens 1 jaarsalaris op de spaarrekening hebben staan)
Ik dacht dat je daar al minstens een ton of 2 in euro's had staan..
  zondag 12 juni 2005 @ 12:53:43 #16
111260 Charmian
a little joy
pi_27853673
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:43 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ohja, inderdaad, daarom staat Nederland bekend als "Hét spaarland". Daarom zijn onze (pensioen)fondsen in combinatie met de vrije regelgeving mbt herbeleggen een paar van de grote financiële spelers in de wereld.

Vertel toch niet steeds van die enorme Bullshit BHFH.
Ja hij vergeet waarschijnlijk ook de term 'let's go dutch' om maar vooral geen geld aan anderen te hoeven uitgeven of 'ons bin zunig'.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27853675
naja bhfh, 10 duizend euro bruto is natuurlijk simpel om te sparen he
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:54:03 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27853682
Ik spaar en beleg voor mijn pensioen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_27853696
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik spaar en beleg voor mijn pensioen.
Oh ik heb dat in een verzekering gestopt, hun beleggen voor mij (ik ben daar zelf geen ster in )
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_27853710
Ik spaar voor vakantie en andere grotere uitgaven zoals een digicam of nieuwe meubeltjes.
  Moderator zondag 12 juni 2005 @ 12:55:19 #21
42184 crew  DaMart
pi_27853718
Ik spaar tussen de 100 en 300 Euro per maand voor een eigen huis. Aangezien de hypotheekverstrekkers mij geen hypotheek willen geven waarmee ik die belachelijk hoge huizenprijzen zou kunnen betalen probeer ik maar ene beetje eigen vermogen op te bouwen. Ook de inrichting en uitzet en zo heb ik al een leuk spaarbedrag voor staan, alleen nog geen huis om het aan uit te gaan geven.
pi_27853735
Oh ik spaar zelf btw zon 150 euro per maand , niet echt veel nog ! maar woon net samen en ben niet gewend nog aan mijn nieuwe uitgaven patroon
pi_27853737
een HDTV
- Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
  zondag 12 juni 2005 @ 12:57:37 #24
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_27853784
Heb heel lang ¤ 450,- in de maand gespaard voor mijn inventaris/meubels als ik op mezelf zou gaan. Nu is dat net gebeurd en heb ik een deel van het geld daarvoor gebruikt. Het restant is bestemd voor een nieuwe cv-ketel, de huidige is nu al 10 jaar oud en je weet het nooit. Daarnaast voor onvoorziene dingen mocht er iets stuk gaan in het huis.

Nu probeer ik nog steeds door te sparen met minimaal ¤ 25,- in de maand, eerst maar eens kijken hoe ik uitkom nu ik op mezelf woon en niet meer thuis. Wel jammer dat de rente nog steeds daalt, sparen loont bijna niet meer.
pi_27853797
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:37 schreef Dreuzel het volgende:
Ik spaar op het moment voor mijn vakantie naar Australie ( 6 weken ).
Ik had al heel veel gespaard, maar toen kwam ik dus ineens in de financiele problemen doordat ik nog maar 10 uur per week kon werken. En een nieuwe baan zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan Daarna was dus bijna nix meer over van al mijn spaargeld
Wes blij dat je geld gespaard had anders had je misschien geld moeten lenen om rond te komen en dus negatiever rente ... gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')