Dat is niet waar, dat Nederlanders te weinig sparen.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederlanders sparen te weinig , dat is algemeen bekend.
187 Miljard Euro totaal spaartegoed lijkt me toch echt niet weinig.quote:Nederlanders staan bekend als een spaarzaam volk. Uit cijfers van het CBS blijkt dat acht op de tien huishoudens spaart. Eenoudergezinnen sparen het minst. Van die groep spaart 33% helemaal niet. Het totale spaartegoed van alle Nederlanders bedraagt EUR 187 miljard. Van dit geld staat 90% veilig op een spaarrekening en 10% op een deposito.
Bijna de helft spaart voor grote aankopen zoals een auto. Andere belangrijke spaardoelen zijn vakantie, pensioen en studie van de kinderen. Opvallend is dat 47% van de spaarders geen speciaal doel heeft.
OMG: 1000 Euro p/mquote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand)
Het verbaast me niets dat jij je visite geld vraagt om in een warme kamer te zitten.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand) Ik begroot hierbij steeds krapper, zodat het net lijkt of ik geen geld heb. Waarvoor ik spaar? Ik spaar voor slechte tijden met name, want je weet nooit wat er gebeurt. Misschien verlies je je baan, of gebeuren er andere rampen...(ik wil minstens 1 jaarsalaris op de spaarrekening hebben staan) en je moet toch een buffer hebben voor slechte tijden... Mocht dit onverhoopt niet gebeuren spaar ik voor een woning, omdat een woning huren in Nederland bijna niet mogelijk is zonder 10 jaar op een wacht lijst te staan....
Ohja, inderdaad, daarom staat Nederland bekend als "Hét spaarland". Daarom zijn onze (pensioen)fondsen in combinatie met de vrije regelgeving mbt herbeleggen een paar van de grote financiële spelers in de wereld.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederlanders sparen te weinig , dat is algemeen bekend.
1000e netto sparen met je bruto minimum inkomen van 1100e? Doe je goed.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik spaar zoveel mogelijk en zet geld dat ik niet nodig denk te hebben aan het begin van de maand al op een spaarrekening. (tussen de 100 en 1000 per maand)
Ik dacht dat je daar al minstens een ton of 2 in euro's had staan..quote:ik wil minstens 1 jaarsalaris op de spaarrekening hebben staan)
Ja hij vergeet waarschijnlijk ook de term 'let's go dutch' om maar vooral geen geld aan anderen te hoeven uitgeven of 'ons bin zunig'.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:43 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ohja, inderdaad, daarom staat Nederland bekend als "Hét spaarland". Daarom zijn onze (pensioen)fondsen in combinatie met de vrije regelgeving mbt herbeleggen een paar van de grote financiële spelers in de wereld.
Vertel toch niet steeds van die enorme Bullshit BHFH.
Oh ik heb dat in een verzekering gestopt, hun beleggen voor mij (ik ben daar zelf geen ster in )quote:Op zondag 12 juni 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik spaar en beleg voor mijn pensioen.
Wes blij dat je geld gespaard had anders had je misschien geld moeten lenen om rond te komen en dus negatiever rente ... gehadquote:Op zondag 12 juni 2005 12:37 schreef Dreuzel het volgende:
Ik spaar op het moment voor mijn vakantie naar Australie ( 6 weken).
Ik had al heel veel gespaard, maar toen kwam ik dus ineens in de financiele problemen doordat ik nog maar 10 uur per week kon werken. En een nieuwe baan zoeken is makkelijker gezegd dan gedaanDaarna was dus bijna nix meer over van al mijn spaargeld
![]()
Is de verzekeringsmaatschappij vast heel blij mee.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:54 schreef Joene het volgende:
[..]
Oh ik heb dat in een verzekering gestopt, hun beleggen voor mij (ik ben daar zelf geen ster in )
Ongetwijfeld zullen hun er meer uit halen dan dat ik uitgekeerd krijgquote:Op zondag 12 juni 2005 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is de verzekeringsmaatschappij vast heel blij mee.
Dan heb je een hoop nodig hoorquote:Op zondag 12 juni 2005 12:55 schreef DaMart het volgende:
Ik spaar tussen de 100 en 300 Euro per maand voor een eigen huis. Aangezien de hypotheekverstrekkers mij geen hypotheek willen geven waarmee ik die belachelijk hoge huizenprijzen zou kunnen betalen probeer ik maar ene beetje eigen vermogen op te bouwen.
Het gaat mij meer om de koopprijs. exclusief kk zou ik tot 110.000 kunnen uitgeven aan de koopprijs. Veel te weinig dus, want hier koop je daar nog geen bezemkast voor. Met 10.000 eigen geld zou ik dus mijn kansen op de woningmarkt wat groter kunnen maken, want dan kan ik iets duurder kopen.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:00 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dan heb je een hoop nodig hoor¤ 10.000 eigen geld gebruiken om je hypotheek mee rond te krijgen is echt zonde van het geld. De besparing hiervan om je maandelijkse hypotheekkosten zijn misschien ¤ 5,-
je hebt wel 10.000 minder schuld en die 10.000 hoef je ook niet bij je inkomen op te tellen. Dus financieel gezien is het best slim om overtollig geld in ontroerend goed te stoppen. Ook omdat je dan makkelijker kan verhuizen en niet meteen in de problemen zit als de huizenprijzen onverhoopt mogen dalen.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:00 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dan heb je een hoop nodig hoor¤ 10.000 eigen geld gebruiken om je hypotheek mee rond te krijgen is echt zonde van het geld. De besparing hiervan om je maandelijkse hypotheekkosten zijn misschien ¤ 5,-
nee, dan ben je gewoon je geld kwijt...quote:Op zondag 12 juni 2005 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je hebt wel 10.000 minder schuld en die 10.000 hoef je ook niet bij je inkomen op te tellen. Dus financieel gezien is het best slim om overtollig geld in ontroerend goed te stoppen. Ook omdat je dan makkelijker kan verhuizen en niet meteen in de problemen zit als de huizenprijzen onverhoopt mogen dalen.
als je het niet in het huis stopt en je koopt er leuke spulletjes van heb je 10.000 schuld.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
nee, dan ben je gewoon je geld kwijt...
Ik vind die quote ook ontroerend goed!quote:Op zondag 12 juni 2005 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je hebt wel 10.000 minder schuld en die 10.000 hoef je ook niet bij je inkomen op te tellen. Dus financieel gezien is het best slim om overtollig geld in ontroerend goed te stoppen. Ook omdat je dan makkelijker kan verhuizen en niet meteen in de problemen zit als de huizenprijzen onverhoopt mogen dalen.
Bovendien zullen de banken je doorgaans aanzienlijk gunstiger voorwaarden aanbieden, als je eigen geld hebt.
Ja ok, maar dan moet je nog wel de boel verbouwen, inrichten ect. Waar dacht je dat dan van te betalen als je spaargeld wordt gebruikt om het huis te kopenquote:Op zondag 12 juni 2005 13:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om de koopprijs. exclusief kk zou ik tot 110.000 kunnen uitgeven aan de koopprijs. Veel te weinig dus, want hier koop je daar nog geen bezemkast voor. Met 10.000 eigen geld zou ik dus mijn kansen op de woningmarkt wat groter kunnen maken, want dan kan ik iets duurder kopen.
maar anders moest je voor die leuke spulletjes weer een lening afsluitenquote:Op zondag 12 juni 2005 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als je het niet in het huis stopt en je koopt er leuke spulletjes van heb je 10.000 schuld.
Starterswoningen zullen echt niet gaan dalen hoor binnen nu en 5 jaar, waarom denk je dat de prijs zo hoog is nuquote:Op zondag 12 juni 2005 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ook omdat je dan makkelijker kan verhuizen en niet meteen in de problemen zit als de huizenprijzen onverhoopt mogen dalen.
Laat ik zeggen dat ik die inrichting al 3 keer zou kunnen kopen dan van mijn spaargeld... alleen ben ik gaan rekenen en me gaan oriënteren op wat voor meubels en zo ik dan zou kopen, en toen kwam ik al op een bedrag van tegen de ¤ 20.000,- als je alle meubels nieuw koopt, gordijnen, verf, apparatuur etc. Maar goed, dat heb ik nu bij elkaar gespaard, nu nog wat om bij een huis te leggen.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan moet je nog wel de boel verbouwen, inrichten ect. Waar dacht je dat dan van te betalen als je spaargeld wordt gebruikt om het huis te kopenInrichten is ook behoorlijk aan de prijs hoor, reken maar zeker op zo'n ¤ 7.000,-
Ik heb het ook overwegen hoor maar de bank adviseerde mij om het niet te doen vanwege het 'kleine' bedrag aan eigen inbreng.
Succes ermeequote:Op zondag 12 juni 2005 13:16 schreef DaMart het volgende:
Maar goed, dat heb ik nu bij elkaar gespaard, nu nog wat om bij een huis te leggen.
Dat valt wel mee hoor. Maar als je alles nog nieuw moet kopen, dan tikt het wel behoorlijk aan. Een koelkast, bankstel, eethoek, kasten, bed, wasmachine, droogtrommel, etc en dan ook nog eens huisraad is moeilijk voor ¤ 7.000,- te krijgen voor zover ik heb kunnen nagaan. Maar goed, misschien dat ik het toch goedkoper kan krijgen, en dat ik misschien overschat wat ik nodig heb... dan houd ik in ieder geval een leuk potje voor noodgevallen overquote:Op zondag 12 juni 2005 13:20 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Succes ermeeWel een dure smaak heb je hoor
Heb hier ook net alles nieuw en ik kwam op ongeveer ¤ 9.500 uit. Hiervoor heb ik mooie RVS-apparatuur en veel Trendhopper en Ikea meubels. Meubels kunnen erg duur zijn, het verschil tussen echt hout en imitatie is al snel ¤ 1.000,-. En ja dat is best veel voor een starter, het is maar net of je dat over hebt voor je eerste meubels.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Maar als je alles nog nieuw moet kopen, dan tikt het wel behoorlijk aan. Een koelkast, bankstel, eethoek, kasten, bed, wasmachine, droogtrommel, etc en dan ook nog eens huisraad is moeilijk voor ¤ 7.000,- te krijgen voor zover ik heb kunnen nagaan. Maar goed, misschien dat ik het toch goedkoper kan krijgen, en dat ik misschien overschat wat ik nodig heb... dan houd ik in ieder geval een leuk potje voor noodgevallen over
Ik wist niet dat er mensen zijn die nog meer uitgeven dan mijn beste vriendin, en zij verdient erg goedquote:Op zondag 12 juni 2005 13:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Maar als je alles nog nieuw moet kopen, dan tikt het wel behoorlijk aan. Een koelkast, bankstel, eethoek, kasten, bed, wasmachine, droogtrommel, etc en dan ook nog eens huisraad is moeilijk voor ¤ 7.000,- te krijgen voor zover ik heb kunnen nagaan. Maar goed, misschien dat ik het toch goedkoper kan krijgen, en dat ik misschien overschat wat ik nodig heb... dan houd ik in ieder geval een leuk potje voor noodgevallen over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |