abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27834584
Oke, hij heeft niet onverdiend gewonnen van 11 spillebeentjes uit Japland, met kapsels waar zelfs Park en Vogel in een van deuk liggen. Maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. Het is huilen met de pet op. Bij de gratie van Quincy was dit topic er al eerder gekomen.

Allereerst gaat de seniele man het resultaatvoetbal propaganderen. Wil dat nou net niet de bedoeling zijn voor een jeugdteam zijn waarvan Marco van Basten moet kunnen overleven tot en met het EK 2008. De Haan moet spelers leveren aan het grote Oranje wat verzorgd, aanvallend en dwingend voetbal op de helft van de tegenstander wil spelen. Met al die Catenaccio-strijders, die Foppe van de jonge jongens probeert te maken, gaat dat toch nooit lukken.
Daarnaast houd Foppe er bijna wereldvreemde keuzes op na. Wat moet een simpel dravertje uit Utrecht in de basis terwijl je de beschikking hebt over de nieuwste sensatie van de Hollandse velden genaamd Haris Medunjanin? Wat doet Tim Vincken in de basis? De beste man heeft geen balgevoel, laat staan enige andere kwaliteiten. Collins John die al regelmatig en niet onverdienstelijk meespeelt in de grote Premier League tussen andere grote sterren moet op de bank plaatsnemen...
Tevens blijkt uit z'n selecteren z'n clubliefde voor Heerenveen, daar waar je enige objectiviteit als bondscoach moet hebben. Ene Drost, die Rzasa (ex-Feyenoord) niet eens uit de basis kan houden, staat in de basis terwijl de nieuwste revelatie Urby Emanuelson uit de vermaarde jeugdopleiding van Ajax naast Collins John mag toekijken hoe de mindere goden lopen te broddelen. Eerder flikte hij ook al een dergelijk kunstje ten faveure van een andere Heerenvener. Jerrel Wolfgang werd enkel opgeroepen omdat hij 'toevallig' in de buurt was van een trainingskamp alwaar meneer Foppe een man tekort kwam voor de afsluitende trainingspartij. Ongeacht z'n kwaliteiten mocht hij in een Oranje tricot verschijnen...

Nee, met Foppe als coach word het niks. Onmiddelijk eruit met die man! Adri van Tiggelen aanstellen als interim en het komt goed: Nederland -20, wereldkampioen 2005.
pi_27834601
Hij laat ze ook zo hard trainen dat ze na een uur conditioneel te kort kwamen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27834985
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:34 schreef gras het volgende:

Tevens blijkt uit z'n selecteren z'n clubliefde voor Heerenveen, daar waar je enige objectiviteit als bondscoach moet hebben.
Raar dat je dit als argument gebruikt, aangezien het nogal in strijd is met het 'grote' Oranje in jouw geval.

Collins John moet inderdaad duidelijk gewoon in de basis. En dat we <20 wereldkampioen worden hoop ik maar, want ik het de kaartjes voor de finale al liggen
pi_27835081
Daar had Foppe het toch al over bij studio voetbal? dat ie ze conditioneel zwakjes vond? (en daar dus aan wilde werken)
pi_27835127
Ja, dan moet je ze een week lang helemaal uitpersen, dat werkt wel dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_27835128
Emanuelson was net weer fit, hij was geblesseerd dus hij nam zeker geen risico, ik verwacht hem volgende wedstrijd in de basis. Buiten Vincken hebben we geen andere keuzes.......
Hoewel Owusu rechtsbenig is, dacht ik..... dus aanval kan bestaan uit Babel-John- Owusu.......

Maar de dragende spelers zijn wel Maduro en Vlaar en die zijn geen Heerenveen Spelers.....
Augustin viel ook in terwijl hij een Willem II speler is, had nooit wat van hem gehoord, van Kruys wel

Je moet het zo zien, Kuys is een vechtertje terwijl Maduro en Allafay mooie technische voetballers zijn, maar Kruys heb je juist nodig voor de inzet op de middenveld.....de stofzuiger dus....

Foppe is wel slim hoor
De jappen hebben gewoon een betere conditie, omdat ze technisch tekort komen op andere landen willen ze wedstrijden winnen op conditioneel vermogen......de coaches hameren ook op hun condities en standaardsituaties, dat is hun enige manier om wedstrijden te kunnen winnen....
(wk Zuidkorea, Zuidkorea kwam heel ver omdat ze 3 maanden van te voren geen competitie meer speelden , hadden ze dus heel veel rust gehad en Hiddink ging hun conditionele vermogen verhogen waardoor ze wedstrijden wonnen omdat ze heel veel liepen, bij de halve finale tegen Der Mannschaft hadden ze geen fut meer en waren ze op....)

Maar ja dat is mijn mening
pi_27835614
"Collins John die al regelmatig en niet onverdienstelijk meespeelt in de grote Premier League tussen andere grote sterren moet op de bank plaatsnemen"

Die kwam net terug van een blessure en kan dus geen wedstrijd spelen (hele).
pi_27835631
Die "nieuwste sensatie van de Hollandse velden genaamd Haris Medunjanin", is dat niet die gozer die wel een aardige beweging in huis heeft, maar zo traag is dat ze bij de veteranen nog rondjes om em heen zouden lopen?
pi_27835777
Op het gebied van Vincken ben ik het wel met je eens...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:32:32 #10
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_27835904
Gelukkig bekijkt gras de hele situatie niet met een Ajax-bril
pi_27835950
quote:
Adri van Tiggelen aanstellen als interim en het komt goed: Nederland -20, wereldkampioen 2005.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_27835985
quote:

Tevens blijkt uit z'n selecteren z'n clubliefde voor Heerenveen, daar waar je enige objectiviteit als bondscoach moet hebben.
Gelukkig heeft Marco dat soort afwijking niet- stel je voor, dan zouden we alleen (ex-) ajax spelers in het Nederlands Elftal hebben..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_27836030
Zodra Foppe ergens begint moet 'ie ontslagen worden ja.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:41:40 #14
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_27836081
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:37 schreef charon het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Marco dat soort afwijking niet- stel je voor, dan zouden we alleen (ex-) ajax spelers in het Nederlands Elftal hebben..
pi_27836099
Het gehalte (ex-)Ajacieden in Oranje is bijna nooit lager geweest.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:59:16 #16
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_27836466
quote:
IK BEN VOOR AJAX
Zet je bril eens af
Feyenoord!!! * Barça
pi_27836897
Ik snap wel dat de OP een pisstake is, maar er staan zoveel feitelijke onjuistheden in dat ik toch ff reageer.

- Foppe staat al sinds 1894 bekend om zijn aanvallende voetbal met vleugelspelers, dit wil hij ook op de U20 toepassen, met succes.

- Voorliefde voor Heerenveenspelers? Onzin, Drost is een supertalent en daar zou geen enkele trainer omheenkunnen. Overigens kon Drost Rsaza na de winter juist wél uit de basis houden...
pi_27837615
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:14 schreef MaxPower het volgende:
Ik snap wel dat de OP een pisstake is, maar er staan zoveel feitelijke onjuistheden in dat ik toch ff reageer.

- Foppe staat al sinds 1894 bekend om zijn aanvallende voetbal met vleugelspelers,
Vandaar dat grijze haar
pi_27837733
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:42 schreef WooZ het volgende:

[..]

Vandaar dat grijze haar
In de winterstop is hij Sinterklaas!
pi_27839270
Als je op deze manier naar het voetbal gaat kijken dan moet iemand als van Basten ook ontslagen worden. Het voetbal van het Nederlands elftal was veel dramatischer dan het spel van oranje onder de 20.
Bovendien zitten er ook in het Nederlands elftal tal van spelers die hier niet thuis horen.
pi_27839329
quote:
Allereerst gaat de seniele man het resultaatvoetbal propaganderen. Wil dat nou net niet de bedoeling zijn voor een jeugdteam zijn waarvan Marco van Basten moet kunnen overleven tot en met het EK 2008. De Haan moet spelers leveren aan het grote Oranje wat verzorgd, aanvallend en dwingend voetbal op de helft van de tegenstander wil spelen.
Waarom denken Ajacieden altijd dat heel Nederland zich aan moet passen aan het zogenaamde aanvallende en dwingende voetbal dat Ajax 10 jaar geleden een keer speelde?

Gelukkig snapt Marco het, tot m'n verbazing, wel en gaat ie ook voor het resultaat-voetbal.
pi_27839492
verdedigend/counter voetbal is de toekomst
pi_27840458
Maar Nederland kan over het algemeen niet goed verdedigen.....ze moeten juist aanvallen zodat ze minder hoeven te verdedigen.............. beste verdediging is de aanval bij Nederland.................

Dat zie ik ook liever, ik haat Italiaans voetbal, tijdens het WK Frankrijk werd Nederland genoemd tot de Europese Brazilianen, dat is iets waar ik trots op kan zijn!!!
pi_27840502
Is dit serieus???

Fope
pi_27840516
Marco de prutser kan nog heel veel van Foppe leren.

Ruud Gullit ook trouwens, die kreeg deze spelertjes er niet onder.
pi_27840541
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:53 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Waarom denken Ajacieden altijd dat heel Nederland zich aan moet passen aan het zogenaamde aanvallende en dwingende voetbal dat Ajax 10 jaar geleden een keer speelde?

Gelukkig snapt Marco het, tot m'n verbazing, wel en gaat ie ook voor het resultaat-voetbal.
Als de bondscoach dwingend en aanvallend wil gaan spelen kan de coach van jeugdploegen moeilijk verdedigend gaan spelen, toch?
In Southern Sun
pi_27840548
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:33 schreef Ninedarts het volgende:
Maar Nederland kan over het algemeen niet goed verdedigen.....ze moeten juist aanvallen zodat ze minder hoeven te verdedigen.............. beste verdediging is de aanval bij Nederland.................

Dat zie ik ook liever, ik haat Italiaans voetbal, tijdens het WK Frankrijk werd Nederland genoemd tot de Europese Brazilianen, dat is iets waar ik trots op kan zijn!!!
Maja wat heb je er aan als je zo genoemd wordt maar niet het WK wint
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:39:45 #28
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_27840633
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:35 schreef SCH het volgende:

alsof Gullit een trainer/coach is
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_27840648
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:35 schreef SCH het volgende:
Marco de prutser kan nog heel veel van Foppe leren.

Met Gullit als trainer ga je op je bek
pi_27840660
hmm, een topic met Heerenveense- contra Amsterdams getinte meningen.... waar het voor iedereen hier dus vooraf al een uitgemaakte zaak lijkt, nu nog mijn standpunt... ehm, beetje ontslaan dan maar?
pi_27840997
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als de bondscoach dwingend en aanvallend wil gaan spelen kan de coach van jeugdploegen moeilijk verdedigend gaan spelen, toch?
Laat Marco z'n team dwingend en aanvallend voetballen dan?
pi_27841040
Wat snap je niet aan het woordje wil?
In Southern Sun
pi_27841103
De winnende coach had toch gelijk?
pi_27842273
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:36 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Maja wat heb je er aan als je zo genoemd wordt maar niet het WK wint
Je hebt ook geluk nodig, en ze stranden altijd in de halve finale..........maar eens zal de ommekeer komen...kijk maar afgelopen EK, ze wonnen de strafschoppenserie tegen Zweden, en dat sinds lange tijd!!!
pi_27843276
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 20:37 schreef Ninedarts het volgende:

[..]

Je hebt ook geluk nodig, en ze stranden altijd in de halve finale..........maar eens zal de ommekeer komen...kijk maar afgelopen EK, ze wonnen de strafschoppenserie tegen Zweden, en dat sinds lange tijd!!!
Strafschoppen heeft niks te maken met mooi voetbal. Die wedstrijd was juist HET voorbeeld van lelijk voetbal.
pi_27844034
Ja dat is waar, ze waren bang voor Zlatan The Phenomal...dus gingen ze maar verdedigen... en Zweden ging ook verdedigen omdat ze bang waren voor Robben, wat doe je eraan en Advocaat was ook geen goede coach!!!!!

Maar ik blijf altijd positief
pi_27851470
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
Het gehalte (ex-)Ajacieden in Oranje is bijna nooit lager geweest.
Inderdaad. Slechts vier (ex-)Ajacieden in de basis. De afgelopen tien jaar zijn er geen officiële interlands met minder. Zelfs Advocaat speelde met meer Ajacieden dan Marco van Basten in de basis. Het is dus vooral de aloude bekrompenheid van de mensen die beweren dat Marco totaal op Ajax is gericht.
pi_27851479
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:59 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Zet je bril eens af
1. Ik heb geen bril, laat staan lenzen.

2. Ik ben niet voor Ajax. Ik ben voor AFC. Ik zweer het je, op het graf van Jack van Gelder's pyjama.
pi_27851480
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:42 schreef gras het volgende:

[..]

Inderdaad. Slechts vier (ex-)Ajacieden in de basis. De afgelopen tien jaar zijn er geen officiële interlands met minder. Zelfs Advocaat speelde met meer Ajacieden dan Marco van Basten in de basis. Het is dus vooral de aloude bekrompenheid van de mensen die beweren dat Marco totaal op Ajax is gericht.
Kom op zeg. De selectie van Maduro en Babel neemt je alle wapens uit handen.
pi_27851544
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op zeg. De selectie van Maduro en Babel neemt je alle wapens uit handen.
Het past geheel in zijn lijn van selecteren (Vlaar, Bobson, Denneboom, v. Galen, Yildirim, etc.).
Klik dan als je durft
pi_27851561
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:14 schreef MaxPower het volgende:
Pisstake? Feitelijke onjuistheden?
quote:
- Foppe staat al sinds 1894 bekend om zijn aanvallende voetbal met vleugelspelers, dit wil hij ook op de U20 toepassen, met succes.
Daar staat hij om bekend, ja. Niets dan lof voor de clubtrainer Foppe. Maar het gaat nu over de bondscoach Foppe. Bondscoach Foppe gaf voor de eerste wedstrijd aan in niet bedekte termen dat alles voor het resultaat ging. Aanvallend voetbal met vleugelspelers is dus niet de eerste intentie van hem met deze jeugdspelers. Punten is het enige wat telt en meer van die spastische kreten. Het enige wat telt is de inviduele ontwikkeling van de spelers. Spelers moeten beter gemaakt worden door Foppe. Met de spelintentie van Foppe is er echter sprake van eenn negatieve ontwikkeling. En een succes kun je het echt totaal niet noemen. Dat kun je pas stellen als er diverse spelers volgend seizoen in Duitsland schitteren. Als -20 wereldkampioen word koop je er niks voor. Ja, het is een mooie prestatie maar meer niet. Niks boven het grote Oranje!
quote:
- Voorliefde voor Heerenveenspelers? Onzin, Drost is een supertalent en daar zou geen enkele trainer omheenkunnen. Overigens kon Drost Rsaza na de winter juist wél uit de basis houden...
Drost is een supertalent, ja. Er zijn nou immer weinig linksbenige verdedigers in Nederland. Maar ik zet mijn twijfels bij z'n basisplaats, daat waar ik ene Urby Emanuelson hoger aansla. Overigens ben jij de man met de feitelijke onjuistheden, daar waar ik m'n mening wel correct kan onderbouwen. Heerenveen speelde na de winterstop 20 officiële wedstrijden. Het merendeel van deze wedstrijd stond niet Drost in de basis. Nee, het is zowaar Rzasa (ex-Feyenoord), zoals ik je al eerder kon vertellen.
pi_27851570
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:51 schreef Suijk het volgende:

[..]

Het past geheel in zijn lijn van selecteren (Vlaar, Bobson, Denneboom, v. Galen, Yildirim, etc.).
Onzin, die spelers zijn bijna allemaal alweer weg.

Wat je eigenlijk zegt is dat hij puur selecteert op hypes in de competitie, wat volgens mij ook zo is.
pi_27851587
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin, die spelers zijn bijna allemaal alweer weg.
Die voldeden dus niet. Degenen die blijven wel.
quote:
Wat je eigenlijk zegt is dat hij puur selecteert op hypes in de competitie, wat volgens mij ook zo is.
Dat is zondermeer waar.
Klik dan als je durft
pi_27851612
Wat niet wegneemt dat Foppe gewoon weg moet natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_27851624
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:55 schreef Suijk het volgende:

[..]

Die voldeden dus niet. Degenen die blijven wel.
Dat vind ik slecht, om zo snel te concluderen en daarmee jongens af te fikken.
quote:
Dat is zondermeer waar.
Dat vind ik korte termijn denken, dat doet hij toch juist niet?
pi_27851628
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:57 schreef Suijk het volgende:
Wat niet wegneemt dat Foppe gewoon weg moet natuurlijk.
Voor zeker
pi_27852537
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:53 schreef gras het volgende:
Daar staat hij om bekend, ja. Niets dan lof voor de clubtrainer Foppe. Maar het gaat nu over de bondscoach Foppe. Bondscoach Foppe gaf voor de eerste wedstrijd aan in niet bedekte termen dat alles voor het resultaat ging. Aanvallend voetbal met vleugelspelers is dus niet de eerste intentie van hem met deze jeugdspelers. Punten is het enige wat telt en meer van die spastische kreten. Het enige wat telt is de inviduele ontwikkeling van de spelers. Spelers moeten beter gemaakt worden door Foppe. Met de spelintentie van Foppe is er echter sprake van eenn negatieve ontwikkeling. En een succes kun je het echt totaal niet noemen. Dat kun je pas stellen als er diverse spelers volgend seizoen in Duitsland schitteren. Als -20 wereldkampioen word koop je er niks voor. Ja, het is een mooie prestatie maar meer niet. Niks boven het grote Oranje!
[..]
Heb je de wedstrijd wel gezien? Er werd toch echt met 3 spitsen dwingend gespeeld. Dat de clubtrainers hebben verzaakt en dat de selectie er na 60 minuten doorheen zat ligt niet aan Foppe natuurlijk.
quote:
Drost is een supertalent, ja. Er zijn nou immer weinig linksbenige verdedigers in Nederland. Maar ik zet mijn twijfels bij z'n basisplaats, daat waar ik ene Urby Emanuelson hoger aansla. Overigens ben jij de man met de feitelijke onjuistheden, daar waar ik m'n mening wel correct kan onderbouwen. Heerenveen speelde na de winterstop 20 officiële wedstrijden. Het merendeel van deze wedstrijd stond niet Drost in de basis. Nee, het is zowaar Rzasa (ex-Feyenoord), zoals ik je al eerder kon vertellen.
Gelijkspel. Allebei 11 wedstrijden en in één van die wedstrijden (ajax, amstelcup) werd Rsaza eruitgehaald voor Drost...
pi_27857341
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:19 schreef DIJK het volgende:
Die "nieuwste sensatie van de Hollandse velden genaamd Haris Medunjanin", is dat niet die gozer die wel een aardige beweging in huis heeft, maar zo traag is dat ze bij de veteranen nog rondjes om em heen zouden lopen?
De bal aan een touwtje, DIJK. Fenomenale speler.
www.thuisuiteten.nl
pi_27857907
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:02 schreef methodmich het volgende:

[..]

De bal aan een touwtje, DIJK. Fenomenale speler.
Hij moet niet aan een touwtje, hij moet in het net!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_27864807
Nederland heeft tot nu toe het mooiste voetbal laten zien. Ik heb net Brazilie-Nigeria gezien, zgn 2 topteams, het was niet om aan te zien, huilken met de pet op.

En vergis je niet in Japan, die zijn al maanden in voor bereiding,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')