abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:55:04 #101
37769 erodome
Zweefteef
pi_27950000
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wijzen die Nasca lijnen niet naar waterbronnen? Staat me iets van bij namelijk
De cicels gaan van of naar de zee ja, de lijnen lijken willekeurig te zijn, gaan door de hele woestijn heen, kriskras.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27951003
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou nee, ze zijn niet vanaf de grond te maken en dat houdt onderzoekers dus al heel wat jaren nogal bezig...
Die methode die jij hier noemt werkt wel, maar alleen op mooi vlak terrein, niet met hoogteversschillen.

Waar ze wel achter zijn gekomen is dat het nasca volk ontzttend goede wevers waren die stoffen konden weven die ze bv voor hete lucht balonnen konden gebruiken(sterk genoeg dus die stoffen) en het vermoeden bestaan dat de nascanen dus gevlogen hebben, wat ondersteund wordt door tekeningen van nascanen op vogel achtige wezens.
Sorry hoor, maar een sterk vermoeden dat ze luchtballonnen hadden.. Dat gaat iets te ver. Een aantal onderzoekers hebben dat vermoeden ja, maar het is bij lange na niet de heersende theorie bij het grote gros van onderzoekers. En als men luchtballonnen had, waarom dan vogelachtigen tekenen? Doesn't make sense.

En zo veel bergen zijn er niet in dat gebied, en met een klein heuveltje is "mijn" manier nog prima toepasbaar.

Zoals je op deze satellietfoto kan zien, is het getekende gedeelte juist het vlakke gedeelte tussen de bergen in
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_27951490
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:55 schreef erodome het volgende:

[..]

De cicels gaan van of naar de zee ja, de lijnen lijken willekeurig te zijn, gaan door de hele woestijn heen, kriskras.
Ze wijzen toch vooral naar ondergrondse waterbronnen? Wat opzich wel een valide verklaring kan zijn omdat water nogal moeilijk te vinden is in dat gebied.

Science heeft hier ooit een keer een artikel aan gewijd.
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:52:27 #104
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27952153
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:31 schreef Chewie het volgende:
Ze wijzen toch vooral naar ondergrondse waterbronnen? Wat opzich wel een valide verklaring kan zijn omdat water nogal moeilijk te vinden is in dat gebied.
Maar die waterbronnen liggen zo dat je er een mooi figuur van kunt maken of snap ik ergens iets niet?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27952338
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:52 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Maar die waterbronnen liggen zo dat je er een mooi figuur van kunt maken of snap ik ergens iets niet?
Je hebt toch die lijnen die bijhoorlijk recht zijn en die figuren?

Het artikel in Science ging over de lijnen, die wijzen naar ondergrondse waterbronnen.

Waar die figuren voor dienen geen idee.
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:47:06 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_27956552
Er zijn recht lijnen, circels, driehoeken, figuren en nog wat wiskundige figuren...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:04:11 #107
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_27962039
die nasca lijnen (iig dat 'kruispunt' dus) kan ik in de ware (NLT landsat 7) kleuren modus tot 300km* goed zien

de discussie of je het kan zien vanuit de wel/niet aanwezige bergen is heel simpel

ja* - maar daar heb je geen reet aan bij het tekenen...want dat is 30km verderop
hoe wil je dat leger aan mensen coordineren zonder walkie talkie .. en 30 km ver kijken is vanaf een berg nog behoorlijk lastig

volgens mij is dat plateu 152 *.. kan iemand dat bevestigen

*dat is dus wat het progje aangeeft hoe hoog je zou zijn
*gebasseerd op nasa world wind dus
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_27962728
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:04 schreef coz het volgende:
die nasca lijnen (iig dat 'kruispunt' dus) kan ik in de ware (NLT landsat 7) kleuren modus tot 300km* goed zien

de discussie of je het kan zien vanuit de wel/niet aanwezige bergen is heel simpel
[[url=http://www.imageloads.com/thumbs/acb7ba984d.jpg]afbeelding][/url]
ja* - maar daar heb je geen reet aan bij het tekenen...want dat is 30km verderop
hoe wil je dat leger aan mensen coordineren zonder walkie talkie .. en 30 km ver kijken is vanaf een berg nog behoorlijk lastig

volgens mij is dat plateu 152 *.. kan iemand dat bevestigen

*dat is dus wat het progje aangeeft hoe hoog je zou zijn
*gebasseerd op nasa world wind dus
Je hebt helemaal geen verhoging nodig om een grote afbeelding te tekenen. Kijk eens hier..

Dat een berg leuk is om het resultaat te bewonderen, staat los van hoe je ze maakt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:28:05 #109
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27962871
Overigens dwalen we nu wel heel erg af van het eigenlijke onderwerp, mensen
Wie weet dat we voor deze onderwerpen een apart topic kunnen openen? Of anders verdergaan in: De geheimen van de wereld.

Maakt mij verder niet uit, hoor. Vind het hier ook leuk
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:07:51 #110
90061 coz
pi_27964217
* coz guilty
je hebt mijn toestemming (niet dat je het van mij nodig hebt ) om dit draadje te splitsen vanaf deze post

de post over all seeing eye heb ik al in kladblok staan .. je hoeft niet moeilijk te doen om die weer terug te krijgen hier
(zal hem zelf wel uit gesplitste draad verwijderen)
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:11:35 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27964346
Oja das waar ook, het is weer de tijd van de eind-examenstunts en de studenten die het begin van de zomervakantie vieren...

verdulle, bijna een vakantie vergeten
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:14:07 #112
90061 coz
pi_27964461
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je hebt helemaal geen verhoging nodig om een grote afbeelding te tekenen. Kijk eens hier..

Dat een berg leuk is om het resultaat te bewonderen, staat los van hoe je ze maakt...
waar is dat grid dan nu ?
en een a4 tot 5meter vergroten is nog niet zo moeilijk inderdaad ... maar tot 1000 meter , tja .. nog nooit geprobeert
pi_27964676
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:14 schreef coz het volgende:

[..]

waar is dat grid dan nu ?
en een a4 tot 5meter vergroten is nog niet zo moeilijk inderdaad ... maar tot 1000 meter , tja .. nog nooit geprobeert
Goeie vraag waar dat grid nu is, dat vroeg ik me ook af.

Het kan natuurlijk zijn dat ze het grid hadden gemaakt om het vervolgens weer te verwijderen. Of met iets dat na verloop van tijd vervliegt, of wegspoelt, of uitwast of zo (een spoortje met kalk maken of zo, kan me voorstellen dat als je er niet teveel van gebruikt het na een paar honderd jaar wel verdwenen is).

Misschien is dit nog een leuk projectje voor de TRU-meet. Ergens een groot parkeerterrein zoeken en reusachtig Fok! symbool maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2005 21:56:11 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:51:21 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27965799
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Goeie vraag waar dat grid nu is, dat vroeg ik me ook af.

Het kan natuurlijk zijn dat ze het grid hadden gemaakt om het vervolgens weer te verwijderen. Of met iets dat na verloop van tijd vervliegt, of wegspoelt, of uitwast of zo (een spoortje met kalk maken of zo, kan me voorstellen dat als je er niet teveel van gebruikt het na een paar honderd jaar wel verdwenen is).

Misschien is dit nog een leuk projectje voor de TRU-meer. Ergens een groot parkeerterrein zoeken en reusachtig Fok! symbool maken.
Ik zeg: het gras bij schiphol op de goede manier maaien
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:09:44 #115
90061 coz
pi_27966536
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:20 schreef Wombcat het volgende:
of wegspoelt, of uitwast
(in 1920) Passengers reported seeing primitive 'landing strips' on the ground below. The Lines were made by removing the iron-oxide coated pebbles which cover the surface of the desert. When the gravel is removed, they contrast with the light color underneath. In this way the lines were drawn as furrows of a lighter color

[ Bericht 3% gewijzigd door coz op 15-06-2005 22:41:32 ]
pi_27967365
quote:
Er wonen een paar van hun onder ons, maar we zien ze niet. Dit komt omdat ze op een veel hoger trillings niveau leven dan ons. Hoger dan die van geesten en die kunnen we al met moeite waarnemen. Hun hebben de taak op zich genomen om ons bij te staan in de aanstaande evolutie stap. Zoals je waarschijnlijk al weet zijn er al fikse veranderingen aan het plaats vinden, lees bijvoorbeeld het draadje dat Misticle opgezet heeft (http://forum.fok.nl/topic/710908). Zo ook de gechannelde berichten van de "Engel" St. Germain.
als ze op een hoger trillings niveau leven, waar is dan het bewijs hiervan? deze stelling moet toch voortkomen uit een bepaald wetenschappelijk bewijs lijkt me

voor de rest denk ik dat ze allemaal gemaakt zijn door mensen, net als schilderijen is de 1 er meer bedreven in dan een ander, en vandaar dat ze elke keer complexer worden (oefening baart kunst)
pi_27967548
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:09 schreef coz het volgende:

[..]

Passengers reported seeing ‘primitive landing strips’ on the ground below. The Lines were made by removing the iron-oxide coated pebbles which cover the surface of the desert. When the gravel is removed, they contrast with the light color underneath. In this way the lines were drawn as furrows of a lighter color

Waar gaat dit over? Nasca?
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:49:03 #118
90061 coz
pi_27967990
[snip]
edit sorry Wombcat , excuus

serieus :: was het een reactie over je idee dat het nazca-grid te maken met iets wat makelijk in water oplost ... wat dus onzinnig is om te gebruiken in een woestijn ..tenzij het de bedoeling is dat we nu nog het grid kunnen zien

[ Bericht 20% gewijzigd door coz op 15-06-2005 23:11:36 ]
pi_27968236
Mij een beetje belachelijk maken

dat 't nu al veel te warm in je kamer is, het is nog niet echt warm geweest. Hou wel het hoofd koel

Maar idd, in de woestijn zal iets niet zo heel snel uitspoelen. Hoewel het ook in de woestijn flink kan regenen.

Misschien hadden ze wel hele goede stofzuigers?

Serieus maar weer: ze kunnen natuurlijk heel eenvoudig iets gebruikt hebben wat ze ook weer makkelijk konden verwijderen. Misschien hebben ze het grid wel gemaakt door touwen te spannen of zo. Of door met stenen, die ze vervolgens ook weer voor één van de andere figuren gebruikt hebben.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:56:41 #120
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27968251
Wat een on-onderbouwde onzin in de openingspost zeg, dat is gewoon een verhaal gebasseerd op 3x niks....

Anyway, graancircels zijn wel interessant, jammer genoeg zijn er ook al veel bewezen fakes, of ze allemaal fake zijn is maar de vraag, omdat bij sommige cirkels het graan " anders gebogen" is.
  woensdag 15 juni 2005 @ 23:10:09 #121
90061 coz
pi_27968728
sorry Wombcat, het was niet zooo belachelijk bedoeld, en al helemaal niet belachelijk makend.
heb het aangepast
warm :: tot halverwege de avond is het raam dicht geweesd, plus zolderkamer met allerlei apparatuur
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:56 schreef Varr het volgende:
Wat een on-onderbouwde onzin in de openingspost zeg, dat is gewoon een verhaal gebasseerd op 3x niks....

Anyway, graancircels zijn wel interessant, jammer genoeg zijn er ook al veel bewezen fakes, of ze allemaal fake zijn is maar de vraag, omdat bij sommige cirkels het graan " anders gebogen" is.
over het "anders gebogen"

neem even een kijkje in deze post van erodome
voor wat details over dat 'anders gebogen' ... (iets onder die lap tekst staan plaatjes)
quote:
* Laboratorium analyses die bekend maakten dat er biologische en chemische veranderingen waren in het gewas.
pi_27969023
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:10 schreef coz het volgende:
sorry Wombcat, het was niet zooo belachelijk bedoeld, en al helemaal niet belachelijk makend.
heb het aangepast
*proest* ik bedoelde dat helemaal niet serieus, dat met dat belachelijk maken.
vond zelf na lezen van je post dat er wel wat op te merken was aan mijn opmerking
kon wel om je reactie lachen
pff. geloof dat men nu wel supergevoelig aan het worden is in dit forum

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2005 23:21:40 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 23:44:49 #123
90061 coz
pi_27969727
! ...
wel verwachten dat anderen sarcasme kunnen lezen maar er zelf overheen kijken is niet tof
* coz koude douche zoekt

9-11 flamewars tijd ( ) he - dan is men altijd iets meer carefull

edit:: mss had de textonly weergave er iets mee te maken

[ Bericht 20% gewijzigd door coz op 16-06-2005 00:56:13 ]
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:26:58 #124
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_27970845
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:11 schreef Yildiz het volgende:
Oja das waar ook, het is weer de tijd van de eind-examenstunts en de studenten die het begin van de zomervakantie vieren...

verdulle, bijna een vakantie vergeten
....in de donkere nacht.
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:58:26 #125
90061 coz
pi_27994732
Magics , daar moet je geen tijd / aandacht aan besteden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: