Verwees je niet zelf net naar de teksten van U2 toen iemand zei dat het geen gospel was?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:34 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Het is ook niet helemaal te vergelijken met U2, maar ben jij dan zo'n type die eerst naar de tekst luistert om de muziek te waarderen?
Daarom is het beter om alles te luisteren, ik vind ook niet alles top dat er op staatquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep. Integraal onderdeel van een stuk muziek. Voor mij dan. Tenzij een nummer wel zo gruwelijk mooi van muziek is dat de tekst niet meer boeit, maar dat vond ik niet van de muziek die je aandroeg, sorry.
Goth's geloven niet in iets wat er niet is.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:36 schreef Lizz-n het volgende:
maar dan niet in het gothic wezen maar in het christelijk zijn.
't Kon niet op tegen "I Want You (She's So Heavy)".quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:37 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Daarom is het beter om alles te luisteren, ik vind ook niet alles top dat er op staat![]()
Ja, maar ik snap die link niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:36 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Verwees je niet zelf net naar de teksten van U2 toen iemand zei dat het geen gospel was?
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:38 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
en stond een vrouw aan de bali.
en die keek zo naar onze tshirts, en die wist zo de psalm te zeggen welke op de tshirts stond.
Gast, lees de OP nog 's en ga lekker naaktfietsen met zulke opmerkingenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:38 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Goth's geloven niet in iets wat er niet is..
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:38 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
ga maar ergens anders postenquote:Regels:
~ Geen gezeur over geloof, of je wel in God gelooft of niet, daar is deze topic niet voor bedoeld
~ Respecteer, en accepteer elkaar
Als dit bij de Christelijke Drukkerij Delft was, dan vind ik het niet zo raarquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:38 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
Daarbij, wij waren bij de drukker vandaag.
en stond een vrouw aan de bali.
en die keek zo naar onze tshirts, en die wist zo de psalm te zeggen welke op de tshirts stond.
En vond het zeer cool dat wij deze dingen lieten maken.
zo kan het natuurlijk ook he
Welk bewijs heb jij dan dat God er niet is?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:38 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Nee, gewoon een fotozaakquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als dit bij de Christelijke Drukkerij Delft was, dan vind ik het niet zo raar
En welk bewijs heb jij voor het tegendeel?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:40 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Welk bewijs heb jij dan dat God er niet is?![]()
Tegendeel lijkt me logischer vind je niet?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:40 schreef Lizz-n het volgende:
Welk bewijs heb jij dan dat God er niet is?![]()
We hebben het over "geloven". Daar zit m.i. weinig logica in. Daarom heet 't ook een geloof.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:41 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Tegendeel lijkt me logischer vind je niet?
Ook geen, dus daarom kun je niet met harde feiten zeggen dat God wel/niet bestaat.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
En welk bewijs heb jij voor het tegendeel?
Dus stelt iedereen voor zichzelf vast of ie vindt dat ie wel of niet bestaat, plus de nodige schimmige tussenvormen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:43 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Ook geen, dus daarom kun je niet met harde feiten zeggen dat God wel/niet bestaat.
Probeer het eens met logisch nadenken. Indien mogelik. :\.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:43 schreef Lizz-n het volgende:
Ook geen, dus daarom kun je niet met harde feiten zeggen dat God wel/niet bestaat.
vanwege de muziek?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:44 schreef Beach het volgende:
Ik ben wel een soort van christelijk, maar daar zul je me echt niet aantreffen![]()
Geloven gaat niet samen op met logisch nadenken.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:44 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Probeer het eens met logisch nadenken. Indien mogelik. :\.
Nee, gewoon 'het' gebeuren, samenzijn en een preek en met zn allen halleluja roepenquote:
En kleinschaliger zoals in de kerk?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:45 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee, gewoon 'het' gebeuren, samenzijn en een preek en met zn allen halleluja roepen![]()
Dat blijkt alweer drie pagina's lang...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:45 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Geloven gaat niet samen op met logisch nadenken.
Dus alleen personen die niet logisch kunnen nadenken geloven? Apart clubje heb je dan.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:45 schreef Lizz-n het volgende:
Geloven gaat niet samen op met logisch nadenken.
Ik kom niet meer in de kerk sinds mijn dominee denkt dat ik homo benquote:
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef Beach het volgende:
En trouwens wat heb ik daar te zoeken?
Ik heb niet het gevoel dat God er is voor mij.
Confusedquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:44 schreef Beach het volgende:
Ik ben wel een soort van christelijk, maar daar zul je me echt niet aantreffen![]()
Eg nie!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ik ga ook maar naar bed, ik ben te oud voor welles/nietes.
Hij heeft je aan een praktijktest onderworpen?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik kom niet meer in de kerk sinds mijn dominee denkt dat ik homo ben![]()
Verkeerd gelezen, dat is niet helemaal wat ik bedoel, maar dat snap je hopelijk welquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Dus alleen personen die niet logisch kunnen nadenken geloven? Apart clubje heb je dan..
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij heeft je aan een praktijktest onderworpen?
Hij snapt het wel, maar wil gewoon dwars zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:47 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen, dat is niet helemaal wat ik bedoel, maar dat snap je hopelijk wel![]()
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:47 schreef Lizz-n het volgende:
Verkeerd gelezen, dat is niet helemaal wat ik bedoel, maar dat snap je hopelijk wel![]()
Rare dominee heb je danquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik kom niet meer in de kerk sinds mijn dominee denkt dat ik homo ben![]()
Dat is die al vanaf het beginquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:48 schreef Megter het volgende:
[..]
Hij snapt het wel, maar wil gewoon dwars zijn.
En dat als 24 jarigequote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:49 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Dat is die al vanaf het beginAch ja sommige mensen kunnen niets anders.
nee hoor, homo's heb je altijd al gehad, maar ze kwamen er veel minder voor uit dan dat ze nu doenquote:
Nu wordt het maatschappelijk meer geaccepteerdquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:51 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
nee hoor, homo's heb je altijd al gehad, maar ze kwamen er veel minder voor uit dan dat ze nu doen![]()
Heerlijk zo'n EO-Jongerendag discussie
Het is ook een beetje laat voor heel serieuze reacties..quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:52 schreef Beach het volgende:
Laat maar, serieus reageren heeft geen zin![]()
Bij sommige mensen niet nee.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:52 schreef Beach het volgende:
Laat maar, serieus reageren heeft geen zin![]()
Dat weet ik dus niet preciesquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:53 schreef Megter het volgende:
[..]
Bij sommige mensen niet nee.
Maar waarom dacht je dominee dat dan?
Ik ga eenmalig in op jouw reacties, jiij geloofd niet dag God er is, jij wil alles vogens het boekje zien en de wetenschap?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Dus alleen personen die niet logisch kunnen nadenken geloven? Apart clubje heb je dan..
En die vriend kon z'n vader niet overtuigen dat het niet waar is?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet preciesHij is de vader van een vriend van me.
Maar echt![]()
Geen idee.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:56 schreef Megter het volgende:
[..]
En die vriend kon z'n vader niet overtuigen dat het niet waar is?
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:58 schreef Detroit het volgende:
*zet de CD song 4 worship op, schenkt wat roosvicee in voor iedereen en vind het een goed tijdstip om alvast een pre-EO-jongerendag-2005 te houden... Wat jullie?
REM - Losing my religion.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Geen idee.
Het boeit me verder niet zo, ik zit nu in een fase dat ik het geloof aan het kwijtraken ben.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:58 schreef Megter het volgende:
[..]
REM - Losing my religion.
Ga je wel 's naar jeugdavonden, die vind ik meestal vrij interessant.
...ga jij morgen nog naar Arnhem?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:58 schreef Detroit het volgende:
*zet de CD songs 4 worship op, schenkt wat roosvicee in voor iedereen en vind het een goed tijdstip om alvast een pre-EO-jongerendag-2005 te houden... Wat jullie?
Spreek voor jezelf.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:55 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
Ga eens nadenken, ook al is ons brein daar niet voor bedoeld.
Moet je gewoon doen.quote:
Ik was wel lid van de jeugdvereniging, maar die is 3 jaar geleden opgedoektquote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:01 schreef Megter het volgende:
[..]
Moet je gewoon doen.
Bij ons is het om de week en er wordt dan over een onderwerp gesproken (hoeft niet uit de bijbel te zijn). Hier spreek je dan in kleine groepjes over met elkaar.
Dit geeft mij kracht, ik vind het mooi om er met mensen mijn overtuiging te delen.
En na het bespreken (duurt max. 30 min.) is het altijd nog ff wat drinken en praten
Noem die feiten dan eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.
Jij etaleert hier jouw versie als de onbetwistbare waarheid. Daarmee doe je in feite het zelfde als de mensen die beweren dat er geen god is. De pot verwijt de ketel...
Tot nu toe heb ik meer bewijzen gezien die wijzen in de richting van het niet bestaan van een god.
Wat wordt er vanuit jouw kerk georganiseerd voor (oudere) jeugd?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:02 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik was wellid van de jeugdvereniging, maar die is 3 jaar geleden opgedoekt![]()
Lees zelf eens wat leuks over evolutietheorie, quantummechanica en dergelijke. Die theorieën vind ik aannemelijker dan die die door de aanhangers van religies worden aangedragen.quote:
niksquote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:03 schreef Megter het volgende:
[..]
Wat wordt er vanuit jouw kerk georganiseerd voor (oudere) jeugd?
Waarom moet er altijd een voor iets zijn? Kan jouw brein niet bevatten dat er ook een keer niets is geweest? Al kan je dat niet aanwijzen uiteraard, want niets = niets, en daar is dus ook geen tijd.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:55 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
Ik ga eenmalig in op jouw reacties, jiij geloofd niet dag God er is, jij wil alles vogens het boekje zien en de wetenschap?
Ga eens nadenken, ook al is ons brein daar niet voor bedoeld.
Alles is uit het 'niets' ontstaan, zoals de wetenschap zegt: oerknal? waar kwam die knal vandaan dan? wat was er voor die knal? waar kwam het vandaan wat voor die wat voor die knal was? en zo kun je verder gaan.
Deal.quote:Elke planeet heeft energy, de zon heeft energy, en alle andere planeten die er zouden zijn hebben energy..
Een leuk houvast voor de minder zekeren, dat zeker.quote:Die complete energybron is God, Die alles gemaakt heeft.
Zoals Gods wil geschiede zo zal het zijn.
De aarde is gewoon de uitverkoren voor Gods volk.
Echter was er een engel van de hoogste rang die zelf God wou zijn, en zelf alle eer wou hebben.
Die heeft er toen voor gekozen om weg te gaan, en is gaan schuilen in de duisternis.
Dat is de duivel, die heeft ze Zonde gemaakt waar wij allemaal aan ten ondergaan, dag aan dag.
Oorlogen, en dat soort dingen dat is niet iets wat God doet, God heeft de mens goed geschapen, maar in het begin was de duivel al bezig met al het goede verstoren.
En Gods volk kapot willen maken, en dat is heel erg goed gelukt.
God heeft zijn enige geboren zoon uit de maagd maria naar de aarde gezonden om voor eens en altijd de Zonde op te ruimen voor hen die in God geloven en hun leven zullen geven aan God.
Zodat als Jezus Christus terug komt zal oordelen, over de levende en de doden.
Gods volk, de mensen die hun leven hebben gegeven zullen trouw en sterk zijn.
God zal alles nieuw maken, zodra die dag aanbreekt.
En veel zielen zullen nieuw gemaakt worden....
Genoeg, maar die hebben zelf verschillende koffie/bier groepenquote:
Vind jij jezelf daar niet tussenpassen dan?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:06 schreef Beach het volgende:
[..]
Genoeg, maar die hebben zelf verschillende koffie/bier groepen
Jaaaaa, echt wel... Ik neem wat herbal XTC mee zodat ik mijn handen extra lang in de lucht kan houden als ik mijn favoriete reli-trackz hoor.. Verder vind ik het wel fijn om liefde voor iedereen in het Gelredome te kunnen voelen, je wil natuurlijk niet alleen van God houden.quote:
Nee, ik mag ze niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:06 schreef Megter het volgende:
[..]
Vind jij jezelf daar niet tussenpassen dan?
Omdat je daar met je verstand tenminste bij kan, maar als je goed nadenkt zijn die theorieën op niks gebasseerd, dus wat is makkelijker geloven dat er iets hogers waar wij als mensen met ons verstand niet bijkunnen of een verhaal dat geen (sterke) basis heeft?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lees zelf eens wat leuks over evolutietheorie, quantummechanica en dergelijke. Die theorieën vind ik aannemelijker dan die die door de aanhangers van religies worden aangedragen.
Minder zekeren, kom op zeg. Net of je minder zeker bent als je daar houvast aan hebt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:05 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Een leuk houvast voor de minder zekeren, dat zeker.
De instellingquote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:07 schreef Detroit het volgende:
[..]
Jaaaaa, echt wel... Ik neem wat herbal XTC mee zodat ik mijn handen extra lang in de lucht kan houden als ik mijn favoriete reli-trackz hoor.. Verder vind ik het wel fijn om liefde voor iedereen in het Gelredome te kunnen voelen, je wil natuurlijk niet alleen van God houden..
Hoezo zijn ze op niets gebaseerd dan? En waarom is die basis niet sterk?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:07 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Omdat je daar met je verstand tenminste bij kan, maar als je goed nadenkt zijn die theorieën op niks gebasseerd, dus wat is makkelijker geloven dat er iets hogers waar wij als mensen met ons verstand niet bijkunnen of een verhaal dat geen (sterke) basis heeft?
Dat is spijtig.quote:
Ik heb genoeg aan mezelf. Daar put ik mijn steun uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:07 schreef Megter het volgende:
[..]
Minder zekeren, kom op zeg. Net of je minder zeker bent als je daar houvast aan hebt.
Misschien ook wel wat voor jou, dan voel je zelfs liefde voor jongens.quote:
Dan kan je toch ook minder zeker zijn?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:09 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik heb genoeg aan mezelf. Daar put ik mijn steun uit.
Hierbij een dringend verzoek om je vannacht te verdiepen in de materie en te wachten met verder posten totdat je afziet van het uitkramen van nog meer ongefundeerde waanzin.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:07 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Omdat je daar met je verstand tenminste bij kan, maar als je goed nadenkt zijn die theorieën op niks gebasseerd, dus wat is makkelijker geloven dat er iets hogers waar wij als mensen met ons verstand niet bijkunnen of een verhaal dat geen (sterke) basis heeft?
Geloof je nu echt dat een knal van iets uit het niets kan ontstaan?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:08 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze op niets gebaseerd dan? En waarom is die basis niet sterk?
Je weet zelf dat het antwoord nee is, maar daar wil ik niet heen. Ik vind het, in de huidige maatschappij een teken van zwakte om de dingen die je niet begrijpt op God te gooien, om er zo niet naar om te hoeven kijken.quote:
Ja, dat geloof ik. En dan noem jij mij dom? Lees je eigen bijbel nog eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:11 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Geloof je nu echt dat een knal van iets uit het niets kan ontstaan?![]()
Ik had je wat slimmer verwacht.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het ging over de houvast voor minder zekeren.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:11 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Je weet zelf dat het antwoord nee is, maar daar wil ik niet heen. Ik vind het, in de huidige maatschappij een teken van zwakte om de dingen die je niet begrijpt op God te gooien, om er zo niet naar om te hoeven kijken.
Daar begint het mee. Door de dingen die je niet begrijpt weg te stoppen achter verhalen en liederen, geef je houvast aan mensen die er blijkbaar niet de "moed" voor hebben om te onderzoeken wat er nou echt achter alles steekt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:13 schreef Megter het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het ging over de houvast voor minder zekeren.
Oh dat moet je zeker niet doen niet naar om kijken.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:11 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Je weet zelf dat het antwoord nee is, maar daar wil ik niet heen. Ik vind het, in de huidige maatschappij een teken van zwakte om de dingen die je niet begrijpt op God te gooien, om er zo niet naar om te hoeven kijken.
quote:En wanneer gij bidt, moet gij niet zijn als de huichelaars; want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden om den mensen in het oog te vallen. Voorwaar, ik zeg u, zij hebben hun loon al ontvangen.
Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit de deur en bid dan tot uw Vader, die in het verborgene is, en uw Vader, die het verborgene doorziet, zal het u vergelden.
kaartjes zijn gratis?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:12 schreef Detroit het volgende:
Maar ja, ff on-topic, ik had toch geen geld voor een kaartje om naar de jongerendag te gaan.. Ik luister dus morgen wel op ID&T de livesets van DJ David en Salomo die er optreden..
Degenen die wel een felbegeerd kaartje hebben weten te bemachtigen: have phun..
Hoezo wegstoppen? Als je het nu gewoon gelooft?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:14 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Daar begint het mee. Door de dingen die je niet begrijpt weg te stoppen achter verhalen en liederen, geef je houvast aan mensen die er blijkbaar niet de "moed" voor hebben om te onderzoeken wat er nou echt achter alles steekt.
Eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:14 schreef Aaargh! het volgende:
Wat betreft die tekst op dat t-shirt, imho niet echt een sterke tekst voor op zo'n happening.
Mijn suggestie voor een t-shirt tekst die het wel goed zal doen op de EO Jongerendag:
Matheus 6:5-6
[..]
Dat maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:16 schreef Megter het volgende:
[..]
Hoezo wegstoppen? Als je het nu gewoon gelooft?
Waarom is een ongelovig iemand altijd zo snel op zijn teentjes getrapt?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hierbij een dringend verzoek om je vannacht te verdiepen in de materie en te wachten met verder posten totdat je afziet van het uitkramen van nog meer ongefundeerde waanzin.
Jij gelooft jouw ding, ik geloof mijn ding. Dat doe ik omdat ik mijn visie aannemelijker acht. Als ik jouw visie aannemelijker had geacht, had ik wel geloofd, en zo ook andersom. Waarom moet je mij nou zo nodig overtuigen van het tegendeel? Waarom begint een gelovige altijd te zeiken als wordt beweerd dat zijn bijbel op drijfzand is gebaseerd, maar moet ik maar met bewijzen komen voor een oerknal. Flikker toch een eind op!
Ja, en als je het gewoon niet gelooft??quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:16 schreef Megter het volgende:
[..]
Hoezo wegstoppen? Als je het nu gewoon gelooft?
Klopt. Maar daarom vind ik "houvast voor minder zekeren" overdreven.quote:
Wat generaliseer je ontzettend zeg.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:17 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Waarom is een ongelovig iemand altijd zo snel op zijn teentjes getrapt?
Hmm... ik vind psalm 23 persoonlijk mooier, maar dat is mn eigen tshirt hequote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:14 schreef Aaargh! het volgende:
Wat betreft die tekst op dat t-shirt, imho niet echt een sterke tekst voor op zo'n happening.
Mijn suggestie voor een t-shirt tekst die het wel goed zal doen op de EO Jongerendag:
Matheus 6:5-6
[..]
'iets' zegt me dat het niet verstandig is om hier op te reageren...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:11 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Geloof je nu echt dat een knal van iets uit het niets kan ontstaan?![]()
Ik had je wat slimmer verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |