abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27821696
Waar denk je aan bij Texel? Ik aan standaard gezinnetjes die lekker drie weken op de camping gaan zitten en aan losgeslagen zestienjarige pubertjes die alleen in eigen land op vakantie mogen van papa en mama en zich helemaal klem zuipen. Maar als je begin juni naar Texel gaat moet dat wel meevallen, toch? Idd

Dag 1
Om 9 uur vertrokken wij (ondergetekende en Nolius) vanuit Tilburg naar Den Helder. Om om 11.35 aan te komen bij de haven. En hoe laat vertrekt de boot? Juist, 11.30 Maar niet getreurd, want ineens bleek er ook om 12.00 een boot te varen, ipv alleen op het halve uur Na 24,50 betaald te hebben voor een auto incl. inzittenden (kan het nog duurder? ) maken we een twintig minuten durende overtocht naar Texel, constant vergezeld van een groep zeemeeuwen die wrs hoopten op een lekker hapje.

Op de boot viel het al op: Texel lijkt wel een Duitse enclave Ik dacht dat WOII inmiddels al voorbij was? Maar goed, op naar ons pensionnetje in het lieflijke dorpje De Koog. Met een heus politiebureau, een postkantoor en uiteraard een fietsenverhuurbedrijf is dit plaatsje nog redelijk groot te noemen. In dé dorpsstraat stikt het zelfs van de eettentjes (pizza's op dinsdag maar 5,50 ), maar eerst hebben wij het strand verkend. En daar waait het Niet te zuinig Helaas geen strandweer, dus de meegebrachte badkleding (hoop doet leven), maar in de tas gelaten.
Na het strand, is Ecomare aan de beurt. Deze attractie is natuurlijk bekend van de lieve zeehondjes die er rondzwemmen maar de bezoeker wordt natuurlijk ook nog even ingeleid in het wel en wee van de wadden. Mocht je nog naar de wadden willen gaan, ga dan snel, want als je alle info moet geloven kan het volgend jaar al wel eens gedaan zijn met alle flora en fauna

Na een lekkere pizza, hebben we de vuurtoren op het noordelijke puntje van het eiland nog bezocht. Het was niet mogelijk om dichtbij te komen (er lag een enclave van een paar huisjes omheen die hun gebied afschermden met een verboden toegang bordje), maar ook van een paar meter afstand was de toren goed te zien Het nabijgelegen De Cocksdorp nog even ingegaan, maar zelfs Epe-Zuid is op een suffe zondagmorgen nog bruisender

Dag 2
Een bezoekje aan Den Burg, de grootste 'stad' van het eiland Een erg gezellig centrumpje, dat vol zit met leuke winkeltjes. De toeristenmeuk ontbreekt niet, maar is gelukkig niet erg massaal aanwezig. Je wordt daarentegen wel doodgegooid met schapen. Schapenknuffels, schapenrugzakken, schapenbeeldjes, schapenmelkzeepjes en -badschuim, het kán niet op. Shoarma was trouwens ook flink te verkrijgen, maar geen nood: Volgens mij telt Texel 20 keer meer schapen dan inwoners, dus voorlopig vlees zat

Om 11 uur de boot naar Den Helder genomen (op woensdag is er wel een uursdienst, maar de dag erna voer de boot weer wel om het halve uur ) en een bezoekje gebracht aan attractiepark Cape Holland (zie de FP binnenkort) en nog even Den Helder ingelopen. 's Avonds lekker gegeten in Den Burg (mosselen ) en daarna het eiland nog een beetje rondgereden. De Waal en Oosterend ff gezien (voorbijgereden ) en toen op weg naar de Slufter. Ik wist dat het iets met water was, maar de rest was ik kwijt. Dus overtrof het alle verwachtingen Een prachtig natuurgebied waar de zee door een gat in de duinen vrij spel heeft en het gebied dus steeds onder water zet, waarna het weer leegloopt. Op een klein deel (de rest is gereserveerd voor de vogels) mag je vrij rondlopen, wat je tussen de schapen kunt doen Beesten die trouwens bang zijn van honden, vandaar dat ze aan de lijn moeten lopen. Wat bezoekers uiteraard weer niet doen En de hoeveelheid troep viel me ook tegen. Het was niet heel veel, maar net iets te veel om aangewaaid te zijn, heb ik het idee.

Dag 3
Het zit er weer bijna op, maar de ochtend is gebruikt om twee begraafplaatsen te zoeken. Op Texel word je doodgegooid met de Georgische opstand die aan het einde van WOII heeft plaatsgevonden. Straatnaambordjes, gedenksteentjes, enz. Dus van de begraafplaats verwachtte ik heel wat Maar dat viel best tegen. Een plakkaat en wat bosjes op een rij, meer niet. Dan was de geallieerde begraafplaats een stuk mooier, met voor elke aangespoelde of neergestortte soldaat een kruis, eventueel een naam en ook nog eens achtergrondinformatie in een soort boek dat onder een afdakje lag en dus altijd geraadpleegd kan worden.

Enkele opmerkelijk zaken die ik nog even kwijt wil
  • Op Texel kun je de Fonteinsnol en Kampeersnol vinden. Waarbij het woord pas ná de -s wordt afgebroken (Fonteins-nol en Kampeers-nol dus )
  • De bushalte 'Reddingsboot' nabij De Cocksdorp was niet voorzien van een printer. De tijdentabel was nl niet getypt, maar keurig uitgeschreven op een gelinieerd blaadje :')

• Meeuwen zijn brutaal. Ze jatten vissen uit de bek van de zeehonden
  • Schaapjes zijn liev
  • Je kunt op Texel wrs mooie fiets- en wandeltochten maken, maar in drie dagen tijd lukt dat niet zo als je het hele eiland wil zien.
  • pi_27821854

En over die Georgische opstand: Hoe Texel toch nog oorlog kreeg...
    pi_27822189
    Leuk verslag!!!! Ik ben nog nooit op Texel geweest, wel op Schiermonnikoog, 1 dagje, maar vond het zeer de moeite waard. Enne zeehondjes blijven natuurlijk en schaapjes vink ook lief
    pi_27822237
    lol
    pi_27822276
    Texel is oké Wij gaan meestal in voor- of najaar en dan liefst niet tijdens vakantieperiodes. Heerlijk die rust, prachtige omgeving, heerlijke restaurantjes...wat wil een mens nog meer?
    #geen
      vrijdag 10 juni 2005 @ 23:46:38 #6
    7446 Pippi
    Crazy cat woman
    pi_27822593
    Ik mis iets in je reisverslag...
    Een parachutesprong!
    pi_27822733
    Was net vandaag Texel weer eens langs gekomen.

Maar op Texel hoef je je inderdaad echt niet te vervelen.

En in de zomer is het nog erger met de Duitsers.
    Work mode_ [ ] on
    __________ [x] off
    relax mode_ [x] on
    __________ [ ] off
    pi_27823132
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 23:46 schreef Pippi het volgende:
    Ik mis iets in je reisverslag...
    Een parachutesprong!
    Ik was er maar drie dagen

En volgens mij is dat keiduur
      zaterdag 11 juni 2005 @ 00:06:56 #9
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_27823303
    IETS met oerol festival... moet op ander eiland zijn toch?
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
    pi_27824738
    quote:
    Op zaterdag 11 juni 2005 00:06 schreef kless het volgende:
    IETS met oerol festival... moet op ander eiland zijn toch?
    Terschelling toch?
    #geen
    pi_27824904
    quote:
    Op zaterdag 11 juni 2005 01:11 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Terschelling toch?
    Een tien met een griffel.

Zie ook http://www.oerol.nl/.
    Work mode_ [ ] on
    __________ [x] off
    relax mode_ [x] on
    __________ [ ] off
    pi_27852640
    Texel heeft de ronde om Texel
    pi_27853023
    Heb je voor het eerst ontdekt dat je smiley's kan gebruiken?

Wat betreft parachute springen:
    Je brevet halen om parachute te springen kost 600 euro. Dan maak je 20 sprongen. Vervolgens moet je om je brevet te behouden 4 keer per jaar springen, dat kost 35 euro per keer.
    pi_27861660
    quote:
    Op zondag 12 juni 2005 12:23 schreef harlingen het volgende:
    Heb je voor het eerst ontdekt dat je smiley's kan gebruiken?
    Nee, dat heeft ze niet. Maar het maakt het wel leesbaarder
    quote:
    Wat betreft parachute springen:
    Je brevet halen om parachute te springen kost 600 euro. Dan maak je 20 sprongen. Vervolgens moet je om je brevet te behouden 4 keer per jaar springen, dat kost 35 euro per keer.
    Da's dus niet echt een aanrader
    pi_27872526
    quote:
    Op zondag 12 juni 2005 12:03 schreef Nolius het volgende:
    Texel heeft de ronde om Texel
    En het Texel Blues festival.
    Work mode_ [ ] on
    __________ [x] off
    relax mode_ [x] on
    __________ [ ] off
      Moderator maandag 13 juni 2005 @ 10:05:09 #16
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_27878480
    Je kan ook een duo-sprong maken. Dat kost een stuk minder. Of alleen een rondvlucht boven het eiland. De prijzen daarvan vielen best mee. Maar dan praat ik wel over 15 jaar terug of zo.

Zijn jullie in Oosterend nog naar het juttersmuseum geweest?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_27878556
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 10:05 schreef UIO_AMS het volgende:
    Nee, dat vonden we net ff niks.

Overigens vond ik het wel mooi dat Texel een vliegveld heeft
    pi_27878831
    Het juttersmuseum klonk niet heel uitnodigend moet ik zeggen. Maar we hadden voor de rest genoeg te doen,dus hebben het niet gemist
    pi_27903067
    quote:
    Op zondag 12 juni 2005 23:26 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

En het Texel Blues festival.
    .. en niet te vergeten: het Tevoko buitentoernooi.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_27905077
    Misschien handig om ook de uitgaansgelegenheden te vermelden:
    In de zomer moet je sowieso naar De Koog, daar is vrij veel te doen.

De Toekomst, grootste disco van Texel, 5 euro entree en muntjessysteem. Persoonlijk hou ik er niet van, kille sfeer, kutmuziek en onnodig duur.

De Danze, disco Danze gekoppeld aan de bar De Blauwe Piste, eerstgenoemde is vaak leeg en klein, De Blauwe Piste is meestal wel gezellig, leukere muziek, maar een beetje een krampachtige Apres Ski sfeer, die uiteraard compleet misplaatst is.

Wijsneus, tent die altijd helemaal vol zit. Hier moet je ook niet heen voor een goed gesprek, muziek staat tiefushard. Persoonlijk vind ik het een leuke tent, ondanks dat de helft van het publiek 25+ is. Muziek is prima.

Bilder, nieuwe tent, onhandige indeling dus te krap, bier schijnt wel goedkoop te zijn.

het Dorp, gezellige bar, wel een beetje een oude rockers imago maar prima om beetje te chillen.

Verder heb je nog wat andere barretjes/disco's/cafés zoals de Sjans, Le Berry en dergelijke, maar dat zoeken jullie zelf maar uit .
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    pi_27905372
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 10:08 schreef Nolius het volgende:

[..]

Nee, dat vonden we net ff niks.

Overigens vond ik het wel mooi dat Texel een vliegveld heeft
    Ben ik ooit een keer met een Fokker naartoe gevlogen vanaf Schiphol Om te kijken naar de vliegshow daar. Verder niks van Texel gezien
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 13 juni 2005 @ 23:44:05 #22
    42436 errrrr
    aka HaQDaQ
    pi_27906032
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 10:05 schreef UIO_AMS het volgende:
    Je kan ook een duo-sprong maken. Dat kost een stuk minder. Of alleen een rondvlucht boven het eiland. De prijzen daarvan vielen best mee. Maar dan praat ik wel over 15 jaar terug of zo.

Dat is dus in Oudeschild, zo'n 200 meter voor mijn huis
    "What a splendid head, yet no brain."
    "Why use Windows when there is a door?"
    pi_27909157
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 23:44 schreef errrrr het volgende:

[..]

Tja, jij woont dichter bij, maar ik zit weer dichter bij de haven

Oh en als je texel nu al druk vond, moet je in de zomer eens komen...
      dinsdag 14 juni 2005 @ 08:27:52 #24
    98665 MrAli
    A.K.A. 'Immortal Ali'
    pi_27909191
    Ach, dan meld ik me als volgende Texelaar ook maar even.
    # "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
    # "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
    # "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
    # Hendrik Johannes Cruijff
      dinsdag 14 juni 2005 @ 08:28:28 #25
    98665 MrAli
    A.K.A. 'Immortal Ali'
    pi_27909194
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 08:24 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Tja, jij woont dichter bij, maar ik zit weer dichter bij de haven

Oh en als je texel nu al druk vond, moet je in de zomer eens komen...
    He bolle, jij hoort op school te zitten.
    # "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
    # "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
    # "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
    # Hendrik Johannes Cruijff
    pi_27909350
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 08:28 schreef MrAli het volgende:

[..]

He bolle, jij hoort op school te zitten.
    Ik zit op school... Net Nederlands mondeling gehad
      dinsdag 14 juni 2005 @ 08:56:13 #27
    42436 errrrr
    aka HaQDaQ
    pi_27909465
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 08:45 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Ik zit op school... Net Nederlands mondeling gehad
    Moet hij om acht uur op school zijn voor z'n mondeling, terwijl hij voor de rest de eerste twee uur vrij had
    Nouja, heb net iets te lang in m'n bed gelegen om nu nog eitjes te gaan bakken... dan maar gewoon eten Tot zo Ali, heb wel zin in tennis, het is ook prachtig weer
    "What a splendid head, yet no brain."
    "Why use Windows when there is a door?"
    pi_27910149
    Ik ben een paar weken terug op Texel geweest, we zaten bij een boer in een huisje. Die had zijn schuur verbouwd en daar een appartement van gemaakt. Het heette geloof ik 'De Oorsprong', het was vlakbij Cocksdorp. Ik ga er zeker nog wel een keer terug, Texel heeft me hart gestolen

[ Bericht 11% gewijzigd door M3THoD_MAN op 14-06-2005 09:46:25 ]
    God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
    Vakantie
    pi_27910564
    Texel is okay! ook al woon ik er dichtbij en vaar ik er zelf heen ipv met de texelse boot het is en blijft een gezellige boel daar
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_27912843
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 09:36 schreef M3THoD_MAN het volgende:
    Ik ben een paar weken terug op Texel geweest, we zaten bij een boer in een huisje. Die had zijn schuur verbouwd en daar een appartement van gemaakt. Het heette geloof ik 'De Oorsprong', het was vlakbij Cocksdorp. Ik ga er zeker nog wel een keer terug, Texel heeft me hart gestolen
    Klikt lachen, hoe duur was die?
      dinsdag 14 juni 2005 @ 11:33:57 #31
    120631 513.guzzstyle
    NoCrapSmugglers!!
    pi_27913237
    leuk verslag, misschien als weer een keer terugkomt, moet je een texelse fokker als reisleider aanstellen. dr zijn stuk of wat plekken op texel die wel de moeite ijn om te bekijken. maar niet bekend zijn voor de toerist.

oh ja
    je schrijft misschien fonteins-nol
    maar iedereen zegt gewoon fonteins-snol

[ Bericht 1% gewijzigd door 513.guzzstyle op 14-06-2005 11:35:35 (typo's) ]
    valt het je niet op, dat jou lawaai altijd veel minder luid is dan die van iemand anders.
    Heerlijk Helder Heineken.
    een lekkere vriendin heb je nooit alleen.
    pi_27913381
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 11:33 schreef 513.guzzstyle het volgende:

Lazen wij ook meteen op die bordjes
    pi_27913394
    Ik weet het niet, hoe duur het is. De opa en oma van mijn vriendin waren 50 jaar getrouwd en daar gingen ze dus heen met de familie en ik mocht mee Dus voor mij was het gratis. De boerderij die hierin wordt genoemd 'De Oorsprong' daar zaten wij in Ik heb zeker wel een cool weekend gehad. We zijn op vrijdag om half 1 met de boot gegaan en zondagmiddag met de boot van half 5 weer terug.

Ik ben niet uit geweest daar, wel vrijdag naar de haven in Oudeschild (tenminste, dat is toch Oudeschild ) geweest. Die avond een strandwandeling bij de vuurtoren. Reed er nog een Duitser tegen onze auto op Maargoed, verder geen schade dus dat viel mee. Alleen een Duitser die over de zeik was Zaterdagochtend hebben we een huifkarrentocht gemaakt met Jan Koetsier, dat was in de Koog. Je moest opstappen bij het Kart Centrum, is wel een leuke tocht om te doen. Daarna zijn we nog even naar Den Burg geweest, gezellig dorpje. 's Avonds zijn we er niet op uit geweest.

Zondags zijn we gaan zwemmen bij de Slufter heet dat geloof ik, bij de Landal Greenparcs rechtdoor in ieder geval. Was wel koud, maar ik heb gezwommen

Kort verslagje....damn ik wil weer terug als ik er aan denk!

[ Bericht 7% gewijzigd door M3THoD_MAN op 14-06-2005 11:49:05 ]
    Vakantie
      Moderator dinsdag 14 juni 2005 @ 11:59:21 #34
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_27914028
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 23:44 schreef errrrr het volgende:
    Uhhh, Oudeschild. Dat bedoelde ik dus. Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik daar was.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_27914470
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 11:38 schreef Nolius het volgende:

[..]

Lazen wij ook meteen op die bordjes
    Fonteinsnol!
    pi_27920372
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 11:33 schreef 513.guzzstyle het volgende:
    leuk verslag, misschien als weer een keer terugkomt, moet je een texelse fokker als reisleider aanstellen. dr zijn stuk of wat plekken op texel die wel de moeite ijn om te bekijken. maar niet bekend zijn voor de toerist.
    Voor een paar pilsjes doe ik het graag voor je
    quote:
    oh ja
    je schrijft misschien fonteins-nol
    Ik zeg toch echt fonteins-nol, alleen dan met een korte pause, dus zegmaar tussen nol/snol in!
    pi_27920536
    Rond de vakanties vaart de bootdienst altijd om het halve uur. In het laagseizoen inderdaad om het uur.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_27920927
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 15:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
    Rond de vakanties vaart de bootdienst altijd om het halve uur. In het laagseizoen inderdaad om het uur.
    Hij ging vorige week ook ieder half uur, maar het is toch geen vakantie

[ Bericht 2% gewijzigd door Nolius op 14-06-2005 18:51:12 ]
    pi_27921253
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 15:37 schreef Nolius het volgende:
    Hij vaarde vorige week ook ieder half uur, maar het is toch geen vakantie
    Dan was het vast een Duits vakantieweekend.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_27921278
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 15:37 schreef Nolius het volgende:
    [..]
    Hij vaarde vorige week ook ieder half uur, maar het is toch geen vakantie
    Zodra er kans is op een wachttijd, zoals de wisseldagen maandag/vrijdag, worden er extra boten ingezet. In de echte drukke periode kan de wachtijd namelijk nog steeds best wel oplopen... Varen ze tot 's avonds een uur of 12 door etc.
    pi_27921767
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 15:47 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Zodra er kans is op een wachttijd, zoals de wisseldagen maandag/vrijdag, worden er extra boten ingezet. In de echte drukke periode kan de wachtijd namelijk nog steeds best wel oplopen... Varen ze tot 's avonds een uur of 12 door etc.
    Ik ben er tussen dinsdag en donderdag geweest En toen ging er ieder half uur een boot.

Overigens ging er op woensdag alleen maar op het hele uur een boot... Heel vaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nolius op 14-06-2005 18:50:30 ]
    pi_27922121
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 16:03 schreef Nolius het volgende:

[..]

Ik ben er tussen dinsdag en donderdag geweest En toen vaarde er ieder half uur een boot.

Overigens ging er op woensdag alleen maar op het hele uur een boot... Heel vaag.
    Afgelopen weekend was de Ronde van Texel, daarom voeren ze vorige week vaak met twee boten. Het ligt een beetje aan de drukte, maar in het hoogseizoen varen ze overdag eigenlijk altijd wel om het half uur.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_27926323
    Het was blijkbaar druk op tessel vorige week want wij waren er ook.
    De duo parachutesprong was best wel prijzig, ik meer 180 euro. Dus dat hebben we niet gedaan. Ik heb wel een rondvlucht van 30 minuten in een motorzweefvliegtuig gemaakt. Dit was 65 per 30 minuten en dat was heel leuk, vooral omdat het afgelopen donderdag ook mooi helder weer was.
    Dat is eens wat anders...
    pi_27926332
    [

[ Bericht 100% gewijzigd door cora4034 op 14-06-2005 18:47:20 (dubbel) ]
    Dat is eens wat anders...
    pi_28008377
    Het lijkt me wel een keer gaaf om te doen, parachute springen. Maar ik weet alleen niet of ik het wel durf. Klein beetje hoogtevrees,
    Vakantie
    pi_28026612
    Ik durf het wel, ik vind het alleen zo duur

Maar ja, het moet er toch een keer van komen
      maandag 20 juni 2005 @ 05:14:06 #47
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_28079715
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 23:20 schreef -Mzraki- het volgende:
    De Toekomst, grootste disco van Texel, 5 euro entree en muntjessysteem. Persoonlijk hou ik er niet van, kille sfeer, kutmuziek en onnodig duur.
    Is de Toekomst niet wat voorheen de Metro was?
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_28079720
    Parachutespringen boven Texel .
    pi_28079736
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 05:14 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Is de Toekomst niet wat voorheen de Metro was?
    Ik heb geen discotheek gezien op Texel
      maandag 20 juni 2005 @ 05:53:06 #50
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_28079748
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 05:47 schreef Nolius het volgende:

[..]

Ben je op de verkeerde plekken geweest

De Metro was een ontzettende kuttent qua publiek en muziek. Het enige goede dat ik me ervan kan herinneren is dat er één deur was aan de binnenkant die uitkwam op een rock café. En DAT was wel een relaxte toko!

En tja.. "discotheek" zal ik dan maar zeggen...
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_28089384
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 05:47 schreef Nolius het volgende:
    [..]
    Nee, zie ook lulverhaal hieronder:
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 05:53 schreef Nembrionic het volgende:
    [..]
    Ben je op de verkeerde plekken geweest

De Metro was een ontzettende kuttent qua publiek en muziek. Het enige goede dat ik me ervan kan herinneren is dat er één deur was aan de binnenkant die uitkwam op een rock café. En DAT was wel een relaxte toko!

En tja.. "discotheek" zal ik dan maar zeggen...
    Metro bestaat niet meer
    De toekomst is een paar jaar geleden plat gegooid.

Situatie as it is. Op de plek van de oude toekomst en een hoop oude gebouwen aan de duinkant van De Koog hebben ze een flink stuk nieuwbouw neergezet. Daar is nu Dancefactory De Toekomst, Hotel de toekomst, café Het dorp, snackbar Future en een restaurant voor in de plaats gekomen.
    De Toekomst moet een moderne tent voorstellen, maar is eigenlijk alleen in het hoogseizoen leuk. Anders is die tent gewoon te groot, ofwel: er zijn te weinig mensen binnen om het er gezellig uit e laten zien.
    Café het Dorp is een semi restaurant, semi bar. Volgens mij kan je er overdag komen om lekker te terrassen met een simpele maaltijd e.d. 's avonds bouwen ze het om naar een kroeg. Gemiddelde leeftijd 25+ (my gues)

Aan de andere kant van de straat hebben we:
    Après ski bar de blauwe piste, Leuke tent waar ik meestal zit, beetje lol muziek en gemiddelde leeftijd onder de 20. Ben zelf 17 dus ik vind het helemaal top.
    Hier aanvast zit de Danse, (vroegere metro). Is niet niet open geweest dit jaar. Gaat over 2 weken open meen ik. Ik denk dat het een after-beach strand kom
    Dan schuiven we opzij naar de wijsneus Prima tent, altijd volk, soms te veel. Harde muziek en een redelijke DJ. Gemiddelde leeftijd ca. 20

Verder hebben we nog andere bars zoals SamSam (30+), speelkwartier (15+) etc. Leuk om goedkoop voor te drinken / shotjes nemen, maar verder moet je er niet te veel komen..
    pi_28837040
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 23:33 schreef inkie1010 het volgende:
    Leuk verslag!!!! Ik ben nog nooit op Texel geweest, wel op Schiermonnikoog, 1 dagje, maar vond het zeer de moeite waard. Enne zeehondjes blijven natuurlijk en schaapjes vink ook lief
    Ik ben bij Ecomare geweest toen ze een kleine zeehond wilden vangen (in kist doen) om weer uit te zetten in de natuur. Erg lief zeehondje natuurlijk, tot de vang-meneer in de buurt komt om te pakken... Wat een tanden en wat een mega grote mond.. Dan zijn ze ineen toch minder lief hoor
    pi_28837168
    By the way... Ik woon op Texel (please don't ask!) en heb het toch wel gezien... Ik maak mijn school af (nog 2 jaar vwo) en gan dan ver ver weg, "de bewoonde wereld in". Het meest negatieve aan Texel (voor mij+(veel) leeftijdgenoten) is de boot.. Je zit gevangen op een eiland! Positief is wel de natuur, vooral als je een tijdje niet op Texel bent geweest is de lucht lekker schoon en........ Je ziet er sterren! (in tegenstelling tot Amsterdam en omgeving.. verder weet ik eigenlijk niet.. maar denk dat je op de meeste plaatste in Nederland niet zo mooi sterren kunt zien als op Texel (mits het neit bewolkt is).

Een boeiend verhaal en bovendie een nuttige post
    Bedank voor de aandacht
    pi_28839975
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:00 schreef Kiwitje het volgende:
    By the way... Ik woon op Texel (please don't ask!) en heb het toch wel gezien... Ik maak mijn school af (nog 2 jaar vwo) en gan dan ver ver weg, "de bewoonde wereld in". Het meest negatieve aan Texel (voor mij+(veel) leeftijdgenoten) is de boot.. Je zit gevangen op een eiland! Positief is wel de natuur, vooral als je een tijdje niet op Texel bent geweest is de lucht lekker schoon en........ Je ziet er sterren! (in tegenstelling tot Amsterdam en omgeving.. verder weet ik eigenlijk niet.. maar denk dat je op de meeste plaatste in Nederland niet zo mooi sterren kunt zien als op Texel (mits het neit bewolkt is).

Een boeiend verhaal en bovendie een nuttige post
    Bedank voor de aandacht
    Jij hebt het nog niet allemaal gezien, check dit maar even: Hét OSG de Hogeberg Slowchattopic #100 FEEST!

Wie ben jij btw?
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    pi_28840013
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:00 schreef Kiwitje het volgende:
    By the way... Ik woon op Texel (please don't ask!) en heb het toch wel gezien... Ik maak mijn school af (nog 2 jaar vwo)
    Is er eik wel een middelbare school op Texel? Ik weet niet hoeveel jeugd er is en hoe rendabel een school (met ook nog vwo) is nl... Overigens moet je na het VWO wel van het eiland af, wil je verder kunnen studeren Waarbij thuiswonen me sowieso geen optie lijkt, Amsterdam is nog best ver.
    pi_28840101
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 19:52 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Is er eik wel een middelbare school op Texel? Ik weet niet hoeveel jeugd er is en hoe rendabel een school (met ook nog vwo) is nl... Overigens moet je na het VWO wel van het eiland af, wil je verder kunnen studeren Waarbij thuiswonen me sowieso geen optie lijkt, Amsterdam is nog best ver.
    Ja, middelbare schoo. vmbo havo en vwo, ongeveer 900 leerlingen. En uiteraard moet je daarna van het eiland af, dat is ook het leuke eraan
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    pi_28840122
    900 Da's groter dan mijn middelbare school Mavo, havo, vwo en maar 600 leerlingen.
    pi_28840292
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 19:55 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ja, middelbare schoo. vmbo havo en vwo, ongeveer 900 leerlingen. En uiteraard moet je daarna van het eiland af, dat is ook het leuke eraan
    Het lijkt me dat je je wereld inderdaad wel eens wil verbreden daarna
    pi_28841463
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 19:52 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

... Amsterdam is nog best ver.
    Mijn vriend woont in Purmerend, update: woonde in Purmerend, waar ik bijna ieder weekend heen ging. Dat is erg goed te doen. Nu woont (en studeert) hij in Maastricht (!!!) wat iets wat verder is (:Y) Ben er een keer heen geweest tot nu toe (hij zit er pas 4 dagen ofzo) en het is echt ver en lang reizen. Hoe dan ook: het komt allemaal best wel goed.
    pi_28843576
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 20:48 schreef Kiwitje het volgende:
    Mijn vriend woont in Purmerend, update: woonde in Purmerend, waar ik bijna ieder weekend heen ging. Dat is erg goed te doen. Nu woont (en studeert) hij in Maastricht (!!!) wat iets wat verder is (:Y) Ben er een keer heen geweest tot nu toe (hij zit er pas 4 dagen ofzo) en het is echt ver en lang reizen. Hoe dan ook: het komt allemaal best wel goed.
    Hij zit nú al in Maastricht Wat doettie, z'n kamer reserveren voordat iemand anders intrek neemt

Texel-Maastricht is idd niet gezellig... En ik vind Sittard-Tilburg altijd al zo'n eind
    pi_28843725
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 22:01 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Hij zit nú al in Maastricht Wat doettie, z'n kamer reserveren voordat iemand anders intrek neemt
    ...
    Mwah, hij heeft gewoon zijn huisje een beetje op orde gebracht zodat hij daar na de vakantie gewoon in kan . Erg leuk daar trouwens, echt whieeee
    pi_28843756
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 22:06 schreef Kiwitje het volgende:

Mwah, hij heeft gewoon zijn huisje een beetje op orde gebracht zodat hij daar na de vakantie gewoon in kan . Erg leuk daar trouwens, echt whieeee
    Whieeee is Texels voor...

Ik vond Texel juist wel grappig Maar die Hoge Berg ben ik maar niet tegengekomen, dan zie ik hier meer bergen
    pi_28844095
    Tja.. Kwam niet echt uit mijn woorden denk ik.. Maar het spreekt toch wel voor zich
    Die Hoge Berg...
    Mijn school heet (ook) De Hogeberg en die is toch 2 verdiepingen hoog hoor !

Sittard is wel een leuk station(netje). Ben er al 1 keer overgestapt; heb perron 3b gezien
    pi_28844135
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 22:17 schreef Kiwitje het volgende:
    Mijn school heet (ook) De Hogeberg en die is toch 2 verdiepingen hoog hoor !
    Ik snap nu dat slowchattopic pas

Sittard is een saai stationnetje
    pi_28844335
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 22:19 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik snap nu dat slowchattopic pas
    Ehm... Tell me!
    (Heb wel een bepaald beeld bij 'slowchat' maar dat kan misschien afwijken, dus als je mij wilt inwijden...)
    pi_28847161
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 22:24 schreef Kiwitje het volgende:

Ehm... Tell me!
    (Heb wel een bepaald beeld bij 'slowchat' maar dat kan misschien afwijken, dus als je mij wilt inwijden...)
    http://forum.fok.nl/topic/724829
    pi_28847501
    quote:
    Op maandag 13 juni 2005 23:20 schreef -Mzraki- het volgende:
    Prima tent hoor de Toekomst in de zomer. Zit dus in zomer ook het liefst daar.
    quote:
    Wijsneus, tent die altijd helemaal vol zit. Hier moet je ook niet heen voor een goed gesprek, muziek staat tiefushard. Persoonlijk vind ik het een leuke tent, ondanks dat de helft van het publiek 25+ is. Muziek is prima.
    muziek idd veeels te hard

btw me ook texelaar dus
    pi_28847558
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 14:32 schreef NerdoNielso het volgende:
    speelkwartier (15+) etc. Leuk om goedkoop voor te drinken / shotjes nemen, maar verder moet je er niet te veel komen..
    Is helemaal niks mis met het speelkwartier. Zit daar vaak genoeg na mijn werk hopsakee uit de snackbar gelijk ff voorpilsen in het speelkwartier. Leeftijd ligd daar ook zeker wel hoger als 15+
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')